ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت + تغییرات ۱۴۰۳

سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. متقاضیانی که در زمان انتخاب رشته دارای هر یک از سهمیه های استعداد درخشان، سهمیه آزاد، رزمندگان و ایثارگران و غیره می‌باشند با محدودیت‌های کمتر می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. داوطلبانی که دارای سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت می‌باشند، تنها با متقاضیانی که دارای سهمیه ‌های مشابه هستند رقابت می‌کنند، در نتیجه احتمال قبولی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، چرا که رتبه‌های کسب شده توسط آن‌ها، در مجموعه آماری کوچک‌تری مقایسه می‌گردد.

از آنجا که دانستن این اطلاعات در انتخاب رشته دانشجویان تأثیر دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سهمیه ‌ها می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید. 

آشنایی با سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

داوطلبان می‌بایست به این نکته توجه نمایند که در زمان انتخاب رشته، اعمال سهمیه تأثیر بسزایی در احتمال قبولی آن‌ها در رشته و دانشگاه مورد نظر  آنها دارد، بنابراین عدم اطلاعات کافی در این زمینه و نیز عدم مطالعه دقیق دفترچه کنکور ارشد وزارت بهداشت، موجب می‌شود که از این مزایا بی بهره باشند.

تغییر سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت، در ھیچ يک از مراحل آزمون پس از اتمام آخرین مهلت ويرايش اطلاعات آن در ھر صورت پذيرش و عدم پذيرش داوطلب امكانپذير نمی‌باشد. در حال حاضر سهمیه ھای انتخابی بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی به شکل زیر هستند:

  • آزاد
  • رزمندگان و ایثارگران 
  • سهمیه بومی مناطق محروم

آشنایی با سهمیه ‌های کنکور ارشد وزارت بهداشت

 

جهت اطلاع از نحوه استفاده مجدد از سهمیه روزانه کنکور بر روی لینک کلیک نمایید.

 

سهمیه آزاد کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

متقاضیانی که دارای سهمیه ایثارگران و یا رزمندگان در رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نمی‌باشند، از دارندگان سهمیه آزاد برای سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت می توانند استفاده نمایند. داوطلبان مذکور ساکن مناطقی به جز مناطق محروم بوده و لذا در زمان ثبت نام کنکور ارشد بهداشت می‌بایست سهمیه آزاد را انتخاب نمایند.
 
برخی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت پس از دریافت کارت ورود به جلسه متوجه می‌شوند، سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت درج شده بر روی کارت آن‌ها، سهمیه آزاد است. در حالی است که آن‌ها خود را واجد شرایط دریافت سهمیه ایثارگران یا رزمندگان می‌دانند و در زمان ثبت نام کنکور ارشد گزینه مربوط به این سهمیه را انتخاب می‌کنند. اما هنوز مدارک ایثارگری که از طرف آن‌ها به وزارت بهداشت ارسال شده مورد قبول قرار نگرفته است.

 برای اطلاع از شهریه ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.پ

کال تو اکشن تماس

سهمیه ایثارگران و رزمندگان کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

نهادهای مختلف بنیاد شهید، وزارت کشاورزی، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و  غیره در کنکور ارشد دارای سهمیه هستند. معمولاً سهمیه ایثارگران در کنکور و رزمندگان دو دسته سهمیه 25 درصد و 5 درصد است که در اختیار متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

سهمیه رزمندگان شامل افرادی است که حضور داوطلبانه در جبهه داشتند. سهمیه ایثارگران نیز شامل افرادی می‌شود که بر اساس قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، جامعه ھدف بنیاد شهید و امور ایثارگران و ماده ٩٠ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، فرھنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی و تبصره آن مشمول استفاده از این سهمیه می‌باشند.

🔔 اطلاعیه 🔔

لازم به ذکر است که سهمیه ایثارگران و رزمندگان در کنکور ارشد وزارت بهداشت بسیار متنوع‌تر است که شما برای دریافت همه آن‌ها می‌توانید از مشاوران ایران تحصیل از طریق تماس با شماره 9099075307 کمک بگیرید.

