ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه مشابهت یابی در پژوهشیار + راهنما جامع دانشجویان

مشابهت یابی در پژوهشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای حل مشکل مشابهت یابی پژوهشیار و ثبت پایان‌نامه

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امروزه دانشجویان با مشکلاتی همانند انجام مشابهت یابی در پژوهشیار روبرو هستند. سامانه مشابهت یابی پژوهشیار دو مرحله؛ یعنی مرحله دوم و هشتم را به تازگی اضافه کرده است. مرحله دوم همان مشابهت یابی پروپوزال و مرحله هشتم همان مشابهت یابی پایان‌نامه برای دانشجوی ارشد و دکترا محسوب می‌شود.

برای این که بیاموزید چگونه کارهای مشابهت یابی پروپوزال یا پایان‌ نامه خود را انجام دهید و مشکلات مربوط به مشابهت یابی را حل کنید، بهتر است با راهنمایی آن پیش بروید. چنانچه سوالی درباره مشابهت یابی در سامانه پژوهشیار داشتید، می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ایران تحصیل همه روزه با شماره 9099075307 در تماس باشید.

راهنمای مشابهت یابی پژوهشیار

دانشجویان می‌توانند با کمک سایت و سرویس مشابهت یابی پروپوزال در پژوهشیار خیلی از مشکلات خود را به راحتی رفع نمایند. برای این که مشابهت یابی در پژوهشیار را انجام دهید، ابتدا باید پروپوزال خود را در سامانه پژوهشیار ثبت کنید.

👈 پس از تایید مرحله آخر برای شما گزینه ثبت پروپوزال، خاتمه و ارسال نمایان می‌شود. ثبت پروپوزال در پژوهشیار دارای مراحل و قوانینی است که شما با کلیک روی این لینک اطلاعات بیشتری در این باره به دست می‌آورید.

👈 ما در واقع در این بخش قصد داریم راهنما مرحله مشابهت یابی پژوهشیار را برای شما شرح دهیم. بعد از این که گزینه آخر یعنی ثبت پایان نامه را طی کردید، به مرحله دوم پژوهشیار یعنی مشابهت یابی منتقل می‌شوید.

راهنمای مشابهت یابی پژوهشیار

👈 اما پیش از آن که به دنبال کاهش میزان مشابهت یابی پروپوزال یا پایان‌نامه بروید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید، باید درباره افزایش میزان مشابهت یابی در سامانه پژوهشیار بدانید.

راهنمای مشابهت یابی در سامانه پژوهشیار

سامانه هوشیار برای پیشگیری از سرقت علمی در دو مرحله مشابهت یابی، فعالیت خود را آغاز کرده است. وظیفه این سامانه به این صورت می‌باشد که با استفاده از هوش مصنوعی در جهت مشابهت یابی پایان نامه و پروپوزال عمل کند. دلیل بالا بودن میزان مشابهت یابی پروپوزال و پایان‌نامه استفاده از تحقیقاتی می‌باشد که در سال‌های جدید نشر پیدا کرده است.

اکنون این سؤال مطرح می‌شود که مگر نباید برای نوشتن پروپوزال و پایان‌نامه از منابع و تحقیقات علمی گذشته استفاده نمود؟

پاسخ ما بله است؛ اما باید هنگام نوشتن پایان نامه و پروپزال، ادبیات آن را تغییر داد. زمانی که جمله‌بندی‌ها را کامل تغییر دهید تا لحن و نحوه روایت یک موضوع به‌ کلی عوض شود، درصد مشابهت‌یابی پایان‌نامه در پژوهشیار کاهش پیدا می‌کند.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

سامانه مشابهت یابی پژوهشیار

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی پس از برگزاری 1 ماه دوره آزمایشی سرویس مشابهت یابی پروپوزال در پژوهشیار، این سامانه را به منظور رسیدگی و مشابهت یابی پروپوزال دانشجویانی که برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده‌اند نیز راه اندازی کرده است.

سامانه مشابهت یابی پژوهشیار به آدرس اینترنتی ris.iau.ir در دسترس قرار گرفته تا دانشجویان برای ثبت نام و بارگذاری پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی اقدام کنند.

سرویس مشابهت یابی پروپوزال در پژوهشیار مدتی است که به راه افتاده تا کاربران بتوانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. یکی از مهم‌ترین مزایای سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی، هزینه بسیار کم خدمات آن است.

برای کاهش مشابهت یابی در پژوهشیار چه کنیم؟

برای کاهش مشابهت یابی در سامانه پژوهشیار باید ادبیات را تغییر دهید. برای تغییر دادن ادبیات عبارت‌های به کار برده شده، باید تمرین کنید که این کار زمان بر است. اما یکی از راه‌های کم‌ شدن مشابهت یابی در سامانه پژوهشیار عوض کردن جملات می‌باشد.

بنابراین اگر خودتان می‌‌خواهید که پایان نامه‌ مقطع ارشد و دکتری‌تان را انجام دهید، لازم است قدرت نویسندگی خود را در طول سال‌های تحصیلی، تقویت کرده و افزایش دهید.

کاهش مشابهت یابی در پژوهشیار

چرا که فقط به این صورت می‌توانید جملات را با مهارت و تخصص اصولی تغییر دهید و در عین‌ حال مفهوم را برسانید. در ادامه به چند مورد از مشابهت یابی که در پایان نامه وجود دارد نیز اشاره خواهیم کرد تا این موضوع را به خوبی درک نمایید:

میزان مشابهت یابی بالا در پایان نامه

👈 جالب است بدانید درصورتی‌ که درصد مشابهت پایان نامه در سامانه پژوهشیار بیشتر از 48 درصد باشد، پروپوزال شما به‌ هیچ‌ وجه به مرحله سوم پژوهشیار نخواهد رفت.

👈 زیرا برخی از دانشجویان در سامانه هوشیار به‌ جای زدن گزینه اصلاح یا تأیید، روی گزینه بازگشت کلیک می‌کنند.

👈 معمولا مدت زمان مشابهت یابی پژوهشیار بلافاصله بعد از بارگذاری پایان نامه مشخص می‌شود که دلیل آن ممکن است کپی بودن محتوا و نادیده گرفتن منابع اصلی باشد.

👈 در صورتی که به تنهایی نمی‌توانید این میزان شباهت را کم کنید، بهتر است از یک متخصص یا یک مشاوره تحصیلی مجرب که در این کار به خوبی استعداد دارد، کمک بگیرید تا این میزان مشابهت به کمتر از 10 درصد برسد.

درصد مشابهت یابی در سامانه پژوهشیار

بازگشت در مرحله مشابهت یابی پایان نامه

👈 در صورتی‌ که در مرحله مشابهت‌ یابی، گزینه بازگشت را انتخاب نمایید، سامانه پژوهشیار قسمت ویرایش پروپوزال را به شما نشان نخواهد داد.

👈 برای همین دانشجویان نمی‌توانند پروپوزال خود را به‌ منظور کاهش میزان مشابهت اصلاح کنند. پشتیبانی سامانه پژوهشیار می‌تواند در این زمینه کمک فراوانی به شما کند. به همین خاطر مشابهت یابی در سامانه پژوهشیار به موضوعی مهم تبدیل شده است.

ویرایش مشابهت یابی در پژوهشیار

👈 برای برطرف‌ کردن این مشکل باید درخواست ویرایش پروپوزال را با کلیک بر روی قسمتی که علامت قفل دارد، ثبت کنید. همچنین هم‌زمان باید با بخش پژوهشی دانشگاهتان تماس حاصل نمایید و سپس از مسئول پژوهشیار بخواهید تا درخواست ویرایش را برای شما باز کند.

👈 معمولا باید پس از درخواست ویرایش توسط دانشجو به بخش پژوهشیار بروید تا ویرایش پروپوزال برایتان باز شود. اما در صورتی‌ که درخواست خود را به روش سیستمی ثبت کردید، احتمال باز شدن ویرایش پروپوزال درون سامانه خیلی کم است.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس


خلاصه مطلب

مشابهت یابی در پژوهشیار یکی از موضوعاتی است که بیشتر دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را به خود درگیر کرده است. به همین خاطر در این مقاله سعی کردیم درباره برطرف نمودن مشکلاتی که در پایان نامه به وجود خواهد آمد، چند راه حل ارائه دهیم.

به عنوان مثال اینکه چگونه باید میزان مشابهت را کاهش دهید و چطور باید با جملات بازی کنید. تغییر جملات و کلمه‌ها می‌تواند علاوه بر زیباتر کردن پایان نامه آن را به یک متن تخصصی و قابل توجه، تبدیل نماید.

بنابراین این احتمال وجود دارد که مسئله مشابهت یابی پژوهشیار دغدغه شما باشد و فکرتان را مشغول کند، اما  در این باره اطلاعاتی در اختیارتان گذاشتیم تا نگرانی‌هایتان از این بابت کمتر شود. با این حال چنانچه سوالی دراینباره داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای حل مشکل مشابهت یابی پژوهشیار و ثبت پایان‌نامه

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در قدم اول برای مشابهت ‌یابی در سامانه پژوهشیار باید چه کرد؟

ابتدا باید پروپوزال خود را در سامانه پژوهشیار ثبت نمایید و بعد به سراغ مراحل بعدی بروید.

اگر در سامانه پژوهشیار روی گزینه برگشت کلیک کردیم چه اتفاقی رخ میدهد؟

اگر در مرحله مشابهت‌یابی مرحله بازگشت را انتخاب بکنید، سامانه پژوهشیار قسمت ویرایش پروپوزال را نشان نمیدهد.

چگونه مشابهت‌یابی‌ها را در سامانه پژوهشیار کاهش دهیم؟

باید از قدرت نویسندگی خود استفاده کنید و به‌ طور کلی ادبیات و جمله‌بندی‌ها را تغییر دهید. اما در عین‌ حال باید مفهوم را به‌ خوبی برسانید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «سامانه مشابهت یابی در پژوهشیار + راهنما جامع دانشجویان»

  1. Avatar photo سوسن گفت:

    سلام وقت بخیر. من اشتباهی قبل از دانلود نتیجه مشابهت یابی پژوهشیار دکمه تایید و زدم. از کجا میتونم به نتیجه دسترسی داشته باشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید به مدیر گروه مراجعه کنید

  2. Avatar photo سوسن گفت:

    توی پژوهشیار میشه مقاله های دیگه رو هم مشابهت یابی کرد یا فقط اینجوریه که مقاله های پایان نامه فقط میشه

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      صرفا مقاله های مربوط به پایان نامه این قابلیت رو دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه اصالت سنج پایان نامه دانشگاه آزاد

    سامانه اصالت سنج پایان نامه دانشگاه آزاد + ورود pc.iaun.ac.ir

    سامانه اصالت سنج پایان نامه دانشگاه آزاد که از آن به عنوان سایت مشابهت یاب پایان نامه دانشگاه آزاد نیز یاد می‌ شود به منظور بالا بردن کیفیت سطح پایان نامه و رساله‌ های دانشجویان ایجاد شده است تا از...
  • پروپوزال چیست؟

    پروپوزال چیست؟

    نوشتن پروپوزال برای دانشجویانی که میخواهند فارغ التحصیل شوند و پایان نامه و رساله خود را ارائه دهند اهیمت به سزایی دارد زیرا این افراد بعد از تایید شدن پروپوزال شان توسط هیئت داوران می توانند برای تحقیق و نوشتن...
  • نمونه پروپوزال روانشناسی

    نمونه پروپوزال روانشناسی

    دانلود نمونه پروپوزال روانشناسی می تواند برای نوشتن یک پایان نامه خوب به شما کمک کند؛ زیرا استفاده از پروپوزال آماده رشته روانشناسی دیدگاه شما را برای نگارش آن باز می کند. به همین دلیل بهتر است قبل از نوشتن...
  • تفاوت پروپوزال و پایان نامه

    تفاوت پروپوزال و پایان نامه

    دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، تا به حال چندین بار نام پایان نامه و پروپوزال را شنیده اند. اما، برخی از آن ها ممکن است ندانند که فرق پروپوزال و پایان نامه چیست؟ در پاسخ به...
تماس با مشاور