ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه 2023

تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه، از جمله دلایلی است که معمولا دانشجویان بین المللی را به خود جذب می‌کند. تحصیل در رشته پزشکی در بسیاری از کشورها همچون ایران محدودیت‌هایی را برای داوطلبین دارد که می‌توان به ظرفیت کم دانشگاه‌ها برای پذیرش در رشته پزشکی و لزوم قبولی در کنکور اشاره کرد. به همین سبب کلیه افراد علاقمند تحصیل در این رشته به فکر مهاجرت هستند.

در کشورهایی که تحصیل در رشته پزشکی بدون آزمون است، برای متقاضیان این رشته جذابیت‌های متعددی دارد. در ادامه قصد داریم به صورت کامل و جامع به بررسی مسئله تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه 2023 بپردازیم تا افرادی که آرزوی تجصیل در این رشته را دارند بتوانند به راحتی در این رشته بدون در نظر گرفتن آزمون و ظرفیت تحصیل کنند.

 

امکان ادامه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه با توجه به شرط معدل و همچنین با دارا بودن مدرک زبان امکان پذیر می باشد.

 

چرا تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه ؟

قبولی در پزشکی بدون نیاز به شرکت در کنکور محقق شد. تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه یکی از مواردی است که شما را به آرزوی دور و دراز و دیرینه خود یعنی پزشکی کمک می نماید. تحصیل پزشکی در ترکیه 2019 با شرایطی همراه است که با توجه به این شرایط امکان ادامه تحصیل برای داوطلبان فراهم می گردد. این مقاله از سایت ایران تحصیل را به صورت اختصاصی به موضوع تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه اختصاص داده ایم تا اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه مزایایی دارد که به موجب آن شما بدون نیاز به تحمل استرس کنکور و همچنین شرایط سخت آن می توانید نسبت به ادامه تحصیل در آن اقدام نمایید. خوشبختانه دانشگاه ترکیه مورد تائید وزارت بهداشت می باشد و به همین هیچ گونه منعی برای کار  دانشجویان فراغ التحصیل وجود نخواهد داشت. با ادامه با ما همراه باشید تا به ارائه اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل پزشکی در ترکیه 2019 بپردازیم.

 

مزیت تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

 

همانطور که ذکر گردید، امکان تحصیل در رشته پزشکی ترکیه وجود خواهد داشت. اما این امکان برای دو دانشگاه مدنظر قرار داده شده است. دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی دو نوع از دانشگاه هایی هستند که داوطلبان به نسبت انتخاب خود می توانند پذیرش بدون کنکور داشته باشند و در رشته پزشکی و دندانپزشکی بدون نیاز به عبور از کنکور ادامه تحصیل دهند.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه در دانشگاه های دولتی مزیت هایی دارد . به عنوان مثال چنانچه یکی از دغدغه های شما شهریه پزشکی بدون کنکور می باشد، می توانید بدون نیاز به پرداخت شهریه فراوان نسبت به ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایید. در واقع هزینه این دانشگاه ها به حدی پایین است که می توان آن را در زمره دانشگاه های رایگان محصوب نمود.

نوع دیگری از پذیرش پزشکی بدون کنکور در ترکیه برای داوطلبانی است که در دانشگاه های خصوصی مشغول به تحصیل می باشد. در واقع این دانشگاه ها با توجه به شرایط راحت تری که دارند، امکان ادامه تحصیل را برای داوطلبان فراهم می نمایند بدون اینکه نیاز به تلاش بسیار زیاد برای قبولی باشند و یا اینکه نگران ظرفیت پذیرش در رشته های مورد انتخابی خود باشند.

 

 

جهت اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون SAT کلیک نمایید.

 

 

شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه 2023

 

شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

 

 

شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه همانطور که ذکر گردید با توجه به نوع دانشگاهی که انتخاب می نمایید می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال چنانچه انتخاب شما دانشگاه های خصوصی باشد، می تواند بر اساس شرط معدل و همچنین ثبت نام پزشکی بدون کنکور و همچنین ارائه مدرک زبان خود نسبت به ادامه تحصیل در این مدارس اقدام نمایید.

با توجه به اینکه تحصیل پزشکی در ترکیه 2019 به زبان فارسی نخواهد بود، لذا داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه می باشند، حتما لام است یکی از مدارک آن ترکی استنباولی و یا زبان انگلیسی را داشته باشند تا بتوانند نسبت به ادامه تحصیل اقدام نمایند. زیرا یکی از ملاک های بسیار مهم این دانشگاه برای پذیرش داوطلبان ارائه مدرک زبان و گزینش بر اساس همین مدرک خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج با توجه به شرایطی امکان پذیر خواهد بود به عنوان مثال برای قبولی در دانشگاه های دولتی ترکیه در رشته پزشکی هر یک از داوطلبان لازم است در آزمون SAT پذیرفته شوند و همچنین نمرات آنان از نمرات بالایی برخوردار باشد به همین دلیل در هر نوع پذیرشی که باشد، لازم است از شرایط معدلی لازم برای قبولی برخوردار باشید.

 

 

مزایای و معایب تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

تمامی داوطلبین و علاقمندان تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور ترکیه، پس از اینکه این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند می‌توانند مزایا و معایب بسیاری را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد در ادامه این موارد را لیست خواهیم کرد:

مزایای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

  • امکان استفاده از سیستم تبادل دانشجو با دانشگاه های برتر اروپایی و آمریکایی
  • برابری کیفیت آموزش در دانشگاه های ترکیه با دانشگاه های آمریکا
  • اگر هزینه تحصیل در این کشور را با بقیه کشور های اروپایی مقایسه کنیم خواهیم یافت هزبنه و شهریه تحصیل پایین است.
  • وزارت علوم ایران مدارک اخذ شده از دانشگاه های ترکیه را تایید می کند
  • ترکیه در نزدیکی ایران است و فرهنگ و آداب و رسوم مشابه بین این دو کشور وجود دارد.
  • دانشجویان می توانند از بورسیه بهره مند شوند
  • دانشجویان پس از فراغت از تحصیل می توانند اقامت و اجازه کار دریافت کنند.
  • تحصیل در ترکیه برای ایرانیان نیازمند دارا بودن ویزا نیست.
مزایای و معایب تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

مزایای و معایب تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

معایب تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

  • در صورتی که در زمینه زبان ترکی هیچگونه مهارتی فرد نداشته باشد این مورد را می‌توان جزو اصلی‌ترین معایب تحصیل وی قلمداد کرد.
  • از آنجاییکه که تعداد اندکی خوابگاه برای دانشجویان فراهم است، دانشجویان هزینه بسیاری را برای این منظور باید پرداخت کنند که به نوعی هزیه نسبتا بالایی برای این افراد خواهد شد.

 

جهت اطلاع از مراحل دریافت ارز دانشجویی کلیک کنید

 

 

شرایط پزشکی بدون کنکور ترکیه در دانشگاه پزشکی استانبول

یکی از موارد بسیار مهمی که برای ادامه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه حتما باید مد نظر قرار دهید، موضوع تائید و یا عدم تائید دانشگاه محل تحصیل شما برای وزارت بهداشت ایران می باشد. به عنوان مثال یکی از دانشگاه های مورد تائید ایران دانشگاه پزشکی استانبول می باشد این دانشگاه با توجه به سابقه درخشان خود توانسته است تائیده ایران را برای ادامه تحصیل داوطلبان فراهم نماید.

دانشگاه استانبول یکی از بهترین دانشگاه ها در ترکیه می باشد که به دو زبان انگلیسی و ترکی دانشجویان خود را آموزش می دهد. به همین دلیل است که یکی از شرایط مورد نظر برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه را می توان قبولی دریافت مدرک زبان دانست. امکانات و سطح علمی این دانشگاه بسیار بالا می باشد همین مسئله موجب شده است مهاجرت های زیادی را بری ادامه تحصیل به این دانشگاه ها داشته باشیم.

برای ادامه تحصیل پزشکی در ترکیه 2019 شما نیازمند مدارکی همچون : ترجمه رسمی دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی به زبان ترکی یا انگلیسی، مدرک زبان ترکی ( تومر )، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، شناسنامه ، گواهی تمکن مالی، تکمیل فرم درخواست پذیرش و پرداخت هزینه پذیرش می باشد. بنابراین قبل از ثبت نام برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه بهتر است مدارک مورد نظر را تهیه نمایید.

 

شرایط پزشکی بدون کنکور ترکیه در دانشگاه پزشکی استانبول

شرایط پزشکی بدون کنکور ترکیه در دانشگاه پزشکی استانبول

 

برای اطلاع از تحصیل در ترکیه – شرایط تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

 

 

مدارک لازم برای پذیرش در رشته پزشکی در ترکیه

افرادی که قصد ورود به دانشگاه‌های کشور ترکیه را دارند می‌بایست در آزمون‌های ورودی هر دانشگاه شرکت کنند و با موفقیت این مرحله را سپری کنند، در کنار این موارد برای تحصیل در رشته پزشکی ترکیه باید مدارک موردنیاز خود را به همراه داشته باشید که به دانشگاه فوق ارائه کنید در ادامه به این مدارک اشاره می‌کنیم:

  • تکمیل کردن فرم درخواست پذیرش بوسیله دانشجو
  • مدرک دیپلم
  • اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشید لازم است؛ گواهینامه مهارت زبان انگلیسی را دارا باشید.
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل در ترکیه
  • رسید واریز هزینه درخواست به مبلغ 35 تا 100 هزار دلار آمریکا 

 

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه 2023

 

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

 

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه از موارد مهم و کاربردی است که در تصمیم گیری برای کشور مقصد دانشجویان بسیار تاثیر گزار می باشد ضمنا هزینه تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه از تمامی کشور های دیگر کمتر می باشد و همچنین دانشجویانی که این کشور را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب می کنند از آفر های خاص تحصیل در ترکیه استفاده می کنند که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت.

تحصیل پزشکی در ترکیه 2023 می تواند شرایط متفاوتی را داشته باشد. که در این مقاله تلاش نمودیم تا به برخی از آنان اشاره نماییم. اما آنچه علاوه بر شرایط پذیرش لازم است از آن مطلع شوید، در رابطه با شهریه این دانشگاه می باشد. به عنوان مثال شهریه تحصیل در دنشگاه های استانبول هر ساله در حال تغییر و افزایش می باشد. به همین دلیل اطلاع دقیق از شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام امری لازم و ضروری می باشد.

لازم به ذکر است که داوطلبان توجه نمایند تنها فراغ التحصیلان دیپلم تجربی و همچنین دیپلم ریاضی خواهند توانست نسبت به ادامه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه  اقدام نمایند بنابراین ملاک های متفاوت برای پذیرش در نظر گرفته شده است. همچنین دارا بدن مدرک تافل و آیلتس به تنهایی برای قبولی کفایت نخواهد کرد . کسب نمره لازم در این زمینه از امور بسیار مهم می باشد.

 

معرفی دانشگاه‌های پزشکی ترکیه

بسیاری از دانشگاه‌هایی که برای متقاضیان امکان تحصیل پزشکی بدون کنکور را فراهم می‌آورند، خصوص هستند و در شهرهاای ازمیر، استانبول و آنکار قرار دارند. در لیست زیر قصد داریم برخی از دانشگاه‌های مذکور را نام ببریم تا افراد بتوانند در رشته پزشکی بدون کنکور تحصیل کنند.

  • دانشگاه یدی تپه

در این دانشگاه درس خواندن در رشته پزشکی بدون کنکور است. زبان تحصیل در این دانشگاه زبان انگلیسی است و هزینه ای که بابت تحصیل در این دانشگاه قابل پرداخت است در طول سال تحصیلی برابر با 25 هزار دلار است.

  • دانشگاه باشگنت

در این دانشگاه تحصیل به زبان ترکی انجام می‌شود، ملاک پذیرش در این دانشگاه به هیچ وجه کنکور نیست و هزینه و شهریه‌ایی که هر فرد باید در طول یک سال تحصیلی پرداخت کنند حدودا 10 هزار دلار است.

 

  • دانشگاه اوکان

رشته های پزشکی و دندانپزشکی بدون کنکور و با هزینه ای حدود 24 هزار دلار در طول سال تحصیلی صورت می پذیرد.

  • دانشگاه بیلکنت

دانشجویان در این دانشگاه به سه زبان روسی، انگلیسی و ترکی می توانند تحصیل کنند. تحصیل در این دانشگاه هم بدون کنکور قابل انجام است و هزینه ای بیش از 16 هزار دلار خواهد داشت.

  • دانشگاه اوکونومی

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌هایی است که متقاضیان می‌توانند در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بدون کنکور تحصیل کنند، تحصیل در این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. در خصوص هزینه و شهریه بای گفت که در طول یک سال فرد باید 25 هزار دلار پرداخت کند.

 

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چه تفاوتی با هزینه تحصیل در ایران دارد؟

قطعا میزان هزینه ها از جمله اموری است که نگرانی داوطلبان و متقاضیان ورود به این دانشگاه و رشته ها را ایجاد می نماید که در این زمینه باید بگوییم خوشبختانه به دلیل هزینه پایینی که برای این دانشگاه وجود دارد، تقریبا میزان این هزینه ها یکسان می باشد. علاوه بر آن برای دانشجویان ترکیه تخفیف ها و سهمیه هایی در نظر گرفته می شود که می توان به تخفیف های 50 درصدی حمل و نقل برای دانشویان اشاره نمود. همچنین از دیگر مزایای این دانشگاه نیز می توان به رایگان بودن درمان برای دانشجویانی که نیازمند خدمات درمانی می باشند نیز اشاره کرد.

تعداد سال های تحصیل دوره های پزشکی ، پیراپزشکی و دندانپزشکی ترکیه چند سال می باشد؟

طول دوره پزشکی ترکیه برای دانشجویان این دانشگاه 6 سال می باشد و همچنین برای دوره دندانپزشکی نیز 5 سال مدت زمان تحصیل در نظر گرفته شده است. رشته دارو سازی نیز با 5 سال مدت زمان تحصیل همراه خواهد بود. در رابطه با شروع ترم در این دانشگاه نیز آنچنان تفاوتی با سایر دانشگاه های ایران نخواهد داشت. ترم تحصیلی از مهر ماه آغاز می گردد  و حدودا تا دی ماه ادامه خواهد داشت. ترم دوم نیز از اواخر بهمن ماه آغاز و تا تیرماه ادامه خواهد یافت.

 

اخبار پیرامون تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه 

  • خواسته دانشجویان خارج‌نشین؛ تحصیل در بهترین رشته‌های پزشکی بدون کنکور

براساس اعلام شورای صنفی مرکزی‌ دانشجویان وزارت بهداشت، شنیده‌های موثق از شکایت عده‌ای از دانشجویان ایرانی محصل در خارج از کشور (ورود ژانویه ۲۰۱۹ به بعد) برای اخذ انتقالی به داخل کشور حکایت دارد و شوراهای صنفی و دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور با این موضوع ناعادلانه به شدت مخالف هستند. 

  • اعتراض به پذیرش دانشجوی پزشکی بدون کنکور/ برای دانشجویان انتقالی سهمیه خاص ایجاد نکنید 

کامیار جدیدالسلام، با بیان اینکه پس از آغاز نزاع نظامی ببین روسیه و اوکراین بسیاری از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های آن کشور مشغول به تحصیل بودند سرگردان شدند، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اضطراری این کشور باعث شده است تا وزرای علوم و بهداشت برای حفظ جان و امنیت دانشجویان ایرانی برای انتقال به کشور و ادامه تحصیل آنها چاره‌اندیشی کنند.

 

کاربران گرامی برای دانلود PDF مطالب این صفحه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

همه ما مردم ایران از سخت گیری‌های زیاد در زمان قبولی داوطلبین در کنکور پزشکی هستیم، از آنجاییکه ظرفیت قبولی در ایران برای دانشگاه‌های مطرح بسیار کم است، داوطلبین متعددی در آرزوی پوشیدن لباس سفید پزشکی سالیان سال پشت کنکور درس می‌خوانند. 

اما می‌توان گفت با اندکی هزینه می‌توانند در این رشته بدون آزمون شرکت کنند، تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه رویای بسیاری از دانشجویان را فراهم می‌کند. در صورتیکه قصد دارید تا در این کشور و در این رشته تحصیل کنید می‌توانید مطالبی که در این مقاله ذکر شد را مطالعه کرد. در صورتیکه هرگونه ابهام و مشکلی برای افراد به وجود آمد می‌توانند با مشاورین ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

9 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه 2023»

  1. سلام.وقت بخیر .
    در مورد تحصیل پزشکی در ترکیه میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      به دلیل حجم بالای مطالب با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  2. Avatar photo Zahra گفت:

    سلام خسته نباشید ازمون های ورودی دانشگاه چجوریه؟
    و اینکه اگه بدون کنکور وارد دانشگاه بشیم مدرک ما معتبر هست؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      برای راهنمایی کامل در این خصوص تماس بگیرید

  3. Avatar photo معصومه حبیبی گفت:

    تحصیل پزشکی در ترکیه به دلیل هزینه بالای دانشگاه و صرف عمر بچه ها حتما بابدددر دانشگاه معتبر باشد تا از طرفی هم در ایران و هم در ترکیه مدارک دارای اعتبار باشند ،برخی از دانشگاهها با اخذ شهریه بالا با یورو و یا دلار مدارک‌بی اعتبار می دهند که حتی در ترکیه هم بیمارستانهای معتبر اجازه کار به انها نمی دهند به همین دلیل لطفا حتما با کنکور وارد این رشته شوید تا زحمات و‌عمر شما تلف نشود

  4. Avatar photo مهرداد استکی گفت:

    با سلام
    بهترین های دانشگاه ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی چه دانشگاه های هستند. وهزینه تحصیل جقدر می باشد؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه و اطلاع از هزینه ها به دلیل متعییر بودن شهریه هر دانشگاه جواب دقیق نمیشه داد لطفا تماس بگیرید

  5. Avatar photo mobina گفت:

    خسته نباشيد
    ببخشيد اگه کسي بخواد از ايران به ترکيه براي درس بره و همين موضوع پزشکي بدون کنکور شرايط محل سکونت چجوريه؟اينو خود دانشگاه در نظر ميگيره يا نه به عهده خود دانشجوعه؟

    1. Avatar photo dr-naqizade گفت:

      سلام مبینا خانم
      هزینه سکونت تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه بستگی به دانشگاهی که قبول میشین داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی 1403 + رشته ها و زمان

    داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی هستند، باید در زمان‌های تعیین‌شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش در این دانشگاه‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان بایستی توجه داشته باشند که ثبت‌نام در رشته‌های...
  • ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ + شرایط، رشته ها | sanjesh

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی 1402 در دو نوبت ورودی مهر و بهمن ماه انجام می‌شود. داوطلبانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بدون شرکت در آزمون سراسری هستند، باید با دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام...
  • ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل

    ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

    کسانی که قصد دارند در دانشگاه های دولتی بدون شرکت در کنکور سراسری ثبت نام کنند باید از ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل اطلاع داشته باشند. هم چنین لازم است در مورد لیست رشته های شرط معدل دانشگاه دولتی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)