ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ آذر ۱۴۰۲
برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه اطلاع از برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور همواره از مواردی است که ذهن داوطلبان و دانش آموزان هدف دار و افرادی که آرزوی رتبه برتر شدن را در سر می پرورانند، به خود مشغول می کند. آن ها مدام با خود فکر می کنند که روش برنامه‌ ریزی رتبه‌ های برتر کنکور چگونه است و یا جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور چه ویژگی هایی دارد؟ آیا جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور با توجه به اصول و قواعد خاصی تدوین می شود؟ آیا دفتر برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور ویژگی های خاصی دارد که سبب متعهد شدن آن ها به برنامه ریزی درسی می شود؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که افراد برتر دارای برنامه های اصولی هستند و در زمان طراحی برنامه مخصوص خود، نکاتی را رعایت می کنند. 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور را برای خود طراحی کنید، بهتر است که باید با تمام نکات و اصول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور آشنا شوید. لازم به ذکر است بدانید که برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور توسط مشاوران حرفه ای طراحی میشود. یکی از دلایل کسب رتبه عالی در کنکور برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور می باشد. مشاوران ما نیز با ارائه بهترین برنامه ها، سبب شده اند تا افراد زیادی در طی چند دهه اخیر جز رتبه های برتر کنکور سراسری محسوب شوند. برای طراحی برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

با برنامه درس بخوانید

تفاوت برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور با دیگران در چیست؟

نفرات برتر کنکور، سال کنکور رو فرصت آزمون و خطا نمی دانند و سعی می کنند از ابتدا با یک برنامه اصولی و صحیح جلو بروند تا هم به موقع درس های خود را تمام کنند و هم فرصت کافی برای مرور داشته باشند. نفرات برتر کنکور استراحت دارند ولی نه زیاده از حد، تفریح دارند ولی نه تفریحات قبل، حتی رژیم غذایی صحیح و متناسب با کنکور دارند چون متوجه هستند که این عادات اشتباه دیر یا زود به آن ها ضربه وارد می کند. برای کنترل و مدیریت همه رفتار های روزانه و نیز ساعات مطالعه و استراحت، دفتر برنامه ریزی رتبه های برتر آن ها را یاری کرده و امکان ثبت تمامی رفتار ها را ممکن می سازد.

باید عرض کنیم که برنامه ریزی کنکور صحیح ویژگی هایی دارد که هر داوطلب باید پیش از برداشتن قدم اول برای مطالعه به آن ها توجه داشته باشد. ویژگی هایی که شاید در نگاه اول ساده و پیش پا افتاده به نظر برسند. اما توجه به آن ها می تواند آینده و سرنوشت شما را به کلی تغییر دهد. اگر احتمالاً شما هم به دنبال رتبه برتر شدن هستید، در ادامه ویژگی های برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور را خدمتتان عرض می کنیم تا بتوانید برنامه ریزی کنکور روزانه خود را بر طبق آن ها انجام دهید.

ویژگی های برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور

از دیدگاه رتبه برترهای کنکور، یک برنامه ریزی جامع و صحیح باید ویژگی هایی از جمله اختصاص زمان مناسب برای مطالعه دروس، قابلیت عملی شدن برای داوطلب، حفظ تناسب بین ساعات مطالعه دروس عمومی و اختصاصی را دارا باشد. دقت داشته باشید که رعایت همین موارد ساده اما مهم می تواند نقشی بسیار مؤثر در کسب رتبه عالی و در نهایت قبولی و پذیرش شما در دانشگاهی سطح بالا داشته باشد. پس همواره دفتر برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور را سر لوحه کار خود قرار دهید تا بتوانید با برنامه ریزی دقیق تمامی موارد ضروری به موفقیت دست پیدا کنید. از سوی دیگر برنامه ریزی را برای آزمون سراسری با توجه به ویژگی های ذکر شده برای برنامه ریزی برترین های آزمون ورودی دانشگاه ها انجام دهید. لازم به ذکر است تا بدانید که برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور برای مطالعه دروس در سه دسته بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت قرار می گیرد. در اینجا به دلیل اهمیت برنامه ریزی هفتگی برای کنکوری ها نکاتی را در این رابطه خدمتتان عرض می کنیم و مراحل انجام این برنامه را برایتان توضیح می دهیم.

جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور

جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور

 

 

انتخاب بهترین زمان برای مطالعه

در قدم اول و برای تنظیم جدول برنامه ریزی هفتگی کنکور باید میزان ساعات مطالعه و همین طور بهترین زمان برای مطالعه کنکور را دقیقاً تنظیم کنید. در صورتی که به داشتن مطالعه زیاد در روز عادت ندارید برنامه خود را سبک بگیرید. در غیر اینصورت، بعد از گذشت یک تا دو هفته کم می آورید. به قولی رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. پس همواره سعی کنید تلاش و کوشش های خود را بر طبق توانایی جسمی و روحی خود بالا ببرید. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با بهترین زمان برای مطالعه کنکور و برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای مطالعه مقاله بهترین ساعت مطالعه کنکور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

 

بررسی دروس عمومی و اختصاصی

در این بخش از روش برنامه‌ ریزی رتبه‌ های برتر کنکور بهتر است به سراغ بررسی دروس عمومی و تخصصی برویم. شایان ذکر است بعد از تعیین ساعت مورد نیاز برای مطالعه و این که بازدهی شما در چه ساعتی از روز برای مطالعه بیشتر است، حال باید با توجه به فاکتورهایی مثل ضعیف و قوی بودن در انواع دروس و درجه اهمیت درس ها ساعت های مطالعه را بین آن ها تقسیم بندی کنید. به فرض مثال، شما به عنوان یک داوطلب گروه ریاضی که قادر به اختصاص 20 ساعت از هفته به مطالعه مفید هستید می توانید بدین طریق ساعات را بین دروس تقسیم نمایید.

 

 

زبان انگلیسی 3  ساعت
 دین و زندگی 3 ساعت
گسسته و جبر و احتمال 6 ساعت
شیمی 5 ساعت
ادبیات فارسی 3 ساعت

عدم مطالعه مکرر

بعد از طی دو مرحله و تعیین دروس مورد نیاز جهت مطالعه در طول یک هفته، حال باید به طور تقریبی برنامه روزانه خود را بریزید. اگر تاکنون امکان مشاوره با تک رقمی های کنکور را داشته اید، این روش برنامه‌ ریزی رتبه‌ های برتر کنکور است. احتمالاً آن ها راجع به جدول برنامه ریزی رتبه های برتر نیز صحبت هایی با شما داشته اند. با بررسی جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر متوجه می شوید که این افراد همواره دروس مختلفی را در یک روز مطالعه می کردند و هرگز زمان زیادی را برای مطالعه یک درس عمومی یا اختصاصی صرف نمی کردند. این گونه، به مراتب درس خواندن برایشان کسل کننده و عذاب آور نمی شود. مورد دیگر این که مطالعه هر درس و زدن تست های آن علی الخصوص دروس اختصاصی را در طول هفته پخش نمایید. از جمله مزیت های این کار می توان به تثبیت یادگیری، کاهش فراموشی مطالب و افزایش لحظه به لحظه عمق یادگیری مطالب اشاره کرد. پس الگو برداری از دفتر برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور را جدی بگیرید و حتما به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار دهید.

مشاوران ما از طریق مشاوره های VIP شرایطی را فراهم می کنند که از طریق آن بتوانید با رتبه های برتر به طور مستقیم صحبت کرده و از نحوه طراحی برنامه هایشان مطلع شوید. البته، این افراد نیز با کمک مشاوران ماهری همچون ایران تحصیل، این برنامه ها را طراحی کرده اند. برای برقراری ارتباط با آن ها می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید. 

فقط به یک رقمی شدن فکر کن

توجه به زمان های جبرانی مطالعه

از جمله ویژگی های مهم در روش برنامه‌ ریزی رتبه‌ های برتر اختصاص ساعت هایی در طول هفته جهت جبران عقب ماندگی ها است. اگر شما هم می خواهید مشابه برنامه ریزی رتبه های تک رقمی کنکور عمل کنید در این ساعت ها نباید هیچ درسی را بگذارید تا در صورت عقب افتادن از برنامه بتوانید آن را جبران نمایید. برای مصاحبه با نفرات برتر کنکور و آشنایی با نحوه برنامه ریزی های آنان، می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه کنید. 

 

 

برای مطالعه مقاله مصاحبه با نفرات برتر کنکور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

انجام دقیق برنامه 

پنجمین و در واقع آخرین مراحل برنامه ریزی پس از عملی کردن و اجرای برنامه شما است. پس از طی یک هفته و در روز جمعه ببینید تا چه اندازه به برنامه عمل کرده اید. آیا همه چیز مطابق برنامه طرح ریزی شده پیش رفته است؟ آیا برنامه ریخته شده دقیقاً بر طبق توانایی های شما و نحوه صحیح مطالعه کنکور بود؟ این گونه و با اطلاع از مشکلات موجود در برنامه به مراتب می توانید برنامه هفته بعد را دقیق تر و عاری از هر مشکلی بنویسید.جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور میتواند به شما کمک کند.

