ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام سامانه میخک

ثبت نام سامانه میخک
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با توجه به این که در قرن 21 زندگی میکنیم و در عصر جدید اکثر کار ها به صورت آنلاین و اینترنتی انجام میشود؛ سامانه میخک از طرف کنسولگری کشور ما یعنی ایران ایجاد شده تا ایرانیان خارج از کشور و مقیم ایران به صورت آنلاین از خدماتی مانند:  تقاضای پاسپورت و تمدید آن، اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و … استفاده کنند. در گذشته برای انجام این دسته از کار ها از سامانه تاک استفاده میشد اما امروزه با جدا کردن حوزه کاری سامانه میخک و سامانه تاک، حیطه کاری این سامانه ها برای افرادی که به سرویس های کنسولگری و مشابه احتیاج دارند مشخص شده است. بعد از فراگیری بیماری کرونا در سراسر جهان و ایجاد سامانه میخک و تاک دیگر ایرانیان مقیم خارج برای انجام کار های کنسولی خود احتیاج به حضور به سفارت و کنسولگری های مشخص شده ندارند و با ورود به وب سایت های سامانه میخک و  تاک میتوانند خدمات مورد نظر خود را در یافت کنند. در این مقاله اطلاعات مفیدی برای ثبت نام سامانه میخک برای شما جمع آوری کرده ایم تا ببینیم سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک که نسخه آپدیت شده سامانه تاک است مخفف عبارت «سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی» است. وب سایت سامانه میخک mikhak.mfa.gov.ir برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و داخل کشور که احتیاج به خدمات کنسولی و قضایی دارند ایجاد شده که به صورت اینترنتی و آنلاین کار های خود را انجام دهند. تمام خدمات و امور انجام شده به صورت مستقیم به امور وزارت خارجه مربوط میباشد. از جمله خدمات مهمی که میتوان در سامانه میخک (وابسته به وزارت امور خارجه) برای افراد مشاهده کرد: کار ها و امور سجلی، تایید اسناد، خدمات مربوط به امور حمایت قضایی و کنسولی و… میتوان نام برد.

 

اطلاعیه:

برای استفاده از خدمات سامانه میخک باید ابتدا در سامانه میخک ثبت نام کرد و در صورت نیاز مدارک ملزومه را آپلود کرد.

 

 ثبت نام سامانه میخک و نحوه ورود به سامانه میخک

برای استفاده از خدمات سامانه میخک و ثبت نام سامانه میخک ابتدا باید با ایمیل و رمز عبور خود در این وب سایت اکانت و پورتال شخصی خود را بسازید. در این قسمت نحوه استفاده و ورود و ثبت نام در سامانه میخک را به شما آموزش میدهیم.

  1. ابتدا آدرس وب سایت میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) mikhak.mfa.gov.ir در موتور جستجو گوگل تایپ کرده و جستجو کنید.
  2. گوگل سامانه میخک را برای شما جستجو میکند؛ سپس بر روی لینک سامانه میخک کلیک کنید.
  3. بعد از کلیک بر روی لینک سامانه میخک در قسمت سمت چپ بالای صفحه بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.
  4. اگر قبلا در سامانه میخک پروفایل ساخته اید باید با وارد کردن رمز عبور و ایمیل خود وارد پروفایل شخصی خود شوید.
  5. اگر در سامانه میخک پروفایل نداشته اید و رمز عبور خود را فراموش کرده اید با وارد کردن ایمیل و کد ملی خود و کلیک بر روی رمز یکبار مصرف، رمز یک بار مصرف برای شما ایمیل میشود و میتانید بعد از وارد کردن آن از خدمات سامانه میخک استفاده کنید.
  6. بعد از ورود به پروفایل شخصی خود باید یک رمز عبور ثابت برای حود انتخاب کنیم و پس از آن دوباره با رمز عبور ثابت خود وارد سامانه و پروفایل خود شویم.

سامانه میخک

امکانات و خدمات سامانه میخک 

سامانه میخک برای ایرانیان مقیم خارج و داخل کشور امکانات و خدماتی را فراهم کرده است که در این قسمت به بخشی از خدمات اشاره میکنیم.

 استعلام گواهینامه: یکی از امکانات و خدمات سامانه میخک ، استعلام گواهینامه می باشد. از طریق این سامانه، افراد می توانند با مراجعه به سایت میخک و استفاده از قسمت استعلام گواهینامه، گواهینامه ایرانی خود را در سامانه آپلود نمایید و سپس، منتظر تایید این گواهینامه از سوی وزارت امور خارجه بمانند.

 تشکیل پرونده تحصیلی: افرادی که قصد استفاده از مدرک های تحصیلی کشور های خارجی در کشور ایران را دارند، باید مدارک تحصیلی خود را در سامانه میخک ثبت کنند و امور خارجه هم پس از بررسی آن ها را تایید کند. تمامی مدارک تحصیلی مربوط به فرد متقاضی در سامانه میخک آپلود می شود و وزارت امور خارجه شروع به بررسی آن ها میکند. یکی از مهم ترین خدمات سامانه میخک تشکیل پرونده تحصیلی میباشد.

درخواست گواهی عدم سوء پیشینه: یکی از خدمات پرکاربرد سامانه میخک ، گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه بدون مراجعه حضوری می باشد. افراد برای استفاده از این خدمت باید با رمز عبور یک بار مصرف یا رمز عبور ثابت وارد سامانه میخک شوند و از خدمات مختلف سایت، درخواست گواهی عدم سوء پیشینه خود را ثبت کنند.

درخواست عابرین غیر مجاز: یکی دیگر از خدمات سامانه میخک، ثبت درخواست عابرین غیر مجاز می باشد. افرادی که به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده اند، می توانند با ثبت این درخواست ،گذرنامه خود را بعد از مراحل قانونی و تایید، دریافت کنند.

درخواست صدور گذرنامه: طبق آخرین قانون تصویب شده، وزارت امور خارجه باید درخواست های مبنی بر تمدید گذرنامه، صدور گذرنامه و … را بررسی نماید. بنابراین، افرادی که قصد دریافت گذرنامه را دارند می توانند با استفاده از سایت میخک ابتدا پروفایل خود را ایجاد کنند و سپس بعد از آپلود اسناد مربوطه و دریافت کد رهگیری به یکی از مراکز مربوط به وزارت امور خارجه یا نمایندگی های سامانه میخک مراجعه کنند و گذرنامه خود را دریافت نمایند. 

 

 برای درخواست پاسپورت از سامانه میخک کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای درخواست خدمات در سامانه میخک

 بعد از ثبت نام سامانه میخک و متوجه شدن  پرسش سامانه میخک چیست؟  باید پروفایل شخصی در این سامانه ایجاد کرد و بعد از ورود به سایت میخک ، تمامی مدارک مورد نیاز مربوط به درخواست خود را باید آپلود نمایید.

مدارک عمومی برای ثبت درخواست در سامانه میخک
عکس پرنسلی جدید و تمام رخ رنگی
اسکن از صفحه اول گذرنامه
اسکن کارت ملی
اسکن از مهر آخرین خروج شما از کشور که در گذرنامه زده شده است
اسکن مجوز قانونی اقامت در خارج از کشور
آخرین مدرک تحصیلی که در داخل ایران گرفته شده یا به تایید وزارت امور خارجه رسیده
کارت پایان خدمت برای آقایان
مدارک لازم برای امور مربوط به مدرک تحصیلی
اسکن صفحات گذرنامه
اسکن صفحه گذرنامه مربوط به آخرین مهر خروج از ایران
تمامی مدارک تحصیلی جدید و قدیمی
مدرک اقامتی معتبر
اسکن کارت ملی
اسکن کارت نظام وظیفه
اسکن عکس پرسنلی
مدارک لازم برای استعلام گواهینامه
گواهینامه رانندگی
مدرک اقامتی کاملا معتبر
اسکن تصاویر مربوط به گذرنامه
مدارک لازم برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
اسکن صفحات شناسنامه
اسکن کارت ملی
اسکن عکس پرسنلی
اسکن گذرنامه
مدارک لازم برای در خواست عابرین غیر مجاز
اسکن صفحات شناسنامه
اسکن کارت ملی
اسکن عکس پرسنلی
مدارک لازم برای درخاست صدور گذرنامه
تصاویر تمام صفحات شناسنامه
اسکن کارت ملی
اسکن عکس پرسنلی
اسکن مدرک اقامتی معتبر
صفحه اول گذرنامه قبلی
صفحه مربوط به مهر خروج از ایران

سامانه تاک چه تفاوتی با سامانه میخک دارد؟

به صورت کلی سامانه تاک نسخه قدیمی و محدود تر سامانه میخک است. در واقع در سامانه میخک ما امکانات بیشتری را داریم و برای انجام امور کار ها و خدمات قابلیت های بیشتری در سایت میخک قرار گرفته است. تا قبل از سال 1393 ایرانیان مقیم خارج از کشور برای انجام امور قضایی، تحصیلی و … باید به صورت حضوری به کنسولگری ها و سفارت ایران مراجعه میکردند. سامانه تاک مخفف سامانه تایید اسناد کنسولی است که وابسته به وزارت امور خارجه کشور است. بعد از فراگیری بیماری کرونا سامانه تاک تغییر کرد و با نام جدید سامانه میخک به کار خود ادامه داد. 

 

اطلاعیه: سایت سامانه میخک با سایت سامانه تاک مشابه (mikhak.mfa.gov.ir) است و نحوه استفاده و ثبت نام در هر دو سامانه به یک شکل است که در مقاله توضیح داده شده است.

 

سامانه تاک

 

اخبار پیرامون سامانه میخک

صدور شناسنامه برای فرزندانی با مادران ایرانی!

طبق گفته روابط عمومی وزارت امور خارجه ، ثبت نام برای صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی که در خارج از کشور ساکن می باشند، از طریق سامانه میخک mikhak.mfa.gov.ir صورت می گردد.

نامه خروج از کشور ویژه دانشجویان!

بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان شکور، مدارک لازم جهت دریافت نامه خروج از کشور ویژه دانشجویانی که از معافیت تحصیلی خارج استفاده می‌ کنند، عبارتند از: نامه اشتغال به تحصیل سال 2021 با تایید سامانه میخک(mikhak.mfa.gov.ir)، اصل پاسپورت و بلیط به مقصد کشور محل تحصیل.

 

خلاصه مطلب

ایرانیان مقیم خارج از کشور و داخل کشور برای انجام کار های حقوقی و قضایی مربوطه باید به سفارت و ساختمان ها کنسولگری ایران مراجعه کنند اما در سال 93 با تاسیس سامانه تاک و در ادامه با تقویت خدمات سامانه تاک و ایجاد سایت میخک وزرات امور خارجه تلاش کرده است که خدمات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین برای ایرانیان فراهم بکند و افراد با ایجاد پروفایل در سایت میخک میتوانند با آپلود کردن مدارک مربوطه از خدماتی که میخواهند استفاده کنند. تیم ایران تحصیل با گرد آوری این مطالب و دارا بودن مشاورین متخصص و مجرب در تلاش است شما را در این مسیر یاری کند تا ثبت نام سامانه میخک شما به راحتی انجام شود.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تفاوتی بین سامانه میخک و سامانه تاک است؟

خبر، سامانه تاک همان نسخه قدیمی سامانه میخک است که باهم ادغام شده اند.

آدرس وب سایت سامانه میخک یا سامانه تاک کدام است؟

آذرس سامانه میخک یا تاک mikhak.mfa.gov.ir می باشد.

سامانه میخک زیر نظر کدام وزارتخانه فعالیت میکند؟

میخک مخفف عبارت «سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی» است و زیر نظر وزرات امور خارجه فعالیت میکند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور