ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعلام نتایج کنکور 1402 + مشاهده جواب سنجش sanjesh.org

اعلام نتایج کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتایج کنکور 1402 امروز 14 مهر ماه در سامانه سازمان سنجش منتشر شد. داوطلبان گرامی می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود اطلاعات هویتی و کد داوطلبی نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 را مشاهده کنند. همچنین داوطلبان گرامی می توانند جهت مشاهده نتیجه و مشاوره پذیرفته شدگان کنکور 1402 از طریق شماره تماس 9099075307 (تماس از طریق تلفن ثابت) با مشاوران کنکور آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشند.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تیر ماه 1402

آزمون سراسری سال 1402 اولین کنکور تاریخ ایران است که در دو نوبت یعنی دی ماه 1401 و تیر ماه 1402 برگزار شد. همچنین اولین آزمون سراسری است که در آن سوابق تحصیلی دانش آموزان گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی تاثیر 40 درصدی قطعی روی نتایج کنکور ایشان دارد. این میزان تاثیر در گروه های زبان و هنر 26 درصد میباشد.

سازمان سنجش پس از به اتمام رسیدن زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، اقدام به بررسی اولویت ها و فرم انتخاب رشته داوطلبین می کند. 

جواب نهایی کنکور سراسری در سال گذشته در تاریخ 4 مهر منتشر شده بود. بر این اساس پیشبینی می شود که نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 تا اواسط مهر ماه منتشر شود.

 

نتایج آزمون سراسری 1402 در سامانه سنجش قرار گرفته و داوطلبان می توانند از طریق ورود به سایت sanjesh.org آن را مشاهده کنند.

 

با اعلام نتایج نهایی کنکور که همان نتایج انتخاب رشته هر یک از داوطلبان می‌باشد، (این کارنامه برای داوطلبانی که در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون شرکت نموده‌اند، یکسان خواهد بود) هریک از پذیرفته شدگان می‌توانند در اقدام بعدی نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش اقدام نمایند.

سوال داری؟

برای مشاهده اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

فرآیند اعلام جواب نهایی کنکور تیر چگونه خواهد بود؟

پس از اینکه نتایج اویه آزمون سراسری منتشر می‌شود، افرادی که نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند، وارد مرحله انتخاب رشته خواهند شد و پس از آن باید منتظر نتایج نهایی کنکور سراسری باشند. تارینخ اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری 1402 شهریور ماه می‌باشد. داوطلبان می‌توانند از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org برای دریافت نتایج خود اقدام کنند. 

برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری روی لینک بزنید.

مشاهده نتایج کنکور سراسری تیر ماه 1402

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور

داوطلبان برای مشاهده جواب کنکور سراسری دو روش پیش رو دارند. در هر یک از این روش‌ ها، متقاضیان لازم است اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات کارنامه خود را وارد نمایند. بنابراین چنانچه به این اطلاعات دسترسی ندارید، حتماً باید با کارشناسان مربوطه صحبت نموده تا راه‌ های پیشنهادی را به شما ارائه نمایند و از این طریق بتوانید نتایج نهایی کنکور سراسری را دریافت نمایید. با داشتن این اطلاعات ابتدا وارد سایت سنجش اعلام نتایج کنکور به نشانی sanjesh.org شوید.

گام 1 مشاهده نتایج نهایی کنکور

بر روی لینک فعال “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری 1402” کلیک کنید.

گام 2 مشاهده نتایج نهایی کنکور

سپس مجدد گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری 1402” را کلیک نمایید.

گام 3 مشاهده نتایج نهایی کنکور

در صفحه بعد اطلاعاتی از جمله کد ملی و رمز عبور سازمان سنجش را وارد کرده و روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

گام 4 مشاهده نتایج نهایی کنکور

 

خرجش یک زنگه؟

اطلاعیه

مطابق با اطلاعیه سایت سنجش اعلام نتایج کنکور 1402 به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

روش های مختلفی برای دریافت کارنامه وجود دارد که هر یک از متقاضیان به صلاح دید خود می‌توانند آن را انتخاب نمایند. اگر نتوانستید این فرایند را تا انتها به درستی انجام دهید، می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران ما همه روزه آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان گرامی هستند.

 

نحوه اعتراض به جواب کنکور سراسری تیر ماه 1402

در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری افراد زیادی از نتیجه کنکور خود رضایت چندانی ندارند و به نظرشان اشتباهی صورت گرفته است. اینجا است که این سؤال برایشان بوجود می آید که آیا می‌توان به نتیجه نهای اعتراضی کرد یا این که راهی برای اعتراض نیست؟

در جواب باید گفت که بله در صورت نیاز می‌توانید برای ثبت اعتراض به نتیجه نهایی کنکور سراسری اقدام فرمایید. اما موردی که در اینجا باید مطرح کرد این است که قبل از هر اقدامی برای اعتراض به نتیجه باید از نحوه اعتراض به نتایج اطلاعاتی را بدست آورید و بدانید که چه مراحلی را باید برای ثبت اعتراض انجام دهید که مشاوران ما در این مورد راهنمای شما هستند جهت ثبت هر گونه اعتراض به نتایج می‌توانید از سراسر کشور با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برای ثبت اعتراض دو روش وجود دارد:

راهنمای تصویری روش اول اعتراض به نتایج آزمون سراسری 1402:

راهنمای تصویری روش اول اعتراض به نتایج آزمون

ابتدا وارد سامانه سنجش شده و گزینه “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” انتخاب نمایید.ثبت اعتراض

پس از ورود به صفحه جدید باید گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را کلیک نمایید.

ورود به سیستم پاسخگویی

سپس در مرحله بعد باید وارد سامانه شده و اگر از قبل ثبت نام نکرده اید ابتدا ثبت نام را انجام داده و سپس وارد شده و نوع آزمون خود را انتخاب نمایید.

ثبت نام برای اعتراض

در این مرحله باید گزینه ” درخواست جدید ” را از منوی سمت راست انتخاب کرده و کلیک نمایید.

درخواست جدید برای اعتراض

سپس  نوع آزمون و سال آزمون خود را انتخاب نمایید.

نوع آزمون و سال آزمون اعتراض سراسری

در نهایت اعتراض خود را به صورت کتبی نوشته و با دلایل مستدل آن را تایید و ارسال نمایید.

کتبی نوشتن اعتراض آزمون سراسری

روش دوم اعتراض به نتایج آزمون:

 برای ثبت اعتراض و شکایت می‌توانید از طریق سامانه darkhast.sanjesh.org نیز اقدام نمایید.

به این صورت که پس از ورود به سامانه و وارد کردن اطلاعات خود پیامکی برای شما ارسال خواهد شد.

سپس آن را وارد کرده و تصویر اعتراض خود را وارد می‌نمایید.

نتیجه اعتراض شما از طریق همین سامانه darkhast.sanjesh.org قابل مشاهده و پیگیری می‌باشد.

 

برای راهنمای دریافت کارنامه سبز کنکور روی لینک کلیک کنید.

 

در مورد کارنامه سبز کنکور سراسری چه می دانید؟

کارنامه سبز کنکور چیست؟ آیا تا به حال چیزی در رابطه با کارنامه سبز کنکور به گوشتان خورده است؟ باید بگوییم که کارنامه سبز کارنامه ای است که پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. در واقع، هدف از انتشار این کارنامه این است که داوطلب از امکان پذیرش خود در سایر رشته‌ها و دانشگاه‌های کشور اطلاع پیدا کند.

پذیرفته شدگان در اعلام نتایج کنکور سراسری 1402 چه کنند؟

معمولاً سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اطلاعیه ای منتشر می‌کند و در آن مواردی از جمله مدارک مورد نیاز، زمان و نحوه ثبت نام حضوری رو برای داوطلبانی که در یکی از رشته محل های انتخاب آن ها در نتایج نهایی این کنکور قبول شده‌اند، اعلام می‌کند تا بر اساس همان زمان بندی به دانشگاه محل قبولی شان مراجعه کنند.

البته بعضی از دانشگاه‌ها جزئیات نحوه ثبت نام را در سامانه خود به صورت اطلاعیه برای پذیرفته شدگان اعلام می‌کنند و گاهی نیاز است که قبل از مراجعه به دانشگاه، از طریق سایت، ثبت نام اینترنتی صورت گیرد. البته داوطلبان برای انجام این کار، حتما باید تأییدیه تحصیلی هم دریافت نمایند.

تحلیل جواب کنکور سراسری 1402 و راهنما داوطلبان

بعد از اعلام نتایج کنکور با چند گروه از داوطلبان مواجه می شویم: دسته اول داوطلبانی هستند که در یکی از رشته محل های انتخاب خود قبول شده و از این قبولی راضی هستند و تصمیم به ادامه تحصیل در این رشته دارند. این دسته از افراد باید وارد سایت دانشگاه محل قبولی خود شده و پیگیر اطلاعیه های مربوط به زمان و نحوه ثبت نام باشند. دسته دوم اشخاصی هستند که متوجه وجود اشتباهی در کارنامه اولیه خود اعم از اعمال نشدن سهمیه کنکور، اشتباه در محاسبه درصد و … شده‌اند و یا در زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری از نتیجه خود راضی نبودند، می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدام به ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری کنند. البته این ثبت درخواست در سنجش، باید در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش صورت گیرد.

آن گروه از پذیرفته شدگان دوره روزانه که تمایلی به ثبت نام در رشته محل قبولی خود را ندارند، مشمول شرایط محرومیت از انتخاب رشته دوره های روزانه کنکور سال بعد خواهند شد. در نهایت دسته سوم افرادی هستند که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری شده‌اند، اما بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402، قبولی را کسب نکرده‌اند یا از قبولی خود راضی نیستند.

این دسته از افراد در صورت تمایل می‌توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود را در این مرحله از پذیرش نیز امتحان نمایند. چنانچه بعد از مطالعه مطالب ذکر شده در این مقاله، هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 داشته باشید، می‌توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ایران تحصیل با مشاوران مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربیات این کارشناسان در زمینه مورد نظر خود بهره مند شوید.

مشاوره نتایج کنکور

جدیدترین اخبار اعلام نتایج کنکور سراسری 1402

زمان اعلام نتایج کنکور 1402 مشخص شد

به گفته مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 تا پایان روز شنبه 15 مهر ماه در سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد

نتایج نوبت اول و دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

 عبدالرسول پورعباس اعلام کرد: نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 هم‌اکنون به‌صورت کارنامه حاوی نمرات خام به‌روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

21 مرداد ماه 1402 نیز برای دریافت کارنامه اولیه نوبت دوم کنکور یعنی تیر 1402 در نظر گرفته شده است و با مراجعه به my.sanjesh,org میتوانید نمرات خام و معدل سوابق تحصیلی خود را مشاهده نمایید. طبق آخرین اطلاعیه ها 28 مرداد ماه نتایج نهایی آزمون دو نوبتی 1402 اعلام میگردد.

از اعلام نتایج اولیه کنکور تا اختصاص حق الزحمه برای نخبگان دوره لیسانس

محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت عتف در مراسم تقدیر سالانه از دانشجویان ممتاز سال تحصیلی 1402-1401 دانشگاه علم و صنعت گفت: هر کس در دانشگاه علم و صنعت ایران دانشجوست بالقوه یا بالفعل، نخبه است. عالم واقعی، موحد است مگرآنکه غافل باشد. ممتازان، موثرترین افراد در پیشرفت کشور هستند و توجه به استعداد‌های درخشان، وظیفه هر مسئول در هر مجموعه‌ای است.

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای مشاهده جواب کنکور خود باید در زمانی که سازمان سنجش مقرر کرده است، به سایت سنجش اعلام نتایج آزمون سراسری مراجعه کنید، در غیر این صورت، نمی‌توانید برای مشاهده جواب کنکور خود اقدام نمایید. در مقاله فوق راهنمای تصویری چگونگی مشاهده نتایج کنکور، ارائه شده است. 

اگر پس از مشاهده جواب کنکور به نتایج اعلام شده اعتراضی دارید، می‌توانید به مقاله بالا مراجعه کرده و براساس روش های توضیح داده شده، اعتراض خود را ثبت کنید. چنانچه در هر یک از مراحل با مشکل و یا خطایی رو به رو شدید، می‌توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید و با کمک آن ها اعتراض خود را ثبت نمایید. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل می‌توانید برای ما کامنت گذاشته و یا با شماره 9099075307 تماس بگیرید. همکاران ما در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به انواع سوالات شما اعم از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و … هستند. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

3.9/5 - (28 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 چه زمانی است؟

نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 در تاریخ 14 مهر ماه منتشر شد.

به منظور مشاهده نتایج کنکور چه مدارکی را لازم داریم؟

جهت دستیابی به نتایج کنکور از سامانه سنجش شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی را نیاز دارید.

آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری برای داوطلبان وجود دارد؟

بله. داوطلبان می توانند از طریق مراجعه به سایت سنجش برای ثبت اعتراض به نتیجه کنکور اقدام کنند.

نظرات

35 دیدگاه دربارهٔ «اعلام نتایج کنکور 1402 + مشاهده جواب سنجش sanjesh.org»

  1. Avatar photo الیسا گفت:

    سلام خسته نباشید من هر کاری میکنم نمیتونم جواب نتایج کنکورم را ببینم من چیکار کنم میشه راهنماییم کنید.

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرسد با مجموعه تا راهنماییتون کنیم ممکن است مشکل سیستمی باشد

  2. Avatar photo آرش گفت:

    سلام کسی هست که بهداشت عمومی قبول شده باشه میشه رتبه شو بگه
    سهمیه یا بدون سهمیه

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام رتبه قبولی برای دانشگاه ها متغیر میباشد و بستگی به سهمیه و دانشگاه مورد نظر دارد

  3. Avatar photo حنا گفت:

    سلام من هرکاری میکنم نمیتونم کارنامه ملاک انتخاب رشته کنکورمو ببینم با اینکه کارنامه تیر ماهمو دیدم مشکل چیه؟!

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. میتونه مشکل سایت باشه. مجدد امتحان کنید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

    اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور 1402 + ثبت اعتراض | sanjesh

    اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق سامانه ثبت‌نام کنکور سراسری امکان‌پذیر خواهد بود. لذا به اطلاع کلیه داوطلبانی که به نتایج آزمون اعتراض دارند می‌رسانیم که می‌توانید با مراجعه به سامانه سنجش کشور، اعتراض خود را مبنی بر نتایج...
  • کارنامه کنکور سراسری

    کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ + مشاهده کارنامه نهایی

    کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای کلیه داوطلبان و متقاضیان منتشر شد. داوطلبان عزیز باید برای دریافت کارنامه کنکور به صورت اینترنتی اقدام کنند. مشاهده کارنامه کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای کلیه داوطلبان و متقاضیان فراهم می شود....
  • اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

    اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ + ورود و مشاهده | sanjesh

    یکی از سوالات پرتکرار افراد شرکت کننده در کنکور سراسری، این است که اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1402 چه زمانی است؟ داوطلبان برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می بایست به سامانه سنجش مراجعه کرده و پس از...
  • رتبه قبولی رشته پروتز دندان

    رتبه لازم برای رشته پروتز دندان

    رشته پروتز دندان این روزها میان داوطلبان علوم تجربی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت ظرفیت دانشگاه های سراسری، رقابت تنگاتنگی را میان علاقه مندان خود پدید آورده است. البته این رشته نه تنها...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)