ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته گیاهان دارویی بدون کنکور ۱۴۰۳

رشته گیاهان دارویی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در حال حاضر، شاهد پذیرش دانشجو در تعداد زیادی از رشته های دانشگاهی هستیم. رشته گیاهان دارویی بدون کنکور  از جمله رشته هایی است که در دانشگاه های مختلف کشور پذیرش دارد. هر فرد متقاضی در صورت داشتن شرایط ثبت نام رشته گیاهان دارویی می تواند جهت ثبت نام و انتخاب رشته در این رشته دانشگاهی اقدام نماید.

زمان ثبت نام رشته گیاهان دارویی بدون آزمون در سایت مربوطه اعلام می شود. پس در صورت علاقه به این رشته و عدم تمایل به شرکت در کنکور سراسری می توانید اقدام به ثبت نام و تحصیل در رشته گیاهان دارویی بدون کنکور کنید. در ادامه به بررسی این رشته و دانشگاه های ارائه دهنده این رشته بر اساس سوابق تحصیلی خواهیم پرداخت. 

 

رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

 

 

معرفی رشته گیاهان دارویی

رشته گیاهان دارویی با عنوان رشته تولید و بهره ‌برداری از گیاهان دارویی و معطر نیز شناخته می شود. افراد محصل در این رشته به بررسی و مطالعه‌ گیاهان دارویی و چگونگی بهره ‌برداری از آن ها در صنعت از جمله بسته بندی و تولید محصولات جانبی می ‌پردازد.

در گذشته همه داروها از گیاهان به دست می‌ آمد. اما در سال‌ های اخیر با پیشرفت علم داروشناسی و داروسازی و پیشرفت تکنولوژی، داروهای شیمیایی وارد بازار شدند. اما با شناخت بیشتر آسیب‌ ها و عوارض مصرف داروهای شیمیایی، علاقه مردم به مصرف داروهای گیاهی دوباره شکل گرفت و اکنون بسیاری از داروهای موجود از مواد گیاهی و طبیعی تولید شده‌ اند.

در حال‌ حاضر رشته گیاهان دارویی در برخی از دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه آزاد به صورت با آزمون و بدون آزمون ارائه می شود. بسیاری از دانشجویان تمایل به تحصیل در رشته گیاهان دارویی بدون کنکور دارند و به‌ دنبال کسب مهارت در زمینه روش ‌های کشت و برداشت نگهداری و بسته بندی درست تولید و بسته بندی گیاهان و استفاده از آن ها در صنعت هستند. فارغ التحصیلان رشته گیاهان دارویی می توانند در آینده در برخی از مشاغل وارد شود. برای کسب اطلاع بیشتر از رشته گیاهان دارویی بدون کنکور، در ادامه به بررسی ظرفیت پذیرش این رشته و همچنین گرایش های آن و چارت دروس رشته گیاهان دارویی خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت نام رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

 

برای آشنایی با رشته صنایع غذایی بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید. 

 

گرایش های رشته گیاهان دارویی

تولید و بهره‌ برداری گیاهان دارویی، شناخت گیاهان دارویی، صنعت گیاهان دارویی و مسائل پس از برداشت از جمله گرایش های این رشته هستند. افراد می توانند در هر کدام از گرایش های این رشته تحصیل ‌کرده و مهارت های مرتبط با هر زیر شاخه را کسب کنند. در ادامه به معرفی هر یک از گرایش های ذکر شده می پردازیم. 

تولید و بهره ‌برداری گیاهان دارویی

دانشجویان که در رشته داروشناسی گرایش تولید و بهره‌ وری گیاهان دارویی وارد می ‌شوند، پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک، مهارت کافی برای روش‌ های جمع‌ آوری، تولید و کاشت و برداشت گیاهان دارویی را کسب می ‌کنند.

شناخت گیاهان دارویی

افراد محصل در گرایش شناخت گیاهان دارویی با خصوصیات و ویژگی‌ های گیاهان دارویی از نظر ترکیبات شیمیایی، فیزیولوژی، گیاه ‌شناسی، خواص درمانی و پراکنش و اکولوژی گیاهان آشنا شده و توانایی ‌های لازم در این زمینه را کسب خواهند کرد.

 

گرایش های رشته گیاهان دارویی در اروپا

صنعت گیاهان دارویی و مسائل پس از برداشت

این گرایش از رشته گیاهان دارویی به نحوه مدیریت و انجام فرآیند پس از برداشت گیاهان دارویی از مزارع می پردازد. این موارد  تکه‌ تکه کردن، تمیز کردن، پوست کردن، بسته بندی و تهیه عرقیجات از گیاهان دارویی را در بر می گیرد.

 

زمان ثبت نام رشته گیاهان دارویی بدون کنکور سراسری

در حال حاضر و با توجه به اطلاعیه موجود در سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشجویان در بیشتر رشته ها (حدود 85 درصد) به صورت بدون آزمون انجام می گیرد.

رشته گیاهان دارویی بدون کنکور نیز یکی از رشته هایی است که هر ساله جذب و پذیرش دانشجو در آن انجام می شود. ثبت نام رشته گیاهان دارویی بدون آزمون طی دو نوبت مهر و بهمن ماه برای متقاضیان و علاقمندان صورت می گیرد.

کلیه داوطلبان موظف به ثبت نام در زمان تعیین شده در این رشته دانشگاهی هستند.

در حال حاضر، ثبت نام این رشته در دوره بدون آزمون و برای پذیرش مهر ماه تا مدتی دیگر شروع می شود و داوطلب تا اواخر شهریور ماه جهت ثبت نام رشته گیاهان دارویی بدون کنکور زمان دارد.

در رابطه با ثبت نام در رشته گیاهان دارویی جهت جذب دانشجو برای دوره بهمن ماه باید عرض کنیم که این کار به شکل حضوری و در محل دانشگاه مورد نظر فرد داوطلب صورت می گیرد.

با توجه به عدم اطلاع سایت سنجش در رابطه با ثبت نام در رشته گیاهان دارویی برای دوره بهمن نمی توانیم تاریخ دقیقی را برای آن اعلام کنیم.

دانشگاه های دارای رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

 

اطلاعیه

دوره بدون آزمون رشته گیاهان دارویی راه ورود شما به این رشته را بدون آزمون در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه های سراسری فراهم کرده است.

 

نحوه ثبت نام در رشته گیاهان دارویی بدون کنکور سراسری 

هر سال دفترچه بدون آزمون سراسری ۱۴۰۳ در روز هشتم بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان گرامی قرار می گیرد.

با توجه به این موضوع، کلیه داوطلبان امکان ثبت نام در این رشته را به شکل بدون آزمون از 20 اسفند ماه و به شکل اینترنتی دارند.

البته توجه داشته باشید که تهیه مدارک لازم جهت ثبت نام قبل از هر گونه اقدامی ضروری است. در ادامه مراحل انجام فرآیند ثبت نام در رشته گیاهان دارویی بدون کنکور را ارائه کرده ایم:

  • در اولین قدم برای ثبت نام گیاهان دارویی به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org وارد شوید و گزینه سراسری را انتخاب کنید.
  • در قدم دوم با کلیک بر روی لینک فعال ثبت نام اقدام به خرید کارت اعتباری جهت پرداخت مبلغ ثبت نام کنید.
  • بعد از پرداخت هزینه به صفحه اول برگردید و با درج کد امنیتی و شماره سریال کارت اعتباری وارد صفحه ثبت نام شوید.
  • عکس خود را بر طبق مشخصات درج شده در دفترچه انتخاب رشته بارگذاری کنید.
  • در انتها و بعد از درج کد رشته محل های داروهای گیاهی و کامل کردن فرم تقاضانامه اینترنتی و کد رهگیری و شماره پرونده هفت رقمی در اختیارتان قرار کی گیرد که تا زمان قبولی در رشته گیاهان دارویی موظف به نگهداری از آن ها هستید.

 

 

گرایش های ثبت نام رشته های بدون کنکور گیاهان دارویی

دانشگاه های دارای رشته گیاهان دارویی سراسری

آیا می دانید رشته گیاهان دارویی بدون کنکور در کدام دانشگاه ها ارائه می شود؟ جهت اطلاع دقیق از دانشگاه های دارای رشته گیاهان دارویی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

در ادامه اسامی شماری از دانشگاه های دارای رشته گیاهان دارویی سراسری را ارائه می کنیم.

دانشگاه های دارای رشته گیاهان دارویی سراسری
استان مازندران – مؤسسه غیرانتفاعی سنا -ساری استان اصفهان – مؤسسه غیرانتفاعی آفاق- ارومیه
استان گیلان – مؤسسه غیرانتفاعی قدر – کوچصفهان رشت استان مرکزی – دانشگاه اراک
استان خراسان رضوی – دانشگاه تربت حیدریه استان مازندران – دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل

رشته گیاهان دارویی بدون کنکور آزاد

رشته گیاهان دارویی بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه می شود و افراد می توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این رشته تحصیل کنند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه ثبت نام و همچنین ظرفیت کاردانی به کارشناسی رشته گیاهان دارویی بودن کنکور در دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت.

زمان ثبت نام رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

کاردانی رشته گیاهان دارویی بدون کنکور آزاد

افرادی که از سر و کار داشتن با گیاهان دارویی لذت می‌ برند، می توانند بدون شرکت در آزمون در دانشگاه آزاد از طریق سوابق تحصیلی ثبت نام کرده و وارد این رشته شوند.

تاریخ‌های تعیین شده برای انجام فرایند ثبت نام در مقطع کاردانی به کارشناسی رشته گیاهان دارویی بدون کنکور، اواسط مرداد ماه و بهمن‌ ماه می باشد. باید در نظر داشته باشید که بدون داشتن مدرک معتبر پیش‌ دانشگاهی و دیپلم دوران متوسطه امکان ثبت نام در این رشته برای شما وجود نخواهد داشت. 

در ارتباط با شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی رشته گیاهان دارویی بدون کنکور باید اشاره کرد که امکان انتقال دانشجو از دانشگاه مبدأ به دانشگاه دیگر امکان ‌پذیر نیست. بنابراین افراد باید هنگام انتخاب رشته به شهرها و دانشگاه های انتخابی خود توجه کامل را داشته باشند.

 

اطلاعیه

ثبت نام در مقطع کاردانی به کارشناسی بر طبق سوابق تحصیلی داوطلب در دوران تحصیل در مقطع نهایی دبیرستان صورت می گیرد.

 

کارشناسی ناپیوسته رشته گیاهان دارویی بدون کنکور آزاد

رشته گیاهان دارویی در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌ پذیرد. مقطع کارشناسی ناپیوسته شامل یک دوره دو ساله است که فارغ التحصیلان مقطع کاردانی می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند و مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند.

دوره گیاهان دارویی با عنوان کاردانی به کارشناسی در دانشگاه سراسری ارائه می شود، اما در دانشگاه آزاد با عنوان کارشناسی ناپیوسته پذیرش خواهد داشت. جهت دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد، هر نیمسال (اول و دوم) می توانید برای ثبت نام اقدام نمایید. ثبت نام و انتخاب رشته رشته گیاهان دارویی بدون کنکور به‌ صورت اینترنتی صورت می گیرد و چنانچه سوالی در خصوص نحوه ثبت نام و زمان ثبت نام این رشته داشته باشید، می توانید با مشاوران ایران تحصیل در تماس باشید.

ظرفیت پذیرش رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

هنگام مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته می‌ بینیم که دانشگاه آزاد ستونی به ‌عنوان ظرفیت پذیرش در نظر نگرفته‌ است و این دانشگاه هیچ‌ گونه آماری در خصوص ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته رشته گیاهان دارویی بدون کنکور ارائه نخواهد. ظرفیت پذیرش هر کدام متناسب با شرایط و فضای دانشگاه متفاوت می ‌باشد، اما طبق روال پذیرش سال‌ های گذشته می‌ توان گفت که حداقل ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته رشته گیاهان دارویی بدون کنکور در دانشگاه آزاد برای هر واحد دانشگاهی حدود 30 نفر است.

نحوه ثبت نام رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

دروس ارائه ‌شده رشته گیاهان دارویی 

رشته گیاهان دارویی شامل دروس اختصاصی و عمومی خواهد بود که افراد محصل باید تمام دروس را پاس کنند در مقاطع مختلف درس ‌های ارائه‌ شده است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

لیست دروس رشته گیاهان دارویی مقطع کاردانی

رشته گیاهان دارویی در مقطع کاردانی دارای 77 واحد است که دروس آن به قرار زیر است:

  • دروس عمومی: 15 واحد
  • دروس پایه: 8 واحد
  • دروس اصلی: 22 واحد
  • دروس اجباری: 2 واحد
  • دروس تخصصی: 30 واحد
دروس عمومی
معارف اسلامی (۱) بهداشت و تنظیم خانواده
اخلاق و تربیت اسلامی تربیت بدنی
ادبیات فارسی وصایای امام (ره)
زبان خارجه روخوانی قران


دروس پایه
شیمی عمومی
اصول آمار
 مبانی گیاه شناسی


درس اجباری
خاک شناسی


دروس تخصصی
شناخت گیاهان دارویی و معطر روش های بهره برداری از گیاهان دارویی جنگلی
آشنایی با ماشین الات و تجهیزات استحصال مواد موثره درختان و درختچه های دارویی
روش های تکثیر و پرورش گیاهان دارویی اقتصاد گیاهان دارویی
زراعت خصوصی گیاهان دارویی اکولوژی گیاهان دارویی
روش های بهره برداری از گیاهان دارویی مرتعی آماده سازی و عمل اوری گیاهان دارویی

گرایش های رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

لیست دروس گیاهان دارویی در مقطع کارشناسی

رشته گیاهان دارویی در مقطع کارشناسی دارای 70 واحد است که دروس آن به شرح زیر است:

  • دروس عمومی: 10 واحد
  • دروس پایه: 9 واحد
  • دروس اصلی: 22 واحد
  • دروس تخصصی: 29 واحد
دروس عمومی
معارف اسلامی (۲) تاریخ اسلام
انقلاب اسلامی متون اسلامی
تربیت بدنی (۲)


دروس پایه
ژنتیک عمومی
بیوشیمی عمومی
 شیمی گیاهی


دروس اصلی
اصول اصلاح گیاهان دارویی علف های هرز و کنترل آن ها
آفات رایج گیاهان دارویی شناخت و بهره برداری از محصولات فرع
بیماری های گیاهان دارویی روش های آبیاری
پراکنش گیاهان دارویی مدیریت و حسابداری


دروس تخصصی
زبان تخصصی گیاهان دارویی روش های اهلی کردن گیاهان دارویی
کشت و پرورش گیاهان دارویی (۱) ماشین های کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی
طرح های آماری در گیاهان دارویی کشت و پرورش گیاهان دارویی (۲)
کشت بافت سمینار (مسئله مخصوص)
بازاریابی و بسته بندی گیاهان دارویی پروژه (۱۴۴ ساعت)
اکوفیزیولوژی گیاهان دارویی کارآموزی (۳۶۰ساعت)

لیست دروس گیاهان دارویی در مقطع کارشناسی ارشد

رشته گیاهان دارویی در مقطع کارشناسی دارای 32 واحد است که دروس آن به قرار زیر می باشد:

  • دروس الزامی: 16 واحد
  • دروس انتخابی: 10 واحد
  • پایان نامه: 6 واحد
مواد تنطیم کننده رشد گیاهی فیزیولوژی گیاهان دارویی
ریزازدیادی و کشت بافت های گیاهی اصلاح گیاهان دارویی
تغذیه گیاهان در باغبانی تولید گیاهان دارویی تکمیلی
اثر تنش های محیطی بر رشد گیاهان باغبانی تولید گیاهان  دارویی

 

مدارک لازم برای ثبت نام در رشته گیاهان دارویی

داوطلبان باید مدارک لازم جهت ثبت نام در رشته گیاهان دارویی در مقطع کاردانی به کارشناسی را جمع‌ آوری کرده و پس از آن وارد فرآیند اسم‌ نویسی شوند. مدارک لازم برای ثبت نام در رشته گیاهان دارویی عبارت‌ اند از:

  • مدرک کاردانی در رشته گیاهان دارویی
  • آماده کردن 6 قطعه عکس در اندازه 3×4 (با زمینه سفید)
  • داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان _ در صورت نداشتن کارت پایان خدمت، ارائه مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آن ها کفایت می کند.
  • کارت ملی

چگونگی ثبت نام رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

فرصت‌ های شغلی رشته گیاهان دارویی

افرادی که در رشته گیاهان دارویی تحصیل می ‌کنند، در آینده می توانند در فرصت ‌های شغلی بسیاری فعالیت نمایند. افرادی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند، مهارت‌ های لازم در زمینه تولید، کشت و برداشت گیاهان دارویی و نحوه استفاده از آن ها در صنعت فرا می‌ گیرند. بنابراین فارغ التحصیلان با داشتن مهارت ‌ها و توانایی ‌های لازم می توانند جذب بازار کار شوند. اما برخی از پرتقاضاترین مشاغل رشته گیاهان دارویی به‌ شرح زیر است:

  • نظارت و مدیریت مزارع گیاهان دارویی
  • اخذ مجوز از سازمان های مربوطه و برداشت گیاهان دارویی از طبیعت
  • کار در داروخانه های گیاهی
  • کشت و کار و برداشت گیاهان دارویی
  • کار در کارخانجات تولید انواع چای های گیاهی (دمنوش)
  • کار در کارخانجات تولیدی عرقیات و گلاب و …
  • کار در کارخانجات داروسازی گیاهی
  • کار در کارگاه های بسته بندی مختص گیاهان دارویی

 

برای کسب اطلاع از ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

جدیدترین اخبار پیرامون رشته گیاهان دارویی بدون کنکور

عدم پذیرش رشته گیاهان دارویی در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور

رشته تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر در دانشگاه های پردیس خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی تاکنون ظرفیتی نداشته است.

داشتن مدرک کاردانی از شرایط ثبت نام در رشته گیاهان دارویی بدون کنکور آزاد

از جمله شروط اختصاصی مهم و اساسی در زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی، همراه داشتن مدرک کاردانی رشته گیاهان دارویی بوده که بدون وجود آن ثبت نام در این دوره غیر ممکن است.

 

 

رشته های گیاهان دارویی بدون کنکور

 

خلاصه مطالب

با توجه به این که رشته گیاهان دارویی یکی از رشته ‌های پرطرفدار به حساب می ‌آید، افراد علاقه مند به تحصیل در رشته گیاهان دارویی بدون کنکور می توانند در مقاطع ارائه شده در برخی از دانشگاه های کشور تحصیل کنند. دانشجویان می توانند با کسب مهارت ‌های لازم این رشته، در آینده وارد بازار کار شوند و از توانایی های خود در عرصه تولید گیاهان دارویی بهره ببرند. چنانچه  متقاضی تحصیل در رشته گیاهان دارویی هستید و در خصوص نحوه ثبت نام و شرایط پذیرش این رشته سوال و ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

 

3.6/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا رشته گیاهان دارویی بدون کنکور در دانشگاه سراسری ارائه می شود؟ 

بله. در شماری از دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه اراک شاهد ارائه رشته گیاهاند دارویی بدون آزمون هستیم.

چگونه می توانم دانشگاه های دارای رشته گیاهان دارویی را بشناسم؟ 

از طریق کمک گرفتن از مشاوری خبره در حوزه تحصیلی می توانید این دانشگاه ها را بشناسید.

ثبت نام رشته گیاهان دارویی در دانشگاه سراسری برای سال آینده از کی شروع می شود؟ 

ثبت نام در این دوره از تاریخ بیستم اسفند ماه آغاز می شود.

نظرات

43 دیدگاه دربارهٔ «رشته گیاهان دارویی بدون کنکور ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo asal گفت:

    سلام ، من رشته ام تجربی هست و امسال کنکور دارم
    آیا میتونم باتوجه به رتبه ی کنکورم رشته گیاهان دارویی بخونم یا برای کنکور سراسری فقط رشته گیاه پزشکی هست

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در کنکور سراسری فقط گیاه پزشکی وجود دارد

  2. Avatar photo M.yrdch گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من رشته گیاه پزشکی میخونم ایا از رشته گیاه پزشکی میشه به این رشته رسید و اینک بین گیاه پزشکی و این رشته کدوم بهتره؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز سوال شما نیاز به بررسی تخصصی و بیشتر دارد لطفا با مشاورین مجموعه در این مورد تماس بگیرید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی و… در نیمسال تحصیلی دوم سال ۱۴۰۳ (ترم بهمن) آغاز شده است. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی 1403 + رشته ها و زمان

    داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی هستند، باید در زمان‌های تعیین‌شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش در این دانشگاه‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان بایستی توجه داشته باشند که ثبت‌نام در رشته‌های...
  • ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ + شرایط، رشته ها | sanjesh

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی 1403 در دو نوبت ورودی مهر و بهمن ماه انجام می‌شود. داوطلبانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بدون شرکت در آزمون سراسری هستند، باید با دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)