ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پزشکی بدون کنکور

پزشکی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پزشکی بدون کنکور، چالشی که امروز بسیاری از متقاضیانی که از طریق شرکت در کنکور سراسری موفق به قبولی در این رشته نشدند با آن رو به رو هستند. افزایش روزافزون تقاضا و رقابت در ورود به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی موجب شده تا احتمال پذیرش در این رشته‌ها برای بسیاری از متقاضیان بسیار دشوار و نزدیک به صفر شود. همین مساله سبب شد تا همکاران ما در کالج مدیکال ایران تحصیل به فکر راه حلی برای این چالش بیافتند.

پزشکی بدون کنکور در حال حاضر طبق مصوبات وزارت خانه‌های بهداشت و علوم کشور در دانشگاه‌های ایران مجاز نیست؛ اما این تنها گزینه پیش روی متقاضیان نیست! پذیرش در بهترین دانشگاه‌های اروپا و کشور ترکیه بدون شرکت در کنکور برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در قالب طرحی کاملا قانونی برای اولین بار در ایران توسط کالج مدیکال ایران تحصیل کلید خورد.

جهت کسب اطلاعات کامل نسبت به شرایط طرح پزشکی بدون کنکور در دانشگاه‌های اتحادیه اروپا و ترکیه از طریق شماره تماس  02148810144 با ما در ارتباط باشید، یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

با پر کردن فرم زیر ، ما با شما تماس میگیریم

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

بدون کنکور

بدون کنکور

 

مزایای طرح پزشکی بدون کنکور اتحادیه اروپا

  • سال اول تحصیل شما در کالج ایران – تهران خواهد بود.
  • با توجه به اینکه کالج ایران تحصیل مورد تایید و دارای سهیمه پذیرش است قبولی شما قطعی و 100% تضمینی است.
  • کلیه دانشگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت کشور هستند.
  • امکان رفت و آمد دانشجو به ایران پس از پذیرش
  • دانش پذیران پزشکی بدون آزمون نیز می توانند پیرو بند “د” ماده 5-4 قانون دستورالعمل نحوه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران را داشته باشند می‌توانند پس از گذراندن 72 واحد درسی جهت انتقالی به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران اقدام نمایند!
  • مدرک تحصیلی شما دارای اعتبار بین المللی خواهد بود.
  • امکان اخد اقامت دائم و فعالیت کاری در حوزه پزشکی در تمام کشورهای اتحادیه اروپا
  • در طرح پزشکی بدون کنکور ایران تحصیل، حجم دروس سال اول نسبت به کنکور بسیار کمتر است.
  • آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها به صورت حضوری در تهران تحت نظارت مستقیم بازرسان دانشگاه‌های مقصد
  • مهم‌ترین مزیت کلیه روند تحصیل و پذیرش کاملا قانونی است.

جهت کسب اطلاع در زمینه رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

ورود به رشته پزشکی از طریق آزمون لیسانس به پزشکی سال ۱۴۰۳

یکی از راه‌‌های پذیرش در رشته پزشکی بدون کنکور، شرکت در یک آزمون هماهنگ لیسانس به پزشکی می‌باشد. این آزمون هماهنگ توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود که شرکت در آن بر اساس شروطی میسر می‌باشد. تفاوت اصلی‌ که این آزمون با آزمون کنکور سراسری دارد آن است که تعداد متقاضیان شرکت در این آزمون بسیار کمتر از کنکور سراسری است. همچنین آگاهی بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی در این آزمون بسیار بالا است؛ به‌ همین دلیل نیز پذیرش در این آزمون سخت‌‌تر از پذیرش در آزمون کنکور سراسری می‌‌باشد.

پذیرش پزشکی از طریق آزمون لیسانس نیز دارای برخی شروط است. از جمله شرایط مورد نیاز می‌توان به الزام داشتن مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته در یکی از گروه‌‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی حرفه‌ای و نیز داشتن حداکثر سن ۲۵ سال تمام. توجه داشته باشید که معدل دیپلم متقاضی می‌بایست حداقل ۱۸ و معدل لیسانس نیز حداقل ۱۶ باشد.

پذیرش در این آزمون به گونه‌‌ای است که ابتدا متقاضی واجد شرایط باید در یک آزمون کتبی که مواد امتحانی آن طبق مصوبه وزارت بهداشت اعلام می‌شود، شرکت کرده و در روند پذیرش ۲ برابر ظرفیت دانشگاه، متقاضیان وارد رقابت خواهد شد. در این بخش علاوه‌ بر توانایی‌‌ای که باید در زبان انگلیس داشته باشد، ویژگی شخصیت فرد نیز مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مثبت بودن اجازه پذیرش در رشته پزشکی را خواهد داشت. در نتیجه در نظر داشته باشید که برای پذیرش در این آزمون باید دو فیلتر بسیار جدی را پشت سر بگذارید که یکی از آن آزمون کتبی و دیگری مصاحبه است که هر کدام از آن‌ ها حدوداً ۵۰ درصد تاثیر دارد.

زمان ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

همان طور که در بخش ابتدایی مقاله بیان کردیم، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله فقط یک بار، امکان ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی را فراهم می‌کند. بنابراین، تمامی داوطلبان باید در مدت زمان تعیین شده برای نام‌نویسی در این آزمون، اقدام نمایند. هر ساله زمان نام‌نویسی از اوایل دی ماه آغاز شده و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد.

متقاضیان ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌توانند از تاریخ 1 دی ماه الی 10 بهمن ماه برای ثبت نام خود در آزمون هماهنگ اقدام نمایند. توجه داشته باشید که طبق روال هر سال، ممکن است پس از اتمام زمان ثبت نام، مهلت نام‌نویسی تمدید گردد و فرصتی به جاماندگان ثبت نام داده شود.

برای مشاهده لیست زیر گروه‌های رشته تجربی روی لینک بزنید.

شرایط پزشکی بدون کنکور در ایران

رشته پزشکی به دلیل داشتن بازار کار و درآمد عالی، همواره رویای بیشتر افراد جامعه بوده است و همین دلیل نیز سبب شده تا تقاضای تحصیل در این رشته بسیار افزایش یافته و رقابت سالانه سخت‌تر گردد. آرزوی پزشک شدن سبب افزایش محبوبیت رشته تجربی در میان دانش آموزان و والدین آن‌ها نیز شده است و سالانه تعداد فارغ‌التحصیلان رشته علوم تجربی بیشتر می‌گردد. ولی فراموش نکنید که دستیابی به این آرزو به هیچ وجه آسان نیست. به همین دلیل نیز ممکن است افراد به دنبال راه‌های تحصیل در پزشکی بدون کنکور گردند.

اما اگر متقاضی تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های سراسری هستید هم نیازی نیست خیلی نگران سختی کنکور سراسری و رقابت بالای این رشته باشید. با کسب مشاوره تحصیلی به موقع و صحیح، و تهیه منابع درسی و تدوین برنامه پیشرفت تحصیلی از طریق آکادمی ایران تحصیل قادر خواهید بود به راحتی رتبه مورد نظرتان در کنکور را بدست آورید. کافیست روی عکس زیر کلیک کنید تا به پایگاه اینترنتی آکادمی منتقل شده و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

فراموش نکنید تا امروز هیچ قانون و ماده و تبصره مصوب نشده که متقاضیان محترم امکان تحصیل بدون کنکور در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را در ایران بدون شرکت در آزمون بدست آورده و مشغول به تحصیل شوند؛ ولی چنانچه تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارید، می‌توانید از طرح پذیرش اروپا و ترکیه و یا لیسانس به پزشکی وارد این رشته شوید که در ادامه مقاله شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی را بیان خواهیم کرد. چنانچه متقاضی شرکت در این آزمون هستید، می‌بایست شرایط ثبت نام را داشته باشید. 

شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی عبارت است از:

📝 شرایط نام نویسی در آزمون لیسانس به پزشکی
کلیه فارغ التحصیلان رشته‌های علوم تجربی و فنی و ریاضی با توجه به ظرفیت پذیرش می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
داوطلبان باید در زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی کارت پایان خدمت خود را به همراه داشته باشند و یا اینکه دارای کارت معافیت باشند.
سن داوطلبان شرکت کننده نباید بیشتر از 25 سال باشد. آن دسته از داوطلبانی که خدمت سربازی را پشت سر گذاشته‌اند نیز می‌توانند تا سن حداکثر 27 سال در این آزمون شرکت نمایند.
کلیه داوطلبان دارای مدرک المپیادهای علمی، مطابق با بند 4 و 5 چنانچه موفق به پذیرش با توجه به ظرفیت اعلام شده شوند از گذراندن دوره معاف هستند. 
کلیه متقاضیان باید دارای مدرک زبان باشند. در صورت نداشتن این مدرک باید در صورت پذیرفته شدن اقدام به دریافت حداقل یک مدرک زبان نمایید؛ زیرا در صورت عدم دریافت مدرک زبان در مرحله دوم یعنی مصاحبه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و حتی امکان شرکت در آن را نداشته باشند. 
دارندگان مدرک المپیادهای علمی که موفق به دریافت مدال طلا شده‌اند از گذراندن آزمون کتبی معاف هستند. این دسته از داوطلبان تنها لازم است در مرحله ارزیابی شرکت نموده و تایید شوند.
آن دسته از داوطلبانی که دارای مدال نقره هستند نیز در صورتی که بتوانند حداقل 90 نمره از نمره آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کنند می‌توانند در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

توجه داشته باشید که رشته‌های پزشکی در بازه‌ای کوتاه در دانشگاه پردیس بین الملل کیش به صورت بدون کنکور ارائه می‌شد. اما، در حال حاضر به دلیل عدم موفقیت این مرکز در جذب دانشجوی خارجی، فعالیتی مبنی بر پذیرش دانشجو پزشکی بدون کنکور وجود ندارد. البته در بعضی از دانشگاه‌های نام برده، چند رشته محدود دامپزشکی، تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی، تجهیزات فنی اتاق عمل و غیره وجود دارد که تحت شرایط خاصی نیرو به صورت بدون کنکور می‌پذیرد. با این حال، در هیچ کدام از دانشگاه‌های کشور چیزی به نام پزشکی بدون کنکور وجود ندارد. 

 

برای مامایی بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

پیشنهاد ما برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور، ثبت نام در طرح کالج مدیکال ایران تحصیل و یا شرکت در دوره آمادگی آزمون یوس است. پذیرش در رشته‌‌های پزشکی، پیراپزشکی، دندان‌ پزشکی و داروسازی در کشور‌های اروپایی و ترکیه با شرایط بسیار آسان‌تری نسبت به کنکور ایران امکان پذیر است.

داوطلبان علاقمند به تحصیل در این رشته می‌‌توانند در خارج از کشور در قبال تحصیل در دانشگاه مورد نظر هزینه‌‌ای را به عنوان شهریه پرداخت کرده و وارد دانشگاه شوند در صورت تمایل برای ثبت نام طرح پزشکی بدون آزمون در خارج کشور از طریق شماره تماس 02148810144 با مشاوران کالج ایران تحصیل در تماس باشید تا شرایط شما بررسی و راهنمایی های لازم برای اقدام صورت گیرد.

1️⃣ شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور به گونه‌‌ای است که باید زبان رسمی کشور مورد نظر یا حداقل زبان انگلیسی را به‌ خوبی مسلط باشید.

2️⃣ سوابق تحصیلی و معادل‌ سازی معدل و نمرات شما نیز یکی از اولویت‌‌های مهم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور محسوب می‌‌شود.

3️⃣ داوطلبانی که بعد از گذراندن واحد‌های درسی مشخص و داشتن حد نصاب معدل می‌‌توانند از طریق پردیس دانشگاه علوم پزشکی از طریق درخواست به سایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت اقدام کرده و خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر باشید.

همچنین جهت کسب اطلاعات یشتر درباره چگونگی اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه و اتحادیه اروپا می‌توانید با کلیک روی عکس پایین به پایگاه اینترنتی کالج ایران تحصیل منتقل شوید.

 

بدون کنکور

بدون کنکور

پیراپزشکی بدون کنکور 1403

همان‌‌طور که در ابتدای مقاله بیان شد تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور امکان‌ پذیر نمی‌باشد و تنها به‌ شرط قبولی در کنکور سراسری می‌‌توانید در این رشته تحصیل کنید. بنابراین، برای ورود به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی لازم است که تمام سعی خود را بکار گرفته و با تلاش و برنامه‌‌ریزی به آرزوی خود برسید. با این تفاسیر هیچ‌ یک از دانشگاه‌‌های کشور در رشته‌‌های پزشکی و پیراپزشکی امکان تحصیل را به‌ صورت بدون کنکور برای دانشجو فراهم نکرده و ظرفیت پذیرش این رشته و تنها با پذیرفته شدن در کنکور سراسری است. البته امکان تحصیل در برخی از رشته‌‌های پیراپزشکی بدون کنکور وجود دارد که تنها در مقطع کاردانی بوده و کاردانی پیوسته یا کارشناسی نسبت‌ به آن وجود ندارد. 

پیراپزشکی بدون کنکور

علاقه مندان تحصیل در رشته‌‌های پیراپزشکی، باید ابتدا در کنکور سراسری تجربی شرکت کنند. سپس، در هنگام انتخاب رشته کنکور کد رشته‌‌هایی را که پذیرش آن صرفاً براساس سوابق تحصیلی داوطلبان است را انتخاب نمایند. بعد از مرحله انتخاب رشته، فرد باید پذیرش نهایی خود را به وسیله نمره قبولی در مصاحبه حضوری کسب نماید. رشته‌‌هایی مانند هوشبری، مامایی، بهداشت حرفه‌‌ای، اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنسین سلامت دندان از رشته‌‌های مهم و محبوب پیراپزشکی هستند که در دوره‌‌های مختلف در آزمون سراسری برگزار شده و در سال‌‌های اخیر به‌ صورت بدون کنکور نیز ارائه می‌‌شود.

البته تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی شما نمی‌توانید به‌ طور قطع اطمینان پیدا کنید که این رشته‌‌ها به‌ صورت بدون آزمون وجود دارند. پس قبل‌ از هر چیز، ابتدا پس از منتشر شدن دفترچه فوق و کسب اطلاعات مناسب نسبت‌ به ارائه رشته‌‌های پیراپزشکی بدون کنکور و مطالعه شرایط پذیرش آن، نسبت‌ به ثبت‌ نام خود اقدام کنید. 

بدون کنکور پزشک شوید

بدون کنکور پزشک شوید

ورود به رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟

رشته‌های پیراپزشکی هم در عرصه پذیرش دانشجوی بدون کنکور سرنوشتی مشابه به رشته‌های پزشکی داشته و دارند و در حال حاضر اگر متقاضی بخواهد مشغول به تحصیل در هر کدام از رشته‌های پیراپزشکی شود، باید یا از طریق طرح پزشکی بدون آزمون کالج مدیکال ایران تحصیل شرکت نماید و یا در کنکور سراسری. لیست رشته‌های تجربی بدون کنکور در زمان فعالیت دانشگاه پردیس بین‌الملل شامل بسیاری از رشته‌ها می شد؛ اما در حال حاضر صرفا بنا بر تصمیم وزارت بهداشت دیگر راهی برای ورود بدون کنکور به این رشته‌ها وجود ندارد. لذا فی‌الحال تنها راهی که برای متقاضیان علاقه مند باقی می‌ماند، ثبت نام در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌باشد، البته که متقاضی باید توجه داشته باشد که برای طی شدن فرایند معادل سازی، دانشگاه مقصد فرد باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

ورود به رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

در صورتی که تصمیمی برای فراهم شدن امکان پذیرش بدون کنکور رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد گرفته شود از طریق سامانه خبری دانشگاه آزاد اطلاع رسانی می‌شود. هر یک از رشته‌‌های فوق در دوره‌‌های مختلف دست‌ خوش تغییراتی است که در برخی از دوره‌‌ها شرایط همان ارائه مدرک تحصیلی است که صرفاً در رشته‌‌های تجربی یا حداقل معدل جزو شرایط اصلی مورد نیاز برای ثبت‌ نام می‌‌باشد. بنابراین امکان و شرایط پذیرش در رشته‌‌های پیراپزشکی بدون کنکور تنها بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی در هر دوره مشخص خواهد شد. پس تا اطلاع ثانوی نمی‌‌توان اطلاعات دقیقی را درباره این مبحث ارائه نمود.

با توجه به نکاتی که در این مقاله برای شما عرض کردیم هیچ‌ یک از دانشگاه‌‌های کشور اعم از آزاد، سراسری و پردیس خودگردان قادر نیستند تا رشته‌‌های پزشکی را بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان ارائه دهند تا دانشجویان و متقاضیان بتوانند بدون کنکور وارد مشغول به تحصیل گردند. تنها راه دستیابی به رشته پزشکی شرکت در کنکور سراسری تجربی است و باید در این راستا نمره قبولی خود را کسب کنید. شرط پذیرش در رشته‌‌های پیراپزشکی بدون کنکور نیز تنها با ظرفیت محدود تحت شرایط خاص انجام‌ شده که طبق دفترچه راهنما ارائه می‌‌شود.

برای تحصیل در رشته‌های پرطرفدار پیراپزشکی مثل پرستاری و مامایی در دانشگاه‌های اتحادیه اروپا یا ترکیه، می‌توانید با ثبت نام در کالج مدیکال ایران تحصیل پذیرش یک دانشگاه معتبر را دریافت کنید. برای بسیاری از متقاضیان ایرانی، کشور ترکیه به دلیل صرفه مالی و مجاورت با ایران، مقصد بسیاری از متقاضیان است. با ثبت نام در کالج ایران تحصیل می‌توانید پس از طی یک دوره یک ساله به عنوان کالج تخصصی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، آمادگی لازم جهت کسب نمره قبولی برای پذیرش یک دانشگاه معتبر اروپایی را کسب کنید.

👈 برای مطالعه لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی بر روی لینک مربوطه، کلیک کنید.👉

شرایط قبولی در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور

شرایط قبولی در رشته های پیراپزشکی

افراد برای قبول شدن بدون کنکور در رشته‌های پیراپزشکی، حتما باید شرایطی را دارا باشند که برخی از مهم‌ترین این شرایط، شامل موارد زیر می‌باشند: 

📝 شرایط تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور 
 اگر ملاک پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی باشد، معدل داوطلب نباید از ۱۵ پایین‌تر باشد.
محدودیت سنی یعنی این که متقاضی بیشتر از ۲۵ سال سن نداشته باشد و آقایانی که دوران خدمت سربازی را سپری نموده‌اند، به اندازه مدت خدمت به سن مجاز اضافه خواهد شد. (حداکثر 27 سال سن)
پذیرش رشته‌ها به صورت بومی گزینی می‌باشد.
رشته‌ها غالباً در مناطق محروم ارائه می‌گردند.
تنها داوطلبانی مجاز به ورود در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور خواهند بود که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و قدیم و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم تجربی باشند.

هر چند که عدم پذیرش پزشکی بدون کنکور به احتمال قوی تا سال‌ها به قوت خود باقی بماند، اما در مورد شروط اصلی قبولی بدون آزمون پیراپزشکی این نکته را نیز باید خاطرنشان کنیم که شرایط مذکور ممکن است در هر سال دستخوش تغییراتی شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که اخبار جدید را از سایت ایران تحصیل پیگیری نمایید تا از جدیدترین اطلاعیه‌ها مطلع شوید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت بدون کد) تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما با ارزیابی شرایط شما، در یکی از شیوه‌های پذیرش بدون کنکور ثبت نامتان کرده و یا در این زمینه راهنایی‌تان کنند.

راه دوم و آسان‌تر تحصیل در رشته‌ پزشکی به صورت بدون کنکور نیز اخذ پذیرش یکی از دانشگاه‌های ترکیه و یا اروپا است. با ثبت نام در کالج مدیکال ایران تحصیل قادر خواهید بود ظرف کمتر از یک سال، آمادگی لازم برای شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اروپا را بدست آورده و پذیرش خود در یکی از این دانشگاه‌ها را تضمین کنید. 

👈 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد وارد شوید. 👉

 

جدیدترین اخبار پزشکی بدون کنکور

 📝  اعتراض به پذیرش دانشجوی پزشکی بدون کنکور/ برای دانشجویان انتقالی سهمیه خاص ایجاد نکنید:

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: دانشجویان دانشگاه‌‌های داخلی باید مطابق با آیین نامه‌‌ها و مقررات و قوانین ساری و جاری وزارت‌‌های علوم و تحقیقات و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که در دفترچه آزمون سراسری ثبت شده، مورد پذیرش قرار بگیرند.

📝 اعلام زمان ثبت‌نام و انتخاب رشته مجدد دوره‌‌های بدون کنکور / افزایش حق‌الزحمه دستیاران تخصصی:

غلامرضا حسن‌ زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: شتاب زدگی برای افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی رشته‌‌های گروه پزشکی مشکلات متعددی را در کشور ایجاد خواهد کرد و ممکن است رشته‌‌های گروه پزشکی را هم به سرنوشت برخی رشته‌‌های موجود در وزارت علوم تبدیل کند که در آن‌ ها صندلی کلاس‌ها خالی مانده‌اند.

📝 بدون کنکور فیزیوتراپی و پیراپزشکی ثبت نام کنید:

بر خلاف رشته‌های پزشکی که پذیرش آن در دانشگاه‌های سراسری و آزاد، فقط از طریق کنکور سراسری است؛ در تعداد محدودی از رشته‌های پیراپزشکی و با شرایط مشخصی، امکان تحصیل بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد.

 

پزشکی بدون کنکور

پزشکی بدون کنکور

📜خلاصه مطلب 

رشته پزشکی به دلیل داشتن بازار کار عالی و درآمد فوق العاده، همواره متقاضیان بسیاری داشته که پذیرش در این رشته را سالانه دشوارتر کرده است. به همین دلیل نیز ممکن است افراد علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور گردند و به دنبال راه‌های موجود باشند. خوب است بدانید که تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در ایران الزاما با قبولی در آزمون ممکن است و به هیچ عنوان نمی‌توان بدون شرکت در کنکور سراسری وارد این رشته‌ها شد. اما این تنها راه نیست متقاضیان محترمی که قصد پذیرش بدون کنکور پزشکی را دارند می‌توانند از طریق ثبت نام در کالج مدیکال ایران تحصیل بدون شرکت در کنکور به صورت تضمینی وارد رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی شوند.

چنانچه پس از مطالعه دقیق این مقاله در رابطه با اخذ پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های اروپا و ترکیه با سوال و یا ابهامی رو به رو شدید، می‌توانید جهت اطلاع از شرایط و مراحل پذیرش از طریق شماره تماس 02148810144 با کارشناسان واحد بین الملل ایران تحصیل در تماس باشید.

 

📥 جهت دانلود پی دی اف کامل مقاله پزشکی بدون کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 📥

 

 🎧 پادکست صوتی مقاله  🎧

4.6/5 - (19 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان انتخاب رشته پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳-۱۴۰۴ وجود دارد؟

در حال حاضر این امکان انتخاب رشته پزشکی بدون کنکور وجود ندارد.

آیا امکان تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد موجود است؟

خیر، پزشکی جزء رشته هایی نیست که بتوان بدون ازمون انتخاب کرد.

آیا راه میانبری برای انتخاب رشته پزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

بله، راه های متفاوتی از جمله تحصیل در خارج از کشور و یا شرکت در کنکور لیسانس به پزشکی ممکن است.

نظرات

65 دیدگاه دربارهٔ «پزشکی بدون کنکور»

  1. Avatar photo روژینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید الان برای سال ۱۴۰۳ دانشجو پزشکی بدون کنکور قبول میکنن؟ یا حتما باید آزمون سراسری رو شرکت کنن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر بدون کنکور پزشکی و پیرا پزشکی ها پذیرش ندارند

  2. Avatar photo سارا گفت:

    سلام.. آیا حقیقت دارد که دانشگاه بین المللی زاگرس دانشجوی پزشکی بدون کنکور میپذیرد؟!!!ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نه حقیقت ندارد متاسفانه

  3. Avatar photo پوریا گفت:

    شاید دانشگاه های افغانستان بدون کنکور بزارند بیای پزشکی

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به دانشگاه مورد پذیرشتون داره.

  4. Avatar photo فرزانه گفت:

    سلام من قصد شرکت در پزشکی بدون کنکور دارم میخوام بدونم چقدر زمان میبره که من بتونم در این رشته موفق بشم ؟

    1. Avatar photo ariya iranikhah گفت:

      سلام وقت بخیر، در حال حاضر در هیچ دانشگاهی و تحت هیچ شرایطی امکان ثبت نام پزشکی بدون کنکور وجود ندارد.

  5. Avatar photo فرید گفت:

    سلام برای پزشکی بدون کنکور چند درصد سهیمه برای افراد خارجی و غیر ایرانی هستش؟

    1. Avatar photo ariya iranikhah گفت:

      سلام وقت بخیر، در حال حاضر امکان ثبت نام پزشکی بدون کنکور با هیچ سهمیه ای وجود ندارد.

  6. Avatar photo علی ایرانمنش گفت:

    سلام عرض ادب و خسته نباشید من ۳۵ سال سن دارم و لیسانس عمران از دانشگاه ازاد کرمان هستم
    ایا الان امکان ثبت نام در رشته پزشکی را دارم یا خیر؟
    و در صورت‌ امکان سریع ترین و بهترین مسیر را لطفا توضیح دهید ممنونم.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تمامی رشته ها به جز رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور ارائه می شود.

  7. Avatar photo اصغر گفت:

    سلام خسته نباشید با وجود دیپلم تجربی میشه ارمنستان کنکور بدیم.

    1. Avatar photo مشاور بهروزی گفت:

      سلام روزتون بخیر بله امکانش هست برای اطلاع از شرایط مطالب داخل مقاله را مطالعه کنید

  8. Avatar photo علی گفت:

    سلام من دیپلم انسانی دارم میتونم کنکور پزشکی بدم یا راهی نیست؟

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید.

  9. Avatar photo صادق واحدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر، میخواستم بدونم که شرایط پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد در حال حاضر به چه صورت است؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام وقت بخیر، در حال حاضر امکان ثبت نام پزشکی بدون کنکور وجود ندارد و تنها راه ورود به این رشته و تحصیل در آن شرکت در آزمون سراسری می باشد.

  10. Avatar photo بی بی محترم حسيني رضوي گفت:

    سلام لیسانس تربیت بدنی وفوق لیسانس آسیب وحرکت اصلاحی هستم برای دکتر فیزوتراپی باید چکار کنم وآیا میشه

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید به دقت بررسی شود لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرماییید

    2. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      فزیوتراپی با فیزیولوزی متفاوت هستند.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  11. Avatar photo دیلان گفت:

    با سلام! من کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم هستم! میخواستم پزشکی بخونم! از چه راهی میتونم اقدام کنم؟

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      فقط با کنکور امکانش هست که شما بتونید بخونید

  12. Avatar photo امیر گفت:

    سلام و وقت بخیر
    بنده کارشناس پرستاری هستم چطوری امکان دارد جهت ادامه تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنم.
    ممنونم

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید ازطریق ازمون لیسانس به پزشکی اقدام کنید .

  13. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام روزتون بخیر در کارنامه امسال من رشته پزشکی ودندانپزشکی ودارو سازی مجاز زدن در دانشگاه ازاد معدل کل دیپلمم 18.47هست اگه انتخاب ر شته کنم شانس قبولی دارم

    1. Avatar photo rahimi گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید رتبه و تراز شما چک بشه و میتونید برای اطلاعات بیشتر به مجموعه تماس بگیرید

      1. Avatar photo رضا گفت:

        با سلام با مدرک لیسانس پرستاری معدل ۱۷و معدل کل دیپلم ۱۷.۹۳ میشه آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کرد

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله می‌توانید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی و… در نیمسال تحصیلی دوم سال ۱۴۰۳ (ترم بهمن) آغاز شده است. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی 1403 + رشته ها و زمان

    داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی هستند، باید در زمان‌های تعیین‌شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش در این دانشگاه‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان بایستی توجه داشته باشند که ثبت‌نام در رشته‌های...
  • ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ + شرایط، رشته ها | sanjesh

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی 1403 در دو نوبت ورودی مهر و بهمن ماه انجام می‌شود. داوطلبانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بدون شرکت در آزمون سراسری هستند، باید با دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)