ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل ۱۴۰۳

شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا از شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل  آگاهی دارید؟ برای ادامه تحصیل چه باید کرد و به کجا مراجعه کنیم؟ آیا امکان ادامه تحصیل بعد از 10 سال وجود دارد؟ آن دسته از عزیزانی که قصد دارند تا از ابتدا شروع کنند و یا به علت ترک تحصیل مایل هستند تا مجددا برای ادامه تحصیل راهنمایی یا دبیرستان اقدام کنند، می توانند در این مقاله با ما همراه باشند تا با شرایط لازم جهت ادامه تحصیل برای گرفتن مدرک سیکل یا دیپلم آشنا شوند. 

در این مقاله ما اطلاعات کاملی نسبت به شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل در مدارس ابتدایی، در مدار رهنمایی برای گرفتن سیکل، برای اخذ دیپلم در دوره دبیرستان و حتی بازگشت به دانشگاه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. از سوی دیگر مواردی در مورد دیپلم در آموزش از راه دور هم ذکر خواهیم کرد. اگر قصد دارید اطلاعات کافی نسبت به موارد ذکر شده به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

 

اطلاعیه

ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل در مدرسه دارای شرایط سنی میباشد که میتوانید شرایط سنی هر پایه را در مقاله مطالعه کنید.

 

آیا ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل امکانپذیر است؟

اهمیت سواد داشتن بر هیچ کسی پوشیده نیست و هر کشوری به دنبال اعتلای سطح دانش افراد جامعه خود می باشد. در کشور ما نیز گام های بزرگی در جهت بالا بردن سطح تحصیلات انجام شده است. اما مطمئنا در هر جامعه ایی افرادی وجود دارند که به دلایل مختلفی نتوانسته اند به مدرسه راه یابند و یا بعد از گذراندن یک دوره در مدرسه ترک تحصیل کرده اند.

عدالت آموزشی ایجاب می کند که فرصتی برای ادامه تحصیل اینگونه افراد نیز فراهم شود. اما منظور از ترک تحصیل چیست؟ و برای ادامه تحصیل چه باید کرد ؟ ترک تحصیل را می توان در موارد زیر جای داد: دانش آموز در مدرسه یا واحد آموزشی ثبت نام نکند، دانش آموز به میل خود یا خانواده از ادامه تحصیل انصراف دهد، یا دانش آموز به دلایل خاصی مطابق با قانون از تحصیل محروم شود.

به طور کلی، افرادی که نیازمند یادگیری سواد یا ادامه تحصیل در هر کدام از مقاطع تحصیلی هستند، می توانند در مدارس بزرگسالان ثبت نام کنند. این افراد بسته به سن و سطح سواد خود می توانند در یکی از مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان درس بخوانند. در ادامه خواهیم دید که برای ادامه تحصیل به کجا مراجعه کنیم؟ و چه شرایطی دارد.

 

 

به منظور دریافت مشاوره ادامه تحصیل در سنین بالا بر روی لینک قرمز کلیک فرمایید.

 

شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل در مدرسه ابتدایی

اگر بخواهیم سوادآموزان را تقسیم بندی کنیم، آن ها را می توان در سه دسته بی سواد مطلق، کم سواد، یا تحکیم سواد ( حفظ، سواد خواندن و نوشتن) جای داد. اما همانطور که اشاره شد یکی شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل یا ثبت اولیه بزرگسالان، رعایت شرایط سنی است. اما آن دسته از افرادی که سواد ابتدایی را نداشته و یا به صورت مختصر دارند، می بایست در مقطع ابتدایی ادامه تحصیل دهند. برای این منظور، یک سری شرایط سنی وجود دارد. در جدول زیر می توانید حداقل و حداکثر سن مجاز برای ثبت نام در هر کدام از پایه های مقطع ابتدایی را مشاهده فرمایید. بنابراین، چنانچه سن فردی از حداقل سن مجاز تجاوز کرده باشد، لازم به شرکت در دوره های بزرگسالان است.

عنوان پایه حداقل سن مجاز حداکثر سن در مدارس شهری حداکثر سن در مدارس روستا
کلاس اول 6 سال تمام 8 سال تمام 10 سال تمام
کلاس دوم 7 سال تمام 14 سال تمام 15 سال تمام
کلاس سوم 8 سال تمام 14 سال تمام 15 سال تمام
کلاس چهارم 9 سال تمام 14 سال تمام 15 سال تمام
کلاس پنجم 10 سال تمام 14 سال تمام 15 سال تمام
کلاس ششم 11 سال تمام 14 سال تمام 15 سال تمام

به منظور آشنایی با نحوه دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی لینک قرمز را لمس کنید

برای ادامه تحصیل چه باید کرد

برای ادامه تحصیل چه باید کرد

شرایط ادامه تحصیل راهنمایی برای گرفتن سیکل

آن دسته از افرادی که به دنبال ادامه تحصیل برای گرفتن سیکل هستند، می توانند به دو روش شرکت در آزمون جامع آموزش و پرورش و مدارس راهنمایی شبانه اقدام کنند. همانند آنچه که در بند پیش ذکر شد، افرادی که مطابق با جدول زیر، سن آن ها از حداکثر سن مجاز فراتر باشد، باید به صورت بزرگسال ادامه تحصیل دهند. بدین ترتیب، شرایط ادامه تحصیل راهنمایی پس از ترک تحصیل به شرح زیر می باشد.

  • اگر فرد دارای مدرک ابتدایی و پایه ششم باشد، می توانند در مدارس شبانه ثبت نام نموده و 105 واحد را به صورت ترم به ترم در مدت 2/5 یا نهایتا 3 ترم بگذارنند.
  • چنانچه فرد در پایه نهم شرکت کرده و مردود شده باشند، در صورت داشتن حداقل سن 16 سال تمام، قادر به شرکت مجدد در دروس مردود شده خواهند بود.
  • افرادی که مدرک پایه پنجم ابتدایی را داشته و قصد ادامه تحصیل راهنمایی را دارند، در صورت داشتن حداقل سن 18 سال تمام می توانند در آزمون خردادماه که توسط آموزش و پرورش برگزار می شوند، شرکت نموده و همه دروس راهنمایی را امتحان دهند. مزیت این کار در آن است که ادامه تحصیل برای گرفتن سیکل در کمترین زمان اتفاق می افتد.
عنوان پایه حداقل سن مجاز حداکثر سن در مدارس حداکثر سن در مدارس
هفتم 12 سال تمام 15 سال تمام 16 سال تمام
هشتم 13 سال تمام 17 سال تمام 18 سال تمام
نهم 14 سال تمام 17 سال تمام 18 سال تمام

 

 جهت اطلاع از آیین‌نامه انتقال دانش‌آموزان بر روی لینک کلیک کنید.

 

برای ادامه تحصیل و اخذ دیپلم چه باید کرد 

از عمده ترین سوالاتی که در مورد ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل مطرح می شود، این است که برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه به کجا مراجعه کنیم؟ و یا اینکه چگونه دیپلم خود را اخذ نماییم؟ نکته مهم در باب این گروه از متقاضیان آن است که آموزش آن ها به صورت از راه دور می باشد. این افراد در دو گروه لازم التعلیم ( یعنی افرادی که دارای معلولیت، متاهل و افرادی که نمی توانند به مدرسه بروند)، و فاقد شرایط سنی که مجاز به ثبت نام در مدارس عادی نیستند. در این روش، کلاس ها به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شوند. در جدول زیر می توانید حداقل و حداکثرشرایط سنی مجاز برای ثبت نام را مشاهده نمایید.

پایه حداقل سن مجاز برای ثبت نام حداکثر سن مجاز جهت ورود به مقطع متوسطه دوم، 18 سال سن تمام می باشد.

حداکثر سن مجاز برای ادامه تحصیل دانش آموزان پسر به شرط رعایت قوانین مقررات نظام وظیفه 20 سال و برای دختران 22 سال تمام است.

دهم 15 سال تمام
یازدهم 16 سال تمام
دوازدهم 17 سال تمام

سواد آموزان ابتدایی از چند طریق می توانند ثبت نام کنند؟

  • چنانچه فردی از سواد خواندن و نوشتن برخوردار بود اما مدرک ابتدایی را نداشت، مجاز خواهد بود تا به شکل داوطلب آزاد نام نویسی کرده و ضمن شرکت در امتحانات خرداد، مدرک پایه ششم را دریافت نماید.
  • اگر فرد اصلا قادر به خواندن و نوشتن نبوده و مایل است این مهارت ها را کسب نماید، می بایست به مرکز نهضت سوادآموزی محل سکونت خود مراجعه کرده و ادامه تحصیل دهد.
  • افرادی که مدرک پایه اول تا پنجم را نداشته و در امتحانات پایه ششم نظام قدیم هم قبول نشده اند، بایستی به عنوان داوطلب آزاد در پایه ششم ابتدایی شرکت کنند. اگر این سواد آموزان موفق به قبولی در امتحانات پای مذکور شوند مجاز به ادامه تحصیل برای گرفتن سیکل خواهند بود.

 

برای ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی دانش آموزان وارد لینک قرمز شوید.

 

برای ادامه تحصیل به کجا مراجعه کنیم؟

حال که با شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل آشنا شدیم، بایستی به این سوال که برای ادامه تحصیل به کجا مراجعه کنیم؟ پاسخ داده شود. همانطور که ذکر شد، افرادی که هیچ گونه سوادی ندارند، می بایست به یکی از دفاتر نهضت سوادآموزی محل زندگی خود مراجعه کنند. و سایر متقاضیان مدرسه ابتدایی می توانند به شکل داوطلب آزاد مراحل نام نویسی را اننجام دهند.

اما ادامه تحصیل راهنمایی و دبیرستان اندکی متفاوت است و غالبا به صورت آموزش از راه دور می باشد. بدین منظور، سایتی در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند از طریق ورود به آن، لیست مدارس آموش از راه دور را مشاهده و بر اساس آن در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام نمایند. برای اطلاع از نام و مشخصات این سایت می توانی با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

اطلاعیه

حداکثر سن مجاز جهت ورود به مقطع متوسطه دوم، 18 سال سن تمام می باشد.

 

برای ادامه تحصیل و اخذ دیپلم در آموزش از راه دور چه باید کرد

  • متقاضیان بایستی ثبت نام را به صورت حضوری انجام دهند
  • اگر دانش آموز ادامه تحصیل راهنمایی را انجام داده و مدرک دیپلم را داشته باشد می تواند برای پایه دهم ثبت نام کند.
  • سن فرد بایستی حداقل 18 سال تمام باشد.
  • دانش آموزانی که مشمول خدمت سربازی هستند، چنانچه در مدارس غیر حضوری نام نویس کنند، مجاز به اخذ معافیت تحصیلی خواهند بود.
برای ادامه تحصیل به کجا مراجعه کنیم؟

برای ادامه تحصیل به کجا مراجعه کنیم؟

 

 

به منظور کسب آگاهی از راهنمای گام به گام اصلاح ترک تحصیل در سناد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مشاوره ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل

آیا میدانستید نداشتن سواد می تواند بر زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر فردی تاثیرگذار باشد؟ ادامه تحصیل حتی بعد از 10 سال نیز یک امر ضروری به نظر می رسد. اما به دلیل اینکه قوانین شروع مجدد تحصیل برای بسیاری از افراد ناآشنا است. اغلب این سوال مطرح می شود که هزینه ادامه تحصیل به چه نحوی است؟ آیا امکان نقل و انتقال وجود دارد؟ و بسیاری از پرسش های دیگر که پاسخ به آن ها مسلتزم آگاهی از ضوابط و آیین نامه های جدید است.

یک نکته مهم در مورد ادامه تحصیل ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان آن است که هزینه چندان بالایی را ندارد. به همین دلیل هم متقاضیان می توانند با هزینه اندک نیز ثبت نام کنند. علاوه بر این، سازمان آموزش و پرورش مهلت های مشخصی را جهت نام نویسی در نظر می گیرد که داوطلبان بایستی در تاریخ های مقرر مدارک خود را ارائه دهند. این مدارک برای مدارس آموزش از راه دور، عبارتند از، کپی شناسنامه و کارت ملی دانش آموز، 6 قطعه عکس 4*3، گواهی سال سوم راهنمایی، پرونده کامل سنوات گذشته دانش آموزش، کارنامه اول تا سوم راهنمایی.

 

اگر می خواهید ازشرایط جدید معافیت کفالت سربازی آگاه شوید، وارد لینک شوید.

 

شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی

در این بخش از مقاله به تصمیم داریم به سراغ شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی برویم. این نکته را در نظر داشته باشید دانشجویان در گام اول بهتر است بدانید که زمان زیادی نباید بین انصراف و بازگشت وجود داشته باشد. در واقع دانشگاه ها تا ۵ سال فاصله را قبول می کنند.

در گام دوم بهتر است بدانید که اگر دانشجویی به علت بیماری از دانشگاه انصراف دهد می تواند بعد از چهار ترم به دانشگاه باز گردد. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که برای این دسته از دانشجویان کمیسیون پزشکی برگزار می شود.

مرحله بعد مربوط به امکان ثبت درخواست بازگشت به تحصیل می باشد. در واقع این امکان برای تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که دانشجویان آقا باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده و بعد دانشگاه بازگردند.

برای ادامه تحصیل چه باید کرد

برای ادامه تحصیل چه باید کرد

 

 

اطلاعیه

حداکثر سن مجاز برای ادامه تحصیل دانش آموزان پسر به شرط رعایت قوانین مقررات نظام وظیفه 20 سال و برای دختران 22 سال تمام است.

 

اخرین اخبار پیرامون شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل

افرادی که قصد دارند به داشنگاه بازگردند میتوانند از تاریخ اول مهر ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ برای ثبت مرخصی بدون احتساب در سنوات اقدام کنند.

آقایان که شرایط نظام وظیفه مشخصی ندارند نمی توانند بازگشت به تحصیل را انجام دهند.

محدودیت های سنی برای بازگشت به تحصیل باید قبل اقدام برای ثبت نام در نظر گرفته شود.

خلاصه مطالب

در این مقاله اطلاعات دقیقی نسبت به شرایط ادامه تحصیل بعد از ترک تحصیل در اختیار شما قرار داده شده است و شما در حال حاضر از محدودیت های سنی و شرایط ادامه تحصیل بعد از ترک تحصیل در مقطع ابتدایی مطلع هستید. از سوی دیگر ما در این مقاله شرایط ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی برای گرفتن مدرک سیکل، در مقطع دبیرستان برای گرفتن دیپلم و در دانشگاه برای گرفتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ذکر کرده ایم. در نهایت امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله به ادامه تحصیل بپردازید.

3.9/5 - (48 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ادامه تحصیل به کجا مراجعه کنیم؟

این مسئله به میزان سواد داوطلب بستگی دارد، اما در مجموع پیشنهاد می کنیم در یکی از مدارس و یا دفاتر نهضت سوادآموزی محل زندگی خود مراجعه کنند.

برای ادامه تحصیل بعد از 10 سال چه باید کرد؟

برای کسب آگاهی از تمامی قوانین لازم جهت ادامه تحصیل می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

آیا بزرگسالان می توانند به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل دهند؟

بله. در حال حاضر آموزش از راه دور برای بزرگسالانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی و دبیرستان دارند ، در نظر گرفته شده است.

 

نظرات

880 دیدگاه دربارهٔ «شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo مهسا مسجدی گفت:

    ۲۴ ساعت از واریزی من میگذره و کسی بابت مشاوره تماس نگرفته

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      با شما تماس گرفته شده است

  2. Avatar photo ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید من سال دهم در رشته خیاطی تحصیل میکردم و امتحانات نوبت اول هم دادم ولی بعد ترک تحصیل کردم الان ۱۸ سال سن دارم آیا میتونم برای گرفتن دیپلم در رشته تجربی اقدام کنم یا فقط میتونم همین رشته رو ادامه بدم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که مشکل نظام وظیفه ندارید می توانید در رشته ورد نظر در مدارس شبانه تحصیل نمایید

  3. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید من ۲۱ سال متولد ( 1381/3/24 ) هستم من سیکل پایه نهم رو گرفتم ولی با معدل پایین ولی الان میخوام برای علوم پزشکی ادامه تحصیل بدم راهنمایی کنید که معدل نهم باید اصلاح کنم یا دهم بخونم البته من تبعه خارجه هستم و کارت پایان خدمت ندارم، راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      معدل کتبی نهایی مورد بررسی قرار میگیره

  4. Avatar photo صالح گفت:

    سلام بچه های من بنا به دلایلی بامادرشون خارج از کشور رفتند والان که اومدن متوجه شدم چهارسال هم مدرسه نرفتن همش بادورغ میگفتن مدرسه میرن درسشون خوبه ولی الان که فرستاده پیش من متوجه شدم مدرسه نرفتن یکی کلاس دوم ابتدایی ناقص متولد ۱۳۹۰ ویکی کلاس پنجم ناقص متولد ۱۳۸۷ واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید اقدام کنید در مدارس بزرگسال ادامه تحصیل بدهند

  5. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من وقتی که کلاس نهم بودم ترک تحصیل کردم و رفتم سربازی حالا تمام کردم والان 20سالمه و چجوری میتونم دیپلم رو بکیرم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید در مدارس بزرگسال اقدام کنید

  6. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام من۲۸سالمه دیپلمم ک گرفتم ب خاطرازدواج ترک تحصیل کردم.الان میخوام ادامه تحصیل بدم،دیپلم کامپیوترگرفتم ولی میخوام برم رشته علوم پزشکی.چیکاربایدبکنم؟لطفا راهنمایم کنید

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت مشاوره بیشتر تماس حاصل فرمایید

  7. Avatar photo کتایون گفت:

    سلام من 32(متولد 1370-زن) سال دارم و تاهفتم خواندم ولی مدرک دوسال آخر را الان گم کردم چگونه می توانم ادامه تحصیل بدهم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید به اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنید تا به مدارس بزرگسال معرفی شوید

  8. Avatar photo علی سپاه فرد گفت:

    سلام خسته نباشید من وقتی که کلاس هشتم بودم ترک تحصل کردم و ادامه ندادم الان ۲۰ سالم هنوز هم شانس برگشتن دارم که بتونم دیپلم رو بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که وضیعت نظام وظیفه تان مشخص باشد (یعنی داشتن کارت پایان خدمت…) می توانید ادامه تحصیل داشته باشید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)