ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته ارشد آزاد 1402 + لیست رشته‌ها | ایران تحصیل

انتخاب رشته ارشد آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فرایند انتخاب رشته ارشد آزاد 1402 بر طبق اعلامیه‌های منتشر شده در سایت دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر شده با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کنند. البته این امر در صورت داشتن شرایط لازم برای داوطلبان میسر است. انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد اسلامی در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org برای داوطلبان انجام می‌شود.

انتخاب رشته داوطلب در مقطع ارشد دانشگاه آزاد براساس قاعده و اصول خاصی در سایت انتخاب رشته ارشد آزاد انجام می‌گیرد. توجه داشته باشید که هر داوطلب باید انتخاب رشته خود را با در نظر گرفتن ملاک ها و معیارهایی همچون علاقمندی انجام دهد. از طرف دیگر، رعایت دقت و حساسیت در زمان انتخاب رشته‌ها و وارد کردن آنها در فرم انتخاب رشته ضروری است. چنانچه شما داوطلبان گرامی نیازمند کسب اطلاع از نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 هستید، کافی است از طریق شماره 9099075307 با مشاوران کارآزموده و مجرب آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید، تا اطلاعات لازم را به شما عزیزان داوطلب ارائه دهند. 

اطلاعیه

زمان انتخاب رشته ارشد از 11 خرداد ماه آغاز می‌شود و تا 16 خرداد ادامه خواهد داشت.

 

نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 1402

انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد اسلامی در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org در بازه زمانی 11 خرداد تا 16 خرداد 1402 برای داوطلبان انجام می‌شود. هر داوطلب باید بعد از مراجعه به سامانه انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را دانلود کند و سپس سعی در اولویت‌بندی رشته محل‌های کارشناسی ارشد آزاد داشته باشد.

کلیه افراد در این مرحله می‌توانند با توجه به گروه آزمایشی خود اقدام به انتخاب 100 کد رشته محل از بین رشته‌های موجود در دفترچه نمایند. اما اینکه چگونه می‌توان در سایت دانشگاه آزاد به فرم انتخاب رشته ارشد دسترسی پیدا کرد باید عرض کنیم که این کار بسیار ساده است. شما با وارد کردن اطلاعاتی همچون کد دسترسی، کد ملی، رمز کارت اعتباری و همینطور شناسه می‌توانید به این فرم دسترسی داشته باشید.

نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

نکته مهم و قابل ذکر این که، با توجه به حساسیت زیاد در اولویت‌بندی رشته‌های انتخابی در این مرحله کلیه داوطلبان باید دقت و توجه زیادی را به خرج دهید و پیش از کامل کردن فرم اینترنتی درج شده در سایت به بررسی و تحلیل دقیق اولویت‌های انتخابی خود بپردازید. قبل از هر گونه اقدامی برای انجام انتخاب رشته در مراکز دانشگاهی آزاد در دوره کارشناسی ارشد آشنایی کافی را پیدا کنید و انتخاب رشته خود را به روز های پایانی موکول نکنید.

برای آشنایی با نحوه دریافت مشاوره کنکور ارشد کلیک کنید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته ارشد آزاد 1402

1️⃣ ورود به سایت مرکز سنجش، پذیرش و مرکز فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir و بر روی گزینه “سامانه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی” بزنید.

ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد ازاد

2️⃣ وارد کردن کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد مندرج در قسمت پایین کارنامه و کلیک بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

کد ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد ازاد

3️⃣ پس از این مرحله مشاهده خواهید کرد که مجاز به انتخاب رشته خواهید بود یا خیر. در صورت مجاز بودن برای انتخاب رشته روی گزینه پرداخت کلیک کنید.

ورود به صفحه پرداخت انتخاب رشته ارشد ازاد

4️⃣ تایید اطلاعات فردی و مجموعه امتحانی نمایش داده شده و فشردن دکمه “پرداخت” و درج اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب و مجددا کلیک بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید.

 پرداخت انتخاب رشته ارشد ازاد

5️⃣ بر روی گزینه های استان و رشته کلیک کرده تا بتوانید عنوان رشته و شهر محل تحصیل مورد نظر خود را پیدا نمایید. سپس بر روی گزینه “انتخاب” هر کدام از کد رشته‌های پیشنهادی که تمایل داشتید کلیک کنید. شناسه پرداختی که در نتیجه واریز هزینه برای شما صادر می‌گردد را دریافت نموده و برای پیگیری در مراحل بعدی نزد خود نگهدارید.

انتخاب شهر و رشته در انتخاب رشته ارشد آزاد

6️⃣ کد رشته‌های انتخابی به ترتیب الویت انتخابی شما به شکل زیر چیده می شوند. با کلیک بر روی گزینه انتقال که در شکل زیر با اعداد 1 و 2 نشان داده شده می‌توانید کد رشته خود را جا به جا کنید. همچنین با استفاده از گزینه حذف اولویت می‌توانید انتخاب خود را حذف نمایید.

اولویت بندی انتخاب رشته ارشد آزاد

7️⃣ در صورت نداشتن مغایرتی با رشته‌های انتخابی خود بر روی گزینه تأیید نهایی کلیک کرده و پرینت انتخاب رشته خود را مانند تصویر زیر دریافت نمایید.

پرینت انتخاب رشته ارشد آزاد

8️⃣ پس از تکمیل فرآیند پرداخت، فرم انتخاب رشته نشان داده می‌گردد که می‌بایست با حداکثر 100 کد رشته به تکمیل آن به بپردازید و در آخر رسید انتخاب رشته خود و شماره پیگیری مندرج بر روی آن را از سایت مذکور دریافت نمایید.

اغلب اوقات یکبار فرصت ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز بتوانند تغییرات مورد نظر را در فرم خود اعمال نمایند.

 

زمان انتخاب رشته ارشد آزاد 1402

سازمان سنجش آموزش کشور با منتشر کردن کارنامه داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد اقدام به مشخص کردن وضعیت علمی متقاضیان و داوطلبان می‌کند. پس از انتشار کارنامه اولیه، نوبت به انتخاب رشته‌های کنکور ارشد آزاد می‌رسد.

در کنکور گذشته به علت وقوع غیرمنتظره سیل در شماری از استانها و دیرتر برگزار شدن کنکور کارشناسی ارشد انتخاب رشته این دانشگاه دیرتر از موعد مقرر یعنی در تیرماه برگزار شد. اما امسال دقیقا در موعد همیشگی خود یعنی خرداد ماه ورود به این سامانه فعال میشود.

تاریخ آغاز انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از 11 خرداد ماه 1402 آغاز میشود و تا 16 خرداد ماه 1402 ادامه پیدا می‌کند. احتمال تمدید این مهلت وجود دارد اما به هیچ عنوان انتخاب رشته خود را به روز های پایانی موکول نکنید. سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان برگزارکننده آزمون کارشناسی ارشد بعد از اجرای این کنکور اقدام به تحلیل و بررسی پاسخنامه‌های داوطلبان و سپس اعلام نتایج اولیه در قالب وضعیت مجاز بودن آنها، تراز و درصدهای دروس دارد.

چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنید؟ برای پاسخ روی لینک مربوطه کلیک کنید.

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که کلیه افرادی که در کارنامه آنها مجاز بودن به انتخاب رشته محل‌های ارشد آزاد درج شده باشد با مراجعه به سامانه معرفی شده می‌توانند کد رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

جهت مشاهده رشته‌های کارشناسی ارشدبر روی لینک کلیک نمایید.

بنر کال تو اکشن

تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 1402

طبق آخرین اطلاعیه منتشرشده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور دانشجویان در بازه زمانی 11 تا 16 خرداد ماه برای انتخاب رشته فرصت دارند. اما طبق روال هر سال ممکن است در آخرین روز انتخاب رشته اعلام شود که مدت زمان آن تمدید شود.

حتی با توجه به وجود احتمال تمدید مدت زمان انتخاب رشته باز هم اقدام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید و در روز های اول با توجه به شلوغی سامانه تلاش خود را برای ثبت انتخاب رشته خود انجام دهید.

اطلاعیه

جهت اطلاع از تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 1402 می توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره تماس 9099075307 در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی نمایند. 

 

تحلیل و تاثیر کارنامه بر انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402

قبل از آغاز فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد باید درک درستی از موارد قید شده در کارنامه خود داشته باشید. مجاز بودن یا نبودن، تراز، ضرایب، درصدها و… همگی در این کارنامه قابل مشاهده هستند.

بدیهی ترین عامل تعیین کننده در خصوص انتخاب رشته ارشد آزاد موضوع مجاز بودن است که بطور مشخصی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند میتوانند اقدام به این کار کنند.

مورد بعدی که تاثیر مستقیم بر روی قبولی یا عدم قبولی شما در رشته‌های انتخابی مورد نظر شماست رتبه کسب شده شما در آزمون سراسری ارشد است. با مقایسه رتبه خود با قبولی‌های سال های گذشته می‌توانید به طور تقریبی در خصوص شانس قبولی خود گمانه‌زنی کنید.

نمونه کارنامه کنکور ارشد

در این کارنامه عنوانی به نام تراز یا نمره کل هم وجود دارد که یکی دیگر از عوامل موثر در هنگام انتخاب رشته است. هرچه تراز بالاتری داشته باشید شانس قبولی شما نیز بالاتر می‌رود. رتبه و تراز نسبت عکس دارند و در نتیجه داوطلبی که تراز بالا داشته باشد رتبه پایین‌تری هم دارد.

کسب اطلاع از تراز و ضرایب آن باعث می‌شود از در اولویت قرار دادن رشته‌هایی که با توجه به ضرایب مورد نیازشان نتیجه خوبی نگرفته‌اید خودداری کرده و اولویت خود را بر رشته‌هایی قرار دهید که شانس بیشتری برای قبولی در آنها برای شما وجود دارد.

برای ثبت نام مجدد انتخاب رشته ارشد آزاد روی لینک کلیک کنید.  

 

اولویت‌بندی در انتخاب رشته ارشد آزاد 1402

همانطور که در بخش آموزش سامانه به آن اشاره شد، اولویت بندی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور آنلاین و با مراجعه به سامانه azmoon.org انجام می‌پذیرد. اما بد نیست برای انتخاب رشته اطلاعاتی در رابطه با دلیل اهمیت اولویت بندی پیدا کنید.

اولویت‌بندی کد رشته محل‌ها یکی از مهمترین مسائلی است که در زمان انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد باید مورد توجه قرار گیرد.

الویت بندی در انتخاب رشته ارشد آزاد

اینگونه می‌توان با داشتن انتخاب رشته‌ای قاعده‌مند و اصولی زمینه قبولی خود را در دانشگاه مورد نظر خود فراهم کرد. عوامل زیادی در انتخاب رشته‌های تحصیلی ارشد آزاد می‌توانند اثرگذار باشند. از جمله این عوامل می توان از کیفیت مرکز دانشگاهی، علاقه و مسیر رفت و آمد داوطلب از خانه تا دانشگاه و بالعکس نام برد.

جهت مشاهده لیست رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد آزاد 1402

موارد زیادی در انتخاب رشته و قبولی داوطلبان کنکور ارشد در دانشگاه ها موثر خواهند بود که از مهمترین آنها می‌توان به کسب راهنمایی از یک مشاور حرفه‌ای و مجرب اشاره کرد.

همانطور که تا این بخش از مقاله بررسی شد، انتخاب رشته به عوامل زیادی بستگی دارد و جابجایی حتی 1 اولویت می‌تواند سرنوشت داوطلب را به کلی تغییر دهد. پس در چنین مسائل حساسی عاقلانه است با افراد مجرب و با تجربه در ارتباط باشید.

تیم مشاوره انتخاب رشته ارشد ایران تحصیل متشکل از مشاورین مجرب حوزه دانشگاهی، اساتید و رتبه‌های برتر و قبولی‌های کارشناسی ارشد است که به صورت 24 ساعته و رایگان با شماره تلفن 9099075307 آماده ارائه راهکار و مشاوره انتخاب رشته به شما عزیزان است.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته ارشد آزاد 1402

میزان تأثیر سهمیه‌ها بر فرایند انتخاب رشته ارشد آزاد 1402

در فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد، برخلاف انتخاب رشته کنکور سراسری، سهمیه‌ها تأثیری بر قبولی دانشجویان در کد محل رشته‌ها نداشته و فقط تراز و نمره علمی داوطلبان ملاک و معیار قبولی خواهد بود. در واقع هرچقدر تراز داوطلبان بیشتر باشد، شانس آنها جهت قبولی در کد رشته محل‌های انتخابی بیشتر خواهد بود. تنها سهمیه مؤثر در فرایند انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد، سهمیه بسیج فعال است و سهمیه مناطق و بومی گزینی تأثیری در قبولی افراد ندارد. از این رو داوطلبانی که دارای سمیه بسیج فعال هستند، باید در زمان مقرر به حوزه مقاومت بسیج محل سکونت خود مراجعه کنند و کد پیگیری 12 رقمی خود را در دفترچه انتخاب رشته درج کنند، تا سهمیه برای انها اعمال شود. 

مهلت ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1402، داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org فرایند انتخاب رشته خود را انجام دهند. اگر داوطلبی در هنگام ثبت کد رشته محل‌ها، دچار اشتباه شود، امکان ویرایش انتخاب رشته ارشد برای وی فراهم است و می‌تواند در زمان مقرر اعلام شده، نسبت به ویرایش و اصلاح اطلاعات اقدام نماید. زمان اصلاح و ویرایش انتخاب رشته ارشد 1402، از تاریخ 20 خرداد ماه می‌باشد. داوطلبان باید از این تاریخ فرم انتخاب رشته خود را اصلاح کنند. 

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته ارشد آزاد

خلاصه مطلب

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد از تاریخ 11 الی 16 خرداد ماه انجام می پذیرد و داوطلبان میتوانند در تاریخ ذکر شده به سایت azmoon.org مراجعه کرده و اقدام به ثبت اولویت ها و کد رشته‌های مورد علاقه خود کنند. قبل از این کار ابتدا کارنامه خود را دریافت نمایید و آن را بررسی کرده و با کارنامه قبولی های سال های گذشته این آزمون و دانشگاه مدنظر، شناخت درستی از وضعیت حال حاضر خود به دست آورید.

کسب راهنمایی از مشاورین متخصص این امر می‌تواند به شما کمک کند تا با دید صحیح انتخابات خود را انجام دهید. در جلسات حضوری یا تلفنی مشاوره انتخاب رشته ایران تحصیل به علایق شما، شرایط شغلی رشته مورد نظر، شانس قبولی با توجه به کارنامه و در نهایت چیتش استراتژیک اولویت های انتخابی پرداخته می‌شود. پس از تعیین اولویت‌ها و چیدمان کد رشته‌ها با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته از سایت azmoon.org اقدام به ثبت کد رشته‌های مورد نظر کنید و در نهایت پرینت آن را نزد خود حفظ کنید. برای کسب اطلاع بیشتر از فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان آکادمی ایران تحصیل شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در چه زمانی انجام می‌شود؟ 

انتخاب رشته ارشد آزاد از 11 خرداد ماه لغایت 16 خرداد ماه 1402 انجام می‌شود.

سامانه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد چیست؟ 

سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد azmoon.org است.

چگونه می‌توان از رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مطلع شد؟ 

با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد آزاد می توان از لیست این رشته محل‌ها مطلع شد.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته ارشد آزاد 1402 + لیست رشته‌ها | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo عمار گفت:

    سلام وقت بخیر، از کارشناسی حسابداری میتوان در کارشناسی ارشد حقوق شرکت کرد؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در مقطع ارشد تغییر رشته امکان پذیر است پیشنهاد می کنم جهت تغییر رشته با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

  2. Avatar photo هادی گفت:

    سلام تو سامانه انتخاب رشته فوق لیسانس آزاد هرچی میرم روی گزینه انتخاب رشته ارشد شکل موس عوض میشه به حالت نوشتن بعد نمیشه روش کلیک کرد
    چجوری این مشکلو حل کنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بدون کنکور میخواید ثبت نام کنید؟

  3. Avatar photo مینو گفت:

    من میرم تو سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد وقتی میزنم Azmoon.org خودش خود به خود عوض میشه میشه azmoon.au.ir این طبیعیه؟ از این هک ها نیست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      لینک سایت AZMOON.AU.IR میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)