ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری تاییدیه تحصیلی + دانشگاه ها | ایران تحصیل

پیگیری تاییدیه تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پیگیری تاییدیه تحصیلی در واقع برای انتقال مدارک و اسناد اخرین وضعیت تحصیلی متقاضیان به دانشگاه های که آن ها را پذیرفته اند که همین امر باعث شده که دانشگاه ها از آخرین وضعیت دانشجو ها مطلع باشد  و ما در این مقاله به نحوه های دریافت حضوری و غیر حضوری (تاییدیه تحصیلی اینترنتی) از طریق سایت Emt.medu.ir می پردازیم. در این سامانه متقاضیان با وارد کردن مشخصات شناسنامه خود و مدرک تحصیلی می توانند ثبت نام و تاییدیه تحصیلی را از دانشگاه پذیرفته دریافت کنند.

متقاضیان بعد از دریافت تاییدیه تحصیلی هر زمانی لازم باشد ان را پیگیری کنند و در این مقاله به نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی، شرایط دریافت آن و مدارک لازمه را توضیح داده ایم.

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی

برای پیگیری تاییدیه تحصیلی افراد می توانند به دو صورت اینترنتی و حضوری اقدام نمایند، در روش اول افراد به کمک شماره پیگیری ای که در زمان ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در وبسایت Emt.medu.ir دریافت می کنند در این وبسایت می توانند اقدام به استعلام برای تاییدیه تحصیلی خود نمایند.

در روش دوم و برای استعلام تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری افراد باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند و اقدام به تکمیل فرم درخواست استعلام تاییدیه تحصیلی کنند، در زمان مراجعه حضوری برای استعلام تاییدیه تحصیلی فرد باید علاوه بر مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه مدرک پیش دانشگاهی خود را هم همراه داشته باشد.

پیگیری سوابق تحصیلی

مدارک مورد نیاز برای پیگیری تاییدیه تحصیلی

  • برای وارد کردن کد هویتی شما در سایت به شناسنامه و یا کارت ملی نیاز دارید.
  • اصل یا تصویر مدرک تحصیلی را برای بارگذاری در سایت نیاز دارید.
  • ریزنمرات سال های تحصیلی گذشته
  • شماره تماس فعال برای ارسال کد پیگیری به آن

قبل از سال ۹۹ استعلام تاییدیه تحصیلی از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام می گرفت و در  حال حاضر که امکان مراجعه حضوری به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن نیست و باید به صورت اینترنتی از طریق سامانه emt.medu.ir  انجام می شود و پس از بررسی مدارک شما تاییدیه را به صورت الکترونیکی به دانشگاه ارسال می کند.

برای کسب اطلاع از کد سوابق تحصیلی متوسطه با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

پیگیری تاییدیه با مراجعه حضوری

برای استعلام تاییدیه تحصیلی حضوری شما می توانید با مراجعه به مراکز دفتر های پیشخوان دولت نسب به دریافت و یا پیگیری اقدام کنید.

  • مراجعه به نزدیک ترین مرکز دفتر پیشخوان دولت محل سکونتتان
  • پرکردن فرم درخواست تاییدیه تحصیلی
  • به همراه داشتن کپی کارت ملی و یا شناسنامه برای تایید شدن هویت شما
  • به همراه داشتن کپی مدرک دیپلم به منظور اطلاع داشتن از آخرین وضعیت تحصیلی
  • به همراه داشتن مدرک پیش دانشگاهی
  • ارائه فیش واریز مبلغ کارمزد تعیین شده از طرف پیشخوان دولت
  • ارائه تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری

کد پیگیری ان به شماره تماسی که شما درج کرده اید ارسال می شود و از طریق آن کد می توانید نسبت به پیگیری آن اقدام کنید.

پیگیری تاییدیه تحصیلی حضوری در این شرایط باعث گرفته شدن وقت متقاضیان شده.

و در حال حاضر با وجود ویروس کرونا سلامتی متقاضیان با رفتن به دفاتر پیشخوان دولت در معرض خطر قرار می گیرد و با وجود سامانه الکترونیکی استعلام تاییدیه تحصیلی جایز نمی باشد حضوری مراجعه کنیم.

پیگیری تاییدیه تحصیلی

مراحل پیگیری اینترنتی تاییدیه تحصیلی

متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه Emt.medu.ir و ارسال مدارک خود کد پیگیری ثبت درخواست صادر می شود که این به منظور موفقیت آمیز بودن ثبت نام می باشد.

شماره پیگیری تاییدیه تحصیلی از طریق پیامک برای دانشجو ارسال می شود و دقت داشته باشید شماره ای را وارد سامانه کنید که صرفا در دسترس خودتان باشد.

دانشجویان می توانند از طریق شماره پیگیری تاییدیه تحصیلی در خواست خود را بررسی کنند و با وجود صحت در مدرک تحصیلی با اسناد آموزش و پرورش گواهی تاییدیه تحصیلی فرد صادر می شود که این به صورت الکترونیکی به دانشگاه مربوطه ارسال می شود.

برای کسب اطلاع از سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

راهنمای پیگیری تاییدیه از وبسایت

ثبت نام و درخواست برای استعلام تاییدیه تحصیلی از طریق وبسایت Emt.medu.ir امکان پذیر می باشد و افراد بعد از اقدام به ثبت درخواست در این سامانه و ارسال و بارگذاری این مدارک در این سایت بعد از تکمیل مراحل یک کد تحت عنوان شماره پیگیری به فرد متقاضی اعطا می شود تا در مواقع ضرور فرد بتواند اقدام به پیگیری تاییدیه تحصیلی نماید، برای استعلام تاییدیه تحصیلی باید طبق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • در گام اول باید اقدام به انتخاب نظام و مقطع آموزشی برای خود نمایید و از میان چهار گزینه نظام چهارساله متوسطه، نظام جدید متوسطه، نظام سالی واحدی، نظام ترمی واحدی و نظام شش ساله متوسطه یک گزینه را انتخاب نمایید.
  • در گام دوم باید تمامی موارد هویتی برای احراز هویت خود را درج نمایید و علاوه بر آن مشخصات دانشگاه خود را هم وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات باید اقدام به تایید آن ها در ورت صحت نمایید.
  • بعد از تایید موارد صفحه قبلی به درگاه بانکی منتقل خواهید شد تا برای تکمیل درخواست خود اقدام به پرداخت هزینه درخواست نمایید.
  • بعد از طی کردن این مراحل یک شماره پیگیری برای فرد ارسال خواهد شد که فرد با استفاده از آن می تواند آخرین وضعیت تحصیلی خود را مشاهده نماید.

برای آشنایی با نحوه ویرایش تاییدیه تحصیلی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

راهنمای تصویری برای اخذ تاییدیه

دانشجویانی که قصد استعلام تاییدیه تحصیلی خود را دارند می توانند طبق مراحل گفته شده عمل کنند:

  • وارد سامانه پیگیری استعلام مدرک تحصیلی موجود در سایت medu.ir شوید.
  • انتخاب نظام و مقطع اموزشی.
  • سپس پس از ورود به سامانه روی گزینه ی ( پیگیری تايیدیه تحصیلی ) کلیک کنید.
سامانه تاییدیه تحصیلی

سپس گام بعدی وارد کردن کد ملی خود به همراه کد پیگیری که در زمان ثبت نام از سامانه دریافت کرده اید( داوطلبان غیر ایرانی کد اتباع را وارد کنند )

 

تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

پس از کامل کردن اطلاعات بالا روی گزینه ی ادامه کلیک کنید تا نتیجه برای شما ظاهر شود.

توجه کنید که دریافت تاییدیه تحصیلی برای متقاضیان رشته های بدون کنکور دانشگاه های آزاد کشور و همینطور پذیرفته شدگان انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می باشند.

متقاضیان اگر تمایل به ثبت نام در رشته و دانشگاه پذیرفته شده خود دارند باید گواهی تاییدیه تحصیلی را به دانشگاه مربوط ارائه دهند.

کارایی تاییدیه تحصیلی چیست؟

تاییدیه تحصیلی عبارتی است از جوابی که از آخرین وضعیت تحصیلی شما به عنوان محرمانه برای دانشگاهی که مورد نظرتون می باشد و یا دانشگاهی که پذیرفته شدید ارسال می شود.

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی

شاید برای شما سوال ایجاد شود که متقاضیان چگونه نسبت به استعلام تاییدیه تحصیلی خود اقدام کنن؟ شما می توانید با وارد شدن به سامانه الکترونیکی emt.medu.ir تاییدیه تحصیلی خود را دریافت و پیگیری کنید.

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

خلاصه مقاله پیگیری تاییدیه تحصیلی

پیگیری تاییدیه تحصیلی برای انتقال سوابق برای دانشگاهی که دانشجو در آن پذیرفته شده است الزامی می باشد و فرد قبل از تکمیل فرایند ثبت نام باید اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی نماید.

ریافت تاییدیه تحصیلی همانطور که در این مقاله به آن پرداخته شد از دو طریق حضوری (مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت) و اینترنتی (با مراجعه به سامانه Emt.medu.ir) امکان پذیر می باشد که در هر دو صورت فرد بعد از ثبت درخواست خود یک شماره پیگیری دریافت خواهد کرد که به کمک آن می تواند آخرین وضعیت تحصیلی خود را مورد بررسی قرار دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاییدیه تحصیلی چیست؟

تاییدیه تحصیلی در حقیقت اعتبار سنجی مدرک تحصیلی متقاضی از اموزش و پرورش محل تحصیل که روش آن در سایت irantahsil.org  توضیح داده شده است.

نحوه دریافت تاییدیه تحصیل حضوری به چه صورت می باشد؟

همانطور که در مقاله بالا توضیح داده شده است می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ارائه مدارک مورد نیاز تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنید.

برای دریافت تاییدیه تحصیلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

در مقاله ی بالا شایان ذکر بودیم که برای دریافت تاییدیه تحصیلی به کپی کارت ملی و شناسنامه و همینطور کپی آخرین مدرک تحصیلی و فیش پرداختی و ... نیاز است وشما می‌توانید نسبت به پیگیری تاییدیه تحصیلی آن اقدام کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور