ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون ملی دندان پزشکی ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون ملی دندان‌پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام آزمون ملی دندان‌پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دو مرحله تئوری و عملیاتی انجام خواهد شد. آزمون ملی دندان پزشکی جهت یکسان سازی مدرک دندان پزشکی دانش آموختگان ایرانی که در دانشگاه‌های خارجی تحصیل کرده‌اند، صورت می‌گیرد. دانشجویان گرامی دقت داشته باشند که دانشگاه مبدا خارجی، می‌بایست معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران باشد.

داوطلبان با شرکت در این آزمون و ارزیابی تخصصی که کسب کرده‌اند، می‌توانند مجوز خود را از وزارت بهداشت جهت اشتغال در کلینیک‌های دندانپزشکی، یا شروع فعالیت به عنوان دندان پزشک، دریافت کنند. ثبت نام این آزمون از روز چهارشنبه 23 آذر آغاز شده و تا چهارشنبه 30 آذر ادامه دارد. توجه داشته باشید که امکان تمدید مهلت ثبت نام در روزهای پایانی از سوی وزارت بهداشت وجود دارد.

شرایط ثبت نام در آزمون ملی دندانپزشکی

افرادی که قصد حضور در آرمون را دارند باید از طرف مرکز خدمات آموزشی، مجاز به شرکت در آزمون ملی باشند؛ بنابراین داوطلبان پیش از ثبت نام اینترنتی باید در «مرکز خدمات آموزشی» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل پرونده انجام دهند.

🎉 زمان ثبت نام آزمون انتقال به داخل، از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 23 آذر، تا ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 30 آذر ۱۴۰۳، در نظر گرفته شده است.

داوطلبان پس از تشکیل پرونده، طی دو مرحله تئوری (نطری) و عملی ارزیابی می‌شوند.

  • مرحله نظری:

این مرحله شامل دو بخش است. تئوری علوم پایه 25 درصد از نمره نهایی و دروس اختصاصی 75 درصد از سهم کل نمره را تشکیل می‌دهند.

بخش اول داوطلبانی که پیش از این در آزمون جامع علوم پایه شرکت کرده و قبول شده‌اند، با ارائه درخواست کتبی به مرکز خدمات آموزشی، می‌توانند ار نتیجه قبولی پیشین خود استفاده کرده و در بخش علوم پایه آزمون شرکت نکنند. افراد باید حد نصاب نمره لازم در آزمون نظری را کسب کنند تا امکان ورود به مرحله عملی را داشته باشند.

بخش دوم مرحله تئوری نیز شامل کلیه دروس اختصاصی رشته دندانپزشکی عمومی می‌باشد.

  • مرحله عملی:

شامل 3 بخش (پره کلینیک، کلینیک، درمان جامع بیماران) می‌باشد که در هر مرحله داوطلب می‌بایست حداقل نمره 10-12 را کسب کند تا به مرحله بعد راه یابد.

پره کلینیک: این آزمون به صورت ساختارمند و براساس استانداردها و معیارهای تدوین شده توسط کمیته آزمون ملی و دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، در چهار ر رشته (ترمیمی، اندودانتیکس، ارتودانتیکس و پروتزهای ثابت و متحرک) است.

کلینیک: در این بخش داوطلب در تمامی بخش‌های آموزشی که شامل دندانپزشکی ترمیمی، جراحی دهان، فک و صورت، دندان پزشکی کودکان، بیماری‌های دهان، تشخیص و رادیولوژی دهان و دندان و… است، به درمان بیماران می‌پردازد و مسئولیت تامین بیمار در هر بخش به عهده داوطلب است.

درمان جامع بیماران: در این مرحله، دانش آموخته حداقل به مدت 6 ماه در دانشکده‌های دندان پزشکی یا کلینیک‌هایی که منتخب دبیرخانه شورای آموزش دندان پرشکی و تخصصی است، به منظور ارتقای مهارت‌های ضروری و آشنا شدن با نظام سلامت کشور، به فعالیت می‌پردازد.

  • اسامی قبول شدگان در پایگاه اینترنتی مرکز سنجش و آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.
  • قبول شدگان در مرحله نظری آزمون ،جهت شرکت در مرحله عملی معرفی خواهند شد.

منابع آزمون ملی دندان پزشکی

منابع آزمون ملی دندان پزشکی

منابع بخش اختصاصی آزمون ملیِ دانش آموختگان رشته دندان پزشکیِ خارج از کشور سال ۱۴۰۳ در سایت سنجش، پیوند «منابع آزمون‌ها»، در قسمت «منابع آزمون ملی دانش‌آموختگان خارج از کشور رشته دندان پزشکی در سال ۱۴۰۳» قابل دسترسی است.

همچنین داوطلبان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاع از آخرین تغییرات در منابع و نحوه برگزاری آزمون، با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرند تا ثبت نام درست و موفقیت آمیزی انجام دهند.

برای آشنا شدن با منابع آزمون دستیاری دندانپزشکی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

ثبت نام آزمون ملی دندان پزشکی

داوطلبان آزمون ملی دانش آموختگان دندان پزشکی  می‌توانند به سایت سنجش آمورش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir مراجعه کنند و با پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی ثبت نام خود را انجام دهند. با اتمام روند ثبت نام، داوطلب کدرهگیری دریافت می‌کند که به نشانه این است که ثبت نام متقاضی با موفقیت انجام شده است.

مراحل ثبت نام  الکترونیکی آزمون ملی دانش آموختگان دندان پزشکی

🔷 مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir

🔷 ورود به ترتیب به لینک‌های: «دندانپزشکی» و «آزمون ملی»

🔷 ثبت مدارک و ثبت نام

🔷 پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام (4.500.000ریال)

🔷 تکمیل اطلاعات فردی و فرم ثبت نام

🔷 دریافت کدرهگیری

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون ملی دندان پزشکی

🔶 تصویر اسکن شده یک قطعه عکس که در سال جاري گرفته شده باشد.

🔶 تصویر اسکن شده صفحه اول شناسنامه

🔶 تصویر اسکن شده کارت ملی

📌 توجه: هر یک از تصاویر بالا باید با فرمت jpg و حجم حدود 100 تا 300 کیلو بایت تهیه شود.

توزیع کارت ورود به جلسه

کارت شرکت در آزمون از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه ۱۴۰۳/10/13 از طریق سامانه سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

زمان برگزاری آزمون ملی دندان پزشکی

آزمون نظری دندان پزشکی هرساله در دو نوبت تابستان و زمستان (مرداد و دی) برگزار می‌شود.

📌 فرآیند آزمون دروس اختصاصی راس ساعت (8:30 صبح) روز پنجشنبه ۱۴۰۳/10/15 برگزار خواهد شد.

📌 فرآیند آزمون دروس علوم پایه راس ساعت (1:30 بعد از ظهر) روز پنجشنبه ۱۴۰۳/10/15 برگزار خواهد شد.

برای اطلاع از نتایج آزمون ملی دانش آموختگان دندان پزشکی روی لینک کلیک کنید.

مکان برگزاری آزمون ملی دندان پزشکی

آزمون در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار می‌شود که آدرس دقیق آن روی کارت ورود به جلسه داوطلب درج می‌شود.

✒تذکر مهم: داوطلبان باید پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) خود را در روز آزمون همراه داشته باشند، در غیر این صورت از ورود آنان به سالن برگزاری آزمون جلوگیری خواهد شد.

مکان برگزاری آزمون ملی دندان پزشکی

اخبار مرتبط با آزمون ملی دندانپزشکی

اخذ آزمون ملی دندان‌پزشکی اغلب به منظور هماهنگ سازی مدرک و همچنین دانش فارغ‌التحصیلانی است که در خارج از کشور مدرک خود را دریافت کرده‌اند.
داوطلبان گرامی دقت داشته باشند که تاریخ برگزاری مرحله تئوری آزمون و همچنین بازه‌ای که برای ثبت نام در آزمون در نظر گرفته شده است، ممکن است با سالیان قبل اختلاف داشته باشد. لذا برای ثبت نام در آزمون و اطلاع از تاریخ برگزاری مرحله تئوری و عملی، بهتر است که با نزدیک شدن به هر ترم تحصیلی بصورت مرتب سایت سنجش را چک کنند.
بطور معمول کارت ورود به جلسه سه روز قبل از شروع آزمون روی سایت قرار خواهد گرفت.

خلاصه مطلب

ثبت نام برای آزمون ملی دندان پزشکی در روزهای آتی آغاز خواهد شد. این آزمون یک بار در زمستان و یک بار در تابستان برگزار می‌شود. شرایط ثبت نام، زمان و مکان آزمون نکاتی هستند که در این مقاله بررسی شدند. آزمون ملی دندان پزشکی در دو مرحله نظری و عملی برگزار می‌شود. هدف از اخذ چنین آزمونی، همسان‌سازی مدرک دانشگاهی فارغ‌التحصیلان رشته دندان پزشکیِ خارج از کشور است.

آزمون نظری شامل دو بخش عمومی و اختصاصی است. مرحله اول آزمون علوم پایه بوده که مرتبط با دروس عمومی رشته دندان پزشکی است. در مرحله دوم سوالات اختصاصی رشته دندان پزشکی مورد آزمون خواهند بود. افرادی که در مجموع دو مرحله آزمون تئوری نمره لازم را کسب کرده باشند، برای آزمون عملی و ادامه روند فرا خوانده خواهند شد.

همچنین داوطلبان گرامی با قبولی در این آزمون قادر خواهند بود در کلینیک‌های مختلف دندان‌پزشکی در سطح کشور با مجوز رسمی فعالیت کنند. چنانچه در پیدا کردن منابع آزمون، کسب آمادگی برای آزمون عملی یا مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای دانلود مطالب این صفحه بصورت pdf کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هدف از آزمون‌های ملی دندان پزشکی چیست؟

فارغ‌التحصیلانی که مدرک دندان پزشکی خود را از خارج کشور گرفته‌اند، برای اخذ مجوز فعالیت در کشور، باید در این آزمون پذیرفته شوند.

چه کسانی می‌توانند در آزمون ملی دندانپزشکی شرکت کنند؟

تنها افرادی که فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر خارج از کشور می باشند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. متقاضی باید گواهی پایان تحصیلات از دانشگاه مربوطه را داشته باشد.

آزمون به چه صورت برگزار می شود؟

آزمون ملی دندانپزشکی به دو صورت نظری و عملی برگزار می شود. ابتدا آزمون نظری در دو بخش عمومی و تخصصی اخذ می‌شود. پذیرفته‌شدگان آزمون اول، برای آزمون مرحله دوم و عملی فرا خوانده می‌شوند. 

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام آزمون ملی دندان پزشکی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo امیر گفت:

    برای شرکت در آزمون ملی آیا شرط معدل دیپلم وجود داره؟من معدل کتبی دیپلمم15.77 هست و معدل کلم 18آیا برای آزمون ملی دندانپزشکی مشکلی دارم؟ در دانشگاه مورد تایید درس خوندم.

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سللام
      برای مشاوره با ما تماس بگیرید

  2. Avatar photo امیر گفت:

    سطح آزمون چقدر سخته؟معمولا چند نفر از شرکت کنندگاه قبول میشوند

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تعداد پذیرش های آزمون لیسانس به پزشکی بسیار محدود است.

  3. Avatar photo امیر گفت:

    من نظام جدید هستم آیا معدل دیپلم هم نیاز هست ؟ من معدل دیپلمم 15.77 هست

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای چه آزمونی؟

      1. Avatar photo امیر گفت:

        برای آزمون ملی دندانپزشکی خواستم بدونم معدل دیپلم مهمه؟
        من معدل کل دیپلمم18و معدل کتبی دیپلمم 15.77 هست، خواستم ببینم مشکلی برای شرکت در آزمون ندارم؟در دانشگاه مورد تایید توی چین تحصیل کردم.
        وسطح آزمون چیجوریه؟ خیلی سخته؟ وهرکی به یه حده نصابی از نمره برسه قبول میشه یا مثل کنکور رقابتیه؟مثلا هرکی بهتر زد قبول میشه

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          با مشاورین ما تماس بگیرید

      2. Avatar photo امیر گفت:

        و اگه آزمون رو قبول نشه تو هیچ شرایطی نمیتونه تو ایران کار کنه؟ راه دیگه ای نداره؟

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

      3. Avatar photo امیر گفت:

        خواستم بدونم برای آزمون ملی دندانپزشکی آیا معدل دیپلم مهمه؟ من معدل کتبی دیپلمم 15.77 و معدل کلم 18ونیم هست برای شرکت در آزمون مشکلی هست؟من تو دانشگاه موردتایید درس خوندم.
        و خواستم بدونم سطح آزمون چیجوریه؟ خیلی سخته؟و اینکه رقابتی مثل کنکوره که هرکی بهتر آورد قبول میشه یا هرکی به یه حده نصابی از نمره برسع قبوله؟
        و اینکه چند نفر پذیرش دارن هرسال؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)