ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانلود دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی 1403 | ایران تحصیل

دانلود دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی از ملزومات یکی از سرنوشت ساز ترین اقدامات طول دوران تحصیل هر شخص یعنی انتخاب رشته کنکور سراسری است که دانلود و مطالعه آن امری ضروری است.

با توجه با افزایش ظرفیت دانشگاه ها، دو نوبت شدن کنکور سراسری و همچنین حذف دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور، بسیاری از رشته ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان اقدام به پذیرش میکنند. از این رو خیل عظیمی از دانش آموزان و داوطلبان نیاز به مطالعه این دفترچه خواهند داشت.

یکی از مهم ترین مواردی که عموما موجب بروز مشکلات در انتخاب رشته و تصمیم گیری های حوزه آن رخ میدهد، سو برداشت داوطلب از واژه بدون کنکور است. رشته های بدون کنکور نیازی به کسب رتبه و نمره تراز در کنکور ندارند اما معیار پذیرش (در واقع اولویت پذیرش) در آن ها سوابق تحصیلی شماست. به این معنا که ممکن است شخصی با نمرات پایه دوازدهم پایین در یک رشته پذیرش نشود.

اهمیت دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

رشته ها و دانشگاه های زیادی اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور و با معیار سوابق تحصیلی می‌کنند و از طرفی تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان زیادی نیز به این روش ادامه تحصیل علاقه‌مند شده اند.

از جمله دلایل استقبال از این طرح میتوان به دامنه گسترده رشته های تحت پوشش آن، رهانیدن داوطلبان از فشار سنگین کنکور، سادگی در پذیرش و ثبت نام نسبت به پذیرش با کنکور، عدم وجود مغایرت در مدرک با کنکور و بدون کنکور از نظر اعتبار و… اشاره کرد.

نکته بسیار مهم در خصوص ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و انتخاب رشته آن این موضوع است که داوطلب باید از شرایط و ضوابط و تمامی محتویات دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی آگاه باشد تا مبادا در انتخاب رشته دچار سهل انگاری شده و مرتکب اشتباهات جبران ناپذیر شود.

اهمیت دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه با سوابق تحصیلی مواردی را شامل میشود که از مهمترین آن ها میتوان اشاره کرد به:

  • نکات مهم انتخاب رشته بدون کنکور
  • جدول زمان بندی انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه ها
  • شرایط و ضوابط ثبت نام
  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلب
  • جداول استان ها، ناحیه ها و…
  • جداول کد رشته محل ها
  • فرم تقاضانامه و پیش ثبت نام دانشگاه

✅ در صورتی که قصد انجام یک انتخاب رشته بی نقص با قبولی 100% هستید و یا نیاز به راهنمایی و آشنایی با نکات مختلف دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی دارید، میتوانید بصورت 24 ساعته و آنلاین با شماره 9099075307 تماس گرفته و با مشاوران ایران تحصیل به مشورت بپردازید و انتخاب رشته خود را به ثمر برسانید.

برای آشنایی با دانشگاه های بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

دفترچه انتخاب رشته عموما 40-45 روز پس از برگزاری کنکور سراسری و تقریبا همزمان با انتشار کارنامه دانشجویان و در مرداد ماه در دسترس میگیرد.از همین رو نیاز است بدانید، تا رسیدن به تاریخ مذکور تمامی دفترچه هایی که با این نام در دسترس قرار میگیرند فاقد اعتبار هستند.

اما در حال حاضر دفترچه سال های گذشته قابل دریافت است و شاید تا حدودی نیز کارامد باشد. این دفترچه حدود 250-300 صفحه حجم دارد و معمولا در هر سال تغییرات اساسی در آن مشاهده نمیشود. در خصوص ظرفیت ها، رشته های جدید، حذف یک رشته و… نمیتوان پیش بینی درستی کرد اما مطالعه این دفترچه برای کسب آگاهی کلی در خصوص روند حدودی ثبت نام و پذیرش با سوابق تحصیلی خالی از لطف نیست.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی مرداد 1401 لینک دانلود مستقیم
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی بهمن 1401 لینک دانلود مستقیم
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی مرداد 1403 به محض انتشار ار همین صفحه دانلود کنید.
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی بهمن 1403 به محض انتشار ار همین صفحه دانلود کنید.

با دانلود دفترچه های فوق میتوانید اطلاعات بسیار مفیدی متشکل از نحوه انتخاب رشته و ثبت نام و پذیرش در این آزمون ها کسب کنید اما در نظر داشته باشید با اینکه انتخاب رشته بدون کنکور از با کنکور ساده تر است اما نکات ویژه ای دارد که برای اطلاع از آن ها و بکارگیری آن ها در انتخاب رشته خود میتوانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

برای آموزش نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش روی لینک کلیک کنید.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی

برای دریافت دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور در وهله اول میتوانید به سامانه sanjesh.org مراجعه کنید. راهنمای انتخاب رشته و ثبت نام با سوابق تحصیلی در قالب یک اطلاعیه منتشر خواهد شد و در دسترس عموم قرار میگیرد.

روش دوم استفاده از سایت ایران تحصیل برای دانلود و یا مطالعه دفترچه انتخاب رشته است. برای این کار وارد سایت ایران تحصیل شده و در قسمت جستجو واژه دفترچه انتخاب رشته با سابقه تحصیلی را جستجو کنید.

چنانچه بنا به هر دلیلی امکان دریافت دفترچه و یا مطالعه آن را ندارید میتوانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 با مشاورین ایران تحصیل در تماس قرارگرفته و از آخرین تغییرات، شرایط و ضوابط انتخاب رشته بدون کنکور مطلع شوید.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته صرفا بدون کنکور

همانطور که میدانید قبل از برگزاری کنکور و مشخص شدن زمان صدور کارنامه ها و نتایج، زمان انتشار دفترچه های انتخاب رشته منتشر نمیشوند. لذا نمیتوان برای این امر زمان دقیقی ارائه کرد.

اما بد نیست بدانید در سال های گذشته انتشار دفترچه های انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور در نیمه دوم مرداد ماه به انتشار میرسید. با توجه به این که کنکور امسال با تاخیر حدودا 1 هفته ای (14 تیر) نسبت به سال های قبل برگزار میشود میتوان انتظار داشت زمان اعلام نتایج و سپس انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون نیز با چنین تاخیری رخ دهد.

برای انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری روی لینک بزنید.

محتویات دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

همانطور که اشاره شد دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی 1403 در حال حاضر منتشر نشده است. در نتیجه برای کسب اطلاعات آن و آمادگی برای زمان مواجهه با آن میتوان از دفترچه های سال گذشته استفاده کرد. در ادامه به برخی از مهمترین مفاد دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی خواهیم پرداخت.

✅ تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری 1403 شرکت نکرده و یا در کل ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت نام و انتخاب رشته را با توجه به همین دفترچه دارند. برای اینکار طبیعتا تنها رشته های بدون کنکور برای ایشان قابل انتخاب است.

✅ داوطلبانی که در آزمون تیر ماه 1403 ثبت نام کرده و شرکت نمایند نیز در صورت تمایل میتوانند از بین رشته های بدون کنکور و با سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند. برای این دسته از عزیزان نیازی به ثبت نام مجدد نیست. انتخاب رشته کد رشته محل های بدون کنکور در همان فرم انتخاب رشته با کنکور برای این داوطلبان قابل انتخاب است.

✅ در هنگام انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی تمامی داوطلبان بدون در نظر گرفتن دوره مجاز و گروه آزمایشی تحصیلی خود و بصورت ازادانه انتخاب رشته نمایند. برای مثال داوطلبی که مدرک دوازدهم ریاضی و فیزیک دارد میتواند رشته روانشناسی با سوابق تحصیلی را به عنوان یکی از اولویت هایش قرار دهد.

محتویات دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

شرایط و ضوابط در دفترچه انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی

در دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی بخشی به نام شرایط و ضوابط وجود دارد که به دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تبدیل میشود. در زیر نگاه گذرایی به این شرایط خواهیم داشت:

  • شرایط عمومی

✅ اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم دشمنی و یا اعتراض نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ نداشتن فساد اخلاقی و مصرف مواد مخدر و…

  • شرایط اختصاصی

✅ داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید برای دانش آموزان نظام جدید

✅ گواهینامه دوره پیش دانشگاهی متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم

✅ داشتن مدرک کاردانی

✅ مدرک سطح یک حوزوی

✅ دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند باید شرایط مندرج در مقررات وظیفه عمومی را دارا باشند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع و کسب اطلاع از اینکه آیا امکان ثبت نام برای شما وجود دارد یا خیر با مشاورین حرفه ای ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

❗ لازم به ذکر است موارد گفته شده تنها بخشی از شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور بود. برای دریافت و مطالعه کامل این شرایط میتوانید مقاله مربوطه را در داخل لینک مطالعه نمایید.

خلاصه مطلب

مطالعه و دانلود دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین اقداماتی است که قبل از آغاز انتخاب رشته برای همه داوطلبان الزامی است. بسیاری از نکات ریز و درشتی که در هنگام انتخاب رشته به کار شما می‌آید در این دفترچه قید شده است.

در حال حاضر امکان دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1403 وجود ندارد اما دفترچه سال گذشته در هر دو نوبت برای دانلود در مقاله قرار داده شده. جزئیات دفترچه جدید هنوز در دسترس نیست اما به طور کلی قواعد دفترچه های انتخاب رشته تغییر چندانی نمیکند و عمده این تغییرات در بخش رشته ها و ظرفیت ها اعمال میگردد.

چنانچه برای برنامه ریزی جهت انتخاب و قبولی در بهترین رشته های بدون کنکور حال حاضر ایران نیاز به راهنمایی و یا مشاوره دارید میتوانید با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

برای دانلود PDF مقاله دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور چه زمانی است؟

برای انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور نوبت تیر ماه هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده اما انتظار میرود نیمه دوم ماه مرداد این دفترچه منتشر شود.

چگونه دفترچه انتخاب رشته کنکور صرفا با سوابق تحصیلی را دریافت کنم؟

شما میتوانید از طریق همین صفحه آخرین دفترچه منتشر شده را به همراه آخرین تغییرات دریافت کنید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته با سوابق تحصیلی شامل چه چیز هایی است؟

این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و راهنمای انتخاب رشته و ثبت نام، لیست کامل کد رشته محل ها و... است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور