ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های بدون کنکور پزشکی + راهنمای جامع

رشته های بدون کنکور پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های بدون کنکور پزشکی در دهه ۸۰ مورد توجه بسیاری از افرادی که نتوانسته بودند در کنکور موفق باشند قرار گرفته بود، اما در حال حاضر با توجه به اطلاعیه های وزارت بهداشت و دانشگاه های آزاد ورود به رشته های پزشکی بدون کنکور وجود ندارد.

علاوه بر این عدم موفقیت دانشگاه های پردیس بین الملل در جذب دانشجوی خارجی منجر به توقف فعالیت آن ها در حال حاضر شده است و به نوعی راهی به غیر از شرکت در کنکور سراسری برای ورود به رشته های پزشکی وجود ندارد.

 

رشته های بدون کنکور پزشکی

شرایط رشته های بدون کنکور پزشکی

همان طور که اطلاع دارید شرایط رشته های بدون کنکور پیراپزشکی بسیار خاص می باشد شیوه پذیرش در این رشته ها به صورت نیمه متمرکز می باشد و داوطلبان باید برای پذیرش در دانشگاه ها برای مصاحبه اقدام کنند که جواب مصاحبه بعد از گذشتن مراحل از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود پذیرفته شدگان در این دوره ها باید برای تحصیل تعهد خدمتی داشته باشند.

 

آیا امکان تحصیل در رشته های بدون کنکور پزشکی وجود دارد؟

تحصیل در رشته های بدون کنکور پزشکی در حال حاضر حداقل در ایران تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نمی باشد، متقاضیان باید با ثبت نام در کنکور تجربی فرایند طبیعی تحصیل را طی کرده و پس از قبولی در این آزمون با انتخاب رشته ادامه تحصیلات خود را پیگیری نمایند.

اما اگر فرد نتواند در کنکور شرکت نماید هم راه حلی وجود دارد، فرد می تواند با خروج از کشور با ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به پذیرش در رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های غیر دولتی خارج از ایران نماید.

منتها در زمان خروج از ایران برای انجام این کار باید به این مسئله توجه داشته باشید که دانشگاه مقصد شما باید مورد تایید وزارت علوم باشد تا بتوانید بعد از طی کردن تحصیلات خود بتوانید اقدام به معادل سازی مدرک خود نمایید.

 

 

در صورتی که تصمیم بر ثبت نام در کنکور سراسری گرفته اید می توانید از خدمات مشاوره قبولی در کنکور ایران تحصیل بهره مند گردید.

 

 

شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

در سال های گذشته امکان پذیرش در رشته های پیراپزشکی در برخی از دانشگاه ها وجود داشت اما در حال حاضر این امکان وجود نداشته و نخواهد داشت.

دانشگاه پردیس بین الملل با هدف جذب دانشجوی خارجی در شعبه کیش خود در سال های پایانی دهه ۸۰ این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده بود، اما به دلیل عدم موفقیت در جذب دانشجوی خارجی فعالین این مراکز در این راستا هم متوقف گشت.

مدارک ثبت نام رشته پیراپزشکی بدون کنکور

گرچه در حال حاضر امکان پذیرفته شدن در رشته های پیراپزشکی وجود ندارد اما اگر دوباره این شرایط فراهم شود شرایط به شرح موارد زیر خواهد بود: 

۱_ متقاضیان پذیرش باید تقاضانامه کتبی ثبت نام را به دانشگاه مربوطه ارائه دهد.

۲_ اصل آخرین مدرک تحصیلی برای دانش آموختگان نظام جدید دیپلم و پیش دانشگاهی و برای دانش آموختگان نظام قدیم ارائه مدرک چهارساله مبنی بر اخذ مدرک دیپلم.

۳_ اصل مدرک شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن اگر شناسنامه داوطلب پذیرش دارای توضیحات باشد ضمیمه کردن توضیحات لازم است.

۴_اصل کارت ملی داوطلب و ارائه کپی پشت و روی کارت ملی.

۵_ شش قطعه عکس پرسنلی ۳*۴ پشت نویسی شده نام داوطلب و کدملی.

۶_ گواهی مبنی بر بومی بودن و مقبولیت داوطلب طبق نظر شورایاری های شهر یا روستای مربوط به محل سکونت داوطلب که به تایید نظر کارشناسان بخش کمیته.

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در سالهای قبل سعی به ارائه رشته های مختلفی داشته و در این امر مهم بسیار موفق بوده و در رشته های علوم انسانی مانند: رشته حقوق ، مدیریت ، روانشناسی ، حسابداری و …  و در رشته های بسیار پر طرفتار و مهم مهندسی مانند : رشته های عمران ، مهندسی نفت ، مهندسی شیمی ، مهندسی مواد ، متالوژی ، مهندسی صنایع ، مهندسی مکانیک و… و در رشته های هنر و محیط زیست و…. بدون کنکور داوطلب می پذیرد ولی در رشته های گروه پیرا پزشکی مانند رشته های مامایی ، پرستاری ، اتاق عمل ، هوشبری ، و… و گرو رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی و داروسازی و… که از اهمیت بالایی بر خوردارند و جزو پرطرفدارترین رشته ها هستن با کنکور سراسری شروع به پذیرش دانشجو می نماید.

 

رشته های مرتبط پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی همان طور که اطلاع دارید در لیست رشته های تجربی بدون کنکور برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد شما می توانید با داشتم مدارک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی در رشته های تجهیزات فنی اتاق عمل ، تجهیزات فنی آزمایشگاه ، تشخیص پزشکی ، تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی ، شروع به تحصیل کنند البته نا گفته نماند پذیرش در این رشته ها با قبولی شرط معدل امکان پذیر است.

 

مطالب مرتبط 

پرستاری بدون کنکور

لیست رشته های بدون کنکور پزشکی

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «رشته های بدون کنکور پزشکی + راهنمای جامع»

  1. Avatar photo Arezo گفت:

    سلام خسته نباشین اگه میشه لطف کنین بگین که امسال چه دانشگاهایی پذیرش بهیاری یا همون کمک پرستاری رو دارند ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت ثبت نام دور های بهیاری وارد سامانه جهاد دانشگاهی شوید

  2. Avatar photo Mobin گفت:

    سلام امسال چه دانشگاهی در رشته علوم آزمایشگاهی پذیرش بدون آزمون داره؟

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام رشته عوم ازمایشگاهی بدون کنکور ندارد.

  3. Avatar photo شازده صادقی گفت:

    سلام خسته نباشید،پرستاری بدون کنکور،ثبت نام داردیانه؟اگه هست،تاریخش کی هست؟ممنونم اگه پاسخ بدهید

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام همان طور که در رشته های بدون کنکور پزشکی اشاره شده رشته پرستاری بدون کنکور ارائه نمیشه و فقط با کنکور می تونید در این رشته تحصیل کنید برای دریافت مشاوره دقیق تر می تونید با مشاوران مجموعه اسران تحصیل در ارتباط باشید.

  4. Avatar photo پیمان گفت:

    سلام ضمن تشکر و خسته نباشید ، من دانشجوی ترم آخر ارشد آی تی هستم فقط پایان نامه ام مانده و واحد های درسیم تموم شده و مرحله اول کنکور دکتری دولتی نوبت دوم و دانشگاه آزاد قبول شدم سوالم این هست که آیا داروسازی بدون کنکور هم داریم ؟

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز در صورتی که مشکل نظام وظبفه نداشته باشید بعد از اتمام دوره تحصیل میتوانید اقدام به شرکت در ازمون سراسری در رشته مورد نظر شوید

  5. Avatar photo Ylda گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم‌که رشته علوم‌ازمایشگاهی بدون کنکور را در کدام‌دانشگاه های تهران یا کرج‌ میشه خوند

  6. Avatar photo drnaqizade گفت:

    سلام و وقت بخیر دوست عزیز بدون کنکور پزشکی وجود ندارد ولی برای پیراپزشکی بدون کنکور با مشاوران مرکز تماس بگیرید

  7. Avatar photo نسرین گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید مامایی بدون کنکور کددم دانشگاه هست؟شراطش جچوریه؟ کجا باید ثبت نام کنم؟ میشه راهنمایی کنید لطفا 🙏

    1. Avatar photo drnaqizade گفت:

      سلام و وقت بخیر جهت اطلاع از شرایط و لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی با مشاوران مرکز علمی کاربردی تماس گیرید

  8. Avatar photo Pari گفت:

    با سلام و خسته نباشید . من کارشناسی رشته بانکداری دارم میتونم در رشته های پیراپزشکی شرکت کنم یا کارشناسی ارشد رشته های پزشکی رو بدم .

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      سلام ممنوون.بله شما می توانید لیسانس به پزشکی بخونید جهت اطلاع از شرایط وزمان ثبت نام با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

      1. Avatar photo محمد گفت:

        سلان خسته نباشین من دیپلم کار دانش نقشه کشی دارم میتونم در رشته داروسازی یا پیرا پزشکی شرکت کنم

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای پذیرش در رشته های پزشکی یا پیرا پزشگی می بایست در کنکور تجربی شرکت نمایید در نظر داشته باشید با توجه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی لازم است در رشته تجربی هم سابقه تحصیلی داشته باشید جهت اطلاعات و راهنمای بیشتر با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشید :
          راه ارتباط:9099075307 داخلی 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی تهران

    دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی تهران 1402 + رشته ها

    تحصیل در یکی از دانشگاه های موجود در لیست دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی تهران می تواند فرصتی عالی برای هر فرد مایل به ورود به دانشگاه باشد. رشته های این دانشگاه ها در انواع گروه های آزمایشی انسانی،...
  • مشاوره دانشگاه بدون کنکور

    مشاوره دانشگاه بدون کنکور

    هر ساله افراد زیادی در کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت میپردازند؛ از این بین عده زیادی از داوطلبان به دلایل متعدد موفق به کسب نتیجه دلخواه نشده و از ادامه تحصیل در رشته های مورد علاقه خود باز می...
  • پزشکی بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    پزشکی بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

    توجه توجه : به اطلاع تمامی داوطلبان گرامی می رساند که سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۲ هیچ نوع اطلاعیه ای در رابطه با پذیرش دانشجو در رشته پزشکی اعلام نکرده است و پذیرش دانشجوی پزشکی به هیچ عنوان...
  • رشته های دانشگاه سپهر اصفهان

    رشته های دانشگاه سپهر اصفهان

    لیست رشته های دانشگاه سپهر اصفهان اعلام شد. متقاضیان علاقه مند، می توانند در یکی از مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق آزمون و بدون آزمون در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند. گفتنی است که ورود به...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)