ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن هاست. پس از برگزاری این دوره ها در مراکز بهداشتی و درمانی، در نهایت یک آزمون تحت عنوان آزمون توجیهی از کارکنان گرفته می شود. به همین منظور سازمان سنجش علوم پزشکی کشور اطلاعیه هایی در خصوص جزییات آزمون منتشر می کند که در آن زمان برگزاری و نحوه ثبت نام در آن ذکر شده است فلذا اطلاع از زیر و بم و شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت برای افرادی که دوره های ضمن خدمت را گذرانده اند، بسیار حائز اهمیت است.

همچنین از آنجا که نتایج این آزمون به طور مستقیم بر خدمات ارائه شده توسط کارکنان و بهبود آن موثر می باشد، بهتر است به طور جدی توسط افراد دنبال شود. متقاضیان گرامی در صورت وجود هر گونه مشکل در دسترسی به اینترنت و عدم امکان ثبت نام، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران ایران تحصیل فرآیند ثبت نام شما را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند.

آزمون توجیهی بدو خدمت چیست؟

🔍 دوره‌ توجیهی بدو خدمت برای همه کارمندان مشمول آموزش رسمی، پیمانی، قراردادی با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم لازم است. آزمون توجیهی بدو خدمت شامل کارکنان، کارمندان و افرادی می شود که به تازگی در دانشگاه پذیرفته شده اند و کلاس توجیهی چند ساعته را سپری کرده‌ اند.

🔍 این دوره برای آشنا شدن با چگونگی کار در مراکز درمانی گذرانده می‌ شود و در پایان دوره یک آزمون بدو خدمت از کسانی که در این دوره شرکت نموده‌ بودند انجام می گیرد. این آزمون به صورت کشوری در سال گذشته برگزار شد. برای آشنا شدن با آزمون توجیهی بدو خدمت در ادامه با ما همراه باشید.

🔍 نحوه برگزاری دوره توجیهی بدو خدمت به این شکل می‌ باشد که کارمندانی که تازه استخدام شده اند، وظیفه دارند در شش ماه ابتدایی خدمت در این دوره ثبت‌ نام کنند و حداکثر در دو سال اول خدمت خود این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند.

🔍 مدت‌ زمان آموزشی 180 ساعت است و خارج از سقف سالانه آموزش کارمندان در نظر گرفته می‌ شود. افراد تا هنگامی که این دوره را نگذرانده‌ باشند، اجازه شرکت در دیگر دوره‌ های آموزشی را ندارند.

🔍 حد نصاب قبولی در این دوره، کسب 60 درصد آزمون جامع نهایی است و امتیاز آن، مثل دیگر دوره‌ های آموزشی در امتیازات انگیزشی لحاظ می‌ گردد. آزمون توجیهی بدو خدمت به‌‌ صورت کشوری برگزار می‌ شود.

🔍 مرکز سنجش آموزش پزشک متولی برگزاری این آزمون است و با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع، اداره منابع انسانی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های وابسته اقدام به برگزاری آزمون می‌ کنند.

آزمون توجیهی بدو خدمت چیست؟

زمان ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403

👈 زمان ثبت‌ نام آزمون توجیهی بدو خدمت ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است. مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر کشور به نیروهای با مهارت‌های لازم نیاز دارند.

👈 فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی با ثبت‌نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می‌توانند تجربه کسب کنند و دیگران می‌توانند در کلاس‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت کنند.

👈 افرادی که به استخدام یکی از مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت بیایند، باید در دوره‌های بدو خدمت شرکت کنند. پس از اتمام دوره، آزمون توجیهی برگزار می‌شود. زمان ثبت‌نام و سایر جزئیات از طریق سایت دانشگاه‌های مربوطه منتشر می‌شود.

👈 در دو سال گذشته، آزمون اسفند ماه برگزار شده است. اما در سال جاری هنوز زمان ثبت‌ نام آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت اعلام نشده است. به محض انتشار تاریخ نام نویسی این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

نحوه ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403

آزمون توجیهی بدو خدمت برای کارکنان رسمی، پیمانی، قرار دادی ضروری می‌ باشد. کارکنان چه جدید الورود و چه قدیمی  باید در آزمون و دوره شرکت کنند تا اطلاعات و تسلطشان در حیطه کاری مربوطه افزایش یابد.

داوطلبان جهت شرکت در این دوره ها و آزمون توجیهی باید طبق اعلام سازمان سنجش اقدام به ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت کنند.

👈 جهت ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کنید.

👈 پس از وارد شدن، در صفحه نخست، از منوی آزمون توجیهی بدو خدمت را انتخاب کنید.

گام اول ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

👈 دفترچه راهنما و اصلاحیه های ثبت نام ازمون توجیهی بدو خدمت را مطالعه کنید و اگر شرایط ذکر شده را دارید، فرم ثبت  نام را کامل کرده و مراحل لازم برای ثبت نام را طی کنید.

گام دوم ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

👈 پس از کامل کردن فرم ثبت نام و ارسال مدارک، بعد کلیک روی دکمه ثبت توسط داوطلب، برای شما کد رهگیری پیامک می شود. با دریافت کردن کد رهگیری می توانید کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنید.

👈 داوطلبان وظیفه دارند بعد از صادر شدن کد رهگیری، آن را با نسخه ی چاپ شده از فرم ثبت نام برای مراحل بعدی نزد خود محفوظ دارند. همچنین همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی  (شناسنامه، کارت ملی و گواهینامه) برای شرکت در آزمون، ضروری است.

اصولا زمان ثبت نام و مراحل مربوط به پرداخت هزینه و … از طریق سایت همان دانشگاهی که داوطلب دوره ضمن خدمت خود را در آن تمام کرده است، منتشر می شود. در سال قبل وزارت بهداشت اقدام به برگزار کردن نخستین دوره آزمون توجیهی بدو خدمت در اسفند ماه کرد.

بر این اساس تمامی داوطلبان دارای شرایط توانستند از 1 تا 8 اسفند ماه با تهیه مدارک به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و اسم نویسی خود را کامل کنند. توجه داشته باشید که زمان دقیق ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 هنوز اعلام نگردیده است.

ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت 1403

ثبت نام در آزمون  بدو خدمت  مثل دیگر آزمون ها  شرایطی دارد که داوطلبان قبل از شرکت در آزمون باید از آن آگاه باشند. تفاوت مهم این آزمون با سایر آزمون های استخدامی و ضمن خدمت آن است که در صورتی‌ که داوطلب به هر علتی نمره قبولی در این آزمون را کسب نکند، می تواند دوباره در دوره بعدی این امتحان شرکت کند.

برخی از قوانین ثبت نام در آزمون توجیهی بدو خدمت عبارتند از:

✔️ همه افراد استخدام شده در مراکز درمانی که به شکل رسمی، آزمایشی، پیمانی و تبصره ای در حال فعالیت هستند، می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

✔️ تمام داوطلبان باید دوره های آموزشی بدو خدمت را تا تاریخ معین شده تمام کنند.

✔️ داوطلبان باید مدرک دیپلم یا بالاتر داشته باشند.

✔️ حداقل نمره قبولی در این آزمون 60 از 100 است.

✔️ داوطلبان صرف نظر از دانشگاه محل خدمت قادر خواهند بود حوزه های امتحانی این آزمون را انتخاب نمایند.

✔️ داوطلبان باید همه منابع آموزشی را که در سایت رشد بهداشت کارمندان به نشانی karmand.behdasht.gov.ir قابل دسترس است را مطالعه نمایند.

✔️ داوطلبان باید فایل سوگند نامه را طبق مراحل در سامانه پیش از برگزاری آزمون، بارگذاری و تحویل کارگزینی محل خدمت دهند.

شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت

مدارک ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون توجیهی بدو خدمت به شرح زیر است:

✔ اصل مدارک شامل موارد زیر که باید اسکن شده و با فرمت JPG و حداکثر حجم 300 کیلوبایت ذخیره و بارگذاری شوند:

  • فایل عکس پرسنلی که در سال جاری گرفته شده باشد.

✔ مدارک ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت.

✔ اسکن عکس از روی کارت‌های شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و … توجه: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

توجه داشته باشید که در صورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌شود. همچنین، در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

توصیه می‌شود که در صورت ثبت نام از طریق اینترنت، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، به کنترل دقیق‌تر عکس ارسالی نیز توجه کنید تا از احتمال ارسال عکس اشتباهی جلوگیری شود.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی، کلیک کنید.

دفترچه ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403

👈 به منظور شرکت در هر آزمونی، آشنایی کامل با شرایط و قوانین ثبت‌نام ضروری است. با توجه به اینکه سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور برای اولین بار مسئولیت ثبت‌نام و برگزاری آزمون توجیهی بدو خدمت را برعهده گرفته است، احتمال وجود شرایط خاص برای ثبت‌نام در این آزمون وجود دارد. بنابراین، به داوطلبان توصیه می‌شود همانند سایر آزمون‌های استخدامی، در ابتدا به مطالعه کامل دفترچه ثبت‌نام بپردازند.

👈دفترچه ثبت‌نام آزمون توجیهی بدو خدمت در دو سال گذشته، همزمان با آغاز نام‌نویسی در این فرآیند، یعنی در تاریخ ۱ اسفند ماه، منتشر شده است. این دفترچه در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir قابل دسترس بوده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

👈 در بخش زیر، دفترچه ثبت‌نام آزمون توجیهی بدو خدمت دو سال گذشته، قرار داده شده است و لینک دانلود دفترچه ثبت‌نام آزمون توجیهی بدو خدمت در سال ۱۴۰۳ نیز به‌زودی در این قسمت اضافه خواهد شد.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت دو سال گذشته

زمان برگزاری آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت 1403

👈 با توجه به تاریخ برگزاری آزمون توجیهی بدو خدمت در دو سال گذشته که در اسفند ماه بوده است، می‌توان انتظار داشت که برای سال ۱۴۰۳ نیز زمان برگزاری این آزمون مشابه باشد و احتمالاً در اسفند ماه برگزار شود.

👈 داوطلبان باید خود را برای شرکت در آزمون توجیهی بدو خدمت پزشکی سال ۱۴۰۳ در تاریخ مشخص شده آماده کنند. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد شیوه برگزاری آزمون (حضوری یا غیرحضوری) منتشر نشده است. اما به طور کلی، این آزمون‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

👈 زمان دقیق برگزاری آزمون توجیهی بدو خدمت ۱۴۰۳، به زمانی که در اطلاعات رسمی اعلام می‌شود، در این مقاله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت

منابع آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت 1403

👈 منابع آزمون توجیهی بدو خدمت ۱۴۰۳ برای آمادگی داوطلبان بر روی مباحثی که در دوره‌های بدو خدمت تدریس می‌شود، تمرکز دارد. این منابع به طور رسمی از طریق سایت آموزش و توانمندسازی کارمندان به نشانی karmand.behdasht.gov.ir منتشر می‌شود.

👈 مواد آزمونی اولین دوره آزمون توجیهی بدو خدمت پزشکی عبارت است از:

  1. فصل اول: آشنایی با کلیات نظام سلامت و معرفی سازمان‌های بین‌المللی حوزه سلامت.
  2. فصل دوم: آشنایی با مباحث قانونی (قوانین حاکمیتی، عمومی و اختصاصی).
  3. فصل سوم: آشنایی با مباحث اختصاصی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
  4. فصل چهارم: مهارت‌های زندگی کاری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
  5. فصل پنجم: مفاهیم و ارزش‌های سازمانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

👈 معمولاً تعداد سوالات آزمون توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت که از هر یک از بخش‌های ذکر شده در آزمون بدو خدمت داده می‌شود، حداکثر ۱۰ سوال است. داوطلبانی که نمره بالاتر از ۶۰ را کسب نمایند، موفق به دریافت گواهینامه دوره بدو خدمت پزشکی می‌شوند.

اعلام نتایج آزمون توجیهی بدو خدمت 1403

👈 داوطلبان پس از اتمام آزمون توجیهی، در تاریخ هایی که متعاقبا اعلام می شوند می توانند از نتیجه آزمون مطلع شوند.

👈 برای این کار افراد باید به سایت کارمند بهداشت به نشانی karmand.behdasht.gov.ir مراجعه کنند و با وارد کردن مشخصات خود شامل کد ملی و شماره شناسنامه نسبت به نتیجه آزمون توجیهی بدو خدمت خود آگاه شوند.

اعلام نتایج آزمون توجیهی بدو خدمت

اخبار پیرامون ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

برگزاری سیزدهمین دوره آزمون های جامع توجیهی بدو خدمت در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ سیزدهمین دوره از آزمون های جامع توجیهی بدو خدمت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی روزهای، پنج شنبه و جمعه (21 و 22 دی ماه سال جاری) و در چهار نوبت با حضور رباب ایزدی، مدیر منابع انسانی و رضا حسنی، رئیس اداره آموزش و توسعه دانشگاه در مرکز جامع آزمون الکترونیک دانشکده پزشکی رشت. برگزار شد.

براساس گزارش این پایگان در این آزمون ها، در مجموع 230 داوطلب واجد شرایط شرکت کردند.

خلاصه مقاله ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

آزمون توجیهی بدو خدمت در راستای ارزیابی توانمندی افراد استخدام شده وزارت بهداشت به شکل رسمی، آزمایشی، پیمانی و … که مدرک دیپلم به بالا دارند در زمان مشخص برگزار می گردد. شرط ثبت نام در این آزمون، گذراندن دوره های آموزشی است که پیش از آزمون به منظور بهبود خدمات ارائه شده توسط کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی برگزار می شود. در این مقاله به طور کامل به شرح شرایط و مراحل ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت پرداخته شده است.

متقاضیان گرامی پس از مطالعه مقاله بالا چنانچه در رابطه با این آزمون سوالی داشتید و یا در مراحل ثبت نام با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل کنید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت چیست؟

ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و در سایت سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir انجام می گیرد.

آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 در چه زمانی برگزار می شود؟

هنوز زمان دقیق برگزاری آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام نشده است.

شرایط ثبت نام در آزمون بدو خدمت چیست؟

داشتن حداقل مدرک دیپلم، اخذ حداقل 60 نمره در آزمون ورودی از جمله شرایط وضع شده است. در مقاله بالا شرایط کامل ثبت نام توضیح داده شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور