ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت شکایت تاخیر پست + سامانه eop.post.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
ثبت شکایت تاخیر پست
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت شکایت تاخیر پست برای آن دسته از مشتریانی که به هر دلیلی از عملکرد این اداره رضایت ندارند، امکانپذیر می باشد. بدین منظور هموطنان گرامی می توانند از طریق تلفن گویا یا سامانه شکایت از اداره پست به آدرس اینترنتی eop.post.ir اقدام نمایند. همچنین، می توان عدم رضایت خود را از اداره پست به واسطه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام نمود.

در ادامه ما قصد داریم تمام مراحل و جزئیات ثبت شکایت تاخیر پست را با استفاده از روش‌های ذکر شده بررسی کنیم، این مسئله باعث می شود تا شما با نحوه پیگیری شکایت پست و سایر موارد مربوطه به طور کامل آشنا شوید. در انتها پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل نسبت به تلفن شکایت از اداره پست و سامانه شکایت از اداره پست تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

 

ثبت شکایت تاخیر پست برای چه مواردی است؟

اگر چه شرکت پست با چندین دهه خدمت رسانی به مردم، نقش بسزایی در تسهیل و سرعت بخشیدن به نقل و انتقال کالاهای مردم دارد، اما در سال های اخیر با اینترنتی شدن بسیاری از خریدها، نیاز و تراکم کاری این اداره بیش از پیش شده است. از سوی دیگر، با توجه به لزوم  به موقع رساندن بسته ها و حفظ سلامت آن ها، امکان دارد که برخی از ارسال کنندگان یا گیرندگان از عملکرد پست راضی نباشند.

به همین دلیل، تدبیری اندیشیده شده است تا این افراد بتوانند به وسیله تلفن یا سامانه شکایت از اداره پست، اعتراض یا نارضایتی خود را به اطلاع مسئولین مربوطه برسانند و خدمات بهتری را دریافت نمایند. اما ثبت شکایت تاخیر پست بیشتر به چه مواردی مربوط می شود؟ بر اساس آمارهایی که در این زمینه انجام شده است، بیشترین شکایات ثبت شده در زمینه علت نرسیدن مرسوله پستی به پست پیشتاز ارتباط دارد. اما به طور کلی شکایت های معمول را می توان موارد زیر دانست.

  • تاخیر فرستادن یا دریافت بسته های پیشتاز
  • گم شدن بسته ها
  • آسیب دیدن بسته ها
  • عدم تحویل بموقع بسته توسط کارکنان به درب منزل
  • عدم رضایت از رفتار پرسنل
  • بسته های سفارشی
نرسیدن مرسوله پستی

نرسیدن مرسوله پستی

 

برای کسب اطلاعات نسبت به علت نرسیدن مرسوله پستی بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

چند روش برای ثبت شکایت تاخیر پست وجود دارد؟

همگام با گسترش کاربرد پست و کاربران آن، سرویس های بیشتری جهت رسیدگی و رهگیری مرسولات پستی توسط اداره پست در نظر گرفته شده است. به طوری که در مجموع 5 روش مختلف جهت ثبت شکایت تاخیر پست وجود دارد. در زیر به صورت تیتروار این شیوه ها را ذکر می کنیم و در ادامه هر کدام از آن ها را به تفکیک توضیح می دهیم.

مراجعه به سامانه شكايت از اداره پست eop.post.ir

برقراری تماس با تلفن مرکز پاسخگویی شرکت پست

مراجعه به سامانه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات یا تماس با تلفن گویای 195

پیگیری شکایت پست از طریق سازمان بررسی کل کشور (این راه تنها برای مواردی است که با وجود روش ها قبلی به نتیجه نرسیده اند).

 

به منظور آشنایی با نحوه دریافت شماره گواهینامه از طریق پیامک وارد لینک شوید.

 

مراحل مراجعه به سامانه شكايت از اداره پست

اگر قصد دارید از طریق سامانه شكايت از اداره پست، درخواست رسیدگی خود را ثبت کنید، کافی است به سایت eop.post.ir مراجعه نمایید. در این سامانه علاوه بر ثبت شکایت تاخیر پست گزینه های متفاوت دیگری اعم از پیگیری شکایت پست ثبت شده، ورود کاربران، ثبت گزارشات مردمی و فایل راهنما نیز گنجانده شده است. بنابراین، بسته به موضوع مورد نظرتان می توانید وارد هر کدام از بخش های مربوطه شوید. در زیر به صورت گام به گام توضیح می دهیم که ثبت شکایت پست به چه صورتی خواهد بود.

آدرس سامانه شكايت از اداره پست را در موتور جستجوگر خود وارد کنید تا صفحه اصلی برایتان باز شود. زمانی که وارد صفحه اصلی وب سایت رسمی اداره پست شدید با صفحه زیر مواجه خواهید شد که امکانت زیادی از جمله ( ثبت شکایت، پیگیری شکایت پست ثبت شده، ثبت گزارشات مردمی، فایل راهنما و ورود کاربران) را در اختیار شما قرار می دهد. با مشاهده این تصویر می توانید به این استنباط برسید که باید بر روی ثبت شکایت کلیک کنید. 

 

مراحل مراجعه به سامانه شكايت از اداره پست

مراحل مراجعه به سامانه شكايت از اداره پست

 

حالا با سه منو مختلف تحت عنوان ثبت شکایت مشتریان، همکاران و پیمانکاران روبرو خواهید شد. در این قسمت از کار باید بر روی ثبت شکایت مشتریان کلیک کنید.

 

سامانه شكايت از اداره پست چیست

سامانه شكايت از اداره پست چیست

 

در صفحه بعد همانطور که می بینید یک سری توضیحات درج شده است. اگر با وجود توضیحات داده شده هنوز هم مایل به ارسال اعتراض خود هستید، باید گزینه بیشتر از 72 ساعت از ارسال مرسوله من می گذرد و مایل به ثبت شکایت پست می باشم یا شکایت دیگری دارم را فعال کنید. حالا قادر خواهید بود تا به مرحله بعد بروید. البته یک گزینه دیگر با عنوان (از من هزینه اضافه دریافت شده است) هم وجود دارد که این تیک را باید زمانی فعال کنید که هزینه بیشتر از شما دریافت شده است.

 

جهت دریافت پاسخگویی آنلاین اداره پست روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با سامانه شكايت از اداره پست

آشنایی با سامانه شكايت از اداره پست

 

در این مرحله باید شماره تلفن خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود. انجام این کار اجباری است، زیرا در این صورت اداره پست می تواند ثبت شکایت های تقلبی را کاهش دهد.

 

 

در گام نهایی بایستی اطلاعات خواسته شده اعم از استان محل شکایت، شهر محل شکایت، عنوان سرویس، تاریخ، شهرستان محل شکایت و موضوع شماره یا بارکد مرسوله را وارد کنید. دقت داشته باشید که ثبت اطلاعات ستاره دار اجباری هستند و اگر آن ها را به اشتباه وارد نمایید، به درخواستتان رسیدگی نخواهد شد. نکته دیگر آن که برای مشخص کردن عنوان سرویس و موضوع آن کافی است که بر روی علامت فلش کلیک کنید.

 

سامانه شكايت از اداره پست

سامانه شكايت از اداره پست

 

برای اطلاع از نحوه دریافت شماره تلفن نامه رسان پست و مراحل دریافت آن کلیک کنید.

 

پس از تکمیل همه موارد و به اتمام رساندن فرایند، با پنجره زیر روبرو خواهید شد که در آن موفقیت آمیز بودن ثبت شکایت تاخیر پست شما را نمایش می دهد.

 

تلفن شکایت از اداره پست

تلفن شکایت از اداره پست

برای کسب اطلاع از نحوه پیگیری مرسولات پستی با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

روش پیگیری در سامانه شكايت از اداره پست

پس از آنکه ثبت شکایت پست با موفقیت انجام شد، یک کد پیگیری به شما داده می شود تا از طریق آن برای اطلاع از وضعیت درخواست خود اقدام نمایید. البته این کد در تمامی اشکال ثبت شکایت در اختیار شما قرار داده می شود. اما زمانی که شما به شیوه سامانه شكايت از اداره پست عمل می نمایید، کد مربوطه به شماره موبایلتان ارسال می شود. بدین ترتیب، کافی است که مراحل زیر را طی نمایید تا شکایت خود را پیگیری نمایید.

  • آدرس eop.post.ir را وارد کرده و این بار گزینه پیگیری شکایت پست را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد لازم است که اطلاعاتی همچون کد ملی، شماره پیگیری و عبارت امنیتی را درج نمایید. سپس گزینه جستجو را لمس نماید.
  • در مرحله بعد می توانید از وضعیت درخواست خود آگاه شوید.

 

برای آگاهی از  روش پیگیری کارت خودرو از پست وارد لینک آبی شوید.

 

شماره تلفن شکایت از اداره پست

علاوه بر سامانه شكايت از اداره پست، یک تلفن گویا نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است. به نحوی که افراد می توانند با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس گرفته و مورد خود را با متصدیان در میان بگذارنند. بدین ترتیب، دلایل شکایت توسط کارکنان به ثبت رسیده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین، این شماره ها شنونده انتقادات و پیشنهادات مشتریان نیز هستند و آن ها را به مسئولان زیربط گزارش می دهند.

 

سامانه 195 ( سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)

خوشبختانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز شرایطی را فراهم کرده است که علاوه بر تلفن و سامانه شکایت از اداره پست، افراد مختلف  می توانند هر گونه نارضایتی خود را از طریق سامانه این سازمان اعلام نمایند. البته این سامانه موارد دیگری همچون ارتباطات و فناوری اطلاعات که تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان را شامل می شود نیز پوشش می دهد. اگر مایل هستید تا ثبت شکایت نرسیدن مرسوله پستی را به این شیوه انجام دهید می توانید به سایت سازمان تنظیم مقررات مراجعه کرده یا با تلفن گویای 195 تماس بگیرید.

سامانه 195 ( سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)

سامانه 195 ( سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)

 

پیگیری شكايت از اداره پست

زمان دریافت نتیجه پس از ثبت شکایت پست برای کاربران بسیار اهمیت دارد. بر اساس قوانینی که در این باره در نظر گرفته شده است، مسئولان شرکت پست موظف هستند پاسخ شکایات را نهایتا تا 24 ساعت بعد به اطلاع کاربران برسانند.

بنابراین، کارمندان مربوطه بایستی انتقادات را سریعا بررسی و پیگیری نموده و هر چه سریعتر نتیجه را اعلام نموده تا رضایت مشتریان را جلب نمایند. علاوه بر این، اگر شکایت در حیطه گم شدن بسته باشد، شرکت پست می بایست هزینه و غرامت معادل با بسته را پرداخت نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساعت تحویل مرسولات پستی  و جدول زمان بندی مناطق مختلف کشور روی لینک کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون ثبت شکایت پست

  • پرداخت هزینه شکایت با استفاده از شماره شبا

بر اساس اعلام مدیر کل اداره پست اگر مبلغ ثبت شکایت کمتر از 100 هزار تومان باشد با استفاده از شماره شبا به متقاضی پرداخت می‌گردد.

  • چهار روش مختلف برای ثبت شکایت از شرکت ملی پست وجود دارد.

طبق مدیر کل کیفیت و پاسخگویی به مشتریان شرکت ملی پست در سال جدید 4 روش برای ثبت شکایت در نظر گرفته است که می تواند باعث بهبود خدمات اداره پست گردد.

  • کاهش شکایات مبنی بر تاخیر تحویل مهموله توسط اداره پست

به گزارش ایسنا ثبت شکایت مبنی بر تاخیر در تحویل توسط اداره پست در سال ۱۴۰۳ حدود به 13% کاهش یافته است.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با چگونگی ثبت شکایت تاخیر پست آشنا کنیم و نشانی سامانه و شماره تلفن شکایت از اداره پست را دریافت کنید. هم اکنون با مطالعه این مقاله انتظار می رود که شما از روش های مختلف ثبت شکایت اداره پست آشنایی داشته باشید و در صورت لزوم شکایات خود را در آن ها ثبت و پیگیری کنید. حال اگر هر گونه سوالی در مورد نرسیدن مرسوله پستی و موارد مربوط به آن را داشته باشید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید تا آن ها بهترین راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

 

 برای دانلودمقاله ثبت شکایت تاخیر پست بر روی لینک کلیک کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مراحل ثبت شکایت تاخیر پست به چه نحوی است؟

در این محتوا می توانید تمامی اطلاعات لازم جهت ثبت شکایت تاخیر پست را مطالعه فرمایید، تمام مراحل با استفاده از متن و تصویر آموزش داده شده است.

چگونه به سامانه شكايت از اداره پست مراجعه کنیم؟

همه افرادی که قصد به ثبت شکایت یا انتقاد از شرکت پست را دارند می توانند از طریق سامانه eop.post.ir، تلفن گویا، سامانه 195 و سازمان بررسی کل کشور اقدام کنند.

چگونه می توان شکایت از اداره پست را پیگیری نمود؟

پس از آنکه ثبت شکایت تاخیر پست با موفقیت به انجام رسید، یک کد پیگیری به شما داده می شود. کافی است که این کد را در بخش پیگیری سامانه مربوطه وارد نمایید. 

 

نظرات

15 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شکایت تاخیر پست + سامانه eop.post.ir»

  1. Avatar photo علیرضا گفت:

    داخل سایت اداره پست نوشته شده که بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری بسته به دست گیرنده میرسه ولی با گذشت بیش از ۷۲ ساعت به دست گیرنده نرسیده و من ثبت شکایت کردم و تماس گرفتن گفتن این یک امر طبیعی هست و به مشتریانتون بگین ۵ تا ۶ روز کاری به دست شما میرسه و بسته ها یک روز در یک اداره پست میماند…الان من چکار کنم بخاطر این تاخیر؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر تماس بگیرین راهنماییتون میکنیم

  2. Avatar photo بربست گفت:

    متاسفانه مامورین اداره پست یاد گرفتن که موقع تحویل طلب شیرینی میکنن و اگه داده نشه دفعات بعد محموله رو نمیارن درب منزل و عدم حضور میزنن

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      لطفا این موضوع رو با شماره ی 193 در میان بزارید.

    2. Avatar photo chitsaz گفت:

      سلام وققتون بخیر
      تماس بفرمایید ثبت شکایت انجام بدیم براتون

  3. Avatar photo عابدینی گفت:

    اداره پست ایران بدترین پست دنیاست اموال مردم و زمان برای کارمندان پست هیچ اهمیتی نداره بارها برای بنده پیش اومده مرسوله رو اصلا به آدرس نبردن ولی در قسمت رهگیری نوشته تحویل مشتری شد شکایت هم کردم هیچ فایده ای نداشته و فقط از طریق مراجعه حضوری تونستم پیگیری کنم .اتفاقات زشتی هم گاها افتاده که اینجا عنوان کردنش درست نیست

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      از طریق اداره پست مرکزی پیگیری بفرمایید

  4. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام
    ببخشید یه بسته پستی داشتم از تهران به کرمان
    داخل سایت رهگیری اعلام شده مرسوله به طرف کرمان حرکت کرده ولی 72 ساعت گذشته به کرمان نرسیده فکر کنم مرسوله گم شده باید چکار کنم ممنون؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز برای پیگیری میتونید با شماره 193 در تماس باشید.

  5. Avatar photo سارا گفت:

    سلام
    بسته من به دستم نرسید؛ بعد از پیگیری شکایت بهم گفتن پستچی بسته رو گم کرده و پرونده درخواست غرامت تشکیل بده.
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق باجه پستی ناحیه ی محل سکونت خود پیگیری نمایید.

  6. Avatar photo پرهام گفت:

    منظورم اینه بار اول شکایت کردم و دوباره همون شکایت بار اول ارسال کردم دوباره ارسال شود؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز در خواست شما وقتی ارسال قطعی بشود از طریق سامانه پست پیگیری میشود.

  7. Avatar photo پرهام موسوی کازرونی گفت:

    اگر مرسوله شکایت کرده باشم و همون مرسوله دوباره شکایت کنم چند ساعت وقت دارم انجام بدم ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      منظورتون رو متوجه نشدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور