ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند و در هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور موفق به پذیرش در انتخاب رشته کنکور نشده‌اند، می‌توانند با استفاده از تکمیل ظرفیت کارشناسی سراسری نسبت به انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه اقدام نمایند. به این منظور داوطلبان باید شرایطی را دارا باشند. در واقع، آن دسته از داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری شرکت می‌نمایند می بایست شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را داشته باشند.

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری، شانس دوباره ای برای ورود داوطلبان به دانشگاه می‌باشد شایان ذکر است متقاضیان محترم جهت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری پس از بررسی دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور و اطلاع از شرایط شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری، در صورت دارا بودن شرایط، با نهایت دقت نسبت به طی کردن امور ثبت نام اقدام نمایند. برای آشنایی بیشتر با این شرایط و زمان تکمیل ظرفیت، می توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل ا طریق شماره 9099075307 در تماس باشید.

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1403

همه ما می دانیم که ثبت نام در کنکور سراسری یکی از مهم ترین و در عین حال، سرنوشت ساز ترین آزمون های تحصیلی دانش آموزان است. به همین دلیل، اگر دانش آموزی از ثبت نام جا بماند، با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. اما، سازمان سنجش فرایندی را با نام تکمیل ظرفیت ایجاد کرده است تا دانش آموزان جا مانده بتوانند با کمک آن در کنکور ثبت نام نمایند.

در واقع، فرایند تکمیل ظرفیت کنکور بدین صورت است که ممکن است در میان پذیرفته شدگان کنکور سراسری، افرادی تمایل به تحصیل در رشته قبولی خود را نداشته و قصد انصراف داشته باشند. لذا سازمان سنجش در راستای تکمیل ظرفیت های دانشگاه های سراسری و برای پیش گیری از خالی ماندن ظرفیت دانشگاه ها، با انتشار دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت اقدام به جذب داوطلبان کنکوری می کند.

لازم به ذکر است تا بدانید که تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بر اساس تراز و رتبه داوطلبان انجام می شود و داوطلب باید شرایط لازم را جهت شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور داشته باشد. به یاد داشته باشید که تکمیل ظرفیت کنکور سراسری پس از اعلام نتایج نهایی انجام می شود. سازمان سنجش پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، ظرفیت های خالی در دانشگاه های سراسری شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

سازمان سنجش این ظرفیت های خالی را در قالب دفترچه ای با عنوان دفترچه تکمیل ‌ظرفیت کنکور سراسری منتشر می کند. در این دفترچه جزئیات برگزاری این دوره اعم از زمان و نحوه انتخاب رشته، لیست رشته ها به همراه ظرفیت پذیرش و دانشگاه ها، شرایط و نکاتی از این قبیل در آن ذکر شده است.

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

برای آشنایی با نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 1403

زمان تکمیل ظرفیت در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه سراسری، هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام می شود. لذا، زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری هنوز از سمت سازمان سنجش، اعلام نشده است. به محض انتشار اطلاعیه سازمان سنجش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1403 این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است تا بدانید که وزارت علوم در بیان کرد که تکمیل ظرفیت از تمامی دانشگاه ها و البته تمامی مقاطع تحصیلی حذف می شود. به همین دلیل، در طی این چند سال هیچ یک از دانشگاه ها فرایند تکمیل ظرفیت را انجام نداده اند. اما، امسال بنا به برخی از دلایل، ممکن است که این فرایند مجدد از سر گرفته شود. برای داشتن اطلاعات دقیق تر از برگزاری یا عدم برگزار شدن این فرایند و اطلاع از زمان آن، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. 

آشنایی با شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 1403

برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در رشته‌های با آزمون، داوطلبان لازم است حتماً در جلسه کنکور حاضر بود باشند و همچنین کارنامه کنکور سراسری  آن‌ها صادر گردیده باشد. در غیر این صورت، واجد شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری محسوب نمی‌گردند و نخواهند توانست در این مرحله، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

افراد برای انجام این فرایند، باید تمامی شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را دارا باشند که این شرایط، شامل شرایط عمومی و اختصاصی است که تمامی آن ها به شرح زیر می باشند: 

شرایط عمومی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 1403

  • تبعیت از دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • داوطلبان باید تابع قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.
  • داوطلبان باید سابقه کیفری نداشته باشند.
  • داوطلبان باید اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند.

شرایط عمومی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید با شماره 9099075307 در تماس باشید تا مشاوران ما شما عزیزان را راهنمایی کنند. 

آشنایی با شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

شرایط اختصاصی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 1403

علاوه بر شرایط عمومی، داوطلبان باید شرایط اختصاصی تکمیل ظرفیت را نیز دارا باشند که برخی از مهم ترین این شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری، به شرح زیر می باشند:

  • آن دسته از داوطلبانی که مدرک خود را تا پایان شهریور ماه اخذ نموده باشند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت ثبت نام نمایند.
  • دارندگان مدرک دیپلم‌های فنی و حرفه‌ای، در صورتی خواهند توانست در این آزمون شرکت نمایند که دارای مدرک فوق دیپلم باشند. لذا دارا بودن این مدرک برای کلیه داوطلبان الزامی می باشد.
  • چنانچه داوطلبان دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش، اقدام به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت نمایند، واجد شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری محسوب نمی‌گردند. لذا حتی در صورت پذیرفته شد، با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
  • وارد نمودن معدل کتبی دیپلم به صورت دقیق با توجه به شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری الزامی می‌باشد و در صورت تخلف و یا اشتباه در ارائه این نوع مدرک، داوطلب متقاضی به‌ عنوان متخلف شناخته خواهد شد و از ادامه تحصیل او جلوگیری به عمل خواهد آمد.
  • چنانچه برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی سراسری به مراکز کافی نت ها مراجعه می‌نمایید، حتماً لازم است که ابتدا و قبل از تائید نهایی، مدارک ثبت نام خود را مجدداً برسی نمایید تا از صحت و درستی آن اطلاع یابید.
  • پس از انجام ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی سراسری، شماره پرونده و کد پیگیری در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد که با توجه به آن، ثبت نام به پایان خواهد رسید و ذخیره شماره پرونده و همچنین کد پیگیری برای داوطلب، الزامی می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تکمیل ظرفیت کنکور سراسری، کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

مدارک مورد نیاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 1403

داوطلبان عزیز علاوه بر شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری، باید مدارکی را نیز به همراه داشته باشند که برخی از مهم ترین این مدارک، شامل موارد زیر می باشند: 

  • به همراه داشتن شش قطعه عکس سایز 4×3 که امسال گرفته است. 
  • به همراه داشتن اصل شناسنامه و همین طور دو عدد کپی از کلیه صفحات شناسنامه داوطلب
  • به همراه داشتن اصل کارت ملی و یک عدد کپی از کارت ملی
  • داوطلب باید فرم تقاضانامه ثبت نام که رشته های مورد نظر دران نوشته شده است را پرینت بگیرد و به همراه داشته باشد. 

اطلاعیه

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری کافی است از طریق شماره 909075307 در ارتباط باشید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 1403

بی اطلاعی از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری موجب می شود که داوطلب نتواند در انتخاب های مورد نظر خود موفق به پذیرش گردد. همچنین این بی اطلاعی موجب می گردد که داوطلبان از ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود باز بماند. به همین دلیل است که توصیه و تاکید ما بر این است در تکمیل ظرفیت کارشناسی سراسری با دقت گام بر دارید.

در سال های اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که داوطلبان با وجود رتبه های بسیار عالی و یا حتی شرایط معدلی خوب، به علت کم اطلاعی از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری، دچار مشکلاتی شده بودند. به همین دلیل انتخاب رشته در این مرحله، بسیار حساس تر از سایر مراحل می باشد.

برای اطلاع دقیق در رابطه با شرایط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری، می توانید با متخصصین و مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. متخصصین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، خواهند توانست به مشاوره دقیق و همچنین انجام انتخاب رشته برای شما عزیزان بپردازند. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

اطلاعیه

مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری در قالب اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری، آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای انجام این فرایند بهتر است که حتما از مشاوران و متخصصان کمک بگیرید. زیرا، آن ها با داشتن اطلاعات کامل می توانند به شما در تمامی این مراحل کمک کنند. اما، به خاطر بسپارید که نباید به هر مشاور و فردی در این زمینه اعتماد کرد.

برای دریافت مشاوره، ابتدا در رابطه با آن موسسه تحقیق کنید و در صورت داشتن سابقه ای درخشان، از آن ها یاری بخواهید. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه و  با دانش کافی می توانند به شما عزیزان یاری رسانند. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما، می توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ داده و شما را یاری خواهند کرد. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری در چه سایتی صورت می گیرد؟

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری می توانید از طریق سایت sanjesh.org اقدام کنید.

برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری باید چه شرایطی داشته باشیم؟

با توجه به متن مقاله شرایط گفته شده چندین مورد است که پیشنهاد ما این است که مقاله را کامل بخوانید.

چگونه در درخواست تکمیل ظرفیت کارشناسی سراسری موفق شویم؟

با توجه به شرایط گفته شده پیشنهاد ما به شما، ارتباط با یک مشاور حاذق است که تصمیم دقیق در مسیر موفقیت شما رفته شود.

نظرات

29 دیدگاه دربارهٔ «تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها»

  1. Avatar photo Sarina گفت:

    سلام وقت بخیر. ببخشید من دیپلم کاردانش دارم واسه همین معدل کتبی نهایی ندارم الان تو سایت سنجش جای معدل کتبی و خالی بزارم؟ یا معدل کل مو تو قسمت کتبی نهایی بنویسم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      منظور از معدل کتبی معدل سال اخر دبیرستان شما میباشد

  2. Avatar photo بی نام گفت:

    سلام و درود زمان ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی در بهمن ماه چه زمانی میباشد؟ مگه نگفتن ۲۳ام دفترچه منتشر میشود پس چرا هنوز منتشر نشده ؟دلیل این همه تاخیر چی هست؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای اطلاع از زمان ثبت نام از سایت مرجع پیگیر باشید و برای دریافت مشاوره و نحوه ی ثبت نام با خانم همامی داخلی ۱۰۲ تناس بفرمایید

  3. Avatar photo نگار گفت:

    سلام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور کی میاد ؟ ممکنه امسال تکمیل ظرفیت نداشته باشیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      لام وقت بخیر تکمیل ظرفیت پیام نور امسال برگزار نمیشود

  4. Avatar photo رضا آهنگری گفت:

    سلام من در رشته و دانشگاهی قبول نشدم یعنی انتخاب رشته ام بد بوده
    میخاستم بدونم پس این تکمیل ظرفیت کی میاد ؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر زمان تکمیل ظرفیت تمام شد

  5. Avatar photo علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من کنکور حقوق قبول شدم و اینکه چون امتحان نهایی خرداد و شهریورد قبول نشدم باید دی امتحان بدم و دیپلم بگیرم!
    سوالم این بود که من میتونم ورودی بهمن برم دانشگاه اگه دیپلم گرفتم؟؟؟
    و اینم میدونم که باید دوباره انتخاب رشته کنم!
    یه سوال دیگم این بود که توی تکمیل ظرفیت باید شرکت کنم برای ثبت نام اولیه مثلا،یا اینکه نمیتونم شرکت کنم و باید همون بهمن وقتی که دیپلممو گرفتم برم ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت ورود به رشته و دانشگاه قبولی در ورودی مهرماه دیگر نیازی به انتخاب رشته مجدد ندارید.

  6. Avatar photo فاطمه گفت:

    با سلام بنده در کنکور 402 در رشته مهندسی صنایع روزانه قبول شدم و ثبت نام و شروع به تحصیل کرده امولی در شهر دیگری است . آیا میتوانم در تکمیل ظرفیت هم دوباره همین رشته رو شرکت کنم که در یکی از دانشگاهای تهران قبول شوم. واگر قبول شوم شرایطم چگونه می‌شود. واز دانشگاهی که الان هستم میتونم انصراف بدم . واگر هم نشد مشکلی برایم پیش نمیاد؟ ممنونم اگر پاسخ بنده را بدهید.

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد با ما تماس بفرمایید

  7. Avatar photo iman ghoohestani گفت:

    سلام وقتتون بخیر من در رشته مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیر کبیر قبول شدم ولی محل تحصیل ما بندر عباس هست ایا امکان این را دارم که رشته خود یا دانشگاهم را تغییر دهم یا مثلا انتخاب های بعدی ام در دفترچه انتخاب رشته را انتخاب کنم.

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

    2. Avatar photo حسین بارنجی گفت:

      سلام شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری با آزاد فرق میکند برای استفاده از رشته های دانشگاه آزاد باید جداگانه اقدام به انتخاب رشته نماییم.

  8. Avatar photo یاس❤️ گفت:

    سلام تکمیل ظرفیت کاردانی کی اعلام میشه ورود من برای بهمن شانس قبولی دارم چون برای مهر نتونستم برم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام اواخر آذر اوایل دی

      1. Avatar photo فاطمه گفت:

        سلام ببخشید من در دانشگاه صنعتی شاهرود رشته مهندسی صنایع روزانه قبول شدم و ثبت نام کردم والان شروع شده ترم اول آیا میتونم تو تکمیل ظرفیت دوبارهم مهندسی صنایع یکی از دانشگاهای دولتی تهران رو شرکت کنم واگر قبول بشم شرایطم چگونه میشه؟ و قبول نشم در دانشگاهی که الان پذیرفته شدم و درس میخونم مشکلی پیش نمیاد

        1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

          سلام بله اگر سنجش تکمیل ظرفیت گذاشته باشد میتوانید شرکت کنید

  9. Avatar photo صبوری گفت:

    سلام. من در دانشگاه شیراز قبول شدم آیا شرایط این رو دارم برای تکمیل ظزفیت یک دانشگاه سراسری دیگه توی همین رشته یعنی برق اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما تنها در صورتی این امکان را دارید که تغییر رشته دهید یا انتقالی بگیرید ویا مهمانی

  10. Avatar photo راضیی گفت:

    سلام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شرایط خاصی داره بجز شرایطی که در دفترچه اومده؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز خیر
      همه چی داخل خوده دفترچه و اطلاعیه های سایت اومده.

  11. Avatar photo علی گفت:

    بنده رتبه 170منطقه سه شده ام اما در سه اولویت خودم که رشته حقوق در سه دانشگاه تهران ، بهشتی و علامه بودند قبول نشدم میخواستم بپرسم که آیا این امکان وجود دارد که در رشته حقوق و در یکی از سه دانشگاهی که ذکر کردم از طریق تکمیل ظرفیت قبول شوم ؟؟؟
    و آیا کسی تا به حال در رشته حقوق دانشگاه های تهران بهشتی و علامه طباطبایی قبول شده است یا ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      به واحد دانشگاهی مراجعه کنید

  12. Avatar photo حمید رضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در دوره های روزانه و شبانه مجاز نشدم اما در سایر دوره های و دانشگاه آزاد اسلامی مجاز شدم آیا میتونم در تکمیل ظرفیت دوره های روزانه و شبانه شرکت کنم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام . اگر شرایط خاصی داشته باشید بله . باید به ظزفیت ها توجه کرد

  13. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام من دانشجوی ارشد بین‌المللی قزوین بودم که در تکمیل ظرفیت دانشگاه خوارزمی قبول شدم الان هرکاری میکنم انتخاب واحد نمیتونم انجام بدم کسی هم پاسخگو نیست.الان به فکرم رسید هنوز انصراف ندادم از بین المللی قزوین.
    نکنه دلیلش همینه؟؟

    1. Avatar photo dr-naqizade گفت:

      سلام و وقت بخیر برای تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 98 اینک شما انصراف نداده باشین سایت برای شما باز نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)