ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ورود به سامانه sanjeshp.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
sanjeshp.ir 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا از خدمات سامانه sanjeshp.ir آگاهی دارید؟ افرادی که قصد ورود به دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی و یا بیمارستان های آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در هر کدام کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی(Ph.D) ، دستیاری تخصصی پزشکی دارند، می بایست برای آگاهی، انجام و هماهنگی تمام مراحل ثبت نام، شرکت در آزمون، اعلام نتایج و گزینش به سایت سنجش پزشکی کشور مراجعه کنند. به منظور کسب اطلاعات کامل تر و دریافت پاسخ سوالات خود در این زمینه می توانید با مشاورین ایران تحصیل در تماس باشید.

 

 

جهت اطلاع از نحوه ورود به sanjeshp.ir و جزئیات آزمون های پزشکی و پیراپزشکی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

هدف از ایجاد سامانه sanjeshp.ir چیست؟

 

 

هدف از ایجاد سامانه sanjeshp.ir چیست؟

 

 

وزارت بهداشت که وظیفه ایجاد و توسعه بهداشت و درمان و همچنین آموزش و پژوهش در این زمینه را به عهده دارد، از سال 1367 کار خود را به طور مستقل آغاز کرد. همزمان با این اتفاق، برگزاری آزمون های مختلف برای ورود علاقه مندان به دنیای پزشکی و پیراپزشکی آغاز شد.

مرکز علوم پزشکی از سال 84 مسئولیت برگزاری آزمون های ورودی مقاطع رشته های ارشد علوم پزشکی، دکتری تخصصی(Ph.D) ، دستیاری تخصصی پزشکی و… را عهده دار شد و مراحل مختلف تحصیلی همه رشته های مربوط به وزرات بهداشت را هماهنگ سازی نمود.

به این ترتیب، ضرورت وجود یک سایت الکترونیک برای تسهیل هر چه بیشتر مراحل آزمون و تحصیل متقاضیان و دانشجویان باعث شد تا سامانه مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir ایجاد گردد. در این سامانه همه اخبار و اعلامیه های مربوط به ثبت نام، آزمون و گزینش ها در بخش های مختلف به اطلاع داوطلبان و دانشجویان می رسد.

به این ترتیب، توصیه می شود که متقاضیان عزیز در رشته های مربوطه جهت انجام و آگاهی از امور مربوط به تحصیل خود با نحوه ورود به سایت سنجش پزشکی کشور و بخش های مختلف آن آشنا شوند. همچنین می توانید از طریق مشاوره کنکور پزشکی به صورت تضمینی شانس خود را برای قبولی در این آزمون ها ببرید. 

 

 

جهت اطلاع از  لیست دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تأیید ایران بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

سامانه sanjeshp.ir چه خدماتی را ارائه می دهد؟

هدف تشکیل سازمان سنجش پزشکی کشور در چند حیطه خلاصه می شود که در ادامه به آن ها اشار می کنیم.

 

  • هماهنگ سازی، تعریف سیاست ها و خط مشی برای برگزاری آزمون های مختلف

 

  • ارائه اطلاعات لازم در مورد آزمون های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، آزمون MHLE، ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، آزمون تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و همچنین المپیاد پزشکی

 

  • پیاده سازی دانش روز بر روند انجام آزمون ها به منظور بالا رفتن کیفیت برگزار جلسات و نتایج

 

  • ایجاد تقویم آموزشی در منوی سایت ir جهت اعلام زمان بندی آزمون های وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی که همه مراحل آزمون ها را در بر می گیرد.

 

  • ایجاد ارتباط با سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی برای هماهنگی های لازم

 

  • هماهنگی با دانشگاه هایی که دانشجو در آن ها پذیرفته شده است تا موارد مربوط به تعیین ظرفیت و شرایط لازم پذیرش

 

  • تدارک و گردآوری دفترچه راهنمای ازمون به منظور ایجاد هماهنگی بین همه واحدها و تنظیم جدیدترین ضوابط

 

  • انتشار لیست منابع آزمون بواسطه هماهنگی با دبیرخانه ها

 

  • در اختیار گذاشتن بانک سوالات ارائه شده از سوی اساتید به منظور یکسانسازی سطح علمی مراکز مختلف

 

  • ایجاد یک فضای مناسب برای طراحی سوال و آزمون سازی

 

  • ایجاد آمادگی جهت برگزاری آزمون ها

 

  • اعلام نتایج و کارنامه های آزمون از طریق ورود به سامانه sanjeshp.ir

 

  • دریافت اعتراضات داوطلبان و پاسخ به آن ها

 

  • ایجاد فضایی مناسب جهت شناخت و معرفی استعدادهای درخشان کشور در گروه پزشکی

 

  • فراهم آوردن امکان انجام، تهیه و تدوین، و چاپ کتب و مجلات مورد نیاز متقاضیان

 

 

برای اطلاع از رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد بر روی لیست مربوطه کلیک کنید

 

 

با ورود به سایت سنجش پزشکی کشور چه بخش هایی را مشاهده خواهید کرد؟

 

 

با ورود به سایت سنجش پزشکی کشور چه بخش هایی را مشاهده خواهید کرد؟

 

 

قبل از هر چیز برای ورود به سایت سنجش پزشکی کشور باید آدرس اینترنتی sanjeshp.ir را در موتور جستجوگر خود وارد کرده تا صفحه اصلی این سامانه را مشاهده نمایید. سپس با یک نوار آبی رنگ در بالای صفحه روبرو می شوید که در آن پنج دسته تقویم آزمون، منابع آزمون ها، لیست دانشگاه، قوانین آزمون ها، و بایگانی قرار داده شده است.

در سمت راست صفحه نیز منویی طراحی شده است که از مهمترین بخش های آن می توان به باکس های کارشناسی ارشد، داندانپزشکی، داروسازی، تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، پزشک پژوهش، دکتری تخصصی ، جامع علوم پایه، زبان، آزمون ملی، آزمون استخدامی، دانشگاه مجازی، المپیاد، و صلاحیت حرفه ای پرستاری اشاره کرد.

بعلاوه، در صفحه اصلی اخبار و اطلاعیه های مربوط به سال های 1395 تا 99 این مرکز به طور مجزا قرار داده شده است تا داوطلبان به راحتی به هر کدام از آن ها دسترسی داشته باشند. هر کدام از این قسمت ها خود دارای زیر بخش هایی است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

 

 

به منظور آشنایی با اطلاع از رتبه بندی تخصص های پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

منوی کارشناسی ارشد سایت سنجش پزشکی

پس از کلیک بر روی این قسمت دو زیر بخش ارشد، و علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی ظاهر می شود. در بخش ارشد، داوطلبان می توانند همه اطلاعات مربوط به نتایج اولیه و نهایی، تکمیل ظرفیت، کلید اولیه و نهایی سوالات، روش های برطرف کردن مشکلاتی همچون فراموشی رمز، کد رهگیری و …، و استعدادهای درخشان را دریافت نمایند.

اطلاعات و زمان ثبت نام متقاضیان رشته های ارشد وزارت بهداشت به طور معمول در اواسط بهمن بر روی سایت sanjeshp.ir قرار می گیرد و افرادی که از شرایط لازم جهت شرکت در این آزمون برخوردارند، می توانند با مراجعه به این بخش فرم ثبت نامی و یا کارنامه خود را دریافت کنند. همچنین، داوطلبان قادر خواهند بود تا در یکی از دوره های روزانه، شبانه و دانشگاه آزاد  بسته به برخورداری از شرایط لازم پذیرش شوند.

گفتنی است که همه مراحل آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از طریق سامانه سنجش و به صورت اینترنتی می باشد، و متقاضیان بایستی برای انجام مراحل مختلف به این سایت مراجعه کنند. قسمت علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی نیز جهت بازیابی کد رهگیری کنکور یا آزمون فراموش شده و مشاهده و چاپ فرم ثبت نام می باشد.

 

برای اطلاع از رشته داروسازی بدون کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

منوی دکتری تخصصی PH.D در سایت sanjeshp.ir

پس از ضربه بر روی این منو، سه بخش PH.D اعزام، دکتری تخصصی PH.D، و دوره تکمیلی تخصصی علوم و آزمایشگاهی نمایش داده می شود.  در قسمت دکتری تخصصی PH.D نیز به اموری همچون مشاهد کلید اولیه یا نهایی سوالات، پاسخنامه، نتایج اولیه و نهایی، و همچنین مشاهده و چاپ کارنامه اختصاص یافته است.

علاوه بر این، دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام، کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته نیز در زمان مقرر از طریق مراجعه به سایت sanjeshp.ir  امکان پذیر است. البته، همزمان با اعلام هر کدام از این مراحل، لینک بخش های مربوطه در صفحه اصلی نیز فعال می شود و داوطلبان می توانند تا اتمام تاریخ های تعیین شده، با کلیک بر روی آن ها به بخش مورد نظر دستیابی داشته باشند.

در قسمت دوره تکمیلی تخصصی لوازم آزمایشگاهی نیز بازیابی کد رهگیری فراموش شده، مشاهده و چاپ فرم ثبت نام و سایر مراحلی همچون بارگذاری کارنامه علمی قابل انجام است.

 

 

بخش آزمون استخدامی سایت sanjeshp.ir

همانطور که از نام آن بر می آید، همه اخبار مربوط به آزمون های استخدامی از جدیدترین به قدیم ترین آورده شده است. برای مثال، متقاضیان می توانند اطلاعات آزمون استخدامی قردادی، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی، تاریخ ویرایش حوزه امتحانی، زمان برگزاری آزمون های استخدامی، آگهی های مشاغل مورد نیاز، تمدید تاریخ های ثبت نام، دانلود دفترچه آزمون استخدامی، و برخی از شرایط لازم جهت شرکت در آزمون ها را دریافت کنند.

شما می توانید برای آگاهی از به روزترین وجدیدترین اخبار استخدامی های این وزارت خانه با مراجعه روزانه به سایت sanjeshp.ir شانس خود را برای شرکت در این آزمون ها بالا ببرید.

البته، متقاضیان باید توجه داشته باشند که ثبت نام و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام برخی از آزمون های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. علاوه بر این، اصلاحیه برخی از رشته ها نیز در این سایت قابل مشاهده است.

 

 

منوی زبان سایت سنجش پزشکی کشور

یکی دیگر از مهم ترین بخش های سایت sanjeshp.ir به قسمت زبان که به منظور ایجاد هماهنگی برای آزمون زبان MHLE در نظر گرفته شده است، اختصاص یافته است. آزمون MHLE که مخفف Ministry of Health Language Examination می باشد، چند سالی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار می شود تا میزان مهارت زبان انگلیسی داوطلبان رشته های تخصصی پزشکی و پیراپزشکی را برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارزیابی کند.

بدین ترتیب، اگر فردی قصد شرکت در یکی از دوره های تخصصی پزشکی را داشته باشد، باید بتاند حداقل نمره مجاز آزمون MHLE را کسب نماید. بیشترین کاربرد و اعتبار این مدرک به زمان مصاحبه دکترا و یا قبل از برگزاری آزمون جامع دکترا مربوط می شود.

داوطلبان شرکت در این آزمون می توانند پس از مراجعه به ورود به سامانه سنجش پزشکی، در مورد اطلاعاتی همچون مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات آزمون MHLE، اصلاحیه های اعمال شده، تاریخ برگزاری، شرایط کسب نمره حد نصاب و غیره آگاهی کسب کنند.

 

 

جهت آشنایی با رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه غیر انتفاعی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

بخش تخصصی و فوق تخصصی پزشکی

در این منو،مواردی همچون دانشنامه تخصصی پزشکی، دانشنامه فوق تخصصی پزشکی، دستیاری تخصصی پزشکی، دستیاری فوق تخصصی پزشکی، ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی، پزشک خانواده، فلوشیپ، و MPH در نظر گرفته است. هر کدام از این بخش ها خود دارای قسمت های مختلفی در حیطه ثبت نام، کلید اولیه، دفترچه سوالات، نتایج کتبی، نتایج شفاهی و کلید نهایی آزمون می باشند.

 

 

سایر بخش های سامانه sanjeshp.ir

در سامانه سنجش کشور لینک برخی از سامانه های مرتبط اعم از زارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعم از، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، سازمان سنجش آموزش کشور، دبیرخانه های تخصص،و دانشگاههای علوم پزشکی نیز قرار داده شده است تا مراجعه کنندگان به آسانی وارد سامانه های ذکر شده شوند. از دیگر منوهای مهم سایت sanjeshp.ir موارد زیر را شامل می شود که به طور مختصر درباره آن ها توضیح می دهیم.

دندانپزشکی: به اخبار و اطلاعیه های مربوط به دانشنامه تخصصی دندانپزشکی، دستیاری دندانپزشکی، جایابی دندانپزشکی، ملی دندانپزشکی، ارتقاء دندانپزشکی پرداخته است. با کلیک بر روی هر قسمت می توان به بخش های دسترسی داشت.

داروسازی: دارای قسمت هایی مانند دانشنامه تخصصی دندانپزشکی، دستیاری دندانپزشکی، جایابی دندانپزشکی، ملی دندانپزشکی، و ارتقاء دندانپزشکی می باشد.

پزشک پژوهشگر: علاوه بر ارائه آیین نامه برنامه پزشک پژوهشگر، اطلاعات مورد نیاز در زمینه آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی را نیز در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

 

 

جهت آگاهی از بازار کار رشته مهندسی پزشکی بر روی لینک مربوطه کلینک نمایید

 

 

سیستم پاسخگویی سایت sanjeshp.ir

همانند بسیاری از سایت های مرجع، در سامانه سنجش پزشکی نیز تدبیری اندیشیده شده است تا متقاضیان بتوانند پاسخ سوالا خود را دریافت نمایند. در منوی سیستم پاسخگویی که در سمت راست صفحه اصلی درج شده است، سه بخش سوالات متداول، ارسال درخواست و پیگیری درخواست قرار داده شده است.

در قسمت سوالات متداول، برای دریافت جواب بسیاری از سوالات خود را می توانید بدون مطرح کردن اخذ کنید، چرا که ابهامات معمول توسط سایر داوطلبان پرسیده و پاسخ داده می شود.

چنانچه فردی درخواست خاصی در موارد مرتبط با آزمون های پزشکی یا پیراپزشکی داشته باشد، می تواند با کلیک برروی این بخش و وارد نمودن مواردی همچون نام و نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، ایمیل، آزمون، دست بندی و پیغام، برای این کار اقدام نماید. پیگیری درخواست نیز با ثبت کد ملی و کد رهگیری قابل انجام است.

 

 

خلاصه مطالب 

در این مقاله به بخش های مختلف و نحوه ورود به ورود به سایت سنجش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir را مورد بررسی قرار دادیم، در مورد خدمات و هدف ایجاد آن توضیحاتی را ارائه دادیم.

شما نیز می توانید برایآگاهی از زمان دقیق هر کدام از آزمون های تحت نظارت وزارت بهداشت و یا اطلاعیه های اعلام شده در سایت سنجش کشور با ما تماس بگیرید و با شیوه های مطالعه برای پذیرش در این رشته آشنا شوید. برای این منظور کافی است که از طریق شماره های مندرج در جدول زیر از 8 صبح الی 12 شب در تامی روزهای هفته با ما تماس بگیرید. 

 

 

برای آگاهی از اطلاعیه های منتشر شده در sanjeshp.ir و شیوه مطالعه برای قبولی در آزمون های آن از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاورهایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

روش قبولی در پزشکی با سن بالا

آیا می دانید چگونه درس بخوانیم برای پزشکی؟

معرفی رشته مهندسی بهداشت حرفه ای بدون کنکور

sanjeshp.ir 

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه sanjeshp.ir برای چه منظوری است؟

این سامانه جهت ایجاد هماهنگی بین آزمون های مختلف وزارت بهداشت در مراحل مختلف، تدارک دیده شده است.

چگونه می توان در آزمون MHLE ثبت نام کرد؟

متقاضیان بایستی برای انجام ثبت نام و دیافت نتیجه از طریق ورود به سایت سنجش پزشکی کشور عمل کنند.

آیا در سامانه سنجش امکان دسترسی به سوالات آزمون ها وجود دارد؟

بله. این سامانه بانک سوالات همه آزمون های پزشکی و پیراپزشکی را در خود جای داد است.

سامانه sanjeshp.ir آزمون های ورودی چه مقاطعی را پوشش می دهد؟

این سامانه هماهنگی تمام آزمون های ارشد، دکنری تخصصی، دستیاری پزشکی و ... را شامل می شود.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور