ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 + 6 مورد مهم | sanjesh

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۸ فروردین ۱۴۰۳
مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درخواست فرم‌های ثبت‌نام کنکور با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری یکی از مواردی است که برای ثبت نام و شرکت در کنکور 1403 باید به آن توجه داشت. نام‌نویسی در آزمون سراسری، تنها پس از بارگذاری همه مدارک ثبت نام کنکور سراسری در دفترچه راهنمای کنکور سراسری، بر روی سامانه سنجش و آموزش کشور امکان پذیر است و پس از آن می‌توانید برای مراحل بعدی ثبت نام اقدام نمایید.

از آنجا که فرایند ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی انجام می‌شود، به همراه داشتن مشخصات و اطلاعات در قالب مدارک مورد نیاز برای اسم‌نویسی، ضروری است. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی و تحصیلی فرد داوطلب است که پس از بارگذاری، توسط مجری برگزار کننده آزمون یعنی سازمان سنجش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هنگام ثبت نام و بارگذاری مدارک ثبت نام کنکور سراسری، ممکن است برخی داوطلبان دچار خطا و اشتباه شوند و به همین دلیل پس از انجام ثبت نام با مشکلات جبران ناپذیری مواجه می‌شوند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری چیست؟

👈 اطلاعاتی که داوطلبان باید جهت اسم‌نویسی در کنکور سراسری در سایت مجری برگزار کننده آزمون؛ یعنی سازمان سنجش و آموزش کشور بارگذاری کنند، با عنوان مدارک ثبت نام کنکور سراسری شناخته می‌شود.

تفاوتی ندارد شما برای ثبت نام در آزمون، مراکزی چون کافی نت‌ها را انتخاب نموده‌‎اید یا اینکه خودتان فرایند ثبت نام را انجام می‌دهید. در هر دو صورت باید برخی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری را در وب سایت سازمان سنجش و آموزش کشور بارگذاری نموده و سپس نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام هر یک از داوطلبان مشخص می‌باشد و ارائه کلیه آن‌ها ضروری ایست.

👈 قبل از مراجعه به کافی نت‌ها توصیه می‌کنیم که ابتدا در رابطه با مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، اطلاعاتی لازم و دقیق به دست آورید. از این رو به به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه را فراموش نکنید.

زیرا اطلاعاتی که در فرم الکترونیک ثبت نام درج شده است، مثل کد نظام وظیفه، با استفاده از همین مدارک قابل تکمیل می‌باشد. همچنین برای این که بتوانید این مدارک را مطابقت دهید، به اصل مدارک آنان نیاز دارید.

در ادامه به اهمیت اطلاع از مدارک مورد نیاز برای بارگذاری در سایت سازمان سنجش و همچنین معرفی مدارک درخواستی جهت تکمیل فرایند ثبت نام خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری چیست؟

برای اطلاع از موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری بر روی لینک کلیک نمایید.

اهمیت اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

👈 یکی از اشتباهاتی که برخی از داوطلبان به هنگام بارگذاری مدارک مورد نیاز جهت شرکت در کنکور سراسری دارند، وارد نمودن برخی از اطلاعات اشتباه است.

همین مسئله موجب شده تا متقاضیان در آزمون و یا پس از پذیرش دچار مشکل شوند. با توجه به این که برخی از گزینش‌ها توسط داوطلبان از طریق همین اطلاعات وارد شده صورت خواهد پذیرفت، صحت اطلاعات مورد احراز قرار می‌گیرد.

👈 داوطلبینی که سهیمه دارند برای استفاده از سهمیه مناطق، نیازمند بارگذاری مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری نیستند. بنابراین به محض انتخاب منطقه، می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.

مدارک فردی لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403

مهم ترین قسمت ثبت نام کنکور سراسری وارد کردن اطلاعات هویتی و شناسنامه‌ای فرد است. بنابراین مشخصات فردی در حین تکمیل فرم‌های ثبت نام کنکور سراسری باید به ‌درستی وارد گردند تا افراد در فرایند ثبت نام با مشکل مواجه نشوند.

بازه زمانی نام‌نویسی برای دور دوم آزمون سراسری از تاریخ هفتم تا دوازدهم فروردین ماه سال یک هزار و چهارصد و سه است که عموما این فرصت برای چندین روز افزایش می‌یابد. در صورت ارائه تمدید مجدد برای ثبت‌نام، اطلاع‌رسانی لازم در این نوشتار صورت خواهد گرفت.

البته سازمان سنجش و آموزش کشور هر سال مهلتی را به عنوان تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری و مهلت مجدد برای اسم نویسی در آزمون سراسری تعیین می‌‌کند تا افرادی که اطلاعات خود را در هنگام ثبت نام درست وارد نکرده‌اند، این فرصت را داشته باشند نسبت به ویرایش مشخصات درج شده در سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور اقدام کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری به صورت فردی و هویتی به شرح زیر است:

💢 اطلاعات شناسنامه‌ و کارت ملی

شناسنامه و کارت ملی یکی از مهم‌ترین مدارک هویت داوطلب است که اطلاعات آن بایستی مورد بررسی قرار گیرد:

✔️ مشخصات کارت ملی و شناسنامه (نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، سری و سریال شناسنامه، کد ملی)

بنر کال تو اکشن

💢 ویژگی عکس پرسنلی داوطلب

فایل عکس پرسنلی متقاضی برای آپلود در سامانه، ویژگی‌های باید داشته باشد که عبارت است از:

🔘 اندازه حداکثر 400*300  پیکسل و حداقل 300*200  پیکسل

🔘 فرمت jpg

🔘 عکس تمام رخ و زمینه سفید

🔘 وضوح کافی

🔘 عدم وجود جای مهر، لکه، منگنه و…

🔘 اسکن شده از روی عکس 4*3 یا 4*6 سال جاری متقاضی

🔘 حجاب کامل برای داوطلبان خانم (صورت به طور کامل مشخص باشد.)

🔘 حداکثر حجم مجاز 70 کیلوبایت

🔘 به هیچ عنوان عکس اسکن شده از روی مدارک دیگر نباشد و در صورت مغایرت ویژگی‌های فایل آپلود شده با مقررات اعلام شده، فرایند ثبت نام داوطلب ابطال خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اشتباه در ثبت نام کنکور کلیک کنید.

💢 اطلاعات سهمیه‌ها

✔️ مشخصات مربوط به سهمیه کنکور شامل کد پیگیری دوازده رقمی سهمیه ایثارگران و رزمندگان که حداقل شش ماه متوالی یا متناوب از تاریخ 31 شهریور سال 1359 تا 31 شهریور سال 1367 در جبهه‌ های جنگ حضور یافتند، مورد نیاز است.

💢 اطلاعات محل سکونت

✔️ اطلاعات مربوط به محل سکونت فرد شامل شماره تلفن ثابت، آدرس دقیق محل زندگی، کد منطقه و کد پستی است.

💢 اطلاعات وضعیت نظام وظیفه

✔️ ارائه کد وضعیت نظام‌ وظیفه برای داوطلبان متقاضی مرد

💢 اطلاعات داوطلبان غیرایرانی

✔️ ارائه کد 13 رقمی برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی که این کد از طریق ورود به بخش سامانه سازمان سنجش و سامانه اتباع

💢 اطلاعات خرید کارت اعتباری

✔️ متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری هستند، باید هزینه ثبت نام در آزمون را پرداخت کنند. در واقع شماره سریال ثبت نام کنکور سراسری و دریافت آن یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری است.

اسم نویسی برای آزمون سراسری به صورت اینترنتی و از طریق خرید کارت اعتباری انجام می‌شود. با خرید کارت اعتباری یک کد پیگیری 12 رقمی در اختیار افراد قرار می‌گیرد که از طریق آن می‌‌توانند به فرم‌‌های ثبت نام دسترسی داشته باشند.

مدارک فردی لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

📢 اطلاعیه 📢

توجه داشته باشید که داوطلبان معلول که مشکلات جسمانی با گواهی تأیید شده توسط مراکز پزشکی دارند، برای ثبت نام و شرکت در کنکور 1403 باید در سازمان بهزیستی کل کشور پرونده تشکیل داده باشند تا بتوانند فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

فرم های ثبت نام کنکور سراسری 1403

فرم های ثبت نام کنکور سراسری در سال جاری به دو بخش تقسیم می شود.

فرم شماره ۱: تمامی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ (بجز افرادی که در بخش‌های مرکزی شهرهای تهران، بخش کن شهر تهران، بخش تجریش شهر شمیرانات، بخش لواسانات شهر شمیرانات، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد فارغ التحصیل‌شده‌اند) باید برای تکمیل فرم شماره یک ثبت نام آزمون سراسری اقدام نمایند.

فرم شماره ۲: این فرم مختص داوطلبانی است که در دوره روزانه دانشگاه‌های سراسری تحصیل می‌کنند و قصد انصراف از تحصیل را دارند. این داوطلبان باید فرم شماره ۲ را پر کنده و آن را به آموزش دانشگاه خود تحویل دهند.

برای دانلود فرم شماره 1 ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید.
برای دانلود فرم شماره 2 ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید.

مدارک تحصیلی لازم برای شرکت در آزمون سراسری 1403

از میان مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، مدارک تحصیلی هستند که به عنوان سندی جهت ارائه سوابق تحصیلی فرد در سامانه سازمان آموزش و سنجش کشور ثبت می‌شود. همچنین پس ‌از وارد نمودن اطلاعات، سازمان سنجش به بررسی مدارک ارائه‌ شده می‌پردازد.

بنابراین سعی کنید در وارد کردن اطلاعات تحصیلی خود که شامل مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف است، دقت لازم را داشته باشید. اما مدارک تحصیلی که باید در هنگام ثبت نام برای آزمون سراسری و بارگذاری نمایید، شامل موارد زیر می‌‌باشند:

✔️ مدرک دیپلم نظام جدید (نظام 3-3-6)

✔️ داشتن دیپلم دوره چهار ساله نظامقدیم آموزش متوسطه

✔️ گواهینامه دوره پیش دانشگاهی جز مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری می باشد.

✔️ گواهینامه دوره کاردانی (فوق دیپلم)

✔️ مدارک تحصیلی متقاضی باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 دریافت شده باشد.

برای اطلاع از ثبت نام مجدد کنکور سراسری کلیک کنید.

✔️ متقاضیانی که با مدرک فوق دیپلم پزشکی یا غیر پزشکی در کنکور سراسری شرکت می کنند، باید قبلا تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند.

✔️ در شرایطی که متقاضی دارای دو مدرک تحصیلی دیپلم باشد، باید توجه داشته باشد که از مدرک مشابه با رشته انتخابی، جهت ثبت نام استفاده کند.

✔️ داشتن کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی، معدل کتبی و معدل کل دیپلم، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی از دیگر مدارک تحصیلی مورد نیاز هنگام انجام فرایند ثبت نام کنکور سراسری 1403 هستند.

👈 داوطلبانی که شرایط لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری دارند، باید بعد از آماده کردن مدارک اعلام شده و با مراجعه به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org برای تکمیل روند ثبت نام آزمون سراسری اقدام نمایند.

افرادی که قصد ویرایش اطلاعات درج شده خود را دارند، باید در بازه زمانی اولیه و یا در زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور 1403 برای رفع اشکالات مربوط به اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام نمایند.

علاوه ‌بر این معمولا پیش‌بینی می‌شود افرادی که در زمان ‌های تعیین‌شده نتوانستند اطلاعات خود را ویرایش کنند، می‌توانند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری اطلاعات ثبت نامی خود را تصحیح نمایند.

مدارک تحصیلی لازم برای شرکت در آزمون سراسری

🔗 برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی بر روی لینک کلیک نمایید.

سریال اعتباری در کنکور سراسری 1403

ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان این آزمون تنها با پرداخت هزینه ثبت نام قابل انجام است. شماره سریال ثبت نام کنکور سراسری به عنوان یکی از مهمترین مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ شمرده می‌شود.

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری تنها از طریق اینترنت و خرید کارت اعتباری انجام می‌پذیرد. با خرید کارت اعتباری، یک شماره سریال ۱۲ رقمی به اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که از این شماره سریال می‌توان به فرم‌های ثبت نام دسترسی پیدا کرد.

داوطلبان می‌توانند پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سریال اعتباری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دریافت کنند. با استفاده از این سریال، دانش آموزان قادر خواهند‌ بود فرم آنلاین ثبت نام کنکور را پر کرده و اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را وارد کنند. نکته قابل توجه این است که پرداخت هزینه ثبت نام قبل از اسم‌نویسی انجام می‌شود.

داوطلبانی که قصد دارند در رشته‌های فرعی هنر یا زبان علاوه بر رشته اصلی خود ثبت نام کنند و یا تمایل دارند کد رشته محل‌های دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی را در زمان انتخاب رشته کنکور انتخاب کنند، باید سریال‌های مربوط به هر کدام را به صورت جداگانه تهیه و در فرم آنلاین وارد کنند.

کدهای مورد نیاز برای ثبت نام کنکور 1403

در هنگام تکمیل فرم‌‌های اسم نویسی برای آزمون سراسری، کادرهایی وجود دارد که ممکن است افراد اطلاعی در مورد آن‌ها نداشته باشند و هنگام دریافت آن دچار سردرگمی شوند. تکمیل بخش‌‌های موجود در فرم اسم نویسی، ضروری است.

به‌ همین دلیل می‌‌توانید با کمک لینک‌های اعلام شده در جدول زیر، علاوه ‌بر این‌ که با کدهای مورد نظر برای ثبت نام در کنکور سراسری آشنا می‌‌شوید، از نحوه دسترسی به آن ‌ها و جزئیات نیز اطلاعات کافی بدست آورید.

سعی کنید تمامی مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری را از قبل آماده نمایید.

کد های مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1403
ردیف عنوان کد نحوه دریافت
1 کد سوابق تحصیلی دیپلم مراجعه به سایت dipcode.medu.ir
2 کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی مراجعه به سایت dipcode.medu.ir
3 کد بخش محل تولد مراجعه به جدول شماره 7 دفترچه ثبت نام کنکور
4 دریافت کد دانش آموزی مقطع دیپلم مراجعه به حدول شماره 10 دفترچه ثبت نام کنکور
5 کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی مراجعه به سایت sajesh.org
6 کد 12 رقمی ایثارگری مراجعه به نواحی مقاومت بسیج سراسر کشور
7 کد منطقه، استان و بخش محل اقامت مراجعه به جدول شماره 7 دفترچه ثبت نام کنکور
8 کد وضعیت نظام وظیفه مراجعه به صفحه 22 دفترچه ثبت نام کنکور
9 کد اتباع مراجعه به سایت sajesh.org
10 عنوان های مدرک پیش دانشگاهی مراجعه به جدول شماره 7 دفترچه ثبت نام کنکور
11 نام و کد های مربوط به داوطلبین خارج از کشور مراجعه به جدول شماره 4 دفترچه ثبت نام کنکور
12 کد های مربوط به سازمان ها مراجعه به جدول شماره 5 دفترچه ثبت نام کنکور

نحوه دریافت فرم ثبت نام برای کنکور سراسری 1403

افرادی که متقاضی شرکت در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد هستند، پس‌از این ‌که علاقه خود را به شرکت در رشته‌های با آزمون اعلام کردند، بعد از مطالعه شرایط و نکات مربوط به ثبت نام، می‌توانند نسبت به تکمیل فرم اسم‌نویسی اینترنتی خود اقدام کنند.

متقاضیان در مهلت ثبت نام کنکور سراسری باید با مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org روند مربوط به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند.

توصیه می‌شود داوطلبانی که خواهان ثبت نام در دانشگاه سراسری و آزاد در رشته‌های با آزمون هستند، قبل ‌از تکمیل فرایند ثبت نام، نسبت به مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اقدام کنند تا در حین انجام فرآیند اسم‌نویسی با مشکل مواجه نشوند.

جهت اطلاع از نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور کلیک نمایید.

نحوه دریافت فرم ثبت نام برای کنکور سراسری

مدارک لازم برای ایثارگران و خانواده های شهدا کنکور

👈 آن دسته از داوطلبانی که از خانواده‌های محترم شهدا ایثارگران و رزمندگان می‌باشند، می‌توانند از میزان سهمیه خود استفاده نمایند. متقاضیان محترمی که مایل به استفاده از سهمیه رزمندگان هستند، می‌‎توانند به سازمان بسیج مستضعفین یا ستاد کل نیروهای مسلح مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم از سهمیه رزمندگان استفاده نمایید.

👈 از جمله مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبانی که سهمیه آن‌ها توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل نیروهای مسلح تائید شده است، شامل کد پیگیری 12 رقمی می‌باشد که حتما باید آن را از ناحیه محل اعزام دریافت نمایند. کد پیگیری مرتبط با این دسته از داوطلبان عزیز 12 رقمی است.

👈 برای وارد نمودن سهمیه 12 رقمی، این کد چنانچه تائید کننده وزارت جهاد کشاورزی باشد، کد 12 رقمی ایثارگران ترکیبی از کد ملی فرد و عدد 55 است. به عنوان نمونه: 03216446705 می‌باشد. به همین دلیل توجه به تمامی نکات و تبصره‌هایی که در این رابطه وجود دارد، الزامی است.

کال تو اکشن تماس

آیا برای ثبت نام کنکور 1403 کارت ملی لازم است؟

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسر نیازی به ارائه کارت ملی نخواهند داشت. در زمان تکمیل فرم ثبت نام در سامانه سنجش، یکی از اطلاعات لازم کد ملی داوطلب است.

کد ملی معمولاً شماره شناسنامه افراد می باشد. هرچند که کارت ملی یکی از اصلی ‌ترین مدارک ثبت نام کنکور سراسری است، اما در هنگام اسم نویسی جز مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری نمی باشد و فقط وارد کردن کد ملی کافی است.

اما به این نکته در خصوص مدارک ثبت نام کنکور سراسری توجه نمایید که اگر شخصی در دانشگاه پذیرفته شود، برای مراجعه حضوری باید کارت ملی خود را به ‌همراه داشته باشد.

برای اطلاع از دانشگاه بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

مشاوره ثبت نام و مدارک ثبت نام کنکور سراسری

👈 در هنگام ثبت نام برای آزمون سراسری توجه به جمع ‌آوری مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ضروری است.

در زمان انتشار دفترچه راهنما داوطلبان می‌توانند با مراجعه به دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، از شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری برای ثبت نام در کنکور سراسری 1403 مطلع شوند و فرآیند تکمیل ثبت نام خود را به صورت کامل انجام دهند.

👈 معمولا در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور یک فرم پیش ‌نویس ارائه ‌شده است که توصیه می‌شود داوطلبان قبل از فرآیند ثبت نام اطلاعات درخواست شده را یادداشت کرده تا احتمال بروز هر گونه اشتباه هنگام وارد کردن اطلاعات را به حداقل برسانند.

همچنین با مشاهده این فرم می توانید تمامی مدارک ثبت نام کنکور سراسری را فراهم نمایید.

👈 در صورتی ‌که به هر دلیلی هنگام ثبت نام و درج اطلاعات و همچنین بارگذاری مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری مشکلی پیش بیاید، سازمان سنجش زمانی را به عنوان مهلت مجدد ثبت نام تعیین خواهد کرد.

افراد می‌توانند در این بازه زمانی و یا هنگام دریافت کارت ورود به جلسه، برای تصحیح اطلاعات خود اقدام نمایند یا با مراجعه به باجه ‌های رفع نقص کنکور سراسری اطلاعات خود را ویرایش کنند.

👈 داوطلبان باید توجه داشته باشند که اطلاعات وارد‌ شده‌ در فرم ثبت نام باید دقیق و صحیح باشد. همچنین، باید مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری را در زمان مقرر به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از زمانبندی ثبت نام و جزئیات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان می‌توانند به وبسایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

مشاوره ثبت نام و مدارک ثبت نام کنکور سراسری


خلاصه مطالب مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

در این مقاله به بررسی مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 پرداختیم. معمولا با شروع زمان ثبت نام برای کنکور سراسری، در دفترچه راهنمای ثبت نام، شرایط و مدارک درخواستی درج شده است.

یکی از مهم ترین مدارک ثبت نام کنکور سراسری که افراد هنگام بارگذاری در سایت سامانه سنجش باید داشته باشند، مدارک هویتی و اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی است. توجه داشته باشید که هر گونه خطا و اشتباه در وارد کردن اطلاعات فردی و تحصیلی می‌تواند به معنی ابطال ثبت نام شما باشد.

بنابراین لازم است که در هنگام وارد کردن اطلاعات، دقت کافی داشته باشید. چنانچه موارد درخواستی را به صورت صحیح وارد نکرده باشید، در مهلت‌های تعیین‌ شده توسط سازمان سنجش می‌توانید نسبت به تصحیح و ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

برای اطلاع دقیق‌تر در رابطه با مدارک ثبت نام کنکور سراسری و همچنین نحوه بارگذاری مدارک ثبت نام کنکور سراسری، می‌توانید با مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

برای دانلود فایل pdf کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درخواست فرم‌های ثبت‌نام کنکور با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 چه مدارکی لازم است؟

این مدارک شامل اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی داوطلب می‌باشد که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد.

سایت ثبت نام در آزمون سراسری 1403 برای بارگذاری عکس کدام است؟

فرایند بارگذاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می‌پذیرد.

برای ثبت نام آزمون سراسری کارت ملی لازم است؟

داوطلبان برای اسم نویسی در کنکور سراسری فقط باید شماره ملی درج شده بر روی کارت ملی را ثبت کنند.

نظرات

14 دیدگاه دربارهٔ «مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 + 6 مورد مهم | sanjesh»

  1. Avatar photo مرین گفت:

    سلام .برای ثبت نام در کنکور آیا باید حتما فرم شماره یک تکمیل بشه ؟؟؟من سال ۸۸فارغ التحصیل شدم.

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      تمام مراحل ثبت نام باید تکمیل شود

  2. Avatar photo melian گفت:

    سلام آیا برای ثبت نام کنکور1403 شناسنامه باید عکسدار باشد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بهتره عکس دار باشه

      1. Avatar photo حسین گفت:

        سلام من چهل ساله هستم در دبیرستان رشته انسانی انتخاب کردم الان مدرک پیش دانشگاهی دارم میتونم درکنکور ثبت نام کنم مدرک دیپلم وپیش دانشگاهی پنج سال پیش گرفتم برای ثبت نام کنکور معدل بالاهم الزامی هست یانه

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله می توانید در کنکور سراسری ثبت نام نمایید با توجه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی هر چه معدل بالاتری داشته باشید تراز بهتری خواهید داشت

  3. Avatar photo رستمی گفت:

    کد دانش اموزی و کد سوابق پارسال رو میشه امسال زد؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام بله ولی باید از طریق سامانه آموزش و پرورش اعلام شود

  4. Avatar photo فریبا گفت:

    سلام کد سوابق تحصیلی جز مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسریه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله باید در سایت وارد کنید

  5. Avatar photo شیما گفت:

    سلام در مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 آیا کارت ملی ضروری هستش؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر وجود کارت ملی لازم نیست بلکه اطلاعات کارت ملی مورد نیاز است

  6. Avatar photo somaye گفت:

    وقت بخیر مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 برای اتباع چه چیزی می باشد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر مدارک هویتی شما خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور