ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۵۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ فروردین ۱۴۰۳
طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمایی ورود به طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت از هر رشته با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت مختص فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بوده و تحت شرایط و ضوابط مشخصی انجام می‌گیرد. ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت تا ۳ ماه پس از فارغ التحصیلی دانشجویان امکان پذیر می‌باشد. طبق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، دارندگان مدرک فوق دیپلم و بالاتر رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و رشته‌های وابسته می‌بایست بعد از فراغت از تحصیل خود در داخل کشور و در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت و تشکیلات تابعه آن خدمت نمایند.

در واقع این افراد مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت بوده و می‌بایست مطابق شرایط و ضوابط اعلام شده نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند. لازم به ذکر است نحوه ثبت نام و بکارگیری مشمولین طرح قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به صورت اینترنتی و بر اساس دستوالعمل مشخصی صورت می‌گیرد. برای دریافت راهنمایی در خصوص نحوه دسترسی به سامانه تأمین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت با شماره 909075307 تماس بگیرید تا مشواران مرکز مشاوره ایران تحصیل پاسخگوی شما عزیزان باشند.

سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

👈 ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت از طریق سامانه تأمین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت به آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir انجام می‌گیرد. مشمولان این قانون می‌بایست با مراجعه به این سایت، اقدامات لازم را جهت نام نویسی در طرح انجام دهند. توجه داشته باشید که متقاضیان در رشته‌های دارای طرح اجباری، تنها سه ماه پس از فراغت از تحصیل خود فرصت ثبت نام دارند و در غیر این صورت، مشمول ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت در مناطق محروم (بر اساس رأی دانشگاه) خواهند شد.
👈پس از ورود به سامانه و پیش از آغاز ثبت نام، می‌بایست فایلی را که حاوی دستورالعمل‌های ثبت نام شامل: شرایط عمومی و اختصاصی، مراحل نام نویسی و به کارگیری، مدارک مورد نیاز، مدت زمان انجام طرح و … می‌باشد را دریافت و به دقت مطالعه نمایید. مطالعه این دفترچه به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در ادامه مراحل و به کارگیری داوطلبان، اکیداً توصیه می‌گردد.

سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

👈فارغ التحصیلان رشته‌های دارای طرح اجباری حداکثر ۳ ماه پس از اتمام تحصیلات خود فرصت دارند تا در سامانه مربوطه، نسبت به ثبت نام طرح خود اقدام نمایند. در صورت عدم ثبت نام در بازه زمانی مذکور، داوطلب مشمول ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت در مناطق محروم بر اساس رأی دانشگاه خواهد شد. رشته‌هایی که دارای طرح اجباری هستند عبارت‌اند از:

✔ پرستاری

✔اتاق عمل

✔تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)

✔داروسازی

✔علوم آزمایشگاهی

✔فناوری تصویر برداری پزشکی (MRI)

✔فوریت‌های پزشکی

✔هوشبری

👈به همین منظور چنانچه در هر یک از رشته‌های فوق تحصیل کرده‌اید، توصیه می‌کنیم در اولین فرصت، ثبت نام خود را انجام دهید تا مشمول اضافه خدمت نشوید. در ادامه جدول زمانی مربوط به ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ارائه شده است.

جدول زمانی دوره‌های نام نویسی پزشكان و دندانپزشكان عمومی 1403
نام دوره شروع دوره پایان دوره اعلام نتایج
دوره اول 1403/1/30 1403/2/8 1403/2/10
دوره دوم 1403/3/24 1403/4/4 1403/4/6
دوره سوم 1403/5/25 1403/6/5 1403/6/7
دوره چهارم 1403/7/22 1403/8/1 1403/8/3
دوره پنجم 1403/9/22 1403/10/1 1403/10/3
دوره ششم 1403/11/25 1403/12/4 1403/12/7

بخش‌ های مختلف سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

👈در صفحه نخست سایت tarhplus.behdasht.gov.ir چند لینک قرار داده شده است که باید با توجه به رشته تحصیلی خود، یکی از لینک‌های “ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک عمومی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح)” و “ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک عمومی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح)” را انتخاب کنید.

👈با کلیک کردن بر روی هر یک از لینک‌های فوق، به صفحه نام نویسی آنها هدایت می‌شوید. هر یک از این صفحات دارای چهار بخش هستند که هر کدام خدمات و امکانات متنوعی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

بنر کال تو اکشن

سایت اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

پس از رسیدن نوبت متقاضی، نتیجه محل خدمت برای داوطلب تعیین و با پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود. داوطلبان نیز باید به سامانه طرح وزارت بهداشت مراجعه کرده و در قسمت پیگیری وضعیت موافقت خود با محل بکارگیری و تعهدات مشخص‌شده‌را اعلام نمایند.

دانشگاه‌های محل خدمت پس از بررسی و تایید اطلاعات مشمولان طرح نیروی انسانی، معرفی نامه متقاضی را صادر و تصویر آن را در قسمت وضعیت پیگیری در سامانه نیروی انسانی قرار می‌دهند.

داوطلبان یک هفته پس از اعلام نتایج طرح نیروی انسانی باید با پرینت معرفی نامه خود به محل قبولی مراجعه و شروع به کار نمایند.

پس از گذشت مدت طرح نیروی انسانی، مشمولان باید مجددا به همین سامانه مراجعه کرده و به دریافت گواهی پایان طرح خدمت نیروی انسانی خود بپردازند. برخی دیگر از داوطلبان نیز قصد ادامه طرح خود را دارند که باید مجددا در سامانه طرح نیروی انسانی ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

👈بعد از مطالعه دستورالعمل‌ها و آگاهی از شرایط و ضوابط مربوطه، می‌توانید با کلیک روی عبارت “ثبت نام” و وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و انتخاب دوره مورد نظر خود، فرآیند نام نویسی را انجام دهید. ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت در مراحل زیر قابل انجام است:

✔ ورود به سامانه tarhplus.behdasht.gov.ir

✔ شروع فرایند ثبت نام

✔ بارگذاری مدارک مورد نیاز

✔ دریافت یک کد تحت عنوان “کد رهگیری” از طرف سامانه که لازم است آن را نزد خود نگه دارید.

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

شرایط تمدید و ثبت درخواست طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

👈دانشجویانی که در حال اتمام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت هستند، در صورت وجود ظرفیت خالی و به شرط نبودن داوطلبی در صف انتظار بکارگیری در مراکز درمانی، می‌توانند درخواست تمدید مهلت طرح خدمت پزشکی و پیراپزشکی خود را ارائه نمایند. به این منظور پس از کسب اطلاعات تداوم طرح از محل خدمت، می‌بایست در سامانه رشد وزارت بهداشت مجدداً ثبت نام نمایند.

👈دانشجویانی که در رشته‌های دارای طرح نیروی انسانی در حال خدمت هستند، این امکان را داشته تا در صورت تمایل، به ثبت نام در تمدید طرح خدمت خود بپردازند. به طور معمول مهلت طرح وزارت بهداشت تا ۲ سال بوده که در صورت ارائه درخواست داوطلبان این مهلت می‌تواند افزایش پیدا کند.

👈به منظور تداوم خدمت در طرح نیروی انسانی در ابتدا باید پیش از اتمام طرح به سایت سامانه رشد وزارت بهداشت مراجعه کرده و سپس مدارک ثبت نامی را مجدداً همراه با مشخصات فردی و تحصیلی در سامانه بارگذاری نمود. در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر متقاضیان به توضیح نحوه تمدید طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می‌پردازیم.

تمدید طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

👈تمدید طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، برای داوطلبانی که در حال سپری کردن طرح خدمت خود هستند بلامانع بوده و با ارائه درخواست به سازمان تأمین و توزیع نیروی انسانی از طریق سامانه رشد وزارت بهداشت انجام می‌گردد. تمدید طرح خدمت پزشکی و پیراپزشکی بستگی به تعداد متقاضیانی دارد که در نوبت بکارگیری هر رشته برای اعزام به خدمت هستند.

👈به عبارت دیگر متقاضیان تداوم طرح خدمت وزارت بهداشت در صورتی به طور مجدد به کار گرفته می‌شوند که پیش از آن‌ها داوطلب دیگری در صف به کارگیری نبوده و مرکز درمانی دارای ظرفیت خالی برای پذیرش متقاضی باشد. گاهی تمدید طرح خدمت نیروی انسانی  وابسته به شرایط محیطی جامعه نیز می‌باشد.

👈به عنوان مثال در سال ۹۸ تمدید طرح پرستاری وزارت بهداشت ممنوع گردید، اما با شروع بیماری کرونا و فشار زیادی که کادر درمان در این دوره متحمل شدند، مجدداً اجازه تمدید طرح پرستاری ( پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، فوریت‌های پزشکی ) و رشته‌های علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی تا سقف ۳۰ ماه برای کارشناسی به بالا و ۱۸ ماه برای مقاطع کاردانی به بالا صادر گردید.

زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه موحد وزارت بهداشت کلیک کنید.

شرایط ثبت نام طرح انسانی وزارت بهداشت 1403

👈پیش از انجام فرآیند ثبت نام لازم است تا شرایط عمومی و اختصاصی را در نظر بگیرید و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید.

■ شرایط عمومی

داوطلب می‌بایست در ابتدا با دانشگاه محل تحصیل خود تسویه و حتماً از طریق معاونت آموزشی دانشگاه از درج اطلاعات فارغ التحصیلی خود در سامانه آموزشی وزارت بهداشت، اطمینان حاصل نماید. در غیر این صورت امکان ثبت نام در سامانه و شروع طرح برای وی امکان پذیر نخواهد بود. افرادی که طرح خود را در مقطع تحصیلی قبلی انجام داده و گواهی پایان طرح دریافت کرده‌اند، مشمول طرح نمی‌باشند.

علاوه بر هر یک از موارد فوق، آقایان می‌بایست واجد شرایط زیر هم باشند و در غیر این صورت اجازه ثبت نام در آزمون را نخواهند داشت.

داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه قبل از فارغ التحصیلی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از دیگر شرایط عمومی ثبت نام می‌باشد. توجه داشته باشید که با توجه به مدت زمان خدمت سربازی گذرانده شده، پس از فارغ التحصیلی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، افراد کمتر از حدنصاب مدت طرح (کمتر از ۲۴ ماه جهت مقاطع کارشناسی و بالاتر و کمتر از ۱۲ ماه جهت کاردانی) می‌توانند مدت مورد نظر را سپری کنند.

در این حالت می‌بایست کارت پایان خدمت پس از فارغ التحصیلی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به عنوان مدرک لازم ارائه شود. توجه داشته باشید در صورت عدم صدور کارت پایان خدمت، ارائه نامه معتبر از ستاد کل نیروهای مسلح یا کارت موقت ترخیص از خدمت قابل قبول است.

دارا بودن کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه، در صورت سپری شدن خدمت نظام وظیفه و داشتن شرایط لازم، امکان معافیت برای رشته‌های اجباری وجود دارد.

■ شرایط اختصاصی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم

👈این دسته از فارغ التحصیلان می‌بایست به منظور تأیید اصل مدرک یا گواهی موقت تحصیلی خود، به وزارت علوم به نشانی تهران، خیابان انقلاب، ضلع شرقی میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، سازمان امور دانشجویان مراجعه نمایند.

👈پس از تأیید مدرک تحصیلی، اطلاعات مورد نیاز در سامانه فارغ التحصیلان وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. انجام این عملیات نیاز به زمان دارد و ممکن است کمی طول بکشد.

کال تو اکشن تماس

مراحل ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

👈ثبت نام و دریافت معرفی نامه طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت شامل ۴ مرحله می‌شود که در ادامه شرح داده شده است.

◇ مرحله اول: ثبت نام اینترنتی

👈داوطلبان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت tarhreg.behdasht.gov.ir ثبت نام خود را به انجام برسانند. برای این منظور پس از ورود به سایت فوق، در بخش “ثبت نام مشمولین غیرپزشک و غیر دندانپزشک عمومی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح)” روی عبارت “اطلاعات بیشتر، ثبت نام و پیگیری” کلیک کنید.

👈توصیه می‌کنیم حتماً پیش از نام نویسی، شرایط اختصاصی دانشگاه‌هایی که قصد دارید برای آن‌ها ثبت نام کنید را به دقت مطالعه نمایید. اطلاعات مربوطه پیرامون شرایط مذکور، از بخش “حوزه‌های دارای شرایط اختصاصی” قابل مشاهده می‌باشند.
پس از آگاهی از شرایط عمومی و اختصاصی و طی دو مرحله‌ای که در ابتدای این بخش ذکر کردیم، روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

👈 در صفحه پیش رو می‌بایست دوره‌ای که مایل به ثبت نام در آن هستید را انتخاب کرده و پس از وارد نمودن کد ملی و تاریخ تولد، کلید “شروع ثبت نام” را بفشارید. جهت انتخاب محل خدمت برای رشته‌های اجباری لازم است شرایطی را در نظر بگیرید. ثبت نام در مناطق مختلف برای رشته‌های اجباری صرفاً با توجه به سهمیه قبولی داوطلب در کنکور سراسری (منطقه ۱، ۲ یا ۳) به صورت زیر انجام می‌پذیرد.

□ اگر سهمیه قبولی داوطلب در کنکور منطقه ۱ باشد، می‌تواند در مناطق ۱، ۲ و ۳ خدمت نماید.
□ چنانچه داوطلبی دارای سهمیه قبولی منطقه ۲ در کنکور سراسری باشد، می‌تواند در مناطق ۲ و ۳ به خدمت بپردازد.
□ در صورتی که سهمیه قبولی داوطلب منطقه ۳ باشد، می‌تواند در منطقه ۳ خدمت کند.
□ اگر سهمیه قبولی متقاضی شاهد و یا فارغ التحصیل دانشگاه آزاد به جز رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی می‌باشد، می‌تواند در هر یک از مناطق ۱، ۲ و ۳ خدمت کند.
□ کارمندان رسمی دولت از انجام خدمات روستایی معاف هستند.
□ بانوان متأهل و کارکنان رسمی دولت می‌توانند در هر یک از مناطق ۱، ۲ و ۳ خدمت نمایند.
□ تنها بانوان متأهل فارغ التحصیل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی می‌توانند در شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، شیراز و مشهد خدمت کنند.
□ فارغ التحصیلان رشته‌های اتاق عمل، پرستاری و هوشبری که سهمیه قبولی آنان ۲ و ۳ می‌باشد، می‌توانند تا اطلاع ثانوی در منطقه ۱ مشغول به خدمت شوند.

👈پس از این بخش لازم است تا داوطلبان مدارک مورد نیاز ثبت نام را در سامانه بارگذاری نمایند. این مدارک شامل اسکن پشت و روی کارت ملی، عکس پرسنلی ۴*۳، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و… می‌باشد.

👈توجه داشته باشید که فایل اسکن از کپی هیچ یک از مدارک قابل قبول نبوده و می‌بایست از اصل مدارک اسکن تهیه شود. در صورتی که ثبت نام شما با موفقیت انجام شود، سامانه یک کد رهگیری در اختیارتان قرار می‌دهد که لازم است آن را نزد خود نگه دارید.

راهنما تصویری ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

✔افراد داوطلب در صورت برخورداری از شرایط عمومی، اختصاصی باید به سایت ثبت نام طرح نیروی انسانی به نشانی tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

گام اول ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

✔در گام بعد، متقاضیان پزشک و دندانپزشک باید بخش ” ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک عمومی ” و متقاضیان غیر پزشک و غیر دندانپزشک باید قسمت ” ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک عمومی” را انتخاب کنند.

گام دوم ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

✔در صفحه پیش رو اطلاعات مربوط به اسامی دانشگاه‌ها و شرایط اختصاصی تعیین شده قابل مشاهده خواهد بود. در این بخش داوطلبان باید گزینه ” ثبت نام ” را گزینش کنند.

گام سوم ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

✔افراد فارغ التحصیل باید کد ملی و رمز عبور را در صفحه ثبت نامی درج کنند. در صورت عدم برخورداری از رمز عبور باید برای عضویت در سامانه اقدام کنند.

گام چهارم ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

◇ مرحله دوم ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت : قرارگیری در نوبت

👈پس از طی مراحل ثبت نام در سامانه، داوطلبان در نوبت بکارگیری محلی که به عنوان حوزه ثبت نام انتخاب کرده‌اند، قرار می‌گیرند و می‌توانند بر اساس امتیاز بندی یا تاریخ نام نویسی مشخص شده (مطابق با نظر دانشگاه محل ثبت نام) دوران خدمت خود را آغاز نمایند. نکات مهمی که لازم است در این مرحله به آن‌ها توجه کنید به شرح زیر می‌باشند:

□ ثبت نام در تمامی رشته‌ها به جز پزشکی و دندانپزشکی بر اساس شهرستان صورت می‌گیرد و دانشگاه‌ها در معرفی داوطلبان به هر یک از واحدهای تحت نظارت خود در این شهرستان‌ها و در هر یک از حوزه‌های بهداشت، درمان و … مختار هستند. بنابراین اعتراض داوطلب نسبت به خدمت در محل مشخص شده باعث از دست دادن نوبت در صف انتظار، انتقال به انتهای صف ثبت نام و حذف کلیه امتیازات وی به مدت یک ماه می‌شود.
□ در صورت انصراف از ثبت نام، داوطلب تا یک ماه امکان نام نویسی مجدد در حوزه ثبت نامی را نخواهد داشت.
□ در صورتی که متقاضیان رشته‌های اجباری به جز پزشکی و دندانپزشکی، تا چهار ماه در صف انتظار یک دانشگاه قرار داشته باشند و دانشگاه‌ها به خدمات آن‌ها در هیچ یک از واحدهای تابع خود نه صرفاً شهرستان محل ثبت نام، نیاز نداشته باشند و هم چنین داوطلبان بومی محل ثبت نام خود باشند، می‌توانند نسبت به درخواست معافیت مازاد بر نیاز اقدام نمایند.
□هر یک از دانشگاه‌هایی که دارای شرایط خاصی می‌باشند، در شرایط اختصاصی خود به آن‌ها اشاره کرده‌اند.
□دانشگاه‌ها در رد درخواست متقاضیان و بکارگیری آن‌ها آزاد هستند و داوطلب می‌تواند برای خدمت در دانشگاه دیگری ثبت نام کند. به همین منظور ممکن است جهت بررسی‌های تکمیلی برای مصاحبه توسط مسئولین مربوطه (مترون، مدیر و یا رئیس بیمارستان یا شبکه) معرفی شوند.

◇ مرحله سوم ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت : ثبت موافقت یا عدم موافقت داوطلب با محل پیشنهادی

👈پس از رسیدن نوبت داوطلب، محل خدمت پیش بینی شده برای متقاضی معین و پیامی برای وی جهت ثبت موافقت یا عدم موافقت با آن در سامانه ارسال می‌گردد. در این مرحله داوطلب می‌بایست به سایت مراجعه کرده و از بخش “پیگیری وضعیت”، موافقت خود را با محل خدمت و تعهدات مشخص شده اعلام نماید.

◇ مرحله چهارم: صادر شدن معرفی نامه به محل خدمت

👈معرفی نامه داوطلب توسط دانشگاه صادر و تصویر معرفی نامه در قسمت “پیگیری وضعیت سایت” قرار داده می‌شود. متقاضی در این مرحله باید با چاپ معرفی نامه حداکثر به مدت یک هفته به محل مورد نظر مراجعه و شروع به کار نماید.

مراحل ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

مدت زمان انجام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

👈مدت زمان طرح برای فارغ التحصیلان مقطع کاردانی ۱۲ ماه و برای مقاطع کارشناسی و بالاتر ۲۴ ماه می‌باشد. البته این میزان می‌تواند با توجه به ضریب منطقه خدمت کاهش پیدا کند. مدت زمان طرح با در نظر گرفتن ضریب هر منطقه به صورت زیر تعیین می‌شود. (کاهش می‌یابد.)

○ ۲۴ ماه در منطقه چهار و نیم پنجم به مدت ۲۱ ماه و ۱۸ روز
○ ۲۴ ماه در منطقه چهار پنجم به مدت ۱۹ ماه و ۶ روز
○ ۲۴ ماه در منطقه سه و نیم پنجم به مدت ۱۶ ماه و ۲۴ روز
○ ۲۴ ماه در منطقه سه پنجم به مدت ۱۴ ماه و ۱۲ روز
○ ۱۲ ماه در منطقه چهار و نیم پنجم به مدت ۱۰ ماه و ۲۴ روز
○ ۱۲ ماه در منطقه چهار پنجم به مدت ۹ ماه و ۱۸ روز
○ ۱۲ ماه در منطقه سه و نیم پنجم به مدت ۸ ماه و ۱۲ روز
○ ۱۲ ماه در منطقه سه پنجم به مدت ۷ ماه و ۶ روز

مدارک مورد نیاز برای شرکت در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403

👈افرادی که قصدثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند، باید مدارک زیر را ارائه کنند:

مدارک مورد نیاز برای شرکت در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

✔اصل شناسنامه (در صورت تأهل بارگذاری شناسنامه همسر ضروری است)

✔ارائه کارت ملی برای ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت الزامی است.

✔ارسال عکس 4*3

✔ارائه فتوکپی مربوط به گواهی 4 سال تحصیل دیپلم به صورت متناوب و یا متوالی مقطع تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) در شهرستان مورد نظر (گواهی پیش دانشگاهی مورد قبول نخواهد بود)

✔ارائه آخرین حکم کارگزینی و گواهی اشتغال در شهر مورد تقاضای داوطلب (فرزندان نیروهای مسلح و کارمندان رسمی پیمانی دولت)

✔ارائه کارت ایثار و یا گواهی معتبر (برای خدمت داوطلبانه و یا غیرداوطلبانه با ثبت عبارت حضور در  جبهه پدر و به تأیید سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی)

✔ارائه کردن نامه از معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل (برای داوطلبان استعداد درخشان)

✔ارائه طلاقنامه و کفالت نامه (در صورت فوت و یا طلاق پدر و مادر)

✔ارائه نامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران (برای فرزندان و خانواده‌های شهدا و امور ایثارگران)

✔ارائه گواهی مربوط به رتبه و معدل کل داوطلب از دانشگاه محل تحصیل (برای دانشجویان رتبه‌های اول، دوم و سوم دانشگاه دولتی و رتبه اول دانشگاه آزاد)

 

اطلاعیه

توجه داشته باشید در همه مذکور، اسکن کپی مدارک قابل قبول نیست و باید حتماً اصل مدارک اسکن شود. در صورت بروز هرگونه مغایرت اطلاعات در مدارک موجب از دست رفتن فرصت ثبت نام داوطلب خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

حقوق و مزایای فارغ التحصیلان و دانش آموختگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی

بر اساس عوامل مختلفی از جمله رشته تحصیلی، مدت زمان طرح، سهمیه قبولی، منطقه خدمت، نوع دانشگاه، حوزه خدمت، محل خدمت سربازی و جنسیت، متفاوت است.

همچنین، مبلغ حقوق طرح نیروی انسانی ویزا در سال ۱۴۰۳ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود. افزایش حقوق، ساعات اضافه‌کار، پاداش، مرخصی و سایر مزایا در حکم اولیه پرداخت حقوق مشخص می‌شود.

خلاصه مقاله طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی و پیراپزشکی ضروری است.  تمامی دانش آموختگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه‌های دولتی و آزاد باید طرح خدمت اجباری و یا همان طرح نیروی انسانی را سپری کنند. مطابق با این طرح همه مشمولان، باید پس از پایان تحصیلات خود، در مناطق محروم کشور براساس نیاز و تشخیص وزارت بهداشت، خدمت کنند. توجه داشته باشید که فرصت نام نویسی در این طرح برای متقاضیان محدود است و افراد باید اطلاعات لازم را در ارتباط با زمان ثبت نام بدست آورند.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات لازم را در مورد نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ارائه کنیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجدداً سؤال یا ابهامی در این زمینه برای شما عزیزان پیش آمد، می‌توانید پاسخ سؤالات خود را از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

برای دریافت فایل PDF مقاله کلیک کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمایی ورود به طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت از هر رشته با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چیست؟

متقاضیان برای نام نویسی در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت باید به آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چیست؟

ارائه کارت ملی و عکس 4*3، فتوکپی مربوط به گواهی 4 سال تحصیل دیپلم و ... از جمله مدارک ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت است. در متن مقاله می توانید لیست مدارک را بطور کامل مشاهده کنید.

زمان ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چه تاریخی است؟

در متن مقاله به تاریخ ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت اشاره شد.

نظرات

154 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط»

  1. Avatar photo زهرا احمدی گفت:

    سلام من تمدید طرح هستم در شهر خودم بین دوبیمارستان انتقالی گرفتم و از بیمارستان قبلی که طرحمو گذروندم تسفیه کردم و الان ادامه تمدید طرحم میخواستم بپرسم میتونم مدرک پایان طرحمو بگیرم یاخیر؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید مدرک پایان طرحتونو بگیرید

  2. Avatar photo علی کرمی گفت:

    سلامم…..میخاستم بپرسم ایا محدودین ثبت نام منظقه سه برای مناطق دو و یک فقط برای رشته های اجباری است یا شامل رشته های اختیاری هم میشود ?و اینکه ایا قبولی منطقه سه در رشته تغذیه میتواند شهرستان های استان تهران مثل ملارد یا قدس را انتخاب کند

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام برای بررسی بیشتر تماس بگیرید

  3. Avatar photo ع.م گفت:

    سلام. من بخاطر جراحی کمرم از سربازی معاف شده ام و بعدش پزشکی قبول شدم. سوالم این هست که من هم از طرح معاف هستم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر طرح رو باید بگذرونید و معاف نخواهید شد.

  4. Avatar photo فاطمه بارانی گفت:

    سلام
    من منطقه ۳ هستم و دو سال طرح گذروندم ، چطور تمدید بزنم ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. باید شرایط تمدید رو داشته باشید. برای مشاوره ی بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

  5. Avatar photo ف.م گفت:

    سلام وقت بخیر
    من پرستاری منطقه دو هستم
    سهمیه ۵ درصدم دارم
    طرحمو میتونم منطقه یک برم یا قانونشو لغو کردن؟
    خواهش میکنم جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوره طرح شما در منطقه 2و یا مناطق محروم خواهد بود

  6. Avatar photo مریم گفت:

    سلام وقت بخیر من رشته مامایی هستم وحدود۶روزاست که ازسایت طرح برام پیام درانتظار بکارگیری اومده و محل طرح هم تعیین شده ولی پیام ابلاغیه نیومده هنوز بااینکه محل انتخابیم نیازفوری زده بود الان باید چیکار کنم؟باکجا تماس بگیرم اگه میشه شماره رو برام بزاریدممنون

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای مشاهده ابلاغیه باید سایت طرح رو بررسی نمایید

  7. Avatar photo عمران گفت:

    سلام من میخوام محل انتخابیم برای طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت تغییر بدم. امکان ویرایش اطلاعات وجود داره یا خیر؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام اگر درسامانه ثبت شده باشد امکان ویرایش ندارید مگر اینکه شرایط انتقالی داشته باشید

  8. Avatar photo حامد گفت:

    سلام من میخوام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت شرکت کنم به جز کارت ملی و شناسنامه چه مدارکی رو باید توی سایت آپلود کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مدرک گواهی پایان تحصیل یا مدرک تحصیلی

  9. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام بنده ۲۴ما۶ سرباز بودم طرح اجباری ندارم حالا طرح ویژه کوید ثبت نان کردم حضوری هم رفتم یک نفر نیاز دارند هیچ کسی هم توی صف انتظار نیست فقط خود منم یک ماهه درخواست من هنوز بصورت بررسی نشده است و حضوری هم میرم میگن زنگ میزنیم بعدا آیا بابت این موضوع میتونم شاکی بشم پیگیری کنم ؟؟؟

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • کار آموزی در عرصه

    کار آموزی در عرصه رشته های تجربی + لیست رشته ‌ها

    کار آموزی در عرصه شامل سپری کردن 8 الی 28 واحد درسی مطابق با نوع رشته در آخرین‌ترم یا سال تحصیلی  می‌شود.  در این ایام دانشجویان باید به محیط‌ها و مراکز درمانی برود. سپس شیفت‌های کاری مختلف را دررابطه‌با بخش‌های...
  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + لینک دانلود pdf

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
تماس با مشاور