ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 + 10 نکته مهم | ایران تحصیل

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 آغاز شد. یکی از دغدغه‌های داوطلبان کارشناسی ارشد پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، داشتن یک انتخاب رشته درست و اصولی و منطبق با تراز و رتبه و علاقه وی است. با توجه به ظرفیت محدود پذیرش دانشگاه‌های مختلف در این مقطع، دریافت راهنمای زمان و نحوه انتخاب رشته توسط مشاوران حرفه‌ای می‌تواند اطلاعات زیادی به شما بدهد تا بتوانید به راحتی به انجام انتخاب رشته خود بپردازید. 

قبل از انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت توصیه می‌کنیم که حتماً ابتدا به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته بپردازید. سپس، با توجه به شرایط موجود در دفترچه انتخاب رشته، براساس زمان‌بندی قرار داده شده و سایر موارد تعیین شده، اقدام نمایید. چنانچه نیازمند دریافت مشاوره انتخاب رشته ارشد هستید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند. 

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

آن دسته از داوطلبانی که برای ثبت‌نام آزمون وزارت بهداشت 1402 اقدام کرده‌اند، جهت دریافت کارنامه اولیه خود می‌توانند به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نموده و پس از وارد نمودن اطلاعات خود، نسبت به دریافت کارنامه اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به شرح زیر است:

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402
انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 25 الی 27 خرداد
تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت  27 الی 28 تیرماه 
مهلت مجدد انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 2 مرداد الی  3 مرداد ماه 
 4 مرداد ماه سال جاری

جهت ورود به سامانه sanjeshp.ir روی لینک کلیک کنید.

 

آن دسته از داوطلبانی که کد رهگیری خود را فراموش نموده و یا اینکه بدان دسترسی ندارند، می‌توانند با استفاده از گزینه فراموشی کد رهگیری، نسبت به دریافت مجدد آن به صورت پیامکی و یا ایمیلی که به هنگام ثبت‌نام در فرم مربوطه وارد نموده‌اند، اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سال در شهریور ماه شروع می‌شود. به طوری که کاربران پس از دریافت نتایج اولیه کارنامه خود در مدت زمان محدودی می‌توانند انتخاب رشته کنند. با توجه به حساسیت انتخاب رشته و همچنین تأثیر آن در سرنوشت هر داوطلب، می‌توان گفت زمان بسیار کمی است.

در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، امکان ویرایش انتخاب رشته نیز وجود دارد. در صورتی که در سال آتی نیز شاهد تغییری در رابطه با زمان برگزاری آزمون نباشیم، امکان تغییر این زمان وجود ندارد.

لازم به ذکر است که آن دسته از داوطلبانی که در 2 گروه مختلف در جلسه آزمون شرکت نموده‌اند، می‌توانند نتیجه مربوط به هر دو کارت مربوط به شرکت در آزمون را مشاهده نمایند و کارنامه خود را که حاوی اطلاعات لازم در آن رابطه است را دریافت نمایند.

کارنامه این دسته از داوطلبان شامل اطلاعاتی همچون 1- مشخصات فردی 2- سهميه 3- نمره خام دروس امتحانی به درصد 4- نمره كل تراز به درصد 5-رتبه در سهميه 6-رتبه كل داوطلب در بين كليه داوطلبان همان رشته بدون اعمال سهميه (رتبه آزاد) 7- معدل (براساس اعلام داوطلب) خواهد بود.

داوطلبان می‌توانند حداکثر کد ۸ رشته محل را انتخاب کنند و آن را به ترتیب در سامانه سنجش وزارت بهداشت وارد کنند. سپس با فشردن دکمه تأیید نهایی آن را تکمیل کنند. بعد از آن باید آن‌ها منتظر  نتیجه نهایی کنکور ارشد خود باشند. البته دقت کنید که در صورت لزوم می‌توانید در ۸ کد رشته محل دانشگاه‌های شهریه‌پرداز نیز انتخاب کنند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

جهت مشاهده لیست رشته‌های کارشناسی ارشد غیر حضوری آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت از مهمترین تصمیماتی است که دانشجویان علاقمند به حوزه بهداشت و درمان باید بگیرند. این انتخاب می‌تواند تاثیر پرچمداری در مسیر شغلی و آینده پژوهشی افراد داشته باشد.

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ارشد وزارت بهداشت، داوطلبان می‌توانند با توجه به آن، از وضعیت خود اطلاعاتی در رابطه با نحوه انتخاب رشته به دست آورند.

در صورتی که صلاحیت آنان از نظر علمی برای انتخاب رشته تأیید شود، می‌توانند در زمان تعیین شده نست به انجام انتخاب رشته اقدام نمایند.

همچنین، آن دسته از افرادی که مجاز به انتخاب رشته در محل سهمیه رزمندگان شده‌اند، اما مطابق با مندرجات کارنامه، سهمیه رزمندگی آنان تأیید نشده است، می‌توانند برای آخرین بار در زمان انتخاب رشته مدارک خود را ارائه نمایند.

تعداد کد رشته‌های مجاز برای انتخاب داوطلبان به این صورت است که تنها می‌توانند در دانشگاه‌هایی محل پذیرنده رشته خود اقدام نمایند.

به عنوان مثال، ممکن است با توجه به رشته تحصیلی شما، امکان انتخاب تعداد 5 کد رشته وجود داشته باشد که در این صورت می‌توانید علاوه بر 5 دانشگاه تعیین شده، نسبت به دو دانشگاه دیگر غیر دولتی نیز اقدام نمایید.

علاوه بر دانشگاه‌های دولتی (روزانه) شما می‌توانید نسبت به دوره‌های آزاد، بین الملل و مجازی نیز برای انتخاب رشته اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که معمولاً این دانشگاه‌ها شهریه‌پرداز هستند. لذا شما باید توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل خود را داشته باشید.

شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

نحوه پذیرش در پردیس دانشگاه علوم پزشکی 1402

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران متعدد رشته‌های علمی و تخصصی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که هر کدام شرایط و موضوعات خاص خود را دارند. این رشته‌ها عموما در حوزه‌های مختلف بهداشت، پزشکی، داروسازی، روانشناسی، تغذیه و دیگر شاخه‌های مرتبط با بهداشت و درمان هستند.

همانطور که از نام این دانشگاه‌ها مشحص است، داوطلبانی که در این دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند، لازم است پس از قبولی در دانشگاه، برای ادامه تحصیل شهریه لازم را پرداخت نمایند.

با توجه به مشخص بودن میزان شهریه‌ها از قبل داوطلبان لازم است جدول مربوط به آن را مطالعه نمایند.لازم به ذکر است دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در این رابطه با عدم اطلاع داوطلب نخواهد داشت.

هزینه‌های تحصیلی این دانشگاه با توجه به شهریه‌های دریافتی تأمین می‌شود. لذا هر نیمسال، مطابق با مقررات تعیین شده از سوی سازمان سنجش پزشکی هزینه‌های لازم اخذ می‌گردد.

در صورتی که ظرفیت یکی از رشته‌ها پس از اعلام نتایج کنکور ارشد، کمتر از 50 درصد ظرفیت اعلام شده باشد، اجازه تشکیل کلاس و دوره بر عهده دانشگاه برگزار کننده می‌باشد و در صورت منحل شدن این دوره، داوطلبان می‌توانند برای آزمون سال بعد اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که امکان تغییر رشته برای دانشگاه‌ها شهریه‌پرداز وجود ندارد و همچنین داوطلبان در صورتی که مایل به انتخاب رشته در این زمینه باشند، باید حتماً در آزمون شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

برای اطلاع از مراحل ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه پذیرش مقطع ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی 1402

کلیه داوطلبان می‌توانند جهت ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی جهت پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت با مطالعه کامل بند ب 11 و اطلاع از شرایط اختصاصی این دانشگاه، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، اطلاع یابند.

در صورت پذیرش بر اساس ضوابط تحصیلی و تعیین شده، داوطلبان لازم است هزینه‌های مربوط به شهریه و هزینه‌های تحصیل را پرداخت نمایند. میزان شهریه تعیین شده از سوی دانشگاه آزاد تعیین می‌شود و توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت حتماً از میزان آن اطلاع یابید.

برای اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد نوبت دوم بر روی لینک کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 

مشاوره انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402

برای انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. ابتدا باید تمایلات و علاقه‌های شخصی خود را مشخص کنید. سپس، با توجه به این عوامل، رشته‌های مرتبط را بررسی کنید. از جمله می‌توان به میزان علاقه به مباحث علمی، توانایی در موضوعات مرتبط، افق شغلی و موقعیت بازار کار اشاره کرد.

مهلت مقرر برای انتخاب رشته داوطلبان همانطور که ذکر شد در شهریور ماه شروع می‌شود. در این مدت کلیه داوطلبان می‌توانند در زمان مقرر، نسبت به انتخاب رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

در صورت عدم تکمیل فرم مربوط به انتخاب رشته، این اقدام به منزله انصراف تلقی خواهد شد و داوطلب از روند آزمون حذف خواهد شد. توصیه ما به کلیه داوطلبان عزیز این است که برای جلوگیری از مشکلاتی که به دلیل انتخاب رشته پایان وقت به وجود می‌آید، در زمان مقرر، اقدامات لازم را به انجام برسانید.

همانطور که در راهنمای زمان و نحوه انتخاب رشته ذکر شد؛ داوطلبان تنها مجاز به انتخاب آن دسته از رشته‌هایی می‌باشند که مطابق با مقطع کارشناسی آن‌ها بوده باشد و مدارک آنان مورد تائید قرار گرفته باشد.

چنانچه داوطلبی عمداً و یا سهواً این مورد را رعایت نکند، حتی در صورت پذیرش در رشته انتخابی، قبولی فرد لغو شده و ضمن محرومیت از شرکت در آزمون‌های بعدی، در مورد او هیئت بدوی تصمیم گیری می‌کند.

با توجه به اینکه بررسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بر اساس ترتیب اولویت‌های انتخابی داوطلب خواهد بود، لذا در صورت پذیرش نهایی در این رابطه، در هر دانشگاهی، اعم از دولتی (رایگان) و یا شهریه‌ای، مقرر با شرایط تعیین شده امکان تغییر کد رشته محل وجود نخواهد داشت و به همین دلیل نمی‌توانند پس از دریافت کد رهگیری ، نسبت به تغییر کد رشته محل اقدام نمایند. این مورد ضرروت دقت داوطلب را در انتخاب کد رشته محل تعیین و مشخص می‌نماید.

برای اطلاع از رشته‌های آموزش محور کارشناسی ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

هر ساله شاهد دانشجویانی وارد فرایند انتخاب رشته می‌شوند که به دلیل کم اطلاعی در رابطه با روند انتخاب رشته دچار مسائلی شده‌اند و به همین دلیل مجبور به انصراف از دانشگاه می‌شوند و یا برای ترم‌های مختلف جهت دریافت مرخصی اقدام می‌نمایند.

در هر دو صورت، این مسئله موجب می‌شود تا نتوانند ادامه تحصیل خود را آن طور که باید و شاید داشته باشند.همین موارد موجب ایجاد احساس سرخوردگی و همچنین افسردگی در این دسته از دانشجویان می‌شود. بدیهی است که این مشکلات به دلیل عدم مشورت با یک مشاور و یک فرد خبره و کاربلد به وجود می‌آید.

یکی دیگر از اشتباهاتی که داوطلبان در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارند این است که تکنیک‌های انتخاب رشته را نمی‌دانند و بدون اینکه اطلاعی در این مورد داشته باشند، دست به انتخاب رشته می‌زنند. همین مسئله موجب می‌شود تا در رشته‌ای غیر از رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوند.

خوب است بدانید که علاوه بر توضیحات مندرج در دفترچه انتخاب رشته فوق لیسانس وزارت بهداشت، مشاوران ایران تحصیل می‌توانند به شما اطلاعات کامل‌تری را بدهند. آن‌ها می‌توانند واقعیت را به شما نشان دهند تا بتوانید براساس رتبه و تراز خود انتخاب رشته کنید.

اطلاعیه

چنانچه در رابطه با مراحل انتخاب رشت وزارت بهداشت نیازمند دریافت مشاوره ارشد وزارت بهداشت هستید، کافی است از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید تا شما را در ای مسیر سرنوشت‌ساز یاری نمایند.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

شما بعد از این که کد رشته‌های محل مورد علاقه خود را انتخاب کردید. باید آن‌ها را در وب سایت وزارت بهداشت درج کنید. حال به دلیل این که تمام فرآیند انتخاب رشته فوق لیسانس وزارت بهداشت به صورت اینترنتی می‌باشد. لذا فرآیند آن را به صورت کلی در زیر توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا به سایت sanjeshp.ir مراجعه کنید و از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب کنید. 
  • حالا روی گزینه “انتخاب رشته محل تحصیل “کلیک کرده و وارد سامانه کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۲” شوید.

مرحله اول انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

  • در صفحه جدید باز شده کد رهگیری ثبت‌نام و فرم انتخاب رشته را وارد کنید.
  • حالا در منوی کشویی ایجاد شده اول رشته و در منوی دومی دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و تیک بزنید.
  • پس از درج کلیه رشته محل‌های مورد علاقه خود روی گزینه ثبت اولیه کلیک  و فرم انتخاب رشته خود را نهایی کنید. دقت کنید که بعد از نهایی کردن انتخاب رشته خود نمی‌توانید کد رشته‌ها را حذف یا جابجا کنید.

مرحله دوم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

  • حالا انتخاب رشته‌های شما به صورت فایل نمایش داده خواهند شد که شما در صورت لزوم می‌توانید از آن پرینت بگیرید.

مرحله سوم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

پس از اینکه از اولویت بندی و همچنین انتخاب خود از شماره یک، که به نخستین دانشگاه مدنظر شما مربوط می‌شود باید تا انتها تمامی دانشگاه‌های مدنظر خود را وارد کنید، در فرآیند انتخاب رشته زمانیکه به جابجایی یا حذف کدرشته نیاز داشتید می‌توانید به آسانی روی گزینه “جابجایی” کلیک کرده و یا گزینه “حذف” را کلیک کنید.

البته خوب است بدانید که این عمل قبل از فشردن گزینه “ثبت نهایی” امکان پذیر بوده و پس از کلیک روی این گزینه قابلیت جابجایی یا حذف وجود دارد.

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

برای کسب اطلاع از انتقالی دانشجویان وزارت بهداشت روی لینک کلیک نمایید.

 

فهرست رشته‌های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

آن دسته از داوطلبانی که براساس نتایج اولیه کنکور ارشد علوم پزشکی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت، کد محل رشته‌ها ر استخراج کرده و فرم اینترنتی خود را تکمیل نمایند. در جدول زیر فهرست این رشته‌ها ارائه شده است. توجه داشته باشید که برخی از رشته‌ها، به شکل مجموعه ارائه شده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، می‌توانند شانس خود را برای تحصیل در رشته‌های ارائه شده هر مجموعه محک بزنند.

رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402
ارشد رشته آموزش بھداشت و ارتقاء سلامت 
ارشد رشته آمار زیستی
ارشد رشته اپیدمیولوژی
ارشد رشته اتاق عمل
ارشد رشته اعضای مصنوعی و وسایل كمكی
ارشد رشته اقتصاد بھداشت با سه گرایش (سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بهداشت و درمان، توسعه بهداشت و درمان)
ارشد رشته ارگونومی
ارشد رشته اكولوژی انسانی 
ارشد رشته انفورماتیك پزشکی
ارشد رشته ارزیابی فناوری سلامت (HTA)
ارشد رشته بینائی‌سنجی
ارشد رشته بھداشت و ایمنی مواد غذایی
کارشناسی ارشد رشته پدافند غیرعامل در نظام سلامت (صرفا دانشگاه بقیه اله)
کارشناسی ارشد رشته تاریخ علوم پزشکی
ارشد رشته حشره‌شناسی پزشكی 
ارشد تكنولوژی گردش خون
کارشناسی ارشد رشته رفاه اجتماعی
کارشناسی ارشد رشته ژورنالیسم پزشکی
کارشناسی ارشد رشته سلامت سالمندی
کارشناسی ارشد رشته سلامت و ترافیک
کارشناسی ارشد رشته شنوائی‌شناسی
کارشناسی ارشد رشته علوم تشریحی
کارشناسی ارشد رشته علوم و صنایع غذائی (گرایش كنترل كیفی و بھداشتی ) 
کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی 
کارشناسی ارشد رشته فناوری تصویربرداری پزشکی
کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات سلامت
کارشناسی ارشد رشته كاردرمانی
کارشناسی ارشد رشته كتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی
کارشناسی ارشد رشته گفتار درمانی 
کارشناسی ارشد رشته مدیریت خدمات بھداشتی درمانی 
کارشناسی ارشد رشته مددكاری اجتماعی
کارشناسی ارشد رشته مدیریت توانبخشی 
کارشناسی ارشد رشته مھندسی پزشكی (بیوالكتریک) 
ارشد رشته ایمنی و محیط زیست (HSE) و مدیریت سلامت 
کارشناسی ارشد رشته مھندسی بھداشت حرفه‌ای 
ارشد رشته مھندسی پزشكی (زیست مواد) 
ارشد رشته میكروب‌شناسی مواد غذایی
ارشد رشته نانوتكنولوژی پزشكی 

 

مجموعه رشته آموزش پزشکی
ارشد رشته آموزش پزشکی 
ارشد رشته تكنولوژی آموزشی در علوم پزشكی
ارشد رشته برنامه‌ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی  

 

مجموعه رشته بهداشت محیط

کارشناسی ارشد رشته بھداشت محیط – سم‌شناسی محیط 
کارشناسی ارشد رشته مھندسی بھداشت محیط – مدیریت پسماند 
کارشناسی ارشد رشته مھندسی بھداشت محیط
کارشناسی ارشد رشته مھندسی بھداشت محیط – بھره‌برداری و نگھداری از تاسیسات بھداشتی شھری 
کارشناسی ارشد رشته بھداشت محیط – بھداشت پرتوھا

 

مجموعه پرستاری
کارشناسی ارشد رشته روان پرستاری 
کارشناسی ارشد رشته پرستاری داخلی – جراحی
کارشناسی ارشد رشته پرستاری سلامت جامعه
کارشناسی ارشد رشته پرستاری كودكان 
کارشناسی ارشد رشته پرستاری نظامی
کارشناسی ارشد رشته پرستاری مراقبت‌ھای ویژه نوزادان
کارشناسی ارشد رشته پرستاری توانبخشی
کارشناسی ارشد رشته پرستاری اورژانس
کارشناسی ارشد رشته پرستاری مراقبت‌ھای ویژه
کارشناسی ارشد رشته پرستاری سالمندی
کارشناسی ارشد رشته مدیریت پرستاری

 

مجموعه روانشناسی
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی
کارشناسی ارشد رشته بھداشت روان 
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی سلامت 
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی كودك و نوجوان 

 

مجموعه فیزیوتراپی
کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی
کارشناسی ارشد رشته  فیزیوتراپی ورزشی

 

مجموعه علوم آزمایشگاهی (1)
کارشناسی ارشد رشته بیوشیمی بالینی
کارشناسی ارشد رشته زیست فناوری پزشكی 
کارشناسی ارشد رشته ژنتیك انسانی

 

مجموعه علوم آزمایشگاهی (2)
ارشد رشته بانک خون (ھماتولوژی) و خون‌شناسی آزمایشگاھی
ارشد رشته ایمنی‌شناسی

 

مجموعه علوم آزمایشگاهی (3)
کارشناسی ارشد رشته قارچ‌شناسی پزشكی
کارشناسی ارشد رشته میكروب‌شناسی پزشكی
کارشناسی ارشد رشته ویروس‌شناسی پزشكی 
کارشناسی ارشد رشته انگل‌شناسی

 

مجموعه علوم تغذیه
ارشد رشته علوم تغذیه در حوادث متقربه و بحران 
ارشد رشته علوم تغذیه
ارشد رشته علوم بھداشتی در تغذیه 
ارشد رشته تغذیه بالینی
کارشناسی ارشد رشته تغذیه ورزشی

 

مجموعه فیزیک پزشکی
کارشناسی ارشد رشته رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی
کارشناسی ارشد رشته فیزیک پزشکی 

 

مجموعه مامایی
کارشناسی ارشد رشته مامایی 
کارشناسی ارشد رشته مشاوره در مامایی 

 

مجموعه رشته‌های داروسازی
ارشد رشته شیمی دارویی 
ارشد رشته كنترل مواد خوراكی و آشامیدنی
ارشد رشته سم‌شناسی 
ارشد رشته ترکیبات طبیعی، دارویی و دریایی

رشته‌های جدید کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

علاوه بر رشته‎‌های مذکور، در سال جاری وزارت بهداشت مجوز پذیرش در برخی از رشته‌های جدید را را برای دانشگاه‌ها صادر کرده که فهرست این رشته‌ها در جدول زیر ارائه شده است. 

فهرست رشته‌های جدید ارشد وزارت بهداشت 1402
نام رشته منطقه دانشگاه علوم پزشکی شرایط مورد نیاز پذیرش
رشته اخلاق پزشکی (آموزش مجازی) همکاری تهران و علوم پزشکی مجازی
رشته گفتار درمانی  دانشگاه شیراز
رشته مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) دانشگاه علوم پزشکی ایران
رشته تغذیه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران
رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز
ارشد رشته قارچ‌شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل پذیرش دانشجویان در این رشته در منطقه 1 آمایشی کشور می‌باشد و برای تحصیلی 1402 – 1403 به صورت یکسال در میان با ظرفیت ۳ نفر برای یک دوره شرایط پذیرش وجود دارد.
رشته اقتصاد بهداشت دانشگاه بقیه‌الله الاعظم
ارشد رشته فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
رشته آموزش بهداشت در ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حفظ حداکثر ظرفیت کشوری برای یک دوره پذیرش دانشجو خواهد داشت.
ارشد ایمنی و محیط زیست (HSE) و مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه پذیرش دانشجویان در رشته ایمنیشناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، به شرط جذب کردن عضو هیئت علمی خواهد بود.
رشته مشاوره در مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
رشته مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پذیرش در یک دوره و استقلال در پذیرش برای مقطع ارشد

مهمترین نکات انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

برای اطلاع از فرایند انتخاب رشته ارشد بر روی لینک کلیک کنید.

 

مهم‌ترین نکات انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

در این بخش قصد داریم به بررسی برخی نکات ضرروی و با اهمیت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ بپردازیم:

  • کلیه داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده و در نهایت مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شده‌اند، می‎‌بایست براساس مدارک مورد پذیرش رشته امتحانی خود رشته‌هایی را انتخاب کنند. در کارنامه اولیه خود، نمرات کلیه رشته‌های یک مجموعه برای داوطلب قرار گرفته است اما داوطلب می‌بایست با شرایطی که به رشته وی مرتبط است در آن مجموعه امتحانی توجه کند.
  • براساس آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد علوم پزشکی هرگونه انتقال، تغییر رشته و یا حابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ممنوه است، پیشنهاد می‌کنیم، کلیه داوطلبان پس از اطلاع کامل و براساس شرایط شخصی انتخاب رشته خود را کامل کنند.
  • زمانی که دانشجو رشته‌ای را بین دو دانشگاه پذیرفته شده باشد، فرد پذیرفته شده، دانشجوی دانشگاه اول بوده و می‌بایست آمادگی کامل برای گذراندن کلیه یا بخش‌هایی از دوره‌های آموزشی و پژوهسی خود را در هر محل مورد تفاهم خود داشته باشد.
  • در صورت عدم تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، این  سازمان این امر را به منزله انصراف فرد تلقی کرده و در نهایت داوطلب قادر نیست تا فرآیند آزمون را تا انتها طی کند، اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هم در تاریخ معین مشخص شده و داوطلب باید منتظر نتایج آزمون است.
  • یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت، مراجعه به مشاوره تحصیلی است. مشاوران تحصیلی ایران تحصیل با تجربه و دانش خود می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بهتری بگیرید و با اطمینان بیشتری به سمت اهداف خود حرکت کنید.

برای ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت روی لینک بزنید.

ضوابط دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته‌های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در تمامی دوره‌های عادی و شهریه‌پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد، شرایط و ضوابط پذیرش هر دوره به صورت جدا در دفترچه انتخاب رشته کاشناسی ارشد علوم پزشکی در اختیار تمامی متقاضیان قرار می‌گیرد.

برای آشنایی با سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت مقاله داخل لینک را مطالعه نمایید.

اخبار پیرامون انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ 

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور، حسن مروتی  اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هفته آینده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان مجاز، اوایل تیرماه امکان انتخاب رشته را خواهند داشت و در نیمه اول شهریورماه نیز نتایج نهایی آزمون را اعلام می‌کنیم تا داوطلبان از اول مهرماه بر سر کلاس‌ها حضور پیدا کنند. 

داوطلبان کارشناسی ارشد دلایل خود برای تعویق آزمون را اعلام کردند

حدود 4 هزار نفر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من، خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت بهداشت و علوم شدند.

اخبار پیرامون انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

خلاصه مطلب

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 یکی از مهمترین مراحلی است که داوطلبان باید آن ر ا دقت انجام دهند، چراکه در این بخش دانشجویان براساس نمره و رتبه خود انتخاب می‌کنند تا کدام دانشگاه ادامه تحصیل دهند. بنابراین دقت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می‌تواند تأثیر به سزایی داشته باشد.

در این مقاله ما سعی کردیم به اهمیت انتخاب رشته در زمان مقرر شده و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اشاره کنیم و همچنین در مورد نحوه پذیرش در دانشگاه‌های شهریه‌پرداز، دانشگاه‌های آزاد و دولتی صحبت کردیم. لذا شما داوطلب ادامه تحصیل در هر کدام از این مراکز آموزشی هستید، بهتر است شرایط آن را به خوبی مطالعه کنید. چنانچه پس از مطالعه مطالب این مقاله نیاز به دریافت مشاوره در هر کدام از بخش‌های انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت داشته باشید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین نحو یاری کنند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 

 

5/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چه زمانی می توانیم اقدام نماییم؟

جهت انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت پس از انتشار کارنامه اولیه در شهریور ماه اقدام به تکمیل فرم نمایید.

تعداد مجاز کد انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای هر رشته چند کد می باشد؟

برای انتخاب رشته هر داوطلب می تواند با توجه به دانشگاه محل پذیرنده رشته خود اقدام نماید. علاوه بر آن، دو کد رشته دیگر را نیز می توان از سایر دانشگاه ها انتخاب نمود.

آیا در دفترچه راهنمای زمان و نحوه انتخاب رشته می توان شهریه مربوط به هر دانشگاه را می توان مشاهده نمود؟

خیر. میزان شهریه تعیین شده هر دانشگاه توسط خود دانشگاه اعلام خواهد شد.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 + 10 نکته مهم | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo براهنی گفت:

    سلام برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چه مهلت زمانی ارائه شده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خرداد ماه زمان انتخاب رشته بوده

  2. Avatar photo ستاره. گفت:

    انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت را باید بر اساس سه منطق خوشبینامه، بدبینانه و منطقی چیدمان کنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید خوشبینانه و منطقی و بدبینانه انتخاب کنید.

  3. Avatar photo عارفه گفت:

    با رتبه ۵۸سهمیه آزادو۷۰کل ژنتیک انسانی ارشد کجا احتمال قبولی دارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      قبولی دانشگاه به ظرفیت پذیرش،درصدهای دیگر داوطلبان و … بستگی دارد.با توجه به شرایط شانس قبولی در واحدهای شهریه پرداز دارید

  4. Avatar photo محمودیان گفت:

    کارشناسی ارشد به پزشکی هم داریم؟ من موقع انتخاب رشته میتونم رشته های وزارت بهداشت بزنم؟ الان لیسانس عمران دارم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت حتما باید لیسانس یکی از رشته های مورد پذیرش قید شده در دفترچه راهنمای ثتب نام دارا باشید.

  5. Avatar photo عرفان گفت:

    سلام خسته نباشید. قصد دارم مشاوره بگیرم برای رشته انتخاب کردن الان در مرحله آمادگی هستم میخوام ببینم با مدرک کارشناسی هوشبری میشه هر رشته ی دیگه ای که مال وزارت بهداشت باشه رو انتختب کرد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر و بیشتر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)