ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

زمان برگزاری آزمون دکتری 1403 + تقویم زمان بندی

زمان برگزاری آزمون دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با زمان ثبت نام جاماندگان دکتری تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش اعلام شد. داوطلبان برای حضور در این آزمون باید ابتدا هزینه ثبت نام را در سامانه سنجش بپردازند و پس از آن مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. افرادی که در ارتباط با زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ سؤال دارند، باید منتظر اعلامیه‌های سازمان سنجش باشند.

متقاضیان تا زمان برگزاری آزمون باید منابع مناسب را مطالعه کنند تا بتوانند شانس موفقیت خود را افزایش دهند. زمان برگزاری آزمون دکتری در عصر جمعه روز ۴ اسفند ماه ۱۴۰۳ است. کلیه داوطلبانی که واجد شرایط اسم نویسی در این آزمون هستند، پس از مراجعه به سایت سنجش و تکمیل فرم نام نویسی می‌توانند خود را برای این رقابت مهم آماده کنند.

اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری 1403

آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای داوطلبان رشته محل‌های دانشگاه سراسری اعم از دوره روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد به صورت مشترک برگزار می‌شود. اهمیت اطلاع از زمان و تاریخ برگزاری آزمون دکتری در آمادگی هرچه بیشتر داوطلبان برای شرکت در این آزمون است.

کنکور دکتری فقط یک بار در سال برگزار می‌شود و تمام دوره‌های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه آزاد به صورت مشترک در یک روز باید در آزمون شرکت کنند. زمان برگزاری آزمون دکتری در سال گذشته در نوبت صبح ۱۱ اسفند ماه بود.

اما امسال معاونت سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور دکتری را در نوبت عصر روز جمعه ۴ اسفند ماه اعلام کرده است.

داوطلبان بعد از اتمام آزمون دکتری می‌توانند دفترچه سؤالات آزمون را از سامانه سنجش دانلود کرده و تراز خود را به صورت احتمالی تخمین بزنند.

آشنایی با زمان برگزاری آزمون دکتری

اطلاعیه

زمان و تاریخ برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ در نوبت عصر روز جمعه ۴ اسفند ماه خواهد بود.

مدت زمان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ چند ساعت است؟

آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ در روز جمعه ۴ اسفندماه برگزار خواهد شد. به اطلاع می‌رساند که این آزمون در سال جاری در نوبت عصر و در ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود. داوطلبان باید حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون در محل برگزاری حاضر شوند، زیرا درب ورود به محل آزمون راس ساعت ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد و دیگر امکان ورود وجود نخواهد داشت.

لطفا توجه داشته باشید که آزمون دکتری شامل سه بخش متفاوت است؛ بخش زبان انگلیسی عمومی، بخش استعداد تحصیلی و بخش تخصصی. هر یک از این بخش‌ها دارای دفترچه سوالات جداگانه‌ای هستند و داوطلبان باید به ترتیب به سوالات هر بخش پاسخ دهند.

زمان پاسخ‌گویی به سوالات بخش زبان انگلیسی عمومی ۴۰ دقیقه و زمان پاسخ‌گویی به سوالات بخش استعداد تحصیلی ۵۰ دقیقه است.

لطفا توجه داشته باشید که زمان پاسخ‌گویی به سوالات بخش تخصصی بسته به رشته تحصیلی متفاوت است. داوطلبان گروه‌های علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و زبان باید در ۱۰۵ دقیقه به پایان رساندن پاسخ به سوالات، در حالی که داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم پایه و فنی و مهندسی، ۱۳۵ دقیقه فرصت دارند تا به سوالات بخش تخصصی آزمون دکتری پاسخ دهند. بنابراین داوطلبان باید زمان خود را به خوبی مدیریت کنند تا در زمان مقرر آزمون خود را به پایان برسانند.

جهت اطلاع از تاثیر معدل ارشد برای آزمون دکتری کلیک نمایید.

چگونگی برگزاری آزمون دکتری 1403

براساس اطلاعیه‌های سازمان سنجش هنگام ثبت نام آزمون دکتری داوطلبان باید شرایط خاصی را رعایت کنند. شرایط ثبت نام آزمون دکتری که افراد باید به آن توجه کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

چگونگی برگزاری آزمون دکتری

  • متقاضیان باید در سریعترین زمان در جلسه آزمون حضور یابند. بهتر است داوطلبان در حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6.30 صبح حضور یابند.
  • برای جلوگیری از تجمع، حضور خود را در حوزه امتحانی به دقایق پایانی موکول نکنید.
  • از تردد و رفت و آمد بی مورد در محل برپایی آزمون اکیداً خودداری نمایید.
  • هنگام ورود و خروج به حوزه امتحانی با دیگر داوطلان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.
  • در زمان استقرار بر روی صندلی خود، از صحبت کردن با دیگر شرکت کنندگان آزمون مجاور خود جداً خودداری کنید.

برای اطلاع از مدارک ثبت نام آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

  • هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنید. چنانچه دستمال وجود نداشت، از قسمت داخلی آرنج استفاده نمایید.
  • در صورت داشتن هرگونه سوال ضروری از عوامل اجرایی آزمون، حتما با رعایت فاصله مناسب اقدام به صحبت کنید.
  • در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن امتحان از سوی عوامل اجرایی بر روی صندلی خود مستقر باشید.
  • همچنین، یکی از مهم ترین مدارکی که باید علاوه بر کارت شناسایی به همراه داشته باشید، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۳ است که باید چند روز قبل از برگزاری آزمون در زمان انتشار کارت ورود به جلسه دکتری آن را از سایت سنجش دریافت کنید.

چگونگی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403

یکی از مهمترین مدارک برای حضور در آزمون دکتری داشتن کارت ورود به جلسه است. هنگام اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ افراد باید تاریخ دریافت کارت را نیز بررسی کنند.

معمولاً کارت ورود به جلسه پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری، یک هفته قبل از آزمون قابل دریافت می‌باشد و زمان دقیق دریافت آن از سوی سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری افراد باید مراحل زیر را طی کنند:

ابتدا باید وارد سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید. سپس گزینه “دکتری تخصصی” را از منوی سمت راست سامانه انتخاب نمایید.

گام اول دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

در ادامه بر روی لینک فعال “دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتر تخصصی 1403” کلیک نمایید.

گام دوم دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

در این مرحله صفحه جدیدی ایجاد می‌شود که امکان دریافت کارت آزمون به چهار روش فراهم است و شما می‌توانید با انتخاب یکی از چهار روش زیر کارت خود را دریافت کنید.

  • روش اول: ارائه شماره پرونده و سریال ثبت نامی
  • روش دوم: وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  • روش سوم: ثبت شماره پروند و کد ملی
  • روش چهارم: وارد کردن شماره پرونده و شماره داوطلبی

گام سوم دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

رفع نقص کارت قبل از زمان برگزاری آزمون دکتری 1403

داوطلبان در روزهای آغاز انتشار کارت ورود به جلسه می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. تا قبل از شروع آزمون دکتری هر ایرادی که در کارت وجود دارد آن را اصلاح نمایند. رفع نقص کارت ورود به جلسه از طریق لینک ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری که در زمان و تاریخ دریافت کار فعال می‌شود یا از طریق باجه رفع نقص آزمون دکتری امکان‌پذیر است.

توجه داشته باشید که در زمان برگزاری کنکور دکتری، چنانچه کارت ورود به جلسه دارای نقص باشد از ورود داوطلبان ممانعت به عمل خواهد آمد و در مراحل بعدی نیز داوطلب حذف خواهد شد.

برای دریافت دفترچه ثبت نام آزمون دکتریروی لینک کلیک کنید.

محل برگزاری آزمون دکتری

محل برگزاری آزمون دکتری در سال ۱۴۰۳ به همراه اطلاعات باجه‌های رفع نقص آزمون دکتری در وبسایت رسمی سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر می‌شود. پس از انتشار اطلاعات باجه‌های رفع نقص آزمون دکتری، داوطلبان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اشکال یا نقص در کارت ورود به جلسه، اقدامات لازم را انجام دهند.

جدول محل برگزاری آزمون دکتری شامل سه بخش است: نام استان، شهرستان محل برگزاری آزمون، و استان محل اقامت.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به جدول، حوزه امتحانی خود را پیدا کنند. همچنین، اطلاعات محل برگزاری و جزئیات آزمون دکتری ۱۴۰۳ بر روی کارت ورود به جلسه هر داوطلب قید‌ شده‌ است.

بنابراین، در صورت عدم یافتن اطلاعات محل برگزاری در جدول، داوطلبان می‌توانند با مشاهده کارت ورود به جلسه، محل دقیق برگزاری آزمون را مشاهده نمایند.

محل برگزاری آزمون دکتری در سال ۱۴۰۳
دانلود جدول محل برگزاری آزمون دکتری 

 

بنر کال تو اکشن

دریافت مشاوره زمان برگزاری آزمون دکتری 1403

داوطلبانی که از زمان برگزاری آزمون دکتری اطلاع دارند، می‌توانند در فرصت باقیمانده با داشتن یک برنامه درسی مناسب خود را آماده کنند، چراکه پاسخ ندادن به سوالات آزمون دکتری، نشانه مردود شدن آنها است.

اولین قدم هدف گذاری از ادامه تحصیل در مقطع دکتری است، چرا که تحصیل در مقطع دکتری نیازمند صرف ۴ سال از زندگی و تلاش برای پشرفت علمی در یک رشته تخصصی است. یکی از فاکتورهای مهم در برنامه‌ریزی آزمون دکتری که باعث کسب نتیجه دلخواه می‌شود، توجه به عامل زمان برگزاری آزمون دکتری است.

برای مشاهده ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

داوطلبان باید در راستای اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری، زمان مطالعه خود را به بازه‌های کوچک تقسیم کنند و هر بازه زمانی را به یک مبحث درسی اختصاص دهند.

بعضی از متقاضیان به دلیل جابجایی از یک شهر به شهر دیگر خواستار تغییر حوزه آزمون خود هستند. از این رو طریق سازمان سنجش زمانی را برای ویرایش اطلاعات داوطلبان مقطع دکتری در نظر خواهد گرفت. این زمان به عنوان تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ مهلتی برای تصحیح کردن اطلاعات ثبت نامی می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره های لازم در خصوص زمان برگزاری آزمون دکتری کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب و خبره آکادمی ایران تحصیل در زمینه شیوه مطالعه برای کنکور دکتری مشاوره‌های لازم را به شما عزیزان ارائه کنند.

دریافت مشاوره زمان برگزاری آزمون دکتری

خلاصه مقاله زمان برگزاری آزمون دکتری

زمان برگزاری آزمون دکتری هر سال از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود و افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری هستند، می‌توانند با اطلاع داشتن زمان و تاریخ برگزاری آزمون دکتری برنامه مطالعات مناسبی برای خود پایه‌ریزی کنند. شرکت در آزمون دکتری مستلزم داشتن شرایطی می‌باشد، یکی از این شرایط داشتن کارت ورود به جلسه است.

در این مقاله سعی کردیم به نحوه دریافت کارت ورود به جلسه اشاره کنیم. چنانچه شما عزیزان متقاضی نیازمند دریافت مشاوره برای داشتن یک برنامه مطالعاتی مناسب تا زمان برگزاری آزمون دکتری هستید، می‌توانید با مشاوران باسابقه آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در این زمینه به بهترین شکل یاری کنند.

 برای دانلود فایل pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با زمان ثبت نام جاماندگان دکتری تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان برگزاری آزمون دکتری چه تاریخی است؟

زمان برگزاری این آزمون نوبت عصر جمعه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از چه طریقی برای اقدام کرد؟

داوطلبان می‌توانند از طریق ورود به سامانه سنجش کارت ورود جلسه آزمون را دریافت کنند.

برای دریافت مشاوره تحصیلی مقطع دکتری و آمادگی جهت شرکت در این کنکور چه می‌توان کرد؟

برای کسب آمادگی بیشتر و داشتن یک برنامه‌ریزی مطالعاتی مناسب می‌توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • رشته های دکتری دانشگاه آزاد1

    رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + لیست رشته محل های دکتری

    لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اعلام شده است. افراد متقاضی شرکت کننده در آزمون دکتری در صورت مایل بودن می توانند از میان رشته های اعلام شده در دانشگاه آزاد بعد از اینکه لیست رشته ها دکتری مشخص...
  • دکتری چند سال است؟

    دکتری چند سال است؟ + همه چیز درباره دوره دکتری | ایران تحصیل

    از سوالات رایج بین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در بالاترین مقطع تحصیلی را دارند، این‌ است که دوره دکتری چند سال است؟ دانشجویان دکتری در دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه های سراسری باید حتما دو دوره آموزشی و پژوهشی را...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
تماس با مشاور