ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کنکور مجدد بعد از لیسانس

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱,۱۴۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ تیر ۱۴۰۱
کنکور مجدد بعد از فوق لیسانس
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید
کنکور مجدد بعد از لیسانس

کنکور مجدد بعد از لیسانس

 

کنکور مجدد بعد از لیسانس یکی از مباحث مهم در نظام آموزشی کشور است که متقاضی بسیاری دارد از جمله متقاضیان شرکت در کنکور با مدرک لیسانس افرادی هستند که علاقه به تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی را دارند و یا رشته تحصیلی که تا مقطع لیسانس ادامه داده اند با حرفه شغلی که در آن مشغول هستند ارتباطی ندارد لذا گزینه کنکور مجدد با مدرک لیسانس را انتخاب می کنند.

آیا امکان ثبت نام و شرکت کنکور مجدد بعد از لیسانس وجود دارد؟ بله. کلیه داوطلبانی که واجد شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی می باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. در ادامه این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا اطلاعات بیشتری در رابطه با کنکور مجدد بعد از لیسانس به شما عزیزان ارائه نماییم.

 

جهت اطلاع از شرایط شرکت مجدد در کنکور بعد از لیسانس – شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

کنکور مجدد بعد از لیسانس چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است در زمان کنکور تلاش کافی را نداشته باشسند و همچنی مسئله موجب عدم کسب رتبه لازم شود. به همین دلیل مجبور به انتخاب رشته ای شوند که مطابق با میل و همچنین علاقه انان نبوده است به همین دلیل پس از دریافت مدرک لیسانس خود، مایل به ادامه تحصیل و همچنین شرکت مجدد در ثبت نام شوند.

مطابق با قوانین و مقرراتی که امکان کنکور مجدد بعد از لیسانس برای داوطلبان با توجه به شریط خاص وجود خواهد داشت. به عنوان مثال آن دسته از داوطلبانی که مدرک کارشناسی خود را در دوره های روزانه گذرانده باشند، در صورت پذیرش در رشته های غیر پیراپزشکی و پزشکی ، خواهند توانست در کنکور شرکت نمایند. اما در صورت پذیرفته شدن ، حتما لازم است شهریه دانشگاه های شبانه را پرداخت نمایند.

 

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در مقطع لیسانس به پزشکی روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

با توجه به اعتراضاتی که مبنی بر اجازه و ایجاد امکان تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی به وجود آمد، داوطلبان و متقاضیان رشته های پزشکی و پیراپزشکی می توانند بدن نیاز به پرداخت شهریه ، در دانشگاه های د.لتی پذیرفته شده و اقدام به ادامه تحصیل نمایند. البته برخی از شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی  برای خانم ها و آقایان و همچنی برای رشته های مختلف متفاوت خوهد بود.

در ادامه قصد داریم تا به ارائه اطلاعات بیشتری در رابطه با کنکور مجدد بعد از لیسانس بپردازیم . اما هر گونه سوال در رابطه با شرایط و همچنین نحوه پذیرش رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای رشته های مختلف را می توانید با استفاه از برقراری ارتباط با شماره های  9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل به دست آورید.

 

کنکور مجدد بعد از لیسانس برای تمامی فراغ التحصیلان دانشگاهی امکان پذیر است و پرداخت شهریه برای پذیرفته شدگان کنکور تنها برای دانشگاه های روزانه الزامی است

 

جهت اطلاع از شهریه پرستاری بدون کنکور کلیک کنید.

 

 

آیا شرکت مجدد در کنکور بعد از لیسانس منطقی است؟

یکی از سوالاتی که اکثر داوطلبان از مشاوران دارند، در رابطه با شرکت و یا عدم شرکت مجدد در کنکور می باشد. پاسخ ما به این سوال برای هر داوطلب می تواند متفاوت باشد. حتی شما در صورت دارا بودن شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی نمی توانید خود را ملزم به شرکت در کنکور نمایید زیرا تحصیل شما و برنامه هایتان بعد از فارغ التحصیلی بسیار مهم می باشد.

اولین سوالی که ما در پاسخ به این سوال داوطلبان می دهیم اسن است که هدف شما از شرکت در کنکور مجدد بعد از لیسانس چیست؟ هدف تعیین کننده مسیر است. برخی از داوطلبان ممکن است در سن 35 سالگی این تصمیم را اتخاذ نمایند و در پاسخ به سوال ما این موضوع را مطرح نمایند که هدف من تحقق آرزوی دیرینه خود یعنی قبولی در رشته پزشکی است که می توانید جهت

در واقع پاسخ این سوال تا حدود زیادی بستگی به شما و همچنین هدف و رویکرتاتن خواهد داشت. به عنوان مثال چنانچه هدف شما از شرکت در این کنکور ، قبولی در رشته های مورد علاقتان است ، می توانید با پرداخت هزینه مجددا ادمه تحصیل دهید. اما چنانچه هدف شما پذیرش در رشته پزشکی و پیراپیزشکی می باشد، بهتر است زمان و همچنین مشاوره تحصیلی برای کنکور پزشکی نیز بهره مند گردید.

 

جهت اطلاع از بودجه بندی کنکور  کلیک کنید.

 

آیا می توان مستقیما پس از لیسانس در رشته پزشکی پذیرفته شد؟

خوشبختانه امکان ادامه تحصیل به صورت مستیم پس از لیسانس وجود خواهد دشت و به همین دلیل برایب شرک در کنکور می توانیدمستقیما در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نمایید و بتوانید به راحتی پذیرفته شوید.  شرایط شرکت در ازمون لیسانیس به پطشکی متفاوت یم باشد. همچنین باید منابع لیسانس به پزشکی شرکت نمایید و خود را برای آزمون آماده نمایید.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به پذیرش در رشته های پزشکی هستند، می توانند در ثبت نام رشته دندانپزشکی بدون کنکور شرکت نموده و بدون نیازمند کنکور مجدد بعد از لیسانس به راحتی پس از شرکت در آزمون پذیرفته شوند. شهریه دانشگاه های بدون کنکور نسبت به دانشگاه های بدون کنکور در برخی از رشته ها یکسان و در برخی دیگر ، بالاتر می باشد.

 

برای ثبت نام ترمیم معدل کنکور کلیک کنید.

 

شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی

برای شرکت در کنکور لازم است ابتدا واجد شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی باشید. برخی از این شرایط مربوط به شرایط معافیت خدمت می باشد. به همین دلیل داوطلبان پسری که خدمت سربازی خود را به پایان نرسانیده اند، حتما قبل از ثبت نام ملزم است شرایط خود را مطابق با آنچه که در دفترچه راهنمای ثبت نام ذکر شده است داشته باشند.

از دیگر شرایط مربوط به داوطلبانی است که در دانشگاه ادامه تحصیل نداده اند و در حال حاضر دانشجوی انصرافی محصوب می گردند. این دسته از داوطلبان لازم است پس از پزداخت هزینه جریمه و همچنین تصفیه کامل با دانشگاه مورد نظر ، در دانشگاه مختلف معاف شده و چنانچه این دانشگاه دوره های روزانه باشد، پس از یکسال معافیت از تحصیل خواهند توانست در کنکور سراسری شرکت نمایند اما برای سایر دانشگاه ها این ممنوعیت وجود نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کنکور مجدد بعد از لیسانس و همچنین اطلاع دقیق از شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی  با مشاورنی و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشارین ما همه روزه ، حتی ایام تعطیل ، ماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهد بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید.

 

بهترین رشته برای کنکور مجدد بعد از لیسانس چیست؟

بهترین بودن همیشه نم تواند مطلق باشد. گاهی می توان به صورت نسبی به این موضوع اشاره نمود. به عناون مثال ممکن است شما به رشته ای علاقه مند باشید که به هیچ عنوان از جمله رشته های پرطرفدار محصوب نشود. اما با توج به علاقه و استعادتان این رشته موجب موفقیت و کسب یک آنیده شغلی مناسب برای شما شود. و این موضوع می تواند در جهت عکس آن نیز صادق باشد. بنابراین برای پاسخ به این موضوع می توانید به شرایط خود دقت داشته باشید.

 

آیا ممنوعیتی برای شرکت در کنکور مجدد بعد از لیسانس وجود دارد؟

برخی از دانشگاه هایی که تعهد خدمت را برای پذیرفته شدگان خود در نظر می گیرند و به نوعی این مورد جزو قوانین آنان محسوب می شود، با توجه به مدت زمان مشخصی پس از اشتغال و فارغ التحصیلی امکان ادامهتحصیل در هی کی از دانشگاه ها را نخواهند داشت. به عناون مثال یکی از این موارد مربوط به دانشگاه های تربیت معلم و پذیرفته شدگان آن می باشد و یا همچنین در برخی از رشته های پیرایپزشکی مه تعهد خدمت دارندنیز ، این امکان وجود نخواهد داشت.

من لیسانس خود را در دانشگاه آزاد اخذ کرده ام، آیا امکان تحصیل مجدد در دانشگاه های سراسری برای بنده وجود خواهد داشت؟

ایا با توجه به قانون ترمیم معدل می توان با استفاده از کنکور مجدد در رشته های پزشکی و یا پیراپزشکی پذیرفته شد؟

حداقل معدل لازم برای شرکت در کنکور مجدد چیست؟

آیا منابع مورد نیاز برای دارندگان مدرک کارشناسی با داوطلبان کنکور متفاوت خواهد بود؟

شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی در رشته های مختلف متفاوت است؟

آیا محرومیت از کنکور برای دانشجویان انصرافی در تمامی مقاطع تحصیلی وجود خوهد داشت؟

 

برای دریافت پاسخ سوالات خود و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ثبت نام در کنکور مجدد بعد از لیسانس با شماره های 9099075307 (تماس از سراسر کشور) و 9099075307 (تماس از استان تهران) تماس حاصل نمایید پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل مشاوران ایران تحصیل

 

مطالب مرتبط

ثبت نام کنکور 

ثبت نام پرستاری بدون آزمون

مامایی بدون کنکور

فیزیوتراپی بدون کنکور

لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور

ثبت نام پیام نور بدون کنکور 

ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

شرایط تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی

شرایط نظام وظیفه برای کنکور مجدد

کنکور مجدد بعد از لیسانس

 

3.2/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

1,142 دیدگاه دربارهٔ «کنکور مجدد بعد از لیسانس»

  1. Avatar photo امیر رضا گفت:

    سلام من امسال در رشته پرستاری روزانه فارغ التحصیل میشم دارم برای کنکور ۱۴۰۳ میخونم آیا میتونم توی کارشناسی روزانه مثلا فیزیوتراپی پذیرفته بشم آیا نظام وظیفه کار نداره یا باید سربازی برم؟ لطفا جواب بدید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از لحاظ وضعیت نظام وظیفه دچار مشکل خواهید شد و همچنین باید مدرک خودتون را از دانشگاه ازاد کنید

  2. Avatar photo امیر رضا گفت:

    سلام بنده امسال در رشته پرستاری روزانه فارغ التحصیل میشم و دارم برای کنکور میخونم آیا میتونم به سربازی نرم و دوباره در یک رشته کارشناسی روزانه مانند فیزیوتراپی یا بینایی سنجی پذیرفته شوم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر باید ابتدا طرحتونو بگذرونید بعد اقدام به کنکور مجدد کنید

  3. Avatar photo شادمهر گفت:

    عرض ادب
    بنده کارشناسی زیست شناسی عمومی و کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی میکروبی دانشگاه پیام نور رو دارم
    میخواستم بدونم اگه الان مجدد بخوام کنکور کارشناسی یکی از رشته های پیراپزشکی رو بخونم، دروس پاس شده مشترک در کارشناسی اولم مدنظر قرار میگیره یا مجددا دروس تکراری رو باید پاس کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر تطبیق میخوره

  4. Avatar photo رنجبر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارشناسی پرستاری از دانشگاه دولتی دارم. آیا میتونم مجدد کنکور سراسری بدم برای دانشگاه فرهنگیان؟ هنوز طرح پرستاری رو هم نگذراندم؟
    مجدد میتونم دانشگاه دولتی تحصیل کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      خیر اول باید طرح تون رو بگذرانید

  5. Avatar photo نیما گفت:

    سلام وقت بخیر. من دیپلم ریاضی و لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم. آیا امکان شرکت در کنکور انسانی جهت پذیرش در رشته روانشناسی دانشگاه دولتی رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید در ابتدا ایجاد سابقه کنید و دیپلم مجدد انسانی را اخذ کنید

  6. Avatar photo فائزه گفت:

    سلام من لیسانس علوم تربیتی دارم ،در واقع دیپلمم انسانی بوده آیا میتونم کنکور تجربی بدم ?

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله اما سوابق نخواهید داشت

  7. Avatar photo پرستو گفت:

    سلام من دیپلم تجربی دارم و لیسانس روزانه کشاورزی با سهمیه منطقه ۳ گرفتم‌. الان کنکور بدم میتونم پرستاری روزانه بخونم؟ میشه از سهمیه منطقه ۳ استفاده نکرد و از سهمیه ایثارگری استفاده کرد؟ یه سایتی گقته بود نباید از سهمیه مناطق محروم وبومی استفاده کرد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر حدنصاب را کسب کنید سهمیه نهایی شما ایثارگری خواهد بود

  8. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من مدرک کارشناسی رشته حقوق از دانشگاه آزاد تهران را دارم آیا میتوانم دوباره کنکور دهم و دوباره در مقطع کارشناسی این بار در دانشگاه دولتی تحصیل کنم؟ یعنی دوتا مدرک کارشناسی یکی از دانشگاه آزاد و دیگری از دانشگاه دولتی داشته باشم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله میتوانید مانعی ندارد

  9. Avatar photo پریا گفت:

    سلام وقت بخیر بنده از یکی از رشته های علوم انسانی کارشناسی پیوسته دوره روزانه انصراف دادم و به علت انصراف بهم کاردانی دادن و برای گرفتن مدرک کاردانی و انصرافم تعهد محضری هم ازم گرفتن . و تو مدرک کاردانیم ذکر شده تعهد خدمت دارم در صورتی که بنده دانشگاه فرهنگیان یا پزشکی نبودم . آیا میتونم مجدد در کنکور کارشناسی دوره روزانه رایگان شرکت کنم یا منعی برام داره؟ و باید شهریه بپردازم؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانید تحصیلات خود را ادامه دهید

  10. Avatar photo علی گفت:

    سلام. بنده پزشک عمومی از دانشگاه دولتی با سهمیه منطقه ۲ هستم و در حال گذراندن خدمت سربازی. آیا امکان شرکت در کنکور جهت قبولی رشته داروسازی دولتی را دارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر در صورت گذراندن خدمت و تسویه از پادگان بله میتوانید شرکت کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور