ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری پاسپورت با کد ملی + مشاهده گذرنامه سامانه Tiznet.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
پیگیری پاسپورت با کد ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارتباط با کارشناس مربوطه برای رهگیری گذرنامه

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در حال حاضر امکان پیگیری پاسپورت با کد ملی وجود دارد. بسیاری از مواقع افراد برای انجام اموری نظیر پیگیری پاسپورت، مجبور به انتظار در صف های طولانی دفاتر پلیس +10 می‌شوند، اما با وجود اینترنت، دیگر نیازی به حضور فیزیکی و اتلاف وقت نیست. متقاضیان می توانند برای استعلام گذرنامه با کد ملی و پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت و ورود به سامانه رهگیری گذرنامه اقدام کنند.

ما در این مقاله به معرفی روش های استعلام گذرنامه، شماره تلفن پیگیری گذرنامه و نحوه پیگیری گذرنامه زیارتی خواهیم پرداخت. در صورت عدم برخورداری از امکانات کافی، می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید. کارشناسان ایران تحصیل صفر تا صد فرآیند پیگیری صدور گذرنامه شما را انجام خواهند داد.

اهمیت گذرنامه

📋 اهمیت داشتن گذرنامه یا همان پاسپورت بر هیچ کس، به ویژه افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، پوشیده نیست. گذرنامه یک مدرک شناسایی معتبر به شمار می آید که در واقع نشان می دهد شما تابع کدام کشور هستید. از جمله کاربردهای پاسپورت این است که به دارنده آن اجازه خروج از کشور را می دهد و کشورهای مقصد نیز امنیت و حقوق فرد را عهده دار می شوند.

در گذرنامه هر فرد، اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، تاریخ محل تولد، تابعیت، عکس پرسنلی، و غیره ذکر شده است که می توان به ضرورت اخذ این دفترچه پی برد. حال یکی از مسائلی که ممکن است درخواست دهندگان با آن مواجه شوند، عدم دریافت و یا تاخیر در صدور پاسپورت است.

اهمیت گذرنامه

جهت ثبت نام فرد متقاضی ابتدا باید به پلیس 10+ مراجعه کند. سپس بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز، منتظر دریافت گذرنامه خود بماند تا برای وی ارسال شود.

به طور معمول 14 روز زمان می برد تا این دفترچه برای درخواست کننده ارسال شود. اما اگر در این مهلت، شخص موفق به اخذ پاسپوریت خود نشد می تواند بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق ورود به سایت اداره گذرنامه و استعلام شماره گذرنامه با کد ملی، از آخرین وضعیت صدور پاسپورت خود مطلع شود.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

 

روش های پیگیری پاسپورت با کد ملی

حال که با زمان استاندارد صدور پاسپورت و ضرورت سامانه دریافت شماره گذرنامه آشنا شدیم، بهتر است با نحوه پیگیری پاسپورت با گذرنامه نیز آشنا شویم. به منظور استعلام گذرنامه با کد ملی می توان به روش های زیر عمل کرد:

☑ پیگیری پاسپورت در سامانه رهگیری گذرنامه

☑ استعلام گذرنامه با کد دستوری USSD

☑ استعلام گذرنامه از طریق 1100

☑ ارسال پیامک به سرشماره سامانه رهگیری گذرنامه 1100300

☑ ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستی

در ادامه به توضیح هر کدم از روش های پیگیری صدور گذرنامه میپردازیم.

برای آشنایی با وثیقه خروج از کشور کلیک کنید.

سامانه رهگیری گذرنامه

هنگامی که فردی برای ثبت نام گذرنامه اینترنتی اقدام می کند و یا به صورت حضوری به پلیس + 10 مراجعه می کند، مراحل صدور آغاز می شود. پس از ثبت درخواست، افراد می توانند از طریق روش های مختلف استعلام گذرنامه با کد ملی را انجام دهند.

یکی از راه های استعلام گذرنامه، مراجعه به سامانه رهگیری گذرنامه است. برای این کار متقاضیان لازم است آدرس najatracking.post.ir را در مرورگر خود جستجو نموده تا وارد صفحه اصلی سایت شوند. در گام بعد باید از میان گزینه ها، بخش “گذرنامه” را انتخاب نمایند.

سامانه رهگیری گذرنامه

طبق تصویر، فرد متقاضی می تواند با وارد نمودن کد ملی و اعداد کنترلی مراحل پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت را انجام دهد. در هر موردی که فرد با مشکل مواجه شود،می تواند با شماره تلفن پیگیری گذرنامه 9099075307 یا شماره 193 پشتیبان سازمان پست جهت اعلام مشکل خود تماس بگیرید.

نحوه پیگیری پاسپورت با کد ملی با کد USSD

یکی از روش های پیگیری و استعلام گذرنامه با کد ملی استفاده از کد USSD و شماره گیری کد دستوری #110* است. پس از شماره گیری عدد مورد نظر و انتخاب گزینه خدمات در دست اقدام، با تصویری همانند زیر رو به رو خواهید شد. گزینه مربوط به پلیس 10+ یا همان عدد یک را انتخاب نمایید.

 

کد دستوری 110

✅ پس از انتخاب گزینه مورد نظر، گزینه مربوط به وضعیت مدارک را انتخاب نمایید که در این تصویر عدد 4 می باشد.

 

وضعیت مدارک

 

✅ سپس وارد صفحه ای همانند تصویر زیر می شوید که لازم است در این زمینه گزینه مربوط به گذرنامه یا همان عدد 3 را انتخاب نمایید.

 

گذرنامه

 

✅ برای پیگیری پاسپورت با کد ملی، در این مرحله باید کد ملی خود را وارد نمایید.

 

پیگیری گذرنامه با کد ملی

✅ هرچند لازم به ذکر است، این خدمت در حال حاضر از دسترس عموم خارج می باشد و امکان پیگیری پاسپورت از این طریق تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

اگر می خواهید بدانید که آیا شماره پاسپورت تغییر میکند؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شماره تلفن پیگیری گذرنامه

یکی دیگر از روش هایی که به وسیله آن می توان استعلام گذرنامه با کد ملی را انجام داد، استفاده از تلفن ثابت و شماره تلفن پیگیری گذرنامه است. شما می توانید در منزل از طریق شماره تلفن مورد نظر، با استفاده از شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) جهت استعلام گذرنامه تماس حاصل نمایید.

شما می توانید با گرفتن شماره مذکور، با راهنمایی های اپراتور مراحل را طی کنید و از آخرین وضعیت پاسپورت خود مطلع شوید. از سوی دیگر، در صورتی که مدارک خود را تحویل داده اید، اما هنوز از طریق پست گذرنامه خود را دریافت نموده اید، می توانید از طریق شماره تلفن پیگیری گذرنامه، از علت عدم دریافت آن آگاه شوید.

شماره تلفن پیگیری گذرنامه

پیگیری گذرنامه با کد ملی از طریق 1100

چنانچه مایل به استعلام شماره گذرنامه با کد ملی به صورت غیر حضوری هستید، راه دیگر پیگیری گذرنامه از 1100 است. گوشی تلفن همراهتان را بردارید و علامت سوال را به سرشماره 1100 ارسال نمایید. توجه داشته باشید که اطلاع از گذرواژه مورد نظر، با توجه به پرداخت هزینه امکان پذیر است و به همین دلیل به ازای هر پیامک 150 تومان از شما کسر خواهند نمود.

برنامه پیگیری پاسپورت با کد ملی

یکی از راه های پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت، استفاده از اپلیکیشن همراه من است. این برنامه با هدف تسهیل در امور اداری مربوط به راهور و گذرنامه و کاهش نیاز به حضور فیزیکی افراد، راه اندازی شده است. برای پیگیری پاسپورت از این طریق، کافیست برنامه پلیس من را از سایت police-man.ir دانلود نموده و طبق دستورالعمل اقدام کنید.

🔶 دانلود و نصب اپلیکیشن همراه من

🔶 ثبت شماره تلفن همراه و دریافت کد تایید

🔶 انتخاب گزینه “گذرنامه” از لیست خدمات موجود در صفحه اصلی

🔶 کلیک بر روی گزینه ” استعلام گذرنامه”

🔶 پرداخت هزینه پیگیری پاسپورت

🔶 بازگشت به قسمت قبلی و درج کد ملی و انتخاب گزینه استعلام

راهنمای تصویری استعلام گذرنامه با کد ملی در برنامه پلیس من

همانطور که اشاره شد برنامه پیگیری گذرنامه با کد ملی یا همان برنامه پلیس من برای استعلام شماره پاسپورت و پیگیری پاسپورت با کد ملی راه اندازی شده است که در صورت عدم دریافت به موقع گذرنامه  می توانید از آن ها استفاده کنید.

به این منظور در گام اول، باید برنامه پلیس من را دانلود کرده و آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

گام اول استعلام گذرنامه با کد ملی در برنامه پلیس من

در گام بعد باید پس از ثبت شماره همراه و دریافت کد پیامکی، وارد برنامه پلیس من شوید.

گام دوم استعلام گذرنامه با کد ملی در برنامه پلیس من

در این بخش، از بین گزینه های ارائه شده، گزینه گذرنامه را انتخاب کنید. در ادامه بر روی گزینه استعلام گذرنامه کلیک کنید.

گام سوم استعلام گذرنامه با کد ملی در برنامه پلیس من

استعلام شماره پاسپورت و پیگیری تاخیر گذرنامه با کد ملی در این برنامه نیاز به احراز هویت و پرداخت هزینه خواهید داشت که در این مرحله باید اقدام به پرداخت هزینه کنید.

پس از پرداخت نمودن هزینه از درگاه های پرداخت، باید به برنامه بازگردید و مجددا برای انتخاب گزینه استعلام گذرنامه اقدام کنید. در ادامه کد ملی را ثبت نمایید و قسمت پیگیری را انتخاب کنید.

سامانه رهگیری گذرنامه 1100300

از جمله روش های ساده و در دسترس استعلام گذرنامه، مراجعه به سامانه رهگیری گذرنامه 1100300 می باشد. برای این امر می توانید عدد 1 را به این سرشماره ارسال کنید.

البته در نظر داشته باشید که تعرفه هر پیامک 100 تومان می باشد. نکته دیگر اینکه برای پیگیری گذرنامه با کد ملی بایستی با همان شماره تلفنی که در هنگام نام نویسی ثبت کرده اید، پیامک بزنید. در غیر این صورت، هیچ پاسخی برای شما ارسال نخواهد شد.

استعلام و پیگیری صدور گذرنامه از طریق پست

پس از اینکه درخواست گذرنامه را به ثبت رسانده اید و مدارک خواسته شده را تکمیل نمودید، دفترچه صادر شده از طریق پست برایتان فرستاده می شود.

حال وقتی از طریق روش های پیگیری صدور گذرنامه اینترنتی بیان شده متوجه شدید که ارسال برایتان انجام شده است، می توانید از طریق ورود به سامانه آنلاین پیگیری مرسولات پستی با کد ملی، کد مرسوله شانزده رقمی است، آن را پیگیری نمایید.

به این منظور، می بایست آدرس سامانه رهگیری مرسولات پستی این اداره را در مرورگر خود وارد نموده و پس از وارد کردن کد مربوطه، مطلع شوید که آیا پاسپورت به اداره پست شهرستانتان تحویل داده شده است یا خیر.

استعلام و پیگیری صدور گذرنامه از طریق پست 

اگر به هر علتی کد مرسوله پستی را در اختیار نداشته باشید، برای دریافت کردن کد مرسوله را  این امکان را دارید که با شماره ۱۹۳ متعلق به شرکت پست تماس بگیرید.

پس از تماس با شماره تلفن پیگیری گذرنامه از پست، عدد ۲ را وارد کنید. در گام بعد، با وارد نمودن کد ملی بارکد پستی ۱۶ رقمی گذرنامه ارسال‌ شده شما اعلام خواهد شد.

با داشتن بارکد پستی خود به راحتی می توانید به سامانه سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست به آدرس www.tracking.post.ir مراجعه کرده و مراحل پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت را انجام داده و از آخرین وضعیت صدور گذرنامه خود مطلع شوید.

سوال داری؟

دلایل تاخیر در دریافت شماره گذرنامه

به گفته سرپرست مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور، متاسفانه برخی از هموطنان در دریافت شماره پاسپورت با کد ملی تاخیرهای زیادی را تجربه می کنند. وی علت این امر را زمانبر بودن چاپ و ارسال گذرنامه ها ذکر کرده است.

از سوی دیگر، همگام با افزایش سفارشات و خریدهای اینترنتی، شرکت پست با بسته های بسیار بیشتری روبه رو است و همین امر باعث شده است که این شرکت نه تنها با کمبود نیرو مواجه باشد، بلکه حمل و نقل به کندی صورت گیرد.

نکته قابل توجه دیگر این است که بسته بندی مرسولات از حالت پاکت به بسته تغییر کرده است و همین امر سبب ایجاد کمبود فضا و به دنبال آن تعویق در ارسال سایر مرسولات همچون گذرنامه شود.

البته ناگفته نماند که قبل از اینکه به دنبال استعلام گذرنامه با کد ملی باشیم، بهتر است از درستی و صحت آدرس و مشخصات وارد شده در هنگام نام نویسی مطمئن شویم.

پیگیری گذرنامه زیارتی

افرادی که قصد پیگیری گذرنامه زیارتی را دارند، لام است بدانند برای زائرین عتبات و عالیات گذرنامه ها تنها برای یک سال معتبر می باشد بنابراین پس از این زمان دیگر معتبر و قابل استفاده نخواهد بود.

✔ زائرین عزیز برای استفاده از گذرنامه زیارتی، پس از دریافت کارت تردد، از محل نقطه چین آن را برش بزنید تا قسمتی که مربوط به مهر خروج و ورود ایران و عراق است را به همراه داشته باشید.

✔ اعتبار برگه های چاپ شده عبور و مرور افراد تا آبان ماه خواهد بود.

✔ در صورتی که برگه های مورد نظر در اختیار افراد دیگری قرار گیرد، حتی اگر در مراحل پیگیری گذرنامه زیارتی، استعلام شماره گذرنامه با کد ملی را خودتان انجام داده باشید، اما کارت در اختیار فرد دیگری باشد، باز هم مورد تائید وزارت نخواهد بود.

✔ چنانچه برگه های فوق به هر دلیلی گم شود، امکان پیگیری گذرنامه با شماره ملی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل المثنی صادر نخواهد شد.

✔ در حفظ و نگهداری برگه های مورد نظر نهایت دقت را داشته باشید. از آسیب به برگه های مورد نظر جلوگیری نمایید.

✔ برگه تردد به صورت رایگان چاپ خواهد شد. زائرین عتبات و عالیات پس از مراسم اربعین می توانند گذرنامه خود را دریافت نمایند.

✔ به هنگام عزیمت، عکس برگه های تردد را نزد خود نگهدارید و در گوشی خود ذخیره نمایید.

پیگیری گذرنامه زیارتی

در صورت مفقود شدن گذرنامه چگونه آن را پیگیری نماییم؟

برخی از اوقات ممکن است که علت مراجعه به سامانه دریافت شماره گذرنامه، مفقود شدن یا به سرقت رفتن آن باشد. در چنین مواردی، رئیس پلیس بین الملل ناجا درخواست کرده است که مراتب را فورا به پلیس اطلاع دهید. در این صورت، سامانه اینترپل اقدامات لازم را جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی خواهد کرد.

همچنین، پلیس بین الملل از مردم خواسته است تا افرادی که گذرنامه خود را قبلا گم کرده و گزارش آن را در استعلام شماره گذرنامه با کد ملی پلیس اینترپل به ثبت رسانده اند، در صورت یافتن دوباره آن حتما اطلاع دهند. بدین تریتب، پلیس مورد گزارش شده را از لیست گذرنامه مفقودی خارج خواهد کرد.

اخبار پیرامون پیگیری پاسپورت

زمان صدور گذرنامه

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت و گو با خبرگذاری مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون که از مأموریت اربعین و اوج ترافیک صدور گذرنامه عبور کردیم؛ چند روز زمان نیاز است تا گذرنامه به دست فرد متقاضی برسد، گفت: از زمانی که متقاضی برای صدور گذرنامه اقدام می‌کند تا زمانی که گذرنامه به دستش می‌رسد یک بازه زمانی پنج تا شش روزه طول می‌کشد.

وی در ادامه گفت: این بازه زمانی پنج تا شش روزه برای افرادی است که در مرکز استان‌ها سکونت دارند، برای افرادی که در شهرستان‌ های دورتر از مراکز استان‌ ها هستند زمان بیشتری نیاز است تا گذرنامه بدستشان برسد.


 

خلاصه مقاله پیگیری پاسپورت با کد ملی

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی در رابطه با روش های مختلف پیگیری پاسپورت با کد ملی در اختیار شما قرار دهیم. برای پیگیری صدور گذرنامه متقاضیان می توانند از راه هایی چون وارد کردن کد دستوری، پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت، استعلام از طریق شماره تلفن پیگیری گذرنامه و سامانه رهگیری گذرنامه بهره ببرند.

افرادی که مراحل پیگیری گذرنامه زیارتی را انجام داده اند نیز باید به یکسری نکات در مورد اعتبار پاسپورت خود که به آنها اشاره شد، توجه کنند. چنانچه شما متقاضیان گرامی در ارتباط با استعلام گذرنامه با کد ملی سوال و ابهامی داید، می توانید از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان در این زمینه راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله

 

3.9/5 - (27 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارتباط با کارشناس مربوطه برای رهگیری گذرنامه

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان استعلام شماره گذرنامه با کدملی وجود دارد؟

بله برای دریافت شماه گذرنامه روش های متفاوتی وجود دارد که استعلام با استفاده از کد ملی یکی از این روش ها محسوب می شود.

آیا امکان ورود به سامانه دریافت شماره گذرنامه برای تمامی افراد وجود دارد؟

بدست آوردن شماره گذرنامه با کدملی تنها برای آن دسته از افرادی است که ثبت نام آن ها با موفقیت انجام شده است امکان پذیر است.

آیا دریافت شماره گذرنامه تنها با استفاده از کدملی امکان پذیر است؟

خیر. راه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می توان به تماس تلفنی و ارسال پیامک اشاره نمود.

نظرات

87 دیدگاه دربارهٔ «پیگیری پاسپورت با کد ملی + مشاهده گذرنامه سامانه Tiznet.ir»

  1. Avatar photo خدادوست گفت:

    سلام چرا شماره گذرنامه قبلیم با جدیدم فرق داره؟ چجوری پیگیری کنم این درست شه؟ دردسرساز نمیشه برایم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      به دلیل این که پاسپورت جدید برای شما صادر شده و این موضوع هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمیکند

  2. Avatar photo شاهی گفت:

    برای پیگیری پاسپورت با کد ملی میشه از پلیس +10 استعلام گرفت؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت پیگیری و استعلام پاسپورت خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید

  3. Avatar photo امنه گفت:

    سلام من شوهرم ممنوع‌الخروج شده بود تو مرز پاسپورتش رو ازش گرفتم و مشکلش حل شده گفتن با پست به مرکز استان ارسال میشه الان 10روزه اصلا ارسال نشده و اداره گذرنامه و پست هم رفتیم گفتن ارسال نشده کد رهگیری هم نداریم چطور باید پیگیری کنیم ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      باید منتظر باشید تا چاپ بشود.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور