ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی 1403 {سهمیه‌ها} | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۲
ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته پزشکی و وارد شدن به آن، یکی از اولین آرزوهای دانش آموزان رشته تجربی است. همچنین، پذیرفته شدن در این رشته به دلیل رقابت بالا و زیاد بودن متقاضیان، آن‌ قدر سخت است که بسیاری از افراد بعد از کلی تلاش در نهایت موفق به قبولی نمی شوند. آرزوی پزشک شدن می‌ تواند از راه‌های مختلفی محقق شود که یکی از این راه‌ های آن ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی است. اما ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی آنقدر نیست که تمامی متقاضیان بتوانند به راحتی در دانشگاه پذیرفته شده و پزشک شوند. موضوع ظرفیت لیسانس به پزشکی چیزی است که اطلاع از آن برای هر داوطلب شرکت در این آزمون ضروری است تا بتوانند به بهترین نحوه خود را برای آزمون آماده کنند. سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که‌ با توجه به ظرفیت لیسانس به پزشکی امکان استفاده از سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی وجود دارد یا خیر؟

برای پذیرش در این آزمون، همانند تمامی آزمون‌ های دیگر ابتدا باید برنامه‌ ریزی درست و اصولی داشت و پس از آن به صورت دقیق منابع لیسانس به پزشکی را تهیه کرد و براساس همین منابع سعی در مطالعه اصولی مباحث مهم کرد. مشاوران کاردان ما در مجموعه ایران تحصیل در تمامی ایام هفته آماده راهنمایی، پشتیبانی و ارائه انواع برنامه های درسی براساس شرایط و توانایی های شما هستند. تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی در سال جاری چقدر است؟

یکی از راه های تحصیل در رشته پزشکی، ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی است. آن دسته از افرادی که موفق به کسب رتبه مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی نشده اند، می توانند در این آزمون که توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود، شرکت کرده و برای اخذ پذیرش پزشکی تلاش و رقابت کنند.

نکته قابل توجه در خصوص این آزمون، این است که ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی آنقدر نیست که تمامی شرکت کنندگان شانس بالایی برای قبولی داشته باشند و یا رقابت در این آزمون آسان تر از کنکور سراسری باشد.

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی در سال جاری چقدر است؟ 

متقاضیان شرکت در این آزمون نیز زیاد بوده و رقابت برای جا گرفتن در لیست ظرفیت لیسانس به پزشکی هم بسیار بالاست. اما تعداد دقیق ظرفیت آن چقدر است؟ آیا امکان استفاده از سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی نیز وجود دارد؟

در این رابطه باید بگوییم که ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی برای سال جاری به صورت دقیق اعلام نشده است ولی با توجه به ظرفیت سال های گذشته می توان گفت که تعداد آن 10 الی 20 نفر خواهد بود. این تعداد براساس ظرفیت باقی مانده رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی متغییر خواهد بود.

🔗 برای اطلاع از لیست رشته های مجاز لیسانس به پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

cta medical 3

تعداد شرکت کنندگان در آزمون لیسانس به پزشکی

تعداد شرکت کنندگان در آزمون لیسانس به پزشکی در هر سال، شامل تعداد افراد خیلی زیادی نیست. به عنوان مثال در سال گذشته تعداد افراد شرکت کننده در این آزمون حدودا 600 نفر بود که از میان این شرکت کنندگان تعداد محدودی نمره حد نصاب را بدست آورده و وارد مرحله بعدی که مصاحبه علمی این آزمون است، می شوند.

در نهایت نیز از میان افرادی که هر دو مرحله را با موفقیت پشت سر می گذارند حدود 10 الی 20 نفر انتخاب شده و برای تحصیل در رشته پزشکی پذیرش می شوند. لازم به ذکر است که تنها قبولی در این دو مرحله کافی نیست و متقاضیان می بایست مشمول شرایط خاصی (به لحاظ سنی و تحصیلی) نیز باشند تا بتوانند برای شرکت در آزمون اقدام کنند.

با توجه به این که ظرفیت پذیرش لیسانس به پزشکی زیاد نبوده و فرصت زیادی برای پذیرش در رشته پزشکی در اختیار داوطلبان شرکت کننده قرار نمی گیرد؛ لازم است تا داوطلبانی که در این آزمون شرکت می‌ کنند حتماً از برنامه درست و اصولی برای پذیرش در رشته پزشکی استفاده کنند. متخصصان ایران تحصیل شما را در داشتن برنامه ای اصولی و استاندارد، با توجه به شرایط و توانایی هایتان یاری خواهند کرد. می توانید برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

🔗 برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی چه مواردی را شامل می شود؟

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی شامل مواردی است که در دفترچه آزمون قید شده و در دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی قرار میگیرد. برخی از این شرایط در زیر گردآوری شده است:

🔻 کلیه فارغ التحصیلان رشته های علوم تجربی و فنی و ریاضی با توجه به ظرفیت پذیرش می توانند در این آزمون شرکت کنند.

🔻 داوطلبان باید در زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی کارت پایان خدمت را به همراه داشته باشند و یا اینکه دارای کارت معافیت باشند.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی چه مواردی را شامل می شود؟ 

کال تو اکشن تماس

🔻 سن داوطلبان شرکت کننده نباید بیشتر از 25 سال باشد. آن دسته از داوطلبانی که خدمت سربازی را پشت سر گذاشته اند نیز می توانند تا سن 27 سال در این آزمون شرکت کنند.

🔻 کلیه داوطلبان دارای مدرک المپیادهای علمی، مطابق با بند 4 و 5 چنانچه مؤفق به پذیرش با توجه به ظرفیت اعلام شده شوند از گذراندن دوره معاف هستند.

🔻 کلیه متقاضیان باید دارای مدرک زبان باشند. در صورت نداشتن این مدرک باید در صورت پذیرفته شدن اقدام به دریافت حداقل یک مدرک زبان کنند. زیرا در صورت عدم دریافت مدرک زبان در مرحله دوم یعنی مصاحبه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و حتی امکان شرکت در آن را نداشته باشند.

🔻 دارندگان مدرک المپیادهای علمی که مؤفق به دریافت مدال طلا شده اند از گذراندن آزمون کتبی معاف هستند. این دسته از داوطلبان تنها لازم است در مرحله ارزیابی شرکت نموده و تائید شوند.

🔻 آن دسته از داوطلبانی که دارای مدال نقره هستند نیز در صورتی که بتوانند حداقل 90 نمره از نمره آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کنند می توانند در این آزمون پذیرفته شوند.

🔗 برای دریافت مشاوره قبولی لیسانس به پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نقش سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی و قبولی در این آزمون

آيا امکان استفاده از سهمیه ایثارگران برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی وجود دارد؟ آیا سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی و قبولی در این آزمون اثر دارد؟

نقش سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی و قبولی در این آزمون 

در این رابطه باید بگوییم که با توجه به ظرفیت پایین پذیرش در رشته پزشکی از طریق این آزمون، امکان استفاده از سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی می تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر شرایط سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی منتشر نشده است، نمی توان به سوالات فوق پاسخی قطعی داد.

از آن جایی که ممکن است هر زمانی اطلاعیه ای جدید منتشر شود، پیشنهاد می کنیم تا با کارشناسان ایران تحصیل اگر مایل به اطلاع از سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی هستید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید و از آخرین اخبار منتشر شده در خصوص سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی، مطلع شوید.

🔗 برای اطلاع از منابع لیسانس به پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اهمیت اطلاع از ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

اطلاع داشتن از ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی برای هر فرد متقاضی شرکت در این آزمون از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع، هر فرد با اطلاع از ظرفیت لیسانس به پزشکی می تواند متوجه این موضوع شود که آیا درصد قبولی وی بالاست یا خیر. سپس براساس آن نسبت به برنامه ریزی صحیح اقدام کرده و مطالعه خود را آغاز کند. پس در صورتی که تصمیم دارید تا در این آزمون شرکت کنید، از ظرفیت لیسانس به پزشکی کسب اطلاع کنید.

برای دریافت نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی  روی لینک کلیک کنید.

اخبار پیرامون آزمون لیسانس به پزشکی

📢 اعلام زمان برگزاری آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی:

کمیته امتحانات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران، زمان برگزاری آزمون پذیرش پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی را اعلام کرد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران، آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی در روزهای پایانی تیرماه سال جاری یعنی پنج شنبه 29 تیر ماه 1403 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران برگزار می‌ شود.

فارغ‌ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته‌ های تجربی و ریاضی به شرط دارا بودن شرایط لازم می‌ توانند در این آزمون شرکت کنند. طی سال های اخیر، دانشگاه علوم پزشکی تهران این آزمون را با هدف جذب دانشجویان پزشکی برگزار می‌ کند. این آزمون فرصت مجددی برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته‌ های مختلف است که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی در سال گذشته در روز پنجشنبه 6 مرداد ماه بود اما معاونت پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران درنظر دارد که آزمون لیسانس به پزشکی 1403 را در تیر ماه برگزار کند. بر این اساس، زمان برگزاری آزمون در سال جاری، 29 تیر ماه اعلام شده است.

بنر کال تو اکشن

خلاصه مطلب

شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی می تواند یکی از راه های قبولی در رشته پزشکی برای آن دسته از متقاضیانی باشد که موفق به کسب رتبه مورد نیاز برای تحصیل در این رشته در کنکور سراسری نشده اند. با داشتن شرایط مورد نیاز و ثبت نام و شرکت در این آزمون می توانید شانس خود را برای قبولی در رشته پزشکی بسنجید. نکته قابل توجه در خصوص این آزمون، همانطور که قبلا گفته شد کم بودن ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی است. به طوری که تنها 10 الی 20 نفر از شرکت کنندگان می توانند پس از کسب نمره حد نصاب و پذیرش در مصاحبه علمی در دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته شوند.

با مطالعه مقاله فوق می توانید اطلاعات مورد نیاز در خصوص سهیمه ایثارگران در لیسانس به پزشکی را بدست آورده و از تعداد افراد شرکت کننده و شرایط مورد نیاز برای شرکت در این آزمون مطلع شوید. با این حال چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید و یا ابهامی برای شما ایجاد شده بود، می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید. مشاوران ما در تمامی ایام هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما هستند.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

2/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی چقدر است؟ 

در رابطه با ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی باید عرض کنیم که ظرفیت پذیرش در این نحوه جذب دانشجوی پزشکی بسیار پایین و در حدود 10 الی 20 نفر است.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی به صورت جامع در مقاله فوق ارائه شده است. برای اطلاع از شرایط سنی و مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام به مقاله بالا مراجعه کنید.

آیا امکان استفاده از سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی وجود دارد؟ 

برای کسب اطلاعاتی در مورد امکان استفاده از سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

27 دیدگاه دربارهٔ «ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی 1403 {سهمیه‌ها} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo رسول گفت:

    سلام،فرمودین سهمیه ایثارگری در قبولی آزمون ل ب پ تاثیر ندارد، اما سوال پرسیدن که لحاظ میشود،جواب دادین ک بله
    دقیقا چ تاثیری و کمکی سهمیه ایثارگری در این آزمون دارد؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در نمره و از لحاظ شرایط سن تاثیر گذار خواهد بود .جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  2. Avatar photo رسول گفت:

    سلام،آیا داشتن سهمیه جانبازی کمک ب قبولی در آزمون ل ب پ میکند؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر متاسفانه

  3. Avatar photo مریم گفت:

    سلام. من کارشناس ارشدم میشه لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟؟ یا حتما باید کارشناس باشم؟؟؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام باید لیسانس رشته های مرتبط با معدل بالای 16 داشته باشید

      1. Avatar photo رسول گفت:

        سلام،آیا داشتن سهمیه جانبازی کمک ب قبولی در آزمون ل ب پ میکند؟

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام وقت بخیر
          به طور کلی تاثیری روی قبولی نخواهد داشت

  4. Avatar photo سیما گفت:

    سلام سهمیه جانبازی ۵درصد و ایثارگری روی سن و شرط معدل می‌تونه تاثیر بزاره واینکه برای مصاحبه‌ی انگلیسی این آزمون کتاب یا دوره‌ی در نظر گرفته میشه

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید مدرک زبان ارائه دهید و معدل دیپلم و کارشناسی ملاک پذیرش شما هست
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  5. Avatar photo سینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر معدل دیپلم منظور معدل کلش هست یا معدل کتبی نهایی من معدلم ۱۵ هستش باید ترمیم کنم یا نه سهمیه ۲۵ درصد هم دارم.

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام شرط معدل سوابق تحصیلی 16 به بالا است

    2. Avatar photo Donya گفت:

      دیپلم بالای 18 و لیسانس بالای 16 باید باشه

  6. Avatar photo محی گفت:

    سلام وقت بخیر
    فرزند جانباز و آزاده معاف از شرط معدل میشه ؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر خیر تاثیر نداره

  7. Avatar photo سپیده گفت:

    من ۳۱ سال دارم آیا می توانم از لیسانس پرستاری به پزشکی با سهمیه ایثارگری و جانبازی شرکت کنم یا خیر؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر بستگی به نوع سهمیه داره برای اطلاعات بیشتر و بررسی وضعیتتون میتونین با مشاوران ما تماس بگیرید

  8. Avatar photo ج گفت:

    سلام وقت بخیر آیا فرزند چانباز ۵درصد از شرط سنی معاف نیستن؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر بر اساس سهمیه به داکثر سن اضافه میشود برای اطلاعات بیشتر با مرکز تماس یگیرید

  9. Avatar photo سحر محمدی گفت:

    برای ایثارگران آیا از حداکثر شرط سنی معاف هستند یا خیر؟ چون من خیلی علاقه دارم در این آزمون شرکت کنم و پزشک بشم کلی سنم خیلی بیشتر از حداکثر سنی هست؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقتتون بخیر موارد افزایش سن هم نهایت تا 27 سال است ولی برای افراد معمولی 25 است

      1. Avatar photo انیتا گفت:

        سلام. ایا دارندگان مدال نقره المپیاد پرستاری از ازمون کتبی لیسانس به پزشکی معاف هستند?

        1. Avatar photo gholizadegan گفت:

          سلام بستگی دارد لطفا جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  10. Avatar photo لاله گفت:

    سلام برای این آزمون سهمیه ایثارگران هم لحاظ میشه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام بله

      1. Avatar photo علی گفت:

        سلام معدل بنده ۱۷.۵است ایا میتوانم شرکت کنم
        با اینکه سهمیه ۵۰درصد و ازاده هم دارم؟

        1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

          سلام .بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + لینک دانلود pdf

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
  • بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت

    منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 + پیشنهاد رتبه ها

    لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 منتشر شد. بسیاری این سؤال را دارند که چگونه می‌توانیم منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت را دریافت کنیم؟ خلاصه و جزوه سؤالات کنکور ارشد کدام هستند؟ منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت یکی...
تماس با مشاور