ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خرید کتاب درسی به صورت آزاد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۹
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
خرید کتاب درسی به صورت آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

همزمان با نزدیک شدن به آغاز مدارس و سال تحصیلی جدید در دانش آموزان، اولیا و مدارس تکاپوی کتاب تحصیلی نیز آغاز می شود. در گذشته نه چندان دور خرید کتاب تحصیلی به صورت آزاد و با مراجعه به نمایندگی فروش کتاب های درسی امکان پذیر بود ولی با مجازی و آنلاین شدن بیشتر امور، خرید و ثبت نام برای خرید کتاب تحصیلی نیز غیر حضوری شده است. سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نیز به همین جهت راه اندازی شده است تا دانش آموزان، اولیا و مدیران مدارس به راحتی کتاب های درسی را دریافت نمایند. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز بر روند فروش و توزیع کتب درسی دانش آموزان در مقاطع مختلف نظارت دارد. از طریق ثبت نام در این سامانه می توان تمامی کتاب ها را دریافت کرد ولی برای خرید کتاب درسی به صورت آزاد از چه طریقی می توان اقدام کرد؟ در این مقاله به بررسی کامل تمامی موارد مربوط به خرید کتاب مانند خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد خواهیم پرداخت و لیست نمایندگی فروش کتاب های درسی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

نحوه خرید کتاب های درسی 

برای دریافت کتاب درسی می بایست مدیران مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی مراجعه کرده و برای دریافت کتاب درسی برای دانش آموزان مدارس اقدام نمایند. علاوه بر آن دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورتی که تمایل داشته باشند، می توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت‌ نام کتاب درسی انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه می باشد. فراموش نکنید که تمامی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه می توانند در موعد مقرر به سامانه irtextbook.com یا irtextbook.ir مراجعه نموده و با پرداخت اینترنتی هزینه کتاب های درسی مورد نظر خود، سفارش نهایی را به ثبت برسانند.

 

نکته:

کتاب های درسی دانش‌ آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کار دانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌ آموز قید شده است، توزیع می شود.

 

در ادامه مقاله به بررسی مرحله به مرحله خرید کتاب درسی از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی خواهیم پرداخت. به این نکته توجه داشته باشید که چه اولیا و یا دانش آموز برای دریافت کتاب ثبت نام کنند و چه مدیر مدرسه یا مسئولان مربوطه، تحویل کتاب ها به دانش آموزان بر عهده مدارس خواهد بود و با توجه به تقویم سفارش کتاب درسی، دانش آموزان می توانند به مدرسه مراجعه کرده و کتب درسی خود را دریافت نمایند. برای اطلاع از قیمت دقیق کتاب های درسی می توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل نمایید و یا برای ما کامنت بگذارید. ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما دانش آموزان عزیز خواهیم بود. با ما همراه باشید. 

 

برای مشاهده تغییرات کتاب درسی برای کنکور کلیک کنید.

 

این مراحل به ترتیب عبارتند از:

خرید کتاب درسی:

در ابتدا به نحوه ثبت نام دوره ای و یا گروهی داوطلبان خواهیم پرداخت.

  • اولین گام، مراجعه به سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی به نشانی اینترنتی irtextbook.com یا irtextbook.ir می باشد. پس از ورود به سامانه مربوطه از منوی سمت چپ بر روی گزینه ورود دانش آموزان کلیک کنید. 

ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

  • در مرحله بعد کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را در کادر های مربوطه وارد نمایید و سپس بر روی دکمه ورود کلیک کنید.

وارد کردن اطلاعات دانش آموز در سامانه خرید کتاب درسی

  • از منوی سمت راست صفحه خود، بر روی گزینه ثبت سفارش کلیک نمایید.

ثبت سفارش در سامانه خرید کتاب درسی

  • در این مرحله صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که بسته های آموزشی مختلفی را ارائه می دهد. با انتخاب بسته آموزشی مرتبط با پایه تحصیلی خود و سپس انتخاب درگاه بانکی، می بایست بر روی گزینه ثبت سفارش و پرداخت کلیک نمایید تا به صفحه پرداخت منتقل شوید. 

پرداخت هزینه کتاب های درسی دانش آموزان

  •  در مرحله نهایی می بایست اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید و سپس برای واریز مبلغ مورد نظر بر روی عبارت پرداخت کلیک کنید. 

وارد کردن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه کتب درسی

جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی باید چه کنند؟ برای مشاهده پاسخ این مورد روی لینک بزنید.

خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد:

در برخی مواقع مانند گم شدن و یا پاره شدن کتاب درسی دانش آموزان نیازمند تنها یک جلد از کتب درسی خود خواهند بود و یا برخی معلمین برای تدریس خود نیازمند تنها یک جلد کتاب از درس خاصی می باشند. در برخی موارد دیگر نیز افرادی که تمایل به شرکت مجدد در کنکور دارند، به دنبال خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد می گردند چرا که نمی توانند از طریق مدرسه اقدام کنند، در مواردی این چنینی می بایست مطابق مراحل زیر عمل کنید.

  • در ابتدا می بایست به سامانه فروش و توزیع موارد آموزشی مراجعه نمایید و سپس از منوی سمت چپ صفحه بر روی گزینه  ورود به بخش سفارش تک جلدی کتاب درسی کلیک کنید.

نحوه خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد

  • صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که می بایست دوباره بر روی گزینه ورود به بخش سفارش تک جلدی کتاب درسی کلیک کنید.

ورود به بخش سفارش تک جلدی کتاب درسی

  • در این مرحله اگر تا کنون در این سامانه ثبت نام نکرده باشید، پس از وارد کردن کد ملی بر روی کلید ادامه کلیک کنید. فراموش نکنید که وارد کردن کد پرسنلی برای معلمان اجباری می باشد.

ثبت نام برای خرید کتاب درسی تک جلدی

  • برای ثبت نام در این سامانه می بایست در این مرحله اطلاعات خواسته شده را درج کرده و سپس بر روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک کنید و سپس دکمه رفتن به صفحه ورورد به سامانه را بفشارید.

ثبت اطلاعات متقاضی خرید کتاب درسی تک جلدی

  • با باز شدن صفحه جدید می بایست کد ملی، کلمه عبور و کد امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی دکمه ورود کلیک نمایید و به صفحه بعدی بروید. چنانچه کلمه عبور خود را فراموش کرده باشید، بر روی گزینه کلمه عبور را فراموش کرده ام، کلیک کنید. از این طریق می توانید کلمه عبور خود را بازیابی کنید.

ورود به سامانه سفارش تک جلدی کتاب درسی

  • سپس بر روی کلید ثبت سفارش جدید کلیک نمایید.

ثبت سفارش جدید کتاب تک جلدی

  • در این مرحله باید دوره، پایه و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

انتخاب پایه، رشته و دوره تحصیلی برای خرید کتاب درسی

  • در آخرین مرحله باید کتاب مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه مربوط به اضافه به سبد خرید کلیک کنید.

انتخاب کتاب درسی مد نظر

 

 

پرداخت هزینه کتاب های درسی از طریق سامانه:

پس از طی کردن مراحل ثبت سفارش کتب درسی خود و درج اطلاعات خواسته شده در سامانه، می بایست با توجه مجموع هزینه کتاب های درسی مورد انتخاب شما، مبلغ را بپردازید. برای پرداخت این هزینه می توانید از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه irtextbook.com و rtextbook.ir استفاده نمایید. پس از پرداخت این مبلغ، سامانه کدی را تحت عنوان شماره پیگیری به شما پیامک خواهد کرد که دریافت این شماره پیگیری به منزله تکمیل فرآیند ثبت سفارش خواهد بود.

 

برای سفارش چگونگی سفارش کتاب درسی کلاس اول دبستان کلیک کنید.

 

نحوه خرید کتاب های درسی به صورت آزاد

دانش آموزان و یا معلمین گرامی می توانند در صورت نیاز، اقدام به تهیه کتاب های درسی به صورت آزاد کنند و یا فقط کتاب برخی دروس را نیاز داشته باشند و به همین دلیل تمایل به خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد نمایند. به همین دلیل نیاز است که بدانید از چه طریقی می توان برای خرید کتاب به صورت آزاد اقدام کرد. در حالت کلی از سه روش زیر می توان برای خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد و یا تمامی جلد ها اقدام کرد:

  • مراجعه به کتاب فروشی های معتبر سطح شهر 
  • خرید به صورت آزاد از طریق سامانه azad.irtextbook.ir
  • خرید از نمایندگی ها

آدرس نمایندگی فروش کتاب های درسی را به صورت جدول در استان های مختلف برای آشنایی شما دانش آموزان و اولیای عزیز ارائه نموده ایم. لازم به ذکر است که امکان خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد تنها در زمان تعیین شده امکان پذیر است. دانش آموزان و اولیای عزیز توجه داشته باشید که چنانچه برای خرید کتب درسی با مشکل مواجه شدید، می توانید با شماره های مندرج در وب سایت ایران تحصیل تماس حاصل نمایید و یا برای ما کامنت بگذارید. در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی سوال شما خواهیم بود.

 

برای مشاهده لیست مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی کلیک کنید.

 

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی
عنوان فعالیت دوره تحصیلی شروع پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه های تحصیلی آمادگی2 (استثنائی) ، اول2 (استثنائی)، اول3 (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم ۱۴۰۳/1/28 ۱۴۰۳/3/21
آمادگی1 (استثنائی)، اول1 (استثنائی)، اول مقدماتی (استثنائی)، پایه اول ابتدایی ۱۴۰۳/4/5 ۱۴۰۳/6/11
پایه های تحصیلی هفتم، دهم ۱۴۰۳/4/5 ۱۴۰۳/6/11
اصلاح سفارش تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۳/4/12 ۱۴۰۳/6/31
توزیع منطقه به مدرسه تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۳/6/10 ۱۴۰۳/6/31
توزیع مدرسه به دانش‌آموز تمامی دوره های تحصیلی ۱۴۰۳/6/14 ۱۴۰۳/7/1

برای اصلاح سفارش کتاب درسی ابتدایی کلیک کنید.

 

نکات قابل توجه برای مدیران مدارس

  • مدارس موظفند هر چه سریع تر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌ های درسی دانش‌ آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌ آموز یا اولیای دانش‌ آموز به کافی نت‌ ها پرهیز نمایند.
  • تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، بر اساس سفارش های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود.
    از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌ آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام نمایید.
  • دانش‌ آموز یا اولیای دانش‌ آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) می‌ باشد؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
  • به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌ های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌ آموزان از طریق سامانه امکان‌ پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌ آموز یا اولیای دانش‌ آموز ممنوع می‌ باشد.
  • ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کتب درسی ابتدایی وارد شوید.

 

نمایندگی فروش کتاب های درسی

نمایندگی فروش کتاب های درسی

نمایندگی فروش کتاب های درسی به صورت آزاد تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. در لیست مربوط به نمایندگی فروش کتاب های درسی زیر تنها به برخی از مراکز اشاره شده است.

استان آدرس نام مراکز
خراسان رضوی – بجستان بجستان – خیابان امام خمينی نبش امام 34 روبروی بانک مسكن پلاک 364
نيما
خراسان رضوی – تايباد شهرک امام حسين (ع) – خيابان گلستان – گلستان 17 پلاک 9 شميم مهر
خراسان رضوی – نيشابور نيشابور – خيابان فردوسی جنوبی – اول خيابان عدالت شرقی – طبقه منهای يک، پلاک 85 يغما
خراسان رضوی – گناباد ميدان امام – ابتداي خيابان امام خمينی – طبقه همكف پلاک 11 فردوسي
زنجان زنجان، کوی فرهنگ، خیابان نیلوفر 9، بلوار لاله، طبقه همکف فرهنگ
زنجان بخش مرکزی – شهر ابهر – شناط – کوچه شهیدحجت اله معصومی – بلوار شهید دکتر بهشتی – ساختمان – طبقه همکف قائم
زنجان – ابهر صائین قلعه، جاده ترانزیت، جنب خیابان مدرس غربی، خیابان امام خمینی، پلاک 811، طبقه همکف پلاک 811 معلم
فارس – خرامه خرامه – خیابان سجاد غربی جنب دبيرستان دخترانه حضرت خديجه (س) رسالت
سمنان – دامغان دامغان – دامغان خيابان امام بازار سر پوشيده کتاب فروشی فرهنگ پلاک 47 فرهنگ
فارس – ممسنی نور آباد ممسنی – نورآباد ممسنی خيابان شهيد مدنی کوچه بازرگانی دارابی
فارس – شیراز – ناحیه 1 شيراز – شاهزاده قاسم احمدی نو مغازه خوش نيت شناسه ملي 10530475149 شركت دانا نشرگستران شيراز
فارس – مهر خيابان فرهنگ فلكه معلم روبروی بانک ملي كتاب فروشی بزرگ مهر کالج
لرستان – ازنا ازنا، میدان ولیعصر(عج)، بلوار جهاد کشاورزی، خیابان شهید خاکباز، پلاک 25، طبقه همکف لوازم التحریر مرزبان
گلستان – کلاله كلاله -میدان مرکزی امام خمینی جدید جنب کوچه صاحب الزمان پلاک 1 فجر
لرستان – بروجرد بروجرد، جعفری، کوچه محمدرضا گودرزی، خیابان جعفری، پلاک 313، طبقه همکف پلاک 313 کتاب فروشی زندی
لرستان – اليگودرز الیگودرز، خ امام خمینی (ره) روبروی پارک شهر نبش خیابان پونه زار کتاب فروشی نیستان
لرستان – خرم آباد – ناحیه 1 خرم آباد، کوی آراسته، کوچه 4 آراسته روبروی خیابان بعثت، خیابان انقلاب، پلاک 855، طبقه همکف فروشگاه امیری
لرستان – چغلوندی بیران شهر، شهرک، بزرگراه خرم آباد بیران شهر، خیابان سپاه جنب آژانس زاگرس، طبقه همکف کتاب فروشی دانیال
لرستان – نورآباد (دلفان) نورآباد، سرخه بان، خیابان 24 متری شهرداری، خیابان 20متری پست، طبقه همکف کتاب فروشی اشراق
لرستان – نورآباد (دلفان) نورآباد دلفان – نور آباد دلفان خیابان امام خمینی خیابان شهید مطهری غربی طبقه همکف پيام
لرستان – دورود دورود، پشت فرمانداری بلوار شهید بهشتی کوچه میثاق 2 کتاب فروشی جانبزرگی
لرستان – کوهدشت کوهدشت، جهاد جنوبی، میدان بسیج، خیابان رهبری، طبقه همکف کتاب فروشی بعثت
لرستان – نورآباد (دلفان) نور آباد، مرکزشهر، کوچه شهید علی محمودی، خیابان شهید رجایی، طبقه همکف کتاب فروشی فرهنگ
مازندران – آمل آمل – خيابان امام رضا روبروی بانک تجارت شعبه آزادی حاتم
مازندران – نور نور – خيابان امام (ره) پاساژ مجتهد زاده فروشگاه مهران مهران
مازندران – چالوس چالوس – خيابان آيت ا…. طالقاني ده متری شهيد مرتبی پلاک 8 فرهنگ
مازندران – فريدون‌ کنار عباس آباد – سلمان شهر خيابان شهيد صالحی نوشت افزار آفيس آفيس
هرمزگان – بستک بستک – خيابان امام خميني سي متري چهارراه راهنمايي ورانندگي پلاک 6 اميد
مرکزی – تفرش تفرش – ميدان امام خيابان آيت الله سعيدی فروشگاه كتاب حبيبي حبيبي
همدان – سردرود سردرود – رزن بخش سردرود خيابان انقلاب اسلامی کتاب فروشی فقيه منزه فقيه منزه
هرمزگان – حاجی‌آباد حاجي آباد – خيابان امام خمينی روبروی حوزه علميه امام صادق ابوذر
کردستان سنندج، خیابان شهدا، کوچه حاج مشیر 1، خیابان شهدا، پاساژ عزتی، طبقه سوم زاهدی
کردستان سنندج، خیابان شهدا، کوچه حاج مشیر 1، خیابان شهدا، پاساژ عزتی، طبقه اول آرمیار
يزد – تفت تفت – خيابان کاشاني مجتمع سيدالشهدا کتاب فروشي نورافشان پلاک – نورافشان
کرمان – سيرجان سیرجان، مکی آباد، کوچه حمزه سید الشهدا 1، بلوار حمزه سید الشهدا، طبقه همکف
آذربايجان شرقی – خسرو شهر خسرو شهر – فلکه اصلی راسته بازار پاساژ رضوی فروشگاه ارفعی پلاک 8 ارفعي
آذربايجان شرقی – تبریز-ناحیه 1 تبريز – خيابان جمهوري اسلامی ساختمان پاساژ مستقيمی طبقه پايين پلاک 8  سهيل (تعاوني کتاب فروشان)
کرمان – سيرجان سیرجان، اصلی، خیابان ابن سینا، خیابان امام خمینی، طبقه همکف زرین
کرمان – کرمان – ناحیه 1 كرمان – خيابان فيروز آباد کوچه شماره 9 روبروی مدرسه راهنمايي پلاک 144 تعاوني كتاب فروشان
کرمانشاه – کرمانشاه – ناحیه 1 کرمانشاه، دبیراعظم، میدان آیت اله کاشانی، خیابان آیت اله کاشانی، پاساژ سروش، طبقه همکف اندیشه
کرمانشاه – پاوه پاوه – پمپ بنزین – کوچه عباس لطفی – خیابان فاروق اعظم پایین تر از تکیه خالصی – طبقه همکف واحد نرسیده به داروخانه رازی آروین (علمی)

ظرفیت آمار فروش کتاب در مدارس استان آذربایجان شرقی

شهر هفتم هشتم نهم شهرهای مجاور
آذر شهر 1,518 1,458 1,397 گوکان
اسکو 1,969 1,890 1,860
اهر 2,251 2,161 2,050 هوراند
ايلخچی 460 442 361
بستان آباد 1,583 1,520 1,454 تیکمه داش
بناب 2,139 2,053 1,859
تبريز 24,877 23,881 22,222 نظرکهريز
چار اویماق 506 486 393
خدا آفرین 331 222 180
خسرو شهر 756 726 651
سراب 1,478 1,419 1,432
شبستر 1,744 1,674 1,669 (انزاب – صوفیان طسوج)
عحب شیر 974 935 924
مراغه 3,831 3,678 3,354
ملکان 1,724 1,655 1,497
ميانه 2,665 2,558 2,367 ترکمانچای – کندوان – کاغذکنان
هريس 1,078 1,035 973 خواجه
ورزقان 650 624 550 خاروانا

ظرفیت آمار فروش کتاب در مدارس استان اصفهان

اردستان 517 496 476
اصفهان 27,931 26,812 25,835  امامزاده – جی
باغبادران 729 700 693
برخوار 1,871 1,796 1,697
بويين (مياندشت) 293 281 220
خمينی شهر 4,623 4,438 4,122
شهر زرين 3,391 3,256 3,044 فوالدشهر
شاهین شهر 2,968 2,849 2,587
شهرضا 2,374 2,279 2,070
فلالورجان 3,650 3,504 3,131 پیربکران
گلپايگان 1,203 1,155 1,065
مباركه 2,048 1,966 1,834
نجف آباد 6.070 5.827 5.396 تیران و کرون – مهردشت
ايلام 3,695 3,547 3,287 چوار
چرداول 1,067 1,024 907 شیروان – هلیلان

ظرفیت مربوط به خرید کتاب های درسی به صورت آزاد در هر شهرستان که در جداول ارائه شده است، مربوط به سال های گذشته می باشد و ممکن است اندک تفاوتی با سال جاری داشته باشد.

ظرفیت آمار فروش کتاب در مدارس استان ایلام

شهر هفتم هشتم نهم شهر های مجاور
ایلام 3,695 3,547 3,287 چوار
چرداول 1,067 1,024 907 شیروان – هلیلان
دهلران 931 894 822 موسیان – زرین آباد
ملکشاهی 372 357 292
مهران 499 479 425

ظرفیت آمار فروش کتاب در مدارس استان بوشهر

شهر هفتم هشتم نهم شهرهای مجاور
برازجان 3,521 3,380 3,057 شبانکاره – آبپخش
بندر دير 912 876 773 بردخون
بوشهر 5,293 5,081 4,446 خارک – ساحلی – بندر ریگ
تنگستان 1,244 1,195 1,080 دلوار
خورموج 1,295 1,243 1,112 کاکی
كنگان 1,341 1,287 1,040

برای خرید کتاب درسی دبیرستان روی لینک کلیک کنید.

اخبار مرتبط با کتاب های درسی

۷۷ درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استان همدان ثبت سفارش شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ثبت سفارش کتاب های درسی حدود ۷۷ درصد دانش آموزان استان خبر داد و گفت: در دوره ابتدایی بیش از ۸۷ درصد، متوسطه اول ۶۳ درصد و متوسطه دوم نظری ۶۴ درصد ثبت سفارش صورت گرفته است.

«محمود نقوی» افزود: در رشته های فنی و حرفه ای بیش از ۵۴ درصد و کاردانش ۵۱ درصد ثبت سفارش انجام شده است.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان میان پایه (دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۸ فروردین آغاز شد و تا ۳۱ خردادماه ادامه داشت، تصریح کرد: ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از پنجم تیرماه شروع شده و تا ۱۱ شهریور ادامه دارد.

برای آشنایی با روند خرید کتاب درسی دبستان روی لینک بزنید.

نسخه الکترونیکی کتب درسی سال 1403-۱۴۰۳ منتشر شد

فایل الکترونیکی (PDF) کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403-۱۴۰۳ در پایگاه کتاب‌های درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

معلمان، دبیران، کارشناسان و والدین می توانند فایل الکترونیکی (PDF) کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403-۱۴۰۳ را از پایگاه کتاب‌های درسی به نشانی CHAP.SCH.IR به صورت رایگان دریافت و استفاده کنند.

این فایل PDF با قابلیت برقراری پیوند (لینک) بین فهرست مطالب کتاب درسی با صفحات داخلی و همچنین برقراری پیوند بین شمایل (آیکون) رمزینه پاسخ سریع (QRcode) با نشانی محتوای الکترونیکی مرتبط جهت تسهیل و تسریع در دسترسی به محتوا ارائه شده است.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی در رابطه با نحوه خرید کتاب های درسی به صورت آزاد و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را به دانش آموزان و اولیای عزیز و نیز مسئولان مدارس ارائه نماییم. همانطور که مطالعه کردید، انجام خرید با مراجعه به نمایندگی فروش کتاب های درسی نیز یکی از راه های خرید کتاب می باشد که نیازی به ثبت نام در سامانه ای خاص و درج اطلاعات ندارد. متقاضیان خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد می توانند با مراجعه به نمایندگی فروش کتاب های درسی به راحتی تمامی کتب مورد نیاز خود را تهیه نمایند. علاوه بر آن، مواردی از جمله تقویم سفارش کتاب درسی و نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید در این مقاله به دقت تشریح شده است.

پس از مطالعه دقیق این مقاله، چنانچه با سوال و یا اشکالی مواجه شدید می توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در سریع ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان ما پاسخ داده خواهند شد.

 

برای دانلود پی دی اف کامل متن مقاله کلیک کنید.

 

 

 

4/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای خرید کتاب های درسی به صورت آزاد، چگونه می توانیم هزینه را پرداخت نماییم؟

برای خرید کتاب به صورت آنلاین و پرداخت هزینه به صورت الکترونیک، می توانید از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اقدام نمایید. 

چگونه از آدرس نمایندگی پخش کتاب های درسی مطلع شویم؟

سامانه ایران تحصیل به این سوال که کتاب های درسی را از کجا تهیه کنیم؟ پاسخ داده و نمایندگی هایی در نظر گرفته شده است که برای هر استان و شهرستان لیست آدرس را می توانید در این مطلب مشاهده نمایید.

آیا امکان خرید کتاب درسی تک جلدی آزاد به صورت الکترونیک وجود دارد؟

بله؛ پس از ورود به سامانه خرید کتاب مدارس می توانید در قسمت تعیین شده و مربوط به خرید کتاب تک جلدی سفارش خود را به ثبت برسانید و کتاب خود را دریافت کنید.

نظرات

49 دیدگاه دربارهٔ «خرید کتاب درسی به صورت آزاد»

  1. Avatar photo مریم جعفری گفت:

    سلام..وقت بخیر.
    اگر بخواهیم کتاب های ششم ابتدایی رو به صورت آزاد تهیه کنیم توی استان فارس،از کجا باید تهیه کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سصلام دوست عزیز یا از طریق سایت اگر داشته باشد یا از طریق خوده بازار کتاب

  2. Avatar photo بهار گفت:

    سلام من معلم غیر دولتی هستم از طریق سایت برای ثبت نام کتاب تک جلدی اقدام کردم اما خطا میزنه دو ماه هست که دارم تلاش می کنم
    شیراز هستم چطور میتونم کتاب های دبستان رو تهیه کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت بررسی موضوع با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید .

  3. Avatar photo بهزاد گفت:

    سلام من پشت کنکور موندم و چون کتاب های خودم چاپ قدیم بود
    الان میخواهم واسه کنکور ۱۴۰۲ کتاب درسی تهیه کنم . چه کار کنم.؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی از پایگاه کتاب درسی پی دی اف رو دانلود کنید.

  4. Avatar photo ... گفت:

    سلام من فارغ التحصیل هستم .میخواستم کتابهای ۳ پایه رو تهیه کنم .کتابهای پایه ۱۰ ام و ۱۱ ام که چاپ سال های گذشته هستند رو چجور تهیه کنم؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام برای خرید کتب درسی بصورت آزاد باید به کتابفروشی های مجاز مراجعه کنید

      1. Avatar photo مختار افتخاری گفت:

        سلام لطف میکنید آدرس کتاب فروشی های مجاز در تهران رو بدید ؟ من نمیدونم کجا میشه پیداشون کرد

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام تماس بگیرید

  5. Avatar photo دانش آموز گفت:

    سلام وقت بخیر سوالی داشتم به این مضمون که گزینه خرید کتاب درسی تک جلدی در سایت فروش و توزیع مواد آموزشی فعال نیست خواستم بپرسم که کی این گزینه فعال می شود؟
    و اینکه خرید کتاب به صورت تک جلدی آیا حتما قیمت آزاد حساب می شود یا می توان با قیمت مصوب خریداری کرد؟
    خیلی ممنون

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید دقیق تر بررسی شود برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)