ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + ورود و مشاهده | sanjesh

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از سوالات پرتکرار افراد شرکت کننده در کنکور سراسری، این است که اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1403 چه زمانی است؟ داوطلبان برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می بایست به سامانه سنجش مراجعه کرده و پس از درج اطلاعات خواسته شده، جاب انتخاب رشته کنکور خود را مشاهده کنند. در رابطه با زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور هم باید بگوییم که نتیجه مرحله اولیه کنکور در اسفند ماه و مرحله دوم کنکور در مرداد ماه 1403 اعلام می شود. برای راهنمایی هر چه بیشتر شما داوطلبان گرامی، در ادامه مقاله نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور را به صورت راهنمای تصویری ارائه کرده ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد ما به شما داوطلبانی که در حال حاضر انتخاب رشته نکرده اید، این است که حتما از راهنمایی و مشورت مشاوری کاردان و خبره استفاده کنید تا براساس توانایی های خود بتوانید بهترین انتخاب ها را داشته باشید. تیم مشاوره مجرب ایران تحصیل در کنار شما هستند. تنها کافیست تا با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری

یکی از مواردی که هر یک از افراد و داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها باید به آن توجه لازم را داشته باشند، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری است. با توجه به اینکه در حال حاضر کنکور سراسری دو مرحله ای شده است، اعلام نتایج آزمون مرحله اول در اسفند ماه و مرحله دوم در مرداد ماه می باشد. سپس می بایست داوطلبان انتخاب رشته و برای اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری خود منتظر بمانند. 

زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری

به طور معمول زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری در اواخر شهریور ماه است. اما در سال های گذشته، این زمان به دلیل شیوع کرونا و دیرتر برگزار شدن کنکور سراسری برخلاف سال های قبل کمی دیرتر از حد معمول انجام شد. در حال حاضر نیز تاریخ دقیقی مبنی بر زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور مشخص نشده است ولی با توجه به سال های گذشته تخمین زده می شود که این  تاریخ اواخر شهریور ماه باشد.

 

 کارنامه سبز کنکور چیست ؟ برای دریفات اطلاعات بیشتر، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته

نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

به جز بحث زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری، کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور نیز برای هر یک از افراد متقاضی الزامی و مهم است.

باید عرض کنیم که اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت اینترنتی می باشد. در واقع، هر یک از افراد باید برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور خود وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org شده و مراحل لازم را برای مشاهده جواب انتخاب رشته کنکور سراسری طی کنند.

در صورت عدم اطلاع از نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری عبارت است از:

در قدم اول و برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری الزاماً باید آدرس سایت سازمان سنجش یعنی sanjesh.org را در مرورگر گوگل خود درج بفرمایید و در ادامه وارد این سامانه شوید و از بین گزینه های موجود در بالای صفحه سایت گزینه سراسری را انتخاب کنید.

در قدم بعدی برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت به کلیک بر روی گزینه ای تحت عنوان «نتایج نهایی آزمون سراسری رشته محل های با آزمون» می باشد.

مرحله اول مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

در این مرحله به صفحه ای منتقل می شوید که لازم است اطلاعات خود را از جمله شماره داوطلبی / شماره پرونده و شماره شناسنامه خود را وارد کنید. 

مرحله دوم مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

در نهایت در صفحه ای که باز می شود، می توانید جواب انتخاب رشته کنکور خود را مشاهده کنید. در صورت پذیرش و قبولی در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و راه یابی به دانشگاه کارنامه ای در قالب نتایج نهایی برای شما به نمایش در می آید که در آن کد رشته محل قبولی شما درج شده است.

مرحله سوم مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

اما در صورت عدم قبولی جلوی فیلد عنوان رشته و نام دانشگاه عنوان مردود را مشاهده می کنید.

 

برای اطلاع از اعلام نتیجه کنکور کاردانی فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری برای داوطلبان وجود دارد؟

کنکور سراسری نیز مانند بسیاری دیگر از آزمون های برگزار شده همواره با معترضانی روبروست که رضایت چندانی از نتیجه قبولی و پذیرش خود نداشته و به دنبال راهی برای ارائه درخواست اعتراض خود برای رسیدگی مسئولان و کارشناسان مربوطه هستند.

نحوه اعتراض به نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری

اما در اینجا این سؤال مهم پیش می آید که آیا امکان اعتراض به نتایج نهایی کنکور برای داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون سراسری وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنیم که بله هر فرد در صورت تمایل می تواند به راحتی برای درج درخواست اعتراض خود اقدام کرده و آن را به ثبت برساند.

دقت داشته باشید که دو روش مختلف برای درج درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری به داوطلبان پیشنهاد شده که در ادامه با ارائه توضیحات بیشتری در این رابطه در خدمت شما هستیم و این دو روش متفاوت را برای شما عرض می کنیم.

 

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکوربر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

درج درخواست اعتراض به نتایج در سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش

از میان روش های در نظر گرفته شده برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور می توان به استفاده از سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش اشاره کرد. سامانه ای به آدرس اینترنتی darkhast.sanjesh.org که باید برای ثبت اعتراض و تکمیل فرم درخواستی در آن اقدام کنید.

متقاضیانی که قصد ثبت درخواست اعتراض در سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش را دارند با مراجعه به این سامانه و تکمیل فرم ارائه شده، می بایست نسبت به درج علت اعتراض خود به صورت کامل اقدام کنند. لازم به ذکر است که در صورت داشتن اعتراض به جواب انتخاب رشته کنکور می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید. 

بنر کال تو اکشن

تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها

تا همین چند سال قبل و با اعلام نتایج نهایی یا همان جواب انتخاب رشته کنکور داوطلبان و افراد شرکت کننده در این آزمون می توانستند در صورت تمایل در دوره تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند. 

به این معنا که مجدداً از طرف سازمان سنجش آموزش کشور و در سایت این سازمان دفترچه ای منتشر می شد که در آن لیست کد رشته هایی که ظرفیت آن ها در دانشگاه های مختلف تکمیل نشده درج شده بود.

داوطلبان در زمانی مشخص می توانستند برای انتخاب این کد رشته ها اقدام کرده و شانس خود را برای ورود به رشته و یا دانشگاه مورد نظر خود امتحان کنند.

ولی با توجه به تصمیم مسئولین امر چند سالی است که شاهد حذف طرح تکمیل ظرفیت در دانشگاه ها هستیم و دیگر خبری از اجرای آن نیست. حتی همان طور که در جریان هستید این طرح در سال جاری نیز اجرا نشد و داوطلبان فرصتی برای امتحان شانس خود نداشتند. 

در حال حاضر ممکن است این سؤال مهم در ذهن شما نیز شکل بگیرد که آیا می توان برای ثبت نام و شرکت در طرح تکمیل ظرفیت برای آزمون سال آینده اقدام کرد یا خیر؟ ببینید دوستان عزیز با توجه به عدم برگزاری این دوره در طول سال های اخیر احتمال اجرای آن برای آزمون سال آینده بسیار کم است و نمی توان به آن امیدی داشت.

 

برای اطلاع از چگونگی انتخاب رشته کنکور سراسری  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

در مورد کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز کنکور چه می دانید؟

شاید تا به حال اسم کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز کنکور به گوشتان خورده باشد و چیزهایی هم در رابطه با آن بدانید. در واقع، کارنامه سبز کارنامه ای است که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز کنکور

به طور واضح تر داوطلبان با دسترسی به این کارنامه می توانند به این موضوع که آیا فرصت قبولی در دیگر کد رشته های دانشگاهی را دارند یا خیر پی ببرند. به این ترتیب فرد می تواند از تحصیل در رشته و دانشگاه فعلی خود انصراف داده و خواستار ورود به کد رشته محل مندرج در کارنامه نهایی خود شود.

 

اخبار پیرامون نتایج کنکور

اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 1403:

عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری «Ph.D» روز یک‌شنبه مورخ 1403/01/27 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده است و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

وی افزود: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از روز سه‌شنبه مورخ 29 فروردین تا روز شنبه 2 اردیبهشت 1403 نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود تا حداکثر 50 کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خطاب به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، توصیه کرد: این دسته از داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند ضمن اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از روز دوشنبه مورخ 28 فروردین 1403 در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

 

خلاصه مطلب

کنکور سراسری یکی از مراحل سرنوشت ساز در زندگی هر دانش آموزی است؛ به همین دلیل نیز افراد برای اعلام نتایج نهایی و یا همان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور خود لحظه شماری می کنند و دائما در خصوص زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور سوال می کنند. پس از شرکت در کنکور و انتخاب رشته، می بایست متقاضیان در اواخر شهریور ماه برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور خود به سامانه سنجش مراجعه کنند. برای راهنمایی هر چه بیشتر شما داوطلبان گرامی در مقاله فوق نحوه مشاهده جواب انتخاب رشته کنکور به همراه راهنمای تصویری ارائه شده است.

در مقاله فوق همچنین اطلاعات کاملی درخصوص نحوه اعتراض به جواب انتخاب رشته کنکور و چگونگی ثبت آن بیان شده است. متقاضیان گرامی پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه سوالی درخصوص نتایج نهایی کنکور داشته باشند، می توانند با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنند. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعلام نتایح انتخاب رشته کنکور در چه زمانی انجام می شود؟

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور به طور معمول در شهریور ماه اعلام می شود.

نحوه اعلام نتایج و مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری چگونه است؟

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org اعلام می شود.

آیا امکان اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان وجود دارد؟

بله. برای کسب اطلاعات بیشتری در این رابطه با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + ورود و مشاهده | sanjesh»

  1. Avatar photo علی گفت:

    سلام و خسته نباشید با رتبه ۱۶۰۰ منطقه یک (تهران) و کشورری۵۰۰۰ ابا پزشکی روزانه زنجان قبول مبشم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمال قبولی دارید.

  2. Avatar photo نرگس گفت:

    سلام. می بخشید الان این هفته فقط درصد های تیر رو میدن ؟ بعد ما خودمون باید بین کنکور دی و تیر انتخاب کنیم یا اینکه سازمان سنجش خودش آن رتبه ای که بهتر است را به ما می دهد.
    ممنون می شوم اگر می دونید بفرمایید.
    بسیار ممنون و سپاسگزارم.

    1. Avatar photo chitsaz گفت:

      سلام وقت بخیر
      خودتون انتخاب خواهید کرد

  3. Avatar photo مهریماه گفت:

    سلام جواب انتخاب رشته چه زمانی اعلام میشه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      مرداد ماه جواب کنکور میاد
      شهریور ماه جواب انتخاب رشته ها.

  4. Avatar photo محمدی 15321 گفت:

    سلام وقتتون بخیر.. اگه برگه سبز تو رشته های دیگه قبول شده باشیم باید صبر کنیم ثبت نام دانشگاه انجام بشه یا همون اول باید اقدام کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      بعد از انتشار کارنامه سبز میتوانید اقدام نمایید.مهلت پیگیری از طزیق سایت سنجش اطلاع رسانی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج کنکور

    اعلام نتایج کنکور 1403 + مشاهده جواب سنجش sanjesh.org

    نتایج کنکور 1403 امروز 14 مهر ماه در سامانه سازمان سنجش منتشر شد. داوطلبان گرامی می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود اطلاعات هویتی و کد داوطلبی نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 را مشاهده کنند....
  • اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

    اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور 1403 + ثبت اعتراض | sanjesh

    اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق سامانه ثبت‌نام کنکور سراسری امکان‌پذیر خواهد بود. لذا به اطلاع کلیه داوطلبانی که به نتایج آزمون اعتراض دارند می‌رسانیم که می‌توانید با مراجعه به سامانه سنجش کشور، اعتراض خود را مبنی بر نتایج...
  • کارنامه کنکور سراسری

    کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ + مشاهده کارنامه نهایی

    کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای کلیه داوطلبان و متقاضیان منتشر شد. داوطلبان عزیز باید برای دریافت کارنامه کنکور به صورت اینترنتی اقدام کنند. مشاهده کارنامه کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای کلیه داوطلبان و متقاضیان فراهم می شود....
  • رتبه قبولی رشته پروتز دندان

    رتبه لازم برای رشته پروتز دندان

    رشته پروتز دندان این روزها میان داوطلبان علوم تجربی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت ظرفیت دانشگاه های سراسری، رقابت تنگاتنگی را میان علاقه مندان خود پدید آورده است. البته این رشته نه تنها...
تماس با مشاور