ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۳ + شرایط + تکمیل فرم | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۸ اسفند ۱۴۰۲
ثبت نام سرباز معلم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای اطلاع از شرایط سرباز معلم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۳ توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و بر اساس این استانداردها به متقاضیان واجد شرایط سرباز معلم امکان انتقال سربازان به آموزش و پرورش و درجه بندی بر اساس شرایط خاص داده می شود. پذیرفته شدگان طبق بخشنامه سرباز معلم در تاریخ مقرر به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

برای کسب اطلاع از جزئیات قانون جدید سرباز معلم و شرط معدل سرباز معلم بیشتر با ایران تحصیل همراه باشید. همچنین در صورت داشتن سوال یا ابهام در مورد زمان ثبت نام سرباز معلم، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

بخشنامه ثبت نام سرباز معلم 1403

اطلاعیه استخدام و ثبت نام سرباز معلم برای سال تحصیلی 1403 به شرح زیر است:

مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل استان در خصوص جذب 3000 سرباز معلم در آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از از اواسط خرداد ۱۴۰۳ برای ثبت‌نام اقدام کنند.

در صورت اتمام ظرفیت تخصیص یافته به هر استان، مهلت ثبت‌نام زودتر به پایان خواهد رسید. بر این اساس داوطلبان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس در صورت داشتن گواهی غیبت بدون مهر مورخ یکم تیر 1403 می‌توانند حداکثر تا سقف سهمیه 1403 در هر استان ثبت نام نمایند.

همچنین در صورتی که تقاضا بیش از سهمیه استانی باشد، سهمیه توزیع بر اساس تقاضا و فرم امتیازبندی سرباز معلم‌ نهایی خواهد شد.

برای آشنایی و ورود به سامانه هوشمند معلم روی لینک کلیک کنید.

این دوره 24 ماهه است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش محل سکونت خود و یا ادارات آموزش و پرورش دولتی استان‌ها به همراه مدارک تحصیلی و فرم درخواست مراجعه کنند. جذب آخرین ثبت نام شده پس از گذراندن دوره آموزش نظامی از اول تیر ماه لغایت ۱۵ مرداد ماه به مدت 45 روز و همچنین مهارت‌آموزی با توجه به نیازهای آموزشی استان از ابتدای مهرماه سال جاری انجام می‌شود.

طبق روال هر ساله بخشنامه استخدامی از طریق سازمان وظیفه عمومی به مراکز آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود.

بخشنامه ثبت نام سرباز معلم

دانلود بخشنامه سرباز معلم 1403

متقاضیان برای امریه آموزش و پرورش 1403 باید ابتدا بخشنامه سرباز معلم را دانلود کرده و از قانون جدید سرباز معلم مطلع شوند. در این بخشنامه معمولا شرایط سرباز معلم، نحوه و زمان ثبت نام سرباز معلم و همچنین رشته های مورد نیاز برای جذب سرباز معلمان ارائه می شود.

بعلاوه در ایت بخشنامه امتیازبندی داوطلبان و معیار تخصیص امتیاز به افراد نیز درج می شود. مشمولان قبل از ثبت نام باید حتما این بخشنامه را دریافت کرده و از شرایط نام نویسی امریه آموزش و پرورش استان محل سکونت خود مطلع شوند. برای سهولت دسترسی در ادامه لینک مربوط به این بخشنامه در سال 1403-1404 ارائه شده است.

برای دریافت بخشنامه جذب سرباز معلم 1403-1404 کلیک کنید.

فرم ثبت نام سرباز معلم 1403

فرمی اخیراً منتشر شده است که به استخدام سرباز معلم برای سال 1403 می‌پردازد. این فرم چندین موضوع را مطرح کرده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. زمان شروع و پایان ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت امریه
  2. سهمیه رشته‌های مختلف بر اساس شهر و منطقه محل سکونت
  3. تعداد افراد در هر سهمیه
  4. جدول امتیاز برای تعیین واجد شرایط بودن متقاضیان

بنابراین اولین و مهم‌ترین اقدام برای ثبت نام سرباز معلم 1403، مراجعه به آموزش و پرورش ناحیه و اطلاع‌رسانی بخشنامه است. البته پس از ابلاغ این بخشنامه معمولا 12 تا 14 روز برای ثبت‌نام تعیین می‌شود. بنابراین بهتر است در اسرع وقت پیگیر شوید که آیا این بخشنامه به آموزش و پرورش ناحیه شما ارسال شده است یا خیر؟

نکته مهم: ابتدا باید دفترچه خدمت را پست کنید و منتظر بمانید تا برگه سبز رنگ شما با تاریخ ارسال برسد و سپس اقدام به ثبت‌ نام برای امریه کنید.

بنر معافیت تحصیلی

بنر معافیت تحصیلی

روند استخدام سرباز معلم 1403

یکی از اولین شرایط ثبت‌نام این است که تاریخ اعزام شما 1403/04/01، 1403/05/01 و 1403/06/01 باشد، در غیر این صورت، شما واجد شرایط نیستید. کسانی که در این بازه زمانی تاریخ اعزام ندارند می‌توانند با تماس با حوزه سامانه نظام وظیفه استان خود درخواست کنند که تاریخ اعزام آن‌ها در این محدوده قرار گیرد.

مدت خدمت پذیرفته شدگان 24 ماه می باشد و برای این امریه کسری خدمت در نظر گرفته نمی‌شود. حقوق ماهیانه یک سرباز معلم از سرباز عادی بیشتر است و توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌شود.

پذیرفته شدگان معمولا در روزهای اول تیر، مرداد و شهریور هر سال اعزام می شوند و برای افرادی که تاریخ اعزام آنها قبل از این تاریخ است ممکن است کارت تاخیری صادر شود، اما در روز مراجعه به پادگان این مشکل برطرف می شود.

افرادی که تاریخ اعزام آنها بعد از تیرماه است، اول تیرماه اعزام می شوند و مشکلشان بعدا حل می شود. پس از ثبت نام و ارسال پرونده های کارمندی، اداره استخدامی آموزش و پرورش مربوطه طبق جدول امتیازات به داوطلبان نمره می دهد و از بین آن‌ها کسانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند به مرحله بعد که مرحله گزینش است می روند و مصاحبه حضوری با تحقیقات محلی نامحسوس برای آن ها انجام می‌شود.

روند استخدام سرباز معلم

برای آشنایی با تربیت معلم بدون کنکور کلیک کنید.

زمان ثبت نام سرباز معلم 1403

زمان‌بندی مراحل اداری جذب سرباز معلم در سال 1403 به شرح زیر است:

  1.  انتشار بخشنامه و ارسال آن به استان مرکز مدیریت و برنامه ریزی منابع انسانی در هفته دوم خرداد انجام می‌گردد.
  2.  برنامه‌ریزی، اطلاع رسانی، بررسی مدارک و امتیازدهی به داوطلبان، در تاریخ 1403/03/13 در واحد اجرایی اداره کل استان انجام می‌شود.
  3.  بررسی و تصمیم‌گیری برای صدور تاییدیه گزینش در ستاد مرکزی استان از 1403/03/08 تا 1403/04/08 صورت می‌گیرد.
  4.  با تایید فهرست نهایی داوطلبان در حد نصاب اعلام شده در تاریخ 1403/04/08 لیست نهایی مشمولین به اداره کل استان ارسال می‌شود.
فهرست فرآیند اجرایی جذب سرباز معلم ۱۴۰۳ واحد اجرایی زمان شروع و خاتمه فرآیند
1 صادر کردن بخشنامه و ارسال به استان مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری هفته دوم خرداد 1403
2 برنامه ریزی، اطلاع رسانی، بررسی مدارک و امتیازبندی مشمولان و ارسال اسامی به هسته گزینش اداره کل استان از زمان دریافت بخشنامه لغایت 1403/03/13
3 بررسی و صدور تأییدیه گزینش مشمولان هسته گزینش استان 1403/03/08 تا 1403/04/08
4 ارسال فرست نهایی مشمولان دارای تاییدیه گزینش در سقف سهمیه اعلام شده به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری اداره کل 1403/04/08

مدارک و نکات لازم برای ثبت نام سرباز معلم 1403

مدارک لازم جهت ثبت نام امریه سرباز معلم به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیلی پذیرفته شده بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش
  • رشته تحصیلی بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل (حوزه های مرتبط با تحصیلات)
  • در زمان ثبت نام، فرم درخواست مورخه‌های 1403/04/01، 1403/05/01 و 1403/06/01 دریافت می‌شود که توسط بیش از 10 دفتر نیروی انتظامی رسیدگی و صادر شده باشد.
  • کسر خدمت تحت هیچ شرایطی مجاز نیست و مدت خدمت 24 ماه می‌باشد.
  • داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی مناسب برای حرفه معلمی برخوردار باشند.
  • منطقه خدمت در مدارس شهری و مناطق محروم استان‌ها خواهد بود.
  • ثبت‌نام آن دسته از مشمولان که غیبت در برگه اعزام دارند انجام‌پذیر نیست.
  • مسئولیت اسکان و رفت و آمد به عهده سرباز معلم می‌باشد.
  • نمرات قبولی نهایی پس از ثبت‌نام داوطلبان پس از احراز نمره کل (گزینش) اعلام می‌شود و پذیرفته نشدگان در این مرحله طبق گواهینامه به عنوان سرباز عادی معرفی خواهند شد.
  • ثبت نام اولیه برای پذیرش سرباز معلم تعهدی ایجاد نمی‌کند.
  • پذیرش هیچ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

مدارک و نکات لازم برای ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۳

نکته: هیج سایت اینترنتی برای ثبت نام تحت عنوان سایت سرباز معلم وجود ندارد و ثبت نام امریه تنها به صورت حضوری انجام می‌شود.

شرایط ثبت نام سرباز معلم 1403

اطلاع از شرایط سرباز معلم برای مشمولان بسیار اهمیت دارد. براساس قانون جدید سرباز معلم در ادامه به معرفی شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام سرباز معلم 1403 می =ردازیم.

شرایط عمومی ثبت نام سرباز معلم 1403

  • دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس (با ترجیح کارشناسی ارشد) در رشته مرتبط با طبقه بندی مشاغل
  • فقط متقاضیان دارای فرم اعزام 4/1_5/1_6/1 مجاز به ثبت نام هستند.
  • افرادی که دارای کسری خدمت می‌باشند، غایب هستند و افرادی که بخشی از خدما را انجام داده اند مجاز به ثبت نام نیستند.
  • جذب و استخدام سرباز معلم فقط در کلاس‌های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته امکان‌پذیر است.
  • مدت خدمت معلم سربازی 24 ماه بوده و کسر خدمت مجاز نمی باشد.
  • معلمان نظامی در حین خدمت از ادامه تحصیل منع می‌شوند.
  • کلیه پذیرفته شدگان در تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۳ به مراکز آموزشی سپاه اعزام خواهند شد.
  • پس از ثبت‌نام و پذیرش نهایی، انصراف برای ادامه تحصیل و غیره قبول نمی‌شود.
  • پذیرش نهایی بستگی به آزمون اصلی و پزشکی انتخابی دارد.

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

شرایط اختصاصی ثبت نام سرباز معلم 1403

مشروح بر شرایط ثبت نام سرباز معلم در سال تحصیلی 1403 طبق بخشنامه 9/710 وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر اعلام می‌گردد:

✔ در خصوص اجرای بند «الف» متن شصت و ششم قانون خدمات کشوری، در مورد ماده 33 قانون نظام دائمی برنامه های توسعه کشور و مجوز شماره 25/26/2/2213; فرماندهی کل نیروهای مسلح، استخدام کارکنان کشوری در منطقه و سهمیه مؤسسه در سال تحصیلی 1403-1404 به شرح جدول پیوست به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. لازم است با رعایت کامل قوانین مندرج دستورالعمل های منتشر شده به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

✔ پس از درخواست کتبی، فقط داوطلبان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس (ترجیحاً فوق لیسانس) به شرط داشتن فرم آماده بدون مهر غیبت و تاریخ اعزام آنها تیر، مرداد و شهریور 1403 می‌باشد.

✔ برای رعایت فرآیند جذب سرباز معلم، فرم ارزیابی باید بر اساس شرایط مؤثر بر صلاحیت تکلیف آموزشی با تأیید گروه راهبری توسعه مدیریت منطقه‌ای تهیه و توسط متقاضی تکمیل شود. معلم باید از بین افراد ثبت‌نام شده با بالاترین امتیاز بر اساس شرایط انتخاب شود.

✔ ضمن اینکه بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشگاه‌های تخصصی تامین می‌شود، از ورود به رشته های مرتبط با پیراپزشکی (ارتوپدی، فوریت های پزشکی و …) خودداری شود.

✔ جذب و استخدام سرباز معلم فقط در کلاس های درس و واحدهای آموزشی در مناطق فقیر و کمتر توسعه یافته امکان پذیر است.
✔ لیست و مدارک داوطلبان واجد شرایط با احراز امتیاز (طبق فرم امتیازدهی صادره در آن ستاد) بلافاصله و روزانه در اختیار اداره محترم گزینش قرار می گیرد. بعد از تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ نظر نهایی استان و هماهنگی لازم انجام خواهد گرفت.

✔ اسامی پذیرفته شدگان نهایی با توجه به سهمیه تعیین شده باید کتباً در فایل اکسل پیوست به اداره کل امور اداری و سازمانی اعلام شود. ضمناً جهت تسریع فرآیند، یک نسخه از نامه اداری را به همراه یک فایل اکسل از طریق ایمیل دفتر کارگزینی (est@medu.ir) ارسال نمایید.

شرایط ثبت نام سرباز معلم

شرط معدل سرباز معلم 1403

یکی از مهمترین مواردی که مشمولان امریه آموزش و پرورش باید به آن توجه کنند، شرط معدل سرباز معلم 1403 است و اگر افراد این شرط را نداشته باشند، امکان اخذ امریه سربازی را نخواهند داشت.

براساس قانون جدید سرباز معلم، اولویت پذیرش امریه آموزش و پرورش با مشمولانی خواهد بود که علاوه بر داشتن کارت بسیج فعال، معدل بالاتر در مقطع تحصیلی مربوطه داشته باشند.

شرط معدل سرباز معلم که در سال 1403 اعلام شده این است معدل متقاضیان نباید در دوره کارشناسی کمتر از ۱۴ باشد و داشتن این شرط حداقل معدل برای همه افراد الزامی است.

رشته های ثبت نام سرباز معلم 1403

مشمولانی که دفترچه اعزام به خدمت سربازی را تکمیل کرده و تاریخ اعزام به خدمت آنها تعیین شده، این امکان را دارند تا طبق قانون جدید سرباز معلم، جهت ثبت نام امریه آموزشو پروش اقدام کنند.

در کنار شرایط سرباز معلم و همچنین شرط معدل سرباز معلم که در سایت آموزش و پرورش اعلام شده، رشته هایی مورد نیاز این امریه نیز براساس بخشنامه سرباز معلم ارائه می شود. برای سهولت دسترسی در ادامه به فهرست رشته های مورد نیاز سرباز معلم در سال 1403 اشاره کرده ایم.

دوره تحصيلی رشته های مورد نياز امریه سرباز معلم 1403
دوره ابتدایی (آموزگار ابتدایی) رشته های مرتبط: علوم تربیتی (کلیه گرايش ها به جز مديريت آموزش عالی)، روانشناسی (کلیه گرایش ها به جز روانشناسی صنعتی)، علوم اجتماعی (فقط علوم اجتماعی، پژوهشگری اجتماعی، برنامه ریزی اجتماعی)، ادبیات فارسی (كليه گرايش ها) –

رشته های غیرمرتبط : ریاضی، علوم تجربی، زيست شناسی، شيمی، فيزيك، الهیات و معارف اسلامی

دوره ابتدایی (آموزگار کلاس های استثنایی) کارشناسی:

روانشناسی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودکان و نوجوانان، روانشناسی تربیتی، روانشناسی عمومی، روانشناسی شخصيت، علوم شناختی تمام گرایش ها، مشاوره توان بخشی، مشاوره خانواده، مددکار اجتماعی، گفتار درمانی، کار درمانی، آموزش وپرورش ابتدايی، آموزش راهنمايی و مشاوره.

کارشناسی ارشد:

روانشناسی آموزش كودكان استثنايی، روانشناسي باليني، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانشناسی تربیتی، روانشناسی عمومی، روانشناسی شخصیت، علوم تربیتی، علوم تربیتی با گرایش آموزش و پرورش ابتدایی، علوم تربیتی با گرایش آموزش و پرورش پیش از دبستان، علوم تربیتی با گرایش آموزش و پرورش تطبیقی، تکنولوژی آموزش، برنامه ریزی درسی، برنامه ریزی آموزشی، فناوری آموزشی، سنجش و اندازه گیری(روانسنجی)، آموزش مشاوره و راهنمایی، مشاوره با گرایش مشاوره مدرسه، علوم شناختی، علوم شناختی با گرایش های(روان شناختی، ذهن، مغز و تربیت و توان بخشی)، مشاوره توان بخشی، مشاوره خانواده، مددکار اجتماعی، گفتار درمانی، کار درمانی، روانشناسی بالینی خانواده، روانشناسی مثبت گرا

رشته های ثبت نام سرباز معلم

 


خلاصه مطلب

اطلاع از شرایط ثبت نام سرباز معلم 1403 بسیار اهمیت دارد. داوطلبان موظفند در هنگام ثبت نام براساس بخشنامه سرباز معلم، فرم درخواست، تعهدنامه مربوطه و فرم پرسشنامه اطلاعات فردی را به همراه 2 قطعه عکس و یک تصویر از تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی تکمیل نمایند.

در قانون جدید سرباز معلم، دوره آموزشی سرباز معلم 2 سال می باشد. لذا داوطلبان بدون حذف انتخاب می شوند و در این خصوص باید به استناد ماده 31 ماده 1 فصل سوم بخشنامه شماره 46515/53269 معاون اول رئیس جمهور تعهدی از سوی متقاضیان وجود داشته باشد. ضمناً بر اساس نامه شماره 97656/124/1/2213 ستاد کل نیروهای مسلح در صورتی که فرد در حین ثبت نام، خدمت خود را مخفی کند، اداره کل حوزه با ارائه خدمات موافقت نمی کند. و فرد باید زیان های وارده را طبق مدارک ارائه شده پوشش دهد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد شرایط سرباز معلم و همچنین زمان ثبت نام سرباز معلم 1403 می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما عزیزان ارائه کرده و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای اطلاع از شرایط سرباز معلم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام و جذب معلم در سال 1403 چگونه است؟

در این مقاله به تشریح شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام سرباز معلم پرداخته شده است، برای دریافت سوالات خود می‌توانید این مطلب را بخوانید.

تاریخ ارسال برای پذیرش چه زمانی است؟

بر اساس بخشنامه، کلیه پذیرفته شدگان در تاریخ یکم تیر 1403 به مرکز آموزش سپاه پاسداران اعزام خواهند شد.

زمان خدمت یک معلم سرباز چقدر است؟

مدت تصدی معلم سربازی 24 ماه بوده و کسر خدمت قابل قبول نمی باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور