ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معدل قبولی رشته های بدون کنکور سراسری ۱۴۰۳ + تفکیک رشته

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور سراسری متفاوت است. داوطلبانی که قصد دارند در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه‌ های سراسری، پیام نور، پردیس‌ های خودگردان، واحد های مجازی، دانشگاه آزاد، دانشگاه فنی حرفه‌ ای و دانشگاه علمی کاربردی درس بخوانند باید شرایط معدل تعیین شده برای ورود به دانشگاه‌ ها را رعایت کنند. معمولا معدل مورد نظر، تحت عواملی مانند نوع دیپلم، مقطع انتخابی و سال فارغ التحصیلی متغیر است.

به عنوان مثال در یک رشته و مقطع، ملاکی که برای معدل در نظر گرفته می‌ شود، مدرک دیپلم است. در حالی که برای سایر مقاطع و رشته‌ ها معدل کتبی دیپلم ملاک قرار دارد. داوطلبان برای ثبت نام در هر کدام از رشته‌ ها و دانشگاه‌ های سراسری می‌ بایست از معدل لازم برای ورود به رشته‌ های بدون کنکور انتخابی اطلاعاتی داشته باشند تا در آن قبول شوند.

علت اهمیت اطلاع از معدل لازم برای رشته‌های سوابق تحصیلی این است که این موضوع در کنار شرایط عمومی و اختصاصی دیگر در نظر گرفته می‌شود و برای دوره‌ های بدون آزمون مهم هستند. در این نوشته قصد داریم در مورد معدل لازم برای رشته‌ های بدون کنکور سراسری 1403 صحبت کنیم تا این موضوع برای شما روشن شود. در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی بیشتر، می توانید با شماره 9099075307 تماس حاصل کرده و با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید.

پزشکی بدون کنکور

معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور سراسری چقدر است؟

از چند سال قبل تاکنون ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی و معدل سال سوم دبیرستان به بحث داغی تبدیل شده است، اما در این میان سؤالی که مطرح می‌شود این است معدل لازم برای پذیرش دانشجو در دانشگاه سراسری چقدر است؟ چگونه می‌توان برای دریافت معدل دیپلم با کد ملی اقدام کرد؟

معدل لازم برای رشته_های بدون کنکور سراسری چقدر است؟

اطلاع از این موضوع در کنار سایر شرایط و ضوابط تعیین شده برای ثبت نام می‌ تواند از اهمیت بسیاری برخوردار باشد، اما آیا چیزی در مورد معدل لازم برای رشته‌ های بدون کنکور سراسری می‌ دانید؟ حداقل معدل لازم برای رشته‌ های بدون کنکور چقدر تعیین شده است؟ معمولا این‌ ها، پرسش‌ های متداول شما داوطلبان عزیز است که در بخش بعدی این نوشته پاسخگوی آن ها هستیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پذیرش بدون کنکور دانشجو کلیک کنید.

ملاک معدل در ثبت نام دانشگاه‌های بدون کنکور

پس از تصویب و اجرای طرح پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه‌ های سراسری، این طرح حداقل برای 85% از رشته محل‌ های دانشگاه‌ های دولتی کشور برگزار خواهد شد. معمولا این اقدامات در راستای حذف کنکور سراسری صورت می‌ گیرد و از آن پس تمامی دانشگاه‌ های در مقاطع مختلف باید بدون کنکور دانشجو بپذیرند.

هر کدام از دانشگاه‌ ها با در نظر گرفتن مقطع مورد نظر خود که همان کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته است، ملاکی برای معدل دارند. در جدول زیر لیستی از دانشگاه‌ ها به همراه مقاطع مورد پذیرش و ملاک معدل در ثبت نام آن ها برای سال تحصیلی 1403 ارائه می‌کنیم.

ملاک معدل ثبت نام رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه‌ها
دانشگاه پذیرنده مقاطع مورد پذیرش ملاک معدل
دانشگاه سراسری و پردیس های خودگردان کاردانی ناپیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش
کارشناسی پیوسته
دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد کاردانی ناپیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
کاردانی پیوسته معدل کل دیپلم نظری یا فنی
دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای کاردانی پیوسته معدل کل دیپلم نظری یا فنی
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
دانشگاه پیام نور کارشناسی پیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش

به صورت خلاصه، بخش‌ های قرار گرفته در جدول بالا به این معنی است که اگر داوطلبی برای یک رشته تحصیلی در مقطعی ثبت نام کند، معدل او ملاکی برای سنجش در آن مقطع خواهد بود و فرد با آن معدل نسبت به سایر متقاضیان آن رشته محل سنجیده می‌شود. البته جای نگرانی برای داوطلبان نیست چرا که با ترمیم معدل امکان تغییر معدل وجود دارد.

برای کسب اطلاع از مهلت و بازه تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

همه چیز در مورد معدل لازم برای رشته‌های بدون آزمون سراسری

خوب است بدانید که در حال حاضر چیزی به عنوان معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور سراسری وجود ندارد. یعنی شما با هر معدلی می‌توانید در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری شرکت کنید. در واقع ضریب معدل کتبی شما در دیپلم، برای ورود به دانشگاه‌های سراسری بدون کنکور تاثیر گذار است. این ضرایب معمولا بر اساس گروه تحصیلی و نوع دیپلم متفاوت هستند و در نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری تاثیر دارد.

حال شما برای اطلاع از ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی دوران دبیرستان در رشته‌های مختلف می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. فقط توجه داشته باشید که اگر چه معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور از طرف سازمان سنجش تعریف نشده است، اما بدانید هر چه معدل شما بیشتر باشد به مراتب قبولی شما بیشتر خواهد بود.

پزشکی بدون کنکور

 

شرط معدل ثبت نام رشته‌ های بدون کنکور 1403

همانطور که در ابتدا گفتیم، معیار و ملاک پذیرش داوطلبین در کد رشته‌ محل‌‌ های بدون آزمون دانشگاه‌ های سراسری و آزاد، معدل لازم برای رشته‌ های بدون کنکور است. اکثر افرادی که قصد دارند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌‌ های سراسری و آزاد را انجام دهند، ممکن است به دلیل نداشتن معدل حداقلی که برای این کار در نظر گرفته شده است از رقابت خارج شوند. به طوری که موفق به ثبت نام و پذیرش نهایی در دانشگاه مدنظر خود نشوند.

شرط معدل ثبت نام رشته_های بدون کنکور

برای اینکه این مسئله را به صورت کامل درک کنید باید گفت زمانی که دانشگاهی برای پذیرش دانشجو در یک رشته، شرط معدل در نظر می‌ گیرد، به این معنی است که اگر داوطلبینی از معدل تعیین شده معدل کمتری داشته باشند، به نوعی مجاز به ثبت نام نخواهند بود. اما با این حال برای ثبت نام رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه‌ های سراسری و  آزاد به هیچ وجه شرط معدل لحاظ نمی‌ شود. بنابراین کلیه دانش آموزان با داشتن معدل لازم یا هر معدلی می‌ توانند در دانشگاه خود ثبت نام کنند.

 برای اطلاع از نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

حداقل معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور سراسری چقدر تعیین شده است؟

شاید از خود سوال کنید که با توجه به عدم وجود معدل لازم برای رشته‌ های بدون آزمون سراسری آیا حتی هیچ حداقلی برای آن تعیین نشده است؟ باید در این مورد بیان کرد، معدل به گونه‌ ای باشد که شما در آن تمام دروس مورد نظر خود را پاس کرده باشید و هیچ گونه مردودی در آن نباشد. لذا بعد از آن می‌ توانید در دوره بدون آزمون دانشگاه‌ ها شرکت کنید.

برای برنامه ریزی آنلاین کنکور روی لینک بزنید.

چه شرایطی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌ها تعریف شده است؟

باید بیان کرد با وجود آن که معدل لازم برای رشته‌ های بدون کنکور وجود ندارد، اما به مراتب شرایط دیگری برای انتخاب رشته در دوره بدون آزمون در نظر گرفته شده است که لزوماً باید مورد توجه قرار بگیرند. این شرایط به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می‌ شوند که برای هر فرد داوطلب شامل می‌ شوند.

بهتر است قبل از اطلاع از شرایط تعریف شده برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه‌ ها از این شرایط درج شده در دفترچه انتخاب رشته بر‌اساس سوابق تحصیلی اطلاع حاصل کنید. اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با این شرایط مشخص شده هستید کمک گرفتن از مشاوران خبره ایران تحصیل در این زمینه می‌ تواند برای شما راهگشا باشد. تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس حاصل کنید.

پزشکی بدون کنکور

مدارک لازم برای ثبت نام در دوره بدون آزمون چه مواردی هستند؟

ثبت نام در دوره بدون کنکور دانشگاه‌ های سراسری روزانه، پیام نور، شبانه، غیرانتفاعی و غیره به مدارکی نیز نیاز دارند. در واقع، اهمیت وجود این مدارک به اندازه‌ ای است که شما بدون تکمیل آن‌ ها نمی‌ توانید ثبت نام کنید.

اگر به دنبال شناخت مدارک لازم برای ثبت نام در دوره بدون آزمون دانشگاه‌ ها هستید و می‌ خواهید این مدارک را تا روز ثبت نام دانشگاه‌ ها آماده کنید می‌ توانید با مشاوران ایران تحصیل در این رابطه مشورت کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دوره بدون آزمون چه مواردی هستند؟

 

چگونه می‌توان برای ثبت نام بدون آزمون سراسری اقدام کرد؟

ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون مراحل و فرآیندهایی دارد که باید آن ها را رعایت کنید. از جمله این مراحل ورود به سایت سنجش، خرید کارت اعتبار از طریق سایت، دریافت شماره پیگیری و موارد دیگر است.

اگر به دنبال شناخت دقیق مراحل ثبت نام در این دوره از ورود به دانشگاه‌ ها هستید می‌ توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

چه رشته‌ هایی به صورت بدون آزمون سراسری ارائه می‌ شوند؟

باید عرض کنیم که رشته‌ های بدون آزمون سراسری در انواع گروه‌ های آزمایشی هنر، زبان، تجربی، انسانی و ریاضی ارائه می‌ شوند.

در این بخش به برخی از رشته‌ هایی که می‌ توانید بدون شرکت در کنکور سراسری در آن ها تحصیل کنید را مشخص می‌‌کنیم.

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه‌ های سراسری
حسابداری گردشگری
مدیریت صنعتی مهندسی کامپیوتر
جغرافیا علوم تربیتی
جامعه شناسی مهندسی معماری
حقوق علوم ورزشی
مهندسی برق مدیریت مالی
زبان و ادبیات فارسی کاردانی حسابداری
روابط عمومی زیست شناسی گیاهی
زمین شناسی فیزیک
مهندسی شهرسازی مهندسی صنایع
ادبیات نمایشی مشاوره

 

اخبار پیرامون معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور سراسری

سوابق تحصیلی در کنکور 1403 حدود 60 درصد موثر است:

بر اساس اعلامیه‌ای که از سوی مسئولین شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است، کنکور در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد. به طوری که سهم 60 درصدی سابقه تحصیلی دانش آموزان در آن قابل مشهود است. همچنین در آن دروس عمومی به تدریج از کنکور سراسری حذف شده و به قسمت سوابق تحصیلی منتقل خواهند شد. لذا تنها دروس تخصصی در آزمون آورده می‌شوند.

معدل لازم برای رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی:

از فروردین ماه تا شهریور هر سال شما می‌توانید با در نظر گرفتن رشته‌هایی که سازمان سنجش آن‌ها را از قبل بدون کنکور اعلام کرده است می‌توانید در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دولتی ثبت نام کنید. قبولی یا عدم قبولی شما در رشته‌های مشخص شده به معدل کتبی دیپلم و سوابق تحصیلی‌تان بستگی دارد.

پزشکی بدون کنکور

خلاصه مطلب

پذیرش داوطلبین بدون آزمون دانشگاه‌ها معمولا در زمان‌های مختلفی بر اساس تصمیمی که دانشگاه‌ها در این زمینه اتخاذ کرده‌اند، به واسطه سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. داوطلبین می‌بایست با مراجعه به این وبسایت از کلیه بخش‌های دفترچه و همچنین زمان ثبت نام مطلع شوند در نهایت معدل لازم برای رشته‌های بدون آزمون سراسری را مشاهده کنند. در این صورت می‌توانند تصمیمات خود را بگیرند.

حداقل معدل لازم برای رشته های بدون کنکور سراسری، به پارامتر های زیادی از جمله واحد دانشگاه مورد نظر و رشته داوطلبان بستگی دارد. در صفحه فوق به صورت کامل به بررسی معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور سراسری پرداختیم که در صورت بروز مشکل و ابهام پس از مطالعه این صفحه می‌ توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نوشته و برای ما ارسال کنید.

جهت دانلود پی دی اف کامل مقاله معدل لازم برای رشته های بدون کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3.8/5 - (47 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور سراسری چند است؟ 

معدل مشخصی برای تحصیل در این دوره وجود ندارد و هر فرد با هر معدلی می تواند در این دوره شرکت کند.

در چه دانشگاه هایی بدون کنکور دانشجو می پذیرند؟

در حال حاضر در تمام دانشگاه های سراسری کشور از جمله روزانه، پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی و غیره به صورت بدون کنکور از داوطلبان عزیز دانشجو می پذیرند.

شرط لازم برای استفاده از سوابق تحصیلی در دانشگاه های بدون کنکور چیست؟ 

داوطلب تنها زمانی می تواند از سوابق تحصیلی خود برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری کشور استفاده کند که تمام دروس را پاس کرده و مردود نشده باشد.

 

نظرات

4,039 دیدگاه دربارهٔ «معدل قبولی رشته های بدون کنکور سراسری ۱۴۰۳ + تفکیک رشته»

  1. Avatar photo کوثر گفت:

    سلام با معدل ۱۴ونیم میتونم در رشته جغرافیا بدون کنکور کرمانشاه قبول شم؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه ازاد بله

  2. Avatar photo کوثر گفت:

    سلام با معدل ۱۴ونیم میتونم در رشته حقوق یا جغرافیا بدون کنکور کرمانشاه قبول شم؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در دانشگاه ازاد بله

  3. Avatar photo ایدا گفت:

    سلام من رشتم انسانی هست با چه معدلی میشه توی دانشگاه آزاد یا پیام نور رشته معماری رو بخونم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید 🌷

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای رشته های بدون کنکور حداقل و حداکثر معدل تعریف نشده است هرچه معدل بالاتری داشته باشید شانس پذیرش بهتری خواهید داشت

  4. Avatar photo ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر
    حداقل معدل لازم برای قبولی زبان انگلیسی بیرجند چقده؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. معدل مشخصی وجود ندارد هرچقدر بالاتر باشد شانس قبولی هم بیشتر خواهد بود.

  5. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    ایا با معدل15 میشه کامپیوتر پیام نور قبول شد
    شانس قبولی چقدره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر متوسطه

  6. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام من دیپلم ریاضی سال 1386با معدل کل 18.53ومعدل کتبی 17.09هستم وپیش دانشکاهی هم با معدل 17پاس کردم الان بهترین رشته ای که میتوانم با این معدل و بهترین دانشگاه بدون کنکور یا علمی کاربردی کجا قبول میشم به مشورت شما هر چی خودتون صلاح میدونید

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در اکثر رشته و دانشگاه های بدون کنکور می توانید ثبت نام کنید برای دریافت مشاوره و راهنمایی دقیق با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307 داخلی 112

  7. Avatar photo ملینا گفت:

    سلام‌وقت بخیر
    برای پذیرش دانشگاه پیام نور بهتره که ترمیم‌معدل و ایجاد سابقه انجام بدم یا دیپلم مجددبگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      سوالتان را کامل بپرسید

  8. Avatar photo رها گفت:

    سلام من دوازدهم معماری داخلی هنرستان هستم می خواستم بدونم برای ورود به دانشگاه دولتی چه اقدامی باید بکنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در مرداد ماه انتخاب رشته کنید

  9. Avatar photo محمد مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من معدل ۱۵.۵ دارم میتونم برای دانشگاه علمی کاربری رشته متالورژی ثبت نام کنم ایا شانس قبولی دارم

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله شانس قبولی را دارید.

  10. Avatar photo ریحانه مهدیانی گفت:

    سلام وقت بخیر با چه معدل نهایی میشه تو رشته انسانی اقتصاد دانشگاه حکیم سبزواری خوند‌

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام قبولی شما تنها با معدل امکان پذیر نمیباشد و رتبه و تراز و همچنین تعداد متقاضیان هم بستگی خواهد داشت.

  11. Avatar photo امیر گفت:

    سلام من میخوام برم دانشگاه بدون کنکور قم رشته مهندسی کامپیوتر الان سال آخرم میشه شرایطش بگید و شهریه و … و اینکه خوابگاه و … داره یا نه ؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوالتان نیاز به مشاوره کامل دارد
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      خانم امینی داخلی 109

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور