ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم + تفاوت مدرک

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۲۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۲
تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم، تمامی افرادی که قصد دارند تا در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند اما بر سر دو راهی ثبت نام در کنکور وزارت بهداشت و وزارت علوم  گیر کردند، بهتر است از شرایط هر کدام مطلع شوند. این مقاله آن‌هایی که به دنبال تفاوت بین این دو مدرک هستند و سوالاتی در این باره دارند،  باید گفت برای افرادی که از مدرک وزارت بهداشت برخوردارند، بازار کاری بهتری وجود دارد.

این گروه به علت نوع آموزش‌هایی که در زمان تحصیل خود گذرانده‌اند از مهارت‌های متعددی نسبت به فارغ التحصیلان وزارت علوم برخوردارند. اگر قصد دارید با تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل و جامع این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم چیست؟

رشته‌ وزرات بهداشت شامل شاخه‌های مختلفی می‌باشد. یکی از سوالاتی که در رابطه با تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم وجود دارد، مربوط به رشته ارشد بالینی است  و گاها داوطلبان شرکت کننده در این رشته، این سوال را دارند که بهتر است در آزمون وزارت علوم شرکت کنم و یا آزمون وزارت بهداشت؟

در پاسخ به سوال ذکر شده ما نمی‌توانیم جواب قطعی به داوطلبان بدهیم. اما می‌توانیم در مورد تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم آن‌ها را آگاه سازیم تا بتوانند بهترین تصمیم را اخذ نمایند. برای رشته ارشد بالینی وزارت بهداشت‌، تنها داوطلبانی می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند که رشته آن‌ها در مقطع کارشناسی مشاوره و یا روانشناسی بالینی باشد. اما این محدودیت برای داوطلبان وزارت علوم وجود ندارد.

تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم

از دیگر تفاوت‌های کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم، می‌توان به تاریخ برگزاری این دو آزمون اشاره نمود. آزمون وزارت بهداشت و وزارت علوم در دو زمان متفاوت و جداگانه برگزار می‌گردد. همچنین در صورت پذیرش در مقطع ارشد وزارت بهداشت روانشناسی بالینی، داوطلبان دروس و واحدهای عملی بیشتری خواهند داشت.

در این مقاله از شهریه ارشد وزارت بهداشت مطلع شوید.

 تفاوت پذیرش کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم

وزارت بهداشت برای جذب داوطلبان خود از بین افرادی که از مدرک کارشناسی مجاز برخوردار هستند، افراد توانا و لایق را برای کارشناسی ارشد انتخاب می‌کند. اما وزارت علوم این بخش را حذف کرده و در اکثر مواقع از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور با هر مدرکی و در هر دوره‌ایی ار کارشناسی استقبال می‌کند.

بنابراین در نهایت، شرایط وزارت بهداشت برای جذب دانشجوهای برتر سخت گیرانه‌تر از وزارت علوم است. این دانشجویان موجب ارتقا دوره‌های این وزارتخانه نسبت به وزارت علوم شده است، البته این موضوع به این دلیل است که مدرک وزارت بهداشت از وزارت علوم برتری خاصی دارد.

جهت اطلاع از درصد قبولی ارشد مامایی کلیک کنید.

تفاوت در نحوه آموزش وزارت بهداشت و وزارت علوم

اصلی‌ترین و به نوعی مهم‌ترین تفاوتی که در دوره‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود دارد، نحوه آموزش و کسب آمادگی دانشجویان است. این موضوع باعث می‌شود تا بین مدرک ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

معمولا دانشجویان وزارت بهداشت واحدهای عملی بیشتری نسبت به واحدهای تئوری را طی می‌کنند و این موضوع موجب می‌شود تا فارغ التحصیلان این وزارت خانه مهارت‌های بالایی  داشته باشند. از آنجا که رشته‌های وزارت بهداشت خدماتی هستند نمی‌توانیم منکر نیاز کشور به این گروه شویم.

بنابراین انتخاب دوره‌های وزارت بهداشت، آینده شغلی فارغ التحصیلان را تضمین می‌کند. این مسئله به گونه‌ای است که اکثر کلاس‌های وزارت علوم به صورت تئوری برگذار می‌شود و همچنین ظرفیت کلاس‌ها در دوره‌های وزارت علوم نسبت به وزارت بهداشت بیشتر است. شلوغی در کلاس‌های مذکور موجب می‌شود تا کیفیت آموزش به خودی خود پایین بیاید.

تفاوت در نحوه آموزش وزارت بهداشت و وزارت علوم

تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم در نوع سوالات و برخی از منابع می‌باشد. همچنین برگزاری این دو آزمون در دو زمان متفاوت صورت می‌پذیرد.

معرفی رشته های ارشد وزارت بهداشت

اگر بخواهیم به معرفی رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت بپردازیم باید بگوییم که در هر یک از این رشته‌ها در سال‌های مختلف با تفاوت‌هایی مواجه هستیم. این تفاوت‌ها در سال‌های مختلف به تناسب رشته‌های متنوع متفاوت خواهد بود. در ادامه به رشته های وزارت علوم اشاره خواهیم کرد.

اعضاء مصنوعی و وسایل کمکی انفورماتیک پزشکی
اکولوژی انسانی انگل شناسی
ایمنی شناسی باکتری شناسی پزشکی
بهداشت باروری بهداشت و ایمنی مواد غذایی
بهداشت روان بینایی سنجی
بیولوژی تولید مثل بیوتکنولوژی پزشکی (زیست فناوری)
بیوشیمی بالینی پرستاری اورژانس
آمار زیستی آموزش پزشکی
آموزش بهداشت آموزش جامعه نگر در نظام سلامت
اپیدمیولوژی اخلاق پزشکی
ارزیابی فناوری سلامت ارگونومی
اقتصاد بهداشت اقتصاد سلامت
پرستاری داخلی جراحی پرستاری سالمندی
پرستاری سلامت جامعه پرستاری کودکان
پرستاری مراقبت های ویژه پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان
پرستاری نظامی تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)
تکنولوژی گردش خون – پرفیوژن توکسین های میکروبی
ترکیبات طبیعی دارویی و دریایی حشره شناسی پزشکی
رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی رفاه اجتماعی
علوم تغذیه در بحران و حوادث علوم بهداشتی در تغذیه
علوم و صنایع غذایی علوم داروهای پرتوزا
علوم تشریح (آناتومی) فناوری اطلاعات سلامت
فیزیوتراپی ورزشی فیزیوتراپ
روانشناسی نظامی ژنتیک پزشکی انسانی
سلامت سالمندی سلامت و رسانه
سم شناسی پزشکی شیمی دارویی
شنوایی شناسی فیزیولوژی پزشکی
فیزیک پزشکی قارچ شناسی پزشکی
کاردرمانی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی گفتار درمانی
مشاوره در مامایی مامایی
مددکاری اجتماعی مدیریت توانبخشی
مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی مدیریت دارو  MBA
مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست مهندسی بهداشت حرفه ای
مهندسی بهداشت محیط مهندسی بیمارستان
مهندسی پزشکی بیوالکتریک مهندسی پزشکی بیومواد
میکروب شناسی پزشکی نظارت بر امور دارویی
میکروب شناسی مواد غذایی ویروس شناسی پزشکی
نانوتکنولوژی پزشکی هماتولوژی (خون شناسی

 

ممکن است سوالی که با ملاحظه این لیست به ذهن داوطلبان گرامی در هر یک از رشته‌ها خطور نماید، این باشد که تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم در هر یک از این رشته‌ها چه خواهد بود؟ در این رابطه باید بگوییم که برخی از رشته‌ها تنها توسط کنکور وزارت بهداشت ارائه می‌گردد. و سوال دیگری که ممکن است ایجاد شود‌‌، در رابطه با تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وزارت علوم است که در این زمینه می‌توانید با استفاده از کمک مشاورین ما در رابطه با هر یک از رشته‌ها به پاسخ مناسبی دست یابید.

کال ت اکشن رتبه

برای استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ارشد کلیک کنید.

تفاوت منابع زبان وزارت بهداشت و وزارت علوم

آزمون‌‎های وزارت بهداشت همانند سایر آزمون‌های کارشناسی ارشد، در کنکور خود یکی از دروس اصلی با ضریب بالا را به درس زبان اختصاص داده است. منابع زبان ارشد وزارت بهداشت با منابع وزارت علوم متفاوت می‌باشد. برای وزارت بهداشت در رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، سوالات درس زبان به صورت درس عمومی است و این مورد را می‌توان یکی از تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم دانست.

بهترین منبع زبانی که می‌توانیم به کلیه داوطلبان ارائه دهیم، کتاب آمادگی برای آزمون تافل و همچنین کتاب 1100 واژه و کتاب 504 می باشد. اما با توجه به زمان بر بودن مطالعه این کتب، داوطلبان نمی‌توانند در این رشته‌ها به راحتی پذیرفته شوند. به همین دلیل می‌توانند از برخی کتاب‌های آمادگی برای آزمون ارشد وزارت بهداشت که بعضی از موسسات منتشر نموده‌اند، استفاده نمایند.

برای مشاهده مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

تفاوت مدرک ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم

همانطور که از نام آن پیداست، وزارت بهداشت شامل رشته های پزشکی و پیراپزشکی می باشد. به دلیل علی بودن دروس مربوط به هر یک از رشته های وزارت علوم ، در صورت پذیرش در آزمون وزارت بهداشت بسیار بهتر و بیشتر از آزمون های وزارت علوم امکان استخدام برای شما وجود خواهد داشت. به همین دلیل چنانچه به دنبال مدرکی می باشید که اعتبار بیشتری داشته باشد، ما مدرک وزارت بهداشت را به شما توصیه می نماییم.

اگر بخواهیم در رابطه با تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم در رابطه با فرق بین رشته‌ها و سواد و تخصص فارغ التحصیلان آن اشاره نماییم، با توجه به عملی بودن رشته‌های وزارت علوم، هر یک از داوطلبان می‌توانند در صورت قبولی در آزمون وزارت بهداشت به صورت عملی با برخی از دروس مواجه شوند. نکته مهم در رابطه با تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وزارت علوم، اعتبار بیشتر مدرک وزارت بهداشت است.

تفاوت مدرک ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه نماییم. اما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید. کافی است با مشاورین ما در تماس باشید، همه روزه حتی در ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهیم بود.

همانطور که گفتیم، با توجه به اینکه دانشجویان وزارت بهداشت به صورت عملی هر یک از واحدها را آموزش می‌بینند، بنابراین مطالعه آنان محدود به دروس نظری نمی‌باشد. به همین دلیل بسیار بهتر از فارغ التحصیلان وزارت علوم می‌توانند عمل کنند. همچنین با توجه به اعتبار و پذیرش سخت‌تر از وزارت علوم و عدم اشباع رشته‌های این دانشگاه، توصیه می‌شود که در کنکور وزارت بهداشت شرکت نمایید.

ضریب درصد دروس کنکور ارشد وزارت علوم

بسیاری از افراد وزات علوم و وزارت بهداشت را با هم یکی می‎‌دانند و بین دروس دانشگاهی کارشناسی، ارشد و دکتری تفاوتی قائل نیستند. در حالی که احتمالا تا به اینجا متوجه شدید که این دو رشته با هم متفاوت و جدایی از یکدیگر هستند. به این ترتیب در بخش قصد داریم که ضریب درصد دروس کنکور ارشد وزارت علوم را بررسی کنیم تا انتخابی متناسب با توانایی‌های خود داشته باشید:

نام درس ضریب درس
روانشناسی رشد ضریب 2
روانشناسی بالینی ضریب 3
علم النفس ضریب 1
روانشناسی فیزیولوژیک ضریب 1
روانشناسی مرضی ضریب 2
آمار و روش تحقیق ضریب 1
زبان تخصصی ضریب 2

ضریب درصد دروس کنکور ارشد وزارت بهداشت

تا به اینجا فقط درباره تفاوت‌های بین کنکور ارشد وزارت بهداشت و کنکور ارشد وزارت علوم صحبت کردیم. در حالی که بین این شاخه ارتباطی تناتنگ و شباهت‌های بسیار زیادی وجود دارد. درست است که دروس این شاخه با هم فرق دارند، اما در عین حال در بعضی از دروس ضرایب یکسانی بین آن‌ها دیده می‌شود. به این ترتیب در این بخش قصد داریم به ضریب درضد دروس کنکور ارشد وزارت بهداشت بپردازیم تا انتخابی مطمئن داشته باشید:

نام درس ضریب درس
روانشناسی عمومی و رشد ضریب 1/5
آمار و روش تحقیق ضریب 1/5
روانشناسی بالینی ضریب 3
روانشناسی فیزیولوژیک ضریب 2
زبان عمومی ضریب 2
نظریه‌های شخصیت و روان درمانی ضریب 2
کلیات روانپزشکی ضریب 2

ضریب دروس مشترک وزارت بهداشت و وزارت علوم

در دو بخش قبلی درباره ضریب دروس تخصصی کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم صحبت کردیم. همچنین گفتیم که با توجه به تفاوت‌هایی که در منابع درسی، مدرک و  رشته‌ها با یکدیگر دارند؛ اما برخی از دروس بین این رشته مشترک است. با این وجود در ضریب  و درصد با هم فرق‌های کوچکی دارند که در ادامه قصد داریم به کی دیگر از شباهت و تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم بپردازیم:

نام درس وزارت بهداشت ضریب درس وزارت بهداشت
روانشناسی بالینی ضریب 3
روانشناسی فیزیولوژیک ضریب 2
آمار و روش تحقیق ضریب 1/5

نام درس وزارت علوم ضریب درس وزارت علوم
روانشناسی بالینی ضریب 3
روانشناسی فیزیولوژیک ضریب 1
آمار و روش تحقیق ضریب 1

مزایا و معایب دانشگاه های وزارت بهداشت و وزارت علوم

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور ارشد را دارند باید از مزایا و معایب دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت مطلع باشند. در این صورت داوطلب قادر است بین کنکورهای کارشناسی ارشد وزارت علوم یا بهداشت یکی را انتخاب کند.

دانشگاه‌هایی که زیر نظر وزارت علوم هستند، بیشتر روی مباحث تئوری درمان تاکید دارند و برای انجام کارهای پژوهشی موقعیت‌های بیشتری برای آنان ایجاد می‌شود. اما داوطلبانی که در کنار درمان به کارهای پژوهشی و همچنین نوشتن مقاله علاقمند هستند، قطعا تحصیل در وزارت علوم برای این افراد بسیار مناسب است.

دانشگاه‌هایی که زیر نظر وزارت بهداشت هستند، معمولا زمان خود را صرف یادگیری عملی و کلینیکی می‌کنند. در نهایت تعداد واحدهای عملی بیشتری در چارت درسی این افراد وجود دارد. به گونه‌ای که این درس‌های عملی سبب می‌شود تا داوطلب روی درمان‌های روانشناختی تسلط بیشتری داشته باشند.

مزایا و معایب دانشگاه های وزارت بهداشت و وزارت علوم

اما داوطلبان وزارت علوم برای اینکه روی کارهای عملی در زمینه درمان تسلط داشته باشند، نیازمند این موضوع هستند تا در دوره‌های درمان و سوپرویژن زیر نظر کلینیک‌های معتبر روانشناسی شرکت کنند. با بررسی دروس کنکور ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت شما برای شرکت و انتخاب یکی از این دو دانشگاه‌ها دید بهتری خواهید داشت و به نوعی می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود انتخاب درستی داشته باشید.

طبیعتا مطالعه هر دو کنکور شما را با مشکلات و چالش‌های متعددی درگیر خواهد کرد و این مسئله موجب می‌شود تا این مسیر را به صورت نیمه کاره رها کنید. لذا با انتخابی واقع‌ بینانه می‌توانید مشخص کنید اولویت شما کدام یک از این دو کنکور است و برای قبولی در یکی از این دو مطالعه خود را آغاز و برنامه ریزی کنید.

برای اطلاع بیشتر درباره ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

اخبار پیرامون تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم

داوطلبان کارشناسی ارشد دلایل خود برای تعویق آزمون را اعلام کردند

حدود 4 هزار نفر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من، خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت بهداشت و علوم شدند.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

نام نویسی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز مثل سال‌های پیش از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود. کلیه داوطلبان می‌توانند به واسطه انتشار اطلاعیه در سایت sanjesh از زمان دقیق این آزمون مطلع شوند.

دکتر آقای جعفر مقدسی این موضوع را بیان کرد که در این آزمون سراسری 1888 داوطلب، همزمان در سراسر کشور در حوزه امتحانی شهید علم الهدی مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه دانشگاه علوم‌ پزشکی شهر کرد برای پذیرش شرکت کردند.

همچنین در ادامه عنوان کرد: از کل تعداد شرکت کنندگان حدود ۸۵۹ نفر زن و ۳۲۹ نفر مرد داوطلب شده بوند.  آزمون بهداشت به مدت چهار مرتبه صبح و عصر روز‌های پنجشنبه و جمعه در تاریخ ۴ و ۵ خرداد ماه با حضور نماینده وزارت بهداشت برگزار شده است.

خلاصه مطلب

برای اینکه تصمیم درستی در خصوص شرکت در کنکور وزارت بهداشت و وزارت علوم بگیریم باید با تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم به صورت کامل آشنا شوید. زیرا همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم این دو دانشگاه از مزایا و معایب خاص خود برخوردارند.

معمولا دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم بیشتر مباحث مربوط به درمان را به صورت تئوری می‌آموزند و به نوعی در چارت درسی آن‌ها دروس عملی کمتری در نظر گرفته شده است. دانشجویان این دانشگاه‌ها بیشتر به کارهای پژوهشی می‌پردازند معمولا افرادی که به نوشتن مقاله و پژوهش بیشتر علاقه دارند این دانشگاه مناسب است.

در صورتی که مباحث گفته شده در این صفحه برای شما مبهم بوده است، می‌توانید با مشاورین تحصیلی ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا به صورت کامل با این مسئله آشنا شوید.

برای دانلود فایل PDF تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم کلیک کنید.

4.3/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تفاوت کنکور ارشد وزارت علوم با وزارت بهداشت چیست؟

بین این دو کنکور تفاوت های متعددی وجود دارد، کلیه داوطلبین باید از آن مطلع باشند. در این مقاله به آن به این موارد به صورت مفصل پرداخته شده است.

مطالعه برای کنکور ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت چگونه است؟

مطالعه برای آزمون ارشد بهداشت و علوم دو مسیر کاملا مجزا و متفاوت است.

دروس مشترک کنکور ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت چیست؟

برخی از دروس در کنکور ارشد  وزارت علوم و بهداشت مشترک هستند که به آن‌ها در مقاله اشاره کردیم.

نظرات

125 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم + تفاوت مدرک»

  1. Avatar photo M.dda گفت:

    سلام من کارشناسی روانشناسی از دانشگاه علوم تحقیقات دارم، میتونم برای ارشدبالینی وزارت بهداشت اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  2. Avatar photo پرنیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ارشد روانشناسی بالینی هستم میخواستم بپرسم فرق بین اینکه من بدون آزمون وزارت بهداشت وارد بازار کار بشم یا با آزمون وارد بازار کار بشم چیه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      فرقی نمیکنه

  3. Avatar photo ساناز گفت:

    سلام من پردیس کیش دانشگاه تهران میخونم میتونم وزارت بهداشت کنکورش رو ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای مقطع کارشناسی بله این امکان را دارید ولی برای ارشد مهم این است که رشته شمارا قبول میکند یا نه

  4. Avatar photo مریم گفت:

    سلام خدا قوت من دانشجوی ترم آخر روانشناسی دانشگاه پیام نور هستم آیا وزارت بهداشت از پیام نور پذیرش می گیرند

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر

  5. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام من لیسانس پرستاری دارم
    آیا میتونم در ارشد برق شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله میتونید

  6. Avatar photo Mehdi گفت:

    سلام خسته نباشید من لیسانس عمران دانشگاه آزاد دارم میخواستم بدونم میتونم در آزمون وزارت بهداشت شرکت کنم؟اگر نمیتونم برای وزارت علوم مانعی نداره شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ملاک این است که برای وزارت بهداشت چه رشته ای مدنظر شماست و احتمال پایینی دارد ولی برای وزارت علوم مانعی ندارد

    2. Avatar photo maryam گفت:

      سلام وقت بخیر
      بنده در حال حاضر دانشجوی فرهنگیان هستم ایا برای ارشد میتونم رشته روانشناسی وزارت بهداشت شرکت کنم؟!

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        روانشناسی وزارت بهداشت شرط تجانس رشته دارد و باید مدرک تحصیلی شما روانشناسی باشد

        1. Avatar photo rozhin گفت:

          سلام من پیام نور زیست شناسی سلولی و مولکولی میخونم معدل الفم هستم
          میشه برای ارشد وزارت بهداشت کنکور بدم؟

          1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

            سلام وقت بخیر
            بله برای یه از رشته ها

  7. Avatar photo Khoban گفت:

    سلام وقت بخیر
    کارشناسی روانشناسی دارم
    بیشتربه کارهای عملی علاقه مندهستم کدوم کنکوررو شرکت کنم وزارت علوم یابهداشت؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز این سوال شما خیلی کلی میباشد. در هر دو کنکور اجازه ی ثبت نام دارید البته وزارت علوم مهلت نام نویسیش تمام شده.

  8. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر. در حال تحصیل کارشناسی Hse هستم، کنکور ارشد وزارت بهداشت رو میتونم بدم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر با توجه به شرایط وزارت بهداشت برای بعضی رشته ها متناسب با مدرک تحصیلی خود میتوانید اقدام کنید

  9. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام من رشته ام مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک هست و میخواستم راهنمایی کنید کنکور وزارت علوم ثبت نام کنم یا وزارت بهداشت

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      با توجه به هدف میتوانید برای هر دو اقدام نمایید.

  10. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام وقت بخیر من کارشناسی شیمی کاربردی پیامنور دارم میتونم امسال همزمان توی هر دو کنکور وزارت علوم و بهداشت شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله محدودیتی در این مورد ندارید.

  11. Avatar photo مهسا گفت:

    سلام، وقت شما بخیر
    من کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه ریزی رفاه اجتماعی دانشگاه علامه بوده ام، خواستم بپرسم احتمال قبولی در دکتری سلامت و رفاه اجتماعی وزارت بهداشت بیشتر است یا قبولی در رفاه اجتماعی وزارت علوم ؟ و آینده شغلی کدام بهتر است ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وزارت بهداشت بهنر است

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • کار آموزی در عرصه

    کار آموزی در عرصه رشته های تجربی + لیست رشته ‌ها

    کار آموزی در عرصه شامل سپری کردن 8 الی 28 واحد درسی مطابق با نوع رشته در آخرین‌ترم یا سال تحصیلی  می‌شود.  در این ایام دانشجویان باید به محیط‌ها و مراکز درمانی برود. سپس شیفت‌های کاری مختلف را دررابطه‌با بخش‌های...
  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + لینک دانلود pdf

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
تماس با مشاور