ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی باشند.

تمامی داوطلبان موظف هستند که حتی صدم اعشار معدل کل دیپلم را به درستی وارد کنند زیرا این نمره در رتبه آن‌ها تاثیر گذار است. این موضوع اینقدر اهمیت بالایی دارد که اشتباه وارد کردن معدل تخلف محسوب می‌شود و اگر داوطلب قبول شده باشد، قبولی او هم ملغی می‌گردد. البته افراد می توانند مغایرت معدل را ویرایش کنند.

سازمان سنجش قوانین به خصوصی را درباره معدل کل دیپلم اعمال می‌کند و همه داوطلبان باید به این قوانین عمل کنند. یکی از مهم‌ترین این قوانین درست وارد کردن نمره معدل است، اما دانش آموزان دوازدهمی که می‌ خواهند در کنکور ثبت نام کنند نمره کل معدل دیپلم خود را در دست ندارند و این مورد برایشان مشکل ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید راه حل نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور را بدانید با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

معدل کل دیپلم چیست و چه تفاوتی با معدل کتبی نهایی دارد؟

معدل کل دیپلم در واقع معدل سه سال آخر دبیرستان است و معدل کتبی نهایی معدل نمره دروسی است که به صورت نهایی برگزار می‌شود.
نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور باعث می‌شود که دانش آموز هنگام پر کردن فرم کمی گیج و حتی نگران شود، اما در ادامه راه حل این موضوع را ارائه می‌دهیم.

برای کسب اطلاع از استعلام کد رهگیری تاییدیه دیپلم روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

راه حل رفع مشکل نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

اگر با مشکل نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مواجه شده اید بهتر است بدانید که تمامی دانش آموزان دوازدهمی با این مشکل رو به رو هستند و شما تنها نیستید. از این رو استرس را از خود دور کنید و مطمئن باشید برای این موضوع راه حلی وجود دارد.

اگر شما هم هنوز از نمره معدل دیپلم خود آگاهی کامل ندارید می‌توانید برای دریافت معدل دیپلم با کد ملی در فرم ثبت نام معدل ترم اول خود را وارد کنید و بعد از این‌که معدل درست خود را دریافت کردید آن را اصلاح کنید. معمولا در زمانی که می‌توانید کارت ورود به جلسه را پرینت بگیرید صفحه  ویرایش اطلاعات کنکور فعال می‌شود و بهترین زمان برای اصلاح معدل خواهد بود. این امکان را خود سازمان سنجش در اختیار دانش آموزان قرار داده است تا دانش آموزان دوازدهمی هم بتوانند بدون هیچ مشکلی فرم را تکمیل کنند؛ بنابراین نداشتن معدل دیپلم روند ثبت نام را برای این دانش آموزان مختل نمی‌کند.

راه حل رفع مشکل نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

اشتباه وارد کردن معدل در کنکور 1403

در کنکور سراسری سال 1403، معدل دیپلم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار‌بود و تاثیر قطعی بر نتیجه آزمون داشت.

بنابراین، ضروری است که دقت بالایی در وارد کردن اطلاعات مربوط به معدل خود داشته باشید تا از هرگونه اشتباه جلوگیری کنید، زیرا سازمان سنجش ممکن است در صورتی که انطباقی میان اطلاعات وارد‌شده‌ و اطلاعات واقعی وجود نداشته باشد، قبولی شما را لغو نماید.

عواقب اشتباه وارد کردن و نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

یکی از شایع‌ترین موارد که در هر سال باعث درگیر شدن داوطلبان کنکور می شود، مغایرت معدل کل دیپلم است. اگر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه داوطلب متوجه شود که معدل دیپلم وی اشتباه درج شده است می‌بایست برای رفع این مغایرت و ویرایش اطلاعات اقدام نماید. در این بین دانش آموزانی که معدل خود را عمدا بالاتر از نمره واقعی خود نوشته باشند یا به علت نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور معدل ترم اول خود را وارد کرده باشند و فراموش کنند که آن را ویرایش کنند در صورت قبولی اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

بنابراین باید هنگام دریافت کارت ورود به جلسه دقت کنید که معدل شما حتی در کوچکترین رقم اعشارش هم درست درج شده باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستید معدل خود را در زمان ویرایش اطلاعات ویرایش کنید قبل از برگزاری آزمون می‌بایست به صورت حضوری به باجه های رفع نقص بروید و معدل خود را اصلاح کنید.

از آنجایی که درست وارد کردن معدل اهمیت بسیار بالایی دارد دانش آموزان امکان این را دارند که درخواست ویرایش معدل خود را در سازمان سنجش ارائه دهند و اطلاعات معدل را در اختیار کارشناسان سازمان بگذارند تا خود مجموعه برای رفع مغایرت معدل به دانش آموز کمک کند.

برای آشنایی با سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کلیک نمایید.

رفع مغایرت معدل به علت نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

از آنجایی که ثبت نام کنکور توسط سامانه سازمان سنجش به صورت اینترنتی انجام می‌شود امکان ثبت اشتباه اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلبان هم بالاست و گاهی آن ها به علت بی دقتی و یا بارگذاری نادرست مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری اشتباهاتی داشته باشند؛

به همین دلیل سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات را در اختیار همه داوطلبان با شرایط یکسان می گذارد و آن ها باید هم در هنگام ثبت نام و هم در هنگام ویرایش آن دقت کنند.

رفع مغایرت معدل به علت نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

فرم ثبت نام کنکور بخش های مختلفی دارد و هر داوطلب موظف است به درستی این بخش ها را پر کند.

دانش آموزان دوازدهمی به علت نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور اجازه دارند معدل ترم اول خود را در فرم وارد کنند و هنگام دریافت کارت ورود به جلسه که مطمئنا تا آن زمان کارنامه خود را دریافت کرده اند، معدل را ویرایش کنند.

البته امکان ویرایش در چند مرحله برای تمامی داوطلبان وجود دارد. مثلا یک ماه بعد از اتمام زمان ثبت نام داوطلب می تواند معدل و یا سایر اطلاعات خود را ویرایش کند.

در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری هم دوباره امکان ویرایش معدل به خصوص برای دانش آموزان دوازدهمی وجود دارد. اگر حتی در این زمان هم داوطلب موفق به رفع مغایرت نشد می تواند به صورت حضوری به باجه های رفع نقص برود و تمامی اطلاعات خود را ویرایش کند.

اهمیت ثبت درست معدل از همین موضوع به خوبی مشخص است و به دلیل امکان چند مرحله ای ویرایش اطلاعات هیچگونه عذری از داوطلبی که معدل خود را اشتباه وارد کرده باشد پذیرفته نیست.

همچنین معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور سراسری 1403 متفاوت است و روی سرنوشت داوطلبان دیگر هم تاثیر می گذارد.

جهت آشنایی با سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل کلیک نمایید.

راهنمای نحوه ارسال درخواست ویرایش معدل

در صورتی که به علت نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور معدل خود را اشتباه وارد کرده اید و در هیچ کدام از مراحل موفق به ویرایش آن نشده اید می توانید وارد سایت sanjesh.org شوید و از منویی که در سمت چپ سایت قرار دارد گزینه ورود به سیستم پاسخگویی را بزنید.

در ابتدا باید با کد ملی و تلفن تماس و ایمیل در این سیستم ثبت نام کنید و سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که به ایمیل شما ارسال شده است درخواست خود را ثبت نمایید.

به یاد داشته باشید که حتما شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد ملی، نام و نام خانوادگی و کد پیگیری خود را در متن درخواست خود بنویسید و دلایل خود را برای عدم ویرایش معدل در زمان مقرر شرح دهید. این دلایل باید موجه باشند.

ارسال درخواست ویرایش معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

 

مشاوره نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

ثبت نام در آزمون کنکور سراسری یکی از مراحل مهم و حساس برای داوطلبانی است که قصد دارند وارد دانشگاه‌های کشور شوند. یکی از مواردی که برای ثبت نام در این آزمون از داوطلبان خواسته می‌شود، ارائه معدل دیپلم است.

اما در برخی موارد، ممکن است داوطلبان به دلایل مختلفی قادر به ارائه معدل دیپلم نباشند و نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور دچار مشکل شود.

در این شرایط، داوطلبان باید به دنبال راه‌حل‌هایی برای حل نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور باشند.

اولین گام برای پیدا کردن راه‌حل، مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه دقیق شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور است.

در برخی مواقع، سازمان سنجش امکاناتی را برای داوطلبانی که به دلایل موجه نمی‌توانند معدل دیپلم خود را ارائه دهند، فراهم می‌آورد.

در صورت عدم امکان حل مشکل نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور از طریق سازمان سنجش، داوطلبان می‌توانند به سراغ مشاوره تحصیلی کنکور سراسری معتبر بروند. مشاوران تحصیلی می‌توانند راهنمایی‌های لازم را برای پیمودن مسیر صحیح و رفع مشکل فقدان معدل دیپلم ارائه دهند.

مهم است که داوطلبان در نظر داشته باشند که حتی در صورت نداشتن معدل دیپلم، باز هم فرصت‌هایی برای ادامه تحصیل وجود دارد. پیگیری مستمر، مشاوره با افراد متخصص و استفاده از فرصت‌های موجود می‌تواند در نهایت به دستیابی به هدف‌های تحصیلی کمک کند. برای مشاوره می توانید با مشاورین خبره ایران تحصیل در ارتباط باشید.

خلاصه مطلب نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

درج معدل درست در هنگام ثبت نام کنکور اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل دانش آموزانی که به علت نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور آن را اشتباه وارد فرم کرده اند باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آن را ویرایش کنند.

اگر به دلیل موجهی نتوانند این کار را انجام دهند حتما قبل از آزمون به صورت حضوری به باجه های رفع نقص مراجعه کنند و آن را ویرایش کنند.

البته دانش آموزان می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش هم درخواست اصلاح معدل خود را ارسال کنند که در این نوشتار مراحل آن را شرح داده ایم.

اگر هنوز هم در خصوص نحوه ثبت نام بدون داشتن معدل کل دیپلم سوال دارید می توانید با شماره تلفن 9099075307 تماس بگیرید و با کارشناسان متخصص ما صحبت کنید، همچنین می توانید برای انجام مراحل ثبت نام هم روی کمک ما حساب کنید.

برای دانلود فایل پی دی اف کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اگر معدل را اشتباه وارد کنیم چه اتفاقی می افتد؟

برای ثبت نام در دانشگاهی که در آن قبول شده اید با مشکل مواجه خواهید شد.

دانش آموزان دوازدهمی که معدل دیپلمشان را هنوز نمی دانند باید چگونه ثبت نام کنند؟

در این نوشتار راه حل این مشکل را توضیح داده ایم.

چه زمانی می توانیم معدل خود را ویرایش کنیم؟

تا قبل از برگزاری کنکور فرصت ویرایش معدل را به روش هایی که در این مقاله شرح داده ایم دارید.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مجتبی گفت:

    با سلام
    بنده دیپلم نظام جدید ریاضی دارم و در خرداد امسال در امتحانات دیپلم تجربی شرکت میکنم
    برای ثبت نام در کنکور نوبت اردیبهشت عنوان دیپلم را ریاضی قرار دادم ‌و معدل رو بر اساس دیپلم ریاضی وارد کردم میخواستم بدونم حالا که می‌خوام در هر دو نوبت در کنکور تجربی شرکت کنم آیا برای ثبت نام نوبت دوم باید عنوان دیپلم خوردم رو تجربی وارد کنم با معدل فرضی تا بعداً ویرایش کنم یا اینکه باید عنوان دیپلم اصلی خودم رو وارد کنم تا زمانی که دیپلم تجربی رو میگیرم با توجه به اینکه دوازدهمی نیستم
    با تشکر

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      اطلاعات مدارک خود را وارد نمایید

  2. Avatar photo احسان گفت:

    سلام
    واسه کنکور اردیبهشت هم هنوز معدل کتبی و معدل دیپلم ندارن اونو چیکار کنن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      یک معدل حدودی باید وارد کنید ولی نه معدل بالاتر

  3. Avatar photo رضا گفت:

    سلام
    داداشم دیپلم ناقص قدیم بود چند سال پیش واحدهای باقی مانده را در دبیرستان بزرگ سالان به صورت تطبیقی پاس کرد و گواهی دیپلم هم دریافت کرد، الان در اداره ای که کار می‌کند گفته اند که دیپلم شما معدل ندارد و قابل قبول نیست آموزش و پرورش هم کاری نمیکنه فقط یه گواهی مجدد صادر کرد اداره هم میگه تو سیستم دیپلم شما معدل نداره، لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید مجدد اقدام به گرفتن دیپلم بفرمایید

  4. Avatar photo محمدطاها مختاری گفت:

    سلام و وقت بخیر ، خدمت مشاوران ایران تحصیل ، بنده فارغ التحصیل نظام جدید ۳_۳_۶ هشتم و دیپلم خود را در مورخه ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ در رشته تجربی اخذ کردم و در ثبت نام کنکور اردیبهشت و فرهنگیان در تاریخ ۱۱آذر ۱۴۰۲ تاریخ اخذ مدرک دیپلم خود را ۹۹ ثبت کرده ام ولی قرار است در خرداد ۱۴۰۳ دیپلم غیر متناظر انسانی از بزرگسالان دریافت کنم و ضمنا در اردیبهشت هم می‌خواهم کنکور انسانی بدهم حالا یک فرصت برایم ایجاد شده با توجه به ۲۷ و ۲۸ آذر تا تاریخ اخذ مدرک دیپلم خود را بروز رسانی کنم و ویرایش کنم به نظر شما تاریخ اخذ مدرک دیپلم خود را باید ۱۴۰۳/۰۳/۳۰وارد کنم ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تاریخ فارغ التحصیلی دیپلم اصلی خود را باید وارد نمایید.

  5. Avatar photo احمدکافی گفت:

    سلام خسته نباشید بنده کنکوری هستم قبل کنکور برای ثبت نام کنکور مراجعه کردم به کافی نت معدل دیپلم هنوز برای من صادر نشده نمی‌دونم معدل دیپلم رو کی برام ثبت کرده معدل دیپلم رد شده ۱۵ در صورتی که اصلا معدل دیپلم من هنوز نگرفتم کنکور هم چند روز پیش بود چکار کنم لطفاً بگید لطفااااا

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      برای مشاوره تماس بگیرید

    2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بفرمایید بامشاورین ما

    3. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید صبر کنید تا زمان انتخاب رشته
      اون تایم دوباره ویرایش باز میشود و میتوانید معدلتون را تغییر بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور