ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درخواست پاسپورت از سامانه میخک

درخواست پاسپورت از سامانه میخک
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که تصمیم دارند تا به کشور های خارجی سفر کنند، برای سفر ابتدا باید پاسپورت داشته باشند. این افراد می توانند برای تهیه پاسپورت به سایت میخک مراجعه نموده و درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک را انجام دهند. آن ها پس از درخواست پاسپورت از سامانه میخک به نشانی الکترونیکی mikhak.mfa.gov.ir، باید مدارکی را ارائه داده و مدت زمانی صبر کنند. اگر در مدت زمان تعیین شده پاسپورت آن ها به دستشان نرسید، باید فرایند پیگیری گذرنامه در سایت میخک را آغاز نمایند. برای آشنایی با نحوه پیگیری پاسپورت از سایت میخک، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید برای اولین بار درخواست پاسپورت از سامانه میخک را انجام دهید و یا قبلا درخواست خود را ثبت کرده اید و هم اکنون می خواهید آن را پیگیری کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه نحوه ثبت درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک و نحوه پیگیری پاسپورت از سایت میخک را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

 

اطلاعیه: مدت زمان صدور پاسپورت ایرانیان ساکن خارج از کشور از طریق سایت میخک، حداقل یک روز و حداکثر، یک هفته می باشد. 

معرفی سایت میخک

پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با نحوه ثبت درخواست پاسپورت از سامانه میخک و یا نحوه پیگیری پاسپورت از سایت میخک آشنا کنیم، بهتر است که ابتدا با این سایت آشنا شوید. سایت میخک، به منظور روان سازی خدمات کنسولی ایرانیان مقیم خارج از کشور اعم از: تقاضای پاسپورت و تمدید مهلت آن، اخذ گواهی عدم سوء پیشینه، تایید اسناد مختلف همچون وکالتنامه و …. ساخته و راه اندازی شده است. نشانی الکترونیکی این سایت mikhak.mfa.gov.ir ، است که افراد برای انجام امور مختلف ابتدا باید در آن ثبت نام نمایند. علاوه بر خدمات ذکر شده، این سایت خدمات دیگری نیز ارائه می دهد که برخی از مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • رسیدگی به وضعیت عابرین غیر مجاز
  • صدور برگ عبور
  • درخواست مهر خروج مشمولین
  • کلیه امور دانشجویی: (تشکیل پرونده دانشجویی – تایید گواهی اشتغال به تحصیل – تایید مدرک فارغ التحصیلی)
  • درخواست مهر خروج دانشجویی
  • برخی امور سجلی (امور مربوط به شناسنامه و خدمات مرتبط با آن)

معرفی سایت میخک

 

نحوه ورود و ثبت نام در سایت میخک

شما عزیزان برای این که بتوانید هر گونه خدمات از جمله: نحوه پیگیری پاسپورت از سایت میخک، ثبت درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک و … را انجام دهید، ابتدا باید در این سایت ثبت نام اولیه را انجام دهید. برای ثبت نام اولیه در سایت میخک، شما عزیزان ابتدا باید نشانی الکترونیکی این سایت را در مرورگرهای خود وارد کرده و سپس مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید. مراحل ثبت نام در سایت میخک، به شرح زیر می باشند:

برای پیگیری پاسپورت با کد ملی روی لینک کلیک کنید.

راهنمای تصویری و گام به گام ثبت نام در سایت میخک

شما عزیزان ابتدا باید نشانی الکترونیکی سایت میخک mikhak.mfa.gov.ir را در یکی از مرورگرهای خود همچون: کروم، فایرفاکس و … وارد کنید و آن را جست و جو نمایید. سپس، وارد صفحه اصلی این سامانه شده و گزینه « ثبت نام | ورود به سامانه » را انتخاب نمایید.

 

نحوه ورود به سایت میخک

 

 

در این مرحله، شما عزیزان باید با دقت و به درستی تمامی اطلاعات خواسته شده اعم از: آدرس پست الکترونیکی، کد ملی و کد امنیتی را وارد کرده و سپس گزینه « دریافت رمز عبور یکبار مصرف » را انتخاب نمایید.

 

 

راهنمای تصویری و گام به گام ثبت نام در سایت میخک

 

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید. پس از وارد کردن رمز عبور، شما عزیزان وارد صفحه ای زیر می شوید که باید تمامی اطلاعات هویتی خود را نیز به درستی وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، باید اطلاعات دیگری همچون: آدرس محل سکونت خود، کد پستی و …. را نیز وارد کرده و سپس بر روی گزینه « ثبت نهایی » کلیک نمایید.

 

 

نحوه ورود و ثبت نام در سایت میخک

 

در این بخش، شما عزیزان باید تمامی اطلاعات اقامتی خود را نیز وارد نمایید و مجدد بر روی گزینه « ثبت نهایی » کلیک نمایید. پس از ثبت این اطلاعات، پیش نمایشی از تمامی اطلاعات شما در مقابلتان باز خواهد شد که در صورت تایید آن ها، گزینه « تایید » را انتخاب نمایید. در این هنگام شما وارد حساب کاربری خود در سایت میخک شده اید.

 

راهنمای گام ئبه گام درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک

 

برای آشنایی با وثیقه خروج از کشور کلیک کنید.

نحوه درخواست پاسپورت از سامانه میخک

پس از ثبت اولیه در سایت میخک، شما عزیزان اگر بخواهید برای درخواست پاسپورت از سامانه میخک اقدام نمایید، باید مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید. در واقع، شما عزیزان ابتدا باید نشانی الکترونیکی mikhak.mfa.gov.ir سایت میخک را در یکی از مرورگرهای خود وارد کنید. پس از ورود به صفحه اصلی، ابتدا باید گزینه « ورود به سامانه » را انتخاب نمایید.

 

 

نحوه درخواست پاسپورت از سامانه میخک

 

در این مرحله، شما عزیزان باید با دقت و به درستی تمامی اطلاعات خواسته شده اعم از: آدرس پست الکترونیکی، کد ملی و کد امنیتی را وارد کرده و سپس گزینه « دریافت رمز عبور یکبار مصرف » را انتخاب نمایید. رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید.

 

نحوه درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک

 

 

در این مرحله، شما وارد صفحه اصلی سایت میخک شده اید که باید گزینه مربوطه یعنی « امور گذرنامه » را انتخاب نمایید.

 

راهنمای تصویری نحوه درخواست پاسپورت از سامانه میخک

 

 

سپس، در صفحه مقابلتان سه گزینه قرار داده خواهد شد که باید بر روی گزینه « درخواست برگ عبور » کلیک نمایید. در این مرحله، شما عزیزان باید اطلاعات هویتی خود را در صورت درست بودن، تایید نموده و سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. پس از وارد کردن تمامی اطلاعات خواسته شده، باید بر روی گزینه « صفحه بعد » کلیک کنید.

 

 

راهنمای گام به گام درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک

 

در صفحه جدیدی که مقابلتان باز می شود، باید مدارک خواسته شده برای ثبت درخواست پاسپورت از سامانه میخک را وارد کنید و در نهایت، بر روی گزینه ثبت نهایی کلیک کنید.

 

 

نحوه درخواست پاسپورت از سامانه میخک چگونه است؟

 

 

به یاد داشته باشید که حتما در انتها رسید درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک را دریافت کرده و تا زمان صدور پاسپورت، آن را نزد خود نگهدارید.

 

مدارک مورد نیاز درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک

شما عزیزان برای ثبت درخواست پاسپورت خود از سایت میخک، باید مدارکی را دارا باشید. در غیر این صورت موفق به ثبت درخواست نخواهید بود. برخی از مهم ترین این مدارک، شامل موارد زیر می باشند:

  • اصل شناسنامه یا شماره نامه تاییدیه وزارت امور خارجه و کپی تمام صفحات
  • اصل گذرنامه ایرانی یا گزارش پلیس مبنی بر گم شدن یا به سرقت رفتن گذرنامه (در موارد فقدان یا سرقت گذرنامه)
  • اصل کارت ملی (در صورت دارا بودن کارت ملی، در غیر این صورت نیازی به ارائه آن نیست.)
  • یک قطعه عکس جدید استاندارد گذرنامه، غیر فوری، تمام رخ، رنگی، بدون کلاه و عینک، بدون روتوش و با زمینه سفید که نام و نام خانوادگی صاحب عکس در پشت آن نوشته شده است. ( عکس بانوان و دختران بالای 8 سال باید با حجاب اسلامی باشد. )
  • تکمیل فرم اجازه همسر برای بانوان متاهل – ولی ( پدر، جد پدری و یا قیم ) برای فرزندان زیر 18 سال
  • اصل کارت پایان خدمت / معافیت برای آقایان 18 تا 50 سال تمام

لازم به ذکر است تا بدانید که ابتدا ولی قانونی فرزند ( پدر، جد پدری یا قیم ) باید در سامانه میخک ثبت نام نموده و در قسمت درخواست صدور گذرنامه گزینه « درخواست صدور گذرنامه برای فرزندم » را انتخاب نموده و فرایند را تکمیل نمایند. ممکن است سوال کنید که اگر به سربازی نرفته باشیم و کارت معافیت و یا پایان خدمت نداشته باشیم؟ می توانیم پاسپورت بگیریم؟ برای دریافت پاسخ به این سوال می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه نمایید. 

 

برای مطالعه مقاله صدور پاسپورت بدون سربازی، بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

هزینه‌ های صدور و درخواست پاسپورت از سامانه میخک

شما عزیزان برای ثبت درخواست خود مبنی بر درخواست پاسپورت از سامانه میخک، باید هزینه هایی را پرداخت نمایید. این هزینه ها برای افراد مختلف و طبق شرایط مختلف، متفاوت می باشند. هزینه های درخواست صدور گذرنامه در سایت میخک، شامل موارد زیر می باشند:

هزینه برای کسانی که گذرنامه ایرانی آنان موجود است:

  • صدور گذرنامه جدید برای افراد بالای 2 سال 100 یورو
  • صدور اولین گذرنامه جدید برای افراد زیر 2 سال 50 یورو
  • صدور گذرنامه مخدوشه و مفقوده 180 یورو و 20 یورو استعلام آخرین خروج

هزینه ‌های گذرنامه برای کسانی که فاقد گذرنامه ایرانی می ‌باشند:

  • فرزندان متولد در خارج: هزینه صدور گذرنامه برای افراد زیر دو سال 50 یورو
  • عابرین غیر مجاز: هزینه صدور پس از رسیدگی به عبور غیر مجاز و مجوز صدور گذرنامه مبلغ 250 یورو

هزینه صدور مهر مشمولین برای کسانی که قبلا از این تسهیلات بهره مند بوده ‌اند مبلغ 20 یورو و برای کسانی که جدیدا امکان استفاده از این تسهیلات را کسب می ‌نمایند مبلغ 30 یورو بابت هزینه استعلام اضافه می ‌شود. البته، این هزینه ها ممکن است که در طی سال های تغییر نمایند. لذا، برای اطلاع از میزان دقیق هزینه درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک، می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید.

 

هزینه‌ های صدور و درخواست پاسپورت از سامانه میخک

 

 

نحوه پیگیری پاسپورت از سایت میخک

شما عزیزان، اگر طبق مراحل زیر، درخواست خود را مبنی بر دریافت پاسپورت ثبت کردید؛ اما، هنوز پاسپورت خود را دریافت نکرده اید، باید برای پیگیری گذرنامه در سایت میخک اقدام نمایید. برای پیگیری گذرنامه در سایت میخک، شما عزیزان باید حتما کد رهگیری داشته باشید. در واقع، شما عزیزان پس از انجام مراحل ثبت درخواست پاسپورت، در انتهای این فرایند، رسید خود را دریافت کرده و کد رهگیری آن را نزد خود نگهدارید. اگر این کد را گم کرده باشید و یا فراموش کرده باشید، نمی توانید فرایند پیگیری پاسپورت با کدملی در سایت میخک را انجام دهید. اما، اگر این کد را دارید، برای انجام فرایند نحوه پیگیری پاسپورت از سایت میخک باید مراحل ثبت اولیه را انجام داده و سپس، در صورت درست بودن اطلاعات و مدارکتان، باید به دفاتر کنسولی مربوطه مراجعه نمایید. اما اگر اطلاعاتتان درست نبود، باید آن را از بخش ویرایش، درست نمایید. 

شما عزیزان علاوه بر مراجعه به دفاتر کنسولی، می توانید از طریق کد ملی خود، استعلام بگیرید که گذرنامه شما در چه وضعیتی قرار دارد. اگر با این روش آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا، شما عزیزان برای آشنایی با این روش، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

برای مطالعه مقاله استعلام گذرنامه، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

جدیدترین اخبار پیرامون درخواست پاسپورت از سامانه میخک 

افزايش مراکز صدور گذرنامه سفر به عتبات در تهران

نظر به استقبال گسترده شهروندان جهت خروج از مرز، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مراکز صدور گذرنامه خود را از دو مرکز در خیابان‌های مطهری کوه نور و شهر ری به چهار مرکز افزایش داد. مراکز جدید از امروز ۱۴۰۳/06/06 فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

افزایش ۳ برابری کار تمدید گذرنامه در خوزستان

حکیم  عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان، از افزایش سه برابری کار تمدید گذرنامه خبر داد.

گذرنامه‌ ها در مرزها تمدید می‌ شوند؟

سخنگوی فراجا گفت: در مرزها به هیچ عنوان تمدید گذرنامه صورت نخواهد گرفت و مردم عزیز با گذرنامه فاقد اعتبار هرگز به مرزها مراجعه نکنند.

خبر مهم در مورد تمدید گذرنامه برای سفر زیارتی اربعین

به گزارش تسنیم، سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی فراجا ضمن تشریح نحوه تمدید گذرنامه‌های منقضی شده اظهار کرد: مراحل صدور برگ‌ گذر موقت ویژه اربعین از روز یکشنبه 6 / 6/ ۱۴۰۳ در دفاتر “پلیس 10+”  انجام خواهد شد که هزینه آن به مراتب کمتر از هزینه صدور گذرنامه است و طی 48 ساعت در درب منزل تحویل داده خواهد شد.

 

اطلاعیه: 

هزینه صدور پاسپورت ایرانیان مقیم خارج در سامانه میخک، 100 یورو می باشد.

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با نحوه درخواست پاسپورت از سامانه میخک، نحوه پیگیری پاسپورت از سایت میخک و … آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای ثبت درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک  و یا پیگیری گذرنامه در سایت میخک، حتما باید تمامی مراحل ذکر شده را به درستی انجام دهید. در غیر این صورت موفق به انجام هیچ یک از موارد زیر نخواهید شد. اگر در هر یک از مراحل ذکر شده دچار مشکل شدید یا نتوانستید ادامه مراحل را انجام دهید، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. زیرا، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کرده و در ادامه فرایند از آن ها یاری بخواهید. همکاران ما در ایران تحصیل در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه میخک چه خدماتی ارائه می دهد؟

این سامانه خدمات مختلفی اعم از:تقاضای پاسپورت و تمدید مهلت آن، اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و...را ارائه می دهد. 

چه مدارکی برای صدور گذرنامه نیاز است؟

برای صدور گذرنامه از سایت میخک مدارکی همچون: اصل و کپلی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و ... نیاز است.

نحوه ثبت درخواست پاسپورت از سامانه میخک چگونه است؟

نحوه ثبت درخواست پاسپورت از سامانه میخک به طور کامل در مقاله بیان شده است، لطفا مقاله را مطالعه نمایید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
  • نحوه محاسبه سهمیه حافظان قرآن در کنکور

    نحوه محاسبه سهمیه حافظان قرآن کنکور 1403

    سهمیه حافظان قرآن کنکور 1403 دچار تغییر شد. در سال‌های گذشته حافظان قرآن کریم می‌توانستند در آزمون ورودی این دانشگاه از امتیازات ویژه و تسهیلات خاصی تحت عنوان سهمیه حافظان قرآن کریم در کنکور سراسری، بهره‌مند شوند. این امکان برای...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
تماس با مشاور