ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های مورد نیاز استخدام بانک + بخشنامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

با چه تبصره‌هایی به آسانی در بانک استخدام می‌شوید؟ با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای بسیاری از افرادی که متقاضی اشتغال در بانک هستند، این سوال پیش می آید که برای کارمند بانک شدن چه رشته ای باید بخوانند؟ و رشته های مناسب استخدام در بانک کدامند؟ برای بالا بردن شانس استخدام خود در بانک، باید در رشته‌های مورد نیاز بانک‌ها تحصیل کرده باشید. به طور مثال رشته‌هایی مثل حسابداری، مدیریت مالی، اقتصاد و … از آن دسته از رشته‌هایی هستند که همه بانک ها به آنها نیاز دارند. با مطالعه شرایط استخدام بانک ها و اطلاع از رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها، یک قدم به استخدام در بانک نزدیکتر خواهید شد.

تحصیل در رشته‌های مرتبط برای تمام شغل‌ها یک امتیاز محسوب می شود و این موضوع در آزمون استخدامی بانک نیز صدق می‌کند. لذا در ادامه به معرفی این رشته ها و همچنین مهارت های لازم برای آزمون استخدامی خواهیم پرداخت. حال اگر شما در هر بخشی سوال داشتید می توانید جواب آن را از کارشناسان ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 دریافت نمایید.

برای استخدام در بانک ها در چه رشته هایی تحصیل کنیم؟

شاید در اخبار مرتبط با آزمون های استخدامی، اطلاعاتی را در مورد آزمون های سراسری یا آزمون های استخدامی بانک ها شنیده باشید.  در چنین شرایطی اولین سوالی که برای شما پیش می آید این است که برای استخدام بانک چه رشته ای را باید خواند که شانس پذیرش برای چنین شغلی بیشتر باشد. در این بخش می خواهیم با رشته های مناسب استخدام بانک بیشتر آشنا شویم.

برای استخدام در بانک ها در چه رشته هایی تحصیل کنیم

برای اطلاع از حداقل معدل و شرایط استخدام بانک شهر بر روی لینک کلیک نمایید.

رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی

در بسیاری از آگهی‌های استخدامی بانک ها که شرایط استخدامی به طور کامل توضیح داده شده است، اولویت اصلی استخدام با فارغ‌التحصیلان رشته‌های بانکداری است. این افراد با مطالعه دروس مرتبط با این شغل هم‌چون مدیریت شعب، سرمایه‌گذاری، روابط عمومی، اعتبارات و سایر موارد مشابه دیگر، بدون شک نسبت به سایر افراد، در این حوزه برتری علمی دارند.

بنابراین اولین و بهترین رشته برای شرکت در آزمون استخدامی بانک و سپس استخدام در یکی از این مراکز دولتی و خصوصی، رشته بانکداری است، اما باید توجه داشته باشد که خوشبختانه این تنها رشته مورد نیاز نیست و حتی با تحصیل در سایر رشته نیز شرايط استخدام بانک را دارید.

برای رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این رشته می تواند برای استخدام در بانک به شما کمک قابل توجهی کند.

افراد متقاضی می‌توانند در موقعیت‌های شغلی مثل متصدی امور بانکی نیز استخدام شوند. از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های مدنظر در شغل کارمند بانک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

🔶 دریافت پول نقد، چک، کارت اعتباری و سایر پرداخت‌ها در اشکال گوناگون از مشتریان

🔶 شمردن موجودی صندوق در ابتدای شیفت کاری

🔶 دریافت سفارش مشتریان برای کارت اعتباری و چک

🔶 ثبت اسناد مربوط به مبادلات مالی در سیستم کامپیوتری

🔶 پاسخگویی به پرسش‌های مشتریان

🔶 شمردن موجودی صندوق در انتهای شیفت کاری

بنر کال تو اکشن

برای آشنایی با شرایط استخدام شرکت نفت کلیک کنید.

رشته حسابداری یا حسابرسی از رشته های مناسب استخدام در بانک

رشته حسابداری یکی از مهم ترین حرفه ها در کشور به حساب می آید و تمام صنعت ها به حسابدار نیاز دارند تا متوجه روند مالی کسب و کار خود شوند. به دلیل وجود مشکلات مالی در بسیاری از ارگان ها، فرصت های شغلی برای این رشته بسیار زیاد است. یکی از رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها، رشته حسابداری یا حسابرسی است، اما برای پذیرش در آزمون استخدامی، باید دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در این رشته باشید. با داشتن چنین مدرکی می توانید شانس بالایی برای استخدام شدن در بانک داشته باشید.

آیا آزمون بانک سخت است؟ برای پاسخ روی لینک کلیک کنید.

استخدام در بانک ها با تحصیل در رشته ریاضیات

بی شک رشته ریاضیات در لیست بهترین رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها قرار دارد. در بسیاری از موسسات مالی نیاز به طراحی مدل‌های پیچیده تبادل مالی وجود دارد. برای توسعه چنین مدل‌هایی افرادی که در رشته ریاضیات تحصیل کرده‌اند، جزو بهترین گزینه ها هستند. همچنین محصلین رشته ریاضیات، برای استخدام در بخش‌های تحقیق و توسعه بانک‌ها و مدیریت سرمایه‌گذاری نیز مورد نیاز می باشند.

برای آشنایی با استخدام بانک ملی روی لینک کلیک کنید.

رشته مهندسی مالی، علوم اقتصادی، آمار، ریاضی و حقوق

در حال حاضر، رشته مهندسی مالی و علوم اقتصادی با توجه به نتایج تجارب این رشته از گذشته تاکنون در مجموع، در دانشگاه ها و بازار کار علاوه بر موفقیت های قابل ملاحظه محبوبیت چشمگیری نیز داشته اند. این رشته‌های دانشگاهی در کنار رشته های ریاضی، آمار و حقوق از جمله رشته‌هایی هستند که می‌توانند شانس ورود و استخدام در بانک را برای کارجویان علاقمند بالا ببرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط استخدام بانک ها در مورد سن و مدرک روی لینک کلیک کنید.

استخدام در بانک با مدرک مدیریت

رشته مدیریت از آن دسته از رشته‌های دانشگاهی است که برای استخدام در بانک نیز شانس بالایی دارد. این رشته با هدف خاص مدیریت _ با روابط اقتصادی مرتبط با فعالیت های بانکی و سایر روابط، همچنین با اجرای توابع مدیریتی در بانکداری در ارتباط است. گرایش‌های مختلف این رشته در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در شرایط استخدام بانک‌های مختلف دیده می شود. به طور مثال فارغ التحصیلان مدیریت بانکی در آینده می توانند در هر یک از حوزه های بانکداری بین المللی (شامل صادرات، واردات، اسناد، اعتبار و غیره) و بانکداری داخلی (شامل اعتبارات، سرمایه گذاری، سازماندهی مدیریت شعب، اطلاعات، خدمات، روابط عمومی و غیره) می شود، مشغول به کار شوند.

رشته مدیریت کسب‌ و کار (MBA)

رشته MBA در رأس بهترین رشته‌ها برای ورود به موسسات مالی و بانک‌ها شناخته می‌شود. افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند، با انواع مدل‌های کسب‌ و کار، مسائل مالی و امور مربوط به مشتریان آشنا کافی دارند. بنابراین می‌توانند در موقعیت‌های شغلی مختلفی مثل فروش، مشاوره مالی، مدیریت شعب و غیره مشغول به کار شوند.

احتمال می رود کسب رتبه قبولی رشته MBA کمی سخت‌تر از سایر رشته‌ها باشد، ولی همان‌طور که گفتیم فرصت‌های شغلی زیادی در بازار کار برای فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد و در حال حاضر جزو یکی از رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها است.

رشته مدیریت کسب‌ و کار (MBA)

استخدام در بانک با رشته کامپیوتر

یکی دیگر از رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها، رشته کامپیوتر است که از جمله رشته‌هایی است که فارغ التحصیلان آن در گرایش‌های مختلف سخت افزار، نرم افزار، علوم کامپیوتر و آی تی و در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد شانس استخدام شدن در بانک‌های خصوصی و دولتی را دارند.

در اینجا به چند مورد از پرطرفدارترین رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها اشاره کردیم که در آن از رشته های دیگری نیز پذیرش وجود دارد. شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی با استخدام بانک ملت روی لینک کلیک کنید.

رشته های مورد نیاز استخدام بانک

شرایط استخدام در بانک‌های خصوصی و دولتی

چنانچه در یکی از رشته‌های اعلام شده تحصیل کرده و علاقه دارید که در بانک استخدام شوید، باید شرایط عمومی و سایر شرایط اختصاصی استخدام در بانک را نیز داشته باشید. به طور مثال شرایط سنی، شرط معدل، مقطع تحصیلی و … از جمله موارد دیگری است که در زمان استخدام مورد توجه قرار می‌گیرد.

قبولی در آزمون استخدام بانک مرحله آخر نیست و هنوز مصاحبه حضوری، معاینات پزشکی و گزینش را پیش رو دارید، بنابراین برای استخدام در بانک باید آمادگی کامل شرکت در تمام این مراحل را داشته باشید.

یکی از موارد حائز اهمیت که در آیین‌نامه استخدامی بانک ها تعیین شده است و در لیست بخشنامه ۱۴۰۳ رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها به آن اشاره شده است، شرايط و قوانین اصلی برای شرکت در آزمون استخدامی بانک‌ها است. در ادامه شرايط استخدام بانک را با هم بررسی خواهیم کرد:

🔶 از شرایط استخدام در بانک می‌توان به داشتن تابعیت ایران

🔶 تعهد به نظام جمهوری اسلامی

🔶 تدین به یکی از ادیان رسمی کشور

🔶 ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت قانونی برای داوطلبین مرد

🔶 عدم اشتغال در سازمان‌ها، دستگاه‌ها و یا موسسه‌های دولتی و خصوصی به‌ صورت رسمی یا پیمانی

🔶 برخورداری از سلامت جسمانی و روانی

🔶 عدم اعتیاد به مواد مخدر، روان‌گردان و یا سایر مواد مشابه اشاره کرد.

🔶 نداشتن سابقه کیفری نیز جز شرایط استخدام در بانک است.

شرط سنی، یکی از شرايط استخدام بانک مهم برای متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی بانک ها است. به‌صورت معمول متقاضیان باید در بازه سنی ۱۸ الی ۴۰ سال باشند، اما این حالت عمومی بوده و ممکن است هر بانک با توجه به قوانین داخلی خود، شرایط سنی دیگری را برای متقاضیان استخدام مجموعه خود در نظر بگیرد.

این موضوع در سایر موارد نیز وجود دارد، یعنی علاوه بر این شرایط عمومی، ممکن است هر بانک دولتی و خصوصی با توجه به نوع فعالیت، نیازمندی‌های فعلی شعب خود و سایر موارد مشابه، شرایط استخدام در بانک ها خاص باشد. به همین خاطر در زمان انتشار آگهی استخدام بانک‌ها، بخش شرايط استخدام بانک مورد نظر را به‌دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن پیش‌ نیازهای لازم، فرایند ثبت نام را آغاز کنید.

برای اطلاع از این که آیا آزمون بانک سخت است؟ و مشاهده تجربیات و نمونه سوالات آن روی لینک کلیک کنید.

شرایط استخدام در بانک‌های خصوصی و دولتی

 

🔔 اطلاعیه 🔔

برای کسب رتبه قبولی در آزمون استخدام بانک می‌توانید نمونه سوالات آزمون سال‌های گذشته را مرور نمایید. ضمن این که می‌توانید با مراجعه به آگهی استخدام بانک مورد نظر منابع آزمون را یافته و آن ها را مطالعه کنید.

 

مهارت‌های مورد نیاز جهت استخدام بانک

قبل از ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی بانک، باید مهارت‌های مورد نیاز جهت استخدام در بانک را داشته باشید. البته بدیهی است که دقیقاً ندانید که مهارت‌های لازم برای استخدام بانک چه هستند. به همین خاطر در این بخش به بررسی توانایی‌های فردی مورد نیاز برای این شغل خواهیم پرداخت. مهم‌ترین مهارت‌ها و توانایی‌های یک کارمند بانک، شامل موارد زیر است:

دقت و تمرکز بالا

فعالیت در بانک و تعامل با انواع ارقام و عددها، یک کار چالش‌ برانگیز و سخت است. نداشتن تمرکز و دقت، در اغلب موارد می‌تواند باعث ضررهای مختلفی شود که ممکن است برخی از آن ها غیر قابل جبران باشند. به همین خاطر یکی از شرايط استخدام بانک، دقت و تمرکز بالا است.

مهارت‌های ریاضی و محاسبه

مهارت‌های ریاضی و محاسبه یکی از شرايط استخدام بانک محسوب می‌شوند. با اینکه در حال حاضر تمام بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی، از انواع نرم‌افزارهای محاسبه و بانک‌داری استفاده می‌کنند، اما هم‌چنان تمام نیروهای شاغل در بانک باید بر مهارت‌های پایه ریاضی و محاسبه به‌خوبی تسلط داشته باشند و بتوانند به‌راحتی محاسبات را انجام دهند.

مهارت‌های کامپیوتری و فناوری اطلاعات

همان‌ طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در حال حاضر تمام بانک‌ها از انواع نرم‌افزارهای بانک‌داری استفاده می‌کنند و عدم آشنایی با مهارت‌های اولیه کامپیوتر، یک اشکال بزرگ برای کارمندان بانک خواهد بود. پس یکی از شرایط استخدام در بانک ها بلد بودن مهارت‌های کامپیوتری است. بنابراین پیش از هر چیزی، از تسلط بر انواع مهارت‌های مرتبط با این فناوری اطمینان حاصل نمایید.

برای استخدام بانک صادرات و شرایط، زمان و مدرک تحصیلی آن روی لینک کلیک کنید.

تسلط بر قوانین فعلی بانک‌ها و پیگیری جدیدترین قوانین تصویب شده

تسلط بر قوانین فعلی بانک‌ها و پیگیری جدید‌ترین قوانین تصویب شده یکی از شرايط استخدام بانک است. با اینکه تصور عامه مردم این است که مهم‌ترین فعالیت تمام نیروهای بانک محاسبه پول و اخذ آن از مشتریان است، باید بدانید که تسلط بر قوانین بانک‌داری، مهم‌ترین بخش فعالیت این افراد را تشکیل می‌دهد. نیروهای بانک باید تمام قوانین را شناخته، تسلط کامل بر آن‌ها داشته باشند و علاوه بر این، با داشتن تمایل دائم به یادگیری، همواره مهم‌ترین تغییرات قوانین این حوزه را پیگیری کنند.

تسلط بر قوانین فعلی بانک‌ها و پیگیری جدیدترین قوانین تصویب شده

مهارت‌های ارتباطی بالا

تعامل یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها و شرایط استخدام در بانک است. یک کارمند بانک باید روزانه با انواع مشتریان و البته همکاران خود، تعامل داشته باشد و بتواند با رفتار توام با احترام و صحیح خود، مشکلات مراجعه‌کنندگان را رفع کند. به همین خاطر داشتن مهارت‌های ارتباطی بالا را باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای یک کارمند بانک در نظر بگیریم.

 

تسلط بر زبان‌های خارجی

اغلب بانک‌های بزرگ دولتی و خصوصی، مشتری‌های خارجی دارند و طبیعی است که نیروهای شاغل، باید بتوانند علاوه بر برقراری ارتباط با آن‌ها، تمام فعالیت کاری و تخصصی خود را با زبان دیگر نیز تشریح کرده و انجام دهند. بنابراین تسلط بر زبان خارجی، یکی از مهم‌ترین امتیازهای کارمندان بانک و از شرايط استخدام بانک ها است.

باید گفت که مهارت‌ها و شرایط استخدام در بانک ها، به این مهارت‌ها محدود نیست و باید اشاره کرد که این موارد، تنها بخشی از مهارت‌ها و توانایی‌های فردی مورد نیاز از شرايط استخدام بانک و استخدام در این موقعیت شغلی است. به همین دلیل اگر شما هم جزو داوطلبین آزمون استخدامی بانک هستید، بهتر است این موارد را به خاطر بسپارید و در صورت لزوم، برای کسب و یا تقویت هر کدام از این مهارت‌ها تلاش نمایید.

 

برای اطلاع از زمان استخدام بانک سامان بر روی لینک کلیک نمایید.

 

آزمون استخدامی بانک ها

بانک‌ها یکی از مهم‌ترین سازمان‌های فعال در چرخه اقتصادی هر کشوری هستند و با توجه به این امر، بدیهی است که شرایط استخدام در بانک ها دارای یک چارچوب کلی باشد و افرادی را جذب نمایند که بتوانند بهترین و مناسب‌ترین عملکرد را ارائه دهند. در ایران نیز بانک‌های دولتی و خصوصی موظف به رعایت قوانین و شرایط خاصی هستند و مواردی همچون نحوه جذب نیرو و یا شرایط افراد واجد شرایط اشتغال در این مجموعه‌ها، به‌ صورت کلی و اصولی تعیین شده است. بر این اساس در سال ۱۳۷۹، با پیشنهاد مشترک مجمع عمومی بانک‌ها و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، آیین‌نامه استخدامی بانک‌ها تصویب شد.

طبق ماده ۶ این آیین‌نامه، جذب و استخدام نیروهای جدید، فقط از طریق آزمون ورودی و مصاحبه انجام می شود. به همین دلیل در سال‌های اخیر، آزمون استخدامی بانک‌ها، تنها راه ورود و استخدام در یکی از بانک‌های دولتی و خصوصی بوده است و افراد برای اشتغال در بانک، باید بتوانند از این آزمون مهم با موفقیت عبور کنند.

آزمون استخدامی بانک ها

مراحل مختلف آزمون استخدامی بانک ها

چنانچه همه شرايط استخدام در بانک را دارید و آگهی استخدام بانک‌ها منتشر شده باشد، باید به سایت‌های رسمی و معتبر اعلام‌ شده مراجعه کنید و فرایند ثبت نام را با توجه به شرایط استخدام در بانک انجام دهید. مدارک لازم جهت ثبت نام، معمولاً شامل مواردی چون مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی و یک قطعه عکس است و اگر مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشد، پیش از انجام ثبت نام و در اطلاعیه‌های ثبت نام آزمون استخدامی بانک اعلام می‌شود.

 

🔔 اطلاعیه 🔔

برای ثبت نام، به اطلاعیه‌های همان بانک توجه کنید و مواردی هم‌ چون شرط سنی، شرط معدل و سایر شروط موجود را بررسی کنید. برای مثال بانک ملت برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی، حداکثر سن تا ۳۰ سال را تعیین کرده، ولی بانک تجارت به‌ صورت کلی و بدون توجه به مقطع تحصیلی متقاضیان، حداکثر سن را تا ۲۸ سال تعیین کرده‌ است.

 

شرط معدل نیز از موارد متغیر در بین شرايط استخدام بانک های مختلف است. برخی از بانک ها معدل ۱۴ را قابل قبول می دانند، در حالی که برخی دیگر، حداقل معدل قابل قبول را ۱۵ در نظر گرفته‌اند. لذا قبل از شروع ثبت نام برای آزمون، حتماً اطلاعیه‌ها و شرایط استخدام در بانک ها را با دقت بالا مطالعه کنید و در صورتی که همه پیش‌نیازهای لازم را دارید، فرایند ثبت نام را آغاز نمایید.

مراحل ثبت نام الکترونیکی تقریباً مشابه همان چیزی است که اغلب متقاضیان در مراحل مختلف تحصیلی خود آن را تجربه کرده‌اند. برای ثبت نام آزمون استخدامی بانک‌ها این فرایند معمولا طی می‌شود:

🔶 مراجعه به سایت بانک مد نظر و یافتن سامانه ثبت نام یا انتخاب بخش استخدام در همان سایت اصلی

🔶 مطالعه و کسب اطلاع از شرایط لازم و در صورت پذیرش تمام بانک ها

🔶 ورود به سایت و آغاز فرایند ثبت نام

🔶 وارد کردن اطلاعات فردی، تحصیلی و سایر بخش‌های مورد نیاز

🔶 پرداخت هزینه در این بخش از فرایند یا در بخش‌های پیشین با توجه به طراحی پروسه ثبت نام از سوی بانک مد نظر متقاضی

🔶 دریافت کد رهگیری

پس از انجام مراحل این بخش، باید با توجه به موارد امتحانی که معمولاً به بخش‌های عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند، اطلاعات خود را افزایش دهید و با مطالعه منابع آزمون، خود را برای امتحان کتبی آماده نمایید.

در نظر داشته باشید که شرکت در آزمون ورودی به هیچ عنوان به معنای پذیرفته‌شدن نیست و در صورت کسب نمره‌های لازم، به بخش‌های دیگر فرایند استخدام یعنی مصاحبه و گزینش منتقل می‌شوید. در شرايط استخدام بانک برخی از بانک‌ها هم‌ چون بانک ملت، یک آزمون روان‌شناختی نیز داشته که باید پیش از مصاحبه، در این آزمون پذیرفته شوید.

منابع آزمون استخدامی بانک ها

بعد از آن که شما در مورد رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها اطلاع پیدا کردید باید در مورد منابع آزمونی نیز مطلع شوید. با توجه به این که آزمون‌های استخدامی بانک ها معمولاً صبح جمعه برگزار می‌شود. این آزمون مانند سایر آزمون ها می باشد. سوالات آزمون به صورت تستی است و سوالات آزمون بانک در دو دفترچه ارائه می‌شود؛ دفترچه اول مربوط به سوالات روانشناسی است و سوالات اصلی در دفترچه دوم قرار دارند. سوالات دفترچه دوم شامل هوش و استعداد تحصیلی، آشنایی با کامپیوتر، ریاضی و آمار، زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی حوزه بانکی و اقتصادی خواهد بود.

طبق روال معمول، نزدیک به ۴۰ روز طول می‌کشد تا نتیجه آزمون اعلام شود. در صورت کسب نمره قبولی در آزمون استخدامی بانک به مرحله مهمتر یعنی مصاحبه استخدامی بانک دعوت می‌شوید.

منابع آزمون استخدامی بانک ها

 

برای آشنایی با رشته های آزمون استخدامی بخش خصوصی بر روی لینک کلیک نمایید.

کال تو اکشن تماس

مصاحبه آزمون استخدامی بانک ها

مصاحبه‌های آزمون استخدامی بانک ها، یکی از مهم‌ترین بخش‌های استخدام بانک بوده و معمولاً به‌ صورت دقیق به متقاضیان اعلام می‌شود. در این مرحله، افرادی که نمره آنها به حد نصاب تعیین‌ شده برسد، باید در مرحله بعد یعنی مصاحبه شرکت کنند.

مصاحبه‌های آزمون استخدامی بانک ها دارای چندین بخش بوده و شامل موارد زیر هستند:

🔶 مصاحبه رفتاری و شغلی: در این بخش آزمون استخدامی بانک باید اطلاعات کامل فردی، تحصیلی و شغلی خود را ارائه دهید و تسلط شما بر شغل بانک‌داری نیز سنجیده خواهد شد؛

🔶 آزمون روان‌ شناختی و تست هوش: این بخش از مصاحبه در سال‌های اخیر به‌ صورت الکترونیک برگزار می‌‌شود و شما باید تست‌های سرعت، رنگ، تطابق اشکال هندسی و… را به‌ درستی پاسخ دهید.

🔶 گزینش عقیدتی و سیاسی: در این بخش انواع سوالات احکام و معارف را از شما می‌پرسند و علاوه بر آن باید سوالات مختلفی را در رابطه با وضعیت سیاسی داخلی و خارجی کشور، پاسخ دهید. مواردی چون تاریخ اسلام، ولایت فقیه، مباحث سیاسی روز و چندین موضوع مشابه دیگر، همه بخشی از سوالات گزینش عقیدتی و سیاسی است.

🔶 معاینه‌ های کامل پزشکی: این بخش یکی از مهم‌ترین مراحل پروسه استخدام است و با توجه به فرایند تصویب شده در بانک مد نظر شما، در این مرحله یا مراحل پیشین انجام خواهد شد. برای این بخش باید به پزشکان مورد تأیید بانک مراجعه کنید و برگه تاییدیه پزشکی را دریافت نمایید.

در شرايط استخدام بانک برای برخی از سمت‌های شغلی مانند بخش حفاظت از بانک، انواع آزمون‌ های آمادگی جسمانی و تست ورزش نیز وجود دارد و متقاضیان علاوه بر شرکت در تمام بخش‌های پیشین، باید این بخش را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

پس از انجام تمام مراحل فوق، نتیجه مصاحبه از طریق مراجع رسمی از جمله سایت رسمی بانک مد نظر شما اعلام خواهد شد. باید توجه داشته باشد که در این بخش نیز استخدام شما نهایی نمی‌شود. در شرایط استخدام در بانک برخی از بانک‌ها تمام افرادی را که در این مرحله پذیرفته‌ شده‌اند، با قرارداد آزمایشی استخدام می‌کنند.

عملکرد، توانایی‌های فردی و تخصصی، رفتار و سایر موارد مهم نیروی پذیرفته شده در طی یک بازه ۶ ماه الی ۲ سال، بررسی خواهد شد. در صورتی که توانایی‌ها و مهارت‌های شما در این بازه به اثبات برسد، استخدام شما رسمی شده و به‌ عنوان یک نیروی اصلی، کار خود را ادامه خواهید داد. بعد از استخدام رسمی، بازه زمانی آزمایشی نیز به‌ عنوان بخشی از سابقه کاری شما در نظر گرفته می‌شود که در این دوره، همانند سایر نیروهای رسمی، حقوق و مزایای مختلف به شما تعلق می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخدام بانک کشاورزی روی لینک کلیک کنید.

مزایا و معایب استخدام در بانک

یکی از مهمترین نکاتی که همیشه در تلاش برای اشتغال در بانک‌ها پنهان می ماند، معایب آن است. برای اینکه تصویر واضح‌تری نسبت به شرايط استخدام بانک و معایب آن داشته باشید، مزایا و معایب آن را در این بخش به‌ صورت فهرست وار  می کنیم.

مزایا:

🔶 امنیت شغلی بالا نسبت به مشاغل دیگر

🔶 کسب درآمد ثابت و مطمئن

🔶 توانایی گرفتن وام‌های مختلف

🔶 احتمال ارتقای شغلی و افزایش درآمد

معایب:

🔶 فشار کاری و استرس بسیار زیاد

🔶 فعالیت در محیط تقریباً راکد و دور شدن از مهم‌ترین پیشرفت‌های روز در حوزه حسابداری

🔶 عواقب سنگین در صورت وقوع اشتباهات کاری هر چند کوچک

🔶 نیاز به دقت بسیار بالا در تمام روزها و ساعت‌های کاری

🔶 ساعات کاری غیر قابل انعطاف، جابه‌جایی و انتقال محل کار در بین شعب مختلف بدون داشتن حق انتخاب

🔶 فعالیت بسیار روتین و تکرار شونده

 

مزایا و معایب استخدام در بانک

 

🔔 اطلاعیه 🔔

معمولاً بانک‌ها در آزمون‌های استخدامی از دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دعوت به‌ همکاری می‌شود.

 

تیپ شخصیتی مناسب برای کارکنان بانک

یکی از نکات قابل توجه برای شغل بانکداری این است که کارمندان بانک به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند و وظایفی مانند تهیه و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارز، نقل‌ و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان و غیره را بر عهده دارند.

کارمندان بانک باید بدانند که شغل آن ها یک شغل یکنواخت در یک فضای عادی است. این افراد پیشرفت چندانی در طی کار و فعالیت نخواهند داشت و همواره با کارهای مشابهی سر و کار دارند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو تیپ شخصیتی از MBTI از این شغل لذت می‌برند: تیپ شخصیتی ESTJ و ISTJ

🔶 ESTJ: این تیپ شخصیتی در جمع‌ آوری، سازمان‌دهی و تحلیل اطلاعات توانمدند. این افراد همچنین علاقه‌مند به سبک کاری سازمان یافته هستند.

🔶 ISTJ: این تیپ شخصیتی علاقه مند به شرایط کاری با ثبات هستند. این اشخاص در نگهداری حساب هزینه‌ها و درآمدها تبحر زیادی دارند و اجازه نمی‌دهد که اشتباهی صورت گیرد.

خلاصه مطالب

افرادی که قصد دارند در بانک های دولتی و خصوصی استخدام شوند باید از رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها مطلع شوند. به همین دلیل به بررسی رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها و همچنین شرایط و مهارت های لازم برای اشتغال در بانک پرداختیم. اکنون که با شرايط استخدام بانک ها و مزایا و معایب آن آشنا شدید، می‌توانید بررسی‌های لازم را انجام داده و در صورت پذیرفتن آینده شغلی و شرایط استخدام در بانک ها، با انگیزه بیشتر برای شرکت در آزمون استخدامی بانک‌ها تلاش نمایید.

چنانچه در خصوص رشته های ذکر شده برای استخدام در بانک ها ابهامی داشته باشد، می توانید با کارشناسان مجرب ما در ایران تحصیل  با شماره تلفن 9099075307 در تماس باشید. این کارشناسان در تمام ساعات شبانه روز حتی در روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

4.1/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

با چه تبصره‌هایی به آسانی در بانک استخدام می‌شوید؟ با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای چه رشته هایی شانس استخدام در شغل بانکداری زیاد است؟

اگر شما در رشته های بانکداری، حسابداری، مدیریت مالی و  بقیه رشته ها تحصیل کرده باشید، شانس بیشتری را برای استخدام در بانک ها خواهید داشت.

برای ورود به رشته بانکداری باید مدرک دانشگاهی را از طریق کنکور گرفت یا بدون کنکور؟

برای ورود به این رشته ها نوع مدرک تفاوتی ندارد و فقط داشتن شرایط گفته شده در این مقاله کفایت می کند.

چگونه از رشته‌های مورد نیاز بانک‌ها مطلع شویم؟

برای اطلاع از زمان برگزاری و رشته‌های مورد نیاز آزمون‌های استخدامی بانک‌های دولتی و خصوصی باید در سامانه های کاریابی عضو شوید.

نظرات

72 دیدگاه دربارهٔ «رشته های مورد نیاز استخدام بانک + بخشنامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo نفی گفت:

    با لیسانس زیست سلولی مولکولی میشه استخدام بانک شویم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی جزو رشته های علوم پایه است و ارتباطی به استخدامی بانک ندارد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط استخدام بانک

    شرایط استخدام بانک در سال 1403 + سن و مدرک

    یکی از محبوب ترین شغل های مالی نزد عموم مردم، اشتغال در بانک است. متقاضیان برای این کار لازم است از نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک ها و نحوه استخدام بانک با مدرک کاردانی یا فوق دیپلم اطلاع داشته...
  • استخدام نیروی زمینی ارتش

    استخدام نیروی زمینی ارتش 1403 {شرایط درجه داری و افسری}

    استخدام نیروزی زمینی ارتش 1403 آغاز شد. هر ساله افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی استخدام نیروی زمینی ارتش می باشند. متقاضیان باید با مطالعه شرایط اعلام شده، نسبت به ثبت نام و مراجعه به نزدیک ترین دفاتر جذب...
تماس با مشاور