ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوره انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ + مشاوره اختصاصی

مشاوره انتخاب رشته دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبانی که در کنکور دکتری شرکت کرده اند، بی صبرانه منتظر نتایج آزمون خود هستند. پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبانی که در این آزمون تراز قبولی را کسب کرده اند، مجاز به انتخاب رشته دکتری خواهند شد. انتخاب رشته در مقطع دکتری یکی از حساس ترین و مهم ترین کارهایی است که افراد برای انجام آن بهتر است از یک مشاور کمک بگیرند. مشاوره انتخاب رشته دکتری، باید با تجربه و ماهر باشد تا بتواند تمامی موضوعات را بررسی کرده و به افراد کمک کند تا بهترین رشته را انتخاب نمایند. اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال بهترین مشاوره انتخاب رشته دکتری می گردید، حتما با شماره 9099075307 با مشاورین خبره ایران تحصیل در ارتباط باشید. ما در ادامه مقاله اهمیت داشتن مشاور، زمان انتخاب رشته دکتری و … را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

🔔 اطلاعیه 🔔 
دانشجویان شاغل در مقطع دکتری، مجاز به شرکت مجدد در آزمون نیستند و دانشجویان مردی که از تحصیل انصراف داده اند نیز چهار ماه فرصت خواهند داشت که خود را معرفی نمایند.

 

زمان انتخاب رشته دکتری

👈 زمان انتخاب رشته دکتری هر سال با فاصبه کمی از اعلام نتایج مشخص می وشد و داوطلبین می توانند فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده و انتخاب رشته نمایند. زمان دقیق انتخاب رشته در سال جاری هنوز دقیق مشخص نشده اما بر اساس اطلاعیه های سال های گذشه اوایل اردیبهشت می باشد.

هر ساله پس از تعیین زمان انتخاب رشته، زمانی را نیز برای تمدید در نظر خواهند گرفت. پس از اعلام زمان انتخاب رشته، داوطلبان باید حداکثر 50 کد رشته را انتخاب نمایند. البته برای اینکه از شرایط و زمان انتخاب رشته آگاه باشید، نیاز است حتماً دفترچه را نیز مطالعه کرده باشید. دفترچه در وبسایت sanjesh.org منتشر خواهد شد. شما عزیزان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما، با کمک فردی ماهر، 50 کد رشته را بر اساس اولویت هایتان انتخاب کنید. پس از آن باید منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بمانید.

 

📎 انتخاب رشته دکتری 1403  لینک فوق به زودی فعال خواهد شد.

زمان انتخاب رشته دکتری

مشاوره انتخاب رشته دکتری

👈 در مشاوره انتخاب رشته دکتری اطلاعاتی مفید در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می تواند در فرایند انتخاب رشته آن ها بسیار مفید باشد. از جمله این موارد می توان به توضیح وضعیت مجاز و یا غیرمجاز بودن در هر یک از دانشگاه های سراسری، آزاد و بورس خارج از کشور اشاره کرد. اگر مجاز شده باشید، نیاز است کلمه “می باشید” را بینید. به علاوه هر داوطلب نیاز است حداکثر 50 کد رشته را انتخاب نماید.

مورد مهم دیگری که در مشاوره انتخاب رشته دکتری به آن اشاره خواهد شد، تهیه پیش نویس است که باید قبل از انتخاب رشته برای تهیه پیش نویس اقدام کرده باشید.

سوال داری؟

بررسی نحوه چینش کد رشته محل ها در مشاوره انتخاب رشته دکتری

👈 یکی از موارد مهم در مشاوره انتخاب رشته دکتری که داوطلبان در مورد آن سوال می پرسند، نحوه چینش کد رشته ها است. برای چینش کد رشته ها داوطلبان نیاز است ابتدا از دفترچه کدهای مورد علاقه خود را استخراج کرده و سپس برای چینش آن به نسبت اولویت اقدام نمایند. برای چیدن باید طوری اقدام کنید که شانس دعوت شدن شما به مصاحبه بیشتر شود. برای بدست آوردن تجربیات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم، کارنامه های قبل به همراه فرم های انتخاب رشته آن ها را مطالعه کرده و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.

👈 برای اینکه انتخاب رشته شما به بهترین نحو انجام شود، توصیه می کنیم 10 مورد از انتخاب های خود را به صورت خوش بینانه وارد کرده و 30 انتخاب بعدی را کمی واقع بینانه تر ثبت کنید. در نهایت 10 انتخاب می ماند که آن ها را باید دقیقاً مطابق با نمره و رتبه قبولی وارد کنید تا حتماً در یکی از آن ها پذیرفته شوید.

معیار اصلی برای چینش کد رشته محل ها، علاقه است. البته که باید معیارهای دیگری را نیز در نظر گرفت، اما توصیه مشاوران به داوطلبان این است که در فرایند انتخاب رشته، حتماً علاقه در کنار سایر موارد در نظر گرفته شود. مورد مهم بعدی در نظر گرفتن احتمال دعوت به مصاحبه است که یعنی نحوه چینش کد رشته محل ها باید به گونه ای باشد که این احتمال افزایش یابد. برای این که این احتمال را افزایش دهید، یکی از راه ها بررسی کارنامه های سال های گذشته است که می تواند به شما کمک کند.

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری و نکات مصاحبه حضوری

👈 یکی از مراحل مهم برای قبولی در مقطع دکتری، به دست آوردن امتیاز لازم در مرحله مصاحبه است. در ابتدا قبل از اینکه به بررسی نکات مهم در مرحله مصاحبه بپردازیم یک سری موارد مهم تر را بررسی خواهیم کرد.

برخی از داوطلبان در جلسه مشاوره انتخاب رشته دکتری و نکات مصاحبه می پرسند که بر چه اساسی افراد به مصاحبه دعوت می شوند و آیا محدودیت خاصی برای آن وجود دارد؟ در این خصوص باید به شما بگوییم که تمامی دانشگاه های مطرح کشور در مرحله مصاحبه از چند برابر ظرفیت دانشجویان دعوت به عمل می آورند و در نهایت برخی از آن ها را می پذیرند. حتی گاهی ممکن است برخی داوطلبان به مصاحبه تمامی دانشگاه ها دعوت شوند، اما در مصاحبه هیچ کدام پذیرفته نشوند. یعنی دعوت شدن به مصاحبه لزوماً امتیاز مثبتی برای قبولی محسوب نمی شود؛ بلکه یک سری عوامل دیگر در آن موثر هستند که باید در نظر گرفته شود. مورد بعدی برگزاری مصاحبه دانشگاه آزاد و سراسری است که به صورت کاملاً جداگانه انجام شده و مراحل آن ها هر کدام به صورت جداگانه در مراکز مورد تایید انجام می شود.

👈 حال با اطلاع از این موارد به سراغ مهم ترین نکاتی که در جلسات مشاوره مصاحبه دکتری پرسیده می شود، می پردازیم. گاهی برخی داوطلبان در مورد این موضوع سوال می پرسند که در جلسات مشاوره مصاحبه دکتری، چه سوالاتی پرسیده می شود. در این خصوص باید به شما بگوییم که در جلسات مصاحبه دکتری سوالات روتین و تکراری پرسیده نمی شود. به همین دلیل نمی توان به صورت دقیق نوع سوالات را معرفی کرد. با این وجود ما در ادامه قصد داریم برخی سوال های مهم تر و روتین تر را بررسی کنیم که ممکن است در جلسات دکتری پرسیده شود.

سوال 1: معرفی خود و هدف از تحصیل در مقطع دکتری

در ابتدای جلسه به احتمال زیادی ممکن است این سوال از شما پرسیده شود که انگیزه و هدف شما در ادامه تحصیل مقطع دکتری چیست. در این مورد باید کاملاً آماده باشید و قبل از آن هدف های خود از ادامه تحصیل در مقطع دکتری را مشخص نموده باشید.

سوال 2: پرسش از پایان نامه کارشناسی ارشد داوطلب

به احتمال زیادی در جلسه مصاحبه دکتری یک یا دو سوال و یا شاید هم بیشتر راجع به پایان نامه کارشناسی ارشد شما پرسیده می شود. در این مرحله شما باید روی موضوع و محور پژوهشی خود در مقطع ارشد اشراف کامل داشته و به سوالاتی که پرسیده می شود، به درستی پاسخ دهید.

سوال 3: پرسش از سوابق پژوهشی و علمی داوطلب

یکی از موارد بسیار مهم نیز سوال مربوط به سوابق پژوهشی و علمی داوطلب است. در این زمینه از سوابق پژوهشی داوطلب مانند نوشتن کتاب و مقاله و یا شرکت در انواع کنفرانس ها پرسیده می شود و بهتر است که داوطلبان با دست پر این مرحله را پشت سر بگذارند. زیرا برای دانشگاه های مطرح کشور این مورد بسیار مهم است. حتی اگر داوطلب رتبه خوبی را نیز کسب کرده باشد اما سوابق پژوهشی نداشته باشد، نمی تواند از این مرحله امتیاز خوبی را کسب نماید.

سوال 4: پاسخ دادن به سوالات به زبان انگلیسی

حتماً شنیده اید که می گویند برای مقطع دکتری، داشتن مدرک آیلتس بسیار مهم است. اگرچه اجباری نیست اما اگر این مدرک را داشته باشید کمک بسیاری به شما خواهد کرد تا بتوانید، به سوالات زبان انگلیسی پاسخ دهید.

سوال 5: سوال از دروس تخصصی رشته تحصیلی

طبیعی است که در جلسات مصاحبه از دروس تخصصی شما نیز سوالاتی پرسیده شود. دراین مورد نیز بهتر است با تسلط به موارد پرسیده شده پاسخ دهید و در این مورد مشکلی نداشته باشید.

سوال 6: زمینه پژوهشی مورد علاقه در مقطع دکتری

همانطور که می دانید مقطع دکتری بیش از آنکه آموزش محور باشد، پژوهش محور است. یعنی شما باید طرح تحقیقاتی خود را از قبل در ذهن آماده کرده باشید و اگر سوالی در آن مورد پرسیده شد، پاسخ دهیم.

مشاوره انتخاب رشته دکتری و نکات مصاحبه حضوری

 

📌 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته دکتری وارد شوید.

 

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری و  نکات مصاحبه مجازی

مشاوره انتخاب رشته دکتری و نکات مصاحبه مجازی

👈 در یکی دو سال اخیر شرایط برگزاری مصاحبه های دکتری تغییر کرده و برای برخی مراکز به صورت مجازی برگزار شده است. همین تغییرات منجر به ایجاد نگرانی در داوطلبان شده و این افراد در مورد شرایط برگزاری مصاحبه های مجازی سوالاتی را می پرسند که در ادامه قصد داریم به این نکات بپردازیم.

🔶 در ابتدا قبل از شرکت در مصاحبه مجازی حتماً از سرعت اینترنت خود و دستگاهی که قصد دارید با آن در جلسه شرکت کنید، اطمینان حاصل نمایید.

🔶 نکته بعدی رعایت روز و ساعت مصاحبه است. به صورتی که دقیقاً در زمان اعلام شده حضور یابید و تاخیر نداشته باشید.

🔶 ممکن است به صورت گروهی در یک جلسه مصاحبه حضور داشته باشید.

🔶 در حینِ برگزاری جلسه مصاحبه الکترونیکی، اجازه فعال کردن میکروفون و دوربین را رئیس جلسه اعلام می کند.

🔶 حتماً مدارک را در دسترس داشته باشید تا اگر موردی از شما خواسته شد، ارائه دهید.

🔶 ارائه تصویر به داوطلب الزامی است.

 

تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری

👈 یکی از سوالات رایج داوطلبان در انتخاب رشته دکتری بحث اولویت است. برای اولویت باید به شما بگوییم که ابتدا تمامی انتخاب های شما بررسی شده و سپس حد نصاب شما در نظر گرفته خواهد شد. پس ترتیب انتخاب رشته اثری در شانس دعوت به مصاحبه نخواهد داشت. موضوع مهمی که باید در این مورد بدانید این است که در هنگام اعلام نتایج نهایی دکتری، در بالاترین اولویتی که نمره لازم را کسب کرده باشید قبول خواهید شد. در اولویت‌بندی دقت کرده و علایق خود را در نظر داشته باشید.

تاثیر اولویت در انتخاب دکتری

انتخاب رشته دکتری بر اساس رتبه

👈 در قسمت فوق اشاره شد که در انتخاب رشته دکتری، تراز در نظر گرفته خواهد شد. به همین دلیل برخی سوال می پرسند که آیا رتبه نیز مانند تراز مهم است یا خیر! در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که رتبه و تراز به یکدیگر مرتبط بوده و به صورت معمول، دانشگاه‌ها حد نصاب نمره تراز را به صورتی اعلام می‌کنند که تعداد افرادی که دعوت به مصاحبه می‌شوند عددی منطقی باشد. پس در هنگام انتخاب رشته به رتبه هم توجه باید کرد.

 

اهمیت مشاوره انتخاب رشته دکتری

👈 هرچند داوطلبین آزمون دکتری در رشته‌های متعدد در کنکور شرکت داشته‌اند و با تمامی مراحل آن آشنا هستند اما کنکور دکتری از اهمیت بالایی برخوردار است، توصیه می‌شود. پیش از هر کاری باید برای انتخاب رشته با مشاوره در این رابطه جلسه‌ ای داشته باشید. به نوعی مشاوره انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ به واسطه فرد متخصص به شما کمک می‌کند تا نتایج بهتری بگیرید و زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

روند انتخاب رشته دکتری

👈 برای مطالعه روند انتخاب رشته دکتری، باید ابتدا دفترچه را به دقت مطالعه نمایید. پس از دانلود و مطالعه دفترچه نیاز است، شرایط و نکات مربوط به انتخاب رشته را نیز مطالعه کرده و تاریخ تعیین شده انتخاب رشته خود را انجام دهید. موضوع مهم در روند انتخاب رشته دکتری، اطلاع از مراحل مصاحبه و گزینش نهایی و تاریخ های مهم است که همگی این موارد در دفترچه منتشر خواهد شد.

 

 

نحوه انتخاب رشته دکتری 

نحوه انتخاب رشته دکتری

👈 در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل و نحوه انتخاب رشته دکتری را بیشتر بررسی کنیم.

 

در ابتدا نیاز است به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه دکتری تخصصی را انتخاب نمایید.

 

دکتری تخصصی

در مرحله بعدی با کلیک روی گزینه  “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی (نیمه متمرکز) Ph.D سال ۱۴۰۳” نیاز است اطلاعات تعیین شد را وارد کنید.

انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی

سپس، باید نکات و شرایط ذکر شده را مطالعه نموده و گزینه « تایید و ادامه_ گام بعدی » را انتخاب کنید. 

 

پس از آن، صفحه ای مقابلتان باز می شود که باید از طریق یکی از این دو روش، به صفحه انتخاب رشته وارد شوید. 

روش مشاهده نتایج

داوطلبانی که قصد  انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را دارند، نیاز است به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و ادامه مراحل را پیگیری نمایند. همچنین مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به این افراد توصیه می شود. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

🔔 اطلاعیه🔔 

داوطلبین انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای شرکت در این آزمون باید به دفترچه مجزای این کنکور دسترسی داشته باشند.

 

 

دفترچه انتخاب رشته دکتری

👈 در این قسمت همراه ما باشید تا برخی از مهم ترین قسمت های دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی کنیم.

بخش اول

📌 روش پذیرش در مقطع دکتری

اگر در مورد روش پذیرش در مقطع دکتری اطلاعاتی ندارید، توصیه می کنیم این قسمت را مطالعه نمایید. در این بخش، میزان تأثیر آزمون کتبی و مرحله دوم (مصاحبه دکتری و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی) و نحوه پذیرش نهایی بررسی خواهد شد. بر اساس اعلام سازمان سنجش، تاثیر هر یک از این مراحل در قبولی نهایی 50 درصد خواهد بود؛ که جزئیات آن طبق موارد زیر است.

در روش پذیرش آموزشی و پژوهشی، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری پنجاه درصد بوده و تهیه طرح واره 30 درصد و مصاحبه علمی و سنجش عملی نیز20 درصد در نظر گرفته می شود. در روش پژوهش محور نیز، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 30 درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد و تهیه طرح‌ واره 20 درصد در نظر گرفته خواهد شد.

📌 شیوه های آموزشی در مقطع دکتری

شیوه های پذیرش نیز بر اساس توضیحات دفترچه، بدین صورت است که پژوهش محور بوده و یا آموزشی و پژوهش محور است.

🖊 مقررات آموزشی دوره دکتری

🖊 سهمیه رزمندگان و ایثارگران

🖊 سهمیه مربیان

سهمیه مربیان از سال 1389 تصویب شده و مشتمل بر 10 درصد سهمیه آزاد می باشد. در این سهمیه آمده است که دانشجویان باید حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را دریافت کرده باشند.

🖊 نحوه پذیرش اتباع خارجی

🖊 جزئیاتی در خصوص کارنامه اعلام نتایج آزمون

🖊 انتخاب اینترنتی محل تحصیل

🖊 فرم اینترنتی انتخاب رشته

نکاتی راجع به مرحله دوم آزمون دکتری (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی)

بخش دوم: دانشگاه‌های دارای پذیرش به همراه ظرفیت پذیرش

در بخش دوم شما می توانید برای مطالعه دانشگاه هایی که در رشته‌های مختلف گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان در مقطع دکتری در دوره های مختلف روزانه، شبانه، پردیس، غیرانتفاعی و پیام نور به پذیرش دانشجو می پردازند، اقدام کنید. به علاوه ظرفیت پذیرش هر رشته نیز در جدول مشخص شده است.

بخش سوم: شرایط و ضوابط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی

قبل از اینکه انتخاب های خود باید حتماً شرایط دانشگاه ها را نیز مطالعه کرده و از امکانات و تسهیلات آن ها اطلاعات لازم را بدست آورید.

بنر کال تو اکشن

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری

👈 زمانی که افراد تصمیم به انتخاب رشته دارند باید در گام اول دفترچه انتخاب رشته دکتری را دانلود و مطالعه نمایند. در این دفترچه ظرفیت هر رشته مشخص شده و بهتر است قبل از انتخاب رشه فرم پیش نویس دفترچه را تکمیل کرده و سپس به ثبت نام اینترنتی بپردازند. شورع مهلت ثبت نلم دکتری از طریق سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org  مشخص خواهد شد . برای دانشگاه آزاد این رویه متفاوت بوده و برای هر کدام دفترچه ها ی جداگانه ای منتشر خواهد شد .

حال که با تمامی موارد مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آشنا شدید، بهتر است که آن را دانلود کرده و خودتان نیز مطالعه نمایید. ما در ادامه دفترچه راهنما انتخاب رشته سال ۱۴۰۳ و سال های گذشته را برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد. 

 

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ به زودی منتشر می شود
دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰1 دانلود دفترچه
دفترچه انتخاب رشته دکتری 1399 دانلود دفترچه

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری

نکات مهم انتخاب رشته دکتری 1403

👈 پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری هنگام انتخاب رشته دکتری نیاز است، ابتدا اطلاعاتی را که قبلاً وارد کرده اید، تایید نمایید. این اطلاعات شامل،معدل و نام موسسه فارغ التحصیلی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین اطلاعات مربوط به میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری سراسری خواهند بود. وظیفه مهم دانشجویان تایید کردن این اطلاعات است و اگر مغایرتی نیز مشاهده شود، نیاز است به سامانه مراجعه شده و این موضوع اطلاع رسانی شود.

پس از پایان مهلت انتخاب رشته، سازمان سنجش بر اساس نمره و تراز داوطلبان نتایج را منتشر خواهد کرد. همچنین  لازم است حتماً طی زمان بندی اعلام شده، برای مصاحبه مراجعه کنید. در مرحله مصاحبه نیز باید هزینه های مورد نیاز را پرداخت کنید.

برخی داوطلبان تصور می کنند که دانشجویان دارای رتبه تک رقمی بدون مصاحبه و یا با یک مصاحبه کوتاه می توانند در مقطع دکتری مشغول شوند. اما این صحیح نیست و این افراد نیز بدون داشتن امتیازی خاص باید در تمامی مراحل مصاحبه پذیرفته شوند.

یکی از موارد مهم در مراحل انتخاب رشته، داشتن آمادگی برای مصاحبه است. به طور مثال برای دانشجویانی که اقدام به تغییر رشته و گرایش کرده اند، در این مورد باید پاسخگو باشند.

گاهی مشاهده می شود که دانشجویان در محل قبلی خود پذیرفته می شود که البته امری طبیعی است. اما نباید به صورت صد درصد اطمینان داشته باشید که در همان دانشگاه پذیرفته خواهید شد.

به نکات تکمیل ظرفیت و نکات آمده در دفترچه دقت داشته باشید.

 

مشاوره انتخاب رشته برای دکتری در ایران تحصیل

👈 اولویت بندی در رشته ها را فراموش نکنید زیرا این امر در قبولی و دعوت شما برای مصاحبه بسیار تاثیر گذار است. به این صورت که دانشگاه های دولتی و آزاد نمره تراز شما را در نظر گرفته و اگر حد نصاب را به دست آورده باشید برای مصاحبه دعوت خواهید شد. پس در زمان چینش رشته ها بسیار دقت نمایید.

👈 به دنبال اصلاحیه ها باشید؛ زیرا ممکن است برخی از کد ها تغییر کند و حتی ممکن است کد جدیدی به لیست اضافه شود که می تواند باعث قبولی شما شود. پس حتما تمامی اخبار و اطلاعیه های جدید را دنبال نمایید و یا جهت اطلاع از تمامی تغییرات با ایران تحصیل در ارتباط باشید.

👈 همان طور که بین شد سهمیه ها را فراموش نکنید که می تواند تاثیر بسزایی بر روی قبولی شما گذاشته و احتمال قبولی شما را افزایش دهد. در مورد سهمیه ها دقیق بر روی دفترچه مطالعه نمایید و از آن ها استفاده نمایید.

👈 گرایش های کد رشته هها بسیار مهم است زیرا در زمان مصاحبه از شما در خصوص گرایش انتخابی رسیده خواهد شد و اگر گرایش خود را تغییر داده باشید باید بتوانید دلیل منطقی و قابل قبولی ارائه نمایید تا شانس پذیرفته شدن خودتان را افزایش دهید.

👈 ممکن است با کسب رتبه های بالا و تک رقمی شما احساس قبولی حتمی داشته باشید ولی فراموش نکنید، رتبه تک رقمی ضمانتی برای ذیرفته شدن شما در دانشکاه های رتبه برتر مانند شریف و… نمی باشد و نباید تنها به رتبه اکتفا کرد و بدون در نظر گرفتن مشاوره و راهنمایی شروع به انتخاب رشته نمایید.

👈 در ایران تحصیل ما از مشاوران متخصص در این زمینه برخورداریم تا به شما در رسیدن به هدفتان کمک کنند. می‌توانید با استفاده از شماره‌های درج شده در این صفحه با ما تماس بگیرید. 

این مجموعه با نیازسنجی و بررسی رشته‌های آزمون دکتری قادر است تا به هر کدام از داوطلبین کمک کند.

از سوی دیگر مشاوره انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ به نوعی در تصمیم گیری شما برای ادامه راه دانشجویان واجب است زیرا نقش اساسی در سرنوشت این افراد دارد. 

زیرا برخی افراد با انتخاب خودسرانه در رشته‌هایی که هیچگونه علاقه‌ای به آن ندارند قبول شده و مهم‌ترین سال‌های عمرشان را هدر می‌ دهند به همین سبب همکاران ما برای کاهش این اشتباهات آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

📌 جهت اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

اخبار پیرامون مشاوره انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

🔈 نتایج آزمون دکتری اعلام شد | جزئیات انتخاب رشته

داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند. همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

🔈 زمان شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. همچنین در مورد داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز گفت: این داوطلبان باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی جزئیات مربوط به مشاوره انتخاب رشته دکتری بپردازیم. همچنین قسمت های مختلف دفترچه به همراه نکات مهم مربوط به آن، شرایط چینش رشته ها و تاثیر اولویت ها نیز در نظر گرفته و بررسی شد. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مشاوره انتخاب رشته دکتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما با شماره 9099075307 در تماس باشید. همکاران ما در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. 

 

 

📥 جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 📥

 

5/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جامع ترین مشاوره آزمون دکتری چه ویژگی هایی دارد؟ 

از میان ویژگی های جامع ترین مشاوره آزمون دکتری می توان به این ویژگی اشاره کرد که این مشاوره براساس اطلاعات به روز و مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته به فرد داده می شود.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 چه روزی است؟

این فرآیند در نیمه اول اردیبهشت ماه سال 1403 انجام می شود.

در فرآیند انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 داوطلبان چند کد رشته محل می توانند انتخاب کنند؟

داوطلبان می توانند نسبت به ثبت حداکثر 50 رشته برای دانشگاه سراسری و 80 کد رشته دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

 

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ + مشاوره اختصاصی»

  1. Avatar photo شیوا گفت:

    میشه انتخاب رشته دکترا رو مشاور ها انجام بدن؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . با شماره 9090975307 ناس حاصل فرمایید

  2. Avatar photo سحر گفت:

    برای مشاوره انتخاب رشته دکتری میشه حضوری اومد؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      مرکز ما درخصوص مشاوره تلفنی فعالیت دارد

  3. Avatar photo مریم. گفت:

    سلام وقت بخیر
    مشاوره انتخاب رشته دکتری برای رشته های مهندسی هم انجام میدید؟؟ من رشته عمران می خوام شرکت کنم و نیاز به مشاوره دارم…

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . بله جهت مشاوره با مرکز ایران تحصیل تماس حاصل بفرمایید

      1. Avatar photo کسرا راد گفت:

        با سلام.
        آیا تکمیل ظرفیت دکتر ی 1402سایت باز می شود.
        ممنون از لطف شما

        1. Avatar photo tahmasebi گفت:

          سلام دوست عزیز خیر معمولا برای دکترا تکمیل ظرفیت اعلام نمیشود. اما شما از طریق سایت پیگیری کنید.

  4. Avatar photo افشین گفت:

    باسلام من با تراز ۸۱۸دانشگاه آزاد کازرون دکتری مدیریت آموزشی درسال ۱۴۰۱دعوت به مصاحبه میشم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام . تراز های قبولی برای مقطع دکتری را در سایت ایران تحصیل میتوانید مشاهده کنید

  5. Avatar photo علی گفت:

    سلام، مشاوه انتخاب رشته دکتری چه فایده ای داره و چه کمکی به ما میکنه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      برای بررسی شانس قبولیتون و نحوه و شرایط مصاحبه ی دکتری در دانشگاه و آشنایی با مراحل پذیرش دانشگاه میتونه به شما کمک کنه

  6. Avatar photo صادق واحدی گفت:

    سلام، می خواستم بدونم که زمان انتخاب رشته دکتری چه زمانی است؟ و اینکه به طور کلی چه افرادی می توانند اقدام به اتخاب رشته دکتری کنند؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، زمان انتخاب رشته دکتری هر ساله از قبل در اطلاعیه های به خصوص اعلام می شود (برای امسال ۲۵ تا ۳۰ فروردین) و همه افراد بعد از دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری می توانند رشته های مد نظر خد را انتخاب کنند.

  7. Avatar photo قدیر گفت:

    سلام، در ایران تحصیل فقط خدمات مشاوره انتخاب رشته دکتری انجام می شود یا برای پایه های دیگر هم وجود دارد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      مشاوره در کلیه امور تحصیلی توسط مشاورین ایران تحصیل صورت می گیرد و مشاوره انتخاب رشته دکتری تنها خدمت این مرکز نمی باشد.

  8. Avatar photo هاشم گفت:

    سلام، در چه ساعتی از شبانه روز می توان برای مشاوره انتخاب رشته دکتری تماس گرفت؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      شما برای استفاده از خدمات مشاوره انتخاب رشته دکتری از ساعت ۹ الی ۲۳ می توانید تماس حاصل کنید.

  9. Avatar photo محمود گفت:

    سلام، مشاوره انتخاب رشته دکتری به صوت حضوری هم برای شما امکان پذیر هست؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، مشاوره انتخاب رشته دکتری در ایران تحصیل فقط به صورت تلفنی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته آزمون دکترا

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته‌شدگان است، چرا که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس کارنامه کتبی خود...
  • تمدید-مهلت-انتخاب-رشته-دکتری-سراسری1

    تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 {مهلت آخر} | ایران تحصیل

    سازمان سنجش و آموزش کشور برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور دکتری زمانی را در نظر می‌ گیرد. البته گاهی این زمان تمدید می گردد تا افراد جامانده از انتخاب رشته، بتوانند در تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری حداکثر ۵۰...
  • انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

    انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 {راهنما جامع} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 پس از دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد برای این امر اقدام کنند. البته اطلاع از نحوه و شرایط انتخاب رشته آزاد در...
  • رشته‌های دکتری پیام نور

    رشته های دکتری پیام نور ۱۴۰۳ + جدول محل دانشگاهی | ایران تحصیل

    تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور برای همه امکان‌پذیر است؛ زیرا دانشجویان آن می‌توانند از راه دور تحصیل کرده و حضور در کلاس‌‌های درس کاملاً اختیاری است. به همین دلیل تحصیل در این دانشگاه‌ها مورد توجه بسیاری از افراد شاغل نیز...
تماس با مشاور