ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه رشد وزارت بهداشت – ورود tarhreg.behdasht.gov.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سامانه رشد وزارت بهداشت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه رشد وزارت بهداشت برای داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی پیراپزشکی و پزشکی ازاین وزارتخانه می باشند، ایجاد شده است و کلیه افراد متقاضی می بایست پس از فراغت از تحصیل خود در مناطق مشخص شده توسط وزارت بهداشت خدمت نمایند. گفتنی است این افراد پس از مراجعه به سایت tarhplus.behdasht.gov.ir می‌ توانند خدمات مربوط به ثبت نام طرح خدمت خود را مشاهده نمایند.
همچنین لازم به ذکر است نتیجه بررسی ها و مشخص شدن محل و طول مدت خدمت پزشک یا پیراپزشک پس از انجام فرآیند ثبت نام، در سامانه رشد وزارت بهداشت اعلام می شود.

 📢 اطلاعیه 📢
پزشکان و پیراپزشکان گرامی می توانند ثبت نام در طرح نیروی انسانی خود را به طور کامل به کارشناسان ایران تحصیل بسپارند.

معرفی سامانه رشد وزارت بهداشت

داوطلبان مشمول طرح خدمت نیروی انسانی ۱۴۰۳ باید کلیه اطلاعات مربوط به مراحل ثبت نام، لیست رشته ها، شرایط عمومی و اختصاصی، نحوه ثبت نام و تعیین محل خدمت خود را از طریق مراجعه به سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir کسب نمایند. پس پیشنهاد می کنیم به علت وجود سوالات مختلف داوطلبان درباره این پروسه و پیچیده بودن این مراحل، با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به بررسی نحوه ثبت نام و اعلام نتایج تأمین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت بپردازیم.

معرفی سامانه رشد وزارت بهداشت

بررسی ثبت نام طرح خدمت نیروی انسانی

ثبت نام مشمولین غیرپزشک عمومی طرح قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای اعزام به انجام خدمت، به صورت غیرحضوری و اینترنتی از طریق سایت تامین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می گیرد.

دانش آموختگان گرامی باید پیش از ثبت نام از تمامی شرایط و ضوابط لازم، مراحل ثبت نام و همچنین به کارگیری طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان وزارت بهداشت آگاهی لازم و کافی را داشته باشند. به همین جهت، دفترچه ای حاوی دستورالعمل های ثبت نام از طریق سامانه مذکور برای دانلود قرار داده شده است.

نکته مهم این که به منظور نام نویسی در این طرح لازم است وضعیت فارغ التحصیلی متقاضیان به طور حتمی از طریق اداره آموزش محل تحصیل به اداره دانش آموختگان وزارت بهداشت اعلام شده باشد که سامانه رشد وزارت بهداشت امکان پیگیری وضعیت این دسته از افراد را نیز فراهم آورده است.

🔔برای کسب اطلاع از لیست رشته های استخدامی وزارت بهداشت روی لینک مربوطه کلیک نمایید.🔔

امکانات سامانه رشد وزارت بهداشت

پس از معرفی سامانه رشد وزارت بهداشت نوبت به ذکر امکانات این سامانه می رسد. این امکانات به شرح زیر هستند:

🩺 ثبت نام پیام آوران بهداشت

🩺 ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک عمومی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح)

🩺 ثبت نام مشمولین غیرپزشک و غیردندانپزشک عمومی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح)

🩺 ثبت نام دریافت گواهی پایان خدمات یا معافیت از قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان (طرح)

🩺 پرسش و پاسخ و ثبت شکایات

🩺 نظرسنجی

امکانات سامانه رشد وزارت بهداشت

🔔 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت کلیک کنید. 🔔

راهنمای ورود به سامانه رشد وزارت بهداشت

کاربران سامانه رشد وزارت بهداشت به منظور استفاده از خدمات مختلفی که در بخش قبل به آن ها اشاره شد، می بایست با نحوه ورود به این سامانه آشنا باشند. در ادامه، انجام امور مربوط به هر بخش را شرح می دهیم.

برای انجام فرآیند ثبت نام ابتدا باید به سامانه ای به آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه نمایید. حال در صفحه ای مشابه تصویر زیر، دوره ای که قصد ثبت نام در آن را دارید، انتخاب کنید.

ورود به سامانه رشد وزارت بهداشت

پس از انجام مرحله فوق ابتدا لازم است تا شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و پس از دریافت کدی که به شما پیامک زده می شود، آن را در قسمت مربوطه بنویسید.

در صفحه جدید پس درج نمودن اطلاعاتی شامل کد ملی و تاریخ تولد، کلید “ثبت اطلاعات” را فشار دهید تا ثبت نام انجام شود.

دریافت کد در سامانه رشد وزارت بهداشت

مدارک مورد نیاز را بارگذاری نموده و صفحات ثبت نامی را تکمیل نمایید.

در پایان کد رهگیری ثبت نام را دریافت نموده و نزد خود نگه دارید.

📌 نکته مهم :

اگر پس از تکمیل ثبت نام احساس کردید که اطلاعات خود را اشتباه ثبت نموده اید، می توانید مطابق مراحل زیر آن ها را اصلاح نمایید.

🔸 ورود به بخش ویرایش اطلاعات ثبت نام

🔸 درج کد ملی و کد رهگیری ثبت نام در کادر های مربوطه

🔸 کلیک بر روی گزینه “ویرایش ثبت نام”

🔸 انجام اصلاحات مورد نظر

📌 نکته مهم :

محل خدمت داوطلب نیز از طریق یک پیامک به اطلاع وی رسانده می شود. پس از آن لازم است متقاضی به سامانه مراجعه نموده و به صورت زیر عمل نماید.

۱) کلیک بر روی بخش “پیگیری ثبت نام”

۲) وارد کردن کد رهگیری در بخش مربوطه

۳) فشردن کلید “مشاهده وضعیت”

📌 نکته مهم :

در صورتی که بیش از ۴ ماه از زمان ثبت نام متقاضی در سامانه گذشته و هیچ محلی برای انجام خدمت وی از سوی دانشگاه تعیین نشده باشد، می تواند وضعیت خود را در صف انتظار طی مراحل زیر مشاهده نماید.

🔹 مراجعه به بخش “مشاهده صف انتظار رسیدگی به درخواست ها”

🔹 مشخص نمودن “دوره های فعال” و “رشته شغلی”

🔹 فعال نمودن تیک مربوط به عبارت “صرفا مشاهده محل های دارای نیاز فوری”

جهت تکمیل فرآیند ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می بایست پس از وارد شدن به یکی از بخش های مذکور، بر روی کلید های بالای صفحه که شامل: “ثبت نام”، “ویرایش ثبت نام”، “پیگیری و مشاهد وضعیت” و “مشاهده وضعیت صف انتظار” می باشند، کلیک نمایید تا بتوانید اقدامات لازم را پیگیری کنید.

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در خصوص جزئیات امور مربوط به این سامانه هستید، می توانید به لینک شرایط معافیت از طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت مراجعه کنید.

با توجه به این موضوع که فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی پس از دانش آموختگی می بایست در سایت tarhreg.behdasht.gov.ir ثبت نام کرده و مدتی را در خدمت وزارت بهداشت و مراکز درمانی باشند، در ادامه به بررسی دو بخش مهم این سامانه یعنی “ثبت نام طرح نیروی انسانی” و “ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت” می پردازیم.

برای اطلاع از سامانه مهمانی وزارت بهداشت کلیک کنید.

طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

متقاضیان ثبت نام طرح نیروی انسانی، پیش از تکمیل فرم های اینترنتی اعزام به خدمت باید از رشته های طرح نیروی انسانی مطلع باشند، چرا که این رشته ها به دو دسته دارای طرح اجباری و اختیاری تقسیم شده و فارغ التحصیلانی که دارای طرح اجباری نیروی انسانی باشند، می بایست در فرصت محدودی که تا ۳ ماه پس از دانش آموختگی می باشد به این سامانه مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.
یادآور می شویم متقاضیان پس از ثبت نام در نوبت بکارگیری قرار گرفته تا نتایج طرح نیروی انسانی آن ها مشخص گردد‌. این نتایج علاوه بر این که به طور مجدد در همان سامانه رشد علوم پزشکی قرار می گیرد، از طریق پیامک نیز به داوطلبان اطلاع رسانی شده تا اقدامات لازم در مدت زمان معین انجام شود.

برای اطلاع از سامانه موحد وزارت بهداشت کلیک کنید.

📌 توجه نمایید که برخی از مشمولان رشته های دارای طرح اجباری به هر دلیلی امکان اعزام به مناطق مختلف را نداشته و به دنبال ارائه درخواست معافیت از طرح نیروی انسانی می باشند. این دسته از متقاضیان نیز مجددا با مراجعه به سایت tarhreg.behdasht.gov.ir و انتخاب گزینه “دريافت گواهی پايان خدمت” يا “معافيت از خدمت طرح نیروی انسانی” می توانند درخواست خود را به ثبت برسانند.

علاوه بر موارد ذکر شده داوطلبانی که قصد تمدید طرح نیروی انسانی و یا دریافت گواهی پایان طرح خدمت نیروی انسانی وزارت بهداشت را دارند، می بایست مجددا به سامانه رشد مراجعه کرده و از بخش های مربوطه به تمدید طرح پزشکی و یا دریافت گواهی پایان طرح بپردازند. همچنین داوطلبانی که مشمول طرح نیروی انسانی هستند نیز از طریق همان سامانه می توانند به ثبت نام طرح پزشکی بپردازند.

پیام آوران بهداشت در سامانه رشد وزارت بهداشت

پیام آوران بهداشت به آن دسته از فارغ التحصیلان مردی اطلاق می شود که خدمت نظام وظیفه خود را سپری نکرده و پس از فارغ التحصیلی می بایست در دوره سربازی شرکت نمایند.وزارت بهداشت با کسب توافق از ستاد نیروهای مسلح می تواند بخشی از این داوطلبان را به عنوان نیروی امریه بهداشت به مراکز درمانی مناطق مختلف کشور اعزام نماید .
برای ثبت نام پیام آوران بهداشت ابتدا می بایست به سامانه رشد وزارت بهداشت مراجعه نمود و سپس با انتخاب گزینه مربوط به پیام آوران بهداشت و مطالعه جزئیات ارائه شده آن به تکمیل فرم های ثبت نام پرداخت. متقاضیان محترم باید توجه نمایند که مدت ثبت نام در این طرح محدود بوده و تنها تا ۳۰ روز قبل از تاریخ اعزام فرصت ثبت نام در سایت رشد را دارند.

مشاوران ایران تحصیل با اطلاع از بخش های مختلف سامانه رشد وزارت بهداشت می توانند شما را در نام نویسی طرح خدمت نیروی انسانی راهنمایی کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی به سوالات و ابهامات شما در این زمینه پاسخ دهند. برای این کار کافیست از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

پیام آوران بهداشت در سامانه رشد وزارت بهداشت

🔔 برای کسب اطلاع از شرایط ثبت‌نام آزمون استخدام وزارت بهداشت روی لینک مربوطه کلیک نمایید.🔔

سامانه بررسی اصالت مدرک طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

این سایت طرح نیروی انسانی، که همان سامانه رشد وزارت بهداشت است، به افراد امکان می‌دهد تا با ورود به سایت طرح پلاس پزشکی tarhplus. behdasht. gov. ir، به آن دسترسی پیدا کنند. این سایت از بخش‌های مختلفی از جمله ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک عمومی، ثبت نام مشمولین غیرپزشک و غیردندانپزشک عمومی، ثبت نام پیام آوران بهداشت و غیره تشکیل‌شده‌است. یکی از بخش‌های مهم این سامانه، بررسی اصالت مدارک است که به کاربران ارائه می‌شود.

بررسی اصالت مدارک سایت طرح نیروی انسانی، در تایید صحت مدارک فرد کمک می‌کند و به صورت غیرحضوری خدمات به افراد ارائه می‌دهد. برای دسترسی به این بخش، کاربران باید ابتدا به سامانه رشد وزارت بهداشت وارد شوند. آدرس ثبت نام سایت طرح پلاس پزشکی به نشانی tarhplus. behdasht. gov. ir است و با ورود به آن در مرورگر دستگاه، کاربر به صفحه اول سامانه منتقل می‌شود. سپس بر روی گزینه بررسی اصالت مدارک مطابق تصویر زیر کلیک می‌کند.

برای اطلاع از سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت کلیک کنید.

متقاضی در ادامه مسیر بررسی اصالت مدارک به صفحه بعد منتقل می‌شود و در این مرحله باید مطابق تصویر زیر کد اصالت را وارد کند. کد اصالت یک کد چند رقمی است که در سمت چپ و پایین مدارک درج‌شده‌است. سپس فرد کد تصویر را درج کرده و بر روی گزینه بررسی کلیک می‌کند.

فرد به این بخش دسترسی پیدا کرده و به بررسی اصالت مدارک می‌پردازد. در این روند، کاربر باید در ورود کد اصالت مدارک دقت کند تا بررسی به درستی انجام شود. روند بررسی اصالت مدارک نیز مانند سایر موارد سامانه رشد وزارت بهداشت، یک روند اینترنتی است و به صورت آفلاین امکان‌پذیر نیست.

شرایط ثبت نام در سامانه رشد وزارت بهداشت

شرایط ثبت نام پیام آوران بهداشت به شرح زیر است: برای ثبت نام در این طرح، برخی از افراد در مقایسه با دیگران اولویت بیشتری دارند و احتمال جذب شدن در این طرح برای آن‌ها بیشتر است. این شرایط عبارتند از:

– داشتن وضعیت تاهل – بومی بودن – مشمول بودن از رزم

– تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی بودن

– داشتن سهمیه ایثارگری

🔔 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد  منابع آزمون استخدامیوزارت بهداشتکلیک کنید. 🔔

شرایط ثبت نام در سامانه رشد وزارت بهداشت

اخبار پیرامون سامانه رشد وزارت بهداشت

✅ جذب حداقل ۶۰ هزار نیرو و ۱۰۵ هزار پرستار مشغول به خدمت

دکتر سیف الله مرادی مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی،  با بیان این نکته که  در حوزه بهداشت و درمان کشور با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم گفتند درخواست جدی داریم که مجوز استخدام حداقل ۶۰ هزار نیرو و ۱۰۵ هزار پرستار جدید صادر شود تا در مراکز بهداشتی و درمانی سال آینده کسری نیرو و پرستار نداشته باشیم و کیفیت خدمات بهداشت و درمان افزایش پیدا کند.

✅ تمدید طرح نیروی انسانی 15 روز قبل از اعزام

متقاضیانی که اکنون در حال انجام خدمت می باشند، می توانند حداقل ۱۵ روز قبل از اتمام طرح خود، درخواست تمدید خدمت را در سامانه رشد وزارت بهداشت به صورت اینترنتی ارسال نمایند.

خلاصه مطلب 📝

آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم سامانه رشد وزارت بهداشت بود که داوطلبان مشمول طرح خدمت نیروی انسانی می بایست با مراجعه به آن مراحل نام نویسی خود را انجام دهند. گفتنی است در این مطلب پس از معرفی سامانه یاد شده، امکانات آن را نیز ذکر کردیم و سپس راهنمای ثبت نام و ورود به طرح های آن را بیان نمودیم .در پایان نیز در خصوص اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت صحبت کردیم.

امیدواریم مطالعه مقاله فوق برای شما مفید بوده باشد اما شما دوست عزیز همراه می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر درباره سامانه رشد وزارت بهداشت با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید یا پرسش خود را به صورت کامنت در انتهای این مقاله بنویسید تا در کوتاهترین زمان ممکن توسط مشاوران ایران تحصیل به آن پاسخ داده شود.

🔔 برای دریافت فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید. 🔔

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نشانی اینترنتی سامانه رشد وزارت بهداشت چیست؟

نشانی اینترنتی سامانه رشد وزارت بهداشت tarhplus.behdasht.gov.ir می باشد.

ایا برای ثبت نام در سامانه رشد وزارت بهداشت لازم است تا سیمکارت شخص ثبت نام کننده به نام خود او باشد؟

خبر برای ثبت نام در این سامانه تنها لازم است سیمکارت فعال در اختیار داشته باشید تا پس از دریافت کد عضویت از طریق پیامک، این کد را در قسمت مربوطه وارد نمایید.

چه فعالیت هایی در سامانه رشد وزارت بهداشت انجام می شوند؟

تمامی فعالیت های مرتبط با طرح نیروی انسانی در این سامانه انجام می شود.

نظرات

5 دیدگاه دربارهٔ «سامانه رشد وزارت بهداشت – ورود tarhreg.behdasht.gov.ir»

  1. Avatar photo علی گفت:

    سلام من هنوز دانشجو هستم و یه سوالی ازتون داشتم. میتونم قبل از تموم شدن درسم در سامانه رشد وزارت بهداشت ثبت نام کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام خیر باید تموم کنید بعد

  2. Avatar photo حیدر گفت:

    سلام من چند باری وارد سامانه رشد وزارت بهداشت شدم اما همش ارور میده و نمیتونم وارد حسابم بشم. باید چیکار کنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام باید از طریق مرورگر موزیلا فایرفاکس اقدام به ورود کنید

  3. Avatar photo قنبری گفت:

    سلام در سامانه رشد وزارت بهداشت آیا امکان ویرایش کامل وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + لینک دانلود pdf

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
  • بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت

    منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 + پیشنهاد رتبه ها

    لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 منتشر شد. بسیاری این سؤال را دارند که چگونه می‌توانیم منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت را دریافت کنیم؟ خلاصه و جزوه سؤالات کنکور ارشد کدام هستند؟ منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت یکی...
تماس با مشاور