ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟

چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از دغدغه های مهم داوطلبای کنکور تو درس دین و زندگی، پاسخ دادن به تست های مربوط به آیات و روایاته. خیلی از بچه ها میگن با وجود اینکه ما آیات رو می خونیم اما بازم نمی تونیم جواب ها رو درست بزنیم، علتش چیه؟ به چه روشی و چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟ باید بگیم جای هیچ نگرانی نیست. شما کافیه با آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی آشنا بشید تا تو کمترین زمان ممکن جواب صحیح به سوالات بدید.

 

 

برای دریافت مشاوره درباره چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟ – آشنایی با شیوه مطالعه نفرات برتر و برنامه ریزی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

برای کنکور چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟

 

 

برای کنکور چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟

برای کنکور چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟

 

همونطور که می دونید سوالات کنکور کتاب دین و زندگی به طور معمول از چهار بخش آیات، روایات، اشعار و متن درس طراحی میشن. اما جالبه بدونید که حدود 60-70 درصد از این تست ها از بخش آیات گرفته میشه که نشون دهنده اهمیت اونهاست. خب با این حساب این سوال برای ما مطرح میشه که چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟ چکار کنیم که موقع جواب دادن گیج نشیم یا از ذهنمون پاک نشن.

جالبه که خیلی از بچه ها میگن که ما تو جواب دادن به سوال های متن مشکلی نداریم اما در قسمت تست های آیات لنگ می زنیم و در عین اسونی نمی تونیم درست بزنیم. یک دلیل عمده میتونه این باشه که ما معنای آیه رو به طور دقیق نمی دونیم و دلیل دیگه ممکنه ناشی از درست نخوندن سر سوال باشه. واقعیت اینه که بقول معروف نصف جواب تو خود سواله.

با این حال همه چیز به نحوه یادگیری و مطالعه ما بستگی داره. آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی تو این مورد خیلی کمک کننده است. با این وجود اگر تو جوابگویی سوالات متن و بخش های دیگه کتاب دچار مشکل هستید و دوست دارید مثل نفرات برتر بالاترین درصدها رو داشته باشید، می تونید از تکنیک های مطالعه که توسط مشاورین ایران تحصیل معرفی میشه استفاده کنید. 

 

آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی

 

آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی

آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی

 

بعضی از داوطلبا با تصور اینکه به دلیل مشترک بودن بعضی از واژگان عربی و فارسی میتونن معنا رو حدس بزنن یا سوره ها رو حفظن، در طول سال اهمیت چندانی به حفظ ترجمه ها نمی کنند. البته این تصور تا حدی درسته اما تو سال های اخیر سوالات مفهومی تر از اون شدن که ما انتظار داشته باشیم به این سادگی جواب بدیم. بهمین خاطر به نظر می رسه آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی ضروریه.

 

1. آیات کتاب اصلی را به دقت بخوانید

بچه ها مهمترین و اصلی ترین منبع سوالات کنکور همین کتاب درسیتونه، پس اون رو محکم بچسبید و با علاقه بخونید. وقتی که دارید قسمت عربی رو میخونید همزمان به ترجمه روبروش دقت کنید. سعی کنید نه تنها ترجمه کلی بلکه کلمه به کلمه رو یاد بگیرید. میدونید دلیلش چیه؟ چون بعضی وقتا طراحان سوال همه آیه رو تو سوال نمیارن و گاهی فقط با یه تیکه از آیه از شما مفهوم کلی یا جزئی رو میخوان.

وقتی نمی دونید چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟ یه چیز خیلی مهم اینه که ارتباط موضوع درس و محتوای تک تک آیات رو به ذهن بسپاریم. برای این کار میتونید یک یا چند کلمه رو شناسایی کنید و باهاش رمزگذاری کنید یا داستان بسازید. اینکه بدونید این آیه به چه اتفاق و چه کسی اشاره می کنه خیلی خیلی مهمه. آیاتی که تو پرسش های پایان درس میاد رو هم حتما جدی بگیرید.

 

2. چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟ تست زیاد بزنید

 وقتی کتاب درسی رو خوب خوندین و نکات رو متوجه شدین، به دومین مرحله از آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی می رسیم. یک کتاب تست خوب (مثلا، کتاب نقره ایی گاج) تهیه و شروع کنید. شاید براتون سوال باشه که تست زدن چه ربطی به حفظ آیات داره؟ واقعیت اینه که وقتی شما در یک مبحثی چندین تست می زنید، به طور ناخودآگاه دارید اون رو تو ذهنتون ثبت میکنید.

از طرفی ممکنه به یک یا چند جنبه از مفهوم آیات دقت نکرده باشید و طراح سوال موقع کنکور شما رو غافلگیر کنه. سوالات مربوط به آیات معمولا به این صورته که یا خود جمله عربی مورد سوال قرار می گیره و مفهوم فارسی یا ارتباط اون با متن، اشعار و روایات داخل درس تو گزینه های جواب هست. یا جای اون عوض میشه و آیات مرتبط تو گزینه هاست. شما با تست زدن تو انواع این ها مسلط میشید.

 

3. آزمون جامع بزنید

بعضی از بچه ها می پرسن که تو روزهای آخر که زمان کمتری داریم چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟ مرحله آخر آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی اینه که دفترچه ها یا سوالات جامع کنکورهای سال های قبل رو آماده کنید و هر چند وقت یکبار  اون ها رو بزنید.  این کار بیشتر از اون چیزی که فکرشو می کنید تاثیر داره. دلیلش هم ترکیبی بودن سوالات هست.

شما تو مراحل قبل بعد از خوندن هر درس تست های مربوط به اون رو می زدید و احتمال اینکه وقتی سوالات کلی رو می بینید دستپاچه بشید زیاده. بعلاوه با این روش می تونید مهم ترین درس های دینی کنکورهای سال های اخیر رو شناسایی کنید و مقایسه کنید که چه آیاتی بیشتر از بقیه مطرح میشن. البته اگر به دنبال درصد بالا هستید توصیه می کنیم که از هیچ آیه ایی غافل نشید. 

روزهای نزدیک به کنکور چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟

تثبیت مطالبی که در طول سال خوندید و مرتب کردن اون ها در ذهن فوق العاده اهمیت داره. وقتی در طول سال در حال خوندن و یا تست زدن هستید، سعی کنید خطوط یا پاراگراف ها، تست ها واز همه مهمتر آیات نکته دار و مهم رو علامت گذاری کنید و نکات رو بنویسید. برای جزوه دین و زندگی کنکور بهتره این کار رو داخل خود کتاب و به صورت منظم انجام بدید تا موقع خوندن در کنار خود آیات اون ها رو بخونید و درک کنید.
در مورد مرور هم مطالعه دوباره تست های علامت زده شده از بهترین تکنیک هاست. این تکرار رمز موفقیت خیلی از رتبه های برتر کنکوره که درصد دین و زندگیشون بالای 90 درصد هست. سعی کنید آیات رو با علاقه بخونید و از معناهای زیباشون لذت ببرید. شیوه های خلاقانه به کار ببرید تا بمحض دیدن آیه تو کنکور، بدون معطلی معنا و مفهوم به ذهنتون بیاد و جواب بدید. 

مهرزاد ملکی زاده، رتبه 5 کنکور 1397 در پاسخ به این سوال که چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟ میگه: من در روش مطالعه دین و زندگی ابتدا نیم ساعت آیات رو حفظ می کردم و پیام آیات رو برای خودم بازگو می کردم. یک ساعت بعد، متن درس رو مطالعه می کردم و بررسی می کردم کدوم قسمت ها برای طراحی سوال مناسب ترند. درواقع از دیدگاه طراح سوال به متن کتاب درسی نگاه می کردم. 

 

 

خلاصه مطالب

تو این مطلب سعی کردیم که با آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی به شما عزیزان کمک کنیم تا به مهم ترین بخش کتاب های دینی با شیوه های صحیح تسلط پیدا کنید. اگر نمیدونید که این درس رو به چه طریق باید خوند و چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟ می تونید با مشاورین ما که با جدیدترین و موثرترین شیوه های مطالعاتی آشنایی دارند، تماس گرفته و بهترین شیوه برنامه ریزی رو دریافت کنید. 

 

 

مطالب مرتبط

بهترین روش مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری

چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟
4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با وجود فرار بودن، چگونه آیات دینی را حفظ کنیم ؟

بهترین شیوه تکرار و مرور است. بسیاری از نفرات برتر به این طریق توانسته اند درصدهای بالای 80 و یا 90 داشته باشند.

مهمترین بخش های کتاب دین و زندگی مربوط به چه بخش هایی است؟

به طور کلی حدود 60 تا 70 درصد دین و زندگی از آیات و 40 درصد باقی مانده از سایر بخش های کتاب است. 

از چه طریقی تست های آیات دین و زندگی را در کنکور سریع و صحیح پاسخ دهیم؟

اگر آموزش 3 مرحله ای حفظ آیات دین و زندگی را که در مقاله ذکر شده است را به خوبی یاد بگیرید، به راحتی می توانید در کمترین زمان ممکن به سوالات پاسخ دهید.

 

در روز باید چند ساعت را به خواندن درس عمومی و دینی اختصاص داد؟

پیشنهاد میشود ساعات مطالعه در روز را  60%  به درس های اختصاصی و 40% را به درس های عمومی اختصاص دهید.

 

 

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تکنیک زمان های نقصانی

    تکنیک زمان های نقصانی | مزایا و معایب + نکات طلایی

    تکنیک زمان های نقصانی، برای افراد در کنکور و دیگر آزمون‌ها برای ورود به دانشگاه یا کار بسیار مورد توجه است. این تکنیک می‌تواند یک روش موثر و کاربردی برای آزمون مهمی مانند کنکور باشد. می‌دانیم یکی که از اصلی‌ترین...
  • تکنیک های تندخوانی کنکور

    تکنیک های تندخوانی کنکور + مزایای تندخوانی در مطالعه

    از بهترین روش ها جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان و صرفه جویی در آن بهره گرفتن از تکنیک های تندخوانی کنکور در هنگام مطالعه و آماده شدن برای آزمون سراسری است. هرچند تأثیر تندخوانی در کنکور انکارناپذیر است، اما باز هم...
  • راز موفقیت در امتحانات نهایی

    راز موفقیت در امتحانات نهایی + 11 روش طلایی | ایران تحصیل

    راز موفقیت در امتحانات نهایی این است که تمامی جوانب را بسنجید و تا جایی که می‌توانید فعالیت قابل پیش بینی خود را تمرین کنید، در این صورت می‌توانید از عهده امتحانات خود برآیید و آن‌ها را پشت سر بگذارید....
  • مشکل وسواس در مطالعه

    مشکل وسواس در مطالعه چیست؟ 8 تکنیک برای مقابله | ایران تحصیل

    آیا در حین مطالعه نمی­‌توانید تمرکز کنید؟ یا در حین مطالعه اضطراب فراوانی دارید؟ آیا همیشه ترس از فراموشی مطالبی که مطالعه می‌­کنید را دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، بدانید که شما دچار مشکل وسواس در...
تماس با مشاور