ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

صدور پاسپورت بدون سربازی + مشمولان غایب می توانند گذرنامه بگیرند؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صدور پاسپورت بدون سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

صدور پاسپورت بدون سربازی موضوع مورد بحث ما در ادامه این مطلب است ما قصد داریم تمامی مدارک و شرایط صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت را ارائه دهیم و به این سوال که چگونه مشمولان غایب می توانند گذرنامه بگیرند؟ پاسخ دهیم.

همانطور که می دانید برای خروج از کشور، دریافت پاسپورت الزامی است. یکی از قوانین دریافت پاسپورت، دریافت گواهی پایان خدمت است. البته برخی از افراد سوال می پرسند که چطور ممکن است صدور پاسپورت بدون سربازی انجام شود که ما در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.  در ادامه این قسمت همراه ما باشید تا شرایط صدور پاسپورت بدون سربازی را بیشتر بررسی کنیم.

صدور پاسپورت بدون سربازی و شرایط سنی برای خروج از کشور

به صورت کلی تمام آقایانی که بالای 18 سال هستند، برای خروج از کشور نیازمند کارت پایان خدمت خواهند بود. افرادی که زیر 18 سال سن دارند، می توانند بدون محدودیت از کشور خارج شوند و نیازمند کارت پایان خدمت نخواهند بود.

صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت

شرایط رفتن به سفر خارجی بدون کارت پایان خدمت در سال

همانطور که در قسمت فوق اشاره کردیم، آقایان برای خروج از کشور نیازمند کارت پایان خدمت هستند و به همین دلیل اگر این کارت را نداشته باشند، اجازه خروج از کشور را نیز نخواهند داشت. اگر هم افراد نیازمند یک سفر خارجی ضروری هستند اما هنوز کارت پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند، می توانند پاسپورت موقت بگیرند.

برای پیگیری پاسپورت با کد ملی روی لینک کلیک کنید.

صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت

شرایط صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت شامل موارد زیر می شود. اگر در هر صورت نیازمند پاسپورت موقت شدید و هنوز کارت خود را دریافت نکرده اید، لازم است شرایط زیر را داشته باشید:

لازم است افراد فاقد غیبت برای ثبت نام اعزام به خدمت باشند. در واقع یکی از مهم ترین شرط ها برای صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت نداشتن غیبت است.

دومین شرط برای صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت، در صورت داشتن غیبت دادن عذر موجه برای غیبت است که اگر عذر شما موجه باشد، پذیرفته خواهد شد.

گواهی اشتغال یا فراغت از تحصیل نیز از جمله موارد دیگری است که باید ارائه شود. در واقع خروج از کشور با معافیت تحصیلی نیز امکان پذیر است اما این شرط برای افرادی است که دانشجو یا طلبه بوده و یا به هر طریقی مشغول به تحصیل هستند. این افراد می توانند معافیت تحصیلی خود را گرفته و به این ترتیب بدون داشتن کارت پایان خدمت، برای صدور پاسپورت بدون سربازی اقدام نمایند.

از جمله دیگرشرایط صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت تامین وثیقه خروج از کشور است. وثیقه می تواند ملک یا یک مبلغی باشد که فرد خارج شونده از کشور، در اختیار دولت می گذارد.

برای کسب اطلاع از شرایط ورود به سایت اداره گذرنامه روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 میزان وثیقه برای خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

اینکه شما با چه هدفی قصد خروج از کشور را دارید، نوع وثیقه شما متفاوت می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا میزان وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور را بررسی کنیم. وثیقه برای سفرهای زیارتی متفاوت است. به طور مثال اگر شما قصد  سفر به عراق یا عربستان را دارید، لازم است در مدت زمان 30 روز به اندازه 3 الی 5 میلیون تومان وجه نقد در اختیار دولت قرار دهید. اما اگر قصد سفر برای زیارت اربعین را داشته باشید، این مقدار وثیقه متفاوت خواهد بود.

در سفرهای علمی و فرصت مطالعاتی میزان وثیقه تعیین شده، 8 الی 15 میلیون تومان است.

برای سفرهای سیاحتی نیاز است به اندازه 15 میلیون تومان وثیقه در اختیار دولت بگذارید.

برای اطلاع از کفالت مادر کلیک کنید.

مراحل صدور پاسپورت بدون سربازی

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل صدور پاسپورت بدون سربازی را بررسی کنیم. اولین مرحله این است که گواهی تحصیلی خود را ارائه دهید که نشان دهنده علت نداشتن کارت پایان خدمت است. باید کارت پایان خدمت خود را به همراه وثیقه به سازمان نظام وظیفه ارائه نمایید.

در این هنگام نیاز است، مشمولان به دفاتر پلیس به علاوه 10 و گرفتن کد سخا، وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

سپس با ارائه مبلغ وثیقه به بانک ها و گذشتن روند اداری، فرد می تواند پاسپورت یا گذرنامه موقت خود را دریافت نماید. البته توجه داشته باشید که باید حتماً در محدودیت های زمانی ارائه شده، به مراکز دولتی مراجعه نمایید زیرا در غیر این صورت، وثیقه به نفع دولت ضبط می شود. به علاوه حتی پس از بازگشتن به کشور نیز نیاز است در مدت زمان مقرر شده برای دریافت وثیقه مراجعه نمایند زیرا در غیر این صورت فرد به مدن 6 الی 1 یک سال ممنوع الخروج خواهد شد.

مشمولان غایب می توانند گذرنامه بگیرند؟

برای آشنایی با وثیقه خروج از کشور کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای صدور پاسپورت بدون سربازی

در این قسمت همراه ما باشید تا مدارک مورد نیاز برای صدور پاسپورت بدون سربازی را بررسی کنیم.

مدارک لازم برای صدور پاسپورت بدون سربازی عبارتند از :

لازم است فرد مشمول اصل شناسنامه و کارت ملی خود را با تاییدیه ثبت احوال ارائه دهد. هم چنین ارائه گواهی اشتغال یا فراغت از تحصیل نیز مورد نیاز است. همچنین باید برگه اعزام به خدمت بدون غیبت را نیز ارائه دهید.

ارائه برگه درخواست معافیت های ( کفالت، پزشکی و موارد خاص ) به علاوه برگه تایید اتمام تحصیلات ( برای کسانی که فارغ التحصیل شده اند و پس از ثبت در دفاتر پلیس +۱۰ برای آن ها صادر می شود.) مورد نیاز است.

فرد مشمول نیاز است دفترچه قرض الحسنه بانک قوامین یا دیگر بانک های معرفی شده را نیز ارائه دهد. بهتر است از قبل در بانک حساب باز کرده باشید.

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

درخواست غیر حضوری مجوز خروج از کشور مشمولین غایب

اگر شرایط مراجعه حضوری برای دریافت مدارک خروج از کشور را ندارید، می توانید به صورت غیر حضوری نیز برای دریافت آن اقدام نمایید. در این  قسمت همراه ما باشید تا شرایط درخواست غیر حضوری مجوز خروج از کشور مشمولین غایب را بررسی کنیم.

در مرحله اول نیاز است ابتدا به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید. با مراجعه به این مراکز کد سخای شما داده خواهد شد. این کد وضعیت شما را تعیین کرده و سپس با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک سخا، می توانید کدملی و کد سخای خود را جهت مراحل بعدی وارد کنید. پس از وارد کردن کد ملی یا کد سخا، باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. پس از ثبت کردن اطلاعات خروج از کشور و تاریخ های ورود و خروج، یک سری هزینه لازم است وارد کنید و اگر هم دانشجو هستید، گزینه من دانشجو هستم را انتخاب کنید.

پس از تمامی این مراحل، درخواست شما به سامانه فرستاده شده و بین یک یا دو روز طول می کشد تا تاییدیه آن صادر گردد. اگر هم صادر نگردد، رد درخواست ثبت می شود. مبلغ ودیعه را نیز می توانید به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

در نهایت به شما شماره سریالی داده می شود که باید آن را نزد خود نگاه دارید.

چند نکته مهم جهت خروج از کشور مشمولین غایب

توجه داشته باشید که تمامی مراحل صادر شدن مجوز شما برای خروج از کشور، توجه معاونت منابع انسانی یگان انجام خواهد شد و هیچ ارتباطی به سازمان نظام وظیفه ندارد.

باید در مدت زمان تعیین شده به ایران بازگردید.

اگر دیرتر از زمان مشخص شده به ایران بازگردید، جریمه برای تان نوشته شده و همچنین ممکن است به دادگاه احضار شوید.

مجوز خروج از کشور مشمولین تنها یک بار صادر می شود.

پس از وارد شدن به کشور مبلغ وثیقه بعد از دو روز واریز می شود.

صدور کارت سربازی

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

تمدید پاسپورت مشمولین غایب

اگر پس از دریافت پاسپورت قصد تمدید آن را داشتید نیاز است مدارک زیر را ارائه دهید:

ارائه اصل گذرنامه و صفحه مهر شده به مهر آخرین خروج از ایران و همچنین  اصل شناسنامه جمهوری اسلامی ایران و عکس دار بودن شناسنامه افراد بالای 15 سال مورد نیاز است. به علاوه باید عکس رنگی جدید تمام رخ از روبرو، بدون عینک و کلاه داشته و آن را ارائه دهید.

نامه ضبط وثیقه و لغو معافیت تحصیلی برای داوطلبانی که پیش تر از معافیت تحصیلی و تسهیلات غیر ارزی دانشجویی استفاده کرده اید نیز مورد نیاز است.

 

 

مشاوره خروج از کشور مشمولان

اگر هنوز هم در رابطه با مشمولان غایب می توانند گذرنامه بگیرند؟ سوال دارید، می توانید از مشاوره خروج از کشور مشمولان غایب و شرایط خروج از کشور مشمولان غایب استفاده نمایید. در مشاوره خروج از کشور مشمولان، مجموعه ما، تمامی نکات مورد نیاز شما را ارائه داده و کمک می کند تا بتوانید بدون مشکل از کشور خارج شوید.

طبق آخرین خبرها،ستاد کل نیروهای مسلح برای حفظ سلامت مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که مدت اقامت آنان کمتر از سه سال بوده گفته است که این افراد می توانند به کشور تردد داشته باشند.  به علاوه برای اطلاع از اخبار نهایی در رابطه با نحوه تردد مشمولین می توانید به آدرس www.vazifeh.police.ir نیز مراجعه نمایید.

 

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نحوه صدور پاسپورت بدون سربازی بپردازیم و همچنین تمامی نکات مربوط به صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت را ارائه دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص اینکه آیا مشمولان غایب می توانند گذرنامه بگیرند؟ داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه آیا مشمولان غایب می توانند گذرنامه بگیرند؟  از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

1.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

21 دیدگاه دربارهٔ «صدور پاسپورت بدون سربازی + مشمولان غایب می توانند گذرنامه بگیرند؟»

  1. Avatar photo مصطفی گفت:

    سلام وقت بخیر بنده خلبان پارا گلایدرهستم برای دوره پرواز ترکیه بروم نیاز به پاسپورت دارم اما سربازی نرفتم غیب دارم راهب هست پاسپورت برای دوره پرواز ترکیه بروم با گروه

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . اگر غیبت سربازی داشته باشید امکان خروج از کشور ورود ندارد

  2. Avatar photo حسین گفت:

    من کارت پایان خدمت ندارم و درخواست گذر زیارتی کردم الان برام‌ اومده الان میتونم باهاش خارج بشم داخل برنامه پلیس من استعلام گرفتم زده پاسپورت معتبر و گزارش ممنوع الخروج هم گرفتم ممنوع الخروج نیستم

    الان میتونم باهاش خارج بشم برم عراق یا نه

    ممنون میشم زودتر جوابمو بدین

  3. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام اگر وثیقه بزاریم بریم خارج بر نگردیم بعد اعتبار گذرنامه تموم بشه سفارت ایران تو اون کشور تمدید میکنه؟؟ اگر کمتر از سه سال خارج باشیم چطور.؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  4. Avatar photo منصور گفت:

    ببخشید من کلا نرفتم سربازی دنبالش هم نبودم،با وثیقه میتونم بگیرم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      خیر شما مشمول غایب هستید و اجازه خروج ندارید

  5. Avatar photo samoel. گفت:

    من ۴۵ سال دارم ومیخاهم برای کار به اربیل یا هرجای عراق باشدفرقی نداره اما برگه پایان خدمت ندارم. چکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      شما امکان خروج به صورت قانونی ندارید

  6. Avatar photo امید گفت:

    همش چرت و پرت و فقط گمرا کردنه مخاطبه ، بدون کارت پایان خدمت نمیتوانید از کشور خارج شوید ….تمام

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام روز بخیر
      بدون کارت پایان خدمت امکان خروج دایم وجود ندارد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

    2. Avatar photo پارسا گفت:

      نه اصلا اینطور نیس من ۲۰ سالمه مشمولم و بار ها از کشور خارج شدم اول باید وثیقه ی خروج از کشور بزاری که الان ۳۰ ملیونه بعد اجازه داری پاسپورت بگیری بعد خروجت تا ۳۰ روز بدون مانعه و اگه بیشتر از اون بمونی وثیقه ات رو برمیدارن

      1. Avatar photo مرتضی گفت:

        معافیت تحصیلی گرفتی؟
        من درس در نمیخونم بازم میتونم وثیقه بزارم؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت به خیر
          برای خروج از کشور حتما نیاز به معافیت موقت یا دائم دارید.

      2. Avatar photo مهدی گفت:

        سلام وثیقه یعنی پول بزاری نمیشه چک داد؟

        1. Avatar photo tahmasebi گفت:

          سلام بله منظور پول نقد میباشد.

  7. Avatar photo Harry گفت:

    عرض ادب. بنده نياز دارم براي افتتاح حساب در يك كشور ديگه پاسپورت داشته باشم. يعني فعلا قصد خروج ندارم و فقط ميخوام يه پاسپورت باشه كه مشخصاتم توي بانك تاييد بشه همين. معافيت تحصيلي هم تا مهر ماه دارم ( معافيت تحصيلي براي ديپلم و قبل كنكور ). هيچگونه غيبت و تاخيري هم در سربازي ندارم. ميتونم از الان اقدام كنم و اينكه ايا وثيقه اجباري هست؟ و ميتونم بعدا براي خروج از كشور، از معافيت تحصيلي كه از دانشگاه ميگيرم دوباره پاس بگيرم ؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام صدور پاسپورت منوط به داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دایم میباشد

      1. Avatar photo Harry گفت:

        خودتون تو اين مقاله نوشتيد كه در طي شرايطي ميشه!! عرض من اين هست اگر الان يك پاسپورت موقت با معافيت تحصيلي مدرسه بگيرم، بعدا دوباره ميتونم با معافيت تحصيلي دانشگاه پاس موقت بگيرم؟ اين سري اول اصلا قصد خروج ندارم فقط نياز دارم چند روز پاسپورت موقتا داشته باشم و اصلا از كشور خارج نميشم. ولي براي سري دوم قصدم خروجه.

        1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

          سلام وقت بخیر امکان تمدبد پاسپورت تا اتمام معافیت تحصیلی وجود دارد و منعی برای تمدید وجود ندارد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سابت را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور