ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + قوانین جدید

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۹۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۱
تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از دانشجویان پس از قبولی در مقطع کارشناسی ارشد قصد دارند رشته و گرایش خود را تغییر دهند. در حال حاضر طبق قوانین موجود امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه دانشگاه های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور وجود ندارد. تغییر گرایش نیز در مقطع ارشد امکانپذیر نیست، بنابراین لازم است دانشجویان به هنگام انتخاب رشته و گرایش خود دقت لازم را داشته باشند.

در برخی مواقع دانشجویان پس از ورود به دانشگاه به هر دلیلی قصد تغییر رشته ارشد دارند. معمولا این دانشجویان به رشته خود علاقه ای ندارند یا بازار کار آن ها وجود ندارد. در این گونه مواقع می توانند از طریق تکمیل ظرفیت و کارنامه سبز کارشناسی ارشد تغییر رشته دهند. البته برای تغییر رشته در این مقطع باید به باید ها و نباید های متعددی توجه داشت در غیر این صورت درخواست تغییر رشته مورد تایید واقع نمی شود؛ در صورتی که نیازمند راهنمایی برای انجام این کار هستید و تا به حال تجربه انجام این کار را نداشته اید به شما توصیه می کنیم تا با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ ضمن دریافت مشاوره فرایند تغییر رشته خود را هم به مشاورین ایران تحصیل بسپارید.

📣 اطلاعیه 📣

امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد و از لحاظ قانونی، ممنوع می باشد، اما داوطلبین می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام، در زمان اعلام شده در رشته مورد نظر شرکت نمایند.

آیا تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد امکانپذیر است؟

بسیار پیش می آید که شخصی در مقطع کارشناسی رشته ای را انتخاب کند و فارغ التحصیل شود، اما به آن علاقه ایی نداشته باشد یا از انتخاب خود پشیمان شود. به همین دلیل شاهد ثبت نام و انتخاب رشته ارشد در رشته های غیر مرتبط هستیم. دلایل تغییر رشته شامل موارد بسیار زیادی است که برخی از آن ها عبارتند از :

عوامل تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد 
دانشجو کارشناسی ارشد به رشته خود علاقه ندارد.
آینده شغلی رشته خود را مناسب و ایده آل نمی بیند.
دانشجو قصد دارد دانشگاه خود را تغییر دهد که این امر موجب تغییر رشته نیز می شود.
دانشجو در رشته فعلی استعداد و مهارتی در خود نمی بیند.
اگر دانشگاه از محل زندگی دور باشد یکی از دلایل تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد می شود.

 

از سوی دیگر، تعدادی نیز پس از قبولی در مقطع ارشد، به دلایل مختلفی تصمیم به تغییر گرایش در همین مقطع می گیرند. به همین دلیل هم این سوال غالبا مطرح می شود که آیا تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد امکانپذیر است یا خیر؟

حقیقت آن است که تا به حال منعی برای شرکت در کنکور ارشد رشته های غیر مرتبط وجود نداشته است، اما در سال گذشته طرحی از سنجش و پذیرش کشور مبنی بر ممنوعیت شرکت کردن همه رشته ها یا حتی همه رشته های یک گروه تحصیلی در یک زیر گروه تحصیلی پیشنهاد شد،. اما به دلیل مخالفت ها و اعتراضات زیاد متقاضیان و برخی از سازمان های مربوطه، این مصوبه هنوز تصویب نشده است و فعلا اجرا نمی شود.

آیا تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد امکانپذیر است؟

اما در مورد دانشجویان ارشد در حال تحصیل که به دنبال اطلاع از نحوه تغییر رشته این مقطع هستند باید بگوییم که در این مورد نیز موانع زیادی وجود دارد. به نحوی که هیچ دانشگاهی مجاز به تغییر دادن رشته دانشجویان ارشد نمی باشد. حتی بر اساس قوانین، تغییر گرایش نیز در این مقطع ممنوع خواهد بود. با این وجود، یک سری شرایط در این باره وضع شده است و در موارد نادر می توان با توجه به آن ها گرایش خود را تغییر داد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

📌 برای اطلاع از فرآیند و زمان ثبت نام کنکور ارشد می‌توانید به مقاله فوق مراجعه کنید.

شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد

همانطور که ذکر شد، تغییر رشته و گرایش در مقطع ارشد به ندرت صورت می گیرد. شما برای تغییر گرایش در مقطع ارشد باید شرایط زیر را داشته باشید.

🔘 گذراندن حداقل 2 ترم یعنی معادل 24 واحد درسی در مقطع ارشد الزامی است.

🔘 معدل رشته فعلی بایستی در حد نصاب باشد.

🔘در صورتی که پذیرش در رشته مقصد مستلزم گذراندن مصاحبه یا گزینش باشد، دانشجو می بایست در این مراحل شرکت نموده و نمره قبولی را کسب نماید.

🔘هر داوطلب تنها یک بار می تواند برای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند.

🔘علاوه بر تغییر رشته، در صورت موافقت شورای پزشکی، امکان تغییر گرایش و انتقالی نیز وجود دارد.

🔘اگر دانشجو در کارشناسی ارشد دو ترم را مشروط شده باشد، مجاز به تغییر گرایش نخواهد بود.

🔘هیچ کدام از دانشجویان نمی توانند از دانشگاه های غیر حضوری به حضوری و از غیر دولتی به دولتی تغییر رشته دهند.

🔘دروسی که قبلا در رشته مبدا گذرانده شده اند، با دروس مشابه رشته فعلی معادل سازی خواهند شد.

🔘نمره قبولی آزمون ورودی داوطلب نباید از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته مقصد پایین تر باشد.

🔘بایستی موافقت دانشگاه مقصد جهت تغییر رشته کسب شود.

🔘نمره دروس گذرانده شده در رشته قبلی نباید پایین تر 12 باشد.

نحوه تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد

کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت تغییر گرایش می‌بایست در دانشگاه محل تحصیل خود به صورت کتبی درخواست دهند تا در نهایت درخواست آن‌ها به واسطه معاونت آموزشی بررسی شود.

📌 برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد روی لینک کلیک نمایید.

نحوه تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد

نحوه تغییر رشته از طریق تکمیل ظرفیت

مراحل تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد معمولا به صورت حضوری انجام می شود. به طوری که دانشگاه های سراسری و آزاد در بهمن ماه به داوطلبان خود اجازه می دهند درخواست تغییر رشته را ارائه دهند. البته این امر منوط به اجازه سازمان های زیربط و برخورداری از شرایط مذکور است، اما به طور کلی نحوه تغییر رشته فوق لیسانس به صورت زیر می باشد.

🔶 دانشجو بایستی به واحد آموزش دانشکده رشته مربوطه مراجعه نماید.

🔶 فرم ها را تکمیل کند و آن ها را به کارمندان این بخش ارائه دهد.

🔶 فرم مربوطه را به شورای دانشجویی ارائه دهد.

پس از انجام این امور، اگر شورای دانشجو با این تغییرات موافقت نماید، دانشجو بایستی در نیمسال آتی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود نام نویسی کند. در غیر این صورت، انصراف از تغییر رشته ارشد تلقی می شود و دیگر اجازه تغییر رشته در مقطع مربوطه را نخواهد داشت.

📌 برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره کنکور ارشد روی لینک کلیک نمایید.

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز کارشناسی ارشد

سازمان سنجش هر ساله مدتی پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد، کارنامه ایی را تحت عنوان کارنامه سبز منتشر می کند. در این کارنامه داوطلب می تواند از رشته هایی که احتمال قبولی در آن ها را داشته به همراه آخرین رتبه قبولی هر کدام از کدها نیز مطلع شود.

حال اگر دانشجویی قصد تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشد می تواند از میان گرایش های موجود در کارنامه سبز خود یکی را انتخاب نماید. گفتنی است که برخورداری از شرایط لازم برای این منظور الزامی است و بایستی در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. اگر در این مورد نیازمند اطلاعات بیشتری هستید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

برای کسب اطلاع از شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد روی لینک مربوطی کلیک نمایید.

قوانین معادل سازی دروس بعد از تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد

قوانین معادل سازی دروس زمانی تغییر رشته مقطع کارشناسی ارشد کاربرد دارد که دانشجو پس از قبولی در ارشد می خواهد گرایش خود را تغییر دهد.

در این حالت دروسی را که در گرایش پیشین خود گذرانده‌ است را باید با دروس گرایش جدید خود تطبیق دهد، زیرا در گرایش‌های یک رشته، زیر مجموعه متنوعی از رشته‌ها وجود دارد که در بسیاری از دروس با یکدیگر مشترک هستند.

این دروس باید توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد پذیرفته شود. در صورت پذیرش این دورس، نمره کسب شده آن ها در معدل رشته انتخابی محاسبه خواهد شد.

قوانین معادل سازی دروس بعد از تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد

📣 اطلاعیه 📣

امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد پس از قبولی برای رشته‌های خارج از گرایش وجود ندارد.

معایب تغییر رشته ارشد

گرچه تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد می تواند فرصتی دوباره در اختیار افرادی قرار دهد که به رشته قبلی خود علاقه ندارند، اما می تواند معایبی را نیز با خود به همراه داشته باشد. اولین معایب تغییر رشته فوق لیسانس را می توان زمانی دانست که فرد بدون اطلاع و تحقیق در رشته مورد نظر خود، به سمت آن سوق داده می شود. همچنین در این بین هزینه هایی تلف خواهد شد که سودمند نیستند.

برای مثال، ممکن است هدف از تغییر رشته برای برخی افراد تنها درآمدزایی باشد. در حالی که وقتی به رشته دیگر وارد می شوند، متوجه خواهند شد که نه تنها در آن تخصصی ندارند، بلکه به آن علاقه مند نیز نیستند. به همین دلیل خیلی زود از آن زده می شوند و نمی توانند موفق شوند.

از دیگر معایب تغییر رشته در کارشناسی ارشد می توان به عدم آشنایی با دروس تخصصی و مهارت های رشته مقصد اشاره کرد. هر چند که ما از نحوه تغییر رشته فوق لیسانس مطلع باشیم، اگر نتوانیم رزومه قوی و دانش بالایی به دست بیاوریم نمی توانیم در آینده چندان امیدوار به دستیابی اهداف مورد نظرمان باشیم.

📌 اگر به دنبال رشته‌های آموزش محور کارشناسی ارشد هستید، روی لینک کلیک نمایید.

تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد همزمان با گرفتن انتقالی

ممکن است برخی داوطلبان همزمان با تغییر رشته مقطع کارشناسی ارشد و یا تغییر گرایش مقطع کارشناسی ارشد، قصد داشته باشند انتقالی بگیرند.

برای گرفتن همزمان انتقالی با تغییر رشته هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما به صورت کلی می‌توان گفت گرفتن انتقالی در دانشگاه‌های شهریه پرداز بسیار آسان‌تر از دانشگاه‌های روزانه است.

در دوره روزانه تنها امکان انتقال افراد از دوره روزانه به شبانه وجود دارد و به صورت برعکس امکان پذیر نیست.

مهمترین نکته‌‌ای که در گرفتن انتقالی وجود دارد این است که دانشگاه مبدا و مقصد و یا دانشکده مبدا و مقصد با این موضوع موافقت کرده باشند.

📌 برای کسب اطلاعات کاربردی در رابطه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد روی لینک کلیک نمایید.

نکات نهایی تغییر گرایش در کارشناسی ارشد پس از قبولی

تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد می‌تواند بر روی آینده شغلی و تحصیلی شما بسیار تاثیر گذار باشد، زیرا هم تجربه بیشتری پیدا کرده‌اید و هم نسبت به دوره کارشناسی شناخت بهتری از خودتان، نقاط قوت و ضعف و بسیاری از موارد دیگر دارید.

در دوره کارشناسی ارشد بسیاری از داوطلبان با بازار کار نیز آشنایی پیدا کرده‌اند و می‌توانند با دید بازتری به این دوره وارد شوند.

به همین دلیل، در پاسخ به این سؤال می‌توانیم به شما بگوییم که اگر احساس می‌کنید رشته کارشناسی خود را به اندازه کافی دوست ندارید یا به دنبال بازار کار بهتری هستید، حتماً به تغییر رشته فکر کنید. هر فردی تنها یک بار فرصت تغییر رشته و گرایش را دارد، بنابراین قبل از گرفتن تصمیم نهایی بهتر است حتماً تمامی جوانب را بررسی کنید.

تنها بازار کار و شرایط شغلی ملاک نیست و باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید که مهم‌ترین آن‌ها علاقه هستند. بسیاری از داوطلبان در مورد تعداد واحد دروس، ضرایب، واحدهای عملی هر رشته و غیره اطلاعات کافی ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از گرفتن تصمیم نهایی خود از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

نکات نهایی تغییر گرایش در کارشناسی ارشد پس از قبولی

📌 برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به سامانه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد کلیک کنید.

اخبار پیرامون کارشناسی ارشد

🔊 ضریب درس زبان در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۱۴۰۲ تغییر کرد

بر اساس اصلاحیه دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی ضریب درس زبان عمومی ۲ رشته مرتبط با داروسازی تغییر کرد:

🔶 شیمی دارویی – کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی – ترکیبات طبیعی و دارویی دریایی: درس زبان عمومی ضریب ٣

🔶 سم شناسی: درس زبان عمومی ضریب ۲

🔊تغییر رشته برای دانشجویان ارشد پزشکی ۱۴۰۲ مجاز است؟

بر اساس آیین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.

 

خلاصه مطلب

امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه دانشگاه ها ممنوع است و هیچ دانشگاهی حق تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویان خود را ندارد، اما در حال حاضر برخی از دانشجویان با داشتن شرایطی می توانند در مقطع فوق لیسانس تغییر رشته دهند. آن ها به کمک تکمیل ظرفیت و کارنامه سبز در مقطع فوق لیسانس می توانند تغییر رشته دهند.

دقت کنید که بعد از تغییر رشته ارشد امکان تغییر مجدد رشته و گرایش وجود ندارد. لذا قبل از انجام این کار نهایت دقت را داشته باشید. هم چنین در صورتی که شما تغییر  گرایش دهید می توانید دروس خود را معادل سازی کنید. البته در نظر داشته باشید که برای تغییر رشته ارشد دانشگاه مقصد و مبدا با درخواست شما موافقت کرده باشند.

در بالا کلیه اطلاعات لازم جهت تغییر رشته در ارشد را برای  دانشجویان بیان کردیم. با این حال سوالات بسیاری در خصوص معایب تغییر رشته ارشد، برای متقاضیان به وجود می آید که نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مراجعی هستند که با قوانین به روز و جدید آگاهی دارند. همکاران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های درج شده در جدول زیر پاسخگوی سوالات شما می باشند.

📎کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

5/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای چه افرادی امکان پذیر است؟

تمامی داوطلبان کنکور ارشد می‌توانند رشته خود را تغییر دهند.

آیا امکان تغییر گرایش در کارشناسی ارشد پس از قبولی وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید گرایش خود را پس از قبولی در کنکور تغییر دهید. البته همانطور که می‌دانید تغییر گرایش‌ها محدود به رشته امتحانی می‌شوند.

امکان تغییر رشته ارشد در دانشگاه‌های خاص نیز وجود دارد؟

بله؛ اگر از پذیرفته شدگان دانشگاه‌های خاص باشید می‌توانید گرایش خود را تغییر دهید.

 

نظرات

191 دیدگاه دربارهٔ «تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + قوانین جدید»

  1. Avatar photo محمد گفت:

    سلام. من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی شیمی هستم.
    میتونم برای ارشد رشته غیر مرتبط دیگه ای انتخاب کنم یا حتما باید رشته ی دیگه ای هم ک میرم مرتبط با شیمی باشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را دارید تغییر رشته دهید

  2. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام باتشکر از زحمات شما
    من ورودی 91 ارشد رشته عمران گرایش سازه های هیدرولیکی آزاد مراغه بودم که بعد از دفاع از پایان نامه و گرفتن نمره قبولی بنا به دلایلی برای ویرایش و تحویل پایان نامه مراجعه نکردم البته هیچگونه بدهی مالی هم ندارم میخواستم بدانم آیا امکانش هست من گرایشم رو تغییر بدم مثلا زلزله یا خاک و در دانشگاه شهر خودم فارغ التحصیل بشم ؟ ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر متاسفم خیر امکان این مسئله نیست

  3. Avatar photo دریا گفت:

    سلام من فارغ التحصیل ارشد معدن هستم ( دانشگاه دولتی روزانه ) ایا امکان داره بخوام دوباره کنکور ارشد بدم برای رشته ای دیگه ای ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان پذیر است

  4. Avatar photo Ali گفت:

    وقتدبخیر
    من دانشجوی ارشد اقتصاد و تجارت الکترونیک هستم میخام عوض کنم و گرایس مدیریت مالی یا بخونم که جزو رشته های خود مدیریت مالی هستش امکانش هست ?

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در مقطع ارشد امکان تغییر رشته وجود ندارد

  5. Avatar photo سعید گفت:

    سلام من لیسانس برق مخابرات دارم میخام ارشد عمران بخونم
    ایا امکان پذیر هست؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در مقطع ارشد امکان تغییر رشته وجود دارد پیشنهاد می کنم قبل از اقدامات تغییر رشته با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

  6. Avatar photo آروین گفت:

    سلام من لیسانس حقوق دارم ولی علاقه ای ندارم و دوست دارم کامپیوتر بخونم. میتونم برای ارشد مهندسی کامپیوتر یا مهندسی آی تی رو انتخاب کنم؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در مقطع ارشد امکان تغییر رشته وجود دارد پیشنهاد می کنم جهت دریافت اطلاعات تغییر رشته با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

  7. Avatar photo حدیث گفت:

    سلام من کارشناسی شهر سازی خوندم ولی ب دلیل اینکه بازار کار خوبی نداره آیا میتونم ارشدم رو رشته علوم تربیتی بخونم تا بتونم در آزمون آموزش و پرورش شرکت کنم؟و اینکه فرقی میکنه من مدرکم رو از داشنگاه آزاد یا پیام نور بگیرم یا حتما باید کنکور شرکت کنم؟برای استخدام آموزش و پرورش؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت مغایرت مدرک کارشناسی و ارشد نمی توانید در آزمون استخدامی شرکت نمایید

  8. Avatar photo زینب گفت:

    سلام. من سهمیه ایثارگری ۵ درصد دارم و امسال در مقطع ارشد دانشگاه روزانه قبول شدم. میتونم به کمک این سهمیه تغییر رشته بدم در همون دانشگاه و حتی روزانه هم نشد شبانه اون رشته رو بخونم؟ با توجه به این که امسال کارنامه سبز و تکمیل ظرفیت حذف شده راهی برای تغییر رشته هست اصلا یا نمیشه کاری کرد؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای تغییر رشته می بایست حداقل دو ترم تحصیل کنید برای تغییر رشته سهمیه تاثیر گذار نخواهد بود

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1402 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)