ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهریه پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳ + جدول هزینه ها

شهریه پزشکی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از میزان شهریه پزشکی بدون کنکور بسیار اهمیت دارد. چرا که میزان توانایی در پرداخت شهریه هر ترم، تعیین کننده ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خواهد بود. افرادی که متقاضی تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور هستند، باید ابتدا شهریه تعیین ‌شده از سوی دانشگاه را بپردازند.

شهریه پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های ایران به ‌صورت متفاوتی اخذ می شود. دانشگاه پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد که رشته پزشکی بدون کنکور ارائه می‌ دهند، هر کدام شهریه ثابت و متغیر متفاوتی را از دانشجویان دریافت می کنند. بنابراین قبل از هر چیز دانشجویان لازم است از شرایط پرداخت شهریه‌ ها و میزان شهریه اطلاعات لازم را کسب کنند و در صورت داشتن توانایی لازم جهت ثبت نام اقدام نمایند. در این مقاله به بررسی میزان شهریه پزشکی دانشگاه های ارائه دهنده این رشته به صورت بدون آزمون خواهیم پرداخت.

پرداخت شهریه پزشکی بدون کنکور

 

میزان شهریه پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

اطلاع دقیق از میزان شهریه پزشکی دانشگاه آزاد به این دلیل حائز اهمیت است که افراد می ‌توانند قبل از هر اقدامی، نسبت به هزینه رشته های تحصیلی مورد نظر خود آگاهی لازم را کسب کرده و سپس وارد فرآیند انتخاب رشته شوند، زیرا در صورت قبولی و طی کردن مراحل ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش اگر بخواهید به هر دلیلی انصراف دهید، مشمول پرداخت جریمه خواهید شد.

شهریه دانشگاه آزاد به دو صورت ثابت و متغیر دریافت می شود. شهریه ثابت معمولاً در طول دوران تحصیل دانشجو تغییر نخواهد کرد و افزایشی نخواهد داشت. میزان نرخ شهریه ثابت با توجه به سال ورود دانشجو به دانشگاه و رشته تحصیلی وی اخذ می شود، اما شهریه متغیر دانشگاه آزاد برای رشته پزشکی بدون کنکور این ‌گونه است که هر ساله این دانشگاه 10 الی 15 درصد به میزان شهریه متغیر در رشته های مختلف از جمله پزشکی می ‌افزاید که این شهریه توسط هیات امنای دانشگاه آزاد مشخص می شود.

 

شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – 1403
رشته تحصیلی میزان شهریه
رشته پزشکی 19 میلیون و 600 هزار الی 20 میلیون و 800 هزار تومان
پردیس خودگردان 19 میلیون و 800 هزار الی 25 میلیون و 300 هزار تومان

 

راهنمای محاسبه شهریه پزشکی بدون کنکور

اطلاعیه

 شهریه متغیر با توجه به تعداد و نوع واحد های اخذ شده توسط دانشجو برآورد می شود.

 

محاسبه شهریه پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشجویان بر اساس تعداد واحدهایی که در یک ترم اخذ می کنند، علاوه ‌بر شهریه ثابت باید شهریه متغیر را بپردازند. شما متقاضی گرامی با استفاده از فرمول زیر به‌ ازای تعداد واحدهای درسی نظری می ‌توانید شرح یک ترم تحصیلی رشته پزشکی بدون کنکور را محاسبه کنید.

شهریه یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + (شهریه متغیر نظری * n)

پردیس ‌های خودگردان نیز از دیگر دانشگاه هایی هستند که ارائه ‌دهنده رشته پزشکی می باشند. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان از میزان شهریه پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز بیشتر است و بسیاری از علاقه‌ مندان رویای تحصیل در رشته پزشکی را دارند، هنگامی‌که موفق به پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه سراسری و آزاد نمی‌ شوند، یکی از راه‌های ورود خود را تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان می ‌دانند.

 

برای اطلاع از پزشکی بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید. 

 

میزان شهریه پزشکی بدون کنکور

شهریه پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۳

دانشگاه پردیس خودگردان نیز رشته های داروسازی، پزشکی، دندان ‌پزشکی و پیراپزشکی را ارائه می‌ دهد و شرط ادامه تحصیل در این دانشگاه، داشتن توانمندی مالی برای پرداخت شهریه است. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان در رشته های پزشکی بدون کنکور، از شهریه دانشگاه آزاد بالاتر است، به این دلیل که سطح آموزشی و علمی دانشگاه پردیس خودگردان بالاتر از دانشگاه آزاد می ‌باشد.

می ‌توان گفت پردیس خودگردان شعبه دوم دانشگاه روزانه است و کیفیت علمی و آموزشی آن تفاوتی با دانشگاه سراسری ندارد. به‌ همین علت است که شهریه آن در مقایسه با شهریه پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد بیشتر می باشد. باید گفت میزان شهریه رشته های پزشکی، دندان ‌پزشکی و داروسازی در پردیس خودگردان به ‌ازای هر ترم  22 الی 25 تومان می ‌باشد که 10 الی 15 درصد سالیانه افزایش خواهد داشت.

مقدار شهریه پزشکی بدون کنکور

برای اطلاع از شرایط ثبت نام در رشته دامپزشکی بدون کنکوربر روی لینک کلیک کنید. 

 

تخفیف شهريه پزشکی پردیس خودگردان

دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان، در صورت برخورداری از برخی شرایط می توانند از تخفیف شهريه بهره مند شوند که این شرایط به قرار زیر می باشد:

  • دانشجویانی که سهمیه ایثارگران 5 درصدی دارند ، مشمول 30 درصد تخفیف شهریه پزشکی در دانشگاه پرديس بین الملل هستند.
  • دانشجویانی که سهمیه ایثارگران 25 درصدی دارند ، مشمول 100 درصد تخفیف شهریه پزشکی در دانشگاه پرديس بین الملل می باشند.
  • دانشجویانی که سهمیه خانواده شهدا دارند ، مشمول 100 درصد تخفیف شهریه پزشکی در دانشگاه پردیس بین الملل هستند.
  • دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از تخفیف شهریه دانشگاه پردیس خودگردان بهره مند می شوند.
  • دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی از تخفیف شهریه دانشگاه پردیس خودگردان بهره مند می شوند.
  • حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری نیزمطابق مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ، از تخفیف شهریه دانشگاه پردیس خودگردان بهره مند می شوند.

مشمولین سهمیه ایثارگران 5 درصدی به شرح زیر هستند:

  1. خانواده جانبازان زیر 25 درصد
  2. رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه

مشمولین سهمیه ایثارگران 25 درصدی به شرح زیر هستند:

  1. جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان آنان
  2. آزادگان و همسر فرزندان آنان

مشمولین سهمیه خانواده شهدا به شرح زیر هستند:

  1. فرزندان شهید
  2. همسر شهید

 

اطلاعیه 

داوطلبانی که در کنکور قبول نشده اند، و از طریق تکمیل ظرفیت کنکور سراسری وارد دانشگاه شده اند، درصورتی که قبولی در دوره روزانه باشد ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند.

 

نحوه پرداخت شهریه پزشکی بدون کنکور

 

شهریه پزشکی بدون کنکور دانشگاه های خارج از کشور

رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های خارج از کشور نیز ارائه می شود و شهریه هر کدام از دانشگاه خارج از کشور در این روش بسته به عوامل مختلفی خواهد داشت. هر کدام از دانشگاه ها، ملاک‌ های معینی برای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی دارند که از آن جمله می ‌توان به اعتبار و کیفیت دانشگاه، کشور محل تحصیل، اساتیدی که در دانشگاه مشغول به تدریس هستند، اعتبار مدرک دانشگاهی اشاره کرد و در نظر داشت که همه این عوامل در میزان شهریه پزشکی بسیار اثر گذار خواهد بود.

به طور مثال شهریه رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های ترکیه حدود 4000 دلار در سال است، با وجود این که در آمریکا حدود 20000  دلار است و یا در کانادا حدود 15000 در سال است. در ادامه جدول هزینه های تحصیل پزشکی در خارج از کشور ارائه شده است.

کشور شهریه رشته پزشکی
اسپانیا ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ یورو
ایتالیا ۱۰۰۰ الی ۵۰۰۰ یورو
انگلستان ۲۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ پوند
کانادا ۱۵۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دلار کانادا
چک ۱۰۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰ یورو
مجارستان ۱۵۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰ یورو
روسیه ۶۰۰۰ الی ۸۰۰۰ یورو

 

 

آیا می توان شهریه پزشکی را به صورت قسطی پرداخت کرد؟

برای بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی به دلیل نداشت تمکن مالی کافی، این سوال وجود دارد که آیا می توان به صورت قسطی شهریه هر ترم پزشکی را پرداخت؟ 

خوشبختانه دانشگاه های آزاد و سایر دانشگاه های مربوطه، برای رفاه حال داوطلبان و پذیرفته شدگان و همچنین برای افزایش توان پرداخت شهریه، وام های دانشجویی را بدون بهره و یا با بهره کم به داوطلبان اعطا می نماید. به همین دلیل کلیه دانشجویان با استفاده از همین وام ها، می توانند به ادامه تحصیل بپردازند.

میزان شهریه پزشکی بدون کنکور

برای آگاهی از شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

جدیدترین اخبار پیرامون پزشکی بدون کنکور 

اعتراض ۲۱ هزار نفر به پذیرش بدون کنکور در رشته‌ های علوم پزشکی

بیش از ۲۱ هزار نفر با تشکیل کمپینی به امکان تحصیل بدون آزمون در رشته‌ های پیراپزشکی معترض شدند. این افراد با هشتگ «نه به پذیرش بدون کنکور رشته‌ های پزشکی» از وزرای علوم و بهداشت خواستند که پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته‌ های پزشکی لغو شود.

در این کمپین خطاب به وزرای علوم و بهداشت آمده است که ما کادر بهداشتی و درمانی با پذیرش بدون کنکور داوطلبان کنکور در رشته های مامایی، هوشبری، اتاق عمل و بهداشت مخالفیم. 

شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته پزشکی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ اعلام شد

شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته پزشکی، به این صورت است که داوطلبان کنکور که موفق به کسب رتبه لازم برای قبولی در رشته پزشکی نشده اند، از فرصت ثبت نام بدون کنکور رشته پزشکی استفاده کنند.

تنها داوطلبانی واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور پزشکی در دانشگاه های سراسری و معتبر ایران می باشند، که در کنکور ثبت نام کرده در لیست قبولی های رشته پزشکی قرار نگرفته اند. در صورتی که این گروه از داوطلبان رتبه ای نزدیک به رتبه آخرین نفر قبولی در رشته پزشکی را کسب کرده باشند، این احتمال وجود دارد که از طریق ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور و یا پردیس های خودگردان بین الملل دانشگاه های سراسری بدون شرکت در آزمون مجدد، وارد دانشگاه سراسری شوند.

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام پزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید. 

 

شرایط پرداخت شهریه پزشکی بدون کنکور

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی میزان شهریه پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان در سال ۱۴۰۳ پرداختیم. از آنجا که دانشگاه های مختلف شهریه ثابت و متغیر متفاوتی را دریافت می کنند، بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعات دقیق از جزئیات و نحوه پرداخت شهریه پزشکی بدون کنکور هستند.

باید گفت که شهریه میزان شهریه پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان به ‌علت اعتبار علمی و آموزشی بالاتر نسبت به دانشگاه آزاد بیشتر خواهد بود. بنابراین لازم است قبل از اقدام برای ثبت نام و انتخاب رشته، از میزان تمکن مالی خود نسبت به پرداخت شهریه اطلاع لازم را کسب نمایید.

چنانچه در خصوص میزان شهریه پزشکی بدون آزمون دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان سوال داشته باشید، می ‌توانید از راهنمایی ‌های مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل بهره ‌مند شوید.

 

 برای دانلود پی‌ دی ‌اف مقاله کلیک کنید.

2.6/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شهریه پزشکی بدون کنکور آزاد چقدر می باشد؟

شهریه پزشکی بدون آزمون آزاد هر سال متغیر می باشد. در این مقاله به شهریه سال جاری اشاره شده است.

میزان شهریه پزشکی بدون آزمون چه میزان می باشد؟

میزان شهریه رشته پزشکی پردیس خودگردان چیزی حدود 22 الی 25 میلیون تومان در سال جاری خواهد بود. 

شهریه رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور چقدر است؟

شهریه رشته پزشکی خارج از کشور در جدول هزینه ها در این مقاله ارائه شده است. 

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «شهریه پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳ + جدول هزینه ها»

  1. Avatar photo آتنا محمودپور گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی نرم افزار دارم و دیپلمم فنی هست میتونم کنکور تجربی بدم برای رشته های پزشکی یا پرستاری ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام بله این امکان بشرط داشتن سوابق رشته ی تجربی برای شما وجود دارد. در ابتدا باید در این رشته برای خودتون ایجاد سابقه کنید.

  2. Avatar photo علی گفت:

    من امسال کنکور میخوام بدم باید رتبه ی کنکورم چند بشه از دندان‌ پزشکی در بیام

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای پذیرش در رشته دندان پزشک نیاز به کسب رتبه زیر 2000 می باشد

  3. Avatar photo کاوه گفت:

    سلام. من دخترم تو کنکور تجربی امسال انتخاب رشته کرده. میخام دخترم در رشته پزشکی بدون کنکور آزاد با هر هزینه که دانشگاه تعیین میکنه تحصیل کنه. لطفا راهنمایی بفرمایید چطور ثبت نام کنه

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام پزشکی جز رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نمیباشد

      1. Avatar photo ساسانی گفت:

        سلام پس چرا مینویسید پزشکی بدون کنکور؟

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          این یک تیتر خبری و مقاله میباشد.

  4. Avatar photo مهدیس گفت:

    سلام من اگر دانشگاه شهریه پرداز و پیام نور مجاز باشم و توی انتخاب رشته اولویت اولم شهریه پرداز باشه.بعدش قبول شم ولی نخوام برم.میتونم پیام نور برم؟یا دانشگاهش برم ثبت نام کنم دوباره؟یا کلا فرصتمو از دست میدم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز خیر براساس انتخاب رشته و به ترتیب سازمان سنجش بررسی میکند و ضمن اینکه اگر اولویتی رو پذیرش نشید اولویت های بعدی چک میشود ولی در صورت قبولی اولویت های بعدی بررسی نمیشود و 2 قبولی ارایه نمیدهد موفق باشید

  5. Avatar photo مهدیس گفت:

    فرق پردیس.ازاد.شهریه پرداز؟

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام مهدیس
      پردیس و شهریه پرداز زیر مجموعه سراسری ولی با احتساب اینک شهریه پرداخت میکنند
      شهریه شهریه پرداز یکم از دانشگاه ازاد بیشتر ولی پردیس ها سه برابر دانشگاه ازاد

  6. Avatar photo امیر علی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید بنده میخواستم رشته دندانپزشکی بدون کنکور ثبت نام کنم میخواستم بدونم شهریه ان چقدره و چه شرایطی داره

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام رشته های پزشکی دندان یا داروسازی هیچوفت بدون کنکور پذیرشی ندارن

      1. Avatar photo محمد گفت:

        پس‌تو‌سایت‌چی‌نوشته

        1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای تحصیل در رشته پزشکی داخل ایران امکان تحصیل وجود ندارد باید در کشورهای دیگر اقدام به تحصیل کنید.

  7. Avatar photo Sana گفت:

    الان امکان پذیرش برای پزشکی بدون کنکور امکان پذیر هست یا خیر ؟

  8. Avatar photo حنانه گفت:

    سلام من سال ٩٦ كنكور دادم ولي رتبه خوبي كسب نكردم اما خيلي علاقه شديدي به دندانپزشكي دارم
    ساكن تبريز هستم آيا ميتونم در رشته دندانپزشكي تو تبريز ثبت نام كنم؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام حنانه خانم برای قبولی در رشته های پزشکی باید در کنکور سراسری شرکت کنید و رتبه متناسب با رشته دندانپزشکی رو کسب کنید برای دریافت برنامه ریزی کنکور مشاوران ایران تحصیل در خدمت شما هستن .

  9. Avatar photo مهدی شرفیان گفت:

    سلام خدمت شما
    امسال کنکوری هستم تا چه رتبه ای توی کنکور امکان قبولی پزشکی منطقه ۳ هست؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور