ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما گام به گام اصلاح ترک تحصیل در سناد

راهنما گام به گام اصلاح ترک تحصیل در سناد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اصلاح ترک تحصیل در سناد، اعمال ترک تحصیل در سه بازه زمانی قابل بررسی می باشد:

۱) قبل از پلمپ دفتر آمار
۲) بعد از پلمپ دفتر آمار و قبل از شروع امتحانات نوبت اول
۳) بعد از شروع امتحانات نوبت اول

ترک تحصیل قبل از پلمپ دفتر آمار ویژه کلیه مقاطع

در برخی موارد بعضی از دانش آموزان در مدارس ثبت نام می نمایند و پس از مدتی ترک تحصیل می نمایند. اگر این کار قبل از پلمپ دفتر آمار صورت گیرد، نیازی نیست که این فرد در سناد و برنامه های دانش آموزی باقی بماند.
این حالت در دو صورت امکان پذیر می باشد:
حالت ۱) دانش آموز را در سناد ثبت نام و کلاس بندی شده اند اما به برنامه های دانش آموزی انتقال داده نشده اند. در این حالت فقط این فرد را در سناد از کلاس بندی حذف و سپس عملیات آزاد سازی برای وی انجام می دهیم.

 

برای اطلاع از نحوه اصلاح ترک تحصیل در سامانه سناد و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

  حذف از کلاس بندی

برای حذف از کلاس بندی در سامانه سناد دبیرستان از منوی “ثبت نام و سازماندهی مدرسه” گزینه “مدیریت کلاس ها” و در سناد راهنمایی از منوی “امور دفتر داری” گزینه “مدیریت کلاس ها” را انتخاب کرده و از کلاس مورد گزینه “لیست دانش آموزان” را اجرا کرده و در مقابل فرد مورد نظر علامت ضربدر را می زنیم تا از کلاس حذف گردد.
پس از اینکه دانش آموز از کلاس بندی حذف شد، نوبت به آزاد سازی دانش آموز می رسد. در سناد از منوی “مدیریت دانش آموزان” گزینه “لیست دانش آموزان” را اجرا نموده و فرد مورد نظر را پیدا کرده و از منوی های جلوی این دانش آموز از گزینه “عملیات” گزینه “آزاد سازی دانش آموز” را اجرا می کنیم با این کار این فرد از سناد حذف خواهد شد.

حالت ۲) دانش آموز مورد نظر را به برنامه دانش آموز انتقال داده که در این مورد لازم است این شخص نیز از سناد آزاد سازی شود و هم از برنامه دانش آموزی حذف گردد.

از سناد طبق روش بالا این فرد را ابتدا از کلاس بندی حذف و سپس برایش آزاد سازی انجام خواهیم داد و عملیات تغذیه اطلاعات از سناد به برنامه های دانش آموزی را یکبار دیگر اجرا خواهیم کرد. هنگامی که دریافت از سناد را انجام دادیم و دریافت کدهای تایید شده را زدیم در این زمان با این سه پیام رو به رو خواهیم شد:

◇ دریافت سوابق ارسالی از سناد در سیستم مدرسه و حذف موارد انتخاب شده در لیست بالا از سیستم مدرسه
◇ دریافت تمامی سوابق بدون حذف هیچ یک از موارد بالا
◇ خروج بدون هیچ گونه عملیاتی

 

برای اطلاع از ثبت نام پادا پایه دهم ۱۴۰۲ کلیک نمایید.

 

از بالا بر روی منوی “ثبت نام” کلیک خواهیم کرد. در این حال کد دانش آموزانی را مشاهده خواهید کرد که در دانا وجود دارد ولی در دریافت جدید از سناد این دانش آموزان وجود ندارد و سیستم از شما می خواهد که برای این دانش آموزان سه حالت بالا را انتخاب نمایید.
پس از بررسی آن ها و زدن تیک، از پایین بر روی “دریافت سوابق ارسالی از سناد در سیستم مدرسه و حذف موارد انتخاب شده در لیست بالا از سیستم مدرسه” کلیک کرده و با این کار لیست بالایی از برنامه های دانش آموزی حذف خواهند شد. حال این دانش آموز در سناد و برنامه های دانش آموزی جزو دانش آموزان ما حساب نمی شود و می توانیم دفتر آمار را تهیه نماید.

عملیات مربوط به کاردانش

در مقطع کاردانش درس و گروه ها توسط خود ما در دانا معرفی می شود و چون از سناد به دانا منتقل نمی گردد، اضافه و حذف کردن آن ها امکان پذیر می باشد. اگر فردی در کاردانش قبل از پلمپ دفتر آمار ترک تحصیل کرده باشد، در سناد همچون روال بالا حذف کلاس بندی و آزادسازی را که برای وی انجام گرفته است، در دانا نیازی به تغذیه دوباره نمی باشد و این فرد به راحتی می تواند در دانا انتخاب واحد و ثبت نام خود را حذف نماید.
چنانچه تا مرحله انتخاب واحد پیش رفتید، در گام نخست انتخاب واحد فرد را حذف نموده و از منوی انتخاب واحد گزینه انتخاب واحد فردی را انتخاب و این فرد و کلیه دروس وی را انتخاب و حذف نموده تا این شخص برای سال جاری بدون انتخاب واحد باشد.

در گام دوم از منوی “سازماندهی و ثبت نام” گزینه “مشاهده افراد ثبت نام شده و ابطال ثبت نام” رفته و جلوی اسم این فرد تیک زده ثبت نام این فرد ابطال می کنیم.

نکته
اگر دانش آموز پایه یازدهم و دوزادهم باشد در این مرحله کار تمام است ولی اگر دانش آموز پایه دهم می باشد، به دلیل نداشتن سابقه تحصیلی در دانا اسم این فرد قابل حذف می باشد و برای این کار از منو سازماندهی و ثبت نام گزینه “مشخصات فردی و پرونده دانش آموز” را اجرا کرده و این فرد پیدا کرده و روی آن تک کلیک می کنیم و از سمت چپ “حذف” را می زنیم.

ترک تحصیل بعد از پلمپ دفتر آمار و قبل از نوبت اول

چنانچه دانش آموزی با وجود نمره ارزشیابی مستمر قبل از نوبت اول ترک تحصیل کرده باشد، برای این افراد در سناد و برنامه های دانش آموزی ترک تحصیل زده خواهد شد و کارنامه با ذکر ترک تحصیلی صادر می گردد. این افراد سال بعد اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشند در همان پایه فعلی به شرط داشتن شرایط آن پایه ثبت نام و ادامه تحصیل خواهند داد. (ماده ۷۷)
 

برای ورود به سامانه پادا – سامانه آنلاین پرونده دانش آموزی – pada.medu.ir کلیک نمایید.

 

نکته بسیار کلیدی
تنها برای دانش آموزان پایه دهم می توان قبل از امتحانات نوبت دوم ترک تحصیل زد.

ترک تحصیل بعد از امتحانات نوبت اول و قبل از امتحانات نوبت دوم ویژه پایه دهم

چنانچه دانش آموز پایه دهم قبل از امتحانات نوبت دوم ترک تحصیل نماید، همچنان برای وی ترک تحصیل زده می شود و این فرد سال بعد می تواند در همان پایه به شرط داشتن شرایط آن پایه ثبت نام کند.(تبصره ۱ ماده ۷۷)
اما اگر دانش آموز دوره راهنمایی یا دبیرستان قبل از نوبت اول و دانش آموزان دهم قبل از نوبت دوم نیز ترک تحصیل نمایند، برای آن ها در برنامه های دانش آموزی و سناد ترک تحصیل زده خواهد شد.

اصلاح ترک تحصیل در سناد

اصلاح ترک تحصیل در سناد

اعمال ترک تحصیل در سناد

برای انجام این کار در سناد از منوی “مدیریت دانش آموزان” گزینه “لیست دانش آموزان” را اجرا می کنیم و فرد مورد نظر را پیدا کرده و در مقابل آن از منوی “تغییر وضعیت” گزینه “ثبت ترک تحصیل” را اجرا می نماییم. در صفحه مشاهده شده موارد خواسته شده را اجرا کرده و دکمه “ثبت” را می زنیم.
پس از این کار در دفتر آمار مدرسه جلوی شخص مورد نظر تاریخ ترک تحصیل را با خودکار مشکی نوشته و مهر و امضا می نماییم و در فرم انسداد دفتر آمار در ستون ترک تحصیل این موضوع را ذکر می کنیم.

نکته مهم

اگر به اشتباه برای شخصی ترک تحصیل زده شد، فعال کردن دوباره این فرد از اختیار کابران مدارس خارج است و باید با مسئول سناد منطقه تماس گرفته تا دوباره این فرد را فعال نمایند.

نحوه ترک تحصیل زدن در دانا

به منظور ترک تحصیل زدن از منوی “مشخصات فردی و پرونده دانش آموز” از منوی “مشخصات فردی و پرونده دانش آموز” این فرد را انتخاب کرده و از قسمت “اطلاعات آموزشی” از تغییر وضعیت “ترک تحصیل” را انتخاب خواهیم کرد.
پس از زدن ترک تحصیل در دانا از منوی “نقل و انتقال اطلاعات” گزینه “اصلاح اتوماتیک وضعیت دانش آموزان ترک تحصیل کرده انتقال ….” را اجرا می نماییم.

نکته
بعد از اعمال ترک تحصیل جهت اطمینان از اعمال ترک تحصیل در سوابق این فرد برای وی یک کارنامه چاپ کرده و اگر در پایین عبارت “ترک تحصیل” وجود داشته باشد به معنای درست بودن مراحل انجام کار می باشد.

اعمال ترک تحصیل در برنامه راهنمایی

اگر دانش آموزی که طبق مطالب ذکر شده در بالا در متوسطه راهنمایی شرایط ترک تحصیل زدن را پیدا کند، برای وی از منوی سازماندهی و ثبت نام به گزینه “مشخصات و اصلاح مشخصات دانش اموزان” رفته و دانش آموز مورد نظر را انتخاب کرده و از منوی “وضعیت تحصیلی” سه کار انجام خواهیم داد از بالا منویی به نام “تغییر وضعیت” هست آن را باز کرده و گزینه “ترک تحصیل” را خواهیم زد.

در پایین جدولی شامل موارد زیر می باشد:
▪︎سال
▪︎مدرسه
▪︎ ‏پایه
▪︎ ‏کلاس
▪︎ ‏وضعیت دانش آموز درسال

‏در منوی “وضعیت دانش آموز در سال” کلیک خواهیم کرد تا گزینه “ترک تحصیل” آورده شود و در پایان در مقابل تاریخ ترک تحصیل تاریخ مربوطه قید خواهد شد. در برنامه دانا اسامی افرادی که ترک تحصیل زده می شوند در ریز نمرات مشاهده نمی شود.

اعمال ترک تحصیل در برنامه راهنمایی

اگر دانش آموزی که طبق مطالب بالا در متوسطه راهنمایی شرایط ترک تحصیل زدن پیدا کرد، برای وی از منوی سازماندهی و ثبت نام به گزینه “مشخصات و اصلاح مشخصات دانش اموزان” رفته و دانش آموز مورد نظر را انتخاب کرده و از منوی “وضعیت تحصیلی” سه کار انجام خواهیم داد.
◇ از بالا منویی به نام “تغییر وضعیت” هست آن را باز کرده و گزینه “ترک تحصیل” را خواهیم زد.
◇ در پایین جدولی وجود دارد که شامل: سال، مدرسه، پایه، کلاس، وضعیت دانش آموز درسال می باشد.
◇ در منوی “وضعیت دانش آموز در سال” کلیک خواهیم کرد تا گزینه “ترک تحصیل” آورده شود و در پایان در مقابل تاریخ ترک تحصیل تاریخ مربوطه قید خواهد شد.

نکته

پس از اعمال ترک تحصیل جهت اطمینان از اعمال ترک تحصیل در سوابق این فرد برایش یک کارنامه چاپ کرده و در پایین عبارت “ترک تحصیل” اگر وجود داشته باشد به معنای درست بودن مراحل انجام کار است.

اسامی افرادی که در برنامه راهنمایی برای آن ها ترک تحصیل زده می شود، در ریز نمرات هم قابل مشاهده می باشد و در جلوی اسم آن ها در ستون ملاحضات عبارت ترک تحصیل درج می شود ولی در ورود نمرات اسم این فرد مشاهده نمی شود.
احتمال دارد دبیران موقع نوشتن نمرات متوجه این ستون نشده و به اشتباه برای این فرد هم نمره وارد کنند و باعث خرابی ریز و دوباره کاری شود که برای رفع این مشکل کافی است تا همکاران اجرایی پس از چاپ کردن ریز نمرات جلوی اسامی افرادی که ترک تحصیل نوشته شده است، جلوی کلیه ستون ها با خودکار مشکلی خط تیره کشیده تا دبیران متوجه شوند که برای این فرد به علت ترک تحصیل نمره ای وارد نخواهد شد.

 

برای مشاهده راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد کلیک نمایید.

 

ترک تحصیل بعد از امتحانات نوبت اول برای پایه های یازدهم و دوزادهم و مقطع راهنمایی

اگر دانش آموزان پایه یازدهم یا دوازدهم و کلیه پایه های متوسطه اول بعد از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل کنند، برای آن ها ترک تحصیل نمی توان زد و برای کلیه نمرات مستمر و کتبی نوبت دوم و در راهنمایی برای نوبت شهریور غیبت زده خواهد شد.
دانش آموزان پایه های یازدهم در سال تحصیلی بعد با رعایت شرایط پیش نیاز دروس در پایه دوزادهم تحصیل خواهند نمود (تبصره ۲ ماده ۷۷) و دانش آموزان پایه دوزادهم در امتحانات شهریور یا دی ماه همان مدرسه یا سال بعد در یکی از مدارس بزرگسال یا از راه دور ادامه تحصیل خواهند داد (تبصره ۳ ماده ۷۷) و دانش آموزان پایه راهنمایی مردود محسوب شده و با داشتن شرایط سنی پایه فعلی در همان پایه ثبت نام خواهند کرد.

ترک تحصیل فنی

ترک تحصیل پایه های دهم-یازدهم-دوازدهم فنی همانند مطلب بالا می باشد با این تفاوت که فنی ها برنامه دانا ندارند و کلیه مراحل در سناد صورت خواهد گرفت. در نتیجه دانش آموزان پایه دهم-یازدهم-دوزادهم اگر قبل از نوبت اول ترک تحصیل نمایند، برای آن ها ترک تحصیل زده می شود و این افراد سال بعد تکرار پایه به شرط داشتن شرایط آن پایه خواهند داشت و بعد از ترک تحصیل زدن برای اینکه اسامی این افراد در لیست نمرات مشاهده نشود این افراد را از لیست آن کلاس حذف نمایید.

برای پایه دهم اگر قبل از نوبت دوم ترک تحصیل صورت گیرد صرفا ترک تحصیل زده خواهد شد و امکان خروج از کلاس به سبب داشتن نمرات نوبت اول وجود نخواهد داشت اما این فرد سال بعد به شرط داشتن شرایط پایه دهم می تواند در همان پایه ثبت نام و ادامه تحصیل نماید. برای پایه های یازدهم و دوازدهم اگر بعد از نوبت اول ترک تحصیل نمایند برای کلیه نمرات مستمر و کتبی نوبت دوم غیبت درج خواهد شد.
 
لازم به ذکر است اگر دانش آموزی در امتحانات نوبت اول یا دوم غیبت موجه کرده باشد باید مدارک لازم را به مدرسه ارائه کند. تشخیص غیبت موجه و غیر موجه در مورد امتحانات دروس داخلی بر عهده شورای مدرسه می باشد و در مورد نوبت دوم دروس هماهنگ (پایه نهم) بر عهده کمیسیون خاص منطقه  و در مورد دروس نهایی بر عهده رئیس حوزه تصحیح می باشد.

اگر تشخیص داده شد که غیبت فردی غیر موجه است در سیستم مدرسه برایش ۹۸ و اگر تشخیص داده شد که غیبت وی موجه است برای او ۹۷ درج می گردد. اگر موردی داشتید که ترک تحصیل در برنامه های دانش آموزی و سناد زده اید حتما در دفتر آمار جلوی فرد تاریخ ترک تحصیل را نوشته و مهر و امضا شود و در فرم انسداد دفتر آمار قید گردد.

در این مقاله سعی بر آن شد تا جای ممکن نحوه اصلاح ترک تحصیل در سناد را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص اصلاح ترک تحصیل در سناد برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از نحوه اصلاح ترک تحصیل در سامانه سناد و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط:

ورود به سامانه دانش آموزی سناد snd.medu.ir

سایت پشتیبانی سناد

تغییر رمز سامانه سناد

ثبت نام معلمان در سامانه سناد

ثبت نام مدارس فرهنگیان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

راهنما گام به گام اصلاح ترک تحصیل در سناد

ثبت نام پادا پایه نهم + راهنمای تصویری جامع

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی 1402 + سایت ثبت و پیگیری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)