ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 + جدول راهنما

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از افراد در ارتباط با نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 سوال دارند. آشنایی با شرایط دریافت کد وضعیت نظام وظیفه برای افراد مشمول خدمت سربازی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند، بسیار اهمیت دارد. مشمولان برای اطلاع از نحوه دریافت کد وضعیت نظام وظیفه 1403 می بایست از طریق ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام کنکور را دانلود کرده و سپس آن را با دقت مطالعه نمایند.

گفتنی است هر شخص با توجه به شرایط خود که در دفترچه ذکر شده است باید کد وضعیت نظام وظیفه را در قسمت ۴۷ فرم ثبت نام اینترنتی، وارد نماید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته تا همکاران ما شما مشمولان گرامی را راهنمایی کنند.

کد نظام وظیفه کنکور چیست؟

تمام افراد مشمول به خدمت سربازی می بایست قبل از ورود به دانشگاه وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند و یا مدت خدمت سربازی مقرر را طی کنند. برای این کار نیاز به دریافت کد وضعیت نظام وظیفه کنکور می باشد که علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه ثبت نام کنکور درج شده است و شامل 10 کد می باشد.

اما این سوال پیش می آید که چگونه کد وضعیت نظام وظیفه بگیریم؟ بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 بپردازیم پس پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را با دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

برای استعلام وضعیت نظام وظیفه روی لینک کلیک کنید.

کد نظام وظیفه کنکور چیست؟

نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403

یکی از شرایط مهم شرکت در کنکور سراسری داوطلبان مذکر غیر از برنامه ریزی کنکور، مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه آن‌ ها است که برای مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه، سازمان سنجش از داوطلبان می‌ خواهد که شرایط خود را در فرم ثبت نام مشخص نمایند به همین علت در بخش گذشته در مورد کد نظام وظیفه صحبت کردیم و حال قصد داریم به پاسخ این سوال که چگونه کد نظام وظیفه بگیریم؟ بپردازیم.

دریافت کد نظام وظیفه کنکور از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ممکن می باشد و برای این کار تنها لازم است دفترچه یاد شده، از سایت سنجش دانلود و مطالعه شود. یادآوری می کنیم برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 نیز همین روش باید مورد استفاده قرار گیرد و احتیاجی به مراجعه به دفاتر پلیس +10 نیست.

📢اطلاعیه📢
با توجه به آن که دانلود و مطالعه دفترچه کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور 1403 ممکن است کاری زمان بر باشد و همچنین بروز هرگونه اشتباه در وارد کردن کد مربوط به هر شخص عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت پیشنهاد می کنیم کلیه افراد متقاضی، دریافت کد نظام وظیفه کنکور خود را به کارشناسان ایران تحصیل بسپارند. برای این کار تنها لازم است از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

لیست کد نظام وظیفه کنکور برای افراد مختلف

تنها روش برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور، ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری و مطالعه دفترچه ثبت نام سازمان سنجش می باشد. اما ما برای سهولت دسترسی شما همراهان گرامی کدهای نظام وظیفه کنکور را در جدول زیر قرار داده ایم.

جدول کد نظام وظیفه کنکور 1403
 افراد دارای کارت پایان خدمت هوشمند کد 1
افرادی دارای کارت معافیت دائم هوشمند کد 2
مشمولانی که دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار (پزشکی ، کفالت و …) در مدت اعتبار آن هستند و غیبت ندارند. کد 3
دانش‌آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش‌دانشگاهی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ که به صورت پیوسته و حضوری (مدارس روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور) مشغول به تحصیل بوده و نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ در سنوات مجاز تحصیلی که حداکثر ۲۰ سال است، فارغ التحصیل می‌شوند. کد 4
محصلانی که دیپلم آموزشی نظام جدید ۳-۳-۶ خود را قبل از رسیدن به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام) است، دریافت نموده‌اند. همچنین دانش‌آموزانی که قبل از سن ۱۸ سالگی (مثلا ۱۷ سالگی) موفق به اخذ دیپلم شده‌اند، حداکثر تا ۶ ماه بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مهلت دارند در دانشگاه پذیرفته شوند، در غیر این صورت مشمول غیبت از خدمت خواهند بود. اگر این افراد قبل از اتمام این مهلت خود را برای اعزام به خدمت سربازی معرفی کنند، غیبتی برای آنان لحاظ نخواهد شد. کد 5
این کد مربوط به سربازان در حال خدمت بدون غیبت اولیه است که دارنده مدرک پیش‌دانشگاهی حضوری و پیوسته بوده و در مقطع کارشناسی و یا بالاتر پذیرفته‌شده‌باشند. کد 6
سربازانی که تا روز ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۳، دوره خدمتشان به اتمام برسد. لازم به ذکر است که این افراد می‌بایست به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی و یا کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند. کد 7
کارمندان پایور که در نیروهای مسلح شاغل بوده و گواهی اشتغال به خدمتشان، از سوی سازمان مربوطه جهت ادامه تحصیل تایید شود. کد 8
دانشجویانی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، انصراف داده و از زمان انصراف آن‌ها در رشته و دانشگاه سابق تا تاریخ پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یک سال سپری‌نشده‌باشد. نکته قابل توجه این است که دانشجو از تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۰ به بعد از امتیاز یک بار انصراف، استفاده نکرده باشد. کد 9
اشخاصی که مدرک کاردانی را اخذ کرده‌اند، تنها مجاز به ادامه تحصیل در رشته‌های دوره کارشناسی پیوسته هستند، با شرط آنکه رشته فراغ التحصیلی داوطلب مدرک بالاتر از کارشناسی ناپیوسته را نداشته باشد، به‌طوری‌که مطابق اعلامیه وزارت علوم و بهداشت باشد. کد 10

 

لیست کد نظام وظیفه کنکور برای افراد مختلف

نکات قابل توجه پیرامون نحوه انتخاب کد نظام وظیفه کنکور 1403

در این قسمت قصد داریم نکات نهایی را که لازم است در رابطه با دریافت کد وضعیت نظام وظیفه کنکور بدانید، مطرح نماییم.

نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور برای مشمولین غایب

اگر جزء افراد مشمول غیبت باشید، اجازه ادامه تحصیل نخواهید داشت. حتی اگر در کنکور قبول شده باشید هم دانشگاه اجازه ثبت نام شما را نخواهد داشت.

نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور برای اخراج شده‌ها در حین تحصیل

چنانچه دانشجویی در حین تحصیل اخراج شود، اگر موفق به اخذ معافیت تحصیلی نشوند، امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت. اما لازم به ذکر است که این نکته برای افرادی که قبل از سن مشمولیت اخراج شده اند، صدق نمی کند.

برای افراد مشمول که فارغ التحصیل دوره کاردانی هستند نیز امکان شرکت در آزمون سراسری وجود ندارد و این افراد تنها امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند. (در واقع مشمولانی که از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به تحصیل در هیچ یک از دوره های پیوسته نخواهند بود ، چه ارشد و چه دکتری.)

نکات قابل توجه کد نظام وظیفه کنکور

نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور برای دانشجویان انصرافی

اگر دانشجویی قصد انصراف از محل تحصیل فعلی و تحصیل مجدد داشته باشد، تنها یک مرتبه می‌ تواند برای دریافت کد وضعیت نظام وظیفه اقدام کنند. البته این موضوع مشروط بر آن است که انصراف در سال‌های اولیه رخ داده باشد و بیش از یک سال از آن زمان نگذشته باشد.

دانشجویانی که در دوره پیوسته کارشناسی یا مقاطع بالاتر، مدرک مقطع پایین‌تر را دریافت کرده و از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند، تا پایان دوره خدمت نظام وظیفه نمی‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند. این موضوع تنها زمانی رخ می‌دهد که سقف مجاز سنوات تحصیلی مقطع مذکور را رعایت کرده باشند. به عنوان مثال ، مدرک کاردانی خود را حداکثر تا 2/5 سال دریافت نمایند.

سنوات مجاز تحصیلی کنکور

سنوات مجاز تحصیلی در کاردانی 2.5 سال، کارشناسی 5 سال، کارشناسی ارشد 6 و دکتری 8 سال می‌ باشد و مهلت قبول شدن در دانشگاه پس از رسیدن به سن مشمولیت، تا شهریور سال آینده آن است. در غیر این صورت دانش آموز غایب محسوب خواهد شد.

شرط ثبت نام در دانشگاه برای مشمولین

🔸تمامی داوطلبین آقا که در آزمون سراسری، مورد پذیرش واقع شده اند، به منظور اخذ معافیت تحصیلی باید به دفاتر پلیس +10 محل سکونت خود مراجعه نمایند.

در غیر این صورت امکان ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

🔸 برای فردی که دوره متوسطه او از مهر سال 91 آغاز شده، سقف سنوات مجاز تحصیلی تا حداکثر 20 سالگی خواهد بود.

🔸 اگر تاریخ اعزام یک داوطلب قبل از اعلام پذیرش در دانشگاه باشد، این فرد باید نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدامی را انجام دهد.

🔸اگر اقدامات لازم انجام شود، این فرد وارد دوره غیبت شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت.پس داوطلبان آقا باید هر چه زودتر تکلیف خود در نظام وظیفه را مشخص نمایند.

شرط ثبت نام در دانشگاه برای مشمولین

مشاوره دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403

داوطلب محترم آقا برای شرکت در آزمون کنکور سراسری، لازم است تا در فرم ثبت نام اطلاعات مربوط به کد نظام وظیفه کنکور 1403 را درج نمایید. برخی از افراد نیازمند به آشنایی با روش دریافت کد وضعیت پشت کنکوری هستند و باید به مطالعه در خصوص دریافت کد وضعیت نظام وظیفه بپردازند.

همچنین، دانش آموزان باید از شماره مدرک نظام وظیفه یا کد سخا مطلع گردند. کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری در دفترچه راهنمای مرتبط با کنکور سراسری قابل دسترسی است و افراد می‌توانند این اطلاعات را مشاهده نمایند.

جهت دریافت مشاوره سربازی نظام وظیفه با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید تا در این زمینه شما عزیزان را راهنمایی کنند.

مشاوره دریافت کد نظام وظیفه کنکور


 

خلاصه مقاله دریافت کد نظام وظیفه کنکور

آنچه در این مطلب به بررسی آن پرداختیم نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 بود که در این خصوص جدول این کدها را هم برای دستیابی سریع و آسان تر در مقاله قرار دادیم. افزون بر این نکات لازم برای انتخاب هر کد را بیان کردیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در دریافت کد وضعیت نظام وظیفه می‌ توانید به شماره 9099075307 تماس حاصل کنید. مشاوران مجرب ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده راهنمایی شما کاربران گرامی و پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود و یا چنانچه در ورود به سامانه دریافت کد وضعیت نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری با مشکلی مواجه شدید، مشکل خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب بنویسید تا مشاوران ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

👈🏻 برای دریافت پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا ثبت نام بدون اطلاع از کد نظام وظیفه کنکور 1403 امکان پذیر است؟

خیر جهت ثبت نام حتما باید کد نظام وظیفه کنکور موجود باشد.

کد سخا چه کاربردی در نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور دارد؟

برای ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه کنکور نیازمند کد سخا خواهید بود.

اگر پس از دریافت کد تصمیم ما برای ادامه تحصیل تغییر کند، وضعیت را چگونه  اطلاع دهیم؟

برای اینگونه شرایط خاص می‌توانید با تیم پشتیبانی ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

33 دیدگاه دربارهٔ «دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 + جدول راهنما»

  1. Avatar photo Poria گفت:

    سلام
    من خرداد ۴۰۲ فارغ‌التحصیل شدم و امسال اولین سال که پشت کنکور میمونم

    برا کنکور تیر کدوم کد رو باید وارد کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      کد 4 را وارد نمایید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور