ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت معدل دیپلم با کد ملی + لینک استعلام سنجش

دریافت معدل دیپلم با کد ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

از آنجایی که پذیرش در اکثر رشته‌ها بصورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی است، سوابق تحصیلی و معدل مدرک دیپلم داوطلبان اهمیت بسیار زیادی دارد. به بیان ساده‌تر، هرچه معدل بهتری داشته باشید، شانس شما برای پذیرش در یکی از کد رشته‌های پذیرش بدون آزمون بیشتر است. به همین خاطر، سامانه‌ای برای دریافت معدل دیپلم با کد ملی راه اندازی شده است. معدل دیپلم این روز ها از آن چیزی که از نامش بر می‌آید بسیار با اهمیت‌تر است. با اضافه شدن امکان ثبت نام در دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم، دانش آموزانی که منتظر ورود به دانشگاه هستند، حسابی حواسشان به سوابق تحصیلی و معدل دیپلم‌شان هست.

برای دریافت معدل دیپلم با کد ملی چند روش مختلف ارائه شده است. داوطلبان با در دست داشتن اطلاعات ثبت نام و مدارک شناسایی می‌توانند برای دریافت سوابق تحصیلی خود وارد سامانه شوند. اگر در دریافت سوابق تحصیلی خود با کد ملی نیاز به راهنمایی دارید، یا نمی‌توانید از طریق سامانه سوابق خود را دریافت کنید، ممکن است در مراحل بعدی از ثبت نام شما جلوگیری به عمل آید. به همین منظور می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید 9099075307 تا بصورت اینترنتی سوابق تحصیلی‌تان را دریافت کرده و برایتان ارسال کنند، یا در انجام این فرآیند راهنمایی‌تان کنند.

سامانه دریافت معدل دیپلم با کد ملی

دریافت معدل دیپلم با کد ملی یکی از مراحل مهم برای ثبت نام در کنکور سراسری با نام نویسی در دانشگاه های بدون کنکور است. داوطلبان به این منظور می‌توانند از راه‌های مختلف به دریافت معدل دیپلم با کد ملی اقدام کنند. یکی از روش‌های رایج، مراجعه به سایت‌های مرتبط با آموزش و پرورش یا سازمان سنجش است. در این سایت‌ها، با وارد کردن اطلاعات شخصی و کد ملی، معدل دیپلم به صورت آنلاین قابل دریافت است.

به طور کلی، این فرآیند جزئی از مراحل ثبت نام در آزمون‌های ورودی به دانشگاه یا کنکورهای مختلف بوده و اهمیت آن به عنوان یکی از معیارهای انتخاب دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه‌ها بسیار زیاد است. در حال حاضر دانش آموزان برای دریافت دیپلم با کد ملی باید به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. در ادامه مراحل دریافت مدرک دیپلم با کد ملی ارائه شده است.

دانش آموزان برای دریافت معدل دیپلم با کد ملی، ابتدا باید به سامانه مای مدیو به نشانی اینترنتی my.medu.ir وارد شوند.

گام اول دریافت معدل دیپلم با کد ملی

دانش آموزان ایرانی برای این که به سایت my.medu.ir وارد شوند، باید کد ملی و کد 6 رقمی سریال شناسنامه خود را ثبت نمایند. اما چنانچه دانش آموزان اتباع خارجی می باشند، باید برای دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی اقدام کرده و بعد آن را به همراه تاریخ تولد خود ثبت کرده و بعد از درج کد امنیتی، گزینه ورود را انتخاب نمایند.

گام دوم دریافت معدل دیپلم با کد ملی

در گام بعد دریافت معدل دیپلم با کد ملی، والدین ابتدا باید با قرار دادن تیک مربوط به گزینه ایرانی یا اتباع، تابعیت خود را تعیین کنند.. والدین مهاجرین خارجی و اتباع باید فیدا کد خود و تاریخ تولد را در کادرهای مربوطه قرار داده و بعد از تایید کد امنیتی، بر روی گزینه ورود نمایند. اما والدین ایرانی پس از وارد شدن باید بر روی گزینه ورود به سایت از طریق رمز یکبار مصرف کلیک نمایند.

گام سوم دریافت معدل دیپلم با کد ملی

والدین دانش آموزان ایرانی جهت ورود به سامانه خدمات الکترونیک باید شماره همراه خود را ثبت کرده و پس از تایید کد امنیتی، باید گزینه ارسال رمز یکبار مصرف را وارد کنند.

گام چهارم دریافت معدل دیپلم با کد ملی

یک رمز موقت ۵ رقمی بر روی شماره همراهی که ثبت کرده اید، ارسال می شود. این کد دریافتی را در جایگاه مشخص شده وارد کنید.

گام پنجم دریافت معدل دیپلم با کد ملی

فرهنگیان، دانش آموزان و سایر داوطلبان این امکان را دارند که به حساب کاربری خود وارد شده و از امکانات مختلف استفاده کنند. دانش آموزان چنانچه نام کاربری و رمز عبور خود را صحیح وارد کرده باشند، می توانند اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی از جمله دریافت معدل دیپلم با کد ملی در انتخاب رشته کنکور یا ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی را مشاهده کنند. توجه داشته باشید مشاهده معدل کل نهایی دیپلم نیز از طریق کد ملی امکان پذیر است.

در صورت نیاز به راهنمایی برای رمز مای مدیو کلیک کنید.

نحوه دریافت معدل دیپلم با کد ملی از سایت سنجش

همان‌طور که مشاهده کردیم، دریافت معدل دیپلم و سوابق تحصیلی با کد ملی از طریق چند سامانه امکان پذیر است. یکی دیگر از این سامانه‌ها سامانه سنجش و آموزش کشور می‌باشد. برای استفاده از این سامانه کافیست واژه سنجش را به فارسی یا انگلیسی در مرورگر خود جستجو کنید و وارد اولین گزینه شوید.

پس از آن روی گزینه «سراسری» در سمت راست صفحه کلیک کنید. بعد از آن باید روی «سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش‌آموزان (نمرات ارسالی از آموزش و پرورش)» کلیک کرده وارد صفحه جستجوی اطلاعات شوید. از اینجا می‌توانید با سه روش اطلاعات سوابق تحصیلی و دیپلم خود را جستجو کنید.

نحوه دریافت معدل دیپلم با کد ملی از سایت سنجش

نحوه دریافت معدل دیپلم با کد سوابق تحصیلی

دریافت معدل دیپلم با کد سوابق تحصیلی یکی از اقدامات ضروری است که دانش‌آموزان باید انجام دهند. با استفاده از کد ملی، دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعات تحصیلی خود را در سامانه‌های مرتبط وارد کرده و معدل دقیق خود را دریافت نمایند. اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی شامل نمرات دروس و تاریخچه تحصیلی دانش‌آموزان هستند. ترمیم معدل هم برای افزایش معدل و در نتیجه شانس قبولی خود را افزایش دهند.

دریافت این سوابق به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا با دقت و صحیح معدل دیپلم خود را ثبت کرده و از این طریق در فرآیند ثبت نام در کنکور سراسری و نام نویسی در رشته‌های بدون کنکور، بر اساس معدل خود شرکت کنند. این اطلاعات مهم برای پذیرش دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی مختلف مورد استفاده خواهد بود و اهمیت بسیاری در فرآیند پذیرش دارد.

مراحل دریافت معدل دیپلم با کد دانش آموزی

دریافت معدل دیپلم با کد ملی برای دانش‌آموزانی که قصد دارند در کنکور سراسری یا رشته‌های بدون کنکور شرکت کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معدل دیپلم، به عنوان یک مؤلفه مهم در فرآیند انتخاب و پذیرش دانشگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. صحیح و دقیق وارد کردن این معدل، نقش بسیار مهمی در فرایند نام نویسی دانش آموزان دارد.

برای دریافت معدل دیپلم با کد دانش‌آموزی، باید به وب‌سایت مای مدیو به نشانیmy.medu.ir مراجعه نمایید. در قسمت دانش‌آموز، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به حساب کاربری خود وارد شوید. سپس با استفاده از کد دانش‌آموزی، به اطلاعات تحصیلی خود دسترسی پیدا کنید. مراحل دریافت معدل دیپلم با کد دانش‌آموزی به شرح زیر است:

ابتدا دانش‌آموزان باید به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند.

پس از ورود به سایت، دانش‌آموزان باید گزینه “دانش‌آموز” را انتخاب کنند.

گام اول دریافت معدل دیپلم با کد دانش آموزی

در گام بعد افراد باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب کاربری خود شوند.

گام دوم دریافت معدل دیپلم با کد دانش آموزی

پس از ورود به پروفایل کاربری، دانش‌آموزان باید کد دانش‌آموزی خود را ثبت نمایند.

گام سوم دریافت معدل دیپلم با کد دانش آموزی

نحوه دریافت معدل کل نهایی دیپلم

معدل کل نهایی دیپلم نتیجه جمع معدل دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دانش آموزان است. معدل نهایی دارای اطلاعات مهمی است و دانش آموزانی که قصد دارند در کنکور سراسری یا دانشگاه‌های بدون کنکور ثبت نام کنند، باید این معدل را ارائه کنند، چراکه تأثیر مهمی در پذیرش دانشجویان دارد.

برای دریافت معدل کل نهایی دیپلم، دانش‌آموزان می‌توانند از روش‌های مختلفی درخواست معدل با کد ملی از طریق سایت‌ سنجش یا از طریق وب‌سایت‌ مای مدیو اقدام کنند.

فرایند دریافت معدل کتبی دیپلم

معدل کتبی دیپلم شامل میانگین دروس نهایی پایه دوازدهم است. برای دریافت این معدل، دانش‌آموزان می‌توانند به کارنامه سال دوازدهم خود مراجعه کنند. این معدل نشان دهنده عملکرد تحصیلی دانش‌آموز در سال آخر دبیرستان است.

برخلاف معدل کل نهایی دیپلم که از میانگین نمرات سه سال دبیرستان به دست می‌آید، معدل کتبی دیپلم صرفاً برحسب نمرات سال دوازدهم محاسبه می‌شود. این معدل به عنوان یکی از اطلاعات مهم در فرآیند ثبت نام در کنکور سراسری یا دانشگاه‌های بدون کنکور اهمیت دارد.

درست و صحیح وارد کردن معدل کتبی دیپلم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه این معدل نقش بسیار مهمی در پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف دارد. این اطلاعات در فرم ثبت‌نام کنکور و سایر مراحل پذیرش مورد استفاده هستند. در سال‌های گذشته دانش آموزان برای دریافت معدل دیپلم و سوابق تحصیلی باید به سایت دیپ‌کد به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه می‌کردند، اما در حال حاضر باید از طریق سایت مای مدیو اقدام نمایند.
برای دریافت معدل دیپلم و کارنامه کتبی تحصیلی از طریق سایت my.medu.ir، دانش‌آموزان باید مراحل زیر را طی کنند:

  • ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه نمایید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات، کد امنیتی را نیز وارد کرده و بر روی گزینه “ورود” یا معادل آن کلیک کنید.

گام اول فرایند دریافت معدل کتبی دیپلم

  • در صفحه ورود، دانش‌آموزان ایرانی باید کد ملی و کد 6 رقمی سریال شناسنامه خود را وارد کنند. افراد اتباع خارجی نیز باید کد دانش‌آموزی و تاریخ تولد خود را وارد نمایند.

گام سوم دریافت معدل کتبی دیپلم

  • سپس به سایت وارد شده و در صفحه کاربری خود، گزینه‌های مربوط به دریافت کارنامه کتبی دیپلم و معدل را پیدا کنید. با انجام این مراحل و ثبت اطلاعات دقیق، می‌توانید معدل دیپلم خود را دریافت کرده و از آن برای مراحل ثبت نام در دانشگاه‌ها استفاده کنید.
  • در نهایت اطلاعات به دست آمده از این سایت به ‌عنوان سوابق تحصیلی شما در فرآیند ثبت نام کنکور و پذیرش دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مشاوره دریافت دیپلم با کد ملی

برای دریافت معدل کتبی دیپلم با کد ملی روش‌های دیگری هم وجود دارد. از طریق سامانه سنجش هم می‌توانید به همان روشی که در بالا توضیح داده شد، سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

امکان ویرایش اطلاعات درج شده در سوابق تحصیلی در صورت مغایرت با اطلاعات حقیقی وجود دارد. مهلت و اطلاعیه ویرایش توسط سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که تا زمان برگزاری کنکور سراسری سوابق تحصیلی خود را در یکی از سامانه‌ها تایید نکرده‌اند، باید بعد از کنکور سراسری با مراجعه به سامانه حتما سوابق خود را جستجو و تایید کنند.

اگر در تایید اطلاعات خود در سامانه دچار مشکل شده‌اید یا اطلاعات خود را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید از ایران تحصیل کمک بگیرید. دریافت معدل دیپلم و سوابق تحصیلی با کد ملی، کمک شایانی به دانش آموزان برای افزایش شانس ورود به دانشگاه می‌کند. در صورت وجود مغایرت در اطلاعات ثبت نامی و اطلاعات حقیقی داوطلب، ثبت نام وی لغو خواهد شد. برای جلوگیری از این مسئله، می‌توانید از مشاوران تلفنی ایران تحصیل 9099075307 بخواهید سوابق تحصیلی‌تان را جستجو یا از طریق سامانه پیگیری کنند.

مشاوره دریافت دیپلم با کد ملی


 

خلاصه مطلب دریافت معدل دیپلم با کد ملی

برای شرکت در ثبت نام دانشگاه سراسری بصورت بدون کنکور، ابتدا می‌بایست سوابق تحصیلی خود را برای سنجش جستجو کرده و در صورت صحت اطلاعات آن‌ها را تایید کنید. دریافت معدل دیپلم با کد ملی به داوطلبان برای انتخاب رشته و ثبت نام درست بسیار کمک خواهد کرد. در این مقاله نحوه دریافت این اطلاعات از طریق سامانه‌ مای مدیو بررسی شد تا داوطلبان برای تایید اطلاعات خود مشکلی نداشته باشند.

چنانچه شما دانش آموزان گرامی در ارتباط با دریافت معدل با کد ملی سوال و ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما در آکدمی ایران تحصیل در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله دریافت معدل دیپلم با کد ملی کلیک کنید.

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تایید سوابق تحصیلی با کد ملی بخشی از ثبت نام کنکور است؟

خیر، اطلاعات سوابق تحصیلی شما در آینده برای ثبت نام بدون کنکور اخذ می‌شوند.

آیا باید برای تایید سوابق تحصیلی و دریافت دیپلم با کد ملی حتما از طریق سامانه سنجش اقدام کرد؟

خیر از طریق سامانه مای مدیو نیز می توانید این کار را انجام دهید.

آیا در صورت عدم تایید سوابق تحصیلی، از ثبت نام بدون کنکور جلوگیری به عمل خواهد آمد؟

بله، سوابق تحصیلی شما معیار سنجش داوطلبان برای پذیرش بدون کنکور است. بدیهی است که در صورت عدم وجود این اطلاعات از سوی شما، ثبت نام شما با مشکل مواجه خواهد شد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)