سهمیه ایثارگران و رزمندگان کنکور ارشد وزارت بهداشت

ظرفیت پذیرش ھر رشته محل به رزمندگان و ایثارگران

  • فرزندان و ھمسر شاھد، جانبازان، آزادگان، فرزندان و ھمسر آزادگان، فرزندان و ھمسر جانبازان بیست و پنج درصد (%٢٥) و بالاتر  در صورتی که بتوانند حد نصاب ٧٠ % نمره علمی گزینش آزاد ھر رشته محل را کسب کنند، پذیرفته خواهند شد.
  • اگر فرد داوطلب، رزمنده باشد، در صورت کسب حدنصاب ٨٠ % نمره علمی گزینش آزاد ھر رشته محل پذیرفته خواهد شد.
  • فرد داوطلب اگر جانباز کمتر از ٢٥%، فرزند و ھمسر او باشد، به شرط کسب حد نصاب ٧٠ % نمره علمی گزینش آزاد ھر رشته محل پذیرفته خواهد شد.
  • ھمسر و فرزند فرد رزمنده با حداقل ٦ ماه حضور داوطلبانه در جبهه در صورتی که بتواند حد نصاب ٧٠% نمره علمی گزینش آزاد ھر رشته محل را کسب کند، پذیرفته خواهد شد.
  • اگر ظرفیت پذیرش سهمیه 25 درصد در کنکور ارشد با داوطلبان واجد شرایط تکمیل نگردد، ظرفیت باقی مانده به داوطلبان سهمیه 5 درصدی تعلق می‌گیرد. حال اگر ظرفیت پذیرش سهمیه 5 درصد نیز با داوطلبان واجد شرایط پر نشود، ظرفیت باقی مانده به داوطلبان سهمیه آزاد تعلق می‌گیرد.
  • اگر تعداد داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب شدند بیش از ظرفیت آزمون باشد، پذیرش آن‌ها بر اساس نمره خام خواهد بود. لذا بعد از تکمیل ظرفیت از داوطلبان دارای سهمیه ایثارگر و رزمندگان  پذیرش نخواهد شد. 
  • اگر داوطلبی نتواند حد نصاب قبولی در آزمون را دریافت کند، سهمیه او در کنکور آزاد حساب خواهد شد.
  • در صورتی که داوطلب دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگر در سال‌های گذشته در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده باشد، مجاز به استفاده مجدد از این سهمیه برای کارشناسی ارشد نخواهد بود. بنابراین داوطلبان در آزمون ارشد تنها یک بار می‌توانند از سهمیه ایثارگران و رزمندگان استفاده کنند.

برای کسب اطلاع از تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم روی لینک  کلیک کنید.

جهت اطلاع از جزئیاتی مانند نوع سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت، حدنصاب لازم جهت قبولی، ظرفیت پذیرش، ارگان تأیید کننده سهمیه می‌بایست جدول مشمولین سهمیه ‌های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ که برای گروه‌های مختلف رزمنده و ایثارگر ارائه شده است را مطالعه نمایید. 

مشمولین سهمیه رزمندگان و ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

سهمیه 25 درصدی سهمیه 5 درصدی اسم ارگان
همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر جانبازان کمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان آنان بنیاد شهید و امور ایثارگران
آزادگان، همسر و فرزندان آنان همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه
جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و بیشتر آزادگان، همسر و فرزندان آنان
رزمنده جهادگر همسر و فرزندان رزمنده جهادگر وزارت جهاد کشاورزی
رزمنده داوطلب بسیجی همسر و فرزندان رزمنده داوطلب بسیجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
رزمنده کادر و سرباز وظیفه سپاه همسر و فرزندان رزمنده کادر و سرباز وظیفه سپاه نیروهای مسلح

 

(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

رزمنده کادر و سرباز وظیفه (آجا) همسر و فرزندان رزمنده کادر و سرباز وظیفه (آجا) نیروهای مسلح

 

(ارتش جمهوری اسلامی)

رزمنده کادر و سرباز وظیفه (ناجا) همسر و فرزندان رزمنده کادر و سرباز وظیفه (ناجا) نیروهای مسلح

 

(نیروی انتظامی جمهوری اسلامی)

رزمنده کادر و سرباز وظیفه (ودجا) همسر و فرزندان رزمنده کادر و سرباز وظیفه (ودجا) نیروهای مسلح

 

(وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)

رزمنده کادر و سرباز وظیفه (ن.م) همسر و فرزندان رزمنده کادر و سرباز وظیفه (ن.م) نیروهای مسلح

 

(ستاد کل نیروهای مسلح)

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استعداد درخشان ارشد آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط سهمیه استعداد درخشان کنکور ارشد بهداشت 1403

داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت دارای شرایط زیر برای دریافت سهمیه استعداد درخشان ارشد داشته باشند:

  • دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ناپیوسته که رتبه اول را با میانگین معدل هفده در بین هم رشته‌ای ها و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود به دست آورده‌اند و در مدت حداکثر چهار نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده‌اند، می توانند از سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت استفاده نمایند.
  • دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته که رتبه اول را با معدل هفده در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود کسب کرده‌اند و در مدت حداکثر هشت نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده‌اند.
  • دانشجوی نمونه گروه پزشکی در مقطع کارشناسی به تائید ستاد انتخاب دانشجوی نمونه کشوری
  • چنانچه در بین متقاضیان واجد شرایط برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد یک رشته محل، امتیازات کسب شده یکسان باشد، اولویت با معدل‌های بالاتر خواهد بود.
  • در صورتی که دانشجو از رشته پذیرفته شده خود انصراف دهد، مشمول محرومیت یکساله نمی‌شود، اما نمی‌تواند مجدداً از سهمیه استعداد درخشان استفاده نماید.
  • ادامه تحصیل دانشجوی ممتاز متقاضی استفاده از سهمیه شرایط استعداد درخشان کارشناسی ارشد در همان دانشگاه محل تحصیل خود می‌باشد. ولی در صورت وجود سهمیه بیش از یک نفر در هر دانشگاه، حداقل یک سهمیه به دانشجویان ممتاز سایر دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

شرایط سهمیه استعداد درخشان کنکور ارشد بهداشت

سهمیه مناطق محروم کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

30 درصد از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی 10 منطقه کشور بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی، در رشته‌های مورد نیاز به داوطلبانی تعلق می‌گیرد که ساکن مناطق محروم کشوری باشند

برای اطلاع از اعلام نتایج کنکور وزارت بهداشت ارشد و رواهنمای تصویری دریافت آن کلیک کنید.

شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم 

  • داوطلب می‌بایست متولد استان مورد تقاضا بوده و حداقل دو مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلات را چه متوالی و چه متناوب در یکی از شهرهای دانشگاه مورد تقاضا گذرانده باشد.
  • حداقل سه مقطع تحصیلی توسط داوطلب اعم از متوالی یا متناوب را در شهرهای دانشگاه مورد تقاضا گذرانده شده باشد.
  • استان مورد نظر می‌بایست محل تولد یکی از والدین یا همسر متقاضی بوده و شخص مذکور 5 سال اخیر را در یکی از شهرهای حوزه دانشگاه مورد تقاضا اقامت داشته باشد.
  • امکان تغییر سهمیه یا دانشگاه منطقه محروم پس از قبولی با این سهمیه جهت گذراندن تعهدات خدمت نیروی انسانی وجود ندارد.

شرایط لازم برای سهمیه بدون آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403

  • دانشجویان گروه پزشکی دوره کارشناسی که از سوی ستاد انتخاب دانشجویان نمونه کشوری، ممتاز کشوری شناخته شده‌اند.
  • در صورت داشتن امتیازات اکتسابی در میان داوطلبان برای اخذ پذیرش در دوره ارشد، یک کد رشته وجود داشته باشد، اولویت ببا داوطلبانی است که معدل بیشتری دارند. 
  • چنانچه دانشجو از رشته‌ای که در آن پذیرش شده، انصراف دهد، مرومیت یکساله نخواهد داشت اما مجدداً نمی‌تواند از سهمیه استعداد درخشان بهره مند شود. 
  • شرایط ادامه تحصیل برای افراد دارای سهمیه استعداد درخشان، در همان دانشگاه محل تحصیل فرد می‌باشد، اما در صورت وجود داشتن سهمیه بیشتر از یک نفر، حداقل یک سهمیه به هریک از دانشجویان ممتاز دیگر دانشگاه‌ها تعلق خواهد گرفت. 

همچنین برای مشاهده مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

تغییرات سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

▪︎ تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت برای ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی:
در آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو بخش الف ماده ۳ سهمیه ‌های این لایحه در مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه‌ای، سهمیه ‌های پذیرش به صورت آزاد، مناطق یک، دو، سه و ایثارگران است.

ظرفیت هر کد رشته محل در آزمون سراسری در بخش الف ماده ۴ ظرفیت سهمیه آمده است که در مجموع به میزان ۵۰ درصد به نسبت شرکت کنندگان به هر یک از مناطق یک، دو و سه و مابقی ۵۰ درصد به صورت آزاد به تمامی داوطلبان متقاضی هر کد رشته محل اختصاص می‌یابد.

در نتیجه سهمیه بندی بومی، قطب، استانی و ناحیه‌ای از کنکور سراسری حذف شده و فقط بخش مناطق یک، دو و سه اعمال می‌شود و دیگر نیازی به محاسبه پیچیده برای اعمال سهمیه ‌های بومی در نمره کنکور فرد نیست.

در بند پ- ماده ۴ ظرفیت سهمیه ‌های لایحه ساماندهی سهمیه ‌ها جهت ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی آمده است که در تمامی آزمون‌ها ۵ درصد از ظرفیت تعیین شده در هر کد رشته محل به صورت اضافه بر ظرفیت به ایثارگران اختصاص می‌یابد.

▪︎ تبصره ۲:
در استفاده از سهمیه فوق اولویت با همسر و فرزندان شهدا، مفقود الاثران، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و همسران و فرزندان ایشان، آزادگان و همسران و فرزندان ایشان، رزمندگان با شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و جانبازان زیر ۲۵ درصد است. چنانچه ظرفیت مذکور تکمیل نشود، خالی مانده ظرفیت به خانواده شهدا (پدر، مادر، خواهر و برادر)، همسر و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می‌یابد و در صورت تکمیل این ظرفیت در هر کد رشته محل، سایر ایثارگران با داوطلبان غیر ایثارگر رقابت می‌کنند.

در نتیجه یکی از تغییرات مهم این لایحه نسبت به سهمیه ‌های موجود مازاد شدن آن است و همچنین تغییر حدنصاب آن است که حدنصاب مربوط به ایثارگران در تمامی آزمون‌ها ۸۵ درصد حدنصاب گزینش آزاد است. در گذشته این میزان حدنصاب ۷۰ تا ۷۵ درصد بوده است.

برای اطلاع در مورد این سوال که کارشناسی ارشد چند واحد است؟ بر روی لینک کلیک کنید.

 

▪︎ بر اساس ماده ۱۰ تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی این لایحه، سهمیه بهیاری نیز در کنار سهمیه ‌های بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه ‌های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، سهمیه ‌های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، لغو شده است.

▪︎ بر اساس بند ج ـ در تمامی آزمون‌ها تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی در این بخش این است که برای تأمین نیاز مناطق محروم (کم برخوردار) با توجه به نیازسنجی‌های وزارت، در صورت نیاز حداکثر ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به صورت مازاد بر ظرفیت، در دانشگاه‌های استان مربوطه اختصاص می‌یابد. در صورت عدم وجود رشته در همان استان، وزارت‌ها می‌توانند در نزدیک‌ترین مؤسسه‌های واقع در استان‌ این ظرفیت را اختصاص دهند.

▪︎ بر اساس ماده ۸ ـ مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی در این بخش این است که از زمان اجرای این قانون لغو می‌شود.

▪︎ تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی در این بخش این است که بر اساس بند ح- سهمیه ‌های مصوب برای بلایای طبیعی در آزمون سراسری مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به قوت خود باقی است. این سهمیه به صورت مازاد بر ظرفیت توسط سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org تخصیص داده می‌شود.

▪︎ بر اساس بند چ ـ در آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی و نیز دستیاری گروه پزشکی و دامپزشکی تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی در این بخش این است که حداکثر سقف ظرفیت پذیرش دانشجوی استعداد درخشان که مشمولین آن توسط شورای هدایت استعدادهای درخشان تعیین می‌شود تا ۵ درصد مازاد بر ظرفیت هر کد رشته محل است که براساس نیاز با نظارت کامل سازمان یا مرکز انجام می‌شود.

▪︎ بر اساس ماده ۱۰ تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی آمده است که سهمیه حافظان قرآن نیز در کنار سهمیه ‌های بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه ‌های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، سهمیه ‌های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، بهیاری، دانشجوی نمونه کشوری، لغو شده است.

تغییرات سهمیه ‌های کنکور ارشد وزارت بهداشت

جهت اطلاع از بهترین سهمیه مناطق کنکور بر روی لینک کلیک نمایید.

▪︎ بر اساس ماده ۱۰ تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی آمده است که در کنار سهمیه ‌های بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه ‌های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، سهمیه ‌های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، بهیاری، دانشجوی نمونه کشوری، لغو شده است.

به همین خاطر بر مبنای تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی بر پایه بند چ ـ در آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی و نیز دستیاری گروه پزشکی و دامپزشکی حداکثر سقف ظرفیت پذیرش دانشجوی استعداد درخشان که مشمولین آن توسط شورای هدایت استعدادهای درخشان تعیین می‌شود تا ۵ درصد مازاد بر ظرفیت هر کد رشته محل است که حسب مورد با نظارت کامل سازمان یا مرکز انجام می‌شود.

در بند پ- ماده ۴ ظرفیت سهمیه ‌ها آمده است که در تمامی آزمون‌ها ۵ درصد از ظرفیت تعیین شده در هر کد رشته محل به صورت اضافه بر ظرفیت (مازاد) به ایثارگران اختصاص می‌یابد.

▪︎ بر اساس ماده ۱۰ تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی آمده است که قانون عدالت آموزشی و سهمیه مربیان لغو شده است.

▪︎ بر اساس ماده ۱۰ تغییرات مهم لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی آمده است که قانون عدالت آموزشی لغو شده است.

▪︎ مشمولینی که توسط شورای هدایت استعدادهای درخشان برای حداکثر سقف ظرفیت پذیرش دانشجوی استعداد درخشان تعیین می‌شود، حداکثر تا ۵ درصد مازاد بر ظرفیت هر کد رشته محل است که حسب مورد با نظارت کامل سازمان یا مرکز انجام می‌شود.

▪︎ ایثارگران همان گونه که برای آزمون کارشناسی ارشد اعلام شده، درباره سهمیه نیز در بند پ- ماده ۴ ظرفیت سهمیه ‌ها آمده است: در تمامی آزمون‌ها ۵ درصد از ظرفیت تعیین شده در هر کد رشته محل به صورت اضافه بر ظرفیت (مازاد) به ایثارگران اختصاص می‌یابد.

برای مشاهده نمونه سوالات آزمون ارشد وزارت بهداشت کلیک کنید.

مشاوره سهمیه‌های کنکور ارشد وزارت بهداشت

در کنکور ارشد وزارت بهداشت، سهمیه‌های خاصی برای دسته‌های مختلف از داوطلبان در نظر گرفته‌شده‌است. این سهمیه‌ها بر اساس معیارهایی مثل میزان سابقه خدمت، محل خدمت، نوع رشته تحصیلی و غیره تعیین می‌شوند.

در برخی از رشته‌های تحصیلی، سهمیه‌ای برای افرادی که سابقه خدمت در وزارت بهداشت دارند، در نظر گرفته‌شده‌است. این سهمیه‌ها بر اساس میزان سابقه خدمت تعیین می‌شوند و ممکن است در برخی رشته‌ها تا ۵۰ درصد از ظرفیت‌های پذیرش را شامل شوند.

برای افرادی که در مناطق محروم یا دور افتاده خدمت کرده اند، سهمیه‌های خاصی در نظر گرفته‌شده‌است. این سهمیه‌ها برای تشویق افراد به خدمت در این مناطق و یا حفظ نیروی انسانی در این مناطق به وجود آمده اند.

در برخی رشته‌های تحصیلی، سهمیه‌ای برای داوطلبانی که رشته خاصی را در کنکور ارشد انتخاب کرده اند، وجود دارد. این سهمیه‌ها برای تعادل بین تعداد داوطلبان و ظرفیت‌های پذیرش در رشته‌های مختلف به وجود آمده اند.

برای اعمال سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت، داوطلبان باید در هنگام ثبت نام کنکور ارشد، مدارک مربوط به سهمیه خود را ارائه دهند. در صورت تایید مدارک، سهمیه مربوطه برای داوطلب اعمال می‌شود. برای مشاوره در دریافت سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

مشاوره سهمیه‌های کنکور ارشد وزارت بهداشت

اخبار مربوط به سهمیه کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

  • سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ اصلاح خواهد شد

منصور کبگانیان،دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، گفت سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت سال آینده  بر اساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح خواهد شد. به طوری که در آن مصوبه افزایش ظرفیت دستیاری تخصصی پزشکی مورد بررسی قرار دادیم و گزارش‌هایی در این مورد دریافت کردیم که  در سال آینده آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت و تغییرات مربوط به این سهمیه ‌ها در سال  ۱۴۰۳ را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. به طوری که در مورد سهمیه ‌ها، ظرفیت و تغییرات مهم آن‌ها به صورت جداگانه صحبت کردیم. سهمیه ‌های مربوط به رزمندگان، دانشجویان دارای سهمیه آزاد و سهمیه مناطق بومی و مناطق محروم با یکدیگر تفاوت دارد و افراد هنگام انتخاب رشته باید به به آن توجه کنند.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجدداً سؤال یا ابهامی در خصوص سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت برای شما عزیزان پیش آمده باشد می‌توانید پاسخ سؤالات خود را از طریق مشاوره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

📥 جهت دانلود پی دی اف این مقاله سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت  کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آمار دقیق سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۳ را چگونه دریافت کنیم؟

هر ساله ممکن است اطلاعات مربوط به سهمیه ها و ظرفیت قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت تغییر کند. به همین دلیل بهتر است شما دفترچه راهنما آن را دانلود و آن را مطالعه کنید.

در لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی کدام سهمیه ها حذف شده است؟

در این لایحه سهمیه های زیادی برای ورود به دانشگاه ها در مقاطع ارشد وزارت بهداشت حذف شده است. کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، بهیاری، دانشجوی نمونه کشوری و غیره از جمله آن ها هستند که شما جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بالا را مطالعه کنید.

سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت به چند دسته تقسیم می شوند؟

به ۳ دسته آزاد، رزمندگان و ایثارگران و سهمیه بومی مناطق محروم تقسیم می شوند.

نظرات

18 دیدگاه دربارهٔ «سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت + تغییرات ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo Noora گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من با توجه به گرایشم هم میتونم ارشد وزارت علوم شرکت کنم و هم وزارت بهداشت سوالم این هستش که ایا میتونم سهمیه رو برای هردو کنکور موقع ثبت نام اعمال کنم؟
    و بعد از امدن رتبه تصمیم بگیرم که کدوم رو انتخاب رشته کنم [وزارت علوم زودتر برگزار میشود و جوابش هم زودتر اعلام میشود]
    الان تایم ثبت نام وزارت علوم هستش و من نمیدونم باید چیکار کنم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شما میتوانید ارشد وزارت علوم شرکت کنید و ارشد وزارت بهداشت باتوجه به رشته ی مورد تقاضا و مدرک مورد تقاضای ازمون میتوانید شرکت بفرمایید و مانعی ندارد استفاده از سهمیه در هر دو ازمون

  2. Avatar photo سعیدی گفت:

    سلام کارت سبز و یا کارت بسیح فعال برای سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت به چه صورت هستش؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. این مورد سهمیه ای برای شما ندارد.

  3. Avatar photo ستاره گفت:

    وقت بخیر سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت برای سال آینده تغییرات داره؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      تا زمانیکه دفترچه منتشر نشود نمیتوان نظر قطعی داد.

  4. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام آیا میتوان از سهمیه 25درصدی هم در کنکور ارشد وزارت بهداشت شرکت کرد و هم در ارشد وزارت علوم ازش استفاده کنیم ؟؟یعنی توی دوتا کنکور

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      محدودیتی وجود ندارد.

  5. Avatar photo مریم گفت:

    سلام اگر یکبار از سهمیه ۲۵درصد برای ارشد وزارت علوم استفاده کرده باشیم میتونیم یبار دیگه از این سهمیه برای ارشد وزارت بهداشت استفاده کنیم ،,?

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام از سهمیه ایثار گری برای هر مقطع یکبار برای پذیرش در دوره های روزانه مجاز هستید

  6. Avatar photo علی گفت:

    چنانچه فردی ایثارگرسهمیه دانشجوی ممتاز داشته باشد می تواند همزمان از سهمیه ایثارگران هم استفاده نماید وشانس خودرا بیشتر نماید؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دانشجوی نمونه بودن امتیازی ندارد.

  7. Avatar photo ا،،، ص،،، ر گفت:

    سلام ووقت بخیر، درصورت قبولی دانشگاه پردیس خودگردان و نرفتن، ایا سال بعد میتوان از سهمیه پنج درصد استفاده کرد؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله میتوانید

  8. Avatar photo گیلانی گفت:

    سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت توشون سهمیه منطقه ای هم هست؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  9. Avatar photo عدالتپور گفت:

    سلام سهمیه رزمندگان هم در ثبت نام ارشد وزارت بهداشت موثره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + لینک دانلود pdf

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
  • بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت

    منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 + پیشنهاد رتبه ها

    لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 منتشر شد. بسیاری این سؤال را دارند که چگونه می‌توانیم منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت را دریافت کنیم؟ خلاصه و جزوه سؤالات کنکور ارشد کدام هستند؟ منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت یکی...
تماس با مشاور