 

استفاده از دفتر برنامه ریزی

از جمله مهم ترین ابزارها در زمان شروع مطالعه برای آزمون ورودی دانشگاه ها دفتر برنامه ریزی است. حتماً الان می پرسید که استفاده از این دفترچه چه سودی می تواند برایتان داشته باشد. در گام اول باید عرض کنیم که فواید استفاده از این دفتر به حدی است که بعد از خواندن این مطلب مشتاق تهیه آن شوید. از میان مزیت های استفاده از دفتر برنامه ریزی می توان به کاهش استرس داوطلب، مانعی برای اعتماد به نفس کاذب و تنظیم کننده امور زندگی و ساعات مطالعه اشاره کرد. پس مطمئن باشید که مانند رتبه های برتر کنکور از خرید آن ضرر نمی کنید. اما با توجه به موضوع بحث ما در این نوشته عنوان بهترین دفتر و جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور را به کدام یک از دفترهای برنامه ریزی موجود در بازار می توان نسبت داد؟

مسلماً یک جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور باید خصوصیات خاص و منحصر به فردی داشته باشد تا بتواند جزء بهترین دفتر برنامه ریزی افراد برتر کنکور قرار گیرد. تشخیص این که کدام از این دفاتر از نظر رتبه های برتر به عنوان بهترین دفتر برنامه ریزی شناخته شده است چیزی است که می توانید با تماس با مشاوران ایران تحصیل از آن اطلاع پیدا کنید.

 

روش برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور

 

نظرات افراد برتر در رابطه با افزایش ساعت های مطالعه

روش برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور به این صورت است که افراد برتر برای این که ساعت های مطالعه خود را افزایش دهند و بتوانند مطالعه مفیدی داشته باشند، هر یک نظر و دیدگاهی دارند . بهتر است برای داشتن یک برنامه ریزی خوب، با این دیدگاه ها آشنا شوید. نظر برخی از رتبه های برتر در رابطه با افزایش ساعت های مطالعه و افزایش کیفیت مطالعه به شرح زیر می باشند:

 

خانم یلدا عباسی، رتبه ۱۰۴۷ کشوری در مورد جدول برنامه ریزی

اصلا رو ساعت مطالعه مانور ندهید، هدف تو باید یادگیری باشد نه اینکه روزی چقدر میخونید، من خودم هم شنبه تا چهارشنبه درس های مدرسه رو داشتم تا تکالیف مدرسه رو انجام می دادم ساعت ۵ می شد.
حتی شاید روزی ۵ ساعتم فرصت برای خوندن کنکور نداشتم، ولی اون ۵ ساعت رو جوری میخ واندم که با ۱۲ ساعت افراد دیگه برابری کند. اصلا ساعت مطالعه خودتون را با دیگران مقایسه نکنید هر ساعتی که درس می خوانید تمام تمرکز خودتون را بذارید سر لذت بردن از درس.

 

آقای هادی رضایی، رتبه ۲۲۰ کشوری در مورد جدول برنامه ریزی

ساعت مطالعه یک چیز فوق مهمه تو نتیجه گرفتن و اولین عامل موفقیت محسوب می شود. من هم مشکل خیلی از دانش آموزان رو داشتم و الان که کنکور رو پشت سر گذاشتم کاملا حال همه رو درک میکنم. بچه ها اولین کاری که انجام بدهید این باشد که عامل مزاحم رو از خودتون دور کنید به عنوان مثال همین گوشی های همراه سعی کنید محدودش کنید به آخر شب و یا آخر هفته ها و با خودتون قرار بزارید که اگر سه ساعت مفید درس نخوندم حق ندارم از گوشی استفاده کنم. در ضمن گوشی رو نزدیک خودتون قرار ندید، بدید به یکی و بهش بگید تا موقعی که درسم تموم نشده این گوشی رو به من نده.

 

نکات مهم در برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور

در این قسمت از محتوا بهتر است نکات مهمی را در مورد جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور در اختیار شما قرار دهیم. زمان برنامه ریزی برای کنکور سراسری رعایت شماری از موارد مهم ضرورت دارد. شما عزیزان باید تمامی آن ها را بدانید و تا حد امکان آن ها را رعایت نمایید. برخی از مهم ترین این نکات، شامل موارد زیر می باشند:

  • از جمله این موارد می توان از خواب و استراحت یاد کرد. حتی در جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور بخشی نیز برای درج ساعت خواب و استراحت در نظر گرفته شده است. اگر شما نیز جدول برنامه ریزی خود را بر طبق جدولی که افراد موفق در آزمون سراسری تدوین کرده اید، بهتر آن است که زمان خواب و استراحت خود را نیز در آن درج کنید.  
  • مورد مهم دیگر این که در جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور مطالعه و تست زنی هر دو در کنار هم وجود دارند. پس در صورت تنظیم جدول برنامه ریزی کنکور این مورد را نیز لحاظ بفرمایید.
  • از طرف دیگر، ساعاتی را نیز به مرور مطالب مطالعه شده اختصاص دهید. این گونه، به تثبیت مطالب در ذهن خود کمک بسیاری می کنید.
  • برنامه ریزی شما باید مانند برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور باشد تا بتوانید رتبه خوب به دست بیاورید. از سوی دیگر قابل ارزیابی بودن، میزان پیشرفت و یا افت بسیار مهم است. در این صورت در برنامه ریزی های بعدی می توانید نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.
  • هیچ وقت دو درس سنگین را پشت سر هم مطالعه نکنید و حتما به صورت یک در میان که به صورت یک درس عمومی و سپس یک درس اختصاصی است، برنامه خود را بچینید.
  • برنامه ریزی خود را با قابلیت انعطاف طراحی کنید و حتما برای مطالعه دروس جبرانی زمانی را اختصاص دهید.
  • بعلاوه، اختصاص زمانی در طول هفته برای ورزش کردن نیز از دیگر موارد مهم در زمان برنامه ریزی برای کنکور است.

بنر-اکادمی-ایران-تحصیل

جدیدترین اخبار پیرامون برنامه ریزی کنکور

تمام ادارات دولتی هرمزگان امروز “شنبه” تعطیل شدند / کنکور مطابق برنامه‌ریزی قبلی برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ستاد بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد ادارات دولتی هرمزگان امروز (شنبه) به دلیل وقع زلزله 6.1 ریشتری تعطیل هستند. 

برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای هشتم تا یازدهم تیرماه در ۵ گروه آزمایشی برگزار می‌شود.

برنامه ریزی مناسب برای برگزاری کنکور سراسری در کنگان انجام شود

فرماندار کنگان ایام تابستان و کلاس‌های طرح غنی سازی اوقات فراغت را بهترین فرصت برای آموزش جوانان در حوزه‌های مهارتی، فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت بستر شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند و از اهمیت خاصی برخوردار است.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور و روش برنامه‌ ریزی رتبه‌ های برتر آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برنامه شما باید حاوی تمامی ویژگی های گفته شده باشد تا بتوانید در قالب جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور، یک برنامه خوب داشته و رتبه خوبی را کسب نمایید. همچنین فراموش نکنید که برای داشتن یک برنامه خوب و طبق اصول، باید از یک مشاور با تجربه و ماهر کمک بگیرید. زیرا، مشاوران ابتدا از شما تست های مختلفی دریافت کرده و سپس طبق توانایی هایتان، برنامه ای اصولی را مختص خود شما طراحی می کنند. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه درخشان، می توانند به شما داوطلبان و متقاضیان عزیز یاری رسانده و برنامه متناسب شما را طراحی نمایند. در نهایت امیدواریم محتیوات موجود در مقاله جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور بتواند به شما کمک شایانی کند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید. 

 

 

 

 

2.5/5 - (13 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 فاکتورهای مهم برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور چیست؟ 

از جمله فاکتورهای مهم برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور می توان به عدم مطالعه تنها یک درس در طول روز توجه می کرد

 

دلیل گنجانده شدن چند درس در جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور چیست؟

گنجاندن چند درس در طول روز برای مطالعه در جدول برنامه ریزی رتبه های برتر جلوگیری از خستگی و دلسردی داوطلب است.

ویژگی های متمایز بهترین دفتر برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور چیست؟

بهترین دفتر برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور باید بتواند تمام نیازهای داوطلب را پوشش دهد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کنکور 1403 + مشاهده و بازیابی

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 ضرورت دارد. همه افراد کنکوری می‌توانند برای دریافت کد پیگیری کنکور سنجش و مشاهده برگه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. کسب...
  • کد منطقه شهرداری محل سکونت

    کد منطقه شهرداری محل سکونت + لیست کامل | ایران تحصیل

    کد منطقه شهرداری محل سکونت از جمله موارد مهم و ضروری است که در بیشتر ثبت نام های سیستمی از جمله ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام های خرید خودرو در سایت ایران خودرو مورد نیاز کاربران خواهد بود....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)