ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دکتری بدون آزمون سراسری 1402 | لیست رشته ها + زمان و شرایط

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
دکتری بدون آزمون سراسری1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحصیل در مقطع دکتری بدون آزمون سراسری و با آزمون سراسری امکان پذیر است. متقاضیانی که قصد دارند بدون شرکت در کنکور سراسری برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند می توانند از طریق سوابق تحصیلی خود (در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز) برای نام نویسی در این مقطع اقدام کنند. لازم به ذکر است که رشته های دکتری بدون آزمون سراسری در دانشگاه ها محدود است و ممکن است سالانه تغییر کند. داوطلبان گرامی می توانند برای اطلاع از شرایط مورد نیاز، زمان ثبت نام و لیست رشته های ارائه شده برای متقاضیان دکتری بدون کنکور به مقاله زیر مراجعه کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزئیات دکتری بدون آزمون سراسری آشنا کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

داوطلبان علاقمند به تحصیل در مقطع دکتری بدون کنکور سراسری می توانند برای دریافت مشاوره تحصیلی تخصصی مقطع دکتری، با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنند. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد. البته ممکن است علاوه بر این شرایط، هر یک دانشگاه ها نیز یک سری شرایط خاص دیگر را مطرح نمایند.

🔰 موارد اعلامی توسط سازمان سنجش برای ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری شامل موارد زیر می شود :

✅ داشتن حداقل معدل کل 16 در دوره کارشناسی و معدل کل 17 در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل هم تراز شده هر یک از دوره‌ های یادشده طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان‌نامه می باشد).

✅ از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری، نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

✅ کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت‌ های، آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول‌ های ارزشیابی پیوست ضروری است.

✅ توجه داشته باشید که اخذ پذیرش در رشته‌ های تحصیلی دکتری که مرتبط به رشته دوره کارشناسی ارشد بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌ پذیر است. همچنین مدرک کارشناسی مد نظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

✅ دارندگان مدرک حوزوی که معادل کارشناسی باشد، چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده‌ باشند، می توانند با احراز سایر شرایط آن ها از تسهیلات این آیین نامه استفاده کنند.

✅ احراز شرایط اختصاصی دانشگاه.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری

 

🔗 اگر از نحوه امتیاز بندی مصاحبه دکتری و انتخاب رشته دکتری اطلاعات کافی را ندارید، بر روی لینک کلیک کنید.

 

بنر کال تو اکشن

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری

برای ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه دولتی لازم است ابتدا از شرایط مورد نیاز اطلاعات لازم را بدست آورید. پس از کسب اطلاعات لازم در رابطه با شرایط می‌ توانید برای ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری اقدام کنید. توجه داشته باشید که  هر دانشگاهی با توجه با شرایط اعلام شده و همچنین شرایط خاص مربوط به خود، زمان ثبت نام را اعلام خواهد کرد. در شرایط اعلام شده توسط دانشگاه ها، زمان، نحوه، مدارک، تعداد نفرات، نام رشته ها و غیره بررسی خواهد شد.

برای کسب اطلاع در خصوص دکتری بدون ازمون پردیس روی لینک کلیک کنید.

در مورد چگونگی ثبت نام در لیست رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری، باید به شما بگوییم که به صورت اینترنتی و حضوری انجام خواهد شد. در دانشگاه های آزاد زمان ثبت نام در دکتری بدون آزمون به صورت همزمان با کل دانشگاه های سراسر کشور انجام می گیرد.

مهلت ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری
نام دانشگاه زمان ثبت نام
دانشگاه علامه طباطبایی تا 18 فروردین 1402
دانشگاه تربیت مدرس تا 21 فروردین 1402
دانشگاه باهنر کرمان تمدید تا 24 دی ماه 1402
دانشگاه الزهرا (س) تمدید تا 26 اسفند 1402
دانشگاه زابل تا 24 دی ماه 1402
دانشگاه علم و فرهنگ تا 22 دی ماه 1402
دانشگاه هرمزگان تمدید تا 6 اسفند 1402
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تا 30 بهمن ماه 1402
دانشگاه لرستان تا 30 بهمن 1402
دانشگاه قم تا 15 بهمن ماه 1402
دانشگاه سیستان و بلوچستان تا 20 اسفند 1402
دانشگاه خلیج فارس تا 30 دی ماه 1402
دانشگاه بیرجند تمدید تا 30 دی ماه 1402

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در رابطه با زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

 

🔗 برای اطلاع از آخرین تغییرات در نحوه ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه ارزشیابی داوطلبان برای دکتری بدون آزمون

همانطور که در قسمت های فوق اشاره کرده بودیم، پس از ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری، افراد برای گزینش بررسی می شوند. در این گزینش یک سری موارد تعیین شده است که با کسب امتیاز از آن ها، شانس قبولی افزایش خواهد یافت. در ادامه بندهای نوع فعالیت های دارای امتیاز را بررسی می کنیم که عبارتند از:

🔹 مقالات علمی و پژوهشی که مرتبط با پایان نامه فرد باشد، 7 امتیاز حداقل و 40 امتیاز حداکثر خواهد داشت.

🔹 اگر فردی در جشنواره های مربوط به ثبت اختراع، گواهی کسب کرده باشد، برای گواهی های داخلی بین 5 تا 7 و برای گواهی های بین المللی بین 3 تا 7 امتیاز کسب خواهد کرد.

🔹 مقالات علمی از نوع علمی- ترویجی که مرتبط با پایان نامه فرد باشد، 6 امتیاز خواهد داشت.

🔹 مقالاتی که در کنفرانس های معتبر داخلی و خارجی چاپ شده باشد، 4 امتیاز خواهد داشت.

🔹 داشتن تالیف و ترجمه کتاب نیز 4 امتیاز خواهد داشت.

🔹 در این موارد، حداقل امتیاز مورد نیاز باید 7 و حداکثر امتیاز نهایت 40 باشد.

نحوه ارزشیابی داوطلبان برای دکتری بدون آزمون

برای مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری روی لینک بزنید.

نحوه محاسبه امتیازات چگونه است؟

پس از کسب اطلاع از نحوه کسب امتیاز در ثبت نام دکتری بدون کنکور سراسری در این قسمت قصد داریم نحوه محاسبه امتیازات را بررسی کنیم. ممکن است برای هر فرد یک سری امتیازهای جداگانه علاوه بر موارد کسب شده، در نظر گرفته شود. نحوه محاسبه امتیازات در دکتری بدون آزمون سراسری دانشگاه های سراسری به شرح زیر است:

🔸 برای کیفیت دانشگاه محل تحصیل در مقطع کارشناسی، 6 امتیاز و برای کیفیت دانشگاه محل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، 5 امتیاز در نظر گرفته شده است.

🔸 برای طول مدت تحصیل فرد در مقطع کارشناسی و ارشد 3 امتیاز در نظر گرفته شده است. البته این امتیاز در صورتی اعمال می شود که فرد در مدت زمان کمتر از 8 نیمسال در مقطع کارشناسی و کمتر از 4 نیمسال در مقطع ارشد تحصیل کرده باشد.

🔸 برای افرادی که مقطع ارشد خود را به صورت ناپیوسته گذرانده اند، در صورتی که کمتر از 5 نیمسال باشد، 3 امتیاز در نظر گرفته شده است.

🔸 برای افراد برگزیده در المپیادهای علمی دانشجویی 5 امتیاز در نظر گرفته شده است.

🔸 افرادی که مدرک زبان معتبر دارند، 8 امتیاز دریافت خواهند کرد.

🔸 اگر فرد از نظر مصاحبه کننده دارای سطح خوبی در مسائل علمی باشد، 3 امتیاز دریافت خواهد کرد.

🔸 در صورت داشتن استعداد نوآوری و کارآفرینی 3 امتیاز و همچنین برای نحوه برخورد و متانت، 3 امتیاز در نظر گرفته شده است.

🔸 برای فن بیان 3 امتیاز و برای هم راستایی زمینه های پژوهشی فرد باترجیحات اعضای هیئت علمی نیز 15 امتیاز در نظر گرفته شده است.

 برای کسشب اطلاع از لیست رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

💢 برای نمرات مدارک زبان نیز آپشن هایی در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

🔺 به طور مثال برای افرادی که نمره آیلتس 7 تا 9 دارند، حداکثر 8 امتیاز در نظر گرفته می شود.

🔺 برای افرادی که نمره بین 6.5 تا 6.9 دارند، حداکثر 7 امتیاز در نظرگرفته می شود.

🔺 برای آیلتس بین 6 تا 6.4، حداکثر 6 و برای نمرات بین 5.5 تا 5.9 حداکثر 5 امتیاز داده خواهد شد.

🔺 برای نمرات بین 4.5 تا 5، حداکثر 3 امتیاز و برای نمرات زیر 4، 1 امتیاز داده خواهد شد.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال و یا وجود ابهام در رابطه با نحوه محاسبه امتیازات، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

 

🔗 برای اطلاع از تمامی جزییات نتایج آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

لیست رشته های دکتری بدون آزمون سراسری 

در این قسمت قصد داریم تا لیست رشته های دکتری بدون آزمون سراسری در دانشگاه آزاد را با شما در میان بگذاریم. توجه داشته باشید که ممکن است رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری متفاوت از دانشگاه آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی باشد. می توانید لیست رشته های دکتری بدون آزمون سراسری دانشگاه آزاد را از طریق لینک ارائه شده در این قسمت دریافت کنید؛ اما برای مشاهده لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری، می بایست به سامانه رسمی دانشگاه مد نظر خود مراجعه کرده و از طریق بخش آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه مربوطه، رشته های ارائه شده را ببینید. 

لیست رشته های دکتری بدون آزمون سراسری 

📥 متقاضیان گرامی می توانید برای دریافت پی دی اف لیست رشته های دکتری بدون آزمون سراسری دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

کال تو اکشن تماس

برای آشنایی با سوالات آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

اخبار پیرامون دکتری بدون آزمون سراسری

📢 آغاز ثبت‌ نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد:

مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که ثبت نام بدون آزمون ویژه استعداد‌های درخشان مقطع دکتری تخصصی سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی تا روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ادامه دارد.

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس http://azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعداد‌های درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته محل‌ های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج آزمون دکتری نزد خود حفظ کنند.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و فرهنگ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

تحصیل در مقطع دکتری به دو روش امکان پذیر است. دانشجویان علاقمند به تحصیل در این مقطع می بایست جهت اخذ پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری و یا اخذ پذیرش از طریق شرکت در کنکور و کسب نمره کافی برای دعوت به مصاحبه علمی اقدام کنند. در روش اول که لزومی جهت شرکت در کنکور سراسری برای متقاضیان نیست، می بایست با ارائه سوابق تحصیلی به دانشگاه مورد نظر خود جهت اخذ پذیرش اقدام کرد. این روش مختص به دانشجویان استعداد های درخشان است که نمرات معدل آن ها بالاتر از میانگین نمرات سایر دانشجویان است.

هم چنین برای تحصیل در دکتری بدون آزمون سراسری لازم است تا از برخی شرایط ویژه نیز برخوردار باشید تا پرونده شما توسط دانشگاه مربوطه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. در مقاله فوق تمامی شرایط مورد نیاز، ذکر شده است. با مراجعه به مقاله فوق علاوه بر شرایط مورد نیاز می توانید زمان ثبت نام و نیز لیست رشته های دارای دکتری بدون آزمون سراسری را مشاهده کنید. 

فراموش نکنید که پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در رابطه با این شیوه از پذیرش در مقطع دکتری سوالی داشتید و یا نیاز به مشورت با مشاوری خبره داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

🔗 برای دانلود پی دی اف مقاله دکتری بدون آزمون سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان ثبت نام در دکتری بدون آزمون سراسری هر سال وجود دارد؟

بله؛ متقاضیان گرامی می توانند سالانه برای ثبت نام در رشته های دکتری بدون آزمون سراسری اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید. 

برای ثبت نام در رشته های دکتری بدون آزمون سراسری چه زمانی باید اقدام کرد؟

توجه داشته باشید که تاریخ ثبت نام و نحوه انجام آن توسط سنجش هر سال اطلاع رسانی خواهد شد. هم چنین می توانید برای اطلاع از تاریخ دقیق نام نویسی با کارشناسان ایران تحصیل، تماس حاصل فرمایید.

آیا لیست رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری هر سال تغییر می کنند؟

بله؛ ممکن است سالانه تغییراتی در رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری صورت گیرد و برخی رشته ها حذف و برخی اضافه شوند. برای کسب اطلاعات دقیق با کارشناسان ایران تحصیل، تماس حاصل فرمایید.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «دکتری بدون آزمون سراسری 1402 | لیست رشته ها + زمان و شرایط»

  1. Avatar photo نگار یردانی گفت:

    سلام من کارشناس ارشد کامپیوتر .ولی سال ۱۳۹۷ ارشد خود را گرفتم دانشگاخی هست که من بتونم در اون بدون ازمون شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر خیر

  2. Avatar photo ویان ملکشاهی گفت:

    سلام ، من اتباع خارجی هستم و دارای گذرنامه. میخوام برای دکتری بدون ازمون در دانشگاه سراسری اقدام کنم؟ ممنون میشم بگین که چه طور و چه زمانی ثبت نام کنم؟
    و پرداخت شهریه به چه شکل میباشد؟
    با تشکر

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت دارا بودن اقامت به سازمان امور دانشجویان به صورت حضوری مراجعه کنید

  3. Avatar photo خیام گفت:

    سلام رشته های علوم تربیتی هم بدون کنکور دانشگاه سراسری دارن

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  4. Avatar photo oliae گفت:

    دکتری بدون آزمون رو واقعا میشه تو کنکور شرکت نکرد؟ من الان کارشناسی ارشد سازه سراسری یزد میخونم و سال دیگه درسم تموم میشه

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت به خیر
      بله نیازی به شرکت در کنکور ندارد ولی شرایط خاص خودش را دارد.

  5. Avatar photo غلامعلی گفت:

    سلام دانشگاه سراسری اراک هم دکتری بدون ازمون داره؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت به خیر.
      باید منتظر اطلاعیه های دانشگاه باشید تا مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط

    وزارتخانه بهداشت با برگزاری سالانه آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به داوطلبان علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی، بلکه فرصت تحصیل در سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه...
  • زمان برگزاری آزمون دکتری

    زمان برگزاری آزمون دکتری 1403 + تقویم زمان بندی

    زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش اعلام شد. داوطلبان برای حضور در این آزمون باید ابتدا هزینه ثبت نام را در سامانه سنجش بپردازند و پس از آن مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. افرادی که...
  • ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان

    ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مطابق با آیین نامه مقطع دکتری استعداد درخشان وزارت علوم منتشر شد. دانشگاه هرمزگان یکی از این مراکز آموزشی است که امکان پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری...
  • تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

    تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری + آیین نامه 1402 | ایران تحصیل

    برای بسیاری از داوطلبان دکتری ممکن است این موضوع سوال باشد که تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری چگونه است؟ بسیاری بر این عقیده هستند که دانشجویان یک دانشگاه برای ادامه تحصیل دکتری در دانشگاه ارشد خود شانس بیشتری خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)