ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد + راهنما ورود و ثبت نام ris.iau.ac.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای ثبت، مشاوره و حل مشکل سامانه پژوهشیار

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ris.iau.ac.ir برای انجام تمامی طرح‌های پژوهشی اعم از ارسال پروپوزال، داوری، کارشناسی، عقد قرارداد و… در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گرفته است. در واقع این سایت به منظور پیشبرد پایان نامه و طرح‌های پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، راه‌اندازی شده تا بدون مراجعه حضوری بتوانند اموری مشابه پروپوزال پایان ترم را به صورت اینترنتی انجام دهند.

همچنین، اعضای هیئت علمی نیز می‌توانند فعالیت‌های پژوهشی خود را در این سامانه به ثبت برسانند. از این رو اطلاع از شرایط و ثبت نام در سامانه پژوهشیار می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. بنابراین در ادامه ضمن آشنایی بیشتر با سایت پایان نامه دانشگاه آزاد، می‌توانید با خدمات و امکانات سامانه پژوهشیار آشنا شده و  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورود به سایت پژوهشیار با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای ورود مستقیم به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد وارد لینک ris.iau.ac.ir شوید.

امکانات سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

بسیاری از دانشجویان که با ثبت نام دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند از امکانات سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اطلاعات دقیقی ندارند. این سایت به منظور پیگیری و ارسال نتیجه پایان نامه و طرح پژوهشی اساتید و دانشجویان، ایجاد شده است. از این رو در این بخش قصد داریم درباره این موضوع بیشتر بپردازیم تا در زمان ورود به سایت پژوهشیار بتوانید از خدمات آن به صورت صحیح استفاده نمایید.

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir برای انجام کلیه امور مربوط به آماده سازی پروپوزال راه اندازی شده است که به کمک این سایت می‌توانید بدون نیاز به حضور اعضای مرکز امور پژوهشی دانشگاه آزاد، به صورت اینترنتی از خدمات زیر بهره‌مند شوید.

خدمات سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد
دانشجو می‌تواند برای ثبت پروپوزال در پژوهشیار اقدام کند
استاد راهنما می‌تواند پروپوزال دانشجو را تایید کند
تایید پروپوزال توسط شورای تخصصی گروه
بررسی پروپوزال توسط شورای پژوهشی دانشکده
تایید نهایی رئیس دانشگاه
دریافت کد رهگیری به صورت اینترنتی
دانشجو می‌تواند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی و غیرپزشکی در سامانه ris.iau.ac.ir درخواست استاد راهنما و مشاور بدهد
دانشجو مقاطع ارشد و دکترا نیز می‌تواند پروپوزال خود را برای پایان نامه در سامانه پژوهشیار آماده سازی نماید
اتصال پژوهشیار به سامانه ساجد و روند جدید اختصاص ظرفیت اساتید

امکانات سامانه پژوهشیار

نحوه ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

☑️ آن دسته از دانشجویانی که قبلا در سایت پایان نامه دانشگاه آزاد ثبت نام نکرده‌اند، می‌بایست ابتدا یک حساب کاربری ایجاد نمایند. پس به این منظور بعد از ورود به صفحه اصلی و کلیک بر روی منوی ” سامانه پژوهشیار ” وارد بخش ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد  ris.iau.ac.ir شوید.

ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

☑️ برای ایجاد پروفایل شخصی بایستی گزینه عضو شوید که در مقابل عبارت “هنوز عضو سایت نیستید” را انتخاب نمایید. سپس در فرم نمایش داده شده، اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی خود به لاتین و فارسی، نوع ثبت نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، جنسیت و آدرس محل کار را وارد کنید.

ثبت اطلاعات فردی در سامانه پژوهشیار

☑️ با کلیک بر روی دکمه ” ایجاد حساب ” در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده، یک رمز عبور برای شما ارسال می‌گردد. با این رمز می‌توانید مجددا به صفحه ورود برگشته و سایر مراحل را طی کنید.

تایید و ثبت نام در سایت پژوهشیار

☑️ از این پس قادر خواهید بود تا اطلاعات مربوط به پایان نامه و پروژهش‌های علمی را مشاهده نمایید. به علاوه از این طریق امکان اخذ کد رساله یا پایان نامه نیز وجود دارد. چنانچه رساله و یا پایان نامه به تایید برسد می‌توان آن بارگذاری و در جلسه دفاع شرکت کرد. اما پیش از آن باید برای دریافت راهنمای نوشتن پروپوزال اقدام نمایید.

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

نحوه ورود به پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir

دانشجویان جدید الورود در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، می‌بایست با سامانه پؤوهشیار دانشگاه آزاد آشنا شوند تا برای ثبت و پیگیری مقالات علمی، طرح‌های پژوهشی، پروپوزال یا پایان نامه؛ به جای مراجعه به مرکز اموز پژوهش دانشگاه آزاد از طریق این سایت اقدامات به استفاده از خدمات آن نمایند.

سامانه پژوهشیار یکی از سایت‌های مهم دانشگاه آزاد می‌باشد که بسیاری از امور تحقیقاتی و علمی پژوهشی را هم برای اساتید و هم برای دانشجویان و اعضای هیات علمی، راحت کرده است. اما بسیاری از افراد همانطور که از روند ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد اطلاعی ندارند، با ورود به سامانه پژوهشیار نیز ناآشنا هستند.

از این رو به مراحل زیر برای ورود به سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد، توجه نمایید:

  • درج نشانی اینترنتی ris.iau.ac.ir در گوگل برای ورود به پژوهشیار
  • ورود به سامانه با کد ملی  و کد امنیتی
  • انتخاب نقش کاربری به عنوان دانشجو، استاد و یا پرسنل
  • درج اطلاعات خواسته شده، کد ملی / رمز عبور

راهنمای تصویری ورود به سایت پژوهشیار

👈 دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند از امکانات و خدمات سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد استفاده کنند. اما مسلما قبل از هر چیز باید آدرس اینترنتی را در مرورگر خود وارد کرده تا به صفحه اصلی سامانه وارد شوند. بنابراین با کلیک بر روی مستطیل آبی رنگ با عنوان ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir به صفحه ورود به سامانه منتقل خواهید شد.

ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

👈 چنانچه از قبل ثبت نام نموده باشید، می‌توانید در بخش لیست بازشو، یکی از سه طریق ایمیل، تلفن همراه یا کد ملی را جهت ورود مشخص نمایید. بعد از انتخاب شیوه مورد نظر لازم است که رمز عبوری که هنگام ثبت نام برایتان پیامک یا ایمیل شده بود را درج نمایید. در نهایت با ثبت کد امنیتی نمایش داده شده و انتخاب دکمه ورود به صفحه بعد منتقل می‌شوید.

ورود با کدملی به سامانه پژوهشیار

👈 نقش کاربری خود را به دانشجو، استاد، یا صنعتگر/ پژوهشگر مشخص کنید.

👈 اطلاعات خواسته شده را وارد تا به پنل شخصی بروید.

👈 در صفحه بعد که داشبورد نام دارد، دانشجویان مجاز خواهند بود تا زمینه پژوهشی خود را در داخل سایت پایان نامه دانشگاه آزاد یا خارج آن گزینش نمایند. همچنین از طریق منوی سمت راست نیز امکان درخواست زمینه پژوهشی وجود دارد.

👈 در صورت نیاز به موضوع آزاد، می‌توانید گزینه ” درخواست موضوع آزاد” را کلیک نمایید

👈 در مرحله بعد با مشاهده مشخصات خود، و انتخاب دکمه ” ارسال به پژوهشیار” به صفحه انتخاب استاد و موضوع می‌شوید

👈 انتخاب استاد با لمس منوی ” فعالیت های شما ” انجام می‌شود.

اگر می خواهید بدانید چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ بر روی لینک نمایید.

بازیابی رمز فراموش شده در سامانه پژوهشیار

اگر رمز عبور خود را برای ورود به سامانه اینترنتی ris.iau.ac.ir فراموش کرده‌اید، می‌توانید گزینه “رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟” را انتخاب کرده و از طریق یکی از سه روش ارائه شده، وارد عمل شوید. روند بازیابی رمز عبور و ورود به این سامانه، مشابه نحوه ورود به سامانه وادانا – vadamp.iauec.ac.ir است.

با زدن دکمه ” ارسال ” یک رمز عبور برای شما ایمیل و پیامک می‌شود. با باز کردن ایمیل خود پیام جدیدی با عنوان بازنشانی کلمه عبور در صندوق دریافتی، خواهید دید. اگر چنین پیغامی در صندوق دریافتی بود، ممکن است که به بخش trash, spam  یا bulck منتقل شده باشد.

به هر حال، با ورود به متن ایمیل، و کلیک بر روی لینک آبی رنگ، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید ” پیغام سبز رنگ داده‌ها با موفقیت ذخیره شده”  را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که اعتبار لینک فرستاده شده محدود است. یعنی اگر بیش از زمان در نظر گرفته شده از آن استفاده کنید، پیغامی با محتوای ” متاسفانه اعتبار این صفحه تمام شده است یا اطلاعات ارسالی اشتباه می‌باشد” مواجه خواهید شد.

در این صورت صفحه دیگری برایتان باز خواهد شد که از شما می‌خواهد رمز عبور خود را در کادر مورد نظر وارد و سپس رمز عبور جدید را ثبت نمایید. حال کافی است دوباره به صفحه ورود باز گردید و با درج اطلاعات خواسته شده به انجام امور مورد نظر بپردازید.

 

مراحل ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار ris.iau.ac.ir

برای  ثبت پروپوزال در پژوهشیار آدرس سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir را در موتور جستجوگر خود وارد کنید. سپس بر روی کادر با عنوان ” ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ” کلیک نمایید. اگر قبلا پنل شخصی ایجاد نکرده‌اید، گزینه ” ثبت نام در سامانه ” را انتخاب کنید.

☑️ سپس برای ایجاد حساب کاربری یا ثبت نام در سامانه لازم است که در کادرهای نمایش داده شده در صفحه بعد، نام و نام خانوادگی به فارسی و انگلیسی، انتخاب گزینه ” دانشجوهای غیر پزشکی”، کدملی، آدرس ایمیل، تلفن همراه و غیره را وارد نمایید تا وارد سامانه پایان نامه دانشگاه آزاد شوید.

☑️ اکنون نوبت این است که یکی از روش‌های ورود به پنل شخصی برای ثبت پروپوزال سامانه پژوهشیار را انتخاب کنید. از این پس می‌توانید با وارد کردن نام کاربری ( ایمیلی که با آن قبلا ثبت نام کرده اید)، رمز عبور ارسال شده به شماره‌تان و کد امنیتی، به حساب کاربری خود مراجعه نمایید.

☑️ سپس نام واحد دانشگاهی و رشته تحصیلی و موضوع مورد نظر خود را انتخاب و ثبت نمایید. همچننی در قسمت بعد، با مراجعه به ” جستجو در لیست”، نام استاد راهنما را وارد کرده و دکمه ” انتخاب” را فشار دهید. راهنمای تلفنی 24 ساعته

مراحل دفاع از پایان نامه سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

مراحلی که افراد می‌بایست برای دفاع از پایان نامه در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد طی کنند، عبارت است از:

☑️ دانشجویان ابتدا باید استاد راهنمای خود را انتخاب کرده و بعد موضوع پروپوزال را در سامانه به ثبت برسانند.

☑️ سپس آن را برای استاد راهنما و مدیر گروه خود ارسال نمایند تا در شورای پژوهشی بررسی شود.

☑️ بعد از بررسی و تایید توسط استاد راهنما و مشاور، تاریخ دفاع برای فرد ارسال می‌گردد.

☑️ پس از دفاع در دانشکده پژوهش، نمره دانشجو در سامانه بارگذاری می‌شود.

البته لازم به ذکر است که داوطلب باید ابتدا فرم‌هایی که در سامانه قرار گرفته را دانلود کنند و اطلاعات مربوطه را پس از وارد کردن مجدد در سایت پژوهشیار قرار دهند. فرم‌های موجود در سامانه شامل تکراری نبودن موضوع، تعهد دانشجو، گزارش پیشینه ایرانداک، تصویر انتخاب واحد و…است.

مراحل دفاع از پایان نامه سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

خلاصه مقاله سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

در این مقاله درباره نحوه ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد و ثبت نام در آن برای بارگذاری پروپوزال پرداختیم. اینکه افراد چگونه می‌توانند پایان نامه، ایده‌های پژوهشی و رساله دکتری خود را در بخش‌های مربوطه این سامانه به ثبت برسانند. به دلیل گستردگی و اهمیتی که سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir برای همه اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد دارد، ممکن است در هنگام ارسال پایان نامه یا رساله دکتری، انتخاب استاد راهنما و مواردی از این دست سوالات بسیاری بوجود آید.

به همین خاطر در ادامه مطلب به مراحل دفاع از پایان نامه سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد پرداختیم. اما با این حال، چنانچه پس از مطالعه این مقاله  درباره سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد و ورود به آن، سوالاتی داشتید، می‌توانید برای راهنمایی‌های لازم با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره  9099075307 از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود PDF کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای ثبت، مشاوره و حل مشکل سامانه پژوهشیار

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به چه صورت میتوان در سایت پایان نامه دانشگاه آزاد پروپوزال خود را بارگذاری کرد؟

در این مقاله همه مراحل ثبت پروپوزال به ترتیب توضیح داده شده است.

 آدرس اینترنتی سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد کدام است؟

نشانی اینترنتی سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir است.

چگونه رمز سامانه پژوهشیار را بازیابی کنیم؟

در صورت فراموشی رمز سامانه ris.iau.ac.ir می‌توانید از طریق همین سایت، آن را بازیابی نمایید.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد + راهنما ورود و ثبت نام ris.iau.ac.ir»

  1. Avatar photo ماندانا حیدری گفت:

    سلام توی چه سامانه ای برنامه امتحانیا رو میزارن؟ من هرچی سرچ کردم تو پژوهشیار نبود

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. در سامانه آموزشیار باید وارد بشید.

  2. Avatar photo دنیوی گفت:

    من رمز عبورم به پژوهشیار رو گم کردم. چجوری دوباره برش گردونم که برم تو سایت؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      باید فراموشی رمز رو بزنید.

  3. Avatar photo انسیه گفت:

    با سلام. در سامانه وادفا تاریخی که برای پیش دفاع من گذاشته شده، استاد راهنمای من اون روز براشون مقدور نیست امکان داره اون تاریخ رو برام عوض کنید؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در سامانه ی پژوهشیار تیکت بزنید

  4. Avatar photo دلناز. گفت:

    سلام. مراحل ثبت پروپوزال برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ممکنه توضیح دهید؟
    تشکر

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      برای توضیح کامل با مشاورین مرکز تماس بگیرید

  5. Avatar photo راضیه. گفت:

    سلام وقت بخیر
    در بسیاری از موارد دانشجو پس از ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد جایی برای ثبت اطلاعات پایان‌نامه خود را ندارد علت چیست؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      تماس بگیرید تا بررسی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور