ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط جدید

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ فروردین ۱۴۰۳
ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

وزارتخانه بهداشت با برگزاری سالانه آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به داوطلبان علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی، بلکه فرصت تحصیل در سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه های آزاد را نیز می دهد. متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت می بایست در تاریخ مشخص شده به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه کرده و پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنما برای نام نویسی خود در این آزمون اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته های داروسازی از تاریخ 14 الی 21 اسفند ماه سال 1403 آغاز می گردد و برای ثبت نام در سایر رشته های تخصصی و پژوهشی دکتری بهداشت می بایست از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1403 اقدام نمایید.

در این مقاله به بررسی کامل شرایط و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی و نیز نحوه ثبت نام در این آزمون دکتری پرداختیم. چنانچه از متقاضیان آزمون دکتری تخصصی می باشید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که چنانچه در بازه زمانی اعلام شده برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به سیستم دسترسی نداشته باشند، می توانند با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کرده و درخواست نام نویسی نمایند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور شرایطی را فراهم آورده است تا داوطلبان علاقمند به تحصیل در دوره دکتری، در صورت داشتن شرایط لازم بتوانند در یک آزمون سراسری و هماهنگ با یکدیگر به رقابت پرداخته و افرادی که بیشترین رتبه و امتیاز را به دست می آورند در رشته های مرتبط وزارت بهداشت پذیرفته شوند.

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که می بایست در رابطه با این آزمون جامع به دست آورید، زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت است. هم زمان با انتشار دفترچه راهنمای آزمون می توان تاریخ آغاز ثبت نام و سایر اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد.

در جدول زیر نیز می توانید زمان بندی این آزمون تخصصی را مشاهده نمایید.

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403
مرحله بازه زمانی
 ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته های داروسازی از 14 تا 21 اسفند ماه 1403
سایر رشته های تخصصی و پژوهشی دکتری بهداشت (به جز داروسازی) از نیمه دوم اردیبهشت ماه 1403

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

🔗 برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مهلت مجدد ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403

در حالت کلی در بسیاری از آزمون ها، برای رفاه حال افرادی که به هر دلیل موفق به انجام نام نویسی خود در بازه زمانی مقرر شده نشده اند، یک مهلت تمدید در نظر گرفته می شود. در بازه مشخص شده برای مهلت مجدد علاوه بر ثبت نام جاماندگان، افرادی که برخی اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده اند نیز می توانند به تصحیح موارد اشتباه بپردازند.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که در حال حاضر مهلت مجدد ثبت نام اعلام نشده است و به محض اعلام آن توسط سازمان سنجش این مقاله بروز رسانی خواهد شد و جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار داده خواهد شد. با این حال با توجه به روند سال های گذشته می توان تخمین زد که از نیمه دوم اردیبهشت ماه امکان آغاز مهلت ثبت نام مجدد وجود خواهد داشت.

برای اطلاع از امکان ترمیم معدل دانشجویان دکتری روی لینک کلیک کنید.

زمان دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

یکی از موارد مهمی که قبل از انجام مراحل ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت بایستی انجام شود، دانلود دفترچه راهنما می باشد. در این دفترچه تمامی اطلاعات لازم اعم از ضوابط و شرایط، نحوه برگزاری آزمون، برنامه زمانبندی، چگونگی محاسبه نمره آزمون، شیوه پذیرش، منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت و ضرایب، فرم ها و …. گنجانیده شده است.

از این رو ضروری است که متقاضیان گرامی حتما ابتدا مفاد دفترچه دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت را با دقت مطالعه نمایند تا دچار مشکل نشوند. سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی دفترچه راهنما را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و پس از مشخص شدن زمان انتشار، می توان با مراجعه به این سامانه و کلیک بر روی لینک فعال، آن را دانلود نمود.

زمان دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

در این قسمت به بررسی نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. نام نویسی در این آزمون کاملا به صورت اینترنتی می باشد و نیازی به مراجعه حضوری به سازمان سنجش نیست. پس از اطلاع از تاریخ نام نویسی و کسب اطمینان از برخورداری از تمام شرایط می بایست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.  اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت نیز از طریق همین سامانه می باشد. در ادامه می توانید راهنمای تصویری گام به گام ثبت نام آزمون دکتری را مشاهده نمایید.

🔰 مراحل ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت عبارت است از:

🔻 نخستین گام ورود به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir می باشد. پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه، از منوی سمت راست صفحه گزینه «دکتری تخصصی ph.D» را انتخاب نمایید.

گام اول ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

🔻 سپس بر روی گزینه «ارسال مدارک – ثبت نام جدید» کلیک نمایید.

گام دوم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

🔻 در این مرحله مجددا بر روی دکمه «ارسال مدارک – ثبت نام جدید» کلیک نمایید.

گام سوم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

🔻 در مرحله بعدی می بایست کد ملی خود را وارد کرده و سپس بر روی دکمه «ادامه» کلیک نمایید.

گام چهارم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

🔻 در مرحله پنجم می بایست بر روی لینکی که به عنوان «پرداخت الکترونیکی» ظاهر می شود کلیک نمایید. با انتخاب این گزینه می توان فرآیند پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را آغاز کرد. (توجه داشته باشید که اگر تمایل به شرکت در دو رشته امتحانی دارید، می بایست هزینه هر یک را به صورت جداگانه پرداخت نمایید.)

گام پنجم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

🔻 در این مرحله لازم است تا تیک آزمون مورد نظر خود را که «دکتری تخصصی و پژوهشی» می باشد فعال کرده و در نهایت بر روی «ادامه» کلیک نمایید.

گام ششم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

🔻 پنجره ای باز خواهد شد، در این بخش بر روی گزینه «پرداخت هزینه ثبت نام» کلیک نمایید.

گام هفتم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

🔻 در این مرحله لازم است تا اطلاعات خواسته شده را در کادر های مربوطه وارد و تکمیل نمایید. سپس برای ورود به صفحه پرداخت بر روی گزینه «ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار» کلیک نمایید.

گام هشتم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

🔻 در نهایت وارد درگاه پرداخت آنلاین خواهید شد. در مرحله پایانی پرداخت هزینه لازم است تا اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و سپس بر روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید تا پرداخت هزینه به اتمام رسد.

🔻 پس از پرداخت هزینه تقریبا روند نام نویسی به اتمام رسیده است و تنها تکمیل اطلاعات شخصی و فرم ثبت نام باقی مانده است. برای تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت مجددا وارد سامانه شوید و مراحل ثبت نام خود را ادامه دهید.

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

هر آزمون براساس قوانین و ضوابط ارگان و نهاد برگزار کننده آن دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که شرکت کنندگان آن لازم است واجد تمامی آن شرایط باشند. آزمون دکتری نیز که توسط وزارت بهداشت برگزار می شود نیازمند برخورداری از برخی شرایط است.

معمولا شرایط عمومی در اکثر آزمون ها یکسان می باشد ولی آزمون تخصصی با توجه به رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود. در ادامه این مقاله به بررسی این شرایط عمومی و اختصاصی خواهیم پرداخت.

متقاضیان گرامی چنانچه در رابطه با شرایط اختصاصی رشته مورد علاقه  دکتری بدون آزمون نیازمند دریافت مشاوره و یا رفع سوال و ابهام هستید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

✔ معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✔ التزام کامل عملی به قانون اساسی و تبعیت کردن از اصل ولایت فقیه

✔ داشتن سلامت کامل جسمی جهت انجام امور مربوط به رشته مورد نظر

✔ نداشتن ارتباط یا سابقه عضویت در سازمان و گروهک های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران و تروریستی

✔ عدم داشتن سوء پیشینه کیفری

✔ عدم داشتن سوء پیشینه اخلاقی

✔ نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

✔ عدم وابستگی به هرگونه مواد اعتیاد آور و روان گردان ها

 

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

✔ متقاضیان شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت می بایست دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط یا دکتری حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) باشند.

✔ دانشجویان ترم پایانی کارشناسی ارشد و دکتری در صورتی می توانند در این ازمون شرکت نمایند که دارای یک گواهی باشد که نشان دهنده پایان تحصیلات آن ها تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 باشد.

✔ افرادی که دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد می باشند، نمی توانند در آزمون دکتری ثبت نام نمایند.

✔ متقاضیان شرکت در این آزمون، تنها مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند. علاوه بر آن داوطلبان می توانند دو رشته یا دو مجموعه امتحانی را که در دو نوبت متفاوت ارائه می گردد، انتخاب کنند.

✔ توجه داشته باشید که داوطلبان تنها در صورتی می توانند در دو رشته متفاوت ثبت نام و شرکت نمایند که زمان برگزاری آزمون رشته های انتخابی متفاوت باشد. لازم به ذکر است که هزینه ثبت نام هر رشته می بایست جداگانه پرداخت گردد.

✔ کلیه متقاضیان شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت می بایست نسبت به مطابقت داشتن رشته انتخابی و مدرک تحصیلی خود اطمینان حاصل نمایند.

برای اطلاع از ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE کلیک کنید.

✔ چنانچه دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد نتواند تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 فارغ التحصیل گردد، قبولی وی لغو خواهد شد. همچنین وی از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد بود.

✔ با توجه به رای جدید، پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال گذشته تنها در صورتی می توانند در آزمون دکتری سال آینده شرکت کنند که از رشته ای که قبلا پذیرفته شده اند انصراف دهند. دانشجویان شاغل به تحصیل دوره های روزانه و غیر روزانه مقطع دکتری نیز در صورتی که تمامی شرایط را داشته باشند، می توانند تا زمان اعلام نتیجه نهایی صبر کرده و در صورت تمایل انصراف خود را قطعی نمایند.

✔ توجه داشته باشید که داوطلبان تنها قبل از شروع و یا پایان طرح نیروی انسانی می توانند در این آزمون شرکت کنند. چنانچه در زمان آغاز طرح نیروی انسانی در این آزمون قبول شوند، شرایط ترخیص آن ها از ادامه تحصیل فراهم می شود.

✔ رعایت شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی نیز لازم و ضروری است.

✔ عدم داشتن اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی یا دستیاری تخصصی در تمامی موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور.

✔ بر اساس مصوبه جدید شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط دارا بودن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون های مقطع دکتری حذف شده است، و چنانچه داوطلبی دارای نمره زبان در آزمون MHLE یا سایر آزمون های معتبر باشد، صرفا در مرحله آزمون شفاهی برای وی امتیاز محسوب خواهد شد و در پذیرش دانشجو موثر خواهد بود. لازم به ذکر است که شرط ارائه نمره زبان معتبر برای پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه ها، تا زمان آزمون جامع هم چنان به قوت خود باقی است.

✔ برای داوطلبان آقا لازم است تا هیچگونه منعی در وضعیت نظام وظیفه آن ها وجود نداشته باشد، در غیر این صورت مجاز به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت نخواهند بود.

✔ داولبانی که نمره حد نصاب را کسب کرده اند، باید خود را برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت آماده کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

زمانی که برای ثبت نام آزمون دکتری به سایت مرکز سنجش پزشکی مراجعه می‌ کنید، می بایست جهت تکمیل فرم تقاضانامه یکسری مدارک را بارگذاری نمایید. پس از بارگذاری این مدارک است که کد رهگیری در اختیار شما قرار داده خواهد شد و دریافت کد به معنای موفقیت آمیز بودن نام نویسی خواهد بود.

به دلیل آنلاین بودن تمامی مراحل لازم است تا از مدارکی که در زمان باید آپلود نمایید اطلاعات کافی کسب کنید و پیش از شروع نام نویسی تمامی مدارک را آماده نمایید.

از این رو در این قسمت از مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. چنانچه در رابطه با مدارک مورد نیاز سوال و یا ابهامی دارید، می توانید با مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

💢 لیست مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکترای وزارت بهداشت به شرح زیر می باشد:

📑 اسکن عکس پرسنلی با ابعاد و سایز ذکر شده در سامانه. (فاقد خط خوردگی، واضح، تمام رخ و حداکثر در 6 ماه اخیر تهیه شده باشد)

📑 اسکن و بارگذاری اصل کارت ملی

📑 اسکن و بارگذاری اصل شناسنامه

📑 اسکن و بارگذاری اصل مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی. (ارائه گواهینامه فراغت از تحصیل برای دانشجویان ترم آخر نیز مجاز است)

📑 اسکن و بارگذاری اصل کارنامه میانگین دوره تحصیلی ویژه دانشجویان ترم آخر. (دقت داشته باشید که اگر در مدارک تحصیلی شما، معدل ذکر شده باشد دیگر نیازی به ارائه گواهی نیست. همچنین عدم ارائه معدل به معنای صفر شدن امتیاز خواهد بود.)

📑 اسکن و بارگذاری اصل مدرک وضعیت نظام وظیفه عمومی برای متقاضیان آقا

📑 اسکن و بارگذاری اصل حکم کارگزینی سال قبل ویژه اعضای هیئت علمی رسمی متقاضی استفاده از ظرفیت مازاد.

📑 اسکن و بارگذاری اصل موافقت نامه کتبی بدون این قید و شرط برای اعضای هیئت علمی مربی رسمی وزارت بهداشت و موسسات وابسته، که از سوی مقام مسئول اداری به منظور ادامه تحصیل دوره دکتری این متقاضیان صادر شده باشد.

📑 اسکن و بارگذاری فرم مربوط به جانبازان از که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران صادر شده باشد.

📑 اسکن و بارگذاری اصل معرفی نامه ویژه استعداد های درخشان.

📑 ارائه کد رهگیری 12  رقمی برای داوطلبان استفاده از سهمیه رزمندگان.

📑 اسکن کارت فرزند یا همسر شهید، کارت جانبازی و یا فرم ویژه جهادگران بسیج

💡 نکته: در صورتی که داوطلب معلولیت داشته باشد (کم بینایی، نابینایی، کم شنوایی، ناشنوایی و معلولیت جسمی حرکتی)، باید گواهی مربوطه را از سازمان بهزیستی استان ذیربط دریافت کند و فایل اسکن شده و مدارک آن را ارسال نماید.

تاریخ آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

به طور معمول تاریخ آزمون دکتری وزارت بهداشت حدود 4 ماه پس از ثبت نام می باشد. به طور مثال، در آزمون سال گذشته 3، 4، و 5 تیرماه 1403 به عنوان زمان برگزاری این آزمون در نظر گرفته شد.

بر اساس آنچه که مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نموده است، روزهای 2 و 3 تیرماه برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است. این در حالی است که کارت ورود به جلسه حدود 3 الی 5 روز بر روی سایت قرار گرفته و متقاضیان بایستی جهت حضور در جلسه، حتما آن را با خود به همراه داشته باشند. پس از شرکت در آزمون نیز نتایج اولیه آزمون دکتری در سایت وزارت بهداشت اعلام می شود.

تاریخ آزمون دکتری وزارت بهداشت

آخرین اخبار پیرامون آزمون دکتری وزارت بهداشت

📢 جزئیات تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) پردیس‌ های بین‌ المللی کیش، ارس، کاسپین و خلیج فارس دانشگاه تهران اعلام شد:

⏩ به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) پردیس‌ های بین‌ المللی کیش، ارس، کاسپین و خلیج فارس دانشگاه تهران برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1403 لازم است دارای مدرک رسمی کارشناسی‌ ارشد اعم از پیوسته یا ناپیوسته و دکترای حرفه‌ ای از دانشگاه‌ های داخل یا خارج از کشور باشند که مدارک این دانشگاه‌ ها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

⏩ متقاضیان با مدرک تحصیلی معادل کارشناسی ارشد، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند. همچنین رشته مورد تقاضای داوطلب باید با رشته فارغ‌ التحصیلی مقطع قبلی، مطابق با جداول دفترچه ثبت‌ نام شماره 1 سازمان سنجش آموزش کشور مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه نیست.

⏩ داشتن حداقل میانگین کل 14 از 20 در مقطع کارشناسی‌ ارشد (بدون نمره پایان‌ نامه) از دیگر شرایط اختصاصی داوطلبان واجد شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در پردیس‌ های بین‌ المللی کیش، ارس، کاسپین و خلیج فارس دانشگاه تهران برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1403 است.

⏩ مدرک دانش‌ آموختگی پردیس‌ های بین‌ المللی کیش، ارس، کاسپین و خلیج فارس (قشم)، مدرک رسمی دانشگاه تهران است، محتوای آموزشی هر رشته و تعداد واحدهای آن، مطابق آخرین برنامه درسی مصوب بوده و تقویم آموزشی پردیس‌ های بین المللی مذکور، مطابق تقویم آموزشی دانشگاه تهران است.

⏩ محل تحصیل پردیس بین‌ المللی ارس در جلفا، پردیس بین‌ المللی خلیج فارس در جزیره قشم، پردیس بین‌ المللی کاسپین گیلان در رضوانشهر و پردیس بین‌ المللی کیش در جزیره کیش می‌ باشد و پذیرفته‌ شدگان ملزم به شرکت در کلاس‌ ها هستند. انتقال یا مهمانی پذیرفته‌ شدگان این پردیس‌ ها به سایر پردیس / دانشکده‌ ها و سایر دانشگاه‌ ها، ممنوع است.

شهریه ارشد وزارت بهداشت دوره بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه محاسبه می‌ شود.

خلاصه مقاله ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اعلام شد؛ متقاضیان علاقمند به ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته های داروسازی می بایست از تاریخ 14 الی 21 اسفند ماه سال ۱۴۰۳ و سایر رشته های تخصصی و پژوهشی دکتری بهداشت از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال به مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه کرده و برای نهایی کردن نام نویسی خود اقدام نمایند.

این آزمون که توسط وزارت خانه بهداشت برگزار می شود، به تمام علاقمندان ادامه تحصیل در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی فرصت پذیرش در دانشگاه های سراسری، آزاد و پردیس های خودگردان را می دهد.

متقاضیان گرامی می توانند در مقاله فوق شرایط و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی و شرکت در این آزمون را مشاهده نمایند. توجه داشته باشید که پیش از تاریخ آزمون دکتری وزارت بهداشت حتما به سامانه سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کرده و دفترچه راهنمای آزمون را به دقت مطالعه نمایید.

پس از مطالعه دقیق این مقاله چنانچه با سوال و یا ابهامی رو به رو شدید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت کامنت برای ما ارسال نمایید. مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

از طریق چه سامانه ای می توان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را انجام داد؟

متقاضیان گرامی برای ثبت نام آزمون دکتر وزارت بهداشت می بایست به سامانه مرکز سنجش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نمایند. برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری می توانید به مقاله فوق مراجعه نمایید.

چه زمانی باید برای اعمال سهمیه ها در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی اقدام کرد؟

متقاضیانی که مشمول سهمیه های مختلف می باشند، چنانچه تمایل به اعمال سهمیه خود در نتیجه آزمون دکتری تخصصی دارند می بایست در همان ابتدا و در زمان ثبت نام در این آزمون، نوع سهمیه درخواستی خود را علامت بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 چه زمانی آغاز می شود؟

ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته های داروسازی از 14 تا 21 اسفند ماه سال ۱۴۰۳ و سایر رشته های تخصصی و پژوهشی دکتری بهداشت (به جز داروسازی) از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1403 آغاز می شود. برای اطلاع دقیق از زمان بندی ثبت نام به مقاله فوق مراجعه نمایید.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط جدید»

  1. Avatar photo رضا گفت:

    سلام، بعد از ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون در چه تاریخی باید اقدام کرد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، آزمون دکتری وزارت بهداشت در ۲ و ۳ تیرماه برگذار می شود.

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام، برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت تا چه زمانی مهلت هست؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت تا اواخر مرداد ماه زمان هست.

  3. Avatar photo رضا گفت:

    سلام ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت از طریق ه سامانه ای امکان پذیر است؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت باید به سامانه sanjeshp.org مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج آزمون دکتری 1403 + مشاهده نتیجه | sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری مدتی بعد از برگزاری آزمون انجام می شود و این نتایج بر روی سایت سنجش قابل مشاهده هستند. در نتیجه متقاضیان می‌ توانند پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری،...
  • دکتری بدون آزمون

    دکتری بدون آزمون 1403 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

    پذیرش دکتری بدون آزمون 1403 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش...
  • زمان برگزاری آزمون دکتری

    زمان برگزاری آزمون دکتری 1403 + تقویم زمان بندی

    زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش اعلام شد. داوطلبان برای حضور در این آزمون باید ابتدا هزینه ثبت نام را در سامانه سنجش بپردازند و پس از آن مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. افرادی که...
  • ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان

    ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مطابق با آیین نامه مقطع دکتری استعداد درخشان وزارت علوم منتشر شد. دانشگاه هرمزگان یکی از این مراکز آموزشی است که امکان پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)