ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد 

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ثبت ارزشیابی در سامانه سناد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت ارزشیابی در سامانه سناد امکانذیر شد. معلمان و مدیران محترم می توانند از طریق رمز و کد ملی با ورود به سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات و ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی اقدام نمایند. انجام این کار در چند مرحله قابل انجام است. برای اطلاع از نحوه ورود و دریافت یلم آموزشی ثبت نمرات در سناد می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

 

برای آگاهی نحوه ثبت ارزشیابی در سامانه سناد توسط مدیران و معلمان از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

اهمیت ثبت ارزشیابی در سامانه سناد در چیست؟

 

ورود به سامانه سناد دانش آموزی

 

 

سامانه سناد که کار خود را در سال 1391 آغاز کرد، با هدف ایجاد دقت، سرعت و امنیت در ثبت اطلاعات دانش آموزان ایجاد شد و کمک شایان ذکری را در مدیریت مدارس تمام مقاطع تحصیلی ارائه داده است. این سامانه که مخفف عبارت ” سیستم نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان ” می باشد، محل نگهداری، حفظ و ثبت همه اطلاعات دانش آموزان اعم از نمرات، مشخصات، اسامی کلاس ها و تعداد دانش آموزان و … است . همچنین برای دریافت کارنامه و کارت ورود به جلسه میتوانید از pada.medu.ir استفاده کنید.

سامانه سناد ده ها هزار مدرسه در ایران را پوشش می دهد و حتی برای ثبت نام المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی نیز به کار می رود. ثبت ارزشیابی در سامانه سناد ابتدایی که ما قصد دارایم در این مقاله به آن بپردازیم، تنها یکی از امکانات آن به شمار می رود، و معلمان، مدیران و دانش آموزان هر کدام می توانند در بخش های جداگانه از خدمت آن بهره ببرند.

از جمله امکانات مهم دیگر سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی ، تعریف کلاس نسبت به حداقل و حداکثر ظرفیت آن، و نظارت کامل بر فرایند ثبت نام دانش آموزان در همه مدارس دولتی، غیر انتفاعی و … است.

 

 

جهت ورود به سامانه سناد جدید دانش آموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد مدیران

ثبت نمرات دانش آموزان دوره ابتدایی در این سامانه، به صورت توصیفی می باشد و مدیر می بایست به ازای همه معلمان شاغل در مدرسه خود، در این سیستم تعریف کاربر آموزگاری داشته باشد. برای این منظور، لازم است که مراحل زیر طی شود. البته برای درک بهتر انجام این کار، می توانید فیلم آموزشی ثبت نمرات در سناد را از طریق سامانه ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

1. جستجوی آدرس schsnd.medu.ir برای ورود به قسمت ثبت ارزشیابی در سامانه سناد ابتدایی

 

2.  وارد کردن کد مدرسه، کد کلی و رمز عبور در مستطیل های پیش رو

 

سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی

 

3. پس از ورود به صفحه اصلی سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی ، باید گزینه ” امور دفترداری ” که در جدول سمت راست قرار دارد، انتخاب نمایید.

 

4. کلیک بر روی ” کاربران مدرسه ” که یکی از زیر مجموعه های امور دفترداری محسوب می شود.

 

 

سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات

 

 

5. در صفحه بعدی سه مربع ظاهر می شود. در مربع اول باید سال تحصیلی که در آن قرار دارید را وارد کنید. سپس دکمه جستجو را فشار دهید تا پنجره تعریف کاربر جدید برای شما ظاهر شود. چنانچه از قبل کاربران ( معلمان) را تعریف نموده باشید، لیست اسامی آن ها را مشاهده خواهید نمود.

 

6. در صورتی که از قبل کاربران را تعریف نکرده، و یا قصد اضافه کردن کاربر جدید را داشته باشید، باید بر روی گزینه تعریف کاربر جدید کلیک کنید.

 

 

سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی

 

 

7. در پنجره بعدی، کد ملی معلم را وارد و دکمه ادامه را می زنید. سپس مشخصات مورد نظر برای شما نمایش داده خواهد شد. در بخش وضعیت، گزینه فعال را انتخاب و سپس شماره تلفن همراه معلم را وارد نمایید ( در وارد کردن شماره همراه دقت کنید، چرا که پس از تایید دکمه ” ذخیره ” برای معلم پیامکی ارسال می شود که حاوی رمز ورود است). در صورت داشتن ایمیل، نشانی را در محل مربوطه ثبت و سپس نقش کاربر را تعیین نمایید.

 

 

8. بعد از تعریف کردن همه کاربران، نوبت به رفتن به قسمت مدیریت کلاس ها می رسد. در این بخش برای هر کلاس، معلم را تعیین می کنید. در این مرحله نیز بایستی سال تحصیلی مشخص شود.

 

9. در پنجره بعدی لیست کلاس های مدرس قابل مشاهده است و شما باید پایه ای قصد اختصاص معلم برای آن را دارید، انتخاب کنید. بعد این، با کلیک بر روی علامت (+)، درس های کلاس مربوطه برای شما نمایش داده می شود. با انتخاب گزینه ” تعیین آموزگار” پنجره ایی برای شما باز می شود که در آن باید نام معلم را برگزینید.

 

 

10. پس از تعریف همه کاربران واختصاص دادن آن ها برای کلاس ها و پایه های مختلف، کار مدیر تقریبا در سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی به اتمام می رسد.

 

 

به منظور آشنایی به شیوه استفاده از سایت پشتیبانی سامانه سناد بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

راهنمای ورود معلمان به سامانه سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات

پس از اینکه رمز ورود از طریق پیامک برای معلمان فرستاده شد، می توانند از طریق کد ملی، کد مدرسه و این رمز، وارد بخش ثبت ارزشیابی در سامانه سناد شوند. مراحل به ترتیب زیر می باشد.

 

 

1. با ورود به سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی ، معلم باید بر روی گزینه ثبت ارزشیابی و دریافت کارنامه که در منوی آبی رنگ سمت راست قرار دارد، ثبت ارزشایابی را انتخاب نماید.

 

2. در صفحه بعدی لازم است که مجددا کد ملی و کلمه عبور وارد و سپس ” گزینه ” وارد کلیک شود.

 

3. سال تحصیلی مربوطه و سپس ارزشیابی توصیفی نیمسال اول یا دوم به تناسب را گزینش کنید. در این قسمت، پایه مربوط به معلم نیز نمایش داده می شود که معلم باید آن را ثبت نماید ( هر معلم تنها می تواند پایه خود را مشاهده کند). در صورت عدم نمایش پایه، می توان گفت که مدیر، کلاس معلم را تعریف نکرده است. گزینه های کلاس و درس نیز باید توسط معلم در این قسمت مشخص شوند.

 

4. بعد انجام همه اطلاعات فوق، با کلیک بر روی گزینه جستجو می توانید به صفحه به رفته و لیست همه دانش آموزان کلاس را مشاهده کنید. در مقابل اسم هر کدام از دانش آموزان، دکمه ” ثبت ارزشیابی ” وجود دارد که با انتخاب آن به بخش ا ثبت ارزشیابی در سامانه سناد وارد می شوید.

 

5. در این مرحله می توانید مشخصات دانش آموز و وضعیت سطح تحصیلی را مشاهده نمایید. با کلیک بر هر کدام از گزینه های مجود در ستون سطح عمکلرد، می توانید سطح عملکرد دانش آموز در هر درس را مشخص کنید. در قسمت پایین پایین جدول نیز بایستی در مقابل مستطیل ” تغییر ارزشیابی ” نتیجه کلی را مشخص نمایید. برای مثال، چنانچه مجموع عملکرد دانش آموز با توجه به گزینه های موجود، خیلی خوب باشد، باید در مستطیل ذکر شده، گزینه خیلی خوب را ثبت نمایید.

 

6. در سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات لازم که در مستطیل بالای صفحه ذکر شده در بالا، چند سطر درباره وضعیت عملکرد تحصیلی دانش آموز توضیح دهید. با انتخاب مستطیل آبی رنگ ” ثبت ارزشیابی دانش آموز بعدی” می توانید این عمل را برای همه دانش آموزان دیگر هم انجام دهید.

 

7. پس از اینکه معلم ثبت ارزشیابی در سامانه سناد را برای همه دانش آموزان انجام داد، کار او به اتمام می رسد. معلمای دیگر دوره ابتدایی، از جمله آموزگار تبیت بدنی نیز باید همه اعمال ذکر شده بالا را تکرار کنند.

 

 

برای دریافت آموزش تغییر رمز سامانه سناد بر روی لینک مربوطه کلیک کلیک کنید

 

 

نحوه صدور کارنامه در سامانه سناد

پس از طی کردن همه گام های بالا، مدیر مدرسه بایستی مجددا با وارد کردن کد ملی و رمز خود، وارد سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی شود و این بار شایستگی های عمومی دانش آموزان را ثبت نماید. برای این کار، مدیر می تواند با کلیک بر روی گینه ثبت ارزشیابی و دریافت کارنامه، و گذراندن مراحل فوق الذکر، با انتخاب ثبت ارزشیابی در مقابل اسم هر دانش آموز، وضعیت شایستگی های عمومی را مشخص کند.

برای ثبت نام یا دریافت کارنامه میتوانید از سامانه پادا استفاده کنید.

پس از اتمام ثبت ارزشیابی شایستگی های عمومی همه دانش آموزان، با انتخاب مجدد گزینه ثبت ارزشیابی و دریافت کارنامه، به صفحه ایی وارد می شوید که در آن اسامی همه دانش آموزان هر کلاس قید شده است. در مقابل اسم هر دانش آموز نیز، چهار مستطیل تایید نمرات، گزارش تحصیلی، کارنامه، و وضعیت شایستگی عمومی قرار داده شده است. با انتخاب هر کدام از این گزینه ها، می توان محتوای آن را مشاهده و تایید نمود.

در قسمت بالای این صفحه از ثبت ارزشیابی در سامانه سناد نیز چهار مربع با عنوان های خروجی گزارش تحصیلی، خروجی کارنامه، خروجی وضعیت شایستگی عمومی و خروجی دفتر نتایج تحصیلی، تربیتی، کیفی و توصیفی وجود دارد. چنانه هر کدام از این قسمت را انتخاب کنید، میتوانید محتوای آن را مشاهده و یا چاپ کنید. برای مثال، با کلیک بر روی بخش ” خروجی کارنامه “، کارنامه همه دانش آموزان نمایش داده می شود و می توان از آن ها پرینت گرفت.

 

 

برای اطلاع از نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی ، کلیک کنید.

 

 

آدرس های جدید سامانه سناد

همانطور که در بالا اشاره شد، ثبت ارزشیابی در سامانه سناد نه تنها برای مقطع ابتدایی، بلکه همه مقاطع از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی تدارک دیده شده است. آدرس سامانه و خدماتی که برای هر کدام از این مقاطع ارائه می شود، با دیگری متفاوت است و به همین دلیل، مدیران، معلمان و دانش آموزان بایستی از آدرس سامانه سناد مقطع خود آگاهی داشته باشند. در جدول زیر لینک مستقیم آدرس های قدیم و جدید برای شما عزیزان نمایش داده شده است.

 

 

نون مقطع تحصیلی نشانی اینترنتی جدید
مدارس پیش دبستانی  p-snd.medu.ir
مدارس پیش دبستان (استثنایی) ps-snd.medu.ir
مدارس ابتدایی schsnd.medu.ir
مدارس ابتدایی (استثنایی) es-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول M1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای (استثنایی) esm1p-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول (استثنایی) esm1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم M2-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم حرفه ای (استثنایی) esm2p.snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم (استثنایی) esm2-snd.medu.ir
مدارس بزرگسال T-snd.medu.ir
سامانه پشتیبانی support-snd.medu.ir

 

 

برای اطلاع از نحوه بازیابی شماره سریال دانش آموز ، کلیک کنید

 

 

خدمات سامانه سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات

از زمانی که سامانه سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات ایجاد شد، رفته رفته به خدمات آن اضافه شد و تا به امروز توانسته است یک فضای منحصر بفرد را یکپارچه سازی مدیریت مدارس به وجود آورد. در قسمت بالا در مورد ثبت ارزشیابی در سامانه سناد توضیح دادیم و در زیر به صورت موردی به خدمات آن می پردازیم:

  • انجام کلاس بندی برای مدارس ابتدایی
  • مشاهده فیلم ها و بسته های آموزشی
  • امکان ارائه و فروش محتواهای آموزشی
  • امکان اصلاح مشخصات شناسنامه ایی در سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی
  • توزیع کتاب های درسی وپرتال همگام
  • بانک اطلاعات همه سامانه های امور شاهد و ایثارگران، سیستم های دانش آموزی، و سیستم های ساماندهی نیروی انسانی
  • صرفه جویی در وقتو کاهش رفت و آمد
  • ثبت جهش های تحصیلی
  • دریافت کارنامه
  • درخواست هدایت تحصیلی

 

 

برای اطلاع از نحوه دریافت رمز عبور در سامانه همگام وارد لینک مربوطه شوید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به نحوه ثبت ارزشیابی در سامانه سناد برای مدیران و معلمان پرداختیم و مشاهده نمودیم که چگونه می توان از سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی برای ثبت نمرات استفاده کرد.

همه کادر اجرایی مدارس و دانش آموزان گرامی می توانند برای اطلاع از آدرس، خدمات و شیوه کاربری و همچنین رفع مشکلات مربوط به  سناد جدید ابتدایی همه مقاطع با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و سوالات خود را مطرح فرمایند. برای این کار کافی است که از ساعت 8 صبح الی 12 شب، از طریق شماره های درج شده در جدول زیر با ما در تماس باشد.

 

 

جهت آشنایی با شیوه بازیابی رمز ورود به ثبت ارزشیابی در سامانه سناد و دریافت رمز از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

سامانه دانش آموزی سناد

نحوه تهیه لیست بیمه دانش آموزی سناد

شیوه بازیابی فراموشی رمز عبور سناد

آدرس سایت همگام انتخاب رشته نهم

تهیه لیست دانش آموزان از سناد

pada.medu.ir

سامانه پادا

mypishkhan.com

ثبت ارزشیابی در سامانه سناد 

ثبت نام پادا پایه نهم + راهنمای تصویری جامع

ثبت نام پادا پایه دهم

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای انجام ثبت ارزشیابی در سامانه سناد چه مراحلی لازم است؟

در این مقاله نحوه ورود به سامانه ثبت نمرات دانش آموزان سناد برای مدیران و معلمان به طور کامل توضیح داده شده است.

معلمان برای انجام چه مواردی می توانند وارد سامانه سناد شوند؟

معلمان می توانند با ورود به سامانه سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات و مشاهده وضعیت دانش آموزان اقدام نمایند.

معلمان چگونه می توانند رمز ورود به سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی را بدست بیاورند؟

قبل از هر کاری، بایستی مدیر کاربری آموزگاران را تعریف کرده تا برای آن ها از طریق پیامک رمز ارسال شود.

سامانه سناد دانش آموزی چه خدماتی را ارئه می دهد؟

در این سامانه کلاس بندی، ثبت نمرات، صدور کارنامه، توزیع کتاب های و برنامه های آموزشی و ... قابل ارائه است.

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور