ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حقوق مهماندار هواپیما ۱۴۰۳

حقوق مهماندار هواپیما
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حقوق مهماندار هواپیما در ایرلاین‌ های مختلف متفاوت است، شرایط مالی، چارچوب خدمات، مدیریت و قوانین ایرلاین از جمله مواردی است که در تعیین حقوق ماهانه مهماندار موثر هستند.

یک نکته مهم دیگر این است که میزان حقوق دریافتی شما تا حد زیادی بستگی به شرکت هواپیمایی دارد. در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل رسمی بودن و هواپیمایی ماهان با داشتن بالاترین تعدد پرواز بیشترین حقوق‌ها را به مهمانداران خود می‌دهند.

اگر تصمیم دارید درباره شغل و حقوق مهمانداری هواپیما بیشتر بدانید و به عنوان یک مهماندار کار خود را شروع کنید، ابتدا باید اطلاعاتی را کسب نمایید. ایران تحصیل این اطلاعات را در اختیار شما قرار داده است . با ما در این مقاله همراه باشید.

مهماندار هواپیما کیست؟

مهماندار هواپیما، عضو خدمهٔ هوایی است که توسط خطوط هوایی برای تضمین ایمنی و آسایش مسافران در پروازهای تجاری و نیز جت‌های تشریفاتی ممتاز، به‌کار گرفته می‌شود. وظیفه مهماندار کمک به مسافران برای داشتن سفری راحت، ایمن و لذت بخش است. به عبارتی در یک پرواز هوایی بیشترین مسئولیت پس از خلبان بر عهده مهماندار است.

در ادامه به بررسی بخشی از شرایط مهمانداری هواپیما هواپیما خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر نیز میتوانید روی لینک مقاله مربوطه کلیک کنید.

شرایط فیزیکی مهماندار هواپیما

مطمئنا مهمترین مسئله در استخدام مهماندار هواپیما همین شرایط فیزیکی است. منظور از شرایط فیزیکی، فیزیک مناسب اندام و البته قد است. حداقل قد در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است، اما اصولا شرایط قدی برای آقایان بین 175 تا 190 سانتی‌متر و برای استخدام خانم‌ها حداقل 165 سانتی‌متر است.

شرایط عمومی استخدام مهماندار

– داشتن حداکثر 26 سال سن برای استخدام
– سلامت جسمانی و روانی
– دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافی دائم برای آقایان
– دارا بودن حداقل مدرک دیپلم
– دارا بودن گواهینامه مهمانداری از یک موسسه معتبر

شرایط فیزیکی در استخدام مهماندار

 

برای اطلاع از شرایط پذیرش در رشته مهمانداری هواپیما کلیک کنید.

 

وظایف یک مهماندار هواپیما 

مهمانداران هواپیما دارای وظایف و مسئولیت‌ های بسیار مهم و حساسی هستند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند وظیفه مهمانداران هواپیما فقط سرو کردن نوشیدنی و وعده‌ های غذایی است؛ اما این فقط بخش کوچکی از کار مهمانداران هواپیما خواهد بود. یک مهماندار هواپیما وظایف مهم دیگری هم دارد که مهمترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

وظیفه اصلی مهمانداران هواپیما حفظ ایمنی مسافران است و باید اطمینان حاصل کنند که همه از مقررات امنیتی پیروی می‌کنند.

در زیر نمونه‌هایی دیگر از وظایف متفرقه یک مهماندار هواپیما برای شما لیست شده است.

  • شرکت در جلسه توجیهی قبل از پرواز
  • اطمینان حاصل کردن از وجود تجهیزات کافی و در دسترس بودن تجهیزات اضطراری
  • تمیز کردن کابین
  • خوشامدگویی و استقبال از مسافران
  • آموزش طرز استفاده از تجهیزات ایمنی و اضطراری به مسافران
  • اطمینان حاصل کردن از اینکه همه مسافران کمربند ایمنی را خود را بسته باشند
  • اطمینان حاصل کردن از رعایت نکات ایمنی توسط مسافران
  • سرو کردن نوشیدنی، وعده‌های غذایی یا میان وعده‌های غذایی
  • پاسخگویی به نیازهای مسافران
  • آرامش دادن به مسافران در هنگام بروز حادثه
  • انجام اقدامات کمک‌های اولیه در صورت لزوم
  • مستقر کردن مسافران در مواقع اضطراری
  • کمک کردن به مسافران برای پیدا کردن صندلی خود
  • پاسخگویی به سوالات مسافران
  • نظارت و مدیریت کابین
  • رعایت کردن تمام قوانین و مقررات هواپیمایی
  • کمک کردن به مسافران و خدمه کابین در مواقع اضطراری
  • کمک به مسافران با نیازهای ویژه (کودکان، افراد کم توان، سالمندان و غیره)
  • تهیه و ارسال گزارش‌های مربوط به حوادث پرواز
  • آموزش روش‌های استفاده از ماسک‌های اکسیژن، کمربند ایمنی و …
  • کمک کردن به مسافران در قرار دادن چمدان‌های حمل بر روی سربار، پوشاک یا انبارهای زیر صندلی
  • اعلام تأخیر پرواز‌ها
  • بازرسی کابین‌ها، بررسی هرگونه مشکل و اطمینان از نظم کابین‌ها
  • بازرسی بلیط مسافران برای تأیید اطلاعات و به دست آوردن اطلاعات مقصد
  • بررسی مداوم شرایط ایمنی هواپیما در هنگام پرواز
  • مزایا و معایب شغل مهمانداری چیست
  • اگر می‌خواهید به‌عنوان یک مهماندار شروع به کار کنید، بهتر است مزایا و معایب این شغل را بدانید و بررسی‌های بیشتری انجام دهید.

مزایای استخدام مهماندار

– مسافرت به بیشتر شهرهای کشور و دنیا
– دارا بودن سرویس رفت و برگشت
– بلیط رایگان پروازی برای فرد شاغل و اعضای خانواده
– پرستیژ شغلی بالا
– بیمه تامین اجتماعی

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام مهمانداری هواپیما  کلیک کنید.

 

معایب شغلی مهمانداری هواپیما

– زمان کاری نامشخص و بدون برنامه
– حضور در محل کار در تعطیلات
– مشکلات سختی کار و فشار هوا در هواپیما
– خطرات سوانح هوایی

مزایای استخدام مهماندار

حقوق مهماندار هواپیما چقدر است؟

شغل مهماندار هواپیما مانند بسیاری از دیگر مشاغل با توجه به تلاش و تجربه فرد امکان ارتقا دارد. علاقه‌مندان به این شغل پس از ورود به ناوگان هوایی کشور تا چند سال با عنوان مهماندار فعالیت می‌کنند و با توجه به توانایی‌ و تلاش‌ فرد، پس از هشت تا ۱۰ سال سرمهماندار می‌شوند. گرچه مهماندار هواپیما از مشاغل پردرآمد در همه جهان به شمار می‌رود، با توجه به‌سختی‌های این شغل بسیاری از شاغلان این رشته از درآمد خود رضایت ندارند.

سابقه کاری بالا و افزایش توانایی‌های فردی مانند تسلط به زبان‌های بیشتر، سبب افزایش حقوق مهماندار هواپیما به مرور زمان می‌شوند. البته شرایط کاری برای مهمانداران شرکت‌های مختلف هواپیمایی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. هرچه شرکت مورد نظر اعتبار و شهرت بیشتری داشته باشد، مزایا و حقوق بیشتری برای کارکنان خود در نظر می‌گیرد.

 به‌طور کلی،موارد زیر در افزایش حقوق و مزایا مؤثر هستند:

سابقه کار میزان تحصیلات
و تجربه فردی مهمانداران هواپیما  مدت فعالیت ماهانه

 

اطلاعیه

 شرکت هواپیمایی تاثیر زیادی بر روی میزان حقوق دریافتی مهماندار دارد.  به طور خلاصه با توجه به شخصیت و علاقه فردی شما، ممکن است مهمانداری هواپیما برای تان بهترین منبع درآمد باشد و به یاد داشته باشید که اگر با شرکت های هواپیمایی بزرگ همکاری داشته باشید از حقوق های بالایی بهرمند خواهید شد.

 

ساعت کاری  مهماندار هواپیما

ساعت کاری مهمانداران بین 90 تا 120 ساعت در ماه است. البته در ایرلاین‌ های مختلف این ساعت کار متغیر است و ممکن است در بعضی شرایط ساعت کاری تا 130 یا 140 ساعت در ماه نیز افزایش پیدا کند.

بازار کار مهمانداری هواپیما

بیش از 80 درصد فارغ‌التحصیلان رشته مهمانداری هواپیما در این شغل استخدام می‌شوند، بنابراین حتی اگر شرایط سختی برای استخدام مهماندار تعریف شده است در صورتی که در این رشته تحصیل کنید می‌توانید امیدوار باشید که 80 درصد شانس استخدام در شغل مورد علاقه تان را دارید.

 

برای اطلاع از رشته مهمانداری هواپیما دانشگاه سراسری کلیک کنید.

 

زبان تحصیلی رشته مهمانداری هواپیما

در سراسر جهان دوره‌های کاردانی و اخذ گواهینامه مهمانداری هواپیما در بسیاری از کالج ها، آکادمی ها و شرکت‌های هواپیمایی برگزار می‌شوند. زبان تحصیل یکی از عوامل مهم انتخاب کالج یا موسسات آموزشی برای دانشجویان است. اکثر دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی تسلط دارند  و تمایل دارند در دوره‌های مهمانداری هواپیما که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، شرکت کنند. آشنایی با زبان انگلیسی و تسلط بر این زبان برای تمام افرادی که قصد دارند در دوره‌های مهمانداری هواپیما شرکت کنند، الزامی است. معمولا مهمانداران هواپیما باید به یک یا چند زبان خارجی تسلط داشته باشند و مسلط بودن به زبان‌های خارجی برای مهمانداران یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

 

برای مثال در کشور اسپانیا اکثر کالج‌ها و شرکت های هواپیمایی دوره‌های مهمانداری هواپیما را به زبان اسپانیایی برگزار می‌کنند و افرادی که می‌خواهند در این دوره‌ها شرکت کنند باید به زبان اسپانیایی مسلط باشند و یا در دوره‌های زبان اسپانیایی که توسط این موسسات ارائه می‌شوند شرکت کنند و پس از یادگیری زبان اسپانیایی در دوره مهمانداری هواپیما تحصیل کنند؛ البته در کشور اسپانیا تعداد معدودی از کالج‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی دوره مهمانداری هواپیما را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

 

اطلاعیه

زبان تحصیل در دوره‌های مهمانداری هواپیما درکشور‌های مختلف متفاوت است. همیشه در اکثر کشورها برخی از کالج‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، دوره‌های مهمانداری هواپیما را برای دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند.

 

حقوق مهماندار هواپیما چقدر است؟

شرایط آموزش مهمانداری چگونه است؟

پایه آموزش شامل 720 ساعت کلاس‌های تئوری و عملی است که متشکل از 300 ساعت زبان انگلیسی عمومی و420  ساعت آموزش‌های تخصصی مهمانداری خواهد بود. کلاس‌های عملی دوره شامل Mock Up ، Emergency workshop و First Aid workshop بوده و آموزش های عملی Sept شامل تخلیه سریع هواپیما، پرش از سرسره، آماده کردن کابین هواپیما در صورت وجود دود، تمرینات اطفاء حریق و نجات مسافرین در صورت ditching (فرود روی آب) که همگی به‌صورت تمرینات عملی با استفاده و بهره گیری از امکانات پیشرفته در مرکز آموزش رسمی خلبانی صورت می‌گیرد.

دوره‌های آموزش ایمنی شامل :

– مدیریت در تخلیه سریع مسافران در شرایط اضطراری
– نحوه استفاده از سرسره و قایق‌های نجات
– مبارزه با آتش در طول پرواز
– حفظ بقاء در جنگل، دریا، بیابان، قطب
– کمک‌های اولیه (احیاء قلبی- ریوی ، استفاده از AED)
– رویه‌های مربوط به فرود اضطراری در خشکی یا آب
– شرایط اضطراری در زمان کم شدن فشار هوای داخل کابین هواپیما

 

مدارک مورد نیاز برای استخدام مهماندار

کسانی که متقاضی استخدام به عنوان مهماندار هواپیما هستند باید حداقل مدرک دیپلم رشته‌های تجربی، ریاضی، انسانی، هنرستان و همچنین مدرک کاردانی مهمانداری باشند. در کنار داشتن این مدارک متقاضیان باید در دوره‌های خاص مهمانداری در موسسات آزاد یا موسساتی که زیر نظر برخی شرکت‌های هواپیمایی اداره می شوند شرکت کرده و این دوره ها را با موفقیت پشت سر بگذارند، وجود مدرک پایان دوره این موسسات در رزومه کاری الزامی است.

 

اطلاعیه

دانشجویانی که دوره‌های نظری و عملی مهمانداری هواپیما را با موفقیت به پایان برسانند و نمره خوبی را در این دوره‌ها کسب کنند، موفق به اخذ گواهینامه مهمانداری هواپیما می‌شوند.

 

شرایط پزشکی در استخدام مهماندار هواپیما

وقتی همه دوره‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتید، نوبت به تست‌های پزشکی می‌رسد، در استخدام مهماندار هواپیما سلامت کامل بدنی شرط اول است. بنابراین پیش از استخدام مهماندار از آنها آزمایشات مختلفی مثل خون، ادرار، نوار مغزی، قلبی، عکس قفسه سینه، تست‌های شنوایی و بینایی و تست BMI انجام می‌شود و نتایج آنها را در رزومه قرار دهند.

وقتی همه مدارک شما آماده شد، می‌توانید در آزمون‌های ورودی ایرلاین‌های مختلف شرکت کنید. شرایط استخدام و آزمون در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است، معمولا بعد از آزمون استخدامی نوبت به مصاحبه حضوری می‌رسد. هرچقدر ایرلاینی که انتخاب می‌کنید بزرگ‌تر و معروف‌تر باشد شرایط استخدامی آن نیز مشکل‌تر خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که کتاب‌های مختلف حوزه مهمانداری را مطالعه کنید و اطلاعات به روزی داشته باشید. مهمترین نکته این که تسلط به زبان‌های خارجه مخصوصا انگلیسی یک  امتیاز مثبت محسوب می‌شود. البته در بسیاری از ایرلاین‌ها تسلط به یک زبان خارجی یک الزام و از شرایط استخدام مهماندار هواپیما است.

 

برای اطلاع از ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور کلیک کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای استخدام مهماندار

مهارت های مورد نیاز برای استخدام به عنوان مهماندار هواپیما

برای این که به عنوان مهماندار هواپیما در یک ایرلاین استخدام شوید، باید مهارت‌های زیاد کسب کنید که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم.

  • روابط عمومی بالا

شما به عنوان مهماندار باید روابط عمومی خوبی داشته باشید تا بتوانید با افراد مختلف و رفتارهای گوناگون مواجه شده و آنها را مدیریت کنید.

  • صبر و تحمل زیاد

صبور بودن لازمه شغل مهمانداری است، ممکن است در طول پرواز با مسافران ناراضی و عصبانی روبه‌رو شوید، باید بتوانید خود را کنترل کرده و در آرامش با آنها صحبت کنید.

  • تسلط به زبان انگلیسی

همانطور که اشاره کردیم دانستن یک زبان خارجه به ویژه زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت است.

  • مدیریت بحران

شما به عنوان یک مهماندار باید بدانید که وظیفه شما تنها پذیرایی از میهمانان هواپیما نیست بلکه باید بتوانید در شرایط اضطراری آرامش را به مسافران انتقال دهید و همچنین بتوانید شرایط را کنترل کرده و اعتماد مسافرین را جلب کنید.

  • آراستگی و اندام متعادل

شاید چشم‌گیرترین شرایطی که از مهمانداران می‌بینیم همین آراستگی ظاهری است. شما به عنوان یک مهماندار باید اندام متناسبی داشته باشید و همیشه مرتب و آراسته باشید.

 

اخبار پیرامون شغل مهمانداری هواپیما

  • با پایه حقوق ساعتی 28.28 دلار، مهماندار هواپیمایی ایر کانادا شوید

مهماندار هواپیمایی ایر کانادا می‌تواند بهترین شغل برای شما باشد اما در عین حال باید بدانید مهماندار پرواز در ایر کانادا مسئولیت‌های زیادی را به عهده دارد

  • کارکنان خطوط هوایی ایتالیا دست به اعتصاب زدند

رسانه‌های ایتالیا اعلام کردند که دست کم ۴۰۰ پرواز داخلی و بین المللی در این کشور روز یکشنبه لغو شد چرا که کارکنان خطوط هوایی، خدمه کابین و خلبانان شاغل در شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت اعتصاب چهار ساعته برگزار کردند.

 

برای دریافت پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

مهمانداری هواپیما  یکی از مشاغل پردرآمد است که متقاضیان زیادی در رویای استخدام در این رده شغلی هستند. حقوق مهماندار هواپیما در ایران، مانند بسیاری از دیگر مشاغل با توجه به تلاش و تجربه فرد امکان ارتقا دارد؛ علاوه بر این حقوق مهمانداران هواپیما بر اساس میزان فعالیت، شرکت هواپیمایی و موارد بسیار دیگری متغیر خواهد بود.

در این مقاله سعی کردیم تمامی شرایط مهماندار هواپیما را  توضیح دهیم، اما متقاضیان عزیز می توانند در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایند. 

 

 

4.3/5 - (29 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه مهماندار هواپیما شویم؟

شغل مهمانداری هواپیما یکی از مشاغل پردرآمد است که متقاضیان زیادی دارد که در این مقاله شرایط استخدام ایرلاین‌های مختلف توضیح داده شده است

حداکثر سن و قد برای مهماندار شدن چقدر است؟

شرایط سنی و قد در ایرلان‌های مختلف متفاوت است اما معمولا سن 26 سال تمام و قد 175سانتیمتر است.

حقوق مهمانداران هواپیما چقدر است؟

شغل مهماندار هواپیما در دسته مشاغل سخت با حقوق و مزایای بالا قرار دارد؛ اما حقوق مهمانداران شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت هستند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)