ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین شیوه خلاصه نویسی دین و زندگی

خلاصه نویسی دین و زندگی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از دروس عمومی که تقریبا همه داوطلبان به کسب درصد بالا در آن امیدوارند، درس دین و زندگی می باشد. حال شیوه خلاصه نویسی دین و زندگی به دلیل ماهیت آن و دوبخشی بودن آیات و متن برای برخی از افراد کمی دشوار است. بسیاری از متقاضیان عزیز سوال می کنند چگونه دینی را خلاصه نویسی کنیم؟ جواب این پرسش را در 2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی خواهیم یافت.

 

 

برای دریافت بهترین شیوه خلاصه نویسی دین و زندگی – نحوه حفظ و تفسیر آیات، مهم ترین بخش های کتاب و درصدهای نفرات برتر با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

خلاصه نویسی دین و زندگی از نظر مشاورین

 

خلاصه نویسی دین و زندگی از نظر مشاورین

خلاصه نویسی دین و زندگی از نظر مشاورین

 

اگر داوطلب کنکور هستید، می توانید درس دین و زندگی را به عنوان یکی از سکوهای پرتاب برای رسیدن به درصد و رتبه بالا حساب کنید. البته این بدین معنی نیست که این درس بسیار آسان است یا زحمت کمی می خواهد. نه اتفاقا بالعکس، در سال های اخیر طرحان سوال به سمت سوالات مفهومی و پیچیده تر تمایل بیشتری نشان داده اند. اما حسن و شیرینی این درس در یادگیری سریع آن است.

 حتما می پرسید این یادگیری سریع چگونه اتفاق می افتد؟ چگونه دینی کنکور را 100% بزنیم ؟ شما با سه گام می توانید به بهترین درصد در این کتاب دست پیدا کنید. اول خواندن، دوم تست زدن و سوم خلاصه نویسی دین و زندگی . در مورد خواندن که پیشنهاد همه مشاوران کتاب اصلی می باشد. شما قبل از هر چیز باید کتاب را خوب خوب بخوانید و سپس سراغ منابع دیگر برید.

مرحله دوم، انتخاب یک کتاب تست و آشنایی با روش های تست زنی سریع می باشد. مرحله سوم که ما قصد پرداختن به آن را داریم خلاصه نویسی است. اما چگونه دینی را خلاصه نویسی کنیم؟ آیا روش خاصی هست که بتوان از طریق آن ها این درس را سریع دوره کرد و مسلط شد؟ بله، 2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی وجود دارد که بازدهی بسیار خوبی به شما می دهند.

 

 

2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی 

 

2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی 

2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی

 

به طور کلی می توان محتوای کتب دینی و زندگی را به سه بخش تقسیم کرد. 1، آیات قران کریم که در ابتدا و خلال هر درس می آید. 2، محتوای هر درس که شامل متن، روایات و اشعار است. 3، ارتباط دادن مفاهیم این دو بخش با یکدیگر. حال در خلاصه نویسی دین و زندگی ما باید این موارد را در نظر گرفته و از 2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی استفاده نماییم.

 

1. خلاصه نویسی دین و زندگی با روش درختی

برای یادداشت برداری یا خلاصه نویسی راه های متفاوتی وجود دارد، اما به جرئت می توان گفت که خلاصه برداری درختی برترین نوع آن ها مخصوصا برای درسی مانند دین و زندگی است. برای این روش شما بایستی یک دور کتاب را بخوانید تا با محتوای کلی آن آشنا شوید. حال یک برگه کاغذ ( ترجیحا A4) تهیه کنید و تیتر و عنوان اصلی را در مرکز طولی یا عمودی آن بنویسید.

سپس همه تیترهای بزرگ درس را مانند یک شاخه یا خط به تیتر اصلی وصل کنید. برای نظم و جذابیت بیشتر، می توانید خط ها و نوشته ها را با رنگ های متفاوتی بنویسید. همانطور که می دانید در کتاب های دین و زندگی معمولا برای هر تیتر چند زیر تیتر نیز آمده است. در گام بعد زیر تیترهای هر کدام را دوباره با خطی به تیتر اصلی متصل و پس آن توضیحات را به صورت کلیدی جلوی هر کدام یادداشت نمایید.

حالا که کار متن تمام شد، نوبت به خواندن آیات می رسد. همانطور که می دانید همه آیات موجود در درس با محتوای کتاب ارتباط دارد. وقتی که آیات را به خوبی خواندید، در مقابل هر کدام از تیترهایی که نوشته بودید، آیه یا آیات مرتبط با آن را بنویسد. بدین ترتیب شما ساماندهی فوق العاده ایی به ذهنتان داده اید و با چند بار خواندن از روی یادداشت هایتان، کاملا مسلط خواهید شد.

 

2. خلاصه نویسی دین و زندگی با رمزگذاری

 یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر داوطلبان کنکور با آن مواجه هستند، یادگیری مفهومی و بخاطر سپردن آیات است. دلیل این امر اولا به درست نبودن روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور و دوما طوطی وار حفظ کردن این بخش از کتاب بر می گردد. قبل از هر چیز بگوییم، وقتی دارید آیه ایی را می خوانید به آیه های قبل و بعد از آن توجه توجه کنید تا بدانید که منظور و هدف از نزول آیه چه بوده و چه چیزی را می خواهد به ما منتقل نماید.

اما اگر می خواهید در سر جلسه کنکور در کوتاه ترین زمان ممکن، پاسخ صحیح بدهید، ما به شما رمزگردانی را توصیه می کنیم. اولا سعی کنید که برای هر آیه چند کلمه را به صورت کلیدی به ذهنتان بسپارید و سپس از آن ها یک رمز یا داستان مرتبط با هدف آیه بسازید. چگونگی این رمزگردانی به خلاقیت شما بستگی دارد، چرا که هیچ کس نمی تواند جای شما چیزی را به ذهنتان فرو کند.

سپس این کلمات را در خود کتاب مشخص و بارز نمایید. رمزی که برای هر کدام ساخته اید را در حاشیه کتاب و در کنار خود آیه یادداشت کنید. این بهترین خلاصه نویسی دین و زندگی در مبحث آیات است. البته سعی کنید که تا حد امکان کتابتان منظم باشد تا خواندن آن برایتان کسل کننده نباشد. از فلش کارت ها نیز به منظور نظم و راحتی بیشتر نیز می توانید استفاده کنید.

 

 

در حین تست زدن چگونه دینی را خلاصه نویسی کنیم؟

 

 

در حین تست زدن چگونه دینی را خلاصه نویسی کنیم؟

در حین تست زدن چگونه دینی را خلاصه نویسی کنیم؟

 

ما در بالا 2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی معرفی کردیم که روش صحیح مطالعه و مرور نفرات برتر  نیز می باشند. اما شاید اینکه تست زدن را یک عنصر کلیدی در خلاصه نویسی دین و زندگی بدانیم، ادعای غلطی نباشد. دلیل هم این است که وقتی شما تست می زنید، قطعا به نکاتی پی می برید که یا در کتاب درسی دقت نکرده اید و یا آن ها را فراموش نموده اید.

از سوی دیگر، تست زدن شما را با مهم ترین و پر سوال ترین بخش های کتاب آشنا می کند و شما هنگام خلاصه نویسی می دانید که باید بیشتر بر روی کدام مباحث تاکید کنید و دیگر سراغ مطالب بی اهمیت نمی روید. برای اینکه بیشترین استفاده را از تست ببرید و کمتر نیاز به تکرار و دوره آن ها باشد، پیشنهاد می کنیم که نکات استخراج شده را حتما در خلاصه نویسی هایتان بنویسید.

بعلاوه می توانید از آزمون های جامع سال های قبل نیز در این روش کمک بگیرید و همراه با زمان استاندارد خود را محک بزنید. البته یک اشتباه رایج درباره اینکه چگونه دینی را خلاصه نویسی کنیم؟ وجود دارد و آن هم این است که برخی تصور می کنند که این یادداشت ها صرفا مخصوص روزهای آخر است و نیازی به خواندن آن ها در طول نیست. از این کار بپرهیزید و در فواصل منظم به مرور نوشته های خود بپردازید.

 

تجربیات نفرات برتر در خلاصه نویسی دین و زندگی

مطمئنا شما هم دوست دارید بدانید که راز موفقیت دانش آموزان زرنگ چیست؟ و  نفرات برتر چگونه خلاصه نویسی می کنند؟ امیر محمد سهرابی مفرد، نفر  رتبه ۴ تجربی-پزشکی دانشگاه تهران می گوید که برای هر کتاب یک دفترچه یادداشت داشتم و وقتی نکته ایی را استخراج می کردم آن را در دفتر می نوشتم. سپس مهمترین نکاتی که نوشته بودم را مجددا خلاصه نویسی می کردم.

علی بزرگ زاده  که رتبه 13 کنکور تجربی 97 را کسب کرده بود و درصد دین و زندگی او 75% است، می گوید: من هر دو روز یک درس دین و زندگی رو می خوندم. ابتدا کتاب درسی رو مطالعه می کردم و سپس تست های کنکور رو می زدم و برای هر سوال به کتاب درسی مراجعه می کردم. نکات مهم رو نشان دار می کردم و اگه جدید بودند، حاشیه نویسی می کردم. می بینید هر کدام از این نفرات برتر به نوعی از خلاصه نویسی استفاده کردند.

 

 

خلاصه مطالب

در مقاله ایی که خواندید تلاش شد تا 2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی را معرفی و بررسی کنیم. اگر به دنبال این هستید که چگونه دینی را خلاصه نویسی کنیم؟ می توانید از طریق شماره های درج شده در جدول از ساعت 8 صبح الی 1 شب و در تمامی روزهای هفته از مشاوره همکاران بهره ببرید و بهترین تکنیک های مطالعه در خلاصه نویسی دین و زندگی را دریافت نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

با وجود کمبود زمان برای شب امتحان چگونه درس بخوانیم ؟

خلاصه نویسی دین و زندگی

 

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش خلاصه نویسی دین و زندگی چگونه است؟

شیوه های خلاصه نویسی رتبه های کنکور با تفاوت های اندکی، مشابه هم است. اگر شما هم می خواهید چگونه خلاصه نویسی کنیم؟ می توانیم از مشاورین ما راهنمایی بگیرید.

به چند روش می توان دین و زندگی را خلاصه نویسی کرد؟

مسلما همیشه راه خلاقیت باز است و می توان به شیوه های مختلف خلاصه برداری کرد. اما در این میان 2 روش طلایی برای خلاصه نویسی دینی برترین نوع خلاصه برداری است که بازدهی خوبی دارد.

شیوه صحیح خلاصه نویسی آیات دین و زندگی چیست؟

همانگونه در مقاله خواندید بهترین شیوه خلاصه نویسی دین و زندگی بویژه آیات، خلاصه برداری درختی و رمز گردانی است. 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور