ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی + استعلام آنلاین | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پیگیری کارت معافیت پزشکی برای افرادی که به دلایل مختلف امکان خدمت سربازی نداشته و درخواست کارت معافیت پزشکی خود را داده اند، از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد که یکی از این روش ها پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی به صورت استعلام آنلاین می باشد. برای پیگیری از طریق کارت ملی افراد ابتدا باید وارد سامانه سازمان وظیفه عمومی ناجا به آدرس اینترنتی vazifeh.police.ir شده و مراحل استعلام و پیگیری را انجام دهند. همچنین افراد می توانند از طریق اداره پست و یا تلفن گویا نیر پیگیر کارت معایفیت خود باشند که  ما در این مقاله مراحل مختلف پیگیری کارت معافیت پزشکی را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد.

پس اگر خواستار پیگیری کارت معافیت پزشکی خود می باشید در ادامه مقاله همراه ما در ایران تحصیل باشید. همچنین برای دریافت مشاوره و اطلاعیه های جدید می توانید با مشاورین متخصص در این زمینه با شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کرده و حتی استعلام و پیگیری کارت معافیت پزشکی خود را به مشاورین خبره ما بسپارید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

زمان صدور کارت معافیت پزشکی سربازی

همانطور که بیان شد تمامی آقایان پس از گذراندن سن 18 سال مشمول خدمت سربازی خواهند شد و باید به خدمت سربازی بروند، حال برخی از افراد بنا به دلایل خاص و شرایطی می توانند بدون رفتن به خدمت سربازی، کارت معافیت پزشکی خود را دریافت نمایند. از جمله دلایل معافیت پزشکی را می توان کفالت و یا بیماری فرد دانست .

حال فردی که از خدمت سربازی معاف شده باید کارت معافیت خود را دریافت نمایند تا بتواند از خدمات اجتماعی و قانونی استفاده نماید. از جمله امکانات داشتن کارت را می توان استخدام در ارگان های دولتی دانست.

حال تمامی اطلاعات افراد در سامانه نیروهای مسلح قرار دارد و پس از بررسی های لازم و تایید معافیت فرد، در زمان حدود یک هفته ای کارت برای وی صادر خواهد شد.

پس از صدور کارت معافیت، پیامکی مبنی بر ارسال کارت معافیت برای فرد خواهد آمد که پس از آن در مدت حدود دو هفته ای از طریق اداره پست، کارت برای فرد ارسال می گردد. حال اگر پس از مدت مشخص شده دو هفته ای کارت برای فرد ارسال نگردیده باشد می تواند از طریق روش های زیر اقدام به پیگیری کارت معافیت پزشکی خود نماید.

زمان صدور کارت معافیت پزشکی سربازی

نحوه پیگیری کارت معافیت پزشکی

تمامی مردانی که به سن 18 سال می رسند باید وارد خدمت سربازی شده و سپس کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند، حال برخی از افراد به دلایل مختلف مشمول خدمت سربازی می شوند و می توانند کارت معافیت پزشکی خود را دریافت نمایند و سپس از حقوق قانونی و اجتماعی خود در جامع بهره مند گردند.

اگر فردی معاف از خدمت سربازی شده باشد و کارت او به دستش نرسیده باشد باید به روش های مختلف، پیگیر کارت معافیت پزشکی خود شود.

پیگیری کارت معافیت پزشکی از روش های مختلف قابل انجام می باشد که این روش ها به شرح زیر است:

💢 پیگیری کارت معافیت پزشکی از طریق اداره پست

افراد می توانند با مراجعه به سامانه اداره پست پیگیر کارت معافیت سربازی خود باشند

💢 پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی

افرادی که پیگیر کارت معافیت پزشکی خود می باشند می توانند به کمک کارت ملی خود وارد سامانه سازمان وظیفه عمومی ناجا شده و پیگیری های لازم را انجام دهند.

💢 پیگیری کارت معافیت پزشکی با استفاده از تلفن گویا

یکی دیگر از راه های پیگیری کارت معافیت پزشکی، استفاده از تلفن گویا 096480 و یا سامانه پیامکی 110206010 می باشد، که افراد می توانند از طریق آن پیگیری کارت معافیت پزشکی خود را انجام دهند. همچنین افراد می توانند با مراجعه حضوری به سازمان وظیفه عمومی محل زندگی خود، پیگیر کارت معافیت خود باشند.

📌 برای اطلاع از زمان صدور کارت پایان خدمت بر روی لینک کلیک نمایید.

 

نحوه پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی

کارت معافیت پزشکی برای افرادی که مشکلات و بیماری های جسمانی و روانی دارند صادر میگردد. این بیماری ها باید توسط دکتر مورد اعتماد تایید شده و پس از استعلامات لازم از سوی ارگان های خاص، کارت معافیت پزشکی توسط اداره پست برای افراد صادر می گردد.

برخی از لیست بیماری ها جهت دریافت کارت معافیت پزشکی به شرح زیر می باشد:

بیماری های غددو مغز و اعصاب بیماری های پوستی و مربوط به بافت های زیر پوستی فرد دارای بیماری های قفسه سینه و ریه داشته باشد.
اگر فرد جراحی های مغز و روان انجام داده باشد بیماری های مربوط به دستگاه گوارش بیماری های خونی
بیماری های بینایی و حلق و بینی بیماری های مربوط به قلب و عروق بیماری های عفونی
بیماری هی مربوط به دهان ودندان فرد اگر دارای بیماری های مانند روماتولوژی و بافت همبند باشد. بیماری های مربوط به اسکلت و استخوان های بدن

حال اگر در زمان مقرر کارت معافیت خود را تحویل نگرفته باشد می تواند از طریق کد ملی خود استعلام کارت معافیت پزشکی خود را دریافت نماید.

پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی به شرح زیر است:

🔶 برای پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی ابتدا باید وارد سامانه ناجا به نشانی اینترنتی vazifeh.police.ir از طریق یکی از مرورگرهای خود شوید.

🔶 پس از ورود به سامانه باید بر روی گزینه خدمات الکترونیک کلیک نمایید.

خدمات الکترونیک برای استعلام با کد ملی

🔶 در مرحله بعد در پنجره جدید باید کد ملی خود را به همراه رمز عبور 5 رقمی سامانه سخا خود وارد نمایید.

وارد کردن کد ملی سخا

🔶 در نهایت در پنجره جدید باز شده در قسمت سمت راست باید بر روی گزینه استعلام وظیفه عمومی کلیک کرده و فهرست استعلامات خود را مشاهده نمایید و با کلیک بر روی هر کدام پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی خود را انجام دهید.

🔶در این مرحله ، وارد صفحه ای می شوید که متصل به سامانه خدمات الکترونیک انتظامی یا همان سامانه سخا می باشد و باید کد ملی و رمز عبور 5 رقمی سامانه سخا را وارد نموده و به مرحله بعد بروید .

🔶در این مرحله ، وارد صفحه ای شده اید که می توان از خدمات سامانه ، استفاده نمود ؛ برای استعلام وظیفه عمومی ، باید از قسمت سمت راست تصویر ، بر روی گزینه « استعلام وظیفه عمومی » کلیک کرده و فهرست استعلامها را به تفکیک ، ملاحظه و پیگیری نمایید .

اگر در انجام مراحل پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی دچار مشکل و یا پرسشی می باشید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح نمایید . کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید و مشاوره لازم را دریافت نمایید.

📌 برای اطلاع از معافیت سربازی کوتاهی پا بر روی لینک کلیک نمایید.

 

پیگیری کارت معافیت پزشکی از طریق اداره پست

علاوه بر بیماری های مشخص شد برای دریافت کارت معافیت پزشکی، افراد اگر کفالت پدر و یا مادر خود را بر عهده داشته باشند می توانند برای معافیت پزشکی اقدام نمایند. آن ها می توانند پس از اعلام کفالت و بررسی های لازم تا دو هفته منتظر دریافت کارت معافیت پزشکی خود باشند و در صورتی که کارت معافیت به دست آن ها نرسد می توانند از طریق اداره پست برای پیگیری کارت معافیت پزشکی خود اقدام نمایند .

به این صورت که پس از دریافت پیامک، اگر تا دو هفته کاری کارت به دست افراد نرسید می توانند از طریق سامانه پیگیری مرسوله پستی، وضعیت کارت معافت خود را مطلع شوند

برای پیگیری کارت معافیت پزشکی از طریق اداره پست باید مراحل زیر را طی نمایید:

🔶 ابتدا باید وارد سامانه پیگیری مرسوله پستی به نشانی اینترنتی tracking.post.ir شوید.

🔶 سپس باید کد مرسوله خود را که از طریق پیامک برای شما ارسال شده وارد نمایید.

وارد کردن کد مرسوله

🔶 پس شرح وضعیت کارت خود را مشاهده نمایید.

 

همچنین، افراد می توانند به صورت حضوری به اداره پست مراجعه کرده و پیگیر کارت خود باشند. یکی از دلایل اینکه کارت ممکن است به دست افراد نرسد می تواند صحیح نبودن آدرس پستی افراد باشد که در این صورت کارت معافیت پزشکی مجدد به سازمان ناجا برگردانده می شود که می توان از طریق پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی متوجه این موضوع شد و درخواست ارسال مجدد کارت معافیت پزشکی خود را نمود.

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

دلایل پیگیری کارت معافیت پزشکی

بسیاری از اوقات ممکن است تاخیر در ارسال و یا تاخیر در دریافت کارت معافیت پزشکی افراد وجود داشته باشد که این موضوع می تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد. برخی از این موارد شامل موارد زیر می باشد:

⛔️ اگر مدارک ارسال از سمت یگان خدمتی ناقص باشد و یا اطلاعات خواسته شده به صورت صحیح وارد نشده باشد، کارت برای وی ارسال نخواهد شد و باید پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی را انجام دهید.

⛔️ اگر افراد شامل بهره مندی از کسری خدمت ایثارگری و .. می باشند باید از ابتدا آن را درخواست نمایند و اگر به روزهای پایانی موکول نمایند، مدت زمان استعلام طول خواهد کشید و در زمان مقرر شده کارت پایان معافیت به دست افراد نخواهد رسید، زیرا مواردی مانند کسری خدمت نیاز به بررسی و زمان زیاد دارد.

⛔️ زمانی که کمسیون برای معافیت دائمی پزشکی برگزار می گردد، کارت افراد بعد از یک سری استعلامات از ارگان ها و .. انجام شده و سپس برای افراد صادر می گردد، به همین جهت ممکن است زمان ارسال مدت دار شود.

📌 برای اطلاع از معافیت پزشکی سربازی بر روی لینک کلیک نمایید.

دلایل پیگیری کارت معافیت پزشکی 

اخبار پیرامون پیگیری کارت معافیت پزشکی

🔊 تلفن گویای 096480 پاسخگوی سوالات مشمولان وظیفه عمومی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: مشمولان وظیفه عمومی می‌توانند پاسخ سوالات متداول خود در مورد خدمت سربازی را از طریق سامانه پیامکی 110206010 و یا شماره تلفن گویای 096480 دریافت کنند.

خلاصه مطلب

داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت خدمت برای هر فردی مهم و ضروری است تا بتواند به کمک آن از حقوق اجتماعی و قانونی خود در کشور بهره مند گردد. زمانی که افراد به دلایل مختلفی درخواست کارت معافیت پزشکی خود را ثبت می نمایند تا دو هفته این کارت به دست آن ها خواهد رسید و اگر پس از مدت زمان مشخص دهش کارت معافیت پزشکی به دست فرد نرسید می تواند به روش هایی مختلفی که در طول مقاله بیان شده است، پیگیری کارت معافیت پزشکی خود را نمایند. یکی از این روش ها پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی می باشد که افراد می توانند به صورت آنلاین استعلام کارت معافیت خود را بگیرند. همچنین افراد از طریق اداره پست و یا سامانه تلفن گویا و همچنین پنل پیامکی نیز می توانند پیگیری کارت معافیت پزشکی خود را داشته بانشد. ما در این مقاله هر آنچه نیاز به دانستن در خصوص پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی بود را شرح دادیم. اگر پس از مطالعه مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص پیگیری کارت معافیت پزشکی دارید می توانید از مشاورین ایران تحصیل به شماره 9099075307 راهنمایی های لازم را دریافت کرده و یا در زیر همین مقاله کامنت بگذارید و در اولین فرصت، پاسخ خود را دریافت نمایید.

📥 برای مطالعه و دریافت پی دی اف مقاله پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی بر روی لینک کلیک نمایید.📥

 

 

4.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش های پیگیری کارت معافیت سربازی چیست؟

پیگیری کارت معافیت به دو صورت است که ابتدا باید به صورت حضوری یا غیر حضوری آن را از طریق پست پیگیری کرده و یا آن را در سامانه سازمان وظیفه عمومی استعلام نمود که شرح آن در متن مقاله آمده است

استعلام کارت معافیت سربازی با کد ملی چگونه است؟

برای استعلام صدور کارت معافیت هوشمند می توان به آدرس نظام وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir وارد شده و از بخش خدمات الکترونیکی با وارد کردن کد ملی و کد سخا آن را استعلام نمود که شرح آن ضمن مقاله ارائه شده است.

سامانه پیامکی استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی چند می باشد؟

برای این کار می‌توانید به سامانه پیامکی 110206010 پیامک بزنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور