ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برنامه ریزی کنکور تجربی 1403 + نکات کاربردی

برنامه ریزی کنکور تجربی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

این روزها داوطلبان کنکور سراسری روزهای بسیار سرنوشت ساز و حساسی را می گذرانند. در نتیجه، داشتن برنامه ریزی کنکور تجربی برای هر کدام از آن ها کاملاً ضروری به نظر می رسد. هر یک از داوطلبان با داشتن برنامه ریزی روزانه و هفتگی کنکور تجربی می توانند از استرس ها و نگرانی های خود به میزان زیادی کم کنند. آن ها برای داشتن یک برنامه خوب، باید از یک مشاور تحصیلی ماهر و با تجربه، کمک بگیرند. آن ها برای طراحی برنامه تجربی خود باید مراحلی را طی کنند و برنامه آن ها باید ویژگی هایی را داشته باشد.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی را داشته باشید، بهتر است که از یک مشاور خوب کمک بگیرید. مشاوران ما در ایران تحصیل هر آن چه که باید در رابطه با گام های طراحی برنامه ریزی، ویژگی های یک برنامه خوب و … بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

با برنامه درس بخوانید

اهمیت برنامه ریزی کنکور تجربی

شما داوطلبان عزیز که می خواهید در کنکور تجربی شرکت کنید، ممکن است بپرسید که چرا باید برنامه تحصیلی داشته باشیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما عزیزان برای افزایش شانس قبولی خود در کنکور تجربی، باید یک برنامه منسجم و دقیق داشته باشید.

این برنامه به شما کمک می کند تا بتوانید هم به میزان کافی درس بخوانید و هم استراحت و تفریح داشته باشید. همچنین، برنامه تحصیلی به شما کمک می کند تا رتبه دلخواه خود را نیز به دست آورید.

علاوه بر این، یک برنامه تحصیلی خوب و منسجم به شما داوطلبان عزیز کمک می کند تا با افزایش انگیزه و آرامش ذهنی، به برنامه تعهد داشته و به خوبی عمل کنید. لیست رشته های شرط معدل تجربی می‌تواند در این زمینه به داوطلب کمک کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشد.

لازم به ذکر است تا بدانید که برای داشتن چنین برنامه ای، داشتن مشاوری خوب امری الزامی است. زیرا، مشاوران ابتدا شرایط هر یک از شما داوطلبان عزیز و گرامی را به خوبی دانسته و سپس، مطابق با شرایط شما، برنامه ای را طراحی می کنند. علاوه بر این، آن ها اطلاعات بیشتری نسبت به شما عزیزان داشته و می توانند در تمامی مراحل، شما را به خوبی راهنمایی کنند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل برنامه ریزی کنکور تجربی

تمامی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی به خوبی از اهمیت برنامه ریزی آگاهی دارند و آن را جهت دستیابی به هدف والای خود یعنی پذیرش در رشته و دانشگاهی عالی ضروری می دانند. داشتن برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی، داوطلب را از سردرگمی رهایی می بخشد و آرامش روانی و روحی را به وی می دهد. گام هایی که شما داوطلبان عزیز برای داشتن یک برنامه خوب باید طی کنید، شامل موارد زیر می باشند:

درس ها را دسته بندی کنید

اولین گامی که شما عزیزان برای داشتن یک برنامه خوب باید انجام دهید، دسته بندی کردن دروس بر اساس اهمیت آن ها می باشد. ممکن است سوال کنید که چگونه بفهمیم کدام درس مهم تر است؟ برخی از افراد بر اساس ضرایب هر یک از دروس، اهمیت آن ها را بیشتر از سایر دروس می دانند. این تفکر تا حدی درست است. اما، فرض کنید که در کنکور دو درس وجود دارند که ضریب یکی از آن ها 4 است و ضریب دیگری 2 می باشد. همه افراد تمرکز اصلی خود را برای درسی می گذارند که ضریب 4 دارد. بنابراین، این افراد در دروس که ضریب کمتری دارند، درصد کمتری را کسب می کنند. اینجا یک انحراف معیار تشکیل خواهد شد و درس ضریب 2 اهمیت بالاتری پیدا خواهد کرد که در سال‌های اخیر به شدت این موضوع به چشم می‌خورد. بنابراین، طبق شرایط خود، اهمیت دروس را دسته بندی کنید.

 

مراحل برنامه ریزی کنکور تجربی

برای اطلاع از آخرین رتبه مجاز روزانه تجربی روی لینک بزنید.

جدول برنامه ریزی را طراحی کنید

دومین گامی که شما عزیزان در هنگام برنامه ریزی کنکور تجربی باید انجام دهید، طراحی جدولی مناسب است. در این مرحله، شما عزیزان می توانید هم به برنامه های رتبه های برتر در سال های گذشته مراجعه کنید و هم از مشاوران کمک بگیرید. این کار زیاد سخت نیست و شما فقط باید در صفحه چند ستون و سطر بکشید که در بخش ستون ها، روزهای هفته را بنویسید و در بخش سطر ها، اسم دروس را یادداشت کنید.

برای کسب اطلاع از زمان ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش با ما در ایران تحصیل همراه  باشید.

ساعت مطالعه را تعیین کنید

پس از طراحی جدول برنامه ریزی، شما عزیزان باید ساعت های مطالعه هر درس را نیز به درستی و با دقت تعیین کنید. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا، اگر یک درس را به مدت طولانی مطالعه کنید، خسته شده و کیفیت مطالعه شما به شدت کاهش می یابد. همچنین، اگر ساعت مطالعه را بسیار کوتاه قرار دهید، روزهای زیادی زمان نیاز دارید تا بتوانید مبحثی را به پایان برساندی. بنابراین، در زمان تعیین ساعت های مطالعه، حتما میانه رو باشید و به خوبی هر یک از دروس را تقسیم بندی کنید.

یک گام تا رتبه شدن!

برنامه را به درستی اجرا کنید

آخرین و مهم ترین مرحله ای که شما در هنگام برنامه ریزی کنکور تجربی باید آن را انجام دهید، عملی کردن تمامی برنامه است. برخی از افراد تمامی مراحل را به خوبی انجام می دهند، اما، پس از مدتی دیگر طبق برنامه پیش نمی روند و آن را عملی نمی کنند. بنابراین، شما عزیزان باید به برنامه تعهد داشته و تا انتها آن را به خوبی انجام دهید.

برای این کار و جلوگیری از عملی نکردن آن، بهتر است که از مشاوران کمک بگیرید. مشاوران ما در ایران تحصیل علاوه بر اینکه شما عزیزان را در هنگام طراحی برنامه همراهی و کمک می کنند، به صورت 24 ساعته شما را پشتیبانی می کنند.

انواع برنامه ریزی های کنکور تجربی

شما داوطلبان کنکور تجربی، می توانید سه نوع برنامه را برای افزایش موفقیت خود در کنکور طراحی کنید. در واقع، شما می توانید از بین این سه برنامه ریزی درسی هر یک که به شرایط شما نزدیک تر بود را انتخاب کرده و طبق آن عمل کنید. این سه نوع برنامه تحصیلی کنکور تجربی، شامل موارد زیر می باشند:

برنامه ریزی زمانی

یک نوع از برنامه ریزی کنکور تجربی، برنامه ریزی زمانی است که در این برنامه شما داوطلبان باید برای هر یک از دروس، مدت زمان مطالعه را تعیین کنید. به عبارت دیگر می توان گفت که در این برنامه درسی شما باید زمان مطالعه خود را به چند دسته تقسیم کرده و هر ساعت را برای درسی اختصاص دهید. به طور مثال: شما باید 3 ساعت را به خواندن درس شیمی، 2 ساعت را به خواندن درس زیست شناسی، 2 ساعت را به مطالعه درس فیزیک و …. اختصاص دهید. لازم به ذکر است تا بدانید که در این برنامه حجم مطالعه مهم نیست و فقط زمان مطالعه اهمیت دارد.

 

انواع برنامه ریزی های کنکور تجربی

برنامه ریزی حجمی

در برنامه ریزی حجمی، شما داوطلبان عزیز باید برنامه خود را بر اساس حجم دروس طراحی کنید. در واقع، این نوع از برنامه، کاملا برعکس برنامه ریزی زمانی است و تمرکز آن بر روی تعداد فصل های مورد مطالعه شما عزیزان می باشد. به طور مثال: شما عزیزان باید در این برنامه دو فصل از درس شیمی، یک فصل از درس زیست شناسی، دو فصل از درس فیزیک را مطالعه کنید. مهم نیست که فصل های ذکر شده را در یک ساعت بخوانید و یا در ده ساعت، بلکه مهم است در روز تعیین شده این درس ها و فصل ها را بخوانید.

برنامه ریزی حجمی – زمانی

اگر تا به حال اسم برنامه ریزی حجمی – زمانی برای کنکور به گوشتان خورده، لازم است بدانید که این نوع یکی از بهترین انواع برنامه ریزی درسی به شمار می آید. چرا که هم یک برنامه ریزی درسی و هم غیر درسی است. این نوع برنامه ریزی درسی به این معنا است که در یک بازه زمانی مشخص، حجم تعیین شده از یک درس مطالعه شده و به خوبی آن ها آموزش ببینید.

اولین و مهم ترین برتری برنامه حجمی – زمانی، برنامه داشتن برای تمامی لحظات مانند خوابیدن، استراحت، غذا خوردن و… می باشد. یکی از مشکلاتی که می تواند شما را از برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی عقب بی اندازد، نداشتن برنامه ای منظم می باشد.

شما عزیزان باید بتوانید با کمک برنامه ریزی حجمی – زمانی، به درستی تمامی امورات روزمره خود را برنامه ریزی کنید و در ساعات مشخص شده، هر یک را انجام دهید. شما با انجام این مدل از برنامه ریزی درسی، قطعا به مرور زمان شاهد پیشرفت چشم گیری خواهید بود.

داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای مطالعات روزانه درس ها، می تواند علاوه بر منجر شدن به پیشرفت فردی، باعث ایجاد عادت های مطالعاتی نیز شود که این می تواند پس از کنکور نیز ادامه پیدا کرده و باعث موفقیت بیش تر شما در دانشگاه شود.ایجاد تعادل بین درس خواندن، فیلم آموزشی دیدن و تست زدن، یکی از ویژگی های برنامه ریزی حجمی – زمانی می باشد. این که شما مدام در حال دیدن فیلم آموزشی باشید و یا هر روز فقط بدون هیچ گونه آموزشی مشغول تست زدن شوید، می تواند باعث پسرفت شما در کنکور شود.

به همین خاطر باید بین تست زدن، درس خواندن و همین طور فیلم آموزشی دیدن، تعادل لازم برقرار شود تا شما به برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی دست پیدا کنید. انعطاف پذیری از مهم ترین خصوصیات و مزیت های برنامه ریزی حجمی زمانی محسوب می شود. چرا که این امکان وجود دارد در زمان مشخص شده برای مطالعه بخشی از کتاب، زمان کم بیاورید و یا به هر دلیل دیگر، امکان اتمام آن را نداشته باشید. برنامه ریزی حجمی – زمانی، در طول هفته زمانی را برای مطالعه و جبرات بخشی که در هفته امکان اتمام آن را نداشته اید، فراهم می کند.

یک گام تا رتبه شدن!

شیوه صحیح مطالعه درس های عمومی و اختصاصی

در این رابطه باید عرض کنیم که از پشت سر هم مطالعه کردن دو درس عمومی و اختصاصی جداً خودداری کنید. به طور مثال، در صورتی که در جدول برنامه ریزی خود 4 درس زبان انگلیسی، ادبیات فارسی، شیمی و زیست شناسی را گنجانده اید آن ها را به این شکل بخوانید:

 

یکشنبه

زیست شناسی سال سوم

(فصل دوم)

3 ساعت

ادبیات فارسی 3

(فصل 4 و 5)

2 ساعت

شیمی سال دوم

40 تست

1 ساعت

زبان انگلیسی سال چهارم

(لغات و گرامر درس دوم)

2 ساعت

 

نمونه جدول برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی

در جدول زیر نمونه برنامه ریزی کنکور را برای شما به صورت هفتگی قرار داده ایم. طبق این جدول شما باید بیشترین زمان مطالعه را برای دروس تخصصی خود بگذارید.

برنامه هفتگی کنکور تجربی
شنبه
فیزیک یازدهم

فصل بار الکتریکی

مطالعه به مدت 2 ساعت

زبان یازدهم

گرامر درس اول

مطالعه به مدت 1 ساعت و نیم

دین و زندگی یازدهم

فصل اول، درس اول

مطالعه به مدت 1 ساعت و نیم

زیست یازدهم

فصل اول، گفتار اول

مطالعه به مدت 3 ساعت

10 تست زیست و 10 تست زبان
یکشنبه
شیمی یازدهم

از اول تا ابتدای رفتار عنصرها

مطالعه به مدت 2 ساعت

عربی یازدهم

کل لغات و قواعد درس اول

مطالعه به مدت 1ساعت و نیم

ریاضی یازدهم

هندسه تحلیلی – درس اول

مطالعه به مدت 2 ساعت

فارسی یازدهم

درس اول

مطالعه به مدت 1ساعت و نیم

دوشنبه
زبان یازدهم

لغات درس اول

مطالعه به مدت 1 ساعت

زیست یازدهم

فصل اول، گفتار دوم

مطالعه به مدت 3 ساعت

فیزیک یازدهم

قانون کولن

مطالعه به مدت 2 ساعت

دین و زندگی یازدهم

بخش اول، درس های 1 و 2

مطالعه به مدت 1 ساعت

10 تست عربی و ریاضی
سه شنبه
فارسی یازدهم

درس دوم

مطالعه به مدت 1 ساعت

شیمی یازدهم

رفتار عنصرها و شعاع اتم

مطالعه به مدت 2 ساعت

زبان یازدهم

گرامر درس دوم

مطالعه به مدت 1 ساعت

ریاضی یازدهم

هندسه تحلیلی، درس دوم

مطالعه به مدت 2 ساعت

10 تست شیمی، فیزیک و دینی
چهارشنبه
دین و زندگی یازدهم

بخش اول، درس چهارم

مطالعه به مدت 1 ساعت

زیست یازدهم

فصل دوم، گفتار اول

مطالعه به مدت 2 ساعت

فیزیک یازدهم

بخش میدان الکتریکی

مطالعه به مدت 2 ساعت و نیم

عربی یازدهم

لغات و گرامر درس دوم

مطالعه به مدت 1 ساعت و نیم

10 تست ریاضی، زیست و ادبیات
پنجشنبه
ریاضی یازدهم

هندسه تحلیلی، درس سوم

مطالعه به مدت 2 ساعت و نیم

شیمی یازدهم

عنصرهای دسته d

مطالعه به مدت 2 ساعت

فارسی یازدهم

درس سوم

مطالعه به مدت 1 ساعت و نیم

زبان انگلیسی یازدهم

لغات درس دوم

مطالعه به مدت 2 ساعت

10 تست فیزیک و دینی و زیست
جمعه
مرور نکاتی که در طی هفته یادداشت شده 10 تست ریاضی و زیست، 5 تست ادبیات و زبان

 

نمونه جدول برنامه ریزی ماهانه کنکور تجربی

در برنامه ریزی به صورت ماهانه باید مدت زمان هایی که ماهانه مطالعه می کنید را حساب کرده و به مرور زمان ساعت های مطالعه روزانه، هفتگی و ماهانه خود را افزایش دهید. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که دروسی را که در طی یک ماه می خواهید آن ها را مطالعه کنید یادداشت کرده و در بازه زمانی یک ماه آن ها را جمع بندی کنید. در جدول زیر ما به عنوان نمونه درس های پایه یازدهم را برای شما ذکر کردیم اما شما می توانید طبق جدول زیر برای همه پایه ها زمان بندی کنید.

 

برنامه ماهانه کنکور تجربی
ریاضی توابع، هندسه، هندسه تحلیلی و جبر
فیزیک فصل 1 و فصل 2
ادبیات فارسی دروس 1 تا 12
زبان انگلیسی دروس 1 تا 3
زیست تنظیم شیمیایی، حواس، ایمنی، تنظیم عصبی، دستگاه حرکتی
شیمی فصل اول
عربی دروس 1 تا 7
دین و زندگی دروس 1 تا 10

برنامه ریزی کنکور تجربی در تابستان

یکی از نکاتی که تمامی رتبه های برتر سال گذشته کنکور به آن اشاره دارند، برنامه ریزی و مطالعه در تابستان است. به دلیل اینکه دروس سال دوازدهم سنگین است و زمان برای مطالعه این دروس کم می باشد این 3 ماه تابستان برای همه ی کنکوری ها در حکم یک سکوی پرش است. یک سری از مشاوران خبره به داوطلبان کنکور پیشنهاد می دهند که دروس سال یازدهم را در تابستان مطالعه کنند و یک سری دیگر مرور درس های سال دهم را پیشنهاد می کنند. اما به نظر مشاورین ما بهترین کار این است که درس های هر دو سال را مطالعه کرده و به جمع بندی آن ها بپردازید. جهت مطالعه  دروس سال دهم زمان بیشتری گذاشته و برای سال یازدهم زمان کمتر.

نکات مهم برنامه ریزی کنکور تجربی

شما عزیزان برای این که یک برنامه خوب داشته باشید، در هنگام طراحی آن باید به نکاتی توجه کنید که برخی از مهم ترین این نکات، شامل موارد زیر می باشند:

هدف خود را مشخص کنید

از جمله گام های اساسی و اصلی جهت دستیابی به موفقیت و رتبه برتر شدن در کنکور سراسری علوم تجربی، تعیین هدف است. در نتیجه، پیش از انجام برنامه ریزی اقدام به تعیین هدف خود کنید و بدانید که قصد ادامه تحصیل در کدام مرکز دانشگاهی و رشته تحصیلی را دارید. این گونه و با مشخص کردن هدف، قبل از برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و همین طور برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی در واقع شانس موفقیت خود را به میزان بسیار زیادی بالا می برید. توصیه می کنیم که هدفتان را در یک دفترچه و یا بر روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید و هر روز نگاهی به آن بیندازید. به عنوان مثال، این جمله را بنویسید: “من در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول می شوم”. نکته دیگر این که، هرگز امیدتان را برای رسیدن به هدف یعنی قبولی در رشته و دانشگاهی عالی از دست ندهید.

نکات مهم برنامه ریزی کنکور تجربی 

برنامه ای اصولی و دقیق را طراحی کنید

کلیه داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری علوم تجربی همواره باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که رسیدن به هدف در گرو داشتن برنامه ریزی به شکلی دقیق و بسیار اصولی است. شما عزیزان می توانید برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و یا برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی خود را در قالب جدول برنامه ریزی طراحی نمایید. حتی می توانید برای نوشتن این برنامه از دفتر برنامه ریزی استفاده کنید. به این صورت که ساعت های مطالعه و درس های خود را در آن یادداشت کنید و برای هر یک از مباحث و دروس نیز شماری تست (تألیفی و کنکور) را در نظر بگیرید.

شاید این سؤال برای شما مطرح شود که چگونه باید تقسیم بندی درس ها را انجام داد؟ باید عرض کنیم که، شما در ابتدا باید درس هایی که علاقه بیشتری به مطالعه آن ها دارید را در الویت بگذارید تا بدین ترتیب انرژی بیشتری برای خواندن آن ها داشته باشید. اگر می خواهید بازدهی و بهره وری مطالعه خود را بالا ببرید پس از هر یک ساعت زمانی (10  الی 15 دقیقه) را به استراحت اختصاص دهید. از طرف دیگر، داشتن برنامه ریزی اصولی و دقیق در گرو اطلاع داوطلب از اصول و قواعد مورد نیاز برای مطالعه همچون خلاصه نویسی، ساعات کاری برای مطالعه، مکان مناسب برای مطالعه و … می باشد.

کلی خوانی را کنار بگذارید

دوستان عزیز شما باید برای کنکور سراسری به صورت کنکوری درس بخوانید و کلی خوانی را در برنامه ریزی خود به طور کلی فراموش کنید. شاید بپرسید که منظور از کنکوری خواندن چیست؟ منظور از کنکوری خواندن این است که مطالب را جهت یادگیری و به شکل جزء به جزء مورد مطالعه قرار دهید و صرفاً جهت تمام کردن کتب، درس ها را نخوانید. در حقیقت، برای آزمون سراسری باید دروس را عمیق تر و مفهومی تر مورد مطالعه قرار دهید. در غیر این صورت، موفقیت فقط برایتان به صورت یک رویا باقی می ماند. در ضمن، هرگز مطالب را حفظ نکنید و از تکنیک ها و روش های خاصی جهت یادگیری بهره ببرید.

در آزمون های آزمایشی شرکت کنید

ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی با کیفیت بالا و آزمون هایی که کمک بسیاری به شما در رسیدن به موفقیت می کنند را جدی بگیرید. در طول سال های اخیر، موسسات مختلف با هدف آشنا کردن داوطلب کنکور با محیط برگزاری آزمون و آماده کردن آن ها برای این ماراتون بزرگ اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی می کنند. جهت کسب آمادگی بیشتر برای موفقیت در این آزمون ها از دفتر برنامه ریزی غافل نشوید. جدول برنامه ریزی خود را بر اساس برنامه آزمون ها به صورت برنامه ریزی هفتگی تجربی و برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی تنظیم کنید.

تست زنی را فراموش نکنید

همواره از تست زنی جهت تثبیت یادگیری و محک میزان آموخته های خود در هر کدام از دروس استفاده کنید. در مورد زمان تست زنی باید خدمتتان عرض کنیم که تست های درس های اختصاصی را باید سریعاً پس از مطالعه و تست های درس های عمومی را حدود یک روز (24 ساعت) پس از مطالعه دقیق آن ها انجام دهید.

طراحی برنامه ریزی کنکور تجربی

برای مطالعه مکان مناسبی را انتخاب کنید

یادتان نرود مکانی که در آن مطالعه می کنید اثر زیادی روی سطح یادگیری شما از دروس دارد. در نتیجه، دقت بسیار زیادی در انتخاب مکان مطالعه به خرج دهید. به طور مثال، به هیچ وجه مکان مطالعه خود را سریع عوض نکنید. در این صورت تمرکز خود را از دست می دهید. پیشنهاد ما این است که مکان ثابت و مشخصی را جهت مطالعه در نظر بگیرید. مکانی که بتوانید در آن با آرامش خاطر مطالعه کنید.

حاشیه نویسی و خلاصه نویسی کنید

حاشیه نویسی یک راه حل بسیار مناسب جهت درک مطالب یا خواندن کتاب های درسی نیست اما می تواند برای یادگیری نکته هایی که خواندن آن ها لازم است مناسب باشد. در این روش باید کتب را با دقت مطالعه کرده و سپس از نکات مهم آنها را یادداشت کنید. برای اینکه نکات مهم را به راحتی به خاطر بیاورید بهترین کار استفاده از کلمات کلیدی مهم است. به کار بردن کلمات کلیدی کوتاه باعث می شود که شما با خواندن آن کلمه، در کوتاهترین زمان ممکن جمله های مهم را به یاد بیاورید.

از یک مشاور خوب کمک بگیرید

لازم است بدانید که مشاور یا برنامه ریز درسی می تواند به شما یاری دهد تا هر چه سریع تر به اهداف خود دسترسی پیدا کنید. در واقع بسیاری از افراد موفق جامعه، امروزه از یک مشاور کار بلد کمک می گیرند تا در تصمیم گیری ها هوشمندانه عمل کند و به او یاری دهد تا پیچ های سخت مسیر پیش رو را بدون هیچ گونه شکستی پشت سر بگذارد. مشاوران ما در ایران تحصیل می توانند شما عزیزان را در این زمینه یاری رسانند. برای دریافت مشاوره ای حرفه ای، می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره حرفه ای کنکور تجربی، بر روی لینک کلیک کنید.

ضریب زیر گروه های و لیست رشته های کنکور تجربی

رشته تجربی گروه تجربی، دارای 5 زیر گروه است که هر یک از این زیر گروه ها، دارای رشته های مختلفی می باشند. پیش از این که بخواهیم شما عزیزان را با رشته های هر یک از این زیر گروه ها آشنا کنیم، بهتر است که با ضرایب هر یک از آن ها نیز آشنا شوید. ضریب و رشته های هر یک از این زیر گروه ها، شامل موارد زیر می باشند:

 

زیرگروه زمین شناسی ریاضی زیست شناسی فیزیک شیمی
زیرگروه ۱ ۰ ۲ ۴ ۲ ۳
زیرگروه ۲ ۱ ۳ ۴ ۲ ۴
زیرگروه ۳ ۴ ۳ ۲ ۲ ۲
زیرگروه ۴ ۱ ۴ ۲ ۳ ۲
زیرگروه ۵ ۱ ۳ ۲ ۲ ۲

 

رشته های زیر گروه یک کنکور تجربی

  • آموزش ابتدایی
  • آموزش زیست شناسی
  • آموزش کودکان استثنایی
  • تکنولوژی اتاق عمل
  • اعضای مصنوعی
  • بهداشت مواد غذایی
  • بهداشت و بازرسی گوشت
  • بینایی سنجی، پرستاری
  • تکنولوژی پرتودرمانی
  • تکنولوژی پرتوشناسی
  • روان شناسی
  • زیست شناسی جانوری
  • زیست شناسی دریا
  • زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • زیست شناسی گیاهی
  • زیست فناوری
  • ساخت پروتزهای دندانی
  • شنوایی شناسی
  • علوم آزمایشگاهی
  • علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
  • علوم تربیتی
  • علوم تغذیه
  • علوم و صنایع غذایی
  • فیزیوتراپی، کاردرمانی
  • گفتار درمانی
  • هوشبری
  • میکروبیولوژی
  • مامایی

لیست رشته های کنکور تجربی 

 

رشته های زیر گروه دو کنکور تجربی

  • آموزش شیمی
  • بهداشت عمومی
  • بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها
  • تکنولوژی پزشکی هسته ای
  • شیمی کاربردی
  • شیمی محض
  • فناوری اطلاعات سلامت
  • مهندسی بهداشت محیط
  • مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

 

رشته های زیر گروه سه کنکور تجربی

  • اقیانوس شناسی
  • زمین شناسی

 

رشته های زیر گروه چهار کنکور تجربی

  •  ادیان و مذاهب
  •  امنیت اقتصادی
  • تاریخ اسلام
  • تاریخ تمدن ملل اسلامی
  • حسابداری
  • زبان و ادبیات عربی
  • شیعه شناسی
  • علم اطلاعات و دانش شناسی
  • علوم انتظامی
  • علوم قرآن و حدیث
  • فقه و حقوق اسلامی
  • فقه و حقوق امامی
  • فقه و حقوق مذاهب اسلامی
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • فلسفه و حکمت اسلامی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • گردشگری
  • مدیریت اطلاعات و ارتباطات
  • مدیریت امور بانکی
  • مدیریت امور گمرکی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت بیمه
  • مدیریت بیمه اکو
  • مدیریت کسب و کارهای کوچک
  • مدیریت مالی
  • مدیریت و بازرگانی دریایی
  • معارف اسلامی و اخلاق
  • معارف اسلامی و ادیان
  • معارف اسلامی و تاریخ
  • معارف اسلامی و علوم تربیتی
  • معارف اسلامی و علوم قرآنی
  • معارف اسلامی و کلام
  • مدیریت هتلداری
  • اقتصاد

 

 

رشته های زیر گروه چهار کنکور تجربی

 

رشته های زیر گروه پنج کنکور تجربی

  • آموزش تربیت بدنی
  • امنیت اطلاعات
  • امنیت بین الملل
  • پژوهشگری امنیت
  • تربیت مروج سیاسی
  • ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
  • حفاظت اطلاعات
  • علوم دامی
  • علوم سیاسی
  • علوم فنی امنیت
  • علوم ورزشی
  • علوم و مهندسی باغبانی
  • علوم و مهندسی جنگل
  • علوم و مهندسی شیلات
  • علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
  • علوم و مهندسی محیط زیست
  • کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
  • گیاه پزشکی
  • مددکاری اجتماعی
  • مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
  •  مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
  • مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
  • مهندسی صنایع مبلمان
  • مهندسی طبیعت
  • مهندسی فضای سبز
  • اقتصاد کشاورزی

 

 

برای آشنایی بیشتر با لیست زیر گروه های رشته تجربی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور تجربی

۴۵۰ متخلف در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ شناسایی شد

عبدالرسول پورعباس با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ در امروز جمعه ۱۰ تیرماه با بیشترین تعداد شرکت کننده در میان گروه‌های آزمایشی، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده با استفاده از دستگاه آشکارساز بیش از ۴۵۰ داوطلب متخلف در این آزمون که ابزار الکترونیک به همراه داشتند شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

از رقابت کنکور گروه تجربی تا هشدار سازمان جهانی بهداشت به کشورهای اروپایی درباره همه گیری کرونا

داوطلبان تجربی با بالاترین سهم متقاضی به رقابت با هم می‌پردازند. کنکور رشته تجربی هم اکنون با شرکت ۵۷۴ هزار و ۷۲۱ داوطلب در حال برگزاری است.

کنکور علوم تجربی در استان قم برگزار شد

۲۲ هزار و ۸۸ داوطلب استان قم در آزمون سراسری امسال ورودی دانشگاه ها با هم رقابت می کنند.

فقط به یک رقمی شدن فکر کن

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما داوطلبان عزیز را به طور کامل و مفصل با برنامه ریزی کنکور تجربی آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در کنکور تجربی و قبول شدن در رشته دلخواه خود، باید با داشتن برنامه ای اصولی، روزانه 8 الی 12 ساعت مطالعه مفید داشته باشید. علاوه بر این، فراموش نکنید که حتما از یک مشاور خوب و با تجربه کمک بگیرید تا بتواند شما را در تمامی مراحل ذکر شده راهنمایی کند. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه درخشان و راهنمایی رتبه های برتر، می توانند به شما عزیزان نیز یاری رسانند. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما کافی است تا با شماره های درج شده در مقاله تماس بگیرید و یا در زیر این مقاله کامنت بگذارید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله

 

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با داشتن برنامه ریزی کنکور تجربی می توانم به موفقیت در کنکور تجربی و قبولی در رشته پزشکی برسم؟ 

بله. قبولی در رشته پزشکی در کنار داشتن برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و همین طور برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی برای شما میسر است.

داشتن برنامه ریزی کنکور تجربی از دی ماه می تواند من را به قبولی در رشته مورد علاقه ام برساند؟ 

بله. چرا که نه. در صورت داشتن برنامه ریزی دقیق و استفاده از جدول برنامه ریزی می توانید به موفقیت در رشته مورد علاقه خود برسید.

روزانه باید چند درس در برنامه خود داشته باشیم؟

بهتر است که روزانه حداقل 4 درس در برنامه خود داشته باشید و از دروس عمومی و اختصاصی به صورت متنوع مطالعه کنید تا خسته نشوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی کنکور

    مشاوره تحصیلی کنکور 1403 + همین الان با رتبه ها صحبت کن!

    مشاوره تحصیلی کنکور مختص به داوطلبانی است که سازمان سنجش آموزش کشور هر سال در زمانی مشخص، آزمون کنکور را به صورت سراسری برگزار می‌کند. در این آزمون دانسته‌های علمی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد، چرا که رقابت بین داوطلبانی...
  • برنامه ریزی کنکور

    برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل

    برنامه ریزی کنکور به صورت اصولی و هوشمندانه، توسط مشاور و برنامه‌ ریز انجام می‌شود که در نتیجه می‌‎تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. همچنین Pdf برنامه ریزی کنکور و جدول برنامه ریزی آزمون سراسری نیز...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    همه ما می‌ دانیم که باید برای رسیدن به تمامی اهداف خود از کوچک‌ تا بزرگ‌ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. اطلاع داشتن از موثرترین تکنیک و جدول برنامه ریزی درسی روزانه، ماهانه و… نه تنها به شما کمک می‌...
  